Kapseleista allergista ihottumaa?

riatir

Olen perusallerginen, atoopikko. Olen syönyt kolmisen viikkoa Möllerin Kaunis-Iho -kapseleita. Nyt on ilmaantunut kutisevaa ihottumaa molempiin käsivarsiin. Voisiko se johtua niistä kapseleista? Onko muilla vastaavia kokemuksia? Kuitenkin allergisen ihon hoitoon käytetään mm. purasruohoöljyä, mikä on yksi ainesosa kapseleissa ja eniten sitä epäilen.
Muitakin vaihtoehtoja ihottuman lähteeksi on, mutta tämä tuntui ilmeisimmältä.

7

5138

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • D-vitamiini auttaa

Suun kautta annettu D-vitamiini (100 mikrogrammaa päivässä) lievittää ja parantaa atooppista ihottumaa, ilmenee Kalifornian yliopiston tutkimuksesta. D-vitamiini auttaa ihoa tuottamaan tulehdukselta suojaavaa yhdistettä, katelisidiiniä, jota on normaalistikin ihossa pieniä määriä.

Tutkimusta johti Richard Gallo, joka toimii sisätautiopin professorina ja ihotautiosaston ylilääkärinä Kalifornian yliopistossa San Diegossa. Toisena johtavana tutkijana oli Tissa R. Hata, saman yliopiston sisätautiopin apulaisprofessori. Heidän työryhmänsä osoitti, että suun kautta annettu D-vitamiini korjasi ihottumapotilaiden immunijärjestelmän virheitä. Raportti ilmestyi Journal of Allergy & Clinical Immunology –lehdessä.

Atooppinen ihottuma on yleinen ja kiusallinen vitsaus. Sitä potee 10–20 prosenttia lapsista ja 1–3 prosenttia aikuisista. Oireina on usein kiusallisen kova kutina, joka aiheuttaa ihon raapimista ja sen seurauksena Stafylococcus aureus-infektio. Koska tautiin ei ole ollut parantavaa hoitoa, ovat kaikki uudet turvalliset ja tehokkaat hoitokeinot tervetulleita.

Terveen ihon epiteelisolut tuottavat katelisidiini-nimistä antimikrobista valkuaisainetta (peptidiä), joka torjuu bakteerien pesiytymistä ihoon ja tappaa niitä. Katelisidiinia vapautuu ihossa pian bakteerikontaktin jälkeen. Tulehtunutta ihottumaa potevilla on usein puutetta tästä peptidistä. Aikaisemmin on todettu, että katelisidiini ehkäisee myös virtsatietulehdusta.

Tutkimusaineistona oli 14 atooppista ihottumaa potevaa henkilöä ja 14 tervettä verrokkia, jotka saivat kolme viikkoa päivittäin 100 mikrogrammaa (sic!) D3-vitamiinia. Ihosta otettiin koepalat ennen hoitojaksoa ja sen jälkeen. D-vitamiinin anto normalisoi katelisidiinin tuotannon ihossa.

"Tulokset osoittavat, että D-vitamiinin nauttiminen suun kautta lisää dramaattisesti katelisidiinin määrää atooppista ihottumaa potevien ihmisten ihossa”, sanoo tohtori Hata. "D-vitamiini lisäsi hiukan myös terveiden verrokkien ihon katelidisiinia”, hän lisää.

Tutkimuksen uutisoi Physorg.com

D-vitamiini

D-vitamiini on hormoni, jota esiintyy luonnossa pääasiassa kahdessa inaktiivisen esiasteen muodossa: D3 eli kolekalsiferoli ja D2 eli ergokalsiferoli. Maksa ja munuaiset hykdoksyloivat nämä esiasteet 25- hydroksivitamiini D:ksi (25(OH)D), joka on inaktiivi varastomuoto, ja 1,25-dihydroksivitamiini D:ksi (1,25(OH)2D), joka on biologisesti aktiivinen muoto. Seerumin 25(OH)-D:n pitoisuuden tulisi olla vähintään 80 nmol/l, mutta näin on asianlaita vain kahdeksalla prosentilla suomalaisista. Muilla (92 prosentilla) on D-vitamiinin puutetta, mikä heikentää terveyttä ja altistaa sairastumisille. D-vitamiinilla on monia suotuisia vaikutuksia terveydelle, alkaen syövän, masennuksen ja sydäntautien ehkäisystä, kuten alla olevasta linkistä ilmenee.

