Eli 2henkinen perhe ja molemat hakee omaa Aso numeroa.
Onnistuuko? Vai katsotaanko perhe yhdeksi hakijaksi??
Voiko molemmat perheenjäs. hakea numeroa
29
4421
Vastaukset
- ........................
hakea kahta numeroa.......???Vai haluatteko peräkkäiset numerot??
- ölkjklöj
toinen hakee toista ja toinen toista kohdetta,
- hasokas
Ei sille mitään estettä ole. Voihan se olla ihan järkevääkin, jos tiet eroavat.
- on...
yhteinen numero ja kummallakin omat.
- hakuprosessi
Järjestysnumeroita voi hakea sama henkilö myös useamman kerran.
Jos nyt haet ASOa ja saat asunnon niin numero on käytetty, mutta jos haet asuntoa vielä joskus myöhemmin elämässäsi niin on paremmat mahdollisuudet saada haluamansa asunto kun on pieni käyttämätön numero vuosien takaa...
Asokodeilla taisi ainakin ennen olla niin ettei yhdellä numerolla voinut hakea kuin kymmeneen kohteeseesn, ainakaan nettisivujen kautta. Silloinkin useampi numero helpottaa hakua - SamuS.
perheenjäsenet voivat hakea erikseen sekä yhdessä asonumeron. Numeroiden määrällä ei ole rajaa eli voit hakea yksin vaikka kaksi numeroa.
- Puppuako_muut_väitteet
Mitenköhän tuon asian kanssa todella nyt on, toiset väittää toista ja toiset muuta?
Itse olen kokeillut hakea netin kautta omilla tiedoillani toistakin numeroa vaan järjestelmä tunnistaa asian niin ja kertoo "teillä- sinulla on jo voimassa oleva numero" ja uutta ei voi siten hakea sillä hetkellä!- eiSIMOeinäin
Höpö höpö SIMO.
Mulla on viisi numeroa. Riippuu siitä miten ja mitä kautta haet niitä numeroita. Toiset hakusysteemit ei edes ilmoita onko hakijalla jo numero vai ei. Ja jos SIMO tulee tänne enkyttämään jotain muuta niin kuka tahansa jolla on suomalainen sotu voi kokeilla https://www.asumisoikeushakemus.net/ palvelusta hakemuksen tekoa, ei mene kun minuutti tai kaksi niin huomaa, että numeroita voi hakee useampia.
Palvelu kysyy heti aluksi sotun tarkistusta ja kun näppäilee sotun niin menee muutama sekunti ja palvelu ilmoittaa sellaiselle jolla jo on voimassa olevia numeroita, että "USEITA JÄERJESTYSNUMEROITA, teillä on jo 5 voimassa olevaa järjestysnumeroa(tämä siis minulla koska mulla on 5 numeroa) sitten se luettelee numerot ja niiden hakuajat ja lopussa on vielä teksti haluatko silti hakea uutta järjestysnumeroa.
Jos hakee HASOn järjestelmien kautta niin siinä ei edes kysytä eikä ilmoiteta onko niitä numeroita ennestään vai ei. Stadin sähköisen palvelun kautta näkee voimassa olevat numerot.
- Einytsentäänviittä
Asuntotuotantotoimiston virkailija kertoi, että numeroita voi olla kolme!
- oneonone-
Paskaa puhut, yksi numero voi olla kerrallaan yhdellä hakijalla!!!!!!
- vaihtamalla.paranee
Minulla on tällä hetkellä 3 käyttämätöntä numeroa, helpottaa tulevaisuudessa asunnon vaihtoa vapaaseen. Ei tarvi sitten pahemmin jonotella tuoreella numerolla, kun voi napata rusinat pullasta.
- mulla_on_6_numeroa
"Asuntotuotantotoimiston virkailija kertoi, että numeroita voi olla kolme!"
Virkailija oli ihan oikeassa niitä voi olla kolme ja enemmänkin kuten minulla 5kpl.
"Paskaa puhut, yksi numero voi olla kerrallaan yhdellä hakijalla!!!!!!"
Jokainen voi itse kokeilla https://www.asumisoikeushakemus.net/ ja selviää alle kymmenessä minuutissa, että numeroita voi olla vaikka viisi. Kymmenessä minuutissa tuon hakemussivun kautta ehtii hakee varmaankin vähintään sen 5 numeroa, joten tälläset "ei voi olla kuin yksi numero" viestit voi jättää omaan olemattomaan arvoonsa.
ps.
