Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Millainen leijonanharjakani on lemmikkinä?

xilu

Kertokaahan kokemuksia =)
luonne ym kiinnostaa.

36

7128

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • leijonanharjaskani

      Ne ovat yleensä vain lemmikkejä.

    • jasyy

      Minun leijonanharjaskanini on aika lupsakka tapaus, tosi mukava ja suloinen kaveri, energinen ja ehkä vähän jääräpää :P Mutta tokihan tämä on aika yksilökohtaista

      • kanin omistaja

        Minun leijonanharjakanini oli aluksi kyl hirveen arka,mut yleisemmin kanit vissiin ovatkin. Ennen tätä mul ei oo ees ollu mtn kania, paljon oli opettelemista, ja paljon olen lukenut ja saanut tietoa.

        Kanit tosin ovat iha omanlaisia, mut meil tosiaa ku vähä aikaa oli kanin seuras nii kyl se sit rohkeni ja pysty silittämään. Huomiota ne kaipaa paljon niiku varmaa moni muukin kani, nimittäin meän kani ainaki heti virtsaa pitkin ja poikin jos kaua aikaa joutuu oleen yksin :D

        Niiku varmaa hyvi tiiätki, johtojen lähellä ei kannate kania piettää, muute ne ovat entiset.

        Mut meän kani on tosi sulonen ja hyvin rohkea, näin alkutaipaleen jälkee:)


      • _-_-_-_
        kanin omistaja kirjoitti:

        Minun leijonanharjakanini oli aluksi kyl hirveen arka,mut yleisemmin kanit vissiin ovatkin. Ennen tätä mul ei oo ees ollu mtn kania, paljon oli opettelemista, ja paljon olen lukenut ja saanut tietoa.

        Kanit tosin ovat iha omanlaisia, mut meil tosiaa ku vähä aikaa oli kanin seuras nii kyl se sit rohkeni ja pysty silittämään. Huomiota ne kaipaa paljon niiku varmaa moni muukin kani, nimittäin meän kani ainaki heti virtsaa pitkin ja poikin jos kaua aikaa joutuu oleen yksin :D

        Niiku varmaa hyvi tiiätki, johtojen lähellä ei kannate kania piettää, muute ne ovat entiset.

        Mut meän kani on tosi sulonen ja hyvin rohkea, näin alkutaipaleen jälkee:)

        Mun leijonaharjas (leikkaamation tyttö, 3v) tuli mulle n. vuos sitten yheltä tutulta joka ei voinut enää pitää sitä. Typykkä ei tykkää jos siihen kosketaan tai jos laittaa käden häkkiin (esim. laittaa heinää, yms..) yrittää purra/varoittaa silleen että näyttää kuin aikois purra.


    • hjälpamej

      leijonaharjaskanit ovat kauheita kuseskelemaan.
      ja ovat aika arkoja, tosin yksilöllisesti.

      t. leijonaharjas-hermeliinisekoituksen omistaja.

      • ei kyllä kuse sen enempä

        kuin muutkaan kanit. Kaikki kanit kusee paljon. Minulla itseasiassa kääpiöluppa on se joka pissaa paljon kerrallaan ja vieläpä kauas (paljon enemmän kuin leijonat).


        Leijonat on luonteeltaan melko vilkkaita ja uteliaita. Kiipeilevät joka paikkaan ja ovat liikkeessä paljon. Sopii ihan ekaksikin kaniksi, mutta ei ole yhtä lempeä kuin kääpiöluppa.


      • ne ole kyllä arkojakaan
        ei kyllä kuse sen enempä kirjoitti:

        kuin muutkaan kanit. Kaikki kanit kusee paljon. Minulla itseasiassa kääpiöluppa on se joka pissaa paljon kerrallaan ja vieläpä kauas (paljon enemmän kuin leijonat).


        Leijonat on luonteeltaan melko vilkkaita ja uteliaita. Kiipeilevät joka paikkaan ja ovat liikkeessä paljon. Sopii ihan ekaksikin kaniksi, mutta ei ole yhtä lempeä kuin kääpiöluppa.

        vaikka joku tuossa niin väittikin. Ihan rentoja pupuja ovat.

        Sinä, jonka kani on arka; Jos kanissasi on hermeliiniä, ei mikään ihmekään.

        Tämmöstä vaan halusin vielä hiukan lisätä.


