taisi olla kova pettymys kapteeneille Leskinen ,Väisänen ja tikanmäen pojalle kun kuntaliitosta ei syntynyt ,Piti ennakkoon lyödä hynttyyt yhteen laajennetun soten muodossa.Sinä viisas kirjoittaja joka vihjasit että sanotaan irti koko sopimus .olen samaa mieltä kanssasi.Mikä ihmeen vimma se on hävittää kaikki ja vielä kontallaan olevie eduksi.Kyllä ei Veteläinenkään hallitse talous asioita kun on kuntansa johtanut suohon. Työtä täällä Pyhäjärvellä tarvitaan ja Kyllä päättäjien tulee nyt näyttöjä vaatia Kaupunginjohtajalta eikä turhaan palkkoja korotella, Ja eiköhän myös Turusen näytöt tulisi sekata????Ei kai nyt vaan olla taas huumaannuttu kaivoksen uumeniin ja tämän varjolla unohdetaan muu.Tavallisen ihmisen tavallista työtä ihka oiketa hartiapankkityötä täällä kaivataan ,työtä jolla perheet pääsevät eteenpäin .Koulutuksessakin ollaan aina jälkijunassa ,herätään kun ollaan nuupahtamassa .mitäs jos yritettäs olla joskus etulyöntiasemassa ja hakea tulevaisuutta ajoissa. nyt töihin!
vielä siitä selänteestä
19
378
Vastaukset
- mieltä
sinun kanssa,,,,,muistu mieleen tuossa savon puolella olevassa kunnassa 1970-luvulla sattunu juttu,,,,kepulaisvoittonen kunnanvaltuusto oli sitä mieltä yrittäjistä ,että eihän niitä täällä tarvita meidän leipää syömään,,,,Sillon perustivat kummisetä-porukan kuntaan yrittäjät ja kunnanjohtaja ja muutamat valtuutetut,nämä hommasivat uusia yrittäjiä kuntaan ja rakentivat tukevan perustan teollisuudelle joka porskuttaa vieläkin täydellä höyryllä...käykääpä jullikat kahtomassa Keiteleen kunnan yrittäjä sivuja ja teollisuus juttuja...ei oo paljoo kunnassa joutilaita jullikoita????????
- heikunkeikun...
Täällä nämä punaniska/ituniska jullikat esti kaiken teollisen kehityksen silloin kun sitä olisi tänne ollut tyrkyllä! Polittiset intresstit ajoi kunnan hyvinvoinnin edelle!
" Jos tänne tulee tehtaita ym. niin sillon täällä on paljon myös vasureita! Kyllä me pärjätään näillä kepulaisilla maajullikoilla ja niiden kantturoilla! Olkoon tuo kaivos ainut paha meijän kunnassa!"
Näitä samoin ajattelevia jullikoita on vieläkin päättävissä viroissa... valitettavasti... - yksi köyhä
heikunkeikun... kirjoitti:
Täällä nämä punaniska/ituniska jullikat esti kaiken teollisen kehityksen silloin kun sitä olisi tänne ollut tyrkyllä! Polittiset intresstit ajoi kunnan hyvinvoinnin edelle!
" Jos tänne tulee tehtaita ym. niin sillon täällä on paljon myös vasureita! Kyllä me pärjätään näillä kepulaisilla maajullikoilla ja niiden kantturoilla! Olkoon tuo kaivos ainut paha meijän kunnassa!"
Näitä samoin ajattelevia jullikoita on vieläkin päättävissä viroissa... valitettavasti...ääntelee,ollaan niin kovaa että.Vedä sinäkin tuulipuku päälles ja painu muualle valittamaan siitä köyhä!!
- ituniskan pelle
yksi köyhä kirjoitti:
ääntelee,ollaan niin kovaa että.Vedä sinäkin tuulipuku päälles ja painu muualle valittamaan siitä köyhä!!
koita vaan tukiaisilla keplotella,ei sinusta velliperseestä muuhun oo!!
- se köyhä
ituniskan pelle kirjoitti:
koita vaan tukiaisilla keplotella,ei sinusta velliperseestä muuhun oo!!
meinaa olla pahalla päällä?Mikä sinäkin työtön tuulipuku pelle olet sanomaan mitään menehän jo tutumaan köyhä.
- jahmia
se köyhä kirjoitti:
meinaa olla pahalla päällä?Mikä sinäkin työtön tuulipuku pelle olet sanomaan mitään menehän jo tutumaan köyhä.
