Villikarhuja netissä!

skebaskula

Hei www.raatteenpetobongaus.fi -sivustolta voi katsoa villikarhuja yleensä lltaisin livenä.1-10 karhua kamerassa yhtä aikaa ruokailemassa!

3

330

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • qwertyc

      Tätäkö on villien eläinten katselu nyt? Sama mennä eläintarhaan? Nojatuolissa talossa.

      • skebaskula

        Jos vähän kerron yhden jutskan. Kannattaa tulla paikanpäälle. Et saavu minnekään eläintarhaan.

        Olimme tytttöystävän kanssa siellä kerran yötä ja näky oli melkoisen sanoinkuvaamaton, kun tulin parvelta alakertaan hakemaan olutta jääkaapista, niin 6 karhua oli takapihalla. Niitä sitten tuli tarkkailtua ja oli mahtavaa nähdä nuo jalot eläimet. Yhtään kuvaa en räpsinyt kun luulen että se fiilis/näky pysyy mielessäni aina. Sen reissun jälkeen aloin kunnioittamaan luontoa ja sen voimaa. Ja ne karhut eivät olleet mitään kesyjä nallukoita, vaan oikeita villikarhuja, jotka häiriintyessään voivat tappaa ihmisen silmänräpäyksessä.

        Olen myös vienyt niille ruokaa (meillä ei ole haaskaa) , ja voin sanoa että on siinä aika ristiriitaiset tunteet, kun kuulee samalla nallukoiden vihellyksen aivan läheltä. 20-vuoden yhteistyö niiden kanssa alkaa tuottaa hedelmää. Tarkoitan vain, että kun täällä jotkut haukkuvat tätä elämysmatkailu/karhukuvaus toimintaa, niin tuleeko monikaan teistä ajatelleeksi, kuinka suuri,raskas ja pitkäjänteinen työ näiden saavutusten täyttymiseksi on tehty? Ja kuinka paljon hommia tehdään jokapäivä. Hieman kunnioitusta.

        Terkoitus on luoda ihmisille elämyksiä, onpa se sitten hyvän valokuvan muodossa tai sitten niinkuin minulla kävi.
        Jannu Väätämöinen


      • Kairafotari
        skebaskula kirjoitti:

        Jos vähän kerron yhden jutskan. Kannattaa tulla paikanpäälle. Et saavu minnekään eläintarhaan.

        Olimme tytttöystävän kanssa siellä kerran yötä ja näky oli melkoisen sanoinkuvaamaton, kun tulin parvelta alakertaan hakemaan olutta jääkaapista, niin 6 karhua oli takapihalla. Niitä sitten tuli tarkkailtua ja oli mahtavaa nähdä nuo jalot eläimet. Yhtään kuvaa en räpsinyt kun luulen että se fiilis/näky pysyy mielessäni aina. Sen reissun jälkeen aloin kunnioittamaan luontoa ja sen voimaa. Ja ne karhut eivät olleet mitään kesyjä nallukoita, vaan oikeita villikarhuja, jotka häiriintyessään voivat tappaa ihmisen silmänräpäyksessä.

        Olen myös vienyt niille ruokaa (meillä ei ole haaskaa) , ja voin sanoa että on siinä aika ristiriitaiset tunteet, kun kuulee samalla nallukoiden vihellyksen aivan läheltä. 20-vuoden yhteistyö niiden kanssa alkaa tuottaa hedelmää. Tarkoitan vain, että kun täällä jotkut haukkuvat tätä elämysmatkailu/karhukuvaus toimintaa, niin tuleeko monikaan teistä ajatelleeksi, kuinka suuri,raskas ja pitkäjänteinen työ näiden saavutusten täyttymiseksi on tehty? Ja kuinka paljon hommia tehdään jokapäivä. Hieman kunnioitusta.

        Terkoitus on luoda ihmisille elämyksiä, onpa se sitten hyvän valokuvan muodossa tai sitten niinkuin minulla kävi.
        Jannu Väätämöinen

        Oikein arvioit, ne ovat villieläimiä.
        Ei ole tarkoitettu, että ihmiset ruokkivat niitä. Normaalisti karhu vapaana luonnossa karttaa ihmistä mutta ruokkimalla siitä tulee ihmistä pelkäämätön ja sitä kautta vaarallinen. Sitten valitetaan kun ne alkavat tulla pihoille niin kuin kerroit. Itse sait turvallisesti katsella niitä sisältä. Entä jos joku sivullinen olisi tullut pihaan? Entä jos olisi tullut onnettomuus karhun hermostuessa. Et tainnut miettiä asiaa ihan loppuun asti. (Ellei kirjoituksesi sitten ole provo!)
        Kirjoitit viestissä:
        "Ja ne karhut eivät olleet mitään kesyjä nallukoita, vaan oikeita villikarhuja, jotka häiriintyessään voivat tappaa ihmisen silmänräpäyksessä". Tässä olet 100% :sti oikeassa.
        Tiettävästi petoeläinten ruokkiminen tullaan EU:n toimesta tulevaisuudessa kieltämään juuri näillä petokuvaus kojuilla ja oikein niin. Kysymys on vääriin tunteisiin vetoavasta bisneksestä. Ja valokuvat ovat puoliksi luonnosta vieraantuneista eläimistä jotka on houkuteltu väärään ympäristöön ihmisten toimesta. Kuvat eivät ole villieläimistä, eivät kesyistä, vaan jostain siinä välimaastossa liikkuvista eläimistä. Ja sen näkee myös niistä kuvista, kulunutta maastoa ja pälyileviä pedon katseita.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      386
      1492
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1278
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      116
      1210
    4. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      162
      1113
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      44
      987
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      896
    7. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      816
    8. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      800
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      91
      794
    10. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      167
      681
    Aihe