Joskus olen lukenut Kotipuutarha -lehdestä, että kuihtuneiden kukintojen poiston jälkeen sipulit nostetaan ylös ja kuivataan ja istutetaan syksymmällä takaisin maahan. Oliko tämä tulppaanin hoito-ohje vai narsissin, KERTOKAA VIHERPEUKALOISEMMAT!
Mitä tehdään kukkineille narsisseille?
3
5428
Vastaukset
- itselläni on..---
Kukkineiden narsissien lehtiä ei saa leikata, vaan niiden täytyy antaa kuivaa, sillä ne varastoi sitä kautta mukuloihin voimaa. Olen itse letittänyt varret, joten ne on lähellä maata, eikä törrötä niin selkeästi näkyvissä. Mukuloita ei tarvitse joka vuosi nostaa ylös, mutta vuosien pääsätä ne ei enää kuki, vaan ne täytyy jakaa.
- Kesähattu
En minäkään niitä nyhdä ylös, en leikkaile enkä kuivattele, on aika luonnonmukainen kasvi ja pärjää tosipitkään ihan omillaan. Minulla on narsissit samassa penkissä Siperian ampias yrtin kanssa. Siinä on hyvä parivaljakko toinen kukkii varhain keväällä ja toinen aloittaa kukintansa tässä näköjään ihan pikapuolin. Narsissi on valkoinen ja siperiina sinikukkainen. Ampiaisyrtti kehittää aika tuuhean kasvuston ja narsissi jää kukittuaan täysin sen lomaan.
- Anonyymi
Narssikukkaset haisoo hevostallile,millä lie kasvatettu?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse754537Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1053769Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1423473Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.371970Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575691921Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.891229- 1181035
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.129950- 55925
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä25837