Mitä te tiedätte elämästä nimittäin työttömän elämästä. Taidatte kaikki olla paapottavia kotoa elantoa saavia.Rakentakaa ensin omat kotinne ja joutukaa työttömiksi ja koettakaa sen jälkeen pärjätä .Maksakaa lainan lyhennyksiä ja korkoja ja siinä sivussa koettakaa saada perheelle leipää ja särvintä.Haluaisin nähdä miten suu pannaan kun kotoa (sieltä syntymä kodista ei tulekaan apua) kun omollaan on joukko vietävä eteenpäin.Joten se tuulipuku voi passata vielä teidänkin päälle. Minulla ei ole yksinäisenä hätää ja vieläkin tuulipuku passaa lenkille erittäin hyvin. Älkääkä maanviljelijöitä tukijaisista osoitelko Teidän ,ja minunkin
leivän eteen kovasti työtä tekevät ja tukijaisia saavat otta saamme ruokatarpeemme halvemmalla.Iliman maanviljelijöitä emme pärjää.Mutta ruvetkaapa miettimään ,jossain mättää kun pitäjä hiipuu syyt on syvemmällä??? jahmia kirjoitti:
Mitä te tiedätte elämästä nimittäin työttömän elämästä. Taidatte kaikki olla paapottavia kotoa elantoa saavia.Rakentakaa ensin omat kotinne ja joutukaa työttömiksi ja koettakaa sen jälkeen pärjätä .Maksakaa lainan lyhennyksiä ja korkoja ja siinä sivussa koettakaa saada perheelle leipää ja särvintä.Haluaisin nähdä miten suu pannaan kun kotoa (sieltä syntymä kodista ei tulekaan apua) kun omollaan on joukko vietävä eteenpäin.Joten se tuulipuku voi passata vielä teidänkin päälle. Minulla ei ole yksinäisenä hätää ja vieläkin tuulipuku passaa lenkille erittäin hyvin. Älkääkä maanviljelijöitä tukijaisista osoitelko Teidän ,ja minunkin
leivän eteen kovasti työtä tekevät ja tukijaisia saavat otta saamme ruokatarpeemme halvemmalla.Iliman maanviljelijöitä emme pärjää.Mutta ruvetkaapa miettimään ,jossain mättää kun pitäjä hiipuu syyt on syvemmällä???Hyvää alkavaa viikkoa.. minä oon kokenut sen ajan kun olin töissä ja välillä työttömänä.. siis molemmista on kokemusta.. ja tiedän nekin kuviot.. Mutta entäpä jos perheeseen tulee vielä sairautta.. siinä sitä onkin ihan tarpeeksi.. Luin kauhukseni noita kirjoituksia joissa haukutaan köyhiä.. siis onko köyhän vika se jos on köyhä.. ei suinkaan se on niiden vika joka istuu siellä toisessa päässä.. Ihmisiä sitä on köyhätkin..
Siis mikä tähän yhteiskuntaan on mennyt.. haukutaan vain toisia.. kun pitäs ottaa kädestä kiinni ja sanoa.. minä rakastan sinua sellaisena kuin olet.. sinä olet se ainutlaatuinen ihminen tässä maailmassa kukaan ei korvaa sinua.. Minä pidän sinusta sinun sisimpäsi tähden.. en arvostele sinua sinun ulkokuoren takia.. vaan pidän ja rakastan sinua.. sinuna itsenäsi.. juuri sellaisena ihmisenä kun sinä olet.. Tehdään yhdessä jotain.. että saadaan tästä maailmasta parempi paikka elää.. meidän kaikkien.. rakennetaan sellainen suomi.. jossa kaikkien on hyvä olla..- ei otettu vastaan
pirre-tyttö kirjoitti:
Hyvää alkavaa viikkoa.. minä oon kokenut sen ajan kun olin töissä ja välillä työttömänä.. siis molemmista on kokemusta.. ja tiedän nekin kuviot.. Mutta entäpä jos perheeseen tulee vielä sairautta.. siinä sitä onkin ihan tarpeeksi.. Luin kauhukseni noita kirjoituksia joissa haukutaan köyhiä.. siis onko köyhän vika se jos on köyhä.. ei suinkaan se on niiden vika joka istuu siellä toisessa päässä.. Ihmisiä sitä on köyhätkin..
