kuin viisi lasta samassa paketissa. Viha kasvaa päivä päivältä, ja ihan oksettaa kun näkee tenavan.
Miten pärjäätte miesten lapsen kanssa kun sitä ei vaan jaksa. Kaikki mitä se tekee tai sanoo, ällöttää? Miestä rakastan yli kaiken, mutta se kakara sais mennä takas sinne mistä on tullutkin. Vaikkei käy kun kerran kuussa, niin sekin on liikaa. Olen yrittänyt sanoo miehelle, et keksis aina silloin jotain menoo tai muuta, että vois sanoo sille et ei sovi tulla, mutta mies ottaa lapen siksi, ettei näyttäis exän silmissä huonolta isältä. Kääkkk.... olen ihan puhki. Sanoinkin miehelle,e t jos se ei jotain pian keksi tenavan suhteen, mie otan pitkät, mä en aio homehtuu täällä yhen tenavan tähden.
Vihaan mieheni lasta, vaikka ei oo
140
10949
Vastaukset
- ne pitkät ja
mieluiten jo tänään!!
- on rasittavia
ja pilaa useimmiten sen uuden perhe idyllin. Huonostikasvatettuja, laho aivoja, likaisia, suttaisia, ... samanlaisia kuin öitisnä, meillä varsinkin. Miehen exä on kun puusta pudonnu, samanlaisia on lapsetkin. Onneks ei tarvi kärsiä, kun jokatoinen viikko, ja silloinkin yritän olla mahdollisimman huomaamaton. Puutun jos tekee pahaa tai kiusaa minun lapsia, mutta muuten en piittaaa heidän olemasaolostaan.
- on selvästikin
muuttumaton naismaku.
- puoliäiti
Jotenkin säälittävää tuollainen viha.Mun miehellä on yksi lapsi,josta en pidä.En silti suhtaudu noin voimakkkaasti.Sinun tulisi lähteä pois silloin kun lapsi tulee käymään jos kerran kuussa käy.Et kuitenkaan voi viedä lasta isältä.Aikuselta tosi lapsellista kirjoitusta,joku keskusteluapukin voisi auttaa.Ja toisen ihmisen kommenttiin:jos lapset on likaisia yms niin olisiko syy kasvatuksessa, äidissä yms.Nehän oppii juuri sellaisiksi kun opetetaan.Itse olen kamppaillut pari vuotta tuon asian kanssa,että lapse oppivat huolehtimaan puhtaudestaan kun äiti si siitä välitä.Kaikki ei vaan käy hetkessä.Mutta pitää muistaa,että lapsi on sellainen kuin vanhempasakin.
- BLAAAAAAAAAAA.
turpa kiinni lissu
- "sie" tosiaan
oikein pitkät!
Sinähän pilaat lapsen ja siinä ohessa miehesi elämän ja omasi myös. Lasten kuuluu saada osakseen rakkautta eikä ällötystä.
Turha väittää, että rakastat miestäsi. Jos rakastaisit, rakastaisit myös hänen lastaan etkä ainakaan inhoaisi. Et myöskään uhkailisi miestäsi (valitettavasti toistaiseksi turhaan) lähdölläsi, jos rakastaisit häntä.
Toivon, että viestisi oli vitsi, eikä sinulla ole miestä, jolla on lapsi. Muuten häivy ja vauhdilla!- miehen elämän, kun
se vaan on pakko miehen elämässä. Minä otin miehen, en tahtonut lasta, kun mulla jo niitä on, ja lisääkin voisi tulla. Mutta näitä ylijäämiä vaan pitää sietää. Eihän siinä mitään, jos lapsi olisi niinkuin muutkin, mutta kun se on niin omalaatuinen ja osaamaton, kehittymätön hienosti sanottuna.
- unta?
miehen elämän, kun kirjoitti:
se vaan on pakko miehen elämässä. Minä otin miehen, en tahtonut lasta, kun mulla jo niitä on, ja lisääkin voisi tulla. Mutta näitä ylijäämiä vaan pitää sietää. Eihän siinä mitään, jos lapsi olisi niinkuin muutkin, mutta kun se on niin omalaatuinen ja osaamaton, kehittymätön hienosti sanottuna.
Miksi otit eronneen/ jo perheellisen miehen, jos tilanne tuntuu noin vaikealta? Eikö ole lasta kohtaan väärin, jos häneltä kielletään toinen vanhemmasta vain aikuisen ihmisen ärsyyntymisen tähden? Toivon tod. minäkin, että ihmisten mielikuvitus lentää, eikä tämä ole todellisesta elämästä.
- "sie" tosiaan
kertonut sinulle ennen yhteen menoanne, että hänellä on lapsi? Ei tainnut uskaltaa, vaikutat melkoiselta pirttihirmulta ainakin suunsoiton tasolla.
- äitipuoli minäkin
ja kasvattaa sekä kehittää lapsipoloista. Kummallinen asenne sinulla miehesi lapseen. Mielestäni olet vain omistushaluinen ja mustasukkainen miehestäsi. Etkö tajua sen vertaa, että lapsen ja vanhemman suhteen väliin ei pääse kukaan. Se rakkaus on erillaista kuin miehen ja naisen välillä. Jos miehesi rakastaa sinua nyt naisena, niin pian ei rakasta, jos et muuta suhtautumistasi hänen lapseensa. Ei sinun lasta tarvitse rakastaa, mutta kohtele ihmisenä ja lapsena, kohtele kuten toivoisit omaasi kohdeltavan samassa tilanteessa. Ja rakkaudesta vielä sen verran, että rakkaus on antamista, ei ottamista, rakkaus ei omista sairaalloisesti, eikä se vähene, jos uhraat aikaasi puolisosi lapselle. Voit vielä joskus huomata, että se kannatti, kuten minäkin, sillä poikapuoleni on kasvanut eri reiluksi jätkäksi ja huolehtivaksi velipuoleksi minun ja isänsä yhteisille lapsille. Harva seitsemäntoistavuotias poika suhtautuu niin huolehtivasti ja hellästi sisariinsa kuin hän murrosiän pyörteissä. Vaikka poika polttaa tupakkaa, unohtelee tavaroitaan, lintsaileekin eikä ole aina reipas koululainen, kiukuttelee, nukkuu päivät ja ravaa yöt (välillä), niin hänellä on ainakin elämän arvot kohdallaan eli kohtelee muita ihmisinä, rakastaa ja saa vasta rakkautta. Tärkeintä! Eli hän rikastuttaa minun ja lasteni elämää ei yksistään isänsä.
- tiuhtiisviuhtiis
"Turha väittää, että rakastat miestäsi. Jos rakastaisit, rakastaisit myös hänen lastaan etkä ainakaan inhoaisi".
Valitettavasti kovin harvoin on näin.....jos sulla ei ole tuollaista tilannetta niin et voi oikeasti ymmärtää miltä tuntuu.
Rakastan miestäni mutta en sen lapsia ja eikä edes tarvitse, riittää että suunnilleen sietää ja kestää ja välillä tulee vihankin tunne, ikävä kyllä!
Niin se vain on että omat lapset ja "naapurin" kakarat. - hankit uusia
niin oletko ajatellut laittaa ne edelliset ylijäämälapsesi isänsä hoitoon?
- tälläpalstalla?
Monenlaista olen nähnyt. Tällä hetkellä myös 5 lapsen äitipuoli ja äiti itsekin. Inho kohdistuu mielestäni lapseen, jota ei puolisosi ole vanhempana/tai siis nämä lapsen vanhemmat kasvattaneet. Lapsihan on itse viaton, hän elää, niinkuin on opetettu. Itsekin huomasin mieheni lapsen kohdalla "vihaavani" hänen lastaan, mutta huomasinkin, että inhosin tapaa, jolla hänet oli/olivat vanhemmat kasvattaneet eli jättäneet kasvattamatta. Toinen, ERITTÄIN silmiinpistävä seikka: UUSPERHEELLISEN ÄIDIN EI TARVITSE RAKASTAA TOISEN LASTA! Uusperheellisen äidin rooli on se, että voi tukea ja olla avuksi, mutta kasvatus KUULUU oikealle vanhemmalle. Mitenkään et pysty rakastamaan toisen lapsia kuin omiasi, ellei lapsi ole tullut aivan vauvana taloon. Napanuora on omissa, ei toisen lapsissa. Taas tulee eteen nämä niin tärkeät UUSPERHEEN SÄÄNNÖT, jotka aikuisten keskenään tulee sopia ja toimeenpanna ennenkuin säädetään muuta. Näin uusperhe toimii paremmin, ja konfliktitilanteessa se iänikuinen keskustelu auttaa, A I N A! Terveisin uusperheellinen, nainen, äiti, äitipuoli 45 vee (Ja hyvin pyyhkii!!)
- ei vaan voi rakastaa
tälläpalstalla? kirjoitti:
Monenlaista olen nähnyt. Tällä hetkellä myös 5 lapsen äitipuoli ja äiti itsekin. Inho kohdistuu mielestäni lapseen, jota ei puolisosi ole vanhempana/tai siis nämä lapsen vanhemmat kasvattaneet. Lapsihan on itse viaton, hän elää, niinkuin on opetettu. Itsekin huomasin mieheni lapsen kohdalla "vihaavani" hänen lastaan, mutta huomasinkin, että inhosin tapaa, jolla hänet oli/olivat vanhemmat kasvattaneet eli jättäneet kasvattamatta. Toinen, ERITTÄIN silmiinpistävä seikka: UUSPERHEELLISEN ÄIDIN EI TARVITSE RAKASTAA TOISEN LASTA! Uusperheellisen äidin rooli on se, että voi tukea ja olla avuksi, mutta kasvatus KUULUU oikealle vanhemmalle. Mitenkään et pysty rakastamaan toisen lapsia kuin omiasi, ellei lapsi ole tullut aivan vauvana taloon. Napanuora on omissa, ei toisen lapsissa. Taas tulee eteen nämä niin tärkeät UUSPERHEEN SÄÄNNÖT, jotka aikuisten keskenään tulee sopia ja toimeenpanna ennenkuin säädetään muuta. Näin uusperhe toimii paremmin, ja konfliktitilanteessa se iänikuinen keskustelu auttaa, A I N A! Terveisin uusperheellinen, nainen, äiti, äitipuoli 45 vee (Ja hyvin pyyhkii!!)
kumppanin lasta..ei välittää samalla tavalla kuin välittää omistaan.
Itsekin kun sen tajusin,ei asia enää suuremmin stressaa.
Mieheni lapsi kun on lähivanhemman taholta jätetty "huomioimatta",eli kasvatettu ei oo.
Ei huomioitu sitä että lapsella on paljon puheen tuottamiseen liittyviä, -sekä muitakin motorisia ongelmia.
Tuosta lapsesta on myös tullut hyvin uhmakas minua, sekä lapsiani kohtaan.Kun lapsi kotiimme tulee,hän käyttäytyy uhmaavasti myös lapsiani kohtaan.On hyvin mustasukkainen isänsä ja lapsieni keskinäisistä suhteista.
Tuo 6-vuotias lapsi siis jättäisi siis minut ja lapseni isänsä ja hänen "ulkopuolelle "kaikessa tekemisessä.
Jonkinasteista mustasukkaisuutta siis.
Ymmärsin lapsen puheista sen ettei äitinsä vietä yhteistä aikaa hänen kanssaan kotona,eikä se isäpuolikaan hänen kanssaan leiki/ole yhdessä.
Lapsi on siis oppimaton siksikin,kun ei kotona niitä asioita opeteta(esim. puhetta voisi leikin varjolla harjaannuttaa,ja myös wc-asioissa opastaa).Ja kun lapsi on toisaalta myös hyvin sulkeutunut..on sellaista kovin vaikea rakastaa.
No,olen nykyisin yleensä töissä kun tuo lapsi kotiimme tulee... - ....
ei vaan voi rakastaa kirjoitti:
kumppanin lasta..ei välittää samalla tavalla kuin välittää omistaan.
Itsekin kun sen tajusin,ei asia enää suuremmin stressaa.
Mieheni lapsi kun on lähivanhemman taholta jätetty "huomioimatta",eli kasvatettu ei oo.
Ei huomioitu sitä että lapsella on paljon puheen tuottamiseen liittyviä, -sekä muitakin motorisia ongelmia.
Tuosta lapsesta on myös tullut hyvin uhmakas minua, sekä lapsiani kohtaan.Kun lapsi kotiimme tulee,hän käyttäytyy uhmaavasti myös lapsiani kohtaan.On hyvin mustasukkainen isänsä ja lapsieni keskinäisistä suhteista.
Tuo 6-vuotias lapsi siis jättäisi siis minut ja lapseni isänsä ja hänen "ulkopuolelle "kaikessa tekemisessä.
Jonkinasteista mustasukkaisuutta siis.
Ymmärsin lapsen puheista sen ettei äitinsä vietä yhteistä aikaa hänen kanssaan kotona,eikä se isäpuolikaan hänen kanssaan leiki/ole yhdessä.
Lapsi on siis oppimaton siksikin,kun ei kotona niitä asioita opeteta(esim. puhetta voisi leikin varjolla harjaannuttaa,ja myös wc-asioissa opastaa).Ja kun lapsi on toisaalta myös hyvin sulkeutunut..on sellaista kovin vaikea rakastaa.
No,olen nykyisin yleensä töissä kun tuo lapsi kotiimme tulee...miehesi lapsen kielellistä ongelmaa tutkittu ?
mietin vain itse dysfaattisen lapsen äitinä, että ongelma saattaa ollakin neurologinen, eikä vain huonosta kasvatuksesta johtuva.
Kokemuksesta voin sanoa että dysfasia tuo mukanaan myös muita ongelmia,
motoriikka saattaa kehittyä hitaasti, saattaa tulla kiukku jopa raivokohtauksia
ihan vain siksi että lapsen on vaikea ilmaista itseään tai hän ei ymmärrä
mitä hänelle sanotaan.
Itse kyllä tukituttaisin lapsen viimeistään nyt (jos ei ole jo tutkittu) ettei ongelmiin herätä vasta sitten kun lapsi lähtee kouluun. - kohta olen rikki
Olen ollut naimisissa 10 vuotta ihanan miehen kanssa. mulla on 2 lasta, miehelläni on myös 2 lasta.
Inhoan mieheni tytärtä koska häntä on aina passattava täytyy kyyyditä autolla joka paikkaan.
Tytär käyttää isän hyvä sydämmisyyttä hyväksi.
Tytär asuu omassa asunnossa kilometrin päässsä. Kerran viikossa joskus useimminkin tyttö haluaa jotain palvelua isältään.
En ole mustis mutta pidän raivoani sisälläni.
Pelkään jos sanon tytölle jotain pahasti, hän on maaninen. - Xana-75
Ihanaa!! sait kiteytettyä koko asian!
Kiitos kirjoituksesta!
Meillä vain minä yritän pitää sääntöjä!! ja se on raskasta, mieheni tai hänen exä niistä viis veisaa ellen valvo kuin hellapoliisi. ja asekin on uuvuttavaa.
Ehkä luovutan jossakin vaiheessa kun en enää jaksa.
Sääntöjä mm.
kaikki syövät yhtaikaa ( mahdottomuus?)
Lapset nukkuman klo 21 ( mies antaa lasten valvoa kuinka myöhään tahansa)
astiat viedään tiskikoneeseen ( vievät kun ratkuttaa kymmenen kertaa ja lopulta len turhautunut)
roskat viedään roskikseen ( éionnisstu, minä huomauttelen niistä toistuvast)
Ehkä mä olen vaan väärässä, mutta toisaalta on väärin sekin että samassa talossa kaikilla lapsilla eri sääännöt...joku siitä kärsii ja joutuu tekemään toistenkin jäljet... - voi voi
entä jos se vika onki syyttäjässä itessään ;) kukaa ei oo täydellinen...
- 34668
kohta olen rikki kirjoitti:
Olen ollut naimisissa 10 vuotta ihanan miehen kanssa. mulla on 2 lasta, miehelläni on myös 2 lasta.
Inhoan mieheni tytärtä koska häntä on aina passattava täytyy kyyyditä autolla joka paikkaan.
Tytär käyttää isän hyvä sydämmisyyttä hyväksi.
Tytär asuu omassa asunnossa kilometrin päässsä. Kerran viikossa joskus useimminkin tyttö haluaa jotain palvelua isältään.
En ole mustis mutta pidän raivoani sisälläni.
Pelkään jos sanon tytölle jotain pahasti, hän on maaninen.Toivottavasti et auta lapsiasi läksyissä...
- nyt,
Lissu on sitten uusikoksi jo muuttunut... eilen oli vielä mies
- tulin taloon!