Hain just kuudennen numeron. Numeroa en vielä saanut se tulee noin viikossa. Kun testasin tuota palvelua ja tarkastutin sotuni niin palvelu ilmoitti "Teillä on jo 6 voimassa olevaa järjestysnumeroa:" ja sitten lueteltiin kaikki voimassa olevat numerot. Viimeisen kohdalla oli numeron kohdalla 0 ja hakupäivämäärä. - mulla_on_6_numeroa
"Hain just kuudennen numeron. Numeroa en vielä saanut se tulee noin viikossa."
Tänään tuli numero, ei ole vielä 200000 menny rikki eli uusi ja uljas 6. numeroni on 1998xx.
Tosin viestissä kerrottiin, että numero on arvottu. Tarkoittaa varmaan sitä, että viikon sisällä tulleille hakemuksille arvotaan numerot eikä niitä jaeta hakujärjestyksessä eli voi olla, että joku sai arvonnassa sen 200000 numeron.
- älävalehtele
Ei pidä paikkaansa Helsingin kiinteistöviraston mukaan yksi numero voi olla hakijalla, sinä puhut täyttä puppua.
- 6numeroa_ja_lisää_haetaa
https://www.asumisoikeushakemus.net/
Tuolta niitä numeroita saa, mut jos sä et osaa ni voivoi reppanaa. - Hasossa
Esim. Haso Sandiksen hakuohjeissa luki, että mieti tarkkaan, millä asumisoikeusnumerolla haet asuntoja, koska et voi vaihtaa hakuun käyttämääsi asumisoikeusnumeroa kesken haun. Eli siinäkin todetaan se, että hakijalla voi olla useita eri asumisoikeusnumeroita.
- TÄMÄ-Faktaa
Outoa ja tämä olettamus elää edelleen ja siis on ilmeisen totta!
Mutta miten on mahdollista jaetaan niin numeroita kuin kahdenlaista informaatiota asioissa kuten järjestysnumero!
Jos näin onkin onhan se täysin järjenvastaista toimintaa - niin numeroiden jakajilta kuin niiden hakijoiltakin!
Siis mihin sillä pyritään, eihän ihmiset ole jatkuvasti hakemassa uutta asuntoa tai muuttamassakaan siis normaalioloissa!?
Ja sitten puhutaan ja harmitellaan kasvavien jonojen määrää ja kisaillaan kenellä nyt sattuu olemaan se oikea ja sopivin jonotusnumero kuhunkin kohteeseen!'
Aivan kuin olisi ihan kilpailu menossa kuka saa ensin ja parhaan mahdollisen arvioimansa asunnon yms.!
Tämä on uudistettava pikimmiten ja siihen on tehtävä aloite, vain yhdellä järjestelmällä mennään ja muut jonotusnumerot on mitätöitävä!
Ottakaa mielellään yhteys sinne esim. asuntotoimistoon (Hki ym.) jotta asia saadaan purettua ja oikeille raiteille ja jonotus totuutta vastaavalle tasolle!
Tämä hajautettu aso-numerojen jakaminen ei palvele lopulta ketään, ei ainakaan heitä joille se on kiireemmin asunnon saannin tarpeessa! - tääontaasniintätä
"Mutta miten on mahdollista jaetaan niin numeroita kuin kahdenlaista informaatiota asioissa kuten järjestysnumero!"
Ei numeroiden jakajat jaa kahdenlaista info. Täällä vaan SIMOt väittää milloin ATT ja milloin kiinteistöviraston jakaneen sitä sun tätä infoa.
Ainoa info mitä ns. viralliset kanavat ovat jakaneet on, että numeroita voi olla useita.
"Ja sitten puhutaan ja harmitellaan kasvavien jonojen määrää ja kisaillaan kenellä nyt sattuu olemaan se oikea ja sopivin jonotusnumero kuhunkin kohteeseen!'"
Ei ne jonot siitä lyhene yhtään jos useamman numeron systeemi poistuisi, itseasiassa jonot vaan pitenisi, koska niitä tälläkin hetkellä tyhjinä olevia asuntoja ei ota vastaan kukaan jos ei useampaa numeroa voisi käyttää.
"Aivan kuin olisi ihan kilpailu menossa kuka saa ensin ja parhaan mahdollisen arvioimansa asunnon yms.!"
Eräänlainen kilpailuhan se onkin, mutta ei sekään siitä miksikään muutu jos numeroita per hakija rajoitettaisiin.
"Tämä on uudistettava pikimmiten ja siihen on tehtävä aloite, vain yhdellä järjestelmällä mennään ja muut jonotusnumerot on mitätöitävä!"
