Miten ilokaasua käytetään oikein?

Salli

Kysymys niille, joilla ilokaasu on auttanut! Miten ilokaasua käytetään oikein? Aina välillä olen lukenut synnytyskertomuksista, kuinka joku ensin veti väärin ja sitten oppi vetämään oikein niin, ettei tullut pahoinvointia... Vinkkejä?

4

1487

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Äiti x 2

Ilokaasu pitää osata hengittää oikeassa kohdassa, eli juuri ennen supistusta. Jos hengittää liian aikaisin tai liian myöhään silloin se ei auta. Eli oikea ajoitus on kaiken a ja o! Itselläni kätilö opasti hyvin ja neuvoi milloin oli oikea hetki hengittää ja koin kyllä siitä olevan sen verran apua että kivun huippu laantui... tuli hieman humalainen ja rento olo. Olen kahdessa synnytyksessä saanut ilokaasua ja koin siitä olevan minulle apua. Itse saattaa olla vaikea siinä tilanteessa seurata supistuksen tuloa, mutta kätilö (ja mieskin) oli tässä apuna!

• Äippä

Mä vetelin ilokaasua silleen et heti kun tuntu et supistus on taas tulossa, ni ei muuta ku maski naamalle ja sit rauhallisia pitkiä vetoja siihen asti kun supistus tuntu olevan huipussaan. Sen joutuu ennakoimaan, supistuksen siis. Jos alat hengittää ilokaasua liian myöhään ni se teho ei ehdi maksimiinsa kun supistus on kovimmillaan. Se on hassua ainetta, ei sinänsä vaikuta siihen kipuun millään lailla, mut sitä kipua kestää paljon paremmin. Itekkin vaan ajattelin pöhnässä että siellä se pikkuinen raivaa itselleen tietä tähän maailmaan (tippa linssissä) vaikka sattu niin s******sti :) Siitä tuli vähän kurkku kipeeks mutta mitään pahaa oloa ei tullu, onneks. Kannattaa ehdottomasti kokeilla sitä, jos pystyy sitä vetelemään ni siitä on kyllä suuri apu! Jossain vaiheessa kun lanttu oli ihan sekaisn, synnytys tuntu KIVALTA, miehen kanssa yhdessä hekoteltiin :)

Onnea odotukseen ja tulevaan! :)

• Magna

Kun tuntuu et supistus on alkamassa, maski laitetaan suun eteen ja jatketaan sisään ja uloshengitystä normaalisti eikä mitenkään tehostetusti juuri sisäänhengitystä.

Kun supistuksen huippu on mennyt ohi, otetaan maski pois ja odotetaan taas uutta supistusta.

Jos ilokaasua hengittää pinnallisesti, syvästi, koko ajan tms. saa siitä kivan hedarin jälki käteen ja olo on oksettava. Jos sitä tosiaan hengittelee koko ajan, ei synnytyksestä tule mitään, koska äiti vain pöhnissään kikattaa tai veltostuu täysin.

• 4 vuotta sitten synnyttänyt

hengitin sitä ilokaasua kokoajan :) Olin siis "pikkupöhnässä" monta tuntia,muttei kätilöt puuttuneet siihen! Aluksi mullekin tuli paha olo,mutta se helpottu noin 5 min päästä. Tsemppiä :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      205
      3161
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1610
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      95
      1462
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      92
      1369
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1324
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      156
      1236
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1178
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      1009
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      922
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      44
      803
    Aihe