      • Nepu & pumpuli

        Meillä leijonanharjas poika on siisteyden perikuva.. vaikka saa päivät olla vapaana huoneessa, niin juoksulla menee häkkiin vessaan pisulle ja sit takaisin leikkimään tai lepäämään tuolin taakse.. tosi energinen ja kaipaa silitystä.


      • minttusikakinttu
        ei kyllä kuse sen enempä kirjoitti:

        kuin muutkaan kanit. Kaikki kanit kusee paljon. Minulla itseasiassa kääpiöluppa on se joka pissaa paljon kerrallaan ja vieläpä kauas (paljon enemmän kuin leijonat).


        Leijonat on luonteeltaan melko vilkkaita ja uteliaita. Kiipeilevät joka paikkaan ja ovat liikkeessä paljon. Sopii ihan ekaksikin kaniksi, mutta ei ole yhtä lempeä kuin kääpiöluppa.

        monta kääpiöluppaa sulla on?kun kaniwikissä lukee että kääpiö luppa elää seurallisuutensa takia laumassa,niin jos sulla ei ole kahta kania niin eikö se ole kanin rääkkäystä?,tai sillee ku oon kiinnostunu kaneista luen paljon niistä niin tiedän kyllä että se kääpiöluppa voi elää yksinkin jos saa paljo aikaa mutta eikö kääpiöluppasi ole arka? jos on se voi johtua siitä.en halua pahoittaa mieltäsi tai mitään ja en hän noin voi sanoa jos en tiedä monta kääpiöluppaa sinulla on(:


      • minttusikakinttu kirjoitti:

        monta kääpiöluppaa sulla on?kun kaniwikissä lukee että kääpiö luppa elää seurallisuutensa takia laumassa,niin jos sulla ei ole kahta kania niin eikö se ole kanin rääkkäystä?,tai sillee ku oon kiinnostunu kaneista luen paljon niistä niin tiedän kyllä että se kääpiöluppa voi elää yksinkin jos saa paljo aikaa mutta eikö kääpiöluppasi ole arka? jos on se voi johtua siitä.en halua pahoittaa mieltäsi tai mitään ja en hän noin voi sanoa jos en tiedä monta kääpiöluppaa sinulla on(:

        Psst. vastasit juuri viisi vuotta vanhaan viestiin, hän ei varmaan enää seuraa keskustelua ;)

        Jokseenkin joka rotu on sinänsä laumaeläin, tosin kääpiöjäniksestä olen kuullut että ne ei ole niin laumasieluisia. Toisaalta kani on kuitenkin aivan erilainen otus kuin aidot laumaeläimet, vaikka rotat, joilla sekä urokset että naaraat elävät mielellään saman sukupuolen porukoissa. Kanit elää luonnossa niin, että jokaisella naaraalla poikasineen on oma kolo, ja nämä lähistöllä sijaitsevat kolot muodostavat kolonian, jossa jokaisella on oma pesäalue, jonne vieraita ei haluta. Niinpä lemmikkinäkin paras kaniyhdistelmä on leikattu uros ja naaras, toisinaan pari naarastakin voi tulla toimeen.

        Uskon kyllä että kaverilinen kani on onnellisin, mutta ne sietävät kuitenkin yksinäisyyttä paremmin kuin laumaeläimemmät lemmikit. Itselläni on yksi kääpiöluppapoika, joka tuli minulle kasveriltani vasta aikuisena. Tarkoitus oli hankkia sille kaveri, mutta se on nyt sairastellut muutenkin ja ikää alkaa jo olla, niin en uskalla riskeerata sen leikkausta, ja kastroimattomana se ei kaveria tule saamaan. Ja arka se ei ole, laisinkaan ;)

        Mut hankkikaa ihmeessä kaksi kania jos vaan pystytte!


    • tapauksia.

      :) Ainakin meillä. Aivan ihania. Tällähetkellä suosikkirotuni.

      Ja fiksujakin ovat. Sopivat myös ekaksi kaniksi. :)

      • -kani-

        tiiättekö että onko leijonanharjaskanin ulkonäössä eroa jos ne ovat eri sukupuolta?koska minulla on kaksi ja toinen on normaalin kanin näköinen ja toinen on vähän pienempi ja sillä on pitkät poskikarvat ja otsatukka ja ne on samasta pentueesta mutta ihan eri näköisiä.enkä iedä vielä että kumpaa sukupuolta ne ovat koska ne ovat vasta jotain 3 kuukautta.


