Niin jos Saabista tehdään jokin vielä oudompi

Baas

niin jos Saabista tehdään vieläkin oudompi marginaalimerkki kuin nykyään niin ei hyvää tiedä. Silloin kun Saabia tehtiin suomessa ja auto oli nk medelsvensson bil niin homma jotenkin toimi mutta jos yritys on tehnyt 29 v tappiota putkeen ja nyt liitetään johonkin 15 autoa vuodessa tehneeseen pajaan niin pahaa pelkään. Saabi tarvitsee volyymia ja perusauton mitä kansa ostaa ja luottaa ei mitään konseptihybridi urheiluautoja jotka maksavat 1.5X mersun hinnan. muistan vielä kaiholla kun 96 valmisteeiin ja uusi ISO 900 lanseerattiin!!

12

351

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nettitietojen mukaan

      Tällä hetkellä näyttäisi siltä, että palataan juurille, eli tekemään "ruotsalaista/skandinaavista" laatuautoa. eli asema on jossain mersun ja tavis toyotan/volkkarin välimaastossa. tilanne on oikein hyvä,vain muutamaa kuukautta omistajan vaihtumisen jälkeen saadaan uusi 9-5 ja samaan aikaan alkaa 9-3x:n myynti. Tulossa on facelift 9-3:een ja 9-4x. Tuo 9-3:n fl on kai markkinointi syistä tarpeen, kun nykyisen myynti sakkasi epävarmuuden vuoksi, on sitä vaikeaa elvyttää ilman muutoksia.

      Uutuksien onnistuneisuus ja HINTA ratkaisevat. Katetta pitää olla, mutta myös volyymiä. Siihen 150k autoon pitäisi päästä.

      • sotkut pois

        Hinnasto tulisi selkeyttää. Nykyisin llinear ja vector hinnat turhia, kun samojen business versioilla kauppaa tehdään. Niissäkin korjattavaa joissakin kohdin, kun vertaa ruotsin hintoihin. 9-3x:x hinnat alkaen ttid noin 5k€ farkkua kallimpi, ero liian iso. Automaatti turhan hinnakas, 5k€!.Nämä johtuvat varmaankin business hinnaston uupumisesta. Läskit pois hinnastosta ja hinnat business-perusteella. korkea listahinta johtaa siihen, ettei tavis-perheenisä tule kaupoille.


      • suoppi9

        juurille ei onnistu n'äillä malleilla kun ne on suunniteltu jo aikapäivää sitten....


      • Saab ei

        Kyllä Toyota on käytänössä ylivoimainen vastus Saabille on sitten kysymys ajo-ominaisuuksista, laadusta, kestävyydestä tai turvallisuudesta. Tojoissa on kaikki olennainen tasapainossa ja harkiten tehty. Saab on yhden ominaisuuden merkki. Se värkkää turboja. Tosin silläkin alalla Saab on jäänyt junnaamaan paikalleen ja muut porhaltaneet jo kauan sitten ohitse. Saabit ovat myös nykymittapuun mukaan ahtaita ja ajattavuudeltaan ja mukavuudeltaan korkeintaan keskinkertaisia. Saabissa on myös paljon halpisosia, joiden luotettavuus on kehno. Siis onko mitään järkisyitä Saabin ostamiseen? Itse en niitä keksi. Saabin kohtalo vääjäämättömästi kehno. Nyt vain Saabin omistajataho vielä kerran kusettaa korruptoituneita poliitikkoja ja veronmaksajia. Se on ainoa syy heidän pelastusinnokkuuteensa - eli valtion varojen rosvoaminen. Mitän tuottavaa toimintaa ei tule koksaan enää olemaan.


      • MttMT
        Saab ei kirjoitti:

        Kyllä Toyota on käytänössä ylivoimainen vastus Saabille on sitten kysymys ajo-ominaisuuksista, laadusta, kestävyydestä tai turvallisuudesta. Tojoissa on kaikki olennainen tasapainossa ja harkiten tehty. Saab on yhden ominaisuuden merkki. Se värkkää turboja. Tosin silläkin alalla Saab on jäänyt junnaamaan paikalleen ja muut porhaltaneet jo kauan sitten ohitse. Saabit ovat myös nykymittapuun mukaan ahtaita ja ajattavuudeltaan ja mukavuudeltaan korkeintaan keskinkertaisia. Saabissa on myös paljon halpisosia, joiden luotettavuus on kehno. Siis onko mitään järkisyitä Saabin ostamiseen? Itse en niitä keksi. Saabin kohtalo vääjäämättömästi kehno. Nyt vain Saabin omistajataho vielä kerran kusettaa korruptoituneita poliitikkoja ja veronmaksajia. Se on ainoa syy heidän pelastusinnokkuuteensa - eli valtion varojen rosvoaminen. Mitän tuottavaa toimintaa ei tule koksaan enää olemaan.

