Tuorekelmu

Tuorenkelmun

Sain hyvän tuloksen paksuun, hilseäviin psoriläiskiin, kun kokeilin ihotautilääkärin neuvoa. Rasvaa lääkärin määrämällä (itse käytän daivobetiä) rasvalla laita lisäksi perusvoidetta ja sitten tuorekelmua päälle, anna olla tunti kelmu päällä. Toista muutaman kerran ja pidä taukoa ja taas uudestaan. Hilseinen läiskä pehmenee ja ajan mittaa vähenee ja häviää.
Minulle ainakin tepsii...

5

4255

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kelmujalka

Tuo daivobet ei ole tehonnut minulle, mutta kortisoni voide tai paksu perusvoide on auttanut paremmin. Sen jälkeen laitan kelmun ja pidän koko yön kelmua ja hieman helpottaa. Näin on työpäivisin ollut helpompaa tehdä arkiset askareet. Tosin tätä pitää tehdä jonkin aikaa sillä yksi tai kaksi kertaa ei ole minulle riittänyt.

Kelmu on hyvä keino.

• Salisyyli

salisyylivaseliinia lainkaan? Se kelmu korvaa kaiketi sen kuorivan vaseliinin. Itse olen käyttänyt 20%:ta salisyylivaseliinia ja on auttanut. Lääkevoitteen laitan puhtaalle iholle sitten kun hilseplakki on irronnut..

• en käytä

En käytä salisyylivaseliinia ollenkaan. Daivobet ei minullakaan ilman perusvoideta ja kelmua tehoa. Aikaisempi mitä käytin, diprosalic tehos, mutta kun se ei kuulu kelan korvauspiiriin enään, lääkäri vaihtoi daivopettiin.

• ja käsiin

Oma hoitoni reilu pari vuotta sitten: merisuolakylpy, kuivatus ilman huuhtelua, rasvaus Ceridalilla tai Hamppurasvalla, muovipussit ja sukat päälle. Tunnin kuluttua pussit pois ja puuvillasukat ja hanskat käsiin. Hitaasti mutta varmasti kasvoi PPP:n rikkomiin käsiin ohut nahka , joka vähitellen normalisoitui.
      Alussa pidin yön yli ja ihmettelin, kun iho on ihan pehmeä ja ns. maseroitunut. Onneksi tajusin ennenkuin se alkoi mätiä. Mitään lääkerasvoja en voinut käyttää. Ja olen ollut lähes oireeton lähes kaksi vuotta. Minä noudatan myös Paganon diettiä.

• piri2

auttaa tehokkaasti psoriasikseen. Saa tilattua netistä LÄÄNEMAA apteekista ,jotain 23€prk. haisee moottoriöljylle mut on tehokasta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ukraina, unohtui korona - Grönlanti, unohtu Ukraina

Vinot silmät, unohtui Suomen valtiontalouden turmeleminen.
      Maailman menoa
      21
      2644
    2. Kumpi on sekaisempi - Koskenniemi vai Trump?

Koskenniemi haukkui Trumppia A-studiossa, niin että räkä lensi suusta. Sen sijaan Trump puheessaan sanoi, että Grönlant
      Maailman menoa
      105
      2570
    3. Miten kauan sulla menisi

Jos tulisit mun luo tänne nyt kahvinkeittoon?
      Ikävä
      202
      1374
    4. Miksi me oikein

Rakastuttiin?
      Ikävä
      94
      1281
    5. Kaivattusi silmin

Minkälaisen kuvan olet omasta mielestäsi antanut itsestäsi kaivatullesi?
      Ikävä
      125
      1281
    6. "Pähkähullu ruhtinas" sanoi a-studiossa maailmanpolitiikan professori...

...Martti Koskenniemi Trumpista ja hänen toimintatavoistaan, vertasi 1600-luvulla eläneeseen Aurinkokuninkaaseen Ludwig
      Maailman menoa
      304
      1250
    7. Riikka Purra perustelee hallituksen leikkauspolitiikkaa

Odotukset ovat kovat, mutta puhe on poikkeuksellisen onttoa jopa hallituksen omalla mittapuulla. Vastuu työnnetään alas,
      Perussuomalaiset
      22
      1007
    8. Toivottavasti myös pysyy häkissä

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011754428.html 😡😡😡 tommosia saastoja sitä näyttää Suomussalmen suunnalta sikiävän �
      Suomussalmi
      13
      991
    9. Martina ja Matias

Mahtaako Martina yrittää saada Matiasta uudeksi sulhaseksi, niin saisi ne prinsessa häät, mitkä jäi pitämättä, kun Aussi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      211
      979
    10. Millaisia tunteita

Sinulla on minua kohtaan?
      Ikävä
      60
      897
    Aihe