Siis mikä tähän yhteiskuntaan on mennyt.. haukutaan vain toisia.. kun pitäs ottaa kädestä kiinni ja sanoa.. minä rakastan sinua sellaisena kuin olet.. sinä olet se ainutlaatuinen ihminen tässä maailmassa kukaan ei korvaa sinua.. Minä pidän sinusta sinun sisimpäsi tähden.. en arvostele sinua sinun ulkokuoren takia.. vaan pidän ja rakastan sinua.. sinuna itsenäsi.. juuri sellaisena ihmisenä kun sinä olet.. Tehdään yhdessä jotain.. että saadaan tästä maailmasta parempi paikka elää.. meidän kaikkien.. rakennetaan sellainen suomi.. jossa kaikkien on hyvä olla..Ihmetyttää suuresti, kun kirjoitukseni heti teilattiin- poistettiin
- jahmia
pirre-tyttö kirjoitti:
Hyvää alkavaa viikkoa.. minä oon kokenut sen ajan kun olin töissä ja välillä työttömänä.. siis molemmista on kokemusta.. ja tiedän nekin kuviot.. Mutta entäpä jos perheeseen tulee vielä sairautta.. siinä sitä onkin ihan tarpeeksi.. Luin kauhukseni noita kirjoituksia joissa haukutaan köyhiä.. siis onko köyhän vika se jos on köyhä.. ei suinkaan se on niiden vika joka istuu siellä toisessa päässä.. Ihmisiä sitä on köyhätkin..
Siis mikä tähän yhteiskuntaan on mennyt.. haukutaan vain toisia.. kun pitäs ottaa kädestä kiinni ja sanoa.. minä rakastan sinua sellaisena kuin olet.. sinä olet se ainutlaatuinen ihminen tässä maailmassa kukaan ei korvaa sinua.. Minä pidän sinusta sinun sisimpäsi tähden.. en arvostele sinua sinun ulkokuoren takia.. vaan pidän ja rakastan sinua.. sinuna itsenäsi.. juuri sellaisena ihmisenä kun sinä olet.. Tehdään yhdessä jotain.. että saadaan tästä maailmasta parempi paikka elää.. meidän kaikkien.. rakennetaan sellainen suomi.. jossa kaikkien on hyvä olla..Oikeesa oot sairaus sekoittaa koko perheen elämän ja vieläpä sekä henkisen että taloudellisen puolen. Kyllä mielestäni vaaleilla valituilla edustajillamme on vastuu tekemistään ainakin heitä on lupa arvostella.He ovat paljon vartijoina ja kyllä virkamiestenkin täytyy palkkansa eteen työtä tehdä.Tahtoo vain olla että ne esimerk. siivojat ovat kyllä silmätikkuna kaupungissamme ja heidän työnsä on mitoitettu tarkkaan tuloksenteon kannalta. Mitkähän ovat elinkeinoasimies turusen tulopalkkauksen kriteerit????Kyllä mielestäni henkilövaihdokset ovat paikallaan jos tulosta ei synny.Yhteiset verorahamme ovat kyseessä
- ja ihme
Otin kantaa kirjoitukseesi, mutta se poistettiin heti. Olen kuitenkin täysin samaa mieltä. Paikkakunnan alasajo on numero yksi- tälläkin valtuustolla. Ei voi kuin ihmetellä. Kyllä ääniä kalastetliin, mutta tässä sitä ollaan sen "puhtaan paidan "kanssa.
- kävi
vaikka puhuttiin että nyt tulee uudistusta toimintaa,kissan vitut,kaikki polkee paikallaan ja selänne-konkurssiin pitäjää viedään???Minulta meni viimeinenkin usko niitten touhuun!!Kaikki samanlaisia vötkylöitä koko porukka!!Siellä entiset jullit taka-alalla vetelevät naruistaan ja antavat ohjeitaan omille sätkynukeilleen jotka istumassa pallilla nyt??Ei näin mitään tänne saada,,aikkasemmatkin palvelut ja muut menee konkurssi-selänteen kaupunkiin Haapajärvelle!!!!
- reisjärvisten ja haapajä
kävi kirjoitti:
vaikka puhuttiin että nyt tulee uudistusta toimintaa,kissan vitut,kaikki polkee paikallaan ja selänne-konkurssiin pitäjää viedään???Minulta meni viimeinenkin usko niitten touhuun!!Kaikki samanlaisia vötkylöitä koko porukka!!Siellä entiset jullit taka-alalla vetelevät naruistaan ja antavat ohjeitaan omille sätkynukeilleen jotka istumassa pallilla nyt??Ei näin mitään tänne saada,,aikkasemmatkin palvelut ja muut menee konkurssi-selänteen kaupunkiin Haapajärvelle!!!!
sinne vain naapurien persiiseen meidänkin veroeurot menee!! Kaikessa muka säästetään ja paskat kans. Näivetytään.
