ÄLÄ MATKUSTA BULGARIAAN

_kokemusta_

Ellet välttämättä tahdo lähteä jollekkin bilelomalle niin, en suosittele matkustamaan sinne. Etenkin jos hiukankin esim. maisemat ja rauhallisemmat rannat kiinnostaa. Eikä kannata sitä miettiä että se olisi halpa maa muuten. EI PIDÄ PAIKKANSA. Esimerkiksi Kreikan saarista Samos ,Rodos ja Kreeta ovat melkeinpä halvempia paikkoja... Bulgarialaiset yrittävät myydä aivan yli hinnalla samaa tavaraa, jopa kolmekertaa kallimmalla kuin edellämainitut saaret. Toki jos vain juoda haluaa koko lomansa niin löytyyhän sieltä helpommalla halpaa viinaa... Mutta jos noilla saarilla jaksaa yhtään kierrellä keskustoja niin löydät aikalailla saman hintaista juomaa. Ja esim. Rodoksella Rodoksen kaupungista löytyy bilekatu(ja) jotka nekin ovat halvempia kuin Bulgarian. Ja kunnon bilemeininkiä löytyy myös..

Mutta itsehän matkanne kustannatte... Tämä oli vain minun mielipide.

23

2840

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oikaisua.

      Saat totta kai matkustaa minne haluat ja kertoa mielipiteesi kohteista. Se, että Bulgarian hinnat olisivat kolminkertaiset esimerkiksi Rhodokseen verrattuna, ei kuitenkaan pidä paikkaansa.

      • tropez

        eikös kreikassa ja espanjassa olekin sikakallista,vähän niin kuin suomessakin.olin egyptissä viikko sitten...siellä oli "sika halvat hinnat".


    • Bg77

      Minkäs sille voit kun matkustav vain maan pahimmissa skandituristihelveteissä. Bulgariassa on rauhallisia rantoja vaikka muille jakaa. Hinnat ovat n. 5-6 kertaa alhaisempia kuin Kreikassa (poislukien tietenkin turistirysäsi).

      Terve menoa Kreikkaan! 1 bisse - euroa.

    • Kyllä vaan Bulgariaan

      Olikohan tämä provo vai muuten vain ajattelematta kirjoitettu? No, huomenna lähtö Burgasin kautta kohti Plovdivia. Kivaa!

      • matkaaja-elli

        Pidin Plovdivista kovasti, kun kävin:). Hyvää matkaa!

        Bulgarian vuoristoalueilta löytyy myös kauniita kyliä ja rannikolta löytyy muita paikkoja kuin sunny beach. Sofia on myös persoonallinen.

        Bulgariassa vain on omana erityispiirteenä se, että kaikesta otetaan vähän fyrkkaa. Esim. hotellin omistaja pyyteli korvausta loppuun palaneesta lampusta ja vaihtorahoja sai erikseen pyytää takaisin. Se vain kuuluu paikan henkeen:D. En yhtään ihmettele, että Sunny beachillä ym. nyhdetään rahat turisteilta. Se tehdään koska voidaan!


    • bulkku -08

      ainakin albena on todella rauhallinen paikka. Jokaisessa turistipaikassa hinnat ovat nousseet. Ei Kreikassa ainakaan se halvempaa ole kun Bulgariassa.

      • Oltu ja taas mennään

        Monesti on käyty ja taas mennään... tän ketjun alottaja puhuu ihan täyttä sontaa!
        Kannattas avata silmät ja liikkua vähän muuallakin kun hotellia ympäri.


      • matkustan
        Oltu ja taas mennään kirjoitti:

        Monesti on käyty ja taas mennään... tän ketjun alottaja puhuu ihan täyttä sontaa!
        Kannattas avata silmät ja liikkua vähän muuallakin kun hotellia ympäri.

        ja en muuten ihan ensimmäistä kertaa.Ja by the way...suosittelen muillekkin...Bulgaria on todella paljon muutakin kuin Sunny Beach ja piraattivaatteet!


    • Matkailija12345678

      Ei se ole tyhmä joka pyytää, vaan se joka maksaa!!!

    • Satunnainen matkaili

      Olimme viime kesänä (-09) Obzorissa. Todella upea rauhallinen pikkuinen kylä josta löytyy kaikki tarpeellinen. Jopa bilehileille Mustanmeren isoin disco ;)
      Hintataso edullinen ja kun mies olen, niin oluen hinnalla se mitataan. Eilen varasin kahden viikon matkan ensikesäksi samaan paikkaan mutta hotelli vaihtuu Riu Heliokseksi vaikka ei edellisessäkään hotellissa mitään vikaa ollut.
      Ainoan miinuksen viime kesän matkasta annan siitä, että olimme vain vaiikon :D

      • Sunny Beachille

        Olin viime kesänä Riu Helioksessa, jonne Satunnainen matkailija on menossa. Hyvä paikka, ei mitään moitittavaa. AI-ruoka oli ihan ok ja juomatarjoilukin pelasi. Oli tosin mukava käydä myös muualla syömässä ja juomassakin, mutta kahdessa viikossa ennättää tehdä monenlaista. Vihjeenä kerron, että se toinen allas - ei baariallas - on rauhallisempi ja sieltä löytyy useimmiten tilaa myöhemminkin.