      • Suvika
        -kani- kirjoitti:

        tiiättekö että onko leijonanharjaskanin ulkonäössä eroa jos ne ovat eri sukupuolta?koska minulla on kaksi ja toinen on normaalin kanin näköinen ja toinen on vähän pienempi ja sillä on pitkät poskikarvat ja otsatukka ja ne on samasta pentueesta mutta ihan eri näköisiä.enkä iedä vielä että kumpaa sukupuolta ne ovat koska ne ovat vasta jotain 3 kuukautta.

        Kanin ulkonäöstä ei voi päätellä sukupuolta. Asiantuntija osaa jo katsoa noinkin vanhalta kanilta sukupuolen. Kannattaa kysyä esim eläinkaupasta ennenkuin sattuu vahinkoja. Jos kanisi ovat molemmat uroksia, voi ne joku aamu löytyä silvottuina häkistään. Jos toinen on naaras, saat ei-toivottuja, mahdollisesti sairaita poikasia koska ovat sukua toisilleen. Harjaksen määrä voi vaihdella paljonkin sisarusten välillä, etenkin jos kanisi eivät ole puhdasrotuisia. Puput.net auttaa kaniaiheisissa kysymyksissä.


    • K

      Olen tutustunut myös muihin kanirotuihin, mutta itselläni on ollut kolme leijonanharjaa ja yksi kääpiöluppa.
      Olen aivan ihastunut leijonanharjoihin, joista kaikki kolme ovat olleet todella reippaita, sosiaalisia ja itsepäisiä.
      Yksi on hyvin arka, kaksi muuta todella meneviä tyyppejä.
      Kääpiöluppa on vähän liiankin rauhallinen minun makuuni, eikä yhtään ihmisrakas.
      Suosittelen leijonanharjaksia koko sydämestäni!

    • analiimu___

      ..on välillä aika jääräpäinen mutta kuitenkin sellane joka tykkää olla sylissä helliteltävänä, pirteä, nopea, energinen ja sillä on välillä huonoja päiviä ja välillä taas hyviä (yleensä hyviä):D

    • Näin ainakin meillä

      Voi meijän leijonanharjas on niin ihana tapaus!

      Tykkää rapsuttelusta ja silittelystä, on utelias ja tykkää seurasta, kova puuhaileen kaikkea. Yleensä, kun sen seurana istusteskelee, niin se tulee mielellään häärimään siihen viereen ja saattaa tulla nuolemaan jalkoja tai käsiä osoittaan tykkäävänsä. Eikä tee tarpeitaan joka paikkaan! Todellinen hurmuri herra :)

    • leijonisti

      kaksi leijonharjasta. Tulivat meille yksivuotiaana ja ovat olleet meillä nyt kuukauden. Tyttöjä molemmat. Ex- omistaja sanoi, niiden olevan arahkoja.
      Nyt niiden kanssa on puuhailtu paljon ja luottamus syntymässä hyvää vauhtia.
      Ovat ihanan uteliaita: aina "auttamassa" häkin siivouksessa, tyttären "apuna" läksyissä, kun tytär tekee läksyt lattialla, tulevat itsenäisesti syliinkin, mutta eivät tykkää kauheasti paijailuista, vain hetken saa paijata. Oppivat helposti talon tavoille, tietävät milloin siivotaan häkki, milloin on ruoka-aika ja mihin kuuluu tehdä pisut.
      Toinen kaneista on herkempi kuin toinen, pelästyy helpommin ja osoittaa loukkaantuvansa, jos kokee meidän ihmisten käyttäytyneen "huonosti" hänen mielestään. Kilttejä ovat, oikeita persoonallisuuksia molemmat. Tykkään kovastikin.

      Aikaisemmin minulla ollut risteytyskaneja ja tällä hetkellä on nämä leijonat ja tallissa asustaa kaksi isoa risteytyskania, nekin varsinaisia persoonallisuuksia.
      Olen sitä mieltä, että jokaisella kanilla on omat luonteenpiirteensä, toki rodullakin on merkitystä, mutta jos yksi on syrjäänvetäytyvä luonne, voi toinen ollakin hauska seurakani, vaikka samaa rotua ovatkin.
      Leijonan karva tosin on aika hentoista ja leijailee hyvin huoneilmassa, joten se saattaa jollakin aikeuttaa ärsytystä.

    • jellonapupu

      mulllakin on yks jellona aivan ihana tapaus!!!

