Cymbaltan aloitusoireet?

kannattaako jatkaa

Olen viikon verran syönyt Cymbaltaa (30 mg) masennukseen ja sosiaalisten tilanteiden pelkoon, pohjalla 100 mg sertraliinia (Zoloft), jonka teho ei kuitenkaan ole tuntunut riittävältä, joten lisäksi aloitettiin tämä Cymbalta.

Tällä hetkellä tuntuu, että lääke taitaa olla minulle aivan väärä: olo tuntuu koko ajan lamautuneelta ja masentuneelta, välillä itkettää, eikä mihinkään jaksa ryhtyä. Lisäksi väsyttää, päätä on särkenyt ja kaikkia paikkoja kolottaa, lisäksi vielä hikoiluttaa ja mahakin on sekaisin. Ennen saattoi edes välillä tulla jotain innostuksen puuskia tehdä jotain, mutta nyt tekisi mieli mennä sänkyyn ja vetää peitto korviin.

Onko kenelläkään ollut tällaista kokemusta Cymbaltasta, että masennus ja ahdistus olisi ennemmin lisääntynyt? Minun oli tarkoitus nostaa annosta parin viikon jälkeen 60 mg:aan, mutta tällä hetkellä mietityttää, että haluanko ottaa edes tätä 30 mg:a. Jos joku sanoisi, että lääke voi yhtäkkiä muuttaa vaikutuksensa päinvastaiseksi, voisin ehkä jaksaa nämä oireet, mutta tällä hetkellä tuntuu, että haluan lopettaa koko lääkkeen...

(Niin, ja minulle on aiemmin kokeiltu Ixeliä ja sertraliiniannoksen lisäämistä, mutta kummatkin kokeilut ovat päättyneet huonosti, koska olen erittäin herkkä saamaan sivuoireita lääkkeistä.)

12

8595

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minä..

mulla on alotettu eilen cymbalta ja jo samana päivänä pyörrytti, oksetti ja tuli ahdistuskohtauksia: aloitusoireet! ne häviävät todennäkösesti ajallaan. ja oman kokemuksen kautta, mitä pahemmat alotusoireet, sen tehokkaampi lääke!

• meikä*

HEIPS!

Itse söin kanssa alkuun Zoloftia masennukseen ja ahdistukseen ja se vaihdettiin about vuosi sitten Cymbaltaan, koska ahdistus ei meinannut helpottaa.

Aloitus oli tosi hankalaa!
      Juuri samanlailla minun masennukseni ja ahdistukseni vain pahenivat ja lisäksi itsetuhoiset ajatukset tulivat melkein pakonomaisiksi!
      Mutta noin kolmen viikon jälkeen kuin huomaamatta olo rupesi helpottumaan!

Joten älä anna periksi! lun hankaluus kuuluu kuvioon ja on pahimmillaan kahden viikon kohdalla, sitten se rupeaa helpottamaan!

Tsemppiä ja voimia sinulle :)

• 100% turvallisia

"Masennuslääkkeitä on olemassa monenlaisia, joista lääkäri valitsee potilaalle sopivimman. Uusimmista lääkkeistä ei voi tulla riippuvaisiksi, kuten joskus luullaan, ja niillä on myös hyvin vähän sivuvaikutuksia. "

• on hyvin vakavia
        100% turvallisia kirjoitti:

"Masennuslääkkeitä on olemassa monenlaisia, joista lääkäri valitsee potilaalle sopivimman. Uusimmista lääkkeistä ei voi tulla riippuvaisiksi, kuten joskus luullaan, ja niillä on myös hyvin vähän sivuvaikutuksia. "

haittavaikutuksia. Haittavaikutukset voivat jäädä pysyviksi vaikka lopettaisi lääkkeen.

http://en.wikipedia.org/wiki/PSSD
        http://www.youtube.com/watch?v=9-6pmsVOe3g
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/4596719
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/2565813

• joka ei
        100% turvallisia kirjoitti:

ikinä ole tarvinnut syödä masennuslääkettä. Kukaan muu ei ole sitä mieltä
        että masennuslääkkeet ovat 100% turvallisia. Ja että hyvin vähän sivuvaikutuksia! Ole ystävällinen ja kirjoita ajatuksiasi muualle, älä tänne missä on sairaita ihmisiä. Häivy! Olet törkeä!