        Huumorimiehiä?


      • hoomor
        Saab ei kirjoitti:

        Kyllä Toyota on käytänössä ylivoimainen vastus Saabille on sitten kysymys ajo-ominaisuuksista, laadusta, kestävyydestä tai turvallisuudesta. Tojoissa on kaikki olennainen tasapainossa ja harkiten tehty. Saab on yhden ominaisuuden merkki. Se värkkää turboja. Tosin silläkin alalla Saab on jäänyt junnaamaan paikalleen ja muut porhaltaneet jo kauan sitten ohitse. Saabit ovat myös nykymittapuun mukaan ahtaita ja ajattavuudeltaan ja mukavuudeltaan korkeintaan keskinkertaisia. Saabissa on myös paljon halpisosia, joiden luotettavuus on kehno. Siis onko mitään järkisyitä Saabin ostamiseen? Itse en niitä keksi. Saabin kohtalo vääjäämättömästi kehno. Nyt vain Saabin omistajataho vielä kerran kusettaa korruptoituneita poliitikkoja ja veronmaksajia. Se on ainoa syy heidän pelastusinnokkuuteensa - eli valtion varojen rosvoaminen. Mitän tuottavaa toimintaa ei tule koksaan enää olemaan.

        Hoomor. Mut se on totta. Kunkunkiku nyt puhaltaa valtiolta rahat itselleen. Valtio on tyhmä jos takaa. Sataprosenttisella varmuudella kyse ei ole muusta kuin puhalluksesta eli talousrikollisuudesta. Sitä joku mulli pitää hyvänä huumorina kun rivoimmille mulkuille annetaan avaimet veronmaksajien rahakirstuun iltahämärissä. Se peli ei päivänvaloa siedä. Tulette näkemään asian piakkoin.


      • on hyvempi
        hoomor kirjoitti:

        Hoomor. Mut se on totta. Kunkunkiku nyt puhaltaa valtiolta rahat itselleen. Valtio on tyhmä jos takaa. Sataprosenttisella varmuudella kyse ei ole muusta kuin puhalluksesta eli talousrikollisuudesta. Sitä joku mulli pitää hyvänä huumorina kun rivoimmille mulkuille annetaan avaimet veronmaksajien rahakirstuun iltahämärissä. Se peli ei päivänvaloa siedä. Tulette näkemään asian piakkoin.

        niillä on enempi rahaa eikä velkaa.
        t.rotta


      • HBaasi
        Saab ei kirjoitti:

        Kyllä Toyota on käytänössä ylivoimainen vastus Saabille on sitten kysymys ajo-ominaisuuksista, laadusta, kestävyydestä tai turvallisuudesta. Tojoissa on kaikki olennainen tasapainossa ja harkiten tehty. Saab on yhden ominaisuuden merkki. Se värkkää turboja. Tosin silläkin alalla Saab on jäänyt junnaamaan paikalleen ja muut porhaltaneet jo kauan sitten ohitse. Saabit ovat myös nykymittapuun mukaan ahtaita ja ajattavuudeltaan ja mukavuudeltaan korkeintaan keskinkertaisia. Saabissa on myös paljon halpisosia, joiden luotettavuus on kehno. Siis onko mitään järkisyitä Saabin ostamiseen? Itse en niitä keksi. Saabin kohtalo vääjäämättömästi kehno. Nyt vain Saabin omistajataho vielä kerran kusettaa korruptoituneita poliitikkoja ja veronmaksajia. Se on ainoa syy heidän pelastusinnokkuuteensa - eli valtion varojen rosvoaminen. Mitän tuottavaa toimintaa ei tule koksaan enää olemaan.

        Kyllä sitä on muitakin merkkejä kuin Toyota. Toyota on maailman suurin valmistaja ja varmasti sillä on takanaan massavalmistuksen ekonomiaa, mutta on vaikea uskoa, että se enää suuremmin pystyisi nostamaan markkinaosuuttaan. Vrt. Nokia ja matkapuhelimet.

        Kyllä Saabin turvallisuusosaaminen on joka tapauksessa maailman huippua. Kuvaavaa on, että vasta Toyotan viimeisimmät mallit ovat saavuttaneet Saabin tason, vaikka 9-5 suunniteltiin joskus 15 vuotta sitten. Uusi 9-5 onkin sitten taas 15 vuotta Toyotan edellä ... Toisaalta älykäs moottoritekniikka on Saabin heiniä: Esim. Biopower-Saabien teho nousee kun ajetaan etanolilla. Esim. Volvon tai Fordin ym. flexfuel-mallien teho pysyy samana ellei laske etanolilla.

        Selvää, ettei Saab voi oikein massamarkkinoilla pärjätä: se vaatisi valmistusmäärien tuplaamista kivikovilla markkinoilla, joilla kysyntä pikemminkin laskee ainakin näin lama-aikana. On jännä nähdä, miten Saabin huippuosaaminen aiotaan hyödyntää uudessa tilanteessa. Luullakseni ainoa mahdollisuus on sittenkin kalliit erikoisautot.