http://www.biovita.fi/suomi/pdf/D-vitamiini.pdf

• kirkasaivo

14 henkilöllä tehdyllä tutkimuksella ei ole merkitystä. Jos henkilöitä olisi 1400 tai 14 000, voisi alkaa puhua D-vitamiinin vaikutuksesta atooppiseen ihottumaan. Mutta näyttääkin olevan noita biovitan juttuja - tietysti. Höpsis, sanon minä!

• SEHERI

Olen käyttänyt myös kyseisiä kapselia 2 levyä, luulen että niistä johtuu, viimeyönä ilmaantui kämmeniin valtava kutina johon heräsin l aitoin kortisonivoidetta , oireet alkoi helpottua noin 2 tunnin kuluttua ja jatkoin nukkumista, nukuin noin 3 tuntia kunnes taas heräsin kauheaan jalkapohjien kutinaan ja taas sama rulianssi, tulimme tänäänapteekissa siihen tulokseen että ottamani "nukkumalääke oli syy, päivän ja alkuillan oli oireetonvaikka en enää ottanut tänään "nukkumalääkettä"ZOPINOZ 7,5mg, nyt on sama tuska käsien ja jalkojen kans kun eilen. Mietin olisiko syy sitten KAUNIS-IHO kapseleissa :o(

• D325OH

KOKEILE OMEGA3, HELOKKIÖLJY, E-VITAMIINI, SINKKI, D3 -VITAMIINI JA MAITOHAPPOBAKTEERIT, LISÄKSI VALKOISET VILJAT JA SOKERI POIS. Iho kiittää tuosta kokctailista!

• Nimimerkkinen

Minulla tulee joskus ihottumakausia.
      Nyt syönyt vajaan kuukauden KAUNIS IHO-kapseleita, ja MAHAAN tuli ihottumaa.. Kutiaa, saa rasvata paljon.. Oon kyllä käyttänyt tuotetta aiemminkin, ilman oiretta.

En tiedä sitten, voi olla pesuainejuttukin.

Kyseisten kapselien valmistaminen muuten lopetetaan.

• 17

Mulla ja monella muulla tuntemallani henkilöllä taas tulee kalaöljykapseleista mahakramppeja. Ihmettelinkin mahassa olevaa ihottumaani; taitaa sekin olla kapseleiden sivuvaikutusta.....

• ei margariinia

"""""""Synteettisten vitamiinien käyttö. Kuten Iiro osuvasti kirjoituksessaan totesi, niin synteettiset vitamiinit ovat vain yksi allopaattisen lääketeollisuuden tuottoisa sivubisnes…""""""

http://www.raikasweb.com/tyypillisimmat-virheet

Luonnolliset vitamiinivalmisteet tunnistaa siitä, että pakkaukseen on merkitty raaka-aine, esimerkiksi ruusunmarja C-vitamiinin lähteenä tai vehnänalkioöljy E-vitamiinin lähteenä.

EI MARGARIINIA

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      153
      11021
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      53
      5269
    3. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      45
      2473
    4. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      31
      2169
    5. Vanha Suola janottaa Iivarilla

Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      13
      1731
    6. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      42
      1594
    7. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      31
      1280
    8. Känniläiset veneessä?

Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v
      Nurmes
      35
      1206
    9. Daniel Nummelan linjapuhe 2025

Kansanlähetyksen toiminnanjohtajan Daniel Nummelan linjapuhe tänään. Rehellistä analyysiä mm. evlut kirkosta ja piispo
      Luterilaisuus
      98
      952
    10. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      6
      916
    Aihe