• 5+9
        on hyvin vakavia kirjoitti:

haittavaikutuksia. Haittavaikutukset voivat jäädä pysyviksi vaikka lopettaisi lääkkeen.

http://en.wikipedia.org/wiki/PSSD
        http://www.youtube.com/watch?v=9-6pmsVOe3g
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/4596719
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/2565813

aivan, esmes citalopraamilla (sivuvaikutukset) seksuaalinen haluttomuus ja vaikeus saada siemensyöksyä voi jäädä pysyväksi,sekä huonontaa muistia,ja toinen on mirtazapiini jonka vieroitusoireet voivat tulla vasta kuukausien kuluttua esmes paniikkikohtauksina

muistin huononemisen ja paniikkikohtausväittämät perustan omiin ja tuttavien kokemuksiin kyseisistä lääkkeistä enkä mihinkään lääkärinkirjaan tms

• kokenut mies

Cymbalta on ns hermolääke,siis jonkin asteinen kipukynnystä nostava,mielialalääke,joka on ns rotanmyrrkyä,paremman avun saat,kun otat ahdistukseen 30 mg Opamoxia 1-3 tabl päivässä,mutta se lääke vähän väsyttää,on sitä myös 15 mg miedompana.

Zolofti on sama kuin sertraaliini kauppanimeltään,olen kokeillut edellä mainittuja lääkkeitä,hyväksi olen todennut Opamoxin.

Näihin lääkkeisiin muodostuu ns koukkulääkitys,mutta kun muukaan terapia ei aina auta.

Kaikki lääkkeet eivät sovi,ne ovat yksilöllisiä,itselläni oli tämä selän kipuoireiden takia,kipukynnystä nostamaan,olisi sama,kuin olisi lasebo lääkettä ottanut.

Suosoittelen opamoxia,vaikka se onkin kolmio lääke,mutta ahdistukseen on jees lääke,rentouttaa lihaksi,jännitystiloja,eikä enää sillä lailla masennu,jos masentuu joistakin asioista,heittää 30mg opamoxin,alkaa aika nopeasti vaikuttamaan,onhan sitä vielä saatavana 50 mg,mutta opamoxi vaikuttaa eritavalla ihmiseen.riippuu painoindeksistä ym.

kokenut mies

• Ansku29

Monet masennuslääkkeet ja muutkin psyykelääkkeet vaikuttavat aluksi väärinpäin. Ainakin oman kokemukseni mukaan. Minulla menee Cymbalta nyt 60mg x2 eli 120mg yhteensä. Yksi parhaimmista masennuslääkkeistä ikinä, on tullut kokeiltua monia. Tietty vaikutukset on yksilöllisiä.

• symba

Kyllä kandee jatkaa, lääkkeen tehon näkee aikaisintaan joskus parin vkon kuluttua, jos sittenkään. Mulla vaihdettiin tehottomaksi käynyt Cipralex lennosta Cymbaltaan 60mg ja kesti reilusti yli kuukauden ennen kuin tunsin positiivisia vaikutuksia. Aluksi Cymbalta vei osittain yöunet noin vkon ajaksi, lisäksi tuli hieman pahaa oloa ja hikoilutti useamman viikon. Nyttemmin useamman kuukauden sitä käyttäneenä en tunne mitään kummempia sivuoireita paitsi lievää huimausta noin tunti lääkkeen oton jälkeen. Se kestää vain lyhyen aikaa. Tsemppiä:)

• paras kaikista

Kannattaa jatkaa. Lääkkeiden vaikutus kaikille on yksilöllistä. Paras lääke minulle ainakin ja lähes kaikki olen kokeillut. Ei vie tunteita, vaan vie jännittämisen ja antaa elämän. Kiitos elämästä cymbalta!

• Kaikki kokeiltu
        paras kaikista kirjoitti:

Kannattaa jatkaa. Lääkkeiden vaikutus kaikille on yksilöllistä. Paras lääke minulle ainakin ja lähes kaikki olen kokeillut. Ei vie tunteita, vaan vie jännittämisen ja antaa elämän. Kiitos elämästä cymbalta!

mullakin. Vasta eka viikko menossa. Kyllä väsyttää ja masentaa...Ihan voimaton olo. Seksihalutkin mennyt kaik! Saas nähdä mitä tästä tulee...

• masentunut78
        Kaikki kokeiltu kirjoitti:

mullakin. Vasta eka viikko menossa. Kyllä väsyttää ja masentaa...Ihan voimaton olo. Seksihalutkin mennyt kaik! Saas nähdä mitä tästä tulee...

Hiop!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen

Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja
      Maailman menoa
      208
      2824
    2. Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?

En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b
      Maailman menoa
      167
      2501
    3. Kirje, PellePelottomalle.

Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot
      Ikävä
      106
      1172
    4. Lapsien pakko kasteesta on luovuttava.

Eikö olisi parempi siirtää kaste rituaali rippikouluun,kun 15v.tietävät jo itse haluaavatko tulla kastetuksi juutalais-k
      Kaste
      583
      1015
    5. Voi teitä naisia

Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies
      Sinkut
      124
      1002
    6. Meni kyllä aika solmuun

Meidän tutustuminen 😐
      Ikävä
      67
      1000
    7. Martinan hevoset.

Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait
      Kotimaiset julkkisjuorut
      269
      948
    8. Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa

Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka
      Maailman menoa
      320
      921
    9. Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?

Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a
      Kuhmo
      20
      899
    10. Hyvä meininki

TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap
      Haapavesi
      22
      768
    Aihe