Saako niitä syödä, tai siis uusia pottuja ainakin saa mutta täytyykö niistä ottaa ne vähäisetkin kuoret pois? Entä miten on tuon sillin laita, oletteko syöneet tai onko kielletty syömästä?
Silli ja uudet perunat
5
2219
Vastaukset
- kesäpottu
Perunan pesuhanskalla puhdistelin enimmät kuoret pois, huuhtelin potut ja kattilaan. Listeriat ja toksoplasmoosithan kuolee kuumennettaessa ja potut kiehuu useita minuutteja. En kuorinut jäljelle jääneitä hitusia pois.
- kesäpottu
Sillistä en tiedä, en pidä koko kalasta. En kyllä näe estettä miksi sitä ei voisi syödä. Jos se jotain raskasmetalleja sisältää, niin eihän sitä kuitenkaan joka päivä vedetä.
- Sariella
Mutta mutta, kohtuus täytyy siinäkin pitää, kun on sitä suolaa niin paljon.
Uusia perunoita olen myös vetänyt kunnolla ihan kuorineen kaikkineen. Kyllähän pesen ne hyvin aina ja kunnolla tulevat myös keitetyksi.- kohtuus ja kohtuus
Eiköhän nyt normaalilla järjellä varustettu ihminen osaa syödä silliä sen verran, ettei tule liika-annosta suolaa. Tuskin sitä kukaan nyt raskaanakaan joka päivä vetää. Ei vähän ylimääräistä suolaa silloin tällöin ole vaarallista. Pitää aikamoinen urpo olla jos syö silliä niin paljon että tulee kauheat turvotukset suolan takia...
- joo...
kohtuus ja kohtuus kirjoitti:
Eiköhän nyt normaalilla järjellä varustettu ihminen osaa syödä silliä sen verran, ettei tule liika-annosta suolaa. Tuskin sitä kukaan nyt raskaanakaan joka päivä vetää. Ei vähän ylimääräistä suolaa silloin tällöin ole vaarallista. Pitää aikamoinen urpo olla jos syö silliä niin paljon että tulee kauheat turvotukset suolan takia...
Saa sitä maalaisjärkeä käyttäen syödä ihan normaalisti!!!
Muistan kun ekaa odotin kuinka tarkka olin ei; kahvia tippaakaan, tupakkaa, ei alkoholia, homejuustoa, pehmeitä juustoja, suolaisia herkkuja, ei sipulia, valkosipulia jne.
Nyt odotan toista ja jättänyt kokonaan olen vain tupakan ja alkoholin, no joo ja maksan. Vaavi voi todella hyvin. Kyllähän se keho pistää vastaan sitten ku syö jotaki mitä ei sillä hetkellä tarttis... Esim. sipulia nyt olen joutunut vähentää oksetuksen vuoksi... Syön torilta ostettuja vihanneksia ja marjoja vaikka sekin kuulema on odotuslain vastasta...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman491506Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761335Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊86993- 14957
- 86926
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee186868Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20831- 82801
Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi82775Kaipaan seuraasi niin
monella eri tavalla ja tasolla. En tiedä mitä tapahtui, mutta niin vain kävi että ihastuin sinuun.17740