Kata- vai Karon beach?

Vinkkejä

Olemme 25- ja 27-vuotias nuoripari ja suunnittelemme ensimmäistä matkaamme Thaimaahan. Valikoimaa tuntuu olen jo ihan liikaakin, on hyvin vaikea päättää minne sinne menisi.

Krabi kiinnostaisi, mutta on matkoiltaan hintava, siksi ajattelimme aloittaa Phuketista. Patong beachissä tuntuu riittävän tekemistä ja muutenkin lomatarjonta siellä on runsasta, mutta mietimmekin, että onko se liian runsasta. Meitä ei melu haittaa, mutta liian tungettelevat myyjät, tyttöbaarit jne hieman kauhistuttavat meitä. Patong tuntuu olevan liiankin turistikeskeinen.

Siksi olemmekin kiinnostuneita otsikossa mainituista kohteista, mutta ovatko ne hiljaisia? Kaipaamme lomaltamme aktiviteetteja, hyvää ruokaa eikä melu haittaa meitä. Tuleekohan aikamme pitkäksi Karonilla tai Katalla?

8

3138

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • helmikuusa uudestaan

molemmat hyviä ja rauhallisia paikkoja kummastakin löytyy menomestoja tarvittaessa. hyvät rannat

• antilope

Patongilla on tarjontaa joka lähtöön, mutta kyllä siellä suht rauhassakin saa olla. Massage tytöt lähinnä huutelivat kohteliaisuuksia poikamme perään, hyvällä maulla siis. Pitävät lapsista, monessa baarissa myyjä tuli pelaamaan pojan kanssa, kun nautimme yhet bisset ja limpparit.

Rannalla on kaupustelijoita, mutta nekin jättää rauhaan kun huomaavat ettei ostokset kiinnosta. Vaatekauppojen edessä olevat myyjät ovat aika rasittavia, mutta niitä kai on joka puolella paikasta riippumatta.

Aika suuri vaikutus on mihin aikaan aiotte matkustaa, suosittelen sesongin loppu tai alkupuolella, niin on väljempää.

Me olimme noin 4 km päässä Merlin Beach Resort Tri Trangissa. Rauhallinen hotelli pienellä omalla korallirannalla. Sinne oli mukava palata tuktukilla, kun oli päivän reissannut. Suosittelen hotellia!

• joko taas

mikä on kiva, kumpi parempi, sataako jne jne

Moneskohan kerta on kun aloituksen mukaista keskustelua avataan.
      Olisitte paljon viisaampia kun käytätte hakua, laittakaa hakuun kata beach, karon jne jne niin pääsette aikaisemmin käytyihin keskusteluihin samasta asiasta.

• nanna----

Hei

Ollaan suunnilleen saman ikäinen pariskunta kun tekin ja oltiin viime talvena Karon beachilla.
      Hotellimme oli aika lähellä Kata beachiä joten loman aikana pyörimme tasaisesti molemmilla rannoilla. Välimatka kun ei ole kovinkaan suuri niin kävellenkin pääsee paikasta toiseen kätevästi.
      Suosittelen ottamaan hotellin jostain Katan ja Karonin välimaastosta, näin tosiaan näkee molemmat rannat.
      Tekemistä riittää ja kannattaa paikallisilta matkatoimistoilta ottaa retkiä muille saarille, fantaseaan ym. Ei tule aika pitkäksi :)

Kävimme myös Patongilla shoppailemassa ja baarissa muutamia kertoja. Itse en ottaisi hotellia patongilta, koska on niin vilkas paikka. Mutta ehdottomasti kannattaa ottaa tuktuk ja käydä päiväreissulla siellä shoppailemassa ja syömässä. :)

Oikein mukavaa reissua! :)

• reissuliisa

Olimme osa lomastamme Katalla viime talvena. Kun katselin näkymiä noilla rannoilla, niin Katassa ärsytti ihan mielettömästi se valtva Club-Med kompleksi rannan paraatipaikalla. 98% hotelleista oli tuon Club Med:n muurin ei rannan puolella, eli rantaa ei näkynyt pätkääkään, eikä edes meren henkäys päässyt muurin läpi. Karonilla ranta oli paremmin kaikille näkyvissä.

Tosin Phuket ei ole kyllä minun paikkani. Tämä yksi ja ainoa kerta riitti minulle siellä. Mutta tykkäämmekin enemmän hiljaisista ja rauhallisista lomapaikoista. Niitäkin on onneksi Thaimaassa.

Phuketista pääsette kyllä tosi kivoille retkille kauniisiin saariin, joten sen puoleen phuket on ihan ok paikka (heh, eli sieltä päsee pois...). Kannattaa vähän lueskella, että missä päin Karonia ne tyttöbaarit ovat ja ottaa hotelli sitten ihan vastasuunnalta ;) Itse vain käväisin karonilla, joten en tiedä missä ne ovat. Katalla ne ovat nimenomaan Karonin päässä Kataa.

• Karonille

Kiva kun te viitsitte vastata tuhanteen kertaan esitettyihin kysymyksiin (kyllähän jo ainakin yksi lukija ärsyyntyi tästä aiheesta :) ).