Lasten kanssa oli kamala valtataistelu, ja minä vastaan pienet lapset, niin tietäähän sen miten siinä käy, minä voitin. Miehen kuuluu tukea minua, ja niin hän tekikin. Se suututti lapset entiestään ja meno kävi kamalaksi. Mies otti uuden asenteen, ja vaati lapsia muuttumaan täysin ja kohtelemaan minua paremmin kuin äitiään, sillä olin vieras ihminen aluksi. Lapset räpiköi kasvunsa kanssa, ja minä pidin pääni. Siinä oli melkoista shouta, kun exä ja anoppi puuttui peliin. Ne naiset on niin lyöttäytyneet yhteen, mut viis siitä, mä sain miehet. Nyt lapset onneksi ei käy isällään ja meillä on rauha maassa.
Kauan kesti, kun lapset luovuttivat ja tunnustivat minut vahvemmaksi ja minä en antanut kakaroiden hyppiä silmilleni. Miehen kanssa menee hyvin, vaikkei lapsiansa näekkään. Paljon paremmin. Jotkut kakarat vaan uhmaa vanhempia kohtaan, ja rahat on laitettava.- miestä sait
ja minne?
- huokaus3
Itse olen juurikin samassa tilanteessa. Miehelläni on lapsi joka on meillä joka toinen viikonloppu. Aluksi pidin lapsesta, oli ihan hauskaa että se meillä oli silloin tällöin. Nyt kuitenkin kun ollaan pidempään oltu yhdessä ja suhde muuttunut vakavaksi niin alkanut ärsyttämään se hänen lapsi..
Aluksi ajattelin et no kiva poika, kun suhde oli vielä alussa eikä mitään hajua kuinka kauan sitä yhteistä taivalta on. Suhtauduin kuin mihintahansa lapseen. Yleensä tykkään lapsista paljon!
Nyt kuitenkin parin vuoden yhdessä olon jälkeen kun suhde on vakiintunut, niin oon tajunnut, että ei tuo lapsi kyllä mikään ihanin asia minun elämässäni ole.. Sitä täytyy nyt kestää sinne asti että lapsi on täysi-ikäinen (on nyt 6 v)! Eikä se ole enää mikä tahansa lapsi, vaan se ärsyttävä olento joka muistuttaa koko ajan itseäni mieheni entisestä elämästä.
Lapsi on niin lellitty ja elää äitinsä kanssa ihan pumpulissa. Lapsi on mielestäni kehityksestä paljon jäljessä.. Tai en tiedä nykyajan lapsista, mutta itse osasin kyllä tuon ikäisenä ajaa pyörää ja jopa mopoa, uida jne ja olin innoissani jos pääsi johonkin matkalle (esim. kesälomalla huvipuistoon tms. mitä ei jokapäivä tapahtunut) Mutta mieheni lapsi ei osaa mitään, hän ei edes yritä eikä halua tehdä mitään. Hän tekee kaikkea muuta mitä käsketään, hän ei juurikaan koskaan sano mistään vastaan. Eikä näytä/sano mielipidetään, todella ärsyttävää!
Sitten hänen äitinsä ostaa hänelle vielä kaikkia ällötysvaatteita. En tiedä mistä hän edes löytää niin rumia ja vanhanaikaisia vaatteita tänäpäivänä - 2000-luvulla!? Hihat ja lahkeet aina 20 cm liian isoja jne, huh huh. Ostetaanko lapsille tosiaan niin reiluja vaatteita? Ihan normaaleja paitoja ja housuja siis? Ymmärtäisin vielä toppapuvut yms "isommat" hankinnat.. Ja kaikki varmasti luulevat että minä ostan ko. vaatteita, omG!
Sitten vielä mieheni sukulaiset palvovat tätä lasta. Noh, onhan se heidän lapsenlapsensa ja kummilapsi jne.. Itseäni vain ärsyttää sellainen lässytys, kun itse ei tunne juurikaan mitään lasta kohtaan. Sit olen miettinyt, että kohtelisivatko he minun ja mieheni yhteistä lasta samoin? Ei varmasti, esikoinen saa aina eniten huomiota, kun on ollut pitkään se keskipiste.
Joo'o, tulipa taas avauduttua. Mutta toisen lapsi on aina toisen lapsi, vaikka voissa paistaisi. Ei sitä ole vaan niin helppo hyväksyä.- minullakin.
Miehelläni on kaksi etälasta, jotka käyvät meillä joka toinen vkl. Minuakin ärsyttää uusavuttomuus. 10 v. poika ei osaa esim. uida.
Olen tämän parin vuoden aikana opettanut lapsille paljon asioita, ihan perusjuttuja, kuten voileivän tekemistä, kengän nauhojen solmimista yms. Isänsä ei vissiin tajunnut, mitä tuon ikäisten lasten tulisi osata, ja lasten äiti taas vaikuttaa itsekin uusavuttomalta.
Minua ärsyttää myös lasten mummon paapominen, ja se, että hän pitää itsestään selvyytenä, että minäkin palvon noita tenavia.
Minulla on omakin lapsi, hieman vanhempi, ja tiedän, mitä normaalit lapset osaavat missäkin iässä tehdä. - jotka joutuu pakolla
puuttumaan miehen lasten toimiin. Näyttää et ne on järestään saamattomia, huonokäytöksisiä, ja ljopa useimmat likaisia. Mistä lie johtuu, ettei äidit enää lapsistaan välitä. Meillä miehen lapset pitää melkein syöttää, kolmasluokkalaiset ja neloset. Ei ne itse osaa edes lautasta kaapista ottaa, saatikka perunoita kuoria. Minun lapseni 5 v, kuorii itse perunat, solmii kengännauhat, ja kohta jopa lukee. Mutta eihän sitä lapsikaan opi, ellei äiti viitsi neuvoa. Onneksi minulla riittää sen verran aikaa, jotta saadaan nuokinlapset kunnollisiksi yhteiskuntakelpoisiksi. Minun ansioistani. Aikanaan saavat olla kiitollisia ja kunnioittaa, että ohjaan heitä oikeille raiteille.
- Lykkyä pyttyyn
jotka joutuu pakolla kirjoitti:
puuttumaan miehen lasten toimiin. Näyttää et ne on järestään saamattomia, huonokäytöksisiä, ja ljopa useimmat likaisia. Mistä lie johtuu, ettei äidit enää lapsistaan välitä. Meillä miehen lapset pitää melkein syöttää, kolmasluokkalaiset ja neloset. Ei ne itse osaa edes lautasta kaapista ottaa, saatikka perunoita kuoria. Minun lapseni 5 v, kuorii itse perunat, solmii kengännauhat, ja kohta jopa lukee. Mutta eihän sitä lapsikaan opi, ellei äiti viitsi neuvoa. Onneksi minulla riittää sen verran aikaa, jotta saadaan nuokinlapset kunnollisiksi yhteiskuntakelpoisiksi. Minun ansioistani. Aikanaan saavat olla kiitollisia ja kunnioittaa, että ohjaan heitä oikeille raiteille.
Mun miehen lapsi oli 10v kun opetin hänelle aamupalaleipien teon. Kengännauhat jäivät auki, perunoita ei kuori vieläkään 15-vuotiaana, mikään normaalin arjen asia ei toiminut. Inhosin päiviä, jolloin hän tuli meille. Sitten hän muuttikin meille pysyvästi. Arjen kanssa kamppailu vei voimat meiltä molemmilta ja niin lopulta veimme hänet tutkimuksiin. Sieltä napsahti Asperger-diagnoosi. Nyt kamppailemme arjen kanssa edelleen mutta totaalisella uusavuttomuudella ja hölmöilyllä on ymmärrettävä syy. Ei se tosin sitä omaa ärsyyntymistä auta yhtään. Inhoan tilannetta joka päivä.
- ei kukaan niistä
Lykkyä pyttyyn kirjoitti:
Mun miehen lapsi oli 10v kun opetin hänelle aamupalaleipien teon. Kengännauhat jäivät auki, perunoita ei kuori vieläkään 15-vuotiaana, mikään normaalin arjen asia ei toiminut. Inhosin päiviä, jolloin hän tuli meille. Sitten hän muuttikin meille pysyvästi. Arjen kanssa kamppailu vei voimat meiltä molemmilta ja niin lopulta veimme hänet tutkimuksiin. Sieltä napsahti Asperger-diagnoosi. Nyt kamppailemme arjen kanssa edelleen mutta totaalisella uusavuttomuudella ja hölmöilyllä on ymmärrettävä syy. Ei se tosin sitä omaa ärsyyntymistä auta yhtään. Inhoan tilannetta joka päivä.
kolmesta edes syö itse. Vaikka ovat 14, 16, 18 vuotiaita, niin syöttää täytyy ja opetttaa jatkuvasti heitä tavallisissa askaresissa, kun ovat niin avuttomia. Ovat puhumaankin oppineet vasta 10 vuotiaina. Aakkosia opettelevat nyt paraikaa. Kamppailua on meillä päivät, ja mopoilla hurjastellaan, vanhin nyt autokoulussa. Mutta normaalia askaretta ei osata tehdä. Säälittää ja kauhistuttaa.
- yhtään yleistä
Minä olen äiti ja aina lapsistani huolehtinut ja rakastanut, mieheni lähdöstä ja mielipahan aiheuttamisesta (perustettuaan heti uuden kanssa uuden perheen) huolimatta.
Luulenpa vaan että taantuvat luonasi kun pelkäävät sinua. Ajatteleppa sitä. - koskaan saa
yhtään yleistä kirjoitti:
Minä olen äiti ja aina lapsistani huolehtinut ja rakastanut, mieheni lähdöstä ja mielipahan aiheuttamisesta (perustettuaan heti uuden kanssa uuden perheen) huolimatta.
Luulenpa vaan että taantuvat luonasi kun pelkäävät sinua. Ajatteleppa sitä.vaikka kaikkensa yrittää ja vieraita tenavia neuvoo oikeaan suuntaan. Ei ole minun vika ettei heidän äiti ymmärrä lasten parasta. Luulisi kiittävän minua, että pidän huolta heistä ja heidän isästään. Minua parempaa heidän lapsensa ei koskaan voi saada. Tarvii paljon uhrautumista että tuon sortin lapsia edes ottaa luokseen. Minä otin ja olenkin heille maailman tärkein ihminen.
- aikuisen
ei kukaan niistä kirjoitti:
kolmesta edes syö itse. Vaikka ovat 14, 16, 18 vuotiaita, niin syöttää täytyy ja opetttaa jatkuvasti heitä tavallisissa askaresissa, kun ovat niin avuttomia. Ovat puhumaankin oppineet vasta 10 vuotiaina. Aakkosia opettelevat nyt paraikaa. Kamppailua on meillä päivät, ja mopoilla hurjastellaan, vanhin nyt autokoulussa. Mutta normaalia askaretta ei osata tehdä. Säälittää ja kauhistuttaa.
18 vee voit heittää pihalle..ei aikuisia tarvi paapoa..
- :::::DDDDDDDDDD
ei kukaan niistä kirjoitti:
etteivät edes syö itse vaikka autokoulussakin käyvät:D Ei ihme, että liikenteessä on niin vaarallista nykyään.
En voi välttyä mielikuvalta kolmesta käenpojasta, jotak suu auki odottavat, että jurpiintunut isän uusivaimoke lappaa muonaa kupuihin::::DDDD - aikuinen,,
aikuisen kirjoitti:
18 vee voit heittää pihalle..ei aikuisia tarvi paapoa..
meillä käy miehen pojat joka toinen vl, 17v kuukauden päästä18 ja toinen 19 v en ymmärrä miksi noin isojen pitää olla yötä olkkarin lattialla ja passattavana meillä.
Käydä saavat, mutta eikö tuon ikäiset jo ala olla omillaan, ainakin minun tytöt asuu jo omassa kodissa ja ovat melkeen saman ikäisiä.
Ite olin jo 19v äiti. - avokki
minullakin. kirjoitti:
Miehelläni on kaksi etälasta, jotka käyvät meillä joka toinen vkl. Minuakin ärsyttää uusavuttomuus. 10 v. poika ei osaa esim. uida.
Olen tämän parin vuoden aikana opettanut lapsille paljon asioita, ihan perusjuttuja, kuten voileivän tekemistä, kengän nauhojen solmimista yms. Isänsä ei vissiin tajunnut, mitä tuon ikäisten lasten tulisi osata, ja lasten äiti taas vaikuttaa itsekin uusavuttomalta.
Minua ärsyttää myös lasten mummon paapominen, ja se, että hän pitää itsestään selvyytenä, että minäkin palvon noita tenavia.
Minulla on omakin lapsi, hieman vanhempi, ja tiedän, mitä normaalit lapset osaavat missäkin iässä tehdä.Eikö ollekin tosiaan ärsyttävää?! Tapasin mieheni lapset reilut 9 vuotta sitten. Nyt vanhempi 15 ja tod.vaikea. No kun tapasin heidät ekan kerran, nämä söivät lusikalla kaikkii ruokansa perunasta lähtien. vanhemmat olivat aina muussanneet kaiken ruoan lautaselle!!!Huh huh. Sitten isä vielä syötti toisinaan. Poika oli 6- vuotias!!!
Pukemisesesta ei tullut mitään, isä melkein puki kaiken. Puhumattakaan nyt kengännauhoista yms. No sitten tämä poika muutti meille, opetin kaikkia mahdollisia tapoja mitä olisi jo pitänyt osata. Oli se vaikeaa, nyt lopputulos onkin sitten se, ei pärjää missään. Ollut lastenkodissakin ja poliisiisitkin hakeneet.
Niin sitä vaan että tuo ainainen paapominen ei tee hyvää, lasten kuuluu peinestä pitäen oppia tekemään itse asioita, vanhempien opastuksella, rakkaudella. Paapomisella ei tule kuin k..ipäisiä suunsoittajia. - olla omani...
niin pal samankaltaisuutta löytyi kirjoituksesta;)
Mieheni lapsen mutsi ostaa myös aivan kamalia vaatteita kirpparilta..koskaan ei osta mitään nättiä tai uutta.
Miettinyt oon monasti mihin ne mieheni maksamat elarit menee?
Lapsi on myös 6v, ja vaatii aina että johonkin huvituksiin pitäisi hänet viedä.Jos ei saa haluamaansa..protestoi oksentamalla.Vaatii aina Heseen syömään,ja autolla pitäisi mennä..kävellä ei millään halua.
Meill ei oo oikeesti varaa omiakaan lapsia ruokkia Hesen ja Mäcin ruoalla..ja tuo etälapsi pitäis viedä sinne parin vkon välein(ja mutsinsa on opettanut eineksiä syömään,ja noihin hampparipaikkojen ruokiin..joihin ite vie lasta usein syömään).
Mihinkään tuo lapsi ei oo tyytyväinen,ja aina joka paikasta pitää saada lelu ostettua mukaan.Ja mies ostaa,ilmeisesti luulee että sillä saa lapsen suosion ostettua tms.
Lapsi on myös selkeästi kehityksestä jäljessä..ei puhu kunnolla, kyräilee ja on kovin sulkeutunut.Jollei saa tahtoansa läpi, oksentaa(tai laskee alleen).Siis en oo moiseen ikinä törmännyt,ja lapsia sentäs useita elämäni aikan hoitanut. - tarkennuskysymystä:
olla omani... kirjoitti:
Mieheni lapsen mutsi ostaa myös aivan kamalia vaatteita kirpparilta..koskaan ei osta mitään nättiä tai uutta.
Lapsi on myös 6v, ja vaatii aina että johonkin huvituksiin pitäisi hänet viedä.Jos ei saa haluamaansa..protestoi oksentamalla.Vaatii aina Heseen syömään,ja autolla pitäisi mennä..kävellä ei millään halua.
Meill ei oo oikeesti varaa omiakaan lapsia ruokkia Hesen ja Mäcin ruoalla..ja tuo etälapsi pitäis viedä sinne parin vkon välein(ja mutsinsa on opettanut eineksiä syömään,ja noihin hampparipaikkojen ruokiin..joihin ite vie lasta usein syömään).
Mihinkään tuo lapsi ei oo tyytyväinen,ja aina joka paikasta pitää saada lelu ostettua mukaan.Ja mies ostaa,ilmeisesti luulee että sillä saa lapsen suosion ostettua tms.
Lapsi on myös selkeästi kehityksestä jäljessä..ei puhu kunnolla, kyräilee ja on kovin sulkeutunut.Jollei saa tahtoansa läpi, oksentaa(tai laskee alleen).Siis en oo moiseen ikinä törmännyt,ja lapsia sentäs useita elämäni aikan hoitanut.- Mistä tiedät, ettei lapsen äiti osta koskaan mitään nättiä tai uutta?
- Miksi olet kiinnostunut miehesi lakisääteisten elatusmaksujen käytöstä?
- Onko miehesi vienyt lasta tutkimuksiin oksentelun johdosta? Kuulostaa huolestuttavalta.
- Ketkä ovat omia lapsia ja kenen omia?
- Mistä tiedät, mitä ruokia lapsen äiti on opettanut lapsensa syömään ja missä he käyvät syömässä?
- Mistä tiedät, mitä miehesi ilmeisesti luulee? Miksi et kysy häneltä suoraan?
- Onko miehesi vienyt lapsen tutkittavaksi kehityshäiriöiden takia? - perheesä mukan
aikuinen,, kirjoitti:
meillä käy miehen pojat joka toinen vl, 17v kuukauden päästä18 ja toinen 19 v en ymmärrä miksi noin isojen pitää olla yötä olkkarin lattialla ja passattavana meillä.
Käydä saavat, mutta eikö tuon ikäiset jo ala olla omillaan, ainakin minun tytöt asuu jo omassa kodissa ja ovat melkeen saman ikäisiä.
Ite olin jo 19v äiti.ja käyn yhä vanhemmillani kylässä. Olen yötä heillä pari kertaa kuukaudesta, koska rakastan vanhempiani ja kotipaikkaani. Et kai sitä siellä saa yöpyä. MUTTA se ei kyl tarkoita sitä et olisin siellä passattavana. Teen kotitöitä siellä ollessa ja toivon myös et kun mieheni lapset kasvavat aikuisiksi niin kyläilisivät meillä, on se kuitenkin mukavaa vaikka joskus he käyvät hermoilleni ja en aina ymmärrä miten heidät on kasvatettu. Tärkeitä kuitenkin vaikka eivät ole omiani.
- toivonONELISIAlapsia
olla omani... kirjoitti:
Lapsi on myös selkeästi kehityksestä jäljessä..ei puhu kunnolla, kyräilee ja on kovin sulkeutunut.Jollei saa tahtoansa läpi, oksentaa(tai laskee alleen).Siis en oo moiseen ikinä törmännyt,ja lapsia sentäs useita elämäni aikan hoitanut.tulee että lapsi ehkä voi huonosti. miksi kaikki tuo käytös, siihen on jokin syy. Tottakai kaikki lapset ja eroperheiden lapset osaavat "vetää oiekista naruista", mutta olisi hyvä aian miettiä kun jotain radikaalia käytöstä tuleevastaan, että mitä lapsi oikeasti kokee/tuntee, miten voi. kokee lapsi että häntä oikeasti rakastetaan, ehdoitta, onko tervetullut ym.
- brijdd
Ehkäpä hakevat huomiota isältään tolla tavalla. Tuskinpa kotona käytös on sama. Äitipuolella kun ei ole valtuuksia rangaistaa ja he tietävät sen, ja käyttävät hyväksi.
- öadjvfuqepefi9ert
Onpa kiva että on muitakin samassa tilanteessa. Luulin olevani yksin näiden tuntemusten kanssa. Minuakin ärsyttää mieheni lapsi. Siis todella. Hän haluaisi koko ajan olla paapottavana ja hellittävänä ja tarvitsee muka apua kaikkiin asioihin. Minä en häntä palvele ja vaadin häntä tekemään itse asioita ja hän tietää sen, eikä pyydä minua auttamaan turhaan, mutta vanhempansa tekee kaiken hänen puolestaan. Ja isänsä jopa pukisi ja syöttäisi mikä on onneksi jo melkein loppunut minun ansiosta. Niinkun on poika oppinut vetoketjun kiinnittämisen ja haalareiden kuminauhojen laittamisen ja monen muun asian minun opastuksella. Todella saamaton ja uusavuton tämä kakara. Ja pahinta on ettei hän edes halua opetella tai tehdä mitään vaan täytyy aina pakottaa tekemään. Ja tietysti olen se ilkeä äitipuoli kun olen ainoa kuka sitä vaatii.
Enkä inhoa häntä sen takia ettei ole oma lapsi vaan hänen luonteensa takia.
Nyt vanhempana hän on vielä huomannut että isä kyllä palvelee kun vaan sanoo tietyt sanat niin ei tarvitse tehdä itse. Patalaiska kakara joka käyttää vaan hyväkseen aikuisia. Muita kun minua. Mutta isänsä ei sitä näe vaan katsoo poikaansa ruusunpunaisten lasien läpi.
- muuta tekemistä
ja ole poissa silloin, kun lapsi tulee.
- Trinoliin
Kyllä, olen minäkin uusperheäitipuolena ajatellut, että itse vetäydyn välillä toisaalle ja käyn ystäviäni tapaamassa, kun lapsipuoli alkaa "ällöttää!" Kyllä uusperheen toimivuus on niin hankalaa, että siihen todella tarvitsisi välillä ulkopuolisiakin neuvoja, että se toimisi. Toki normaali nainen ajattelee aina lasten etua, mutta en minäkään rakastamaan neuvo toisen lasta, koska se on aivan mahdotonta, etenkin jos lapsi on tullut myöhemmin talon asukkaaksi kuin ihan vauvana! Ja silti se on toisen pariskunnan lapsi! Uusperheessä on muutenkin eksät, jotka eri tavoin vaikuttavat tilanteisiin ja varmasti häiritsevät joskus uusperheen elämää. Se on tietenkin muistettava, että jos esim. lapsi asuu isänsä ja äitipuolensa luona, on lapsen saatava tavata myös toista vanhempaansa, ja jos lapsi toivoo, että äiti tulee käymään hänen uusperhekotonaan, on se mielestäni voitava mahdollistaa, mutta tietenkin itse äitipuoli voi sitten vaikka antaa aikaa äidin ja lapsen suhteelle muutamaksi tunniksi, ja itse poistua tantereelta. Meillä on niin, että äiti on alkanut nitisemään nyt kahden vuoden päästä vasta asioista, mutta aiemmin ei edes tullut tapaamaan lastansa, joka odotti kovasti. Surullista! Silti, ei äiti voi meidän kotiimme tulla milloin häntä huvittaa, vaan asia on sovittava isän ja minun kanssa, milloin sopii tulla kylään. Pahimmissakin tilanteessa olen yrittänyt itse ajatella aina lapsen etua, että lapsen kehitys ja kasvu mahdollistuisivat hyvien rajojen ja sääntöjen sisällä, siitä kasvaa oikeudenmukaisuus, reiluus ja rehellisyys. Ne taidothan kuitenkin olisi opittava, että pystyisi elämään aikuisena. Olen itsekin hyvin tiukilla välillä äitipuoliroolissani, enkä usko, että se koskaan tulee helppoa olemaan. Uusperhekin muuttuu ja elää koko ajan lasten kasvaessa ja kehittyessä. Toiveet ja ajatukset muuttuvat myös. Olen taipuvainen uskomaan, että keskustelu ensin omassa parisuhteessa, sen myötä jalkauttaminen talossa asuville lapsille ja sitä kautta ympäristöön l. "eksille" ym. uusperheeseen kuuluville toimii parhaiten. Ellei toimi, on parisuhteessa silti pidettävä kiinni perherajoista, ei kukaan saa perheen sisäisiin asioihin puuttua, ellei se sisällä esim. väkivaltaa tms. lasta vahingoittavaa tekoa, asiaa tai muuta sellaista. Hankalia tilanteita tulee vain enemmän näissä "cocktailperheissä", ainakin itsestä tuntuu siltä 7 kokemusvuoden jälkeen! Voimia kaikille!!!
- taaas
yksi vitun tyhjäpää joka kerää kiksejä provoamalla täällä ja sitten vielä raukka vastailee itselleen.
Tähän on tällä palstalla tultu.- huokaus3
Minun kirjoittamani tuolla yllä ei ollut ainekaan provo.. Liekkö tarkoitit jälkeistäni kirjoittajaa. Mutta kyllä, itsekin olen sitä mieltä että mieheni lapsen äiti on kyllä itsekin uusavuton, kun lapsikin on. Sitten lapsen äidillä on hyvin huono itsetunto eikä hänellä juurikaan ole kavereita/ystäviä, ainoat kenen luona esim. kyläilee niin on omat vanhemmat. Äiti on kerran yrittänyt itsemurhaa jne. Silti lapsi määrättiin asumaan hänen luona. Hän lellii ja paapoo lasta, ettei tälle vain sattuisi mitään ja on lapsen kanssa vain neljän seinän sisällä. Lapsihan on ainoa mikä äidin pitää jotenkin järjissään ja elossa. Mutta mikä tuon hinta on? Lapsi menee kohta jo kouluun ja on aivan uusavuton ja kohta varmaan epäsosiaalinenkin kuten äitinsä, kun missään ei ikinä käydä kun mummolla.
- sun;
huokaus3 kirjoitti:
Minun kirjoittamani tuolla yllä ei ollut ainekaan provo.. Liekkö tarkoitit jälkeistäni kirjoittajaa. Mutta kyllä, itsekin olen sitä mieltä että mieheni lapsen äiti on kyllä itsekin uusavuton, kun lapsikin on. Sitten lapsen äidillä on hyvin huono itsetunto eikä hänellä juurikaan ole kavereita/ystäviä, ainoat kenen luona esim. kyläilee niin on omat vanhemmat. Äiti on kerran yrittänyt itsemurhaa jne. Silti lapsi määrättiin asumaan hänen luona. Hän lellii ja paapoo lasta, ettei tälle vain sattuisi mitään ja on lapsen kanssa vain neljän seinän sisällä. Lapsihan on ainoa mikä äidin pitää jotenkin järjissään ja elossa. Mutta mikä tuon hinta on? Lapsi menee kohta jo kouluun ja on aivan uusavuton ja kohta varmaan epäsosiaalinenkin kuten äitinsä, kun missään ei ikinä käydä kun mummolla.
kirjoitus ei ole provo niin ainakin helvetin lapsellinen se on.
On todella raukkamaista haukkua miehensä lapsia tuohon tapaan.
Ja oletko miehesi ex:n kanssa paras kaveri kun hänet tunnet noin hyvin että
pystyt arvostelemaan hänen taitojaan ja luonnettaan.
Helvetti miten raukkamaista ja lapsellista toimintaa.
Ei ole kyllä ukkos naismaku ainakaan parantunut !!! - on säälittävää
huokaus3 kirjoitti:
yh äidin niitä katkerana eteenpäin avuttoman vievänä. Kun mies on lähtenyt paremman naisen perään ja tehnyt parempia lapsia, niin kyllä se suututtaa, mutta mitäs ex vaimo temppuilee, oma vika. Ei kukaanm ies katsele nouhoa naista, joka hyllyy huoneesta toiseen laiskana.
- edes puhua
huokaus3 kirjoitti:
lapsen äidistä kun et anna miehesi olla isä lapselleen. Jos äiti ei jaksa, tulisi isän ottaa enemmän osaa lapsensa elämään! Tajuatko, että syyllinen tässä ei ole tämä äiti vaan SINÄ ja miehesi. Jos noin olet huolissasi lapsesta ja tämän äidistä, ota osaa miehesi kanssa, pyytäkää lasta enemmän teille, viekää huvipuistoon, auttakaa. Aina on helppoa arvostella ja heittää kivillä, mutta mitä se oikeasti ketään auttaa? Apu ja ymmärrys se vasta ihmiseltä pokkaa vaatii. Nyt olet vaan ärsyttävä rivi-ihminen, et yhtään parempi kuin yksikään typerys.
- sama tilanne
Ainoa ero on, että tämä kuvottava lapsi ei ole edes mieheni, vaan eksän petaama paska!
Osasi se eksä niin petata petinsä oikein aikoinaan, kun sai mieheni pyöritettyä pikkusormensa ympärille. Niin maksaa kulut ja elättää tuota pentua, kun omaansa. Maksoi jopa eksänsä ulossottovelat, joita hoitelemme tänä päivänäkin. Yhdessä olemme nyt kuitenkin olleet jo viisi vuotta. Sellaista se on.
Ymmärrän siis tunteesi aivan täysin!!- amokin
... lukea täältä ajatuksia, joissa viha toisen lasta kohtaan on noin suuri. Tällöin tiedän, että en ole sentään yhtä raivoissani ja ahdistunut vaikka koen valtavaa syyllisyyttä välillä siitä että mieheni lapsi ärsyttää.
Lapsi on meillä JOKA IKINEN viikonloppu. Lapsi on kiinni isässään KOKO ajan. Ovat liimautuneina toisiinsa. Lapsi komentelee isäänsä JATKUVASTI tekemään kaiken hänen kanssaan, istumaan hänen vieressään kun hän syö keittiössä vaikka me olisimme olohuoneessa katsomassa televisiota tms. Ja mieheni kipittää sinne missä pikku prinsessa on.
Minä en ole asiaa paljon kommentoinut. Olen sivussa ja huomaamattomana jotta lapsi saisi kaiken mahdollisen huomion isältään. Mihin osaisin vetää rajan? Milloin voin sanoa asiasta?
En vihaa lasta, ymmärrän että lapsi on viaton ja minua kauhistuttavat joidenkin tähän viestiketjuun vastanneiden kommentit. Lapsista puhutaan paskoina ja joinain luonnonoikkuna jotka pitäisi teljetä kellariin. Kammottavaa. Kuitenkin ymmärrän vihan ja inhonkin tunteet. Tosiasia vain on, että jos on perheellisen ja "lapsellisen" miehen itselleen ottanut niin päätöksestään joutuu kantamaan vastuun! Lapsi tulee siinä mukana, lapsi on viaton eikä ole voinut vaikuttaa syntymäänsä.
- että keksit
ihan itse sitä muuta tekemistä itsellesi siksi aikaa kun lapsi tulee katsomaan ISÄÄNSÄ. Anna isälle ja lapselle rauha olla yhdessä. Harmi että mies vieläkin katselee sinua, normaali vanhempi heittäis pihalle jos joku puhuisi omasta lapsestaan noin :-( Miksi isän pitäisi "keksiä" jotain tenavan suhteen???? Lapsi on hänen lapsensa, ymmärrätkö? En voi uskoa että isä ottaa lasta luokseen kerran kuussa näyttääkseen exänsä silmissä hyvältä. Miksi exä olisi edelleen niin tärkeä? Jos haluaisi todella näyttää hyvältä, ottaisi todellakin useammin kuin kerran kuussa.
Että tällaisiakin ihmisiä voi olla olemassa... ikää 16?- ja herää
kysymys, miksi miehesi täytyy syöttää sinulle tuollaista pajunköyttä että tapaa lastaan vain exän mieliksi? 1) eikö ota päähän että exä on vielä niinkin tärkeä 2) eikö tosiaan tuu mieleen että mies valehtelee kun yrittää olla sulle mieliksi ja oikeesti rakastaa lastaan ja kärsii kun ei "saa" nähdä useammin?
- tulla pilaamaan meidän
perhe elämää, kyttäämään ja kyselemään, jotta ex vaimo voi taas juoruta meidän ihanasta elämästä, kun sillä itellään ei ole. Rahaa kinuamaan se lapset laittaa. Huolethisi itse heidän tarpeistaan, mies ei ole mikään robotti,joka juoskee miten lapset haluu, vaan lasten on ymmärrettävä, että isällään on uusi elämä, uusi vaimo ja lapset, eih ole aikaa juosta heidän pillinsä mukaan. Ja kun harvoin näkee, niin sitä suuremmalla syyllä, lapsilla ei ole oikeutta juoksuttaa isäänsä. Muttta jos eivät ymmärrä sitä asiaa, niin minkä niille reppanoille voi. Ovat varmaan isoinakin isänsä kimpussa, kun ei osaa yhtään hoitaa omia asioitaan.
- hassuttele!
tulla pilaamaan meidän kirjoitti:
perhe elämää, kyttäämään ja kyselemään, jotta ex vaimo voi taas juoruta meidän ihanasta elämästä, kun sillä itellään ei ole. Rahaa kinuamaan se lapset laittaa. Huolethisi itse heidän tarpeistaan, mies ei ole mikään robotti,joka juoskee miten lapset haluu, vaan lasten on ymmärrettävä, että isällään on uusi elämä, uusi vaimo ja lapset, eih ole aikaa juosta heidän pillinsä mukaan. Ja kun harvoin näkee, niin sitä suuremmalla syyllä, lapsilla ei ole oikeutta juoksuttaa isäänsä. Muttta jos eivät ymmärrä sitä asiaa, niin minkä niille reppanoille voi. Ovat varmaan isoinakin isänsä kimpussa, kun ei osaa yhtään hoitaa omia asioitaan.
Jos kerran mies juoksee ja hyppää, niin sittenhän asia on niin, eikä sinun marisemisesi auta.
Mitä jos huolehtisit omista asioistasi ja antaisit miehesi valittaa, jos katsoo tarpeelliseksi?
Kyllä lapset ovat usein vielä isoinakin isänsä kimpussa. Meidän lapset ainakin ovat, ja isä on tosi mielissään. - säälistä niiden lastensa
hassuttele! kirjoitti:
Jos kerran mies juoksee ja hyppää, niin sittenhän asia on niin, eikä sinun marisemisesi auta.
Mitä jos huolehtisit omista asioistasi ja antaisit miehesi valittaa, jos katsoo tarpeelliseksi?
Kyllä lapset ovat usein vielä isoinakin isänsä kimpussa. Meidän lapset ainakin ovat, ja isä on tosi mielissään.kanssakin on, mutta kun on ex vaimon tossun alla yhä, ja se eukko se vasta kärttynen ja pelottava on kun suuttuu. Sus siunakkoo, sieltä lentää astiat ja pölyhuiskut ikkunasta ja räävätön on suustaan että en ilkiä edes mennä sinne. Katkera on kun vein hänen miehen, mutta en väkisin, ihan ite se mies halusi muijansa jättää, niin luulen.
Varmasti rahaa kinuaa mokomat isältään vielä eläkeiässäkin, kun eivät halua töitä tehdä. Äitiinäs tulleet, laiskat saamattomat, mutta meillä on toinen ääni kellossa, ja yritän kaikkeni että lapset kasvavat hyviksi nuoriksi, mutta se on vaikeeta. Mutta on minun lapet mallina, ja he ovatkin hyviä esikuvia, säälittäville lapsille. - hassuttele!
säälistä niiden lastensa kirjoitti:
kanssakin on, mutta kun on ex vaimon tossun alla yhä, ja se eukko se vasta kärttynen ja pelottava on kun suuttuu. Sus siunakkoo, sieltä lentää astiat ja pölyhuiskut ikkunasta ja räävätön on suustaan että en ilkiä edes mennä sinne. Katkera on kun vein hänen miehen, mutta en väkisin, ihan ite se mies halusi muijansa jättää, niin luulen.
Varmasti rahaa kinuaa mokomat isältään vielä eläkeiässäkin, kun eivät halua töitä tehdä. Äitiinäs tulleet, laiskat saamattomat, mutta meillä on toinen ääni kellossa, ja yritän kaikkeni että lapset kasvavat hyviksi nuoriksi, mutta se on vaikeeta. Mutta on minun lapet mallina, ja he ovatkin hyviä esikuvia, säälittäville lapsille.sä oletkin se sama vanha pelle.
- isä 1/2
hassuttele! kirjoitti:
sä oletkin se sama vanha pelle.
Aika hämmentävää lukea tätä viestiketjua.Äitipuolet taitaa ollakin "maineensa" veroisia; hirviöitä lapsipuolilleen..Miksi ihmeessä otitte miehen, jolla tämä lapsi/lapset "rasitteena"?? Luulitteko raukat,että mies hylkää lapsensa teidän vuoksenne??Olkaa nyt jumalauta aikuisia, älkääkä tuollaisia pentuja! Jos jouduttekin "sietämään" miehenne lasta kerran kuussa, tai joka toinen vkonloppu, niin paljonko se muka on?Ei kukaan käske teitä rakastamaan toisen lasta, mutta kohdelkaa sitä edes ihmisenä.Jos se on liian vaikeaa, niin eiköhän olisi parasta kaikille pistää ns kattilat jakoon ja elää yksin ,tai miehen kanssa jolla ei ennestään lapsia..?
Olen itse isäpuoli.Vaimollani on nyt teini-ikäinen tytär ed liitosta.Meillä on lisäksi yksi yhteinen lapsi.Ei elo ole aina juhlaa, mutta eteenpäin on menty.En voi rakastaa vaimoni tytärtä samoin ,kuten omaani.Mutta en myöskään vihaa häntä tai yritä tehdä hänen elostaan helvettiä.Olen vanhempi ja mielestäni oikeudenmukainen ja reilu, mutta en lepsu.Uskon että hänellä on kotona hyvä olla.Olkaa siis aikuisia ja "viisaita"..älkää purkako omaa tuskaanne ja pahaaoloa viattomiin lapsiin.Ei omiin, eikä toisten. - hiccups
isä 1/2 kirjoitti:
Aika hämmentävää lukea tätä viestiketjua.Äitipuolet taitaa ollakin "maineensa" veroisia; hirviöitä lapsipuolilleen..Miksi ihmeessä otitte miehen, jolla tämä lapsi/lapset "rasitteena"?? Luulitteko raukat,että mies hylkää lapsensa teidän vuoksenne??Olkaa nyt jumalauta aikuisia, älkääkä tuollaisia pentuja! Jos jouduttekin "sietämään" miehenne lasta kerran kuussa, tai joka toinen vkonloppu, niin paljonko se muka on?Ei kukaan käske teitä rakastamaan toisen lasta, mutta kohdelkaa sitä edes ihmisenä.Jos se on liian vaikeaa, niin eiköhän olisi parasta kaikille pistää ns kattilat jakoon ja elää yksin ,tai miehen kanssa jolla ei ennestään lapsia..?
Olen itse isäpuoli.Vaimollani on nyt teini-ikäinen tytär ed liitosta.Meillä on lisäksi yksi yhteinen lapsi.Ei elo ole aina juhlaa, mutta eteenpäin on menty.En voi rakastaa vaimoni tytärtä samoin ,kuten omaani.Mutta en myöskään vihaa häntä tai yritä tehdä hänen elostaan helvettiä.Olen vanhempi ja mielestäni oikeudenmukainen ja reilu, mutta en lepsu.Uskon että hänellä on kotona hyvä olla.Olkaa siis aikuisia ja "viisaita"..älkää purkako omaa tuskaanne ja pahaaoloa viattomiin lapsiin.Ei omiin, eikä toisten.Tuntuu oikeastaan aika turhauttavalta edes kirjoittaa mitään kun on jo valmiiksi leimattu hirviöksi ja katkeraksi äitipuoleksi. Tilanne on kuitenkin ihan yhtä uuvuttava kaikille osapuolille. Itselläni elämässäni ihana mies josta ei haluaisi luopua, mutta joka toisen viikon myös hänen 6v lapsensa. Aluksi tuntui että mikäs tässä kun joka toinen viikko on sitä laatuaikaa kaksin ja joka toisen viikon saa vähän niinkuin jo harjoitella omia lapsia varten sitä vanhemmuutta. Mutta tilanne on kärjistynyt nyt tosi pahaksi. Mitta on tullut täyteen. En tiedä mistä johtuu, johtuuko sitten jostain katkeruudesta miehen entistä elämää kohtaan vai harmittaako se että elämä on nyt sidottua suomeen ja tähän paikkakuntaan lapsen takia vai mistä on kyse. Mutta kuten ensimmäinenkin kirjoittaja kirjoitti, vihaan tätä poikaa vaan päivä päivältä enemmän. Vihaan, vihaan, VIHAAN! Olen aina ollut lapsirakas ja kaikinpuolin kunnollinen nainen, mutta tuntuu että olen muuttumassa täydeksi hirviöksi. Pelottaa etten koskaan halua omiakaan lapsia vaikka aina tähän asti olen niitä toivonut. En siedä lasta silmissäni, jokainen inahduskin raivostuttaa. Tuntuu että lapsi vaan kiukuttelee koko ajan turhasta vaikka hänen elämänsä on kaikinpuolin hyvää, niin äidillään kuin isälläänkin. Molemmissa kodeissa häntä rakastetaan (paitsi viimeiset viikot äitipuoli on vihannut..) ja kaikkea on mitä tarvitsee, ja enemmänkin. Mutta joka päivä pitää kiukutella jostain ja olla niin vietävän tottelematon. Onko tuon ikäset vaan niin rasittavia vai mistä moinen johtuu? On vaikea selittää sitä tunnetta ulkopuoliselle. Ja äitien ja isien on sitä varmasti vaikea käsittää. Mutta mulla ei ole mitään tunnesidettä tähän lapseen. En ns. saa häneltä mitään mitä omat vanhempansa saavat: rakkautta, iloa onnistumisista, mitä kaikkea onnentunteita sitä nyt omasta lapsesta voikaan saada. Mutta mä olen pelkkä ulkopuolinen joka ei tule koskaan olemaan lapselle mitään. Tilanne luonnollisesti kiristää nyt kaikkien välejä kotona ja mies on ymmärrettävästi kohta valmis heittämään mut pihalle. Kertokaa hyvät ihmiset jos on mitään vinkkejä miten tästä voi vielä yhdessä selvitä. Meneekö tämä vaan ajan kanssa ohi? Itku kurkussa tässä kirjottelen ja mietin pitäiskö vaan tehdä palvelus lapselle ja lähteä. Olen jo irtisanonut itseni lapsen hoidosta kun mies on töissä koska tiedän etten jaksaisi olla lapselle mukava. Pitänee yrittää lapsiviikoilla tehdä enemmän varmaan omia juttuja ja pysyä poissa kotoa jos tilanne vaikka muutaman kuukauden kuluessa rauhoittuisi ja jaksaisin taas puuhastella lapsen kanssa kaikkea niinkuin alussa. Tuntuu vaan aika toivottomalta..
- teidän
hiccups kirjoitti:
Tuntuu oikeastaan aika turhauttavalta edes kirjoittaa mitään kun on jo valmiiksi leimattu hirviöksi ja katkeraksi äitipuoleksi. Tilanne on kuitenkin ihan yhtä uuvuttava kaikille osapuolille. Itselläni elämässäni ihana mies josta ei haluaisi luopua, mutta joka toisen viikon myös hänen 6v lapsensa. Aluksi tuntui että mikäs tässä kun joka toinen viikko on sitä laatuaikaa kaksin ja joka toisen viikon saa vähän niinkuin jo harjoitella omia lapsia varten sitä vanhemmuutta. Mutta tilanne on kärjistynyt nyt tosi pahaksi. Mitta on tullut täyteen. En tiedä mistä johtuu, johtuuko sitten jostain katkeruudesta miehen entistä elämää kohtaan vai harmittaako se että elämä on nyt sidottua suomeen ja tähän paikkakuntaan lapsen takia vai mistä on kyse. Mutta kuten ensimmäinenkin kirjoittaja kirjoitti, vihaan tätä poikaa vaan päivä päivältä enemmän. Vihaan, vihaan, VIHAAN! Olen aina ollut lapsirakas ja kaikinpuolin kunnollinen nainen, mutta tuntuu että olen muuttumassa täydeksi hirviöksi. Pelottaa etten koskaan halua omiakaan lapsia vaikka aina tähän asti olen niitä toivonut. En siedä lasta silmissäni, jokainen inahduskin raivostuttaa. Tuntuu että lapsi vaan kiukuttelee koko ajan turhasta vaikka hänen elämänsä on kaikinpuolin hyvää, niin äidillään kuin isälläänkin. Molemmissa kodeissa häntä rakastetaan (paitsi viimeiset viikot äitipuoli on vihannut..) ja kaikkea on mitä tarvitsee, ja enemmänkin. Mutta joka päivä pitää kiukutella jostain ja olla niin vietävän tottelematon. Onko tuon ikäset vaan niin rasittavia vai mistä moinen johtuu? On vaikea selittää sitä tunnetta ulkopuoliselle. Ja äitien ja isien on sitä varmasti vaikea käsittää. Mutta mulla ei ole mitään tunnesidettä tähän lapseen. En ns. saa häneltä mitään mitä omat vanhempansa saavat: rakkautta, iloa onnistumisista, mitä kaikkea onnentunteita sitä nyt omasta lapsesta voikaan saada. Mutta mä olen pelkkä ulkopuolinen joka ei tule koskaan olemaan lapselle mitään. Tilanne luonnollisesti kiristää nyt kaikkien välejä kotona ja mies on ymmärrettävästi kohta valmis heittämään mut pihalle. Kertokaa hyvät ihmiset jos on mitään vinkkejä miten tästä voi vielä yhdessä selvitä. Meneekö tämä vaan ajan kanssa ohi? Itku kurkussa tässä kirjottelen ja mietin pitäiskö vaan tehdä palvelus lapselle ja lähteä. Olen jo irtisanonut itseni lapsen hoidosta kun mies on töissä koska tiedän etten jaksaisi olla lapselle mukava. Pitänee yrittää lapsiviikoilla tehdä enemmän varmaan omia juttuja ja pysyä poissa kotoa jos tilanne vaikka muutaman kuukauden kuluessa rauhoittuisi ja jaksaisin taas puuhastella lapsen kanssa kaikkea niinkuin alussa. Tuntuu vaan aika toivottomalta..
kotileikistänne tule mitään, kun sinusta ei ole leikkimään. Ei kaikista ole.
Hanki itsellesi elämä - jostakin ihan muualta. - helppoa
hiccups kirjoitti:
Tuntuu oikeastaan aika turhauttavalta edes kirjoittaa mitään kun on jo valmiiksi leimattu hirviöksi ja katkeraksi äitipuoleksi. Tilanne on kuitenkin ihan yhtä uuvuttava kaikille osapuolille. Itselläni elämässäni ihana mies josta ei haluaisi luopua, mutta joka toisen viikon myös hänen 6v lapsensa. Aluksi tuntui että mikäs tässä kun joka toinen viikko on sitä laatuaikaa kaksin ja joka toisen viikon saa vähän niinkuin jo harjoitella omia lapsia varten sitä vanhemmuutta. Mutta tilanne on kärjistynyt nyt tosi pahaksi. Mitta on tullut täyteen. En tiedä mistä johtuu, johtuuko sitten jostain katkeruudesta miehen entistä elämää kohtaan vai harmittaako se että elämä on nyt sidottua suomeen ja tähän paikkakuntaan lapsen takia vai mistä on kyse. Mutta kuten ensimmäinenkin kirjoittaja kirjoitti, vihaan tätä poikaa vaan päivä päivältä enemmän. Vihaan, vihaan, VIHAAN! Olen aina ollut lapsirakas ja kaikinpuolin kunnollinen nainen, mutta tuntuu että olen muuttumassa täydeksi hirviöksi. Pelottaa etten koskaan halua omiakaan lapsia vaikka aina tähän asti olen niitä toivonut. En siedä lasta silmissäni, jokainen inahduskin raivostuttaa. Tuntuu että lapsi vaan kiukuttelee koko ajan turhasta vaikka hänen elämänsä on kaikinpuolin hyvää, niin äidillään kuin isälläänkin. Molemmissa kodeissa häntä rakastetaan (paitsi viimeiset viikot äitipuoli on vihannut..) ja kaikkea on mitä tarvitsee, ja enemmänkin. Mutta joka päivä pitää kiukutella jostain ja olla niin vietävän tottelematon. Onko tuon ikäset vaan niin rasittavia vai mistä moinen johtuu? On vaikea selittää sitä tunnetta ulkopuoliselle. Ja äitien ja isien on sitä varmasti vaikea käsittää. Mutta mulla ei ole mitään tunnesidettä tähän lapseen. En ns. saa häneltä mitään mitä omat vanhempansa saavat: rakkautta, iloa onnistumisista, mitä kaikkea onnentunteita sitä nyt omasta lapsesta voikaan saada. Mutta mä olen pelkkä ulkopuolinen joka ei tule koskaan olemaan lapselle mitään. Tilanne luonnollisesti kiristää nyt kaikkien välejä kotona ja mies on ymmärrettävästi kohta valmis heittämään mut pihalle. Kertokaa hyvät ihmiset jos on mitään vinkkejä miten tästä voi vielä yhdessä selvitä. Meneekö tämä vaan ajan kanssa ohi? Itku kurkussa tässä kirjottelen ja mietin pitäiskö vaan tehdä palvelus lapselle ja lähteä. Olen jo irtisanonut itseni lapsen hoidosta kun mies on töissä koska tiedän etten jaksaisi olla lapselle mukava. Pitänee yrittää lapsiviikoilla tehdä enemmän varmaan omia juttuja ja pysyä poissa kotoa jos tilanne vaikka muutaman kuukauden kuluessa rauhoittuisi ja jaksaisin taas puuhastella lapsen kanssa kaikkea niinkuin alussa. Tuntuu vaan aika toivottomalta..
Luin tuota tekstiäsi, kuin omaani. Meillä siis käy myös mieheni lapset, joista toinen ei ole mieheni oma. En voi sietää tätä lasta. Nyt alkanut tilanne rauhoittua, mutta 6-v ikäisenä kiukutteli koko ajan. En jaksanut enkä kestänyt.
Itse olen käynyt juttelemassa asiasta muualla ja saanut neuvoja tilanteeseen. Vihani lasta kohtaa on todella voimakas ja välillä tuntui etten hallitse sitä ollenkaan.
Minulle neuvottiin olemaan vain. Ei sun tarvii lapsen kanssa leikkiä, ei passata, ei laittaa ruokaa ei mitään ole vain. Ole neutraali. Jos lapsi kysyy, vastaa. Muuta ei tarvitse jutella. Ei sun tarvii, sillä on isä ja äiti. Tunteet sitten ajan mittaan alkaa laantua, kun lapsen käytöskin iän myötä muuttuu.
Vihaan tuota mieheni lasta; vihaan ja VIHAAN kuten sinäkin, mutta olen vain. Se vaikka kuinka ällöttää, rakastan miestäni silti. Ehkä joskus jos yhteisen lapsen saamme ymmärrän vanhemmuutta huomattavasti paremmin. Mutta tämä lapsi on saanut minut ajattelemaan samalla lailla kuten sinutkin; en tiedä enää haluanko lapsia?
Ja tuolla ylemmälle miehelle joka kirjoitti, että olisit miettinyt seurustelun alkuvaiheessa, että miehellä on lapsi. Ei se nyt ihan niin mene..ihmiset muuttuu..vaikka ne lapset olisi kuinka prinsessoja alussa, voi tilanne olla vuoden päästä ihan toisenlainen. - huonosti kasvatettuja
helppoa kirjoitti:
Luin tuota tekstiäsi, kuin omaani. Meillä siis käy myös mieheni lapset, joista toinen ei ole mieheni oma. En voi sietää tätä lasta. Nyt alkanut tilanne rauhoittua, mutta 6-v ikäisenä kiukutteli koko ajan. En jaksanut enkä kestänyt.
Itse olen käynyt juttelemassa asiasta muualla ja saanut neuvoja tilanteeseen. Vihani lasta kohtaa on todella voimakas ja välillä tuntui etten hallitse sitä ollenkaan.
Minulle neuvottiin olemaan vain. Ei sun tarvii lapsen kanssa leikkiä, ei passata, ei laittaa ruokaa ei mitään ole vain. Ole neutraali. Jos lapsi kysyy, vastaa. Muuta ei tarvitse jutella. Ei sun tarvii, sillä on isä ja äiti. Tunteet sitten ajan mittaan alkaa laantua, kun lapsen käytöskin iän myötä muuttuu.
Vihaan tuota mieheni lasta; vihaan ja VIHAAN kuten sinäkin, mutta olen vain. Se vaikka kuinka ällöttää, rakastan miestäni silti. Ehkä joskus jos yhteisen lapsen saamme ymmärrän vanhemmuutta huomattavasti paremmin. Mutta tämä lapsi on saanut minut ajattelemaan samalla lailla kuten sinutkin; en tiedä enää haluanko lapsia?
Ja tuolla ylemmälle miehelle joka kirjoitti, että olisit miettinyt seurustelun alkuvaiheessa, että miehellä on lapsi. Ei se nyt ihan niin mene..ihmiset muuttuu..vaikka ne lapset olisi kuinka prinsessoja alussa, voi tilanne olla vuoden päästä ihan toisenlainen.mikähän siinä onkin, että jotkut äidit ne ei vaan osaa toimia oikein lastensa kanssa! Minun lapseni on kauniisti käyttäytyviä ja ihania, mutta miehen tosi ällöjä. Tietää sen itsekin, sillä sanon aika suoraan mitä ajattelen. Kova kometo heille, mutta se ei aina auta. Mies on asiallinen, mutta hänen exänsä aivan käsittämättömän alkeellinen. Sellaset lapset millanen äiti. Minä yritän heitä tässä kouluttaa, mutta ei mene oppi perille ei mene.
- muuttuu, kuten
helppoa kirjoitti:
Ja tuolla ylemmälle miehelle joka kirjoitti, että olisit miettinyt seurustelun alkuvaiheessa, että miehellä on lapsi. Ei se nyt ihan niin mene..ihmiset muuttuu..vaikka ne lapset olisi kuinka prinsessoja alussa, voi tilanne olla vuoden päästä ihan toisenlainen.sanoit. Muutaman vuosikymmenen kuluttua sinä ja ukkosi olette jo muuttuneet mullaksi.
Mutta vanhemman ja lapsen suhde ei muutu: lapsi on edelleen isänsä lapsi ja isä lapsensa isä. Lapsi perii isänsä ja vie ehkä kukkia hänen haudalleen, ellet ole onnistunut pilaamaan heidän välejään tragikoomisella vihaamisellasi.
Tuollainen pieneen lapseen kohdistuva viha ei ole normaalia. Olet nuppihoidon tarpeessa. - äiti ja "puolikin".
helppoa kirjoitti:
Ja tuolla ylemmälle miehelle joka kirjoitti, että olisit miettinyt seurustelun alkuvaiheessa, että miehellä on lapsi. Ei se nyt ihan niin mene..ihmiset muuttuu..vaikka ne lapset olisi kuinka prinsessoja alussa, voi tilanne olla vuoden päästä ihan toisenlainen.Yhteistä taivalta yli 10vuotta ja lapsi (melkein aikuinen) ärsyttää vieläkin..
Ihan normilapsi, mutta häntä ei vain jaksaisi! Omakin rasittaa, mutta rakkaus omaan on jotain niin suurta,että sen kestää.. Yritän olla neutraali mieheni lasta kohtaan ja olla ystävällinen. Mutta olen ikäväkseni huomannut, että omalta lapseltani siedän paljonpaljon enemmän. :( Melko raadollista ja ehkäpä koko äitipuolius on luonnotonta! Säälin myös mieheni lasta,enkä haluaisi omani joutuvan kokemaan samaa. Järjellä ymmärrän, mutta tunteella en!
Oikeasti odotan innolla päivää, jolloin hän muuttaa omilleen. - että olisit
hiccups kirjoitti:
pelkkä ulkopuolinen,joka ei tule saamaan lapselta koskaan mitään.Kyllä sitä tunnesidettä voi ainakin yrittää luoda siihen kumppaninkin lapseen,vaikket miksikään äitipuoleksi haaveilisikaan tulevasi.Olen pikkuhiljaa luonut suhdetta mieheni lapseen ja on hyvin palkitsevaa ne pienet jutut jota lapselta saa.Tulee välillä syliin istumaan ja on selvästi iloissaan kun nähdään,kun hän tulee meille.
- näin se on
isä 1/2 kirjoitti:
Olen itse isäpuoli.Vaimollani on nyt teini-ikäinen tytär ed liitosta.Meillä on lisäksi yksi yhteinen lapsi.Ei elo ole aina juhlaa, mutta eteenpäin on menty.En voi rakastaa vaimoni tytärtä samoin ,kuten omaani.Mutta en myöskään vihaa häntä tai yritä tehdä hänen elostaan helvettiä.Olen vanhempi ja mielestäni oikeudenmukainen ja reilu, mutta en lepsu.Uskon että hänellä on kotona hyvä olla.Olkaa siis aikuisia ja "viisaita"..älkää purkako omaa tuskaanne ja pahaaoloa viattomiin lapsiin.Ei omiin, eikä toisten.tuli ihan minun ajatuksia. Järkyttyneenä olen lukenut näitä juttuja. Mihelläni on lapsia ja en heitä aivan rakasta ja on päiviä että koean huonoa omaa tuntoa, mutta näitä tekstejä lukiessa en taida olla lainkaan huono isän avopuoliso..huh huh.
Kyllä isällä on oikeus ja myös velvollisuus kasvattaa ja nähdä lapsiaan. Mikään ei voi olla niin rakasta kuin omat lapset. Its tiedän että miehelleni lapset ovat kaikki kaikessa ja niin se kuuluukin olla vaikka ruusuilla ei aina tanssita. Yritän vain parhaani mukaan olla vanhempi kodissamme, kasvattaa, opettaa tukea ja antaa rakkautta ja turvaa ja niin kaikkien pitäisi tehdä on sitten äiti, isä tai mikä puolikas vain. - isäntyttö
säälistä niiden lastensa kirjoitti:
kanssakin on, mutta kun on ex vaimon tossun alla yhä, ja se eukko se vasta kärttynen ja pelottava on kun suuttuu. Sus siunakkoo, sieltä lentää astiat ja pölyhuiskut ikkunasta ja räävätön on suustaan että en ilkiä edes mennä sinne. Katkera on kun vein hänen miehen, mutta en väkisin, ihan ite se mies halusi muijansa jättää, niin luulen.
Varmasti rahaa kinuaa mokomat isältään vielä eläkeiässäkin, kun eivät halua töitä tehdä. Äitiinäs tulleet, laiskat saamattomat, mutta meillä on toinen ääni kellossa, ja yritän kaikkeni että lapset kasvavat hyviksi nuoriksi, mutta se on vaikeeta. Mutta on minun lapet mallina, ja he ovatkin hyviä esikuvia, säälittäville lapsille.on miehen kanssa omat rahat, omat tilit. Minulle ei kuulu miten hän rahansa käyttää lapsiin. Tottakai ostan itsekkin heille joskus jotain, mutta on isän oma asia miten hän omat rahansa käyttää. Totta tietty et joku järki on pidettävä ettei hemmottele lapsia pilalle, niin etteivät osaa aikuisina itse työllä rahaa ansaita.
Olen itse ollut aina isän tyttö. Vaikka olen aikuinen niin olen huomannut että isäni on minulle erityisen tärkeä, kaipaan hänen kanssa tekemistä ja autan häntä mielelläni asioissa miten voin ym. Isä taas pitää minuun tiiviistikin yhteyttä, meillä on samanlaisia kiinnostuksen kohteita ym. Että ymmärrän myös sen että joskus tyttärella ja isällä ovat hyvin lämpimät välit ja isä kokee tyttöntä ainutlaatuisena. - peeikko
isä 1/2 kirjoitti:
Olen itse isäpuoli.Vaimollani on nyt teini-ikäinen tytär ed liitosta.Meillä on lisäksi yksi yhteinen lapsi.Ei elo ole aina juhlaa, mutta eteenpäin on menty.En voi rakastaa vaimoni tytärtä samoin ,kuten omaani.Mutta en myöskään vihaa häntä tai yritä tehdä hänen elostaan helvettiä.Olen vanhempi ja mielestäni oikeudenmukainen ja reilu, mutta en lepsu.Uskon että hänellä on kotona hyvä olla.Olkaa siis aikuisia ja "viisaita"..älkää purkako omaa tuskaanne ja pahaaoloa viattomiin lapsiin.Ei omiin, eikä toisten.Kun lapset on meillä lähes aina (lomilla äitinsä luona, jos ovat). Äiti on rapajuoppo ja suvun silmissä hyvä ihminen kun on nämä ihanat lapset saanut tehtyä. Yhteisiä lapsia meille ei mieheni halunnut, ainoastaan nämä. Suhteemme alussa ilmoitti että nämä eivät tule mukana, oli jättämässä talonsa ja omaisuutensa täysin exälle jotta tämä huolehtisi lapsista. Sossut ilmoitti että homma kusee toisessa päässä joten nämä lapsoset ovat asuneet meillä jo 5 vuotta. Viha on aina pinnassa kun tietää mitä on menettänyt tässä suhteessa (ei enää omia lapsia näiden lisäksi) jotan taloa tässä olen tselleni netistä etsinyt ja lapsetonta miestä toivon joskus saavani elämääni. Ihmiset ympärillä eivät ymmärrä naisen tunteita, menetettyä aikaa ja mahdollista lapsettomuutta. Kuinka sattuukaan kun miehen sukulaiset vertaavat vaikka ulkonäöltään näitä tenavia äitiinsä. Tahdon minäkin omien piirteideni siirtyvän lapsiini kun saisin siihen tilaisuuden. Olen kateellinen, mustasukkainen ja vihainen. Mieheni minulle kelpaisi vaan ei nämä tenavat.
- eräs vaan
isä 1/2 kirjoitti:
Olen itse isäpuoli.Vaimollani on nyt teini-ikäinen tytär ed liitosta.Meillä on lisäksi yksi yhteinen lapsi.Ei elo ole aina juhlaa, mutta eteenpäin on menty.En voi rakastaa vaimoni tytärtä samoin ,kuten omaani.Mutta en myöskään vihaa häntä tai yritä tehdä hänen elostaan helvettiä.Olen vanhempi ja mielestäni oikeudenmukainen ja reilu, mutta en lepsu.Uskon että hänellä on kotona hyvä olla.Olkaa siis aikuisia ja "viisaita"..älkää purkako omaa tuskaanne ja pahaaoloa viattomiin lapsiin.Ei omiin, eikä toisten.Tämän palstan äitipuolet eivät edusta kaikkia äitipuolia. Äidit kokevat omia lapsiaan kohtaan ihan kaikenlaisia tunteita, mutta he eivät saa nimitystä PAHA ÄITI!! Jos biologinen äiti kokee vihaa, raivoa ja kaikkea omaa lastaan kohtaan, niin sitä ei ihmetellä, vaan sitä YMMÄRRETÄÄN! Äitiä yritetään auttaa ja tukea, mutta jos äitipuoli kokee samoja tunteita, niin hänet leimataan oitis pahaksi ihmiseksi.
Onhan se totuus, että olipa ne kakarat omia tai toisten, niin kyllä ne koettelee ja osaa olla toisinaan helvetin ärsyttäviä. Kukapa biologinen vanhempi ei olisi joskus ajatellut, että olisipa joku palautusluukku, johon riiviöt voisi palauttaa. - äitipuoli37
hiccups kirjoitti:
Lapsi nostaa sinussa paljon negatiivisia tunteita pintaan. Ensimmäinen asia, joka sun tulee käsittää on se, että kyse ei ole lainkaan lapsesta, vaan vain sinusta! Se viha, joka sinusta nousee, on sinun omaa vihaasi.. jota sinun tulee alkaa kuunnella. Oletko lapsena joutunut patomaan vihasi? Onko sinua kaltoinkohdeltu? Nämä tunteet liittyy sinuun ja sinun lapsuuteesi. Tuo 6vee muistuttaa sinua sinun omasta lapsuudestasi ja nostaa niitä tunteita sinussa.
MInä olen ollut mieheni kanssa kohta 7 vuotta. Kun aloimme olla yhdessä, mieheni tytär oli 12 vuotias tosi veemäinen kapinoiva teini. Aluksi yritin miellyttää ja olla kaikin tavoin kiva. Teini ärsytti ja ärsytti lisää. Minussa alkoi tunteet nousta.. tosi voimakasta raivoa!! Usean vuoden ajan otettiin yhteen ja riideltiin mitä naurettavimmista asioista. Minä olin elänyt isossa perheessä, jossa ei ollut tilaa tunteille ja normaalille kasvulle. Minun piti käydä teini ikäni läpi tämän teinin kanssa. Talossa olikin siis kaksi teini useamman vuoden ajan. En olisi ikinä uskonut, että voisin käyttäytyä niin kuin käyttäydyin. Se vaan tapahtui ja jollain tasolla se tuntui hyvältä ja oikealtakin.
Tiedän miltä tuntuu kun sisäinen hirviö astuu esiin. Se on jokin piilotettu pimeä puoli itsestä, jonka ei ole tiennyt edes olevan olemassa. Olen kokenut niin syvää vihaa tätä teiniä kohtaan, että sanoin on mahdotonta kuvailla sitä. Olen kokenut niin alhaisia ajatuksia ja tunteita, että niitä on turha kertoa. Tämä teini on toki ollut todella veemäinen, mutta se ei poista vastuuta minulta.
Näin jälkeenpäin kun katselen tilannetta, niin kaikella oli hyvä tarkoitus. MInä kävin murrosiän. MInä eheydyin ja kasvoin aikuiseksi. Teini erittäin hemmoteltu, totaalisen pirullinen, itsekäs, omahyväinen ja laiska. Hän sai takaisin ihan samaa mitä oli itse. Oman lääkkeen maistaminen olikin usein tosi karvasti, mutta niin opettavaista. Teinistä kasvoin kovan koulun ja syvällisten keskustelujen myötä kunnon ihminen.
Älä eroa hyvästi miehestä, vaan ota härkää sarvista ja rupea työstämään omia ongelmiasi! Kirjoita tunteesi paperille, lue kirjoja, mene henkisen kasvun kurssille.. tee mitä tahansa mikä auttaa sinua työstämään tätä viha ongelmaasi. Jos et työstä tätä, niin tule vihaamaan omaakin lastasi, koska kyse ei ole lapsesta vaan sinusta.
- äidille, jossa annan
ohjeet lapsen kasvatukseen, kun se ressu ei osaa. Mulla on selvät säännöt miten meillä toimitaan. Meillä ei toimita niinkuin lapsen äiti tai isä on sopineet, vaan minä sanon mitä tehdään ja mitä ei.
Kirjoitin kerran reissuvihkoon, että lapsi pitää käyttää saunassa joka viikko, pestä hiukset ja laittaa puhtaat vaatteet saunomisen jälkeen. Harjata hiukset ja syödä iltapalaa. Nukkumaan viikonloppuna viimeistään kello 19.00 ja arkisin 16,30.
Mutta ei onnistu, äiti ei ota kuuleviin korviin ja näkeviin silmiin. Mitään määräämäni lakia lapsen äiti ei tee. On niin saamaton , että ei osaa toimia.
On yksinkertaista lukea reissuvihosta minun laatimat säännöt, ei luulisi olevan vaikeeta, kun hänen ei itse tarvi miettiä mitään.
Mutta ei osaa ei. Minä joudun peseen lapset ja peseen likaiset vaatteet, minä joka en ole lasten äiti. Luulen että mieheni kohta haluaa lapset meille asumaan, sillä minä osaan kasvattaa hänen lapsensa yhteiskuntakelpoiseksi. Niin niin.. kaikille ei ole suotu tuota äitiyden tuomaa vastuuta ja osaamista.- näää
todella paskat provot sen kun jatkuu.
Hanki se sauva !!!! - ei se mee ihan näinkään.
Ethän sinä voi toimia noin sentään! Omassa kodissasi voit, mutta se mitä äiti tekee siellä omassa kotonaan, on aivan hänen oma asiansa. Ei hänen tarvitsekaan ottaa vihkoasi kuuleviin korviinsa! Ethän itsekään ottaisi neuvoja häneltä vastaan. Et siis voi määrätä hänen tekemisiään, mutta omassa kotonasi voitte yhdessä puolison kanssa sopia, miten teillä toimitaan, ja pitää siitä tiukasti kiinni. Ystävälliseen sävyyn tietenkin on parempi yrittää, vaikka ymmärrän, inhosi ja jopa vihasi. Itsekin syyllistyn siihen, vaikka sitä kuinka pyörittelisin.Lopputulos on se, että "veri on vettä sakeampaa", neutraali suhtautuminen lapsipuoliini on auttanut, mutta ei tietenkään tehnyt elämästä täydellistä. Muista ottaa myös aikaa itsellesi ja olla ihan itsekäs (hemmotella itseäsi) ettet näänny. Me naiset otamme niin helposti johtoroolin, että siitä pitää osata myös hypätä pois, lapsipuolella on omat vanhemmat, joille kuuluu heidän lapsestaan huolehtiminen pääasiassa. Elleivät he siihen pysty, pitäydy sellaisissa säännöissä, kuin koet, että itse haluat homman kotonasi toimivan. Minä en ota lapsen äitiin mitään kontaktia, koska en halua. Eikä minun tarvitse. Sen saa isä hoitaa, minä hoidan kontaktit oman lapseni isän kanssa, eikä nykyinen avomieheni ole hänkään eksäni kanssa tekemisissä. Myöskään anopit ja apet eivät saa sotkeutua meidän asioihimme, eivät ne heille kuulu!
- --------------------
Kerran kuussa on aika vähän lapselle nähdä isää...
Ota järki käteen, on naisia jotka hoitaa arjen niin että riesapentu on äidillään vain sen pari päivää kuussa ja sie edes kehtaat kitistä tuollaisesta. Yhden viikonlopun kestää kyllä. Voi päivää aikuisia ihmisiä. - ja ole aikuinen
Lapsi on se tärkein ja aikuisen velvollisuus huolehtia lapsen hyvinvoinnista pitäisi olla sisäänrakennettu. Se ei ole pelkästään biologisten vanhempien vastuu. Lähde pois suhteesta jos et pysty saamaan aikaan kunnon suhdetta lapseen.
Mulla on ollut monta vuotta on-off suhde omista tunteistani mieheni lapseen. Mutta ne negatiiviset tunteet purin kolmannelle osapuolelle ja nyttemmin olen oppinut tykkäämään muksusta. Nyt vastapainona on kiva, joskin välillä ärsyttävä :) teini joka juttelee melko avoimesti kaikista omaan ikäluokkaansa askarruttavista asioista. - lapsi itsesi
edelle, äläkä itsekkäästi pilaa lapsen, hänen isänsä sekä lapsen äidin elämää. Ota pitkät.
- buahaahhaaa
Just näin.
Tämähän on sitä suurta, uutta onnea hehheee uusperheissä....- tulee, onnettomia
lapsia, nuoria ja myöhemmin terapioissa kulkevia aikuisia.
Avioerot pirstovat lapsen elämän kivijalan. Ihminen on ottanut viisauden omiin käsiin ja tulokset näkyvät yhteiskunnassamme. Perhettä ei enää arvosteta, eikä parisuhteen eteen tehdä mitään ja suurimpia kärsijöitä ovat lapset.
Lapsilla on oikeus rakastaviin vanhempiin, niihin alkuperäisiin, oikeisiin
Ei tarvi ihmetellä yhteiskuntamme huonovointisuutta. - kokenut sen
tulee, onnettomia kirjoitti:
Avioerot pirstovat lapsen elämän kivijalan. Ihminen on ottanut viisauden omiin käsiin ja tulokset näkyvät yhteiskunnassamme. Perhettä ei enää arvosteta, eikä parisuhteen eteen tehdä mitään ja suurimpia kärsijöitä ovat lapset.
Ei tarvi ihmetellä yhteiskuntamme huonovointisuutta.Itse kasvoin perheessä jossa vanhempani kokoajan riitelivät ja me lapset toivoimme, että he eroaisivat. Tunnelma kotona oli aina ahdistava ja vanhempieni välit kireät. Tajusimme lapsina toivomme kun olimme jo varhain kadottaneet, että vanhempani olivat yhdessä vaikka eivät sopineet toisilleen.
Sain taakseni eliikäisen masennuksen ja kyvyttömyyden luottaa parisuhteeseen.
Uskon, että vanhempani olisivat olleet kumpikin omillaan ainakinastetta tervehenkisempiä.
Ei se aina ole niin, että ydinperhe olisi se onnellinen perhe.
Äitini sanoi meille, että lapsien takia ovat yhdessä. Elikkä siirtsi ikäänkuin vastuun meille lapsille vaikka todellinen syy oli, että he olivat sairalla lailla riippuvaisia toisistaan. - tarve rakastaviin
tulee, onnettomia kirjoitti:
Ei tarvi ihmetellä yhteiskuntamme huonovointisuutta.vanhempiin, mutta valitettavasti edes ne alkuperäiset eivät aina ole rakastavia, tai edes lapsilleen sopivia. Elin itse 18-vuotiaaksi perheessä, jossa pelättiin isää enemmän kuin mitään, ja äiti pääasiassa piti huolen siitä, ettei itse osunut nyrkin tielle. Olin onneton lapsi, itsemurhaa monesti yrittänyt masennus-, rauhoittavien- ja päihteidenkäytön ammattilainen teini ja viitisen vuotta terapiassa itseäni paikkaillut aikuinen. Pikku hiljaa alkaa elämä olla hallinnassa siitä huolimatta, että äiti ei pelastanut meitä isältä, eikä Jumala rukouksista huolimatta aiheuttanut avioeroa. Joskus avioero on oikeasti parasta myös lapselle.
- uusmamma
Meillä tilanne että minun omat ja miehen omat lapset asuu kaikki meillä neljä yhteensä. Yhteisiä lapsia ei ole. Miehen ja minun lapset käyvät etävanhemmillaan säännöllisesti joka toinen viikonloppu. Mutta mikä ihme siinä on että nuo miehen lapset on niin avuttomia ja kohtelevat minua kuin ulkopuolista esim. puhuvat minulle todella harvoin oma-aloitteisesti. Tämä uusperhe on jo ollut kasassa useamman vuoden ja tilanne ei ole muuttunut. Olen yrittänyt edes jonkinlaista kontaktia mieheni lapsiin luoda mutta ei onnistu, nykyisin en enää jaksa vaan keskityn enemmän omiin. Meillä ainakin on tilanne se että lasten äiti on passannut ja passaa lapsia edelleen niin paljon ettei he osaa omatoimisesti tehdä juuri mitään (suihkuun ei osata edes itse mennä ja kysymys n. 10vuotiaista, ruokaa ei osata itse jääkaapista ottaa ja miettiä mitä voisi syödä ja monta muutakin asiaa minkä meillä jo 5v osaa tehdä mutta miehen isommat ei) , vaikka yritän neuvoa ja opettaa. Omat lapseni ovat erittäin omatoimisia. En sille voi mitään että alkaa kuvottaa toisen lapset ja pikkuhiljaa myös rakkaus mieheen rapisee. Vaikka tietoisesti olen koko paketin hyväksynyt kun tähän hommaan lähtenyt.
- että lapset
eivät tunne olevansa teillä kotonaan. Eihän hyviin tapoihin kuulu ottaa kylässä itse ruokaa jääkaapista, eikä vieraille tee mieli puhua. Tai sitten he pelkäävät sinua. Puhuvatko he isälleen oma-aloitteisesti?
Jos lapset käyvät äidillään vain joka toinen viikonloppu, niin ei äidin passaus voi vaikuttaa noin paljon. Syytä on etsittävä ihan teidän perheestänne.
Viestisi paljastaa asenteitasi: vertaat miehesi lapsia omiisi, kerrot, kuinka "meillä" jo 5-vuotias osaa tehdä sitä ja tätä. Missä meillä? Eivätkö kaikki asu teillä ja kuulu perheeseenne? Kertooko miehesi, kuinka "heillä" toimitaan?
Ymmärrät varmaan, että kuvotus ja vain omiin toimiin keskittyminen ei auta asiaa, vaan tarvitaan rakentavampaa lähestymistapaa. Jotenkin teidän vanhempien on saatava lapsille perille viesti, että kotinne on myös "heidän" kotinsa, ei vain "meidän", ja että kaikki perheenjäsenet ovat yhtä arvokkaita, eikä kaikkien tarvitse olla samanlaisia.
Etsi miehesi lapsista hyviä ominaisuuksia - silläkin uhalla, että omat lapsesi eivät olekaan joka asiassa parempia kuin miehesi lapset. Heissä on aivan varmasti paljon hyvää. Ihminen löytää sitä, mitä etsii. - uusmamma
että lapset kirjoitti:
eivät tunne olevansa teillä kotonaan. Eihän hyviin tapoihin kuulu ottaa kylässä itse ruokaa jääkaapista, eikä vieraille tee mieli puhua. Tai sitten he pelkäävät sinua. Puhuvatko he isälleen oma-aloitteisesti?
Jos lapset käyvät äidillään vain joka toinen viikonloppu, niin ei äidin passaus voi vaikuttaa noin paljon. Syytä on etsittävä ihan teidän perheestänne.
Viestisi paljastaa asenteitasi: vertaat miehesi lapsia omiisi, kerrot, kuinka "meillä" jo 5-vuotias osaa tehdä sitä ja tätä. Missä meillä? Eivätkö kaikki asu teillä ja kuulu perheeseenne? Kertooko miehesi, kuinka "heillä" toimitaan?
Ymmärrät varmaan, että kuvotus ja vain omiin toimiin keskittyminen ei auta asiaa, vaan tarvitaan rakentavampaa lähestymistapaa. Jotenkin teidän vanhempien on saatava lapsille perille viesti, että kotinne on myös "heidän" kotinsa, ei vain "meidän", ja että kaikki perheenjäsenet ovat yhtä arvokkaita, eikä kaikkien tarvitse olla samanlaisia.
Etsi miehesi lapsista hyviä ominaisuuksia - silläkin uhalla, että omat lapsesi eivät olekaan joka asiassa parempia kuin miehesi lapset. Heissä on aivan varmasti paljon hyvää. Ihminen löytää sitä, mitä etsii.johon me olemme muuttaneet, ja isälleen eivät myöskään puhu esim. tunteistaan. Ja tietysti vertaan lapsia koska miehelläni on omat lapset ja minulla omat, eihän lapsilla saa vääristyä tieto siitä kuka heidän oikea äiti ja isä on koska meillä kaikki ovat olemassa tässä kokonaisuudessa ja kunnioitus kaikkia kohtaan.
Joku voisi oikeasti kertoa minulle sen rakentavantavan edetä asiassa koska monenlaista juttua olen kokeillut. Meillä kyllä pyritään kohtelemaan kaikkia lapsia samalla arvonannolla tietysti kaikkien persoonallisuudet huomioiden. Voisiko se johtua lasten isästä sittenkin? Kun monia asioita ei voi itse huomata kun on itse tilanteen keskellä. Kun taas asialla on kääntöpuoli joka ei täsmää kaikki lapset tulevat aivan älyttömän hyvin toimeen keskenään, siis eivät riitele yhtään mitä joskus väittelevät ja lapset haluavat aina ehdottomasti esim. lähteä reissuun koko porukalla eli että me kaikki ollaan mukana. Otan vastaan hyviä neuvoja en syytöksiä! Kuten varmaan huomaatte mitä kokonaisuutta pyöritän mieheni kanssa. - että lapset
uusmamma kirjoitti:
johon me olemme muuttaneet, ja isälleen eivät myöskään puhu esim. tunteistaan. Ja tietysti vertaan lapsia koska miehelläni on omat lapset ja minulla omat, eihän lapsilla saa vääristyä tieto siitä kuka heidän oikea äiti ja isä on koska meillä kaikki ovat olemassa tässä kokonaisuudessa ja kunnioitus kaikkia kohtaan.
Joku voisi oikeasti kertoa minulle sen rakentavantavan edetä asiassa koska monenlaista juttua olen kokeillut. Meillä kyllä pyritään kohtelemaan kaikkia lapsia samalla arvonannolla tietysti kaikkien persoonallisuudet huomioiden. Voisiko se johtua lasten isästä sittenkin? Kun monia asioita ei voi itse huomata kun on itse tilanteen keskellä. Kun taas asialla on kääntöpuoli joka ei täsmää kaikki lapset tulevat aivan älyttömän hyvin toimeen keskenään, siis eivät riitele yhtään mitä joskus väittelevät ja lapset haluavat aina ehdottomasti esim. lähteä reissuun koko porukalla eli että me kaikki ollaan mukana. Otan vastaan hyviä neuvoja en syytöksiä! Kuten varmaan huomaatte mitä kokonaisuutta pyöritän mieheni kanssa.kerroit nyt myös perheenne hyvistä puolista. Näistä lyhyistä viesteistä syntyy helposti kovin yksipuolinen ja litteä kuva todellisuudesta.
Jos kerran lapset tulevat loistavasti toimeen keskenään ja haluavat olla yhdessä koko perheen kanssa, niin asiathan ovat teillä melko hyvin. Voisivat olla aivan toisinkin.
Ehkä sinun vain pitäisi hyväksyä se, että miehesi lapset ja omat lapsesi ovat aivan erilaisia ihmisiä. Yritä olla vertailematta heitä toisiinsa, tai jos mielessäsi vertailetkin, tee se tasapuolisesti. Yritä etsimällä etsiä asioita, joissa miehesi lapset ovat edellä omistasi. Niitä löytyy kyllä. Ja jos he joskus puhuvat sinulle, niin kuuntele heitä. Todellinen kuunteleminen on meillä vanhemmilla harvinainen ja vaikea taito. - uusmamma
että lapset kirjoitti:
kerroit nyt myös perheenne hyvistä puolista. Näistä lyhyistä viesteistä syntyy helposti kovin yksipuolinen ja litteä kuva todellisuudesta.
Jos kerran lapset tulevat loistavasti toimeen keskenään ja haluavat olla yhdessä koko perheen kanssa, niin asiathan ovat teillä melko hyvin. Voisivat olla aivan toisinkin.
Ehkä sinun vain pitäisi hyväksyä se, että miehesi lapset ja omat lapsesi ovat aivan erilaisia ihmisiä. Yritä olla vertailematta heitä toisiinsa, tai jos mielessäsi vertailetkin, tee se tasapuolisesti. Yritä etsimällä etsiä asioita, joissa miehesi lapset ovat edellä omistasi. Niitä löytyy kyllä. Ja jos he joskus puhuvat sinulle, niin kuuntele heitä. Todellinen kuunteleminen on meillä vanhemmilla harvinainen ja vaikea taito.Juuri tuossa vertailussa olen itse niin sokea etten asiaa tajunnut noin kuten kirjoitit, pitääpä kiinnittää siihen huomiota. Ja kuuntelu meillä kun sitä hälinää riittää, kaikilla tuppaa olemaan sitten kun asiaa on niin yhtä aikaa erityisesti pitääkin tuohon kiinnittää huomiota etten epähuomiossa sivuutta ketään.
Luin osin hämmentyneenä kirjoitustasi..Toivon sydämestäni,että olet kirjoittanut sen jonkun ikävän sattumuksen jälkeen,pikauksissasi,helpottamaan omaa pahaa oloasi ja ahdistustasi.
Olen itsekkin uusioperheen äiti.Meillä asustavat mieheni lisäksi mieheni 14v.poika,sekä välillä omat lapseni pojat 14 ja 16v. mieheni 18v.tyttö.Odotamme ensimmäistä yhteistä lastamme 2.2010,joten perheessämme kyllä elämää riittää..
En ole vielä tähän päivään mennessä nähnyt,että mieheni lapset(edes tyttö 18v.)olisi tehnyt itselleen leivän,saatikka laittanut astiansa koneeseen,mutta todennut asian olevan niin kauan hanskassa,kun joku muu kuin minä nuo askareet hänen puolestaan hoitaa..
Itse en ikinä,milloinkaan voisi sanoa,että vihaan lasta,oli kyse sitten sinun,minun tai meidän lapsista!!Toki elämään ihmetystä mahtuu,mutta ihmetyksen aiheetkin on ymmärrettäviä,kun kahdesta eri perhemallista lähdetään rakentamaan yhtä yhteistä.Joustavuudella ja sumplimalla onnistuu kyllä.
Yritetään muistaa,sekä lapset,että aikuiset toimivat välillä typerästi,vaikka eivät typeriä olekkaan!!Ja että elämän ei tarvitse olla vihantunnetta esim. kolmen viikon välein..Asioille voi ,ja pitää tehdä silloin jotain!Tai vaikka sitten hammasta purren odottaa,että muutama vuosi vierähtää,ja jopa aikuistuisi.. : )
Tsemppiä kaikille alkuperäisille ja uusille kokoonpanoille!!!- Uusperheen äiti
Totuushan on, että kaltaisesi naiset eivät vain kestä sitä, että miehellä on ollut elämää aiemminkin ja että mies on seksiäkin harrastanut jonkun toisen kanssa. Olette niin helvetin mustasukkaisia, omistuksen haluisia ja epävarmoja itsestänne, että olette mustasukkaisia miehen menneisyydelle. Miten ihmeessä kukaan mies suostuu katselemaan tuollaisia naisia? Kannattaisi joko kasvaa aikuiseksi tai sitten etsiä rinnalleen mies, jolla vielä poikuus tallella, niin ei tarvitsisi kestää miehen menneisyyttä. Jos on ottanut kumppanikseen miehen/naisen, jolla on jo entuudestaan lapsia, niin sen verran pitäisi olla järkeä päässä, että hyväksyy myös nämä lapset osaksi kuviota. Elämä ihmisen kanssa, jolla on lapsia, ei todellakaan ole samanlaista kuin lapsettoman kanssa. Ja tämä viestiketju osoittaa, ettei LÄHESKÄÄN kaikista ole elämään uusperheessä.
Meillä elää kanssamme sulassa sovussa miehen lapsi, oma lapseni sekä yhteinen lapsemme. Kaikki kolme ovat MEIDÄN PERHEEN LAPSIA, eikä lapsia kohdella eriarvoisesti vain sen takia, kuka kenetkin on alulle pistänyt. Rajat ja rakkaus on kaikille samat. En olisi ikinä aloittanut suhdetta mieheni kanssa, jos en voisi hyväksyä sitä, että hän on ollut suhteessa aiemminkin ja tehnyt exänsä kanssa lapsen. Miksi ihmeessä olisin mustasukkainen menneisyydelle, kun sellainen itseltänikin löytyy? Tärkeintä lienee se tämän hetkinen tilanne ja tulevaisuus, joka vietetään yhdessä ja johon lapset myös isona osana kuuluvat. - karsu1
Vihaan minäkin avomieheni poikaa joka on jo 10v mutta sellainen kitisijä ja marisija et hyvä jos on 5v.tasolla.Poika painaakin yli 70kg,koska vanhemmat ostavat tuolle ylensyöneelle lopille kaikki herkut mitä tuo pyytää.Onneksi mieskaverini vuokrasi itselleen asunnon,minä kun en anna tuon pojan tulla edes kotipihaani.
- wilma60
Kylläpä me ex-vaimot olemme huonoja lapsenkasvattajia. Ja tokihan me muutenkin olemme tosi ällöttäviä, inhottavia. läskejä ja mitä kaikkea muuta osammeekaan olla. Mitenkähän miehellä on voinut olla niin huono maku, että on meikeläiseen joskus ehkä kenties rakastanut ja viettänyt vuosikymmeniä kanssani. Onneksi on järkiintynyt ja vaihtanut "parempaan". Toki mies olisi voinut osallistua joskus niiden yhteisten lasten kasvattamiseenkin ettei niistä aivan kamalia pentuja olisi kasvanut. Mutta jos on ollut aina jotain mielenkiintoisempaa tekemistä niin se homma on jäänyt meille, yksinkertaisille ja tyhmille ex-vaimoille. Harmi että joudut pilaamaan elämäsi meidän takiamme. Minä yritän pitää omat kakarani poissa ex-miehen elämästä jotta uusi onni voisi nauttia elämästään.
- toka fiksu
siinä teeet ihan oikein että pidät lapset exän elämästä.
meitä kasvattajia on monenlaisia ettei lapsellesi tule estoja. - llflsf
toka fiksu kirjoitti:
siinä teeet ihan oikein että pidät lapset exän elämästä.
meitä kasvattajia on monenlaisia ettei lapsellesi tule estoja.Mies lapsineen useimmiten joutuu kärsimään näissä uusperhejutuissa.Tosiaankin miks näistä naisista on aikoinaan erottu onko ollut jotain vikaa naisessa kenties.Ja välillä niistä naisen lapsista kasvaa omahyväsiä toisen lasten sortajia.
Ja miks sekoo sitten huononpaan porukkaan heti kun on alkuperäisestä epäonnistumisesta selvinnyt.Vai eivätkö pärjää hetkeäkään keskenään ettei kerkiä koko pakettia miettimään. - eljy
llflsf kirjoitti:
Mies lapsineen useimmiten joutuu kärsimään näissä uusperhejutuissa.Tosiaankin miks näistä naisista on aikoinaan erottu onko ollut jotain vikaa naisessa kenties.Ja välillä niistä naisen lapsista kasvaa omahyväsiä toisen lasten sortajia.
Ja miks sekoo sitten huononpaan porukkaan heti kun on alkuperäisestä epäonnistumisesta selvinnyt.Vai eivätkö pärjää hetkeäkään keskenään ettei kerkiä koko pakettia miettimään.tuli vaan mieleen eräs kysymys etttä voiko avioparit erota ystävinä?
ja toimiiko uusi suhde ongelmitta kun ymmärretäään vaan exää? - samaten
Samaa tuli mieleeni noita juttuja lukiessa.On jotenkin niin surullista kun omat lapset ei oikein halua mennä isälleen uuden vaimon takia.Mielestäni lapseni eivät ole huonokäytöksisiä,haisevia,pahatapaisia,mutta tuntevat kyllä uuden puolison taholta,sanattomilla viesteillä,etteivät ole kovin toivottuja.Pojat ovat ehkä enemmän olleet välittämättä,tytöille on ollut kovempi isku,etteivät ole mieleisiä.En voi asialle mitään.lapset ei käy paljon isällään tämän takia.
Yritän muistaa ,että itse olisin iloinen ja vastaanottavainen kun avomiehen lapset tulee meille ja ajattelisin heidän tunteitaan.Ehkä onnistunutkin olen,hänen nuorimmaisensa oli juuri koko lomaviikon meillä,ei ehdottomasti halunnut mennä aiemmin kotiin.
Riitatilanteita kuitenkin välillä sattuu,mutta ne otetaan keskusteluun ja selvitellään.Ei puhista omassa mielessä ja haudota katkeria ajatuksia niin että kaikilla on kamalaa.Jos on sanottavaa,niin sanotaan ja sitten se on selvitetty ja sovitaan ja jatketaan elämää. - xkoo
samaten kirjoitti:
Samaa tuli mieleeni noita juttuja lukiessa.On jotenkin niin surullista kun omat lapset ei oikein halua mennä isälleen uuden vaimon takia.Mielestäni lapseni eivät ole huonokäytöksisiä,haisevia,pahatapaisia,mutta tuntevat kyllä uuden puolison taholta,sanattomilla viesteillä,etteivät ole kovin toivottuja.Pojat ovat ehkä enemmän olleet välittämättä,tytöille on ollut kovempi isku,etteivät ole mieleisiä.En voi asialle mitään.lapset ei käy paljon isällään tämän takia.
Yritän muistaa ,että itse olisin iloinen ja vastaanottavainen kun avomiehen lapset tulee meille ja ajattelisin heidän tunteitaan.Ehkä onnistunutkin olen,hänen nuorimmaisensa oli juuri koko lomaviikon meillä,ei ehdottomasti halunnut mennä aiemmin kotiin.
Riitatilanteita kuitenkin välillä sattuu,mutta ne otetaan keskusteluun ja selvitellään.Ei puhista omassa mielessä ja haudota katkeria ajatuksia niin että kaikilla on kamalaa.Jos on sanottavaa,niin sanotaan ja sitten se on selvitetty ja sovitaan ja jatketaan elämää.Minua taas ärsyttää kun mieheni aikuinen tytär tulee meille.
Tiedän että nyt taas iskää tarvitaan vaikka kaupassa käyntiin, viedä asioille kaupunkiin jonne matkaa 1,5 kilsaa. Tytär on niin saamaton ja laiska, miehessäni on vähän samoja piirteitä.
Eihän se omena kauas puusta putoo, sanotaan.
Rakastan miestäni yli kaiken mutta tytär nostattaa vihan pintaan. - Kärsi, kärsi
xkoo kirjoitti:
Minua taas ärsyttää kun mieheni aikuinen tytär tulee meille.
Tiedän että nyt taas iskää tarvitaan vaikka kaupassa käyntiin, viedä asioille kaupunkiin jonne matkaa 1,5 kilsaa. Tytär on niin saamaton ja laiska, miehessäni on vähän samoja piirteitä.
Eihän se omena kauas puusta putoo, sanotaan.
Rakastan miestäni yli kaiken mutta tytär nostattaa vihan pintaan.edes sen verran päätäntävaltaa ja vapautta, että saa viedä tyttärensä kauppaan jos haluaa. Eihän se sinulle kuulu millään lailla.
Itse olet saamattoman ja laiskan miehen ottanut ja varmaan ottaessasi tiennyt, että hänellä on tytär. Pidä siis hyvänäsi ja niele paha sisusi.
Kuulostat tympeältä pirttihirmulta. - kk11
Kärsi, kärsi kirjoitti:
edes sen verran päätäntävaltaa ja vapautta, että saa viedä tyttärensä kauppaan jos haluaa. Eihän se sinulle kuulu millään lailla.
Itse olet saamattoman ja laiskan miehen ottanut ja varmaan ottaessasi tiennyt, että hänellä on tytär. Pidä siis hyvänäsi ja niele paha sisusi.
Kuulostat tympeältä pirttihirmulta.Oppii mokoma prinsessan tavoille.
Meidän perheessä on sama juttu.
Kärsitään sittenkin yhdessä.
- joo-o************
itseppä kelkkaan hyppäsit. Jos joutuisin etäisänä valitsemaan lapseni vai naisen, niin lapset veisivät voiton. Joten ota ne pitkät ja etsi mies jolla ei ole lapsia... Omapahan on valintasi...
- ah11
Miks antaa aikuisen mustasukkaisen lapsen määrätä perheen tahdin ja vanhempien uudet suhteet?
Meillä ainakin puhutaan miten suhde asiat ovat.
Silti aikuisia lapsia rakastetaan yhtäpaljon vaikka uusi suhde onkin.
Vanhemmilakin on oikeus olla onnellinen.
- Boogiemaster
sinulla on erittäin vakava pakkomielle, jokainen sohvapsykologi ymmärtää, että olet todella mustasukkainen miehesi entisestä ja siirrät omat ongelmasi mielesi kanssa pieneen lapseen. Onko koskaan tullut mieleen, että miehesi voi esim. rakastaa omaa lastaan, sinä et ehkä sitä ymmärrä ennen kuin oman saat. Olen nuori 24 vuotias ja "tietämätön", mutta pystyn silti sanomaan, että sinun on hoidettava tämä kohtalaisen useinkin naisissa toistuva mielenterveys ongelma tai tuhoat sekä miehesi ja miehesi lapsen elämän. En ymmärrä kuinka edes kehtaat ja pystyt sanoa noin idioottimaisia juttuja, mutta sen takia ehkä ammattiauttaja on tarpeen. Varo, jos et vaihda suhtautumistasi, ehkä miehesikin vaihtaa suhtautumista sinuun. MINÄ EN KOSKAAN RAKASTAISI TUOLLAISTA HIRVIÖNAISTA, puistattaakin ajatus.
- hoooono soomi
harmi kun et rakastuisi tälläisiin naisiin. Kävin muuten psykitrilla ja sanoi että ei aikuiset lapset saa määrätä vanhempien tekemisiä.
- lopeta lissu
hoooono soomi kirjoitti:
harmi kun et rakastuisi tälläisiin naisiin. Kävin muuten psykitrilla ja sanoi että ei aikuiset lapset saa määrätä vanhempien tekemisiä.
Blaaaaaaaaaaaaaaaa
- Uusperheellinen 5v.
Totta varsinkin jos vanhemmat ei kasvata vaan luulee että siinä ne elää sivussa mukana. Kyllä lapsille tulee opettaa tapoja sekä oikea ja väärä.
Toisaalta lapsi voi olla ettei siedä vanhemmat uutta ja pistää hanttiin joka välissä on siinäkin kestämistä!
Mutta taas siinä vaaditaan vanhemman kasvatusta!
Uusperheet toimis paremmin jos molemmilla omat kodit......
Mut jos oisin itse tienny minkälaista uusperheellisen elämä on olisin kyllä jättänyt välistä tai en ois ainakaan muuttanut saman katon alle!! Hyvähän se on olla jälkiviisas
Aluks lapset tuli keskenään toimeen, mutku muutettiin saman katon alle kaikki muuttu. - Pianpianpian
Kuules sinä! Ei mies yhtä pillua kaipaa.Uusia on jonoksi asti tulossa. Tervemenoa -pian kiitos
- LASTA !!!
Mustasukkaisuus, katkeruus ja pelko puolison entisestä elämästä....pelko ettei itse pysty samaan ja saavuta yhteenkuuluvaisuutta ..... siksikö pitää lasta alkaa vihaamaan ...... sairasta .... katsoppa peiliin ja mieti omia ajatuksiasi .... joku on nyt pahasti vialla .....sinun ajatuksissa ....
- sanoussi
minulla itselläni on 3 lasta, opiskelevat muualla, (17, 20 ja 24) heidän oma isänsä on kuollut 8 vuotta sitten, elikkä melko yksin heidät vein eteenpäin elämässä.
Uusperheen perustin 4 vuotta sitten, miehelläni on 4 lasta joista 2 aikuisia (20 ja 22) tytär asuu äitinsä kanssa ja poika vuokralla 300 metrin päässä äidistään. Nuoremmat pojat (10 ja 13) tulevat aina vuoro viikoin isälleen. Mieheni vanhimmat lapset ovat ns. uusavuttomia, tarvitsevat isäänsä vain rahoittajakseen.
Nuorimmat yrittävät edes opetella ja yrittävät tehdäkkin jotkain kotitöitä ja kesäisin töitä, josta saavat palkkaakin. Vanhimmat lapset eivät edes palkan eteen tee mitään vaikka heitä pyytäisimmekin. Meillä on seinällä säännöt, mitä pitää tehdä isä viikolla. Minä, uusi äitipuoli taikka miksi minua sanovatkaan huolehdin siitä, että ruokaa, lämpöä, puhtautta ja siisteyttä riittää. Meillä on nuoremmille lapsille omat vaatteetkin. Kyselen lapsilta, mitä haluavat esim. viikonkopulla tehdä taikka koulujen lomilla tehdä, aina ollaan yhdessä suunniteltu mitä tehdään. Meillä on mottona: kun annat niin saatkin menetelmä. Hyvin toimii. Lapset ovat tämän 4 vuoden aikana oppineet esim: sitomaan kengän nauhat, tekemään työtä rahan eteen, viemään vaatteensa pesuhuoneeseen, hakemaan postin laatikosta, siivoamaan huoneensa kerran viikossa, siivoamaan ruokapöydän jäljiltään, viemään jätteen keräykseen, huolehtimaan omat tavaransa oikeille paikoilleen. Harvoin minun täytyy heille edes muistuttaa mitä olemme sopineet. Oikealla äidillä ollessaan ei mitään sääntöjä taikka velvollisuuksia, ja se näkyy heidän kodissaan, epäjärjestyksenä, pihan sotkuisuutena, likaisina vaatteina, koulukirjat, tavarat, hukassa, koulusta myöhästymisenä yms. äitinsä ei vain viitsi lapsiaan opettaa. Minä en ole kertaakaan antanut periksi meidän kasvatus metodeista. Omat lapseni pärjäävät koulussa hyvin, heidän oma opiskelia asuntonsa on siisti ja huollettu, lapseni vaatteet ovat ehjät ja siistit ja mikä parasta, voivat aina kysyä neuvoa ja apua jos sitä tarvitsevat. Kotiin on mukava tulla ja lapsia on mukava meille odottaa tulevaksi. Minun käy sääliksi näitä perheitä joissa perussäänöt eivät pelaa, millaisa uusavuttomia lapsia sieltä kasvaakaan? ja äidillä ei velvoitetta nähtävästi lastensa kasvatuksesta.? Miletäni lämmittää kun sukulaiset ja opettajat sanovat, että pelkästään lapsia katsoessa voi päätellä kummasta osoitteesta ovat tälläkin viikolla tulleet kouluun taikka kummalla vanhemalla lapset ovat viikon, niin selvä on ero kahden osoitteen välillä. Mieheni kaksi vanhinta lasta ovat jo oppineet, että sossusta voidaan hakea elämiseen rahat, äitinsä sen opetti, ei tarvitse hakea töitä taikka opiskella, kyllä yhteiskunta maksaa metodilla.. Heidän elämään en tule millään tavalla käistävän, mutta meiltä on turha tulla mitään hakemaankaan ilman sen eteen tekemättä mitään. Aina on heille kuitenkin kahvit ja ruoan tarjonnut, jos ovat tulleet kylään, mutta rahaa ei tipu. Ei isänsä ole pelkkä rahapuu, jota ravistamalla rahat tippuvat syliin.
- jjttt
on sinulla kestämistä. ymmärrän täysin. onneksi kuitenkin 4 on omaasi joukossa. Minulla tilanne ukon kaksi ja minulla ei yhtään. vain viikonloppuja meiltä pois. ukko leikkautti itsensä jälkimmäisen siittämisen jälkeen joten hyvästi yhteiset tenavat eli muutan itse seuraavaksi.
- jennystä
kehittyä melko normaaleja, jos säännöt ovat pitäviä ja niistä pidetään kiinni, edes toisessa osoitteessa. Eivät kaikki tule toimeen keskenään edes aikuiset työpaikoillaan
- (uus)Mammako?
Itse en voi sanoa vihaavani miehen lapsia, mutta "epätykkäys" kyllä nostaa päätään aika ajoin (inhokin tuntuu liian vahvalta sanalta, siksi "epätykkäys").
Pojat ovat jo melkein aikuisia, 16- ja 18-vuotiaat, mutta melkoisen uusavuttomia. Eivät osaa esim. jääkaapista katsoa lämmitettävää kotiruokaa vaan siitä pitää aina erikseen käydä sanomassa. Mikropizzat yms. nopeat mössöt kyllä katoaa sanomattakin jääkaapista, mutta ei hyvä ja terveellinen kotiruoka. Vuoroviikoin asuvat äidillään, mutta sanovat kodikseen meidän kotia. Äiti jätti eron jälkeen (n. 6 vuotta sitten) lapset melkeinpä heitteille, ei ollut ruokaakaan ennen iltakahdeksaa jos silloinkaan, vaan isälleen lapset menivät nälissään ja itkuisina syömään koulun jälkeen.
Niinpä lapset sitten jäivätkin lähes yksinomaan isänsä vastuulle. Isänsä taas ei uskaltanut lapsiaan komentaa vaan kompensoidakseen äidin hylkäämistä passasi lapset piloille. Ei uskalla komentaa tänä päivänäkään, mutta ei onneksi enää passaa niin paljon. Minun tultua mukaan kuvioihin olen yrittänyt miehelle neuvoa, ettei aikuisikään asti passatuista pojista voi tulla omillaan pärjääviä kovin helposti. Joinakin päivinä isä kyllä edelleen vaihtaisi lakanatkin poikien puolesta vaikka tuon ikäiset osaa sen homman varsin hyvin itsekin. Vanhemmasta pojasta tämän passauksen ja paapomisen huomaa hyvin, ei halua työtä eikä opiskelupaikkaa, vaan lusmuaa työttömänä. Sossun luukullekin aikoo. Tiedän kyllä, ettei täysi-ikäistä tarvitsisi enää kotona "pitää" mutta isänsä ei halua poikaa vielä omilleen passittaa eikä poika kyllä minkäänlaisia merkkejä halusta omilleen muuttamisesta ole näyttänyt. Tuskinpa pärjäisikään. Mikäpä siinä on kotona olla, kun ruoka tulee valmiina nenän eteen, joku toinen pesee pyykit ja hoitaa tiskit eikä asumisesta tai ruuasta tarvitse maksaa mitään. Omia sotkujakaan pojat eivät osaa siivota. Nuorempi poika sentään opiskelee ammattia itselleen, mutta nyt kun kotitöitäkin pitäisi jaksaa edes kerran, pari isäviikon aikana tehdä, poika on iltamyöhään asti ulkona. Kotityöt ovat siis lähinnä tiskikoneen tyhjentämistä ja täyttämistä, olohuoneen, eteisen, keittiön ja oman huoneen imurointia, ei siis mitään niin raskasta etteikö sitä jaksaisi teini-ikäinen tehdä.
Olen yrittänyt kertoa miehelle, miltä minusta tuntuu kun pojat eivät mitään tee kotona, vaan odottavat kaikkea valmiina nenän eteen. Nyt käyttöön onkin otettu kotityövuorot, mutta edelleenkin niiden tekemisen pyytäminen kuuluu minun kontolleni. Oma-aloitteisesti pojat eivät niitä tee. Jos minä en pitäisi minkäänlaista jöötä, ei vuoroviikkojakaan noudatettaisi vaan pojat olisivat aina täällä. Sitä minä en taas ainakaan vielä kestä, tarvitsen aikaa kahden kesken puolisoni kanssa ja niin tarvitsee puolisonikin aikaa minun kanssani. Olemme asuneet yhdessä vasta puoli vuotta, seurustelleet yli vuoden, mutta poikien läsnäolo vähentää kyllä hyvin tehokkaasti yhteisiä hetkiä. Puolisoni ei uskalla edes halata minua lastensa nähden! Vaistomaisesti vetäytyy aina kauemmaksi jos jompi kumpi poika lähestyy meitä kun halailemme. (Seksit sun muut hoidetaan kyllä suljettujen ovien takana, joten tästä läheisyysasiasta on turha kenenkään nipon tehdä mitään irstasta.) Melko naiivisti suhtauduin avoliittoon, kun en todellakaan osannut aavistaa, millaisia vaikeuksia yhdessä asuminen voisi tuoda tullessaan. Uusperhekuvioita kun en ole koskaan aiemmin kokenut. Mies olettaa minun pitävän poikia ominani, mutta kuinka siihen pystyisin kun ovat niin isoja? Eivätkä pojatkaan osoita yhteistyöhalua kanssani. Enhän edes tiedä mitä äidinrakkaus on, omia lapsia kun ei vielä ole. Pienistä lapsista otan herkästi vastuuta ja välitän kovasti, sen olen huomannut ystävieni lapsia hoitaessani. Mieheni ja minun yhteinen vauva on ilmoittanut tulostaan ja se on todella, todella saanut minut miettimään ja stressaamaan tätä tilantetta. Abortti ei tule kyseeseen eikä ero. Toki asiat voisivat olla huonomminkin ja alku on aina hankalaa mutta kuinka saada tilanne muuttumaan jos toinen osapuoli ei sitä halua!
Kovin on vaikeaa yhteen viestiin saada mahtumaan koko tilanne, mutta tässä nyt hiukan edes valotusta meidän arkeemme.- superitsekäs
Tottakai oma lapsi osaa sitoa kengännauhat, syödä haarukalla ja kuoria perunat. Osaa puhua kirjallisuudesta, unohtamatta klassikoita, puhuu sujuvasti seitsemää eri kieltä kuuden vanhana. Tottakai, olen niin hyvä äiti, mutta exän pennut ovat idiootteja.
- h-59
NO ENTÄS
sitten nämä aikuiset lapset jotka eivät päästä irti isän housunlahkeista.
Isä sitä ,isä tätä, jatkunut jo 5-vuoden ajan? tyttö on kohta 27v.- 14+11
Aivan sama juttu! Tosin meillä toisin päin. Vaimolla kolme lasta, joilla kaikilla napanuora kiinni äidissään. Joka asiaan kysytään äitikullan mielipidettä.
"Mitä vaatteita laittaisin tänään päälleni", tai "kuinka kauan munia keitetään" Voisi huvittaakin, jos ei jatkuisi kuukaudesta toiseen ja vuodesta kolmanteen.
- Mummi
MInulla nuo vuodet äitipuolena ovat takanapäin. Kaksi poikaa on kasvanut 30 vuotiaiksi miehiksi. Älykkäitä, sivistyneitä ja hyvässä ammatissaan olevat. Sain 2 lasta itse ja kaikki 4 tuntevat olevan läheisiä veljeksiä, pidin siitä huolen. Kertakaan en tahtonut tietää paljonko kaikki matkat, harrastukset, huvitukset maksoivat, ne oli mieheni ja poikien äidin asia. Olin vain heidän ystävä taustalla. Nyt tunnen veitsen sydämessäni kun poikapuolet aina vain muistavat kuivan makaroonilaatikkoni ja kuinka pilasin heidän teepaitansa pesussa. Pitäisiköhän tässä vaiheessa ryhdistäytyä ja kertoa kuinka montaa kertaa on pitänyt 'niellä oma ylpeytensä'. Mitä on äitipuolen todellisuus, milloin omilla tunteilla ei todellakaan ole mitään arvoa. Vai teinkö väärin 'uhrautessani' ja näin ollen pojat muistavat vain nämä negatiiviset asiat. Onko turha itkeä maahan kaatunutta maitoa?
- heulurei
Jep. Kiva et tääl kohtalotovereita. Mä kans olen aina jollain tavalla tuntenut miesystäväni lapsen vastenmieliseks ja tää tunne voimistuu päivä päivältä. Miestä rakastan kyllä mut sen tää ipana on aivan karsee tapaus. Ihan oksettaa katsoa sitä. Olen lapsirakas mutta tän tapauksen kans en ole ikinä voinu tulla toimeen. Tässä on nyt viis vuotta palloteltu ajatusta et jättääkö mies sen karseen lapsen takia vai ootanko viel et se muuttaa kotoaan pois
- yxmuzi
Jos teillä ei ole yhteisiä lapsia, niin lähde pois tilanteesta.
Lapsi on kuitenkin isälleen aina tärkeämpi kuin sinä tai kukaan muu, myös aikuiseksi kasvettuaan. - onneksi molemminpuol
Miehen lapset kokevat samoin joten tunne on molemminpuolinen. Pakosti vaan pitää sen verran sietää, että pääsevät isän luokse, sillä isäkin haluaa omia lapsia nähdä ja tekee sen sinun vastusteluista ja aneluista huolimatta.
Joskus mietin, et miksi yleensökin vapaat naiset hakeutuu sellaisten miesten kanssa, joilla on lapsia? Taitaa olla vaan pelkkää kiusaa ja näytönhalua, että on saanut rikottua perheen.
Jos miehet olisi fiksuja, ei katsoisikaan sellaisia naisia, jotka estää omien lasten tapaamisen ja heille kiukuttelun. - tekohymyä
yxmuzi kirjoitti:
Lapsi on kuitenkin isälleen aina tärkeämpi kuin sinä tai kukaan muu, myös aikuiseksi kasvettuaan.Niinpä,tärkeämpi näyttää olevan ja vaimon tarpeilla ei ole kovin suurta merkitystä. Lapsen liialliset käynnit ja paapottavaksi tulemiset täytyy vain sietää,mutta ärsyyntymistä ei tietenkään saa näyttää.Ei lähteminen rakastamansa kumppanin luota ole helppoa kuitenkaan.Vaikea tilanne.
- Koetttu on
yxmuzi kirjoitti:
Lapsi on kuitenkin isälleen aina tärkeämpi kuin sinä tai kukaan muu, myös aikuiseksi kasvettuaan.Ei pidä paikkaansa . Vaimo on ensimmäinen , sitten penskat .
- ftgyhvkjnm.,.
Koetttu on kirjoitti:
Ei pidä paikkaansa . Vaimo on ensimmäinen , sitten penskat .
Ai on lissu TÄLLÄ KERTAA tätä mieltä
- Hohhoijaa
onneksi molemminpuol kirjoitti:
Miehen lapset kokevat samoin joten tunne on molemminpuolinen. Pakosti vaan pitää sen verran sietää, että pääsevät isän luokse, sillä isäkin haluaa omia lapsia nähdä ja tekee sen sinun vastusteluista ja aneluista huolimatta.
Joskus mietin, et miksi yleensökin vapaat naiset hakeutuu sellaisten miesten kanssa, joilla on lapsia? Taitaa olla vaan pelkkää kiusaa ja näytönhalua, että on saanut rikottua perheen.
Jos miehet olisi fiksuja, ei katsoisikaan sellaisia naisia, jotka estää omien lasten tapaamisen ja heille kiukuttelun.Niin no, puhdasta tyhmyyttähän se on ottaa "käytetty" mies ;). Tyhmyyttä korkeimmassa muodossaan. Ellei ole sitten niin susiruma, että ei onnistu saamaan kuin epätoivoisia eronneita isiä, joiden silmissä Tukiainenkin on Miss Universum.
Miettikää semmoistakin, että kun ne lapset nyt lapsena saavat osakseen vihaamista sun muuta, niin se voi jättää niihin jälkiä. Joo, ne huomaavat kyllä sen vihan teistä. Aikuisena voivat laittaa teidät seinää vasten näistä asioista tai sitten keksiä jotain kivoja pikku kostosuunnitelmia. - näin se menee
Hohhoijaa kirjoitti:
Niin no, puhdasta tyhmyyttähän se on ottaa "käytetty" mies ;). Tyhmyyttä korkeimmassa muodossaan. Ellei ole sitten niin susiruma, että ei onnistu saamaan kuin epätoivoisia eronneita isiä, joiden silmissä Tukiainenkin on Miss Universum.
Miettikää semmoistakin, että kun ne lapset nyt lapsena saavat osakseen vihaamista sun muuta, niin se voi jättää niihin jälkiä. Joo, ne huomaavat kyllä sen vihan teistä. Aikuisena voivat laittaa teidät seinää vasten näistä asioista tai sitten keksiä jotain kivoja pikku kostosuunnitelmia.onhan niitä "susirumia" miehiäkin, ei kaikki uroot ole kauniita ja komeita, ja korkkaamattomia keski-ikäisiä miehiä on vähän ja jos löytyy niin ne on jotain peräkammarin poikia tai jotain pervoja.
Kyllä eronnut yleensä ottaa eronneen, kun molemmat on samoja kokeneet. - kuole yksin, ei sua
Hohhoijaa kirjoitti:
Niin no, puhdasta tyhmyyttähän se on ottaa "käytetty" mies ;). Tyhmyyttä korkeimmassa muodossaan. Ellei ole sitten niin susiruma, että ei onnistu saamaan kuin epätoivoisia eronneita isiä, joiden silmissä Tukiainenkin on Miss Universum.
Miettikää semmoistakin, että kun ne lapset nyt lapsena saavat osakseen vihaamista sun muuta, niin se voi jättää niihin jälkiä. Joo, ne huomaavat kyllä sen vihan teistä. Aikuisena voivat laittaa teidät seinää vasten näistä asioista tai sitten keksiä jotain kivoja pikku kostosuunnitelmia.Niin tai sitten on katkeria ex-akkoja jotka on antaneet itsensä rupsahtaa niiin ettei mies jaksanut katsoa, eikä muu enään huoli, kuten sinä LISSU
- Kukaan ei pakota
kuole yksin, ei sua kirjoitti:
Niin tai sitten on katkeria ex-akkoja jotka on antaneet itsensä rupsahtaa niiin ettei mies jaksanut katsoa, eikä muu enään huoli, kuten sinä LISSU
Olen eri mieltä, kyllä lapsettomia on kaikissa ikäluokissa. Eikä eronnut halua toista eronnutta ja sen kakaroita riesakseen, miksi haluaisi? En mä ainakaan. Jos on mahdollisuus hankkia lapseton kumppani. Ja jos itse olisin lapseton niin en mä ainakaan tahallaan menis hakkaamaan päätäni seinään uusperheeseen.
- lapset on ihana extr
Kukaan ei pakota kirjoitti:
Olen eri mieltä, kyllä lapsettomia on kaikissa ikäluokissa. Eikä eronnut halua toista eronnutta ja sen kakaroita riesakseen, miksi haluaisi? En mä ainakaan. Jos on mahdollisuus hankkia lapseton kumppani. Ja jos itse olisin lapseton niin en mä ainakaan tahallaan menis hakkaamaan päätäni seinään uusperheeseen.
No minä halusin eroni jälkeen nimenomaan miehen jolla on lapsia. Yritin kyllä hetken olla sellaisen miehen kanssa jolla lapsia ei ollut, mutta hänen itsekkyytensä oli vertaansa vailla, eikä hän osannut suhtautua lapsen olemassaoloon laisinkaan.
Mies jolla on lapsia on miljoona kertaa parempi kun lapseton, silloin jos naisellakin lapsia on. Ja sama päinvastoin ! - katuva
Hohhoijaa kirjoitti:
Miettikää semmoistakin, että kun ne lapset nyt lapsena saavat osakseen vihaamista sun muuta, niin se voi jättää niihin jälkiä. Joo, ne huomaavat kyllä sen vihan teistä. Aikuisena voivat laittaa teidät seinää vasten näistä asioista tai sitten keksiä jotain kivoja pikku kostosuunnitelmia.Sinä "Hohhoijaa":
Minä todellakin kadun syvästi sitä, että otin "käytetyn" miehen. Enkä ole edes susiruma. Päinvastoin. Olen kierrätysmiestäni 10 vuotