Laiska kauris?

Mitämit?

Kaurismies käytännössä asuu luonani, itse herään aamulla laittamaan pyykit, tiskaamaan, tekemään ruokaa, siivoamaan ja kattamaan sen pöydän... Samalla kun hoidan lastani. Eräs aamu pyysin että hän edes ruokaa katsoisi ettei pohjaan pala, jatkoi nukkumista. Ei siis käy töissä tai missään. Mitä pitäisi tehdä että asenne muuttuu? Ei tuo oikein taloudellisesti minua auta vaikka palvelu kelpaa... Jopa sängyn puolella, itse tuntuu etten saa mitään edes sillä verukkeella että kysyn muistaako hän mitä teen hänen takiaan päivittäin. Tainnut mennä homma siihen että teen ihan kaiken, hyvä että lakanat saa vaihdettua kun mies nukkuu iltaan asti. Astioitaan ei voi huuhdella edes vaikka tietää että käsin MINÄ nekin tiskaan. Sama pätee omien roskien viemiseen, pöydiltä ja lattialta saa kerätä. Mitä voin tehdä ja miksi näin?

10

842

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ilmiselvästi masentunut ja lamaantunut. Olisikohan työttömyydellä jotain tekemistä asian kanssa? Joko viet hänet lääkäriin tai sitten rohkaiset työnhaussa, tarvittaessa järkkäät jonkun paikan. Rohkaisulla en muuten tarkoittanut syyllistämistä tai uhkavaatimuksia, vaan ihan oikeaa kannustamista. Äijältä on selvästi usko mennyt. Joka tapauksessa tyypillistä käytöstä kauriilta, joka ei pääse pätemään töissä. Piristyy luultavasti, kun piristetään.

      • Kyllä

        Ajattelin itsekkin että kauriina työstä johtuu, miten yrittää saada työpaikkaa ihmiselle jolle ei kelpaa mikään? Kannustin ja katsoin paikat valmiiksi mutta ei uskalla hakea kun ovat hänen sanojensa mukaan vain niitä päteviä varten... Yksi varma olisi tiedossa mutta ei ole saanut edes puhelinsoittoa aikaiseksi tehtyä... Harmittaa...


      • Kyllä kirjoitti:

        Ajattelin itsekkin että kauriina työstä johtuu, miten yrittää saada työpaikkaa ihmiselle jolle ei kelpaa mikään? Kannustin ja katsoin paikat valmiiksi mutta ei uskalla hakea kun ovat hänen sanojensa mukaan vain niitä päteviä varten... Yksi varma olisi tiedossa mutta ei ole saanut edes puhelinsoittoa aikaiseksi tehtyä... Harmittaa...

        Usko on täysin mennyt ja äijä sen kun pyörii negatiivisten, toivottomien ajatusten noidankehässä. Voi myös olla huonoja kokemuksia töykeistä, ivallisista tai muuten vinksahtaneista työnantajista. Niitähän riittää. Siinäkin tapauksessa tämä olisi täysin kouluesimerkki kaurismaisesta kriisistä. Rakkaus ehkä tuottanee jonkinlaisen positiivisen reaktion. Suosittelisin myös käyntiä psykiatrilla, sillä taustalla voi olla puhtaasti aivokemiallinen masennus, johon tarvitaan lääkitystä. Ei tästä helppoa tule, mutta tilanne ei ole mahdoton. Koita keksiä joku tapa parantaa itseluottamusta. Siitä on hyvä aloittaa. Älä luovuta helpolla, kauris kyllä tunnistaa aidon yrityksen ja palkitsee ennemmin tai myöhemmin.


      • Vaikeata
        yäktyyppi kirjoitti:

        Usko on täysin mennyt ja äijä sen kun pyörii negatiivisten, toivottomien ajatusten noidankehässä. Voi myös olla huonoja kokemuksia töykeistä, ivallisista tai muuten vinksahtaneista työnantajista. Niitähän riittää. Siinäkin tapauksessa tämä olisi täysin kouluesimerkki kaurismaisesta kriisistä. Rakkaus ehkä tuottanee jonkinlaisen positiivisen reaktion. Suosittelisin myös käyntiä psykiatrilla, sillä taustalla voi olla puhtaasti aivokemiallinen masennus, johon tarvitaan lääkitystä. Ei tästä helppoa tule, mutta tilanne ei ole mahdoton. Koita keksiä joku tapa parantaa itseluottamusta. Siitä on hyvä aloittaa. Älä luovuta helpolla, kauris kyllä tunnistaa aidon yrityksen ja palkitsee ennemmin tai myöhemmin.

        ajatella että hänellä pyörisi toivottomat ajatukset päässä kun muuten niin eloisa ym... Tämä on mielestäni paras merkki kun tuntuu että kaurismiehellä on muita miehiä kymmenen kertaa viisaammat ja syvällisemmät ajatukset.. Kyllähän tuo vastasi minulle myöhemmin että työ ja muista murheista johtuen ei ole sujunut seksikään. Saman asian takia ei meinannut aluksi edes ruveta seurustelemaan vaikka viihtyi seurassani. Silti, IHANA MIES...


      • Vaikeata kirjoitti:

        ajatella että hänellä pyörisi toivottomat ajatukset päässä kun muuten niin eloisa ym... Tämä on mielestäni paras merkki kun tuntuu että kaurismiehellä on muita miehiä kymmenen kertaa viisaammat ja syvällisemmät ajatukset.. Kyllähän tuo vastasi minulle myöhemmin että työ ja muista murheista johtuen ei ole sujunut seksikään. Saman asian takia ei meinannut aluksi edes ruveta seurustelemaan vaikka viihtyi seurassani. Silti, IHANA MIES...

        Mikään tai kukaan ei osaa murehtia kuin kauris. Lähes kaikki tapahtuu kuitenkin sisäisesti, todistajilta piilossa, joten reippaan esittäminen ei ole ongelma. Rasittavaa ja kuluttavaa tämä kylläkin on, varsinkin lähisuhteessa olevalle, kun aina ei jaksaisi näytellä. Onneksi taidat oikeasti rakastaa häntä, mitä hän varmuudella sanoen arvostaa suuresti, vaikkei aina ehkä olekaan jaksanut uskoa sinun välittävän hänestä ilman työpaikkaa. Teet nyt vaan kertakaikkisen selväksi rakastavasi häntä juuri sellaisena kuin hän on, ettei jää mitään epäselvyyttä. Jos haluat pistää häneen vähän vauhtia, ota varovasti käyttöön sana psykiatri. Ajatus mielipuolisen kalliista terapiasta on luultavasti vastenmielisempi, kuin työnhaku. Hänhän luultavasti inhoaa kaikkea vältettävissä olevaa rahanmenoa. Voin vakuuttaa, että lopussa kiitos seisoo ja saat taas sellaista kyytiä, jota ei muilta irtoa.


    • kaurisnauris

      Ei niistä kotona ole paljon hyötyä, pistä se töihin. Tai vaihda merkkiä ja katso auttaako. Tuskin.

      • KaurisM_25v

        vähän kun minä tässä ikuisessa kumppanin etsintä episodissani.

        Mikään ei tunnu kelpaavan, ja ne jotka voisivat kiinnostaa on sitten mun ajatusmaailmassa mukamas liian hyviä itselleni, säikähdän ja peräännyn. Pelkään että en pysty antamaan heille sitä kaikkea mitä he ansaitsevat. Sitten taas ilman kumppania oloni ei ole todellakaan hyvä, ja tuntuu että sisältö elämästäni puuttuu. Ja kyllä rankaisen tällä pahalla ololla tiettyjä lähimmäisiäni välinpitämättömyydellä, vaikka heistä välitän suuresti...enemmän kun he varmasti uskovatkaan. Todella hyviä ystäviä, harrastuksia ja asiallinen vakkari duuni löytyy, jossa yleensä näytän mielestäni iloiselta. Silti suoraan sanottuna vittuttaa tälläkin hetkellä suunnatomasti katsella tuota yksinäistä sänkyä, johon vois kyllä jäädä aamulla potemaan tätä tunnetta, kun ei kukaan herää vierestä.

        Ja kyllä uskon että miehesi jää potemaan sitä samaa itsesääliä sänkyynsä aamuisin, kun muut lähtee töihin ja hän ei voi. Ei tunne oloaan tärkeäksi perheessänne, koska haluaa huolehtia teistä myös taloudellisesti.

        Millainen miehesi oli ennen? Muuttuiko kaikki työttömyyden jälkeen vai koska tätä alkoi tapahtumaan?


      • ......
        KaurisM_25v kirjoitti:

        vähän kun minä tässä ikuisessa kumppanin etsintä episodissani.

        Mikään ei tunnu kelpaavan, ja ne jotka voisivat kiinnostaa on sitten mun ajatusmaailmassa mukamas liian hyviä itselleni, säikähdän ja peräännyn. Pelkään että en pysty antamaan heille sitä kaikkea mitä he ansaitsevat. Sitten taas ilman kumppania oloni ei ole todellakaan hyvä, ja tuntuu että sisältö elämästäni puuttuu. Ja kyllä rankaisen tällä pahalla ololla tiettyjä lähimmäisiäni välinpitämättömyydellä, vaikka heistä välitän suuresti...enemmän kun he varmasti uskovatkaan. Todella hyviä ystäviä, harrastuksia ja asiallinen vakkari duuni löytyy, jossa yleensä näytän mielestäni iloiselta. Silti suoraan sanottuna vittuttaa tälläkin hetkellä suunnatomasti katsella tuota yksinäistä sänkyä, johon vois kyllä jäädä aamulla potemaan tätä tunnetta, kun ei kukaan herää vierestä.

        Ja kyllä uskon että miehesi jää potemaan sitä samaa itsesääliä sänkyynsä aamuisin, kun muut lähtee töihin ja hän ei voi. Ei tunne oloaan tärkeäksi perheessänne, koska haluaa huolehtia teistä myös taloudellisesti.

        Millainen miehesi oli ennen? Muuttuiko kaikki työttömyyden jälkeen vai koska tätä alkoi tapahtumaan?

        Tutustuin häneen muutama vuosi sitten kun molemmat oltiin yhtäaikaa iltaa viettämässä, heti oli kipinää ja joka kerta sen jälkeenkin tapahtui jotain vaikka jommalla kummalla tai molemmilla olisi ollut suhde jonkun muun kanssa.. Sitten se tapahtui, molemmat oltiin vapaita ja minä aloin tosissaan piirittämään härän päättäväisyydellä tätä urosta. Vaikeaa se oli: hän kyllä halusi olla lähelläni ja luonani mutta kun kysyin seurusteluasioista, hän hiljeni. Kuukausia kätkin oman turhautumiseni ja surun kun ei halunnut olla kanssani ja tuli olo etten kelpaa, eihän se heti valkene missä vika. No sain miekkosen avatumaan muutaman oluen jälkeen ja ihmettelin vastauksia suu auki: ei ole töitä, ei koe olevansa tarpeeksi hyvä, välittää minusta kyllä... Taisi niitä useampiakin löytyä mutta se löi ällikällä että joku ajattelee noin. Ei siis ollut töissä edes kun tavattiin... Oli kyllä kovan työn takana saada itse tuo mies, kärsivällisyydellä ja sillä päättäväisyydellä. Onhan kaurismieheni ystävät (joita on hyvin vähän) sanoneet että täysin erilainen suhde minun kuin muiden naisten kanssa. (niitäkin ollut hyvin paljon...) tässä tämä tähän asti. Minulla on siis lapsi aiemmasta suhteesta, näyttäisi ainakin tulevan hyvin toimeen pojan kanssa...


      • piirittään
        ...... kirjoitti:

        Tutustuin häneen muutama vuosi sitten kun molemmat oltiin yhtäaikaa iltaa viettämässä, heti oli kipinää ja joka kerta sen jälkeenkin tapahtui jotain vaikka jommalla kummalla tai molemmilla olisi ollut suhde jonkun muun kanssa.. Sitten se tapahtui, molemmat oltiin vapaita ja minä aloin tosissaan piirittämään härän päättäväisyydellä tätä urosta. Vaikeaa se oli: hän kyllä halusi olla lähelläni ja luonani mutta kun kysyin seurusteluasioista, hän hiljeni. Kuukausia kätkin oman turhautumiseni ja surun kun ei halunnut olla kanssani ja tuli olo etten kelpaa, eihän se heti valkene missä vika. No sain miekkosen avatumaan muutaman oluen jälkeen ja ihmettelin vastauksia suu auki: ei ole töitä, ei koe olevansa tarpeeksi hyvä, välittää minusta kyllä... Taisi niitä useampiakin löytyä mutta se löi ällikällä että joku ajattelee noin. Ei siis ollut töissä edes kun tavattiin... Oli kyllä kovan työn takana saada itse tuo mies, kärsivällisyydellä ja sillä päättäväisyydellä. Onhan kaurismieheni ystävät (joita on hyvin vähän) sanoneet että täysin erilainen suhde minun kuin muiden naisten kanssa. (niitäkin ollut hyvin paljon...) tässä tämä tähän asti. Minulla on siis lapsi aiemmasta suhteesta, näyttäisi ainakin tulevan hyvin toimeen pojan kanssa...

        tommosta tapausta.hohhoijjaa.turha tulla itkeen tänne jos tökkii!miks he*vetissä naiset menee noin halpaan?!ja säkin vielä eronnut aikasemmin,pitääks olla noin epätoivonen ja huolia kaikellaiset nyyhäkkeet!vähän rispektiä itteesä kohtaan nainen ja herää!heitä nysvä veke.ole itekses jonkin aikaa,nauti elämästäs ja jos joskus vielä miestä haluut niin kato kenen kanssa lyöt hynttyyt yhteen!


    • oot tainnu

      löytää Uuno Turhapuron..

    Ketjusta on poistettu 23 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8604
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2605
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      126
      2331
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1976
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1714
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1529
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1477
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1419
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1292
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      13
      1203
    Aihe