Minkä ihmeen takia, useamman numeron systeemin mahdollistaa esim. keskinäiset vaihdot koska kyseinen vaihto kuluttaa aina molempien osapuolien numeron ja jos nämä vaihtajat joutuisivat käyttämään ainoan olemassa olevan numeronsa niin vaihtoja ei ihmeemmin tapahtuisi eli ihmiset asuisivat asunnoissa jotka eivät heille sen hetkiseen elämäntilanteeseen sopisi.
"Tämä hajautettu aso-numerojen jakaminen ei palvele lopulta ketään, ei ainakaan heitä joille se on kiireemmin asunnon saannin tarpeessa!"
Mikä ihmeen hajautettu jako. Ja valitettavasti(onneksi) ASO-asunnot jaetaan jonotusnumeron mukaan. Stadilta voi hakea kämppää ne, jotka eivät ole älynneet ASO-numeroa aikoinaan hakea, joten ihan oma vika. Ja ne taas jotka eivät välttämättä ole eniten sen asunnon tarpeessa niin heillä ei ole mitään mahdollisuutta saada Stadin asuntoa ja nyt sä sitten haluat että tältä ihmisryhmältä viedään se ainoa mahdollisuus saada kunnollinen asunto mukavalta paikalta. No HUHHUH - Niin.laajaa.niin.laajaa
Kiitos jo riittää haso-setä nyt on kohta kohdalta vastauksesi saatu!
Voitko keskittyä nyt olennaisiin eli tehtäviisi joita sulla taitaa olla rästissä jo melkoisesti?
- Ehkäpäasoon
Vanhan ketjun nosto. Minulla on monta asonumeroa, yksi vanha ja monta uudempaa. Voinko hakea hason kohdetta monen numeron voimalla? Kun yksi numero käy viiteen asuntoon. Ja voiko mieheni hakea erikseen? Olemme naimisissa. Jos meistä jompi kumpi saa asunnon, lasketaanko varallisuusrajaan mukaan molempien omaisuus?
- mcnb
Usealla asonumerolla hakeminen ei käsittääkseni onnistu, koska hakemus on hakijakohtainen, jolloin uudempi korvaa aiemmin lähetetyn, mutta tietysti myös puoliso voi hakea omallaan.
Varallisuuden arvioimisen osalta hallituksen esityksessä HE 100/2002 on linjattu seuraavasti:
"Pykälän 3 ja 4 momentin säännökset olisivat muutoin asumisoikeusasunnon tarpeen samalla tavalla määrittäviä kuin aikaisemminkin, paitsi koko ruokakunta huomioitaisiin vain asumistarvetta arvioitaessa. Varallisuuden arvioinnissa otettaisiin huomioon vain asumisoikeuden haltijaksi hakevan tai hakevien varallisuus, jos asumisoikeus on tarkoitettu yhteiseksi. Varallisuus arvioitaisiin sellaisena kuin se on asumisoikeuden haltijaksi hyväksymishetkellä nojautuen mahdollisimman ajankohtaisiin selvityksiin. Selvitykset eivät saisi olla vuotta vanhempia. Varallisuus on saattanut kuitenkin merkittävästi muuttua siitä, mitä se esitetyn selvityksen mukaan on ollut. Tällaisissa tapauksissa varallisuudesta tulisi esittää uusi selvitys"
mikä siis tarkoittanee soveltamiskäytännössä, että vain hakijan varallisuus on merkitsevä siinä tapauksessa että koko ruokakunnan kohdalla asumistarve-ehto ylittyy. - Ehkäpäasoon
mcnb kirjoitti:
Usealla asonumerolla hakeminen ei käsittääkseni onnistu, koska hakemus on hakijakohtainen, jolloin uudempi korvaa aiemmin lähetetyn, mutta tietysti myös puoliso voi hakea omallaan.
