Mulla alkoi vappuna ihan normaali flunssa jonka jälkeen tuli yskä. Yskin aikani eli 4 viikkoa ja menin sit lääkäriin kun ei loppunut. Keuhkoputkissa kuulemma kuului rahinaa ja sain antibioottikuurin keuhkoputkentulehdukseen, yskä jatkui sen syötyäni ja menin uudestaan lääkäriin ja toisen ja pidemmän kuurin. Välillä oli pahempi olo, välillä helpompi mutta kuivahko yskä jatkuu edelleen. Nyt lääkäri kirjotti lähetteen hengitys/puhalluskokeeseen (joku spirometria) jossa olin tänään. Viikko menee tarkoissa tuloksissa mutta suoranaisesti ei kai arvot viittaa astmaan. (jota siis epäiltiin) Joku arvo oli vähän normeista poikkeava, mutta en ihan tajunnut että mikä. Nyt mua pelottaa kun olen lukenut keuhkoahtaumataudista ja keuhkosyövästä!!!
Olen siis 39 v nainen enkä tupakoi. Joskus 19 vuotiaana poltin satunnaisesti ehkä 3-6 kk ajan ja sen jälkeen joskus baarissa. Tosin en enää pariin vuoteen.
Voiko tää nyt olla jotain vakavaa??? Mua pelottaa ihan sikana ja kesälomat ja kaikki edessä enkä osaa nauttia kun pelottaa niin. Toinen asia mikä askarruttaa on se että pitää hirveesti selvitellä kurkkua ja rykiä, varsinkin aamuisin. Hoitaja puhui että voi johtua myös refluksitaudista, mulla on joskus muutamia vuosi sitten todettu sellanen falskaava "läppä" ruokatorvessa joten mahahappoja nousee sieltä ylös? Voiko aiheuttaa myös tätä yskää ja rykimistä?
Oikeesti kertokaa kokemuksianne, etten kuole tähän pelkooni. erikoislääkärin lausuntoa pitää odottaa vielä viikko...
Keuhkoputkentulehduksesta jäänyt yskä ja jatkuva rykiminen
1
617
Vastaukset
- toinen köhijä
Kirjoittamasi pätkä oli kuin oma sairaskertomukseni kevät-kesältä! :O
Toukokuussa sairastelin flunssan joka alkoi kurkkukivulla, sitten tuli nuha ja lopuksi kova yskä. Paranin muuten ihan ok, mutta kuiva yskä on jäänyt päälle ja sitä on jatkunut 2kk. Lisäksi on alkanut yhä enenevissä määrin tuntua "paineen" tunnetta rinnassa ja hengitysvaikeutta.
Menin lääkärille joka passitti keuhkokuviin ja poskiontelokuvauksiin, mutta mitään ei löytynyt. Jäljelle jää siis alleria- ja astmatestit.
Se mikä ihmetyttää minua, on että vastaavia vaivoja ei ollut ennen tuota flunssaa. Eli flunssako laukaissut astman? ... :(
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa216484Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi5552251- 1471837
- 821214
HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa971012- 72960
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.74886Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E10823- 30814
Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon145747