Kysymys niille, joilla ilokaasu on auttanut! Miten ilokaasua käytetään oikein? Aina välillä olen lukenut synnytyskertomuksista, kuinka joku ensin veti väärin ja sitten oppi vetämään oikein niin, ettei tullut pahoinvointia... Vinkkejä?
Miten ilokaasua käytetään oikein?
4
1471
Vastaukset
- Äiti x 2
Ilokaasu pitää osata hengittää oikeassa kohdassa, eli juuri ennen supistusta. Jos hengittää liian aikaisin tai liian myöhään silloin se ei auta. Eli oikea ajoitus on kaiken a ja o! Itselläni kätilö opasti hyvin ja neuvoi milloin oli oikea hetki hengittää ja koin kyllä siitä olevan sen verran apua että kivun huippu laantui... tuli hieman humalainen ja rento olo. Olen kahdessa synnytyksessä saanut ilokaasua ja koin siitä olevan minulle apua. Itse saattaa olla vaikea siinä tilanteessa seurata supistuksen tuloa, mutta kätilö (ja mieskin) oli tässä apuna!
- Äippä
Mä vetelin ilokaasua silleen et heti kun tuntu et supistus on taas tulossa, ni ei muuta ku maski naamalle ja sit rauhallisia pitkiä vetoja siihen asti kun supistus tuntu olevan huipussaan. Sen joutuu ennakoimaan, supistuksen siis. Jos alat hengittää ilokaasua liian myöhään ni se teho ei ehdi maksimiinsa kun supistus on kovimmillaan. Se on hassua ainetta, ei sinänsä vaikuta siihen kipuun millään lailla, mut sitä kipua kestää paljon paremmin. Itekkin vaan ajattelin pöhnässä että siellä se pikkuinen raivaa itselleen tietä tähän maailmaan (tippa linssissä) vaikka sattu niin s******sti :) Siitä tuli vähän kurkku kipeeks mutta mitään pahaa oloa ei tullu, onneks. Kannattaa ehdottomasti kokeilla sitä, jos pystyy sitä vetelemään ni siitä on kyllä suuri apu! Jossain vaiheessa kun lanttu oli ihan sekaisn, synnytys tuntu KIVALTA, miehen kanssa yhdessä hekoteltiin :)
Onnea odotukseen ja tulevaan! :) - Magna
Kun tuntuu et supistus on alkamassa, maski laitetaan suun eteen ja jatketaan sisään ja uloshengitystä normaalisti eikä mitenkään tehostetusti juuri sisäänhengitystä.
Kun supistuksen huippu on mennyt ohi, otetaan maski pois ja odotetaan taas uutta supistusta.
Jos ilokaasua hengittää pinnallisesti, syvästi, koko ajan tms. saa siitä kivan hedarin jälki käteen ja olo on oksettava. Jos sitä tosiaan hengittelee koko ajan, ei synnytyksestä tule mitään, koska äiti vain pöhnissään kikattaa tai veltostuu täysin. - 4 vuotta sitten synnyttänyt
hengitin sitä ilokaasua kokoajan :) Olin siis "pikkupöhnässä" monta tuntia,muttei kätilöt puuttuneet siihen! Aluksi mullekin tuli paha olo,mutta se helpottu noin 5 min päästä. Tsemppiä :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu4573908Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3181662- 1161486
En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n891454Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991388Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n591346- 501276
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi931204- 441059
Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa331047