      • lionkani

        meillä on leijonakani, ostettiin maeiän marsun kaveriks ja hyvin näyttää tulevan toimeen. Kuinka nopeasti teidän kanit kesyyntyivät?


      • arakajalaka
        lionkani kirjoitti:

        meillä on leijonakani, ostettiin maeiän marsun kaveriks ja hyvin näyttää tulevan toimeen. Kuinka nopeasti teidän kanit kesyyntyivät?

        mul on leijonanhajaskani, se o vast kolmisenkuukaut vanha, ollu mul parikuukaut, viel aikast arka, sylis pelkää kauhiast. Joskus saan silittää sen olles vappaan, mut aika pal se viettää aikaa tutisten sängyn al, et semmottis, mut eiköhä se siit rohkene :)


      • lionkani kirjoitti:

        meillä on leijonakani, ostettiin maeiän marsun kaveriks ja hyvin näyttää tulevan toimeen. Kuinka nopeasti teidän kanit kesyyntyivät?

        Kania ei koskaan saa ostaa marsulle kaveriksi! Esinäkin kani saattaa potkaista marsua vahingossa. Toisekseen ne eivät ymmärrä toisiaan, koska puhuvat aivan eri kieltä. (Miltä sinusta tuntuisi, kun asuisit vierasta kieltä puhuvan kanssa etkä ymmärtäisi siitä mitään?) Kolmannekseen kanit kantavat pasteurella nimistä bakteeria jonka saadessaan marsu kuolee kivuliaasti.


    • meidän

      leijonanharjas tyttö on tosi kiltti ja lupsakka. Ollut meillä vuoden verran, mutta vähän arka välillä vieläkin. Antaa kyllä rapsutella ja pitää sylissä kiltisti, mutta vapaalla vipeltää helposti karkuun kun menee lähelle. Ei aina mutta yleensä. Toisaalta melko itsepäinenkin tapaus. Ei pissi vapaana olessa joka paikkaan, mutta papanoi sitten senkin edestä kyllä.
      Kaikista omituisin piirre tuossa pupussa on kyllä se, että se ääntelee...ja kovaa!Siis pitää joskus yöllä tosi kovaa meteliä kun leikkivät tai vähän kärhämöivät toisen pupun kanssa!Tai sitten jos yrittää ottaa kiinni ja laittaa häkkiin tms..En ole ikinä kuullut moista pupun suusta! ja kaikista paras juttu on, että nyt tuo toinenkin kani on oppinut tuolta toiselta tuon ääntelyn, vaikkakaan ei noin lujaa, mutta juu...ääntelemään on sekin ruvennut! Onks muita joiden kanit osaa jutella!?

      • jellonapupu

        munkin kanit kyllä juttelee... jännän kuuloista, eikö???


      • Suvika

        Murisevat toisilleen, kaikki kanit tekevät sitä pomottaessaan toista tai ollessaan peloissaan. Kannattaa seurata kaneja, etteivät öisin tappele keskenään. Sitten eri häkkeihin ja sassiin.


    • Jääräpään omistaja!!

      Minun leijonanharjakani on tosi söpö ja kiltti se tosin ei ole sisäsiisti (se tuli meille vanhana...) Se on hiukkasen jääräpää sillä jos sen ottaa syliin sillain että sen harmpaat sojottaa paitaan niin sehän nappasee siitä ja syö... Mutta useimmat leijonanharjakanit ovat tosi lutuisia!!! (mun kani on pikkunen jääräpää)

      • Jääräpään omistaja!!

        Mun kani varottaa puremalla jos laitan jotn. häkkiin esim. heinää!!


    • Täplis_s

      Mulla on 2 leijonanharjakania ovat tosi touhukkaita ja muutenki energisiä. Tykkäävät kyllä harjaamisesta ja sylissa olosta... Lepposia kyllä. Hyviä kavereita tekeminen ei niitten kanssa lopu.

      • ihana hassu

        Ihana kullanmuru on mun leijonapoika ei yhtään pelkää ihmisiä,tulee luokse,
        jääräpäinen on kyllä ja nirso ruokien/herkkujen suhteen.
        Tykkää silittelystä, paijailusta, mutta sylissä ei juurikaan viihdy.
        Pissit ja kakit menee vessalaatikkoon, pissit aina,mutta papanoita on välillä vessalaatikon vieressä ja lattialla kun on vapaana. Poika kun innostuu tai sen kanssa leikkii niin silloin tippuu papanoita usein urakalla.
        Jännä juttu myös jos silittää masun alta kun kani pystyssä (tästä harvemmin kanit muutenkaan tykkää)
        niin poika joskus "ruiskasee". :D


    • Mee!?

