Tuorekelmu

Tuorenkelmun

Sain hyvän tuloksen paksuun, hilseäviin psoriläiskiin, kun kokeilin ihotautilääkärin neuvoa. Rasvaa lääkärin määrämällä (itse käytän daivobetiä) rasvalla laita lisäksi perusvoidetta ja sitten tuorekelmua päälle, anna olla tunti kelmu päällä. Toista muutaman kerran ja pidä taukoa ja taas uudestaan. Hilseinen läiskä pehmenee ja ajan mittaa vähenee ja häviää.
Minulle ainakin tepsii...

5

4283

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kelmujalka

Tuo daivobet ei ole tehonnut minulle, mutta kortisoni voide tai paksu perusvoide on auttanut paremmin. Sen jälkeen laitan kelmun ja pidän koko yön kelmua ja hieman helpottaa. Näin on työpäivisin ollut helpompaa tehdä arkiset askareet. Tosin tätä pitää tehdä jonkin aikaa sillä yksi tai kaksi kertaa ei ole minulle riittänyt.

Kelmu on hyvä keino.

• Salisyyli

salisyylivaseliinia lainkaan? Se kelmu korvaa kaiketi sen kuorivan vaseliinin. Itse olen käyttänyt 20%:ta salisyylivaseliinia ja on auttanut. Lääkevoitteen laitan puhtaalle iholle sitten kun hilseplakki on irronnut..

• en käytä

En käytä salisyylivaseliinia ollenkaan. Daivobet ei minullakaan ilman perusvoideta ja kelmua tehoa. Aikaisempi mitä käytin, diprosalic tehos, mutta kun se ei kuulu kelan korvauspiiriin enään, lääkäri vaihtoi daivopettiin.

• ja käsiin

Oma hoitoni reilu pari vuotta sitten: merisuolakylpy, kuivatus ilman huuhtelua, rasvaus Ceridalilla tai Hamppurasvalla, muovipussit ja sukat päälle. Tunnin kuluttua pussit pois ja puuvillasukat ja hanskat käsiin. Hitaasti mutta varmasti kasvoi PPP:n rikkomiin käsiin ohut nahka , joka vähitellen normalisoitui.
      Alussa pidin yön yli ja ihmettelin, kun iho on ihan pehmeä ja ns. maseroitunut. Onneksi tajusin ennenkuin se alkoi mätiä. Mitään lääkerasvoja en voinut käyttää. Ja olen ollut lähes oireeton lähes kaksi vuotta. Minä noudatan myös Paganon diettiä.

• piri2

auttaa tehokkaasti psoriasikseen. Saa tilattua netistä LÄÄNEMAA apteekista ,jotain 23€prk. haisee moottoriöljylle mut on tehokasta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kelekkakisat

Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.
      Nivala
      35
      11407
    2. Aivan kauheaa

Veikö koskiuoma taas ihmishengen? Se pitää kieltää!
      Imatra
      63
      9720
    3. Onko kaivattusi

…mielestäsi älykäs, tai kenties tyhmä? Oma mielipide.
      Ikävä
      140
      5508
    4. Kuinka pitkä välimatka

on teidän kotien välillä?
      Ikävä
      144
      3774
    5. Epäilen ettet edes

Kehtaisi liikkua kanssani.
      Ikävä
      75
      3730
    6. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      37
      3625
    7. Oletko huomannut

Yhden muutoksen?
      Ikävä
      40
      3368
    8. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      24
      3153
    9. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      63
      2783
    10. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      78
      2558
    Aihe