Vanheneeko tupakka?

smokygirl

Tupakoin todella harvoin ja löysinkin kaapin pohjalta noin kolme vuotta sitten ostettua tupakkaa. Kysymys kuuluukin, vanheneeko tupakka? Miten sen ominaisuudet muuttuu ajan kuluessa ja onko tupakalla "parasta ennen" -päivämäärää? Kiitän asiallisista vastauksista :)

12

18246

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • marlboroman...,

      Avattussa askissa normaalitupakka kuivuu liiaksi aika nopeasti, maku voi muuttua aika kitkeräksi, tuttavat tuo joskus puntin savukkeita laivareissuiltaan ne on varmaan vanhoja koska maku ei ole lähellekään yhtä hyvä kuin kaupasta ostetuissa. En kyllä osaa kertoa miten tavallisen tupakan voisi säilöä pitemmäksi aikaa avatussa askissa, jaa mutta mitähän tekis pakastaminen, sulkee askin(t) useampaan minigrip-pussiin ettei pakastimessa muut maut imeydy savukkeisiin, pakastimesta ottaa sitten jääkaappiin sulamaan muutaman savukkeen tai niin monta kun ajattelee lähiaikoina polttavansa, sulatus pitää tehdä hitaasti niiku sikareitakin pakkasesta sulatellessa, perhana tää vois olla kokeilemisen arvoinen juttu ei ne tupakat ainakaa pilalle mene. Sikarit pakastetaan kaavalla -->vuorokausi jääkaapissa-->jääkaapista pakastimeen, sulatus -->pakkasesta jääkaappiin vuorokaudeksi-->vuorokausi huonelämpötilassa-->sitten humiin tai polttamaan. Minigrip-pusseja tosiaan ainakin kolme päällekkäin.

      Piippitupakka peltirasiassa taas säilyy pitkään (vuosia) avaamattomassa rasiassa, avatussakin hyvin pitkään jos sen vaan sulkee huolellisesti, osalle piipputupakoista ikäännyttäminen useita vuosia tekee vaan hyvää.

      Oikeat isot sikarit taas on hyvä säilyttää humidodissa oikeassa kosteudessa 65-70%, sikarit on hyvä muutenkin antaa ikääntyä noin 2-3 vuotta jolloin ne alkaa olla parhaimmillaan, osa vaatii vieläkin pidemmän ikäännyttämisen.

      Kioskien kuivasikarit sama juttu kuin tavalliset savukkeet.

      Toivottavasti saat selvää tekstistä.

      Ystävällisin terveisin
      marlboroman...,

      • olen huomannut

        Jos johonkin jää/unohtuu tupakkaa, niin on hemmetin pahaa, vaikka kyllä siitä nikotiinia saa pahimpaan hätään.


    • dhhdeheh

      Löysin jostain kaapin uumenista noin. 20 vuotta vanhan avaamattoman tupakka-askin. Merkkiä Admiro. Tupakat olivat hyvässä kunnossa, mutta polttaessa ja keuhkoon vetäessä se ei tuntunut sellaiselta, kuin tuntuu esim. punaista mallua henkeen vetäessä.

      • juil

        Voisiko 2-5 vuotta vanhaa tupakkia vetää (MORE) merkkiä löysin vintiltä yhden se askista ??


      • Anonyymi

        Voikohan 43 vuotta vanhaa tupakkaa polttaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voikohan 43 vuotta vanhaa tupakkaa polttaa?

        Itellä sama kysymys


    • Tupruttelija

      Miten käy nikotiinipitoisuuden, jos tuoreessa tupakassa on nikotiinia 1,0 mg, miten lienee vaikkapa viiden vuoden kuluttua?

    • RicardoMilos

      Mitä oon kokemuksesta ymmärtänyt on että tupakalle ei mitään muuta käy vanhetessa kun että kuivuu ja maistuu aivan saatanan kitkerälle ja muutenkin pahalle. Jos kauhea nikotiinin halu on niin antaa mennä itsekkin joskus mennyt niin pitkälle.

    • Anonyymi

      Hei!

      Löysin vessastani 3500 vuotta vahan askin tupakakkaa (norttia) Voikohan sitä vielä polttaa ja tuleeko hyvät pöhinät?

      • Anonyymi

        Oikeasti nortti aski avaamaton minulla jossa hinta 9:55mk onko arvoa, en aukaise


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikeasti nortti aski avaamaton minulla jossa hinta 9:55mk onko arvoa, en aukaise

        Kelpais


    • Anonyymi

      Voiko tupakkaa pakastaa ja säilyykö se siellä tuoreena?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      601
      4183
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3448
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      67
      3051
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2931
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2264
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2201
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2157
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1965
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1950
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1919
    Aihe