      Joskus ne ovat jääräpäisiä, joskus taas leppoisia. Ne ovat pörröisä ja ihquja. Luonteeltaan ovat jääräpäisempiä kuin esim. luppikset. Se luonne riippuu sukupuolesta.. no vähän kaikesta, hoitamisesta.. Urokset ovat hiukan sekoja, Minunkin uros (leijonanharja(s)kani) seikkailee kaikkialla, sohvilla, tuoleilla, sänkyjen alla (se hyppii rappuset yläkertaan), ihan joka paikkaan, jos kissojamme on näkyvillä, se on heti niiden pepussa ja alapäässä kiinni hihhiihi.. se niinku pitää niitä tyttökaneina.. Kanithan eivät ole järkeviä.. niiden mukana ei ns. tule aivojen käyttöohjetta, josta ne lukis mitä niillä päässä olevilla suolikasoilla tehään. xD Kanit on lutusia, mutta ihmeen outoja, ja ne saa hepulin helposti.. Ne myös voi kuolla jos oikein pelästyy! (esim. koiran yllättävään haukuntaan.. Naapurin koira tappoi sillä tavalla niiden 7 kania.

      • Mee!?

        ... mun kaverilta, kun se oli muka allerginen sille, mut ei se sit ollutkaan, mut sillon kanille ei enään ollut tilaa niillä.. jA se jäi meille!


    • nmnmnmnmn

      nnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnmmmmmmmmmmmmmmmmmmmnnnnnnnnnnnnnnnnmmmmmmmmmmnnnnnnnnnmmmmmmmmmnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn

    • Kohokki^^

      Minulla on yksi ja se on nyt 4 v uros. Leijonanharjakset ovat yleesnä tosi rohkeita, ja itsenäisiä.. Ja kuten joku tuossa jo kertoikin ne saattavat "kuljeskella" ympäri taloa. Minun kaniinini ainakin saattaa vain yhtäkkiä ilmestyä selkäni taakse minun katsellessani tv:tä olohuoneessa. Ne ovat myös tosi söpöjä, mutta olen kuullut etteivät ne ole kaikkein säyseimpiä, ja hellimpiä otuksia. Oma kaniinini on kuitenkin yleensä aikas mukava. Ruohometsän kansan Isopää on kylläkin aika hyvä esimerkki minun kaniinini luonteesta.

    • pupun sydän pupu

      Mulla on leijonan harjas kääpiö luppa.... en tiiä kuoinka kauas lista jatkuu mut kummsikin. Jellona on aivan ihana Elviksen näkönen poitsu. Se on tosi siisti ja pissaa ihan niinku tyttö puput eli nurkkaan. Sen kakat on kyllä aika omituisen näkösii mutta.... No joka tapauksessa aivan ihana, mun lempi kani rodut on kääpiöluppa ja tämä nykyine. Mun viime kani oli/on Lurppa ja se oli ihana pupu. Mut kun sitten mentiin mummon mökille joku koira (jota vihaan eniten) vei sen pois. Kukaan ei tiedä elääkö hän vielä ;(. Joka tapauksessa kanit ovat koirien kanssa ihaninpia eläimi jotka tiedän ;).

    • Omistanut jo 6 kania

      Mulla nyt 5 w leijona tyttö. Rento tapaus ja pissaa laatikkoon. Opetettu siihen jo pienenä. Ei haittaa kanniskelusta tms. Opetettiin jo heti alussa käsittelyyn, joten kynnenleikkaus ja harjauskaan ei tuota ongelmia. Kanitn kanssa pitää olla paljon ja touhata, niin kyllä se tottuu.

    • kan'i

      Tämä ei ehkä kuulu aiheeseen mutta mitä pitää tedhä kun tutullani on kani ja se vähänniinku ei pidä huolta siittå. se ei madota ei leikkaa kynsiä eikä vaidha sen vettä muutakovaan krn viijkossa. se ei ole sen kanssa päivässä edes puolta tuntia! sitten se on toooosi lihava :o ja sen äiti hoitaa sitä tuttu vain kylässä

    • Anonyymi

      Aktiivinen,
      tarvitsee huomiota

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      70
      2277
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2093
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1698
    4. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1516
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1510
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1417
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1384
    8. 52
      1278
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      63
      1221
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1196
    Aihe