        Ensi kesäksi olen buukannut itseni kahdeksi viikoksi (3.7. - 17.7.) Helioksen naapuriin eli Neptun Beachiin. Sekin on AI-hotelli ja mielenkiinnolla odotan vertailua näiden kahden hotellin välillä.


      • Satunnainen matkaili
        Sunny Beachille kirjoitti:

        Olin viime kesänä Riu Helioksessa, jonne Satunnainen matkailija on menossa. Hyvä paikka, ei mitään moitittavaa. AI-ruoka oli ihan ok ja juomatarjoilukin pelasi. Oli tosin mukava käydä myös muualla syömässä ja juomassakin, mutta kahdessa viikossa ennättää tehdä monenlaista. Vihjeenä kerron, että se toinen allas - ei baariallas - on rauhallisempi ja sieltä löytyy useimmiten tilaa myöhemminkin.

        Ensi kesäksi olen buukannut itseni kahdeksi viikoksi (3.7. - 17.7.) Helioksen naapuriin eli Neptun Beachiin. Sekin on AI-hotelli ja mielenkiinnolla odotan vertailua näiden kahden hotellin välillä.

        meilläkin melkein :) Lähtö 28.6 ja paluu muistaakseni 12.7. Mutta täytyy tunnustaa, että myös se oli paikassa upeaa, kun ei suomen kieltä kuulunut missään vaikka siellä kyllä Suomalaisiakin oli. Kreikassa kun pörrää (varsinkin Rodos), niin olisi tunne, kuin olisi Härmässä, sen kummemmin Härmää vähättelemättä.


      • juttua.
        Satunnainen matkaili kirjoitti:

        meilläkin melkein :) Lähtö 28.6 ja paluu muistaakseni 12.7. Mutta täytyy tunnustaa, että myös se oli paikassa upeaa, kun ei suomen kieltä kuulunut missään vaikka siellä kyllä Suomalaisiakin oli. Kreikassa kun pörrää (varsinkin Rodos), niin olisi tunne, kuin olisi Härmässä, sen kummemmin Härmää vähättelemättä.

        Ei Helioksessa todellakaan kovin monta suomalaista ollut silloin kun siellä olin. Yksi vanhempi pariskunta, yksi nuorempi lapsensa kanssa sekä kaksi nuorta naista huomasin. Saattoihan heitä olla enemmänkin, mutta kyllä suomalaiset kahdessa viikossa yleensä ennättää bongata :)

        Varmaan johtuu osin ko. hotellin hinnasta, että kovin monia suomalaisia ei siellä käy. Olen myös ollut huomaavinani, että suomalaiset eivät pidä AI-systeemistä. Sen kuvitellaan olevan jotenkin kahlitseva ja paikoilleen liimaava tapa.

        Minulle AI sopii mainiosti, sillä joka aterialla on paljon erilaisia vaihtoehtoja (keitot, salaatit, lämpimät ruoat, carving-pöytä, jälkiruoat) ja lautaselleen saa laittaa mitä haluaa.varsinkin aamiaisen moninaisuus on minulle tärkeä. Helioksen hedelmävalikoimat olivat muuten mahtavat: laskin muistaakseni noin 15 eri hedelmälaatua aamiaisesta illalliseen. Saahan nähdä, yltääkö Neptun samaan.


      • juw7
        juttua. kirjoitti:

        Ei Helioksessa todellakaan kovin monta suomalaista ollut silloin kun siellä olin. Yksi vanhempi pariskunta, yksi nuorempi lapsensa kanssa sekä kaksi nuorta naista huomasin. Saattoihan heitä olla enemmänkin, mutta kyllä suomalaiset kahdessa viikossa yleensä ennättää bongata :)

        Varmaan johtuu osin ko. hotellin hinnasta, että kovin monia suomalaisia ei siellä käy. Olen myös ollut huomaavinani, että suomalaiset eivät pidä AI-systeemistä. Sen kuvitellaan olevan jotenkin kahlitseva ja paikoilleen liimaava tapa.

        Minulle AI sopii mainiosti, sillä joka aterialla on paljon erilaisia vaihtoehtoja (keitot, salaatit, lämpimät ruoat, carving-pöytä, jälkiruoat) ja lautaselleen saa laittaa mitä haluaa.varsinkin aamiaisen moninaisuus on minulle tärkeä. Helioksen hedelmävalikoimat olivat muuten mahtavat: laskin muistaakseni noin 15 eri hedelmälaatua aamiaisesta illalliseen. Saahan nähdä, yltääkö Neptun samaan.

        bulgaarit on mulkkuja!