Varallisuuden arvioimisen osalta hallituksen esityksessä HE 100/2002 on linjattu seuraavasti:
"Pykälän 3 ja 4 momentin säännökset olisivat muutoin asumisoikeusasunnon tarpeen samalla tavalla määrittäviä kuin aikaisemminkin, paitsi koko ruokakunta huomioitaisiin vain asumistarvetta arvioitaessa. Varallisuuden arvioinnissa otettaisiin huomioon vain asumisoikeuden haltijaksi hakevan tai hakevien varallisuus, jos asumisoikeus on tarkoitettu yhteiseksi. Varallisuus arvioitaisiin sellaisena kuin se on asumisoikeuden haltijaksi hyväksymishetkellä nojautuen mahdollisimman ajankohtaisiin selvityksiin. Selvitykset eivät saisi olla vuotta vanhempia. Varallisuus on saattanut kuitenkin merkittävästi muuttua siitä, mitä se esitetyn selvityksen mukaan on ollut. Tällaisissa tapauksissa varallisuudesta tulisi esittää uusi selvitys"
mikä siis tarkoittanee soveltamiskäytännössä, että vain hakijan varallisuus on merkitsevä siinä tapauksessa että koko ruokakunnan kohdalla asumistarve-ehto ylittyy.Eli jos oikein ymmärrän, niin voimme hakea erikseen? Ja se kumpi saa (ehkä...) asunnon, tekee sopimuksen. Toinen voi vaikka muuttaa perästä varmuuden vuoksi? Ei kai varallisuutta enää uudelleen katsota, jos asuntoon muuttaa lisää porukkaa...
- mcnb
Ehkäpäasoon kirjoitti:
Eli jos oikein ymmärrän, niin voimme hakea erikseen? Ja se kumpi saa (ehkä...) asunnon, tekee sopimuksen. Toinen voi vaikka muuttaa perästä varmuuden vuoksi? Ei kai varallisuutta enää uudelleen katsota, jos asuntoon muuttaa lisää porukkaa...
Kriteerit aiheellista tarkistaa kaupungilta, mutta koska varallisuus tarkoittaa nykylain mukaan pelkästään hakijan varallisuutta, ei sitä olle aiheellista arvioida uudestaan muutoin kuin siinä tapauksessa, että järjestelyllä olisi yritetty selvästi kiertää hyväksymisen ehtoja.
- Soitajavarmista
Perheenä voitte hakea vain yhtä kohdetta, yhdellä numerolla. Kaikkien asuntoon muuttavien varallisuus tarkistetaan, myös täysi-ikäisten lasten.
- OdotanOdotan9
Totta, Minä kokeilin joskus hakea ATT:n uudiskohdetta 2 nrolla, niin toinen hakemus hylättiin.
- Ehkäpäasoon
Kiitos tiedosta! Meillä on molemmilla omissa nimissä numerot, ei siis yhteisiä numeroita. Emmekö todella voi hakea erikseen? Ja onnistuukohan tässä kikkailu, että se kumpi saisi asunnon, muuttaisi sinne ja "toinen perässä"..?
- asossa.jo.vuosia
Ehkäpäasoon kirjoitti:
Kiitos tiedosta! Meillä on molemmilla omissa nimissä numerot, ei siis yhteisiä numeroita. Emmekö todella voi hakea erikseen? Ja onnistuukohan tässä kikkailu, että se kumpi saisi asunnon, muuttaisi sinne ja "toinen perässä"..?
En ymmärrä, miksi pitää joka asunnolle olla oma numero, kait siihen on joillakin joku looginen selitys. Itse laittaisin hakemuksen sisään yhdellä numerolla ja kohteeksi useampia asuntoja. E se asohakemus ole mikään arpalippu, jossa voiton todennäköisyys kasvaa, kun on useampia papereita vetämässä.
- EiSiltiMuuteta
Niinpä. Hinnasta huolimatta nämä menee pienillä numeroilla. Todennäköisesti 90-luvulla saatuja numeroita nähdään nyt paljon. Eli jos sellainen kotoa löytyy, niin "lottoa" vetämään vaan. Toki uudemmallakin voi hakea, vaikka ei näitä asuntoja muutaman vuoden vanhoille numeroille jaeta.
Vanhat säännöt pätee tässäkin kohteessa: mitä isompi ja alemmassa kerroksessa, sitä helpompi on asunto saada. Ja kolmioista on viime kohteissa tapeltu jopa enemmän kuin kaksioita, joten kannattaa harkita tarkkaan oma tarve. - EiSiltiMuuteta
Niinpä. Hinnasta huolimatta nämä menee pienillä numeroilla. Todennäköisesti 90-luvulla saatuja numeroita nähdään nyt paljon. Eli jos sellainen kotoa löytyy, niin "lottoa" vetämään vaan. Toki uudemmallakin voi hakea, vaikka ei näitä asuntoja muutaman vuoden vanhoille numeroille jaeta.
Vanhat säännöt pätee tässäkin kohteessa: mitä isompi ja alemmassa kerroksessa, sitä helpompi on asunto saada. Ja kolmioista on viime kohteissa tapeltu jopa enemmän kuin kaksioita, joten kannattaa harkita tarkkaan oma tarve.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 654180
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺463969Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭363462Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli162873Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle342719En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä142522Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm102124IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm121206Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1451157- 801006