- viulisti
kävi kirjoitti:
koettakaa nyt hallintosääntö veivata kohdalleen ja pätevyysvaatimukset tarkasti Kyllä säännöillä on merkitystä ,hallintosääntö lainmukaisesti sote selänteeseen. Pyhäjärvellä perusturvaa johtaa sos.puolen vaatimukset hallitseva ,mutta miten lie koulutus terveydenhuollonpuolelta kondiksessa.Ei ole oikein jos aita alitetaan tai ylitetään omilla verukkeilla tai vain omia tarkoitusperiä ajatellen.Miten lie kuntaliitossakin kun sääntöjä on jatkuvasti höllenntty.Näinhän, nimimerkki olet seurannut varmasti pitkään asioita kun tiedät mitä toiminta on Pyhäjärvellä.Nyt vaan on tosi että "kumppanit "edellisellä kaudella veivät tähän laajennettuun sote sopimukseen.Pääsemme toki vuoden irtisanomis ajalla irti ja on luvattu koko sijoitettu varallisuus pois mutta kyllähän rahaa on palanut istumisiin luvattoman paljon.
- kunnan vai kuntayhtymän
viulisti kirjoitti:
koettakaa nyt hallintosääntö veivata kohdalleen ja pätevyysvaatimukset tarkasti Kyllä säännöillä on merkitystä ,hallintosääntö lainmukaisesti sote selänteeseen. Pyhäjärvellä perusturvaa johtaa sos.puolen vaatimukset hallitseva ,mutta miten lie koulutus terveydenhuollonpuolelta kondiksessa.Ei ole oikein jos aita alitetaan tai ylitetään omilla verukkeilla tai vain omia tarkoitusperiä ajatellen.Miten lie kuntaliitossakin kun sääntöjä on jatkuvasti höllenntty.Näinhän, nimimerkki olet seurannut varmasti pitkään asioita kun tiedät mitä toiminta on Pyhäjärvellä.Nyt vaan on tosi että "kumppanit "edellisellä kaudella veivät tähän laajennettuun sote sopimukseen.Pääsemme toki vuoden irtisanomis ajalla irti ja on luvattu koko sijoitettu varallisuus pois mutta kyllähän rahaa on palanut istumisiin luvattoman paljon.
Kunnan hallintosäännössäkin on liikaa annettu valtaa virkamiehille. Päättäjät sitten vikisevät, jos sitäkään. Jos otat johonkin kantaa, olet häirikkö!!
- viulisti
kunnan vai kuntayhtymän kirjoitti:
Kunnan hallintosäännössäkin on liikaa annettu valtaa virkamiehille. Päättäjät sitten vikisevät, jos sitäkään. Jos otat johonkin kantaa, olet häirikkö!!
otappa vain kantaa ja selvitä .kyllä Selänteen sote yhtymälle veivataan varmasti säännöt.Silloin ei kannata missään nimessä antaa kaikkea valtaa peruskunnista ulos. Tämä vain yhtenä esimerkkinä.Sitä aivan varmasti virkamiehet tulevat yrittämään ,että heille lohkaistaan jopa euromääräisesti hankitoihin suuret summat ohi päättäjien, jotta he ylhäisessä yksinäisyydessään voivat hoitaa asioita mielensä mukaan.Sinä päättäjänä ratkaiset paljonko tätä valtaa annat.Häiriköi aivan meidän kuntalaisten valtakirjalla ,olet oikealla asialla.Onhan nähty miten jopa vaasassa tuhannen euron vapaudella väärinkäytöksiä tapahtuu.Voitaisiin vaatia kuittaukset kahden henkilön allekirjoituksin hankitoihin jo pienemmillä summilla ,näihän oli ennenkin. Vähän toppaa vääryydet.selvitäppä aupungin hallintojohtajalta missä vaiheessa sääntö viidakko on vai joko käsittely on tulossa valtuustoihi peruskunnissa.Nyt on vaikuttamisen aika.
- euron väärinkäyttö
viulisti kirjoitti:
otappa vain kantaa ja selvitä .kyllä Selänteen sote yhtymälle veivataan varmasti säännöt.Silloin ei kannata missään nimessä antaa kaikkea valtaa peruskunnista ulos. Tämä vain yhtenä esimerkkinä.Sitä aivan varmasti virkamiehet tulevat yrittämään ,että heille lohkaistaan jopa euromääräisesti hankitoihin suuret summat ohi päättäjien, jotta he ylhäisessä yksinäisyydessään voivat hoitaa asioita mielensä mukaan.Sinä päättäjänä ratkaiset paljonko tätä valtaa annat.Häiriköi aivan meidän kuntalaisten valtakirjalla ,olet oikealla asialla.Onhan nähty miten jopa vaasassa tuhannen euron vapaudella väärinkäytöksiä tapahtuu.Voitaisiin vaatia kuittaukset kahden henkilön allekirjoituksin hankitoihin jo pienemmillä summilla ,näihän oli ennenkin. Vähän toppaa vääryydet.selvitäppä aupungin hallintojohtajalta missä vaiheessa sääntö viidakko on vai joko käsittely on tulossa valtuustoihi peruskunnissa.Nyt on vaikuttamisen aika.