      • buahahaaa
        juw7 kirjoitti:

        bulgaarit on mulkkuja!

        no voi voi, etkö saanut lomallasi?


      • Joku laki sinnekin.
        buahahaaa kirjoitti:

        no voi voi, etkö saanut lomallasi?

        Olisiko syytä laittaa Bulgaria boikottiin siihen asti kunnes saavat hommattua omat "turistinsa" pois maastamme vastaanoottokeskuksia tukkimasta. Mennään Kreikkaan, Turkkiin tai Italiaan. Kroatiakin on ihan mukava., mutta miksi kantaa rahaa Bulgariaan.
        Voisi se tuntua jossain jos Skandinaavit kaikki jättäisivät Bulgarian väliin, ja englantilaisetkin. Tyhjät turistirannat ehkä saisivat bulgaarien virkamieskunnan toimimaan siihen suuntaan, että ymmärtäisivät kotouttaa oman maansa kansalaiset toisista EU-maista.


      • klgcmhukuyj
        Joku laki sinnekin. kirjoitti:

        Olisiko syytä laittaa Bulgaria boikottiin siihen asti kunnes saavat hommattua omat "turistinsa" pois maastamme vastaanoottokeskuksia tukkimasta. Mennään Kreikkaan, Turkkiin tai Italiaan. Kroatiakin on ihan mukava., mutta miksi kantaa rahaa Bulgariaan.
        Voisi se tuntua jossain jos Skandinaavit kaikki jättäisivät Bulgarian väliin, ja englantilaisetkin. Tyhjät turistirannat ehkä saisivat bulgaarien virkamieskunnan toimimaan siihen suuntaan, että ymmärtäisivät kotouttaa oman maansa kansalaiset toisista EU-maista.

        Eikös vastaanotto keskukset ole juuri sitä varten , että ne tukitaan ja ruuhkautetaan?


    • seksituristi
      • meuno

        JUURI tämän takia lähden golden sandsille 9. kerran(onko tosiaan) bulgaareja pariin oon tutustunut ja saman näköisiltä vaikuttaa


    • never again

      Jos etsit lomaltasi mitään muuta kuin bilettämistä isolla porukalla en missään nimessä suosittele Sunny Beachia: ruoka (Pizzoja lukuunottamatta) ja palvelu suorastaan ala-arvoista kautta linjan! Ylihintaista turstikrääsää myyviä kojuja, baareja ja kehnoja ravintoloita yksi kuppanen ranta jossa uimaan pääsee vaan pomppimalla ylihintaisten vesiskootterivuokrakojujen yli ja silloinkin pakko ottaa kaikki kamat pyyhettä myöten mukaan, koska muuten niitä ei enää ole kun vedestä nouset ylös. Siinäpä se sitten olikin.

      • unohdit.

        Kylläpä sinulla on ollut vastoinkäymisiä. Unohdit muuten Bulgarian vakiovalittajien listalta maininnat, että tulit ryöstetyksi, jouduit salmonellan takia tiputukseen sikalaan jota sairaalaksi nimitettiin, sinua kusetettiin rahanvaihdossa ja sait kaupan päälle securitylta turpiisi, huoratkin olivat ensimmäisen maailmansodan jäljiltä ja sait vielä kotiin viemisiksi kuppataudin.

        Eiköhän siinä tullutkin jo mainituksi kaikki Bulgarianmatkailun hyvät puolet?


    • Lomailija.

      tuon kirjoittaja on mahtanut olla? Jotenkin vaikea hahmottaa Bulgariaan. Sunny on vilkas ranta, mutta sillehän on oma foorumi. Mutta ei sielläkään ne hinnat mitään kovia ole. Ellei sitten ostaja ole "heikossa kunnossa". No, silloinhan meillä kotopmaassakin pyritään rokottamaan.

      Minulle Kultahiekat olivat hyvin miellyttävä yllätys. Sinne tekee mi9eli toistekin.

      • hyttynenv

        on paljon pienempiä ja rauhallisempia paikkoja kun sb j kultahietikko. itse olen albenan ystävä mutta esim. sveti ja sozopolkin ovat kivoja....mutta tosiaan riippuu vähän siitä onko perheellinen vai nuori bile hile.vaiko vanhemmasta päästä....mutta varmasti jokaiselle jotakin....


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      274
      2810
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      212
      1808
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1502
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      1
      1261
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      77
      1188
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      249
      1117
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      80
      1032
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      963
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      78
      882
    10. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

      Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
      Kärsämäki
      15
      760
    Aihe