    • Saabismi on sairaus

      GM:n aikana tappio oli ilmeisesti laskennallsita, koska rahoja ei kannata kotiuttaa Ruotsissa verotuksen takia. SAAB siis maksoi emoyhtiölle reippaasti ylihintaa kaikesta mahdollisesta.

      SAAB:n tulevaisuus ratkeaa lähinnä suunnittelutiimin myötä. Saavatko takaisin kasaan yhtä hyvän tiimin, kuin oli parhaina päivinä. GM ajoi ilmeisesti alas suurimman osan SAAB:n suunnittelusta nyt viimeisinä vuosina.

      Jos pystytään yhdostämään Koenigsegg:n osaaminen SAAB:n perussuunnitteluun saadaan aikaiseksi auto, joka haastaa Porschen alle Mersun hinnoilla. Sillä on tulevaisuutta, koska SAAB:n muodikas eko-osaaminen on hyvällä tasolla.

      PS Saabismi on sairaus, joka ei onneksi tartu köyhiin.

      • Baas

        Juuri tämä se pahin skenario että aletaan tekemään saabista ei köyhille autoa. Se on sitten hellurei ja moro kun tulee mersunhintaisia luomuksia. Vielä kerran saabista pitää tulla uudestaan kansanauto ei mitään "parempi kuin porsche" hybridi mersun hinnalla.


      • Baas kirjoitti:

        Juuri tämä se pahin skenario että aletaan tekemään saabista ei köyhille autoa. Se on sitten hellurei ja moro kun tulee mersunhintaisia luomuksia. Vielä kerran saabista pitää tulla uudestaan kansanauto ei mitään "parempi kuin porsche" hybridi mersun hinnalla.

        Saabin tulee tähdätä niche-markkinoille, joissa autosta maksetaan yli mersun hintoja. Mersuja tehdään suurina sarjoina ja Saab on kärpässarjan valmistaja. Viime vuosina Saab on rakennellut noin 100'000 autoa vuodessa ja mersu tekee yli kymmenen kertaa enemmän (tojo tekee vielä paljon enemmän). Tänä vuonna Saabin valmistusmäärät jäävät menneiden vuosien määristä vielä selvästi.

        Kansanautoa Saabista ei takuulla tule enää koskaan. Ruotsissa ei kyetä autoja valmistamaan samoilla kustannuksilla, kuin Unkarissa, Slovakiassa, Puolassa, Turkissa tai Intiassa.


      • Baas
        Mr-Anderson kirjoitti:

        Saabin tulee tähdätä niche-markkinoille, joissa autosta maksetaan yli mersun hintoja. Mersuja tehdään suurina sarjoina ja Saab on kärpässarjan valmistaja. Viime vuosina Saab on rakennellut noin 100'000 autoa vuodessa ja mersu tekee yli kymmenen kertaa enemmän (tojo tekee vielä paljon enemmän). Tänä vuonna Saabin valmistusmäärät jäävät menneiden vuosien määristä vielä selvästi.

        Kansanautoa Saabista ei takuulla tule enää koskaan. Ruotsissa ei kyetä autoja valmistamaan samoilla kustannuksilla, kuin Unkarissa, Slovakiassa, Puolassa, Turkissa tai Intiassa.

        Tänään luki kauppiksessa että Koeniggsegg ei ole saanut Euroopan investointipankilta sitä lainaa ja samalla Fiat on kuulemma tehnyt uuden tarjouksen sekä Saabista että opelista. Joten saas nähdä kuinka käy. Itse näkisin saabin kyllä pärjäävän uudestaan kansanautona jolla olisi myös pikkuautoja tarjottavana.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ikävöin sinua kokoyön!

      En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      61
      4308
    2. KALAJOEN UIMAVALVONTA

      https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar
      Kalajoki
      137
      3021
    3. Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin

      Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo
      Tunteet
      45
      2352
    4. Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?

      Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?
      Kalajoki
      45
      2254
    5. Älä mahdollisesti ota itseesi

      En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      24
      1873
    6. Hukkuneet pojat kalajoella pakolaisia?

      Eivät osanneet suomea nimittäin.
      Maailman menoa
      91
      1832
    7. Ota nainen yhteyttä ja tee Tikusta asiaa?

      Niin sitten minä teen Takusta asiaa.
      Ikävä
      28
      1586
    8. Joku hukkui Hyrynsalmella?

      Oliko mökkiläinen taas?
      Hyrynsalmi
      22
      1539
    9. Mitä sinä mietit

      Mies?
      Ikävä
      148
      1384
    10. Metsästysmökki

      Metsästyskortti saapui. Lisäksi metsästysmökki varata!
      Kuhmo
      32
      1200
    Aihe