Tarkoititko 1000 euroa vai 100 000 tuhatta.
- viulisti
euron väärinkäyttö kirjoitti:
Tarkoititko 1000 euroa vai 100 000 tuhatta.
tuhannen euron väärinkäyttö tarkoittaa yhtä tuhatta euroa.,ja tämän yli menevät eurot tulee olla todella lujassa kassakaapissa.Rahavuotojen on pysähdyttävä ja valvonnan tehostuttava.Taisi se entinen Pyhäjärven kaupungin johtaja Lauri Kontkanen ainakin rahankäytössä olla tosi tarkka mies. Ja hyvä oli sihteerinä toimiva Sirkka Saaranen,OLi kyllä paperiasiat ja henkilöstöasiat kondiksessa. Koulun penkille kunnallisasioissa joutaisivat nykyihmiset.
- aika oli hyvä
viulisti kirjoitti:
tuhannen euron väärinkäyttö tarkoittaa yhtä tuhatta euroa.,ja tämän yli menevät eurot tulee olla todella lujassa kassakaapissa.Rahavuotojen on pysähdyttävä ja valvonnan tehostuttava.Taisi se entinen Pyhäjärven kaupungin johtaja Lauri Kontkanen ainakin rahankäytössä olla tosi tarkka mies. Ja hyvä oli sihteerinä toimiva Sirkka Saaranen,OLi kyllä paperiasiat ja henkilöstöasiat kondiksessa. Koulun penkille kunnallisasioissa joutaisivat nykyihmiset.
Joka vanhoja muistaa, sitä tikulla silmään. On tuokin sananlasku. Jos ei ole menneisyyttä, ei ole tulevaisuutta., sanovat viisaammat kuin me, kukaan meistä!
Niin, koulunpenkille ja turhaa irvailua, jos joku haluaa, että asiat menisivät oikein!!
Kuka vanhoja muistelee, niin SS oli mahtava henkilöstöhallintoa johtava viranhaltija. Hän kuuli kaikkia, otti selvää, teki selviä atkaisuja. Jos oli hankala työntekijä, hänet kuultiin ja hänen asemansa hoidettiin, jolloin hänen päällikkönsäkin koki saaneensa oikeaa kohtelua. Tiedättehän, että kurjin paikka on olla työnjohtaja!!! Ettekö tiedä, paskaisin paikka johtajien ja työntekijöiden välissä.
Mutta, saisivat johtajatkin kuunnella alaistensa huolia ja ottaa vastuuta.!! niin ainakin minun mielestäni!!?? Mutta, jos ei välitä, niin mikä ettei, palkka juoksee ja arvostuus nousee, varsinkin eläkkeelle mentäessä. On tämä niin sairasta, että eipä enenmpää.!! - hallintosäännöistä
aika oli hyvä kirjoitti:
Joka vanhoja muistaa, sitä tikulla silmään. On tuokin sananlasku. Jos ei ole menneisyyttä, ei ole tulevaisuutta., sanovat viisaammat kuin me, kukaan meistä!
Niin, koulunpenkille ja turhaa irvailua, jos joku haluaa, että asiat menisivät oikein!!
Kuka vanhoja muistelee, niin SS oli mahtava henkilöstöhallintoa johtava viranhaltija. Hän kuuli kaikkia, otti selvää, teki selviä atkaisuja. Jos oli hankala työntekijä, hänet kuultiin ja hänen asemansa hoidettiin, jolloin hänen päällikkönsäkin koki saaneensa oikeaa kohtelua. Tiedättehän, että kurjin paikka on olla työnjohtaja!!! Ettekö tiedä, paskaisin paikka johtajien ja työntekijöiden välissä.
Mutta, saisivat johtajatkin kuunnella alaistensa huolia ja ottaa vastuuta.!! niin ainakin minun mielestäni!!?? Mutta, jos ei välitä, niin mikä ettei, palkka juoksee ja arvostuus nousee, varsinkin eläkkeelle mentäessä. On tämä niin sairasta, että eipä enenmpää.!!Kuka niitä lukee, kunhan touhuavat.
Säännöt tehhään, mutta ei nouvateta, onhan se nähty niin monessa tappauksessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?921836- 851282
- 1101133
- 761017
- 108934
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57853- 47771
- 36762
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis48721- 33693