Jotenkin tuo Karon kiinnostaisi enemmän. Tosiaan ensimmäinen kerta Thaimaassa, siksi kyselen tyhmiä.

Kiitoksia teille vastanneille ja hyvää kesää!

• hh
        Karonille kirjoitti:

Kiva kun te viitsitte vastata tuhanteen kertaan esitettyihin kysymyksiin (kyllähän jo ainakin yksi lukija ärsyyntyi tästä aiheesta :) ).

Jotenkin tuo Karon kiinnostaisi enemmän. Tosiaan ensimmäinen kerta Thaimaassa, siksi kyselen tyhmiä.

Kiitoksia teille vastanneille ja hyvää kesää!

hei, olimme avupuolisoni kanssa vuosi sitten samassa tilanteessa. phukettiin halusimme ja mietimme pitkään kolmen päärannan välillä. olemme 30-vee, olusella tykätään istuskella mutta diskot ym baarit ei liiemmin kiinnosta. olimme varauksemme kanssa hieman myöhässä joten jäljellä ei ollut kuin kalleimmat vaihtoehdot ja pari muuta joten varasimme matkan katalle. Näin jälkeen päin ajateltuna olimme mielestäni todella onnekkaita. loman aikana kävimme useamman kerran karonilla ja kerta patongilla riitti meille. kata oli mielestäni täyden kympin valinta. kannattaa huomioida että katalla on eteläinen ja pohjoinen keskusta, pohjoinen keskusta on siis aivan kiinni kasvanut karonin kanssa. itse pidin kaikista eniten katan eteläisestä keskustasta ja sen lähellä olevasta kata noi beachistä joka oli puolet rauhallisempi kuin muut rannat. palveluita alueella kuitenkin riittää mukavista pikkuputiikeista ravintoloihin - patongilla ja karonilla on mielestäni liian kaupunkimainen "betonitalo"- tunnelma.

Elli itse suosittelen kataa, tuk tukilla on sitten helppo kulkea rannalta toiselle. itse suuntaan katalle taas ensi talvena, patongille ja karonille ei edes tee mieli.
        hyvää matkaa!

• pk111
        hh kirjoitti:

hei, olimme avupuolisoni kanssa vuosi sitten samassa tilanteessa. phukettiin halusimme ja mietimme pitkään kolmen päärannan välillä. olemme 30-vee, olusella tykätään istuskella mutta diskot ym baarit ei liiemmin kiinnosta. olimme varauksemme kanssa hieman myöhässä joten jäljellä ei ollut kuin kalleimmat vaihtoehdot ja pari muuta joten varasimme matkan katalle. Näin jälkeen päin ajateltuna olimme mielestäni todella onnekkaita. loman aikana kävimme useamman kerran karonilla ja kerta patongilla riitti meille. kata oli mielestäni täyden kympin valinta. kannattaa huomioida että katalla on eteläinen ja pohjoinen keskusta, pohjoinen keskusta on siis aivan kiinni kasvanut karonin kanssa. itse pidin kaikista eniten katan eteläisestä keskustasta ja sen lähellä olevasta kata noi beachistä joka oli puolet rauhallisempi kuin muut rannat. palveluita alueella kuitenkin riittää mukavista pikkuputiikeista ravintoloihin - patongilla ja karonilla on mielestäni liian kaupunkimainen "betonitalo"- tunnelma.

Elli itse suosittelen kataa, tuk tukilla on sitten helppo kulkea rannalta toiselle. itse suuntaan katalle taas ensi talvena, patongille ja karonille ei edes tee mieli.
        hyvää matkaa!

Kirjoitin saman äsken toiseen viestiin:

Itse olin katalla ja mielestäni se oli hieman liian pieni paikka. JIte menisin patongille. Tuk tukkien hinnat phuketissa on kyllä älyttömän kovat verrattuna muihin paikkoihin.

Itse en kyllä edes koko phukettiin menisi välttämättä....mutta patong siinä tapauksessa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rakastatko?

Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      71
      3115
    2. Mikä haluat olla kaivatullesi?

1. Kaveri 2. Ystävä 3. Panokaveri 4.puoliso 5 jokin muu
      Ikävä
      92
      2885
    3. Kosiako meinasit?

Voi sua rakas ❤️
      Ikävä
      51
      2115
    4. Mietin että

Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin
      Ikävä
      20
      1575
    5. Oot ilkee paha noita

Paha babushka Luulitko etten tienny
      Ikävä
      15
      1349
    6. Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon

Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..
      Vimpeli
      5
      1338
    7. Aaamu on täällä taas!

Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa
      Ikävä
      13
      1301
    8. Sytyttikö hallin lapsi vai joku mielipuoli

Onko tietoa? Toivon jälkimmäistä
      Vimpeli
      18
      1280
    9. Tajusin vaan...

Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein
      Ikävä
      13
      1273
    10. Noin ulkonäkö-jutut ei multa

Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin
      Ikävä
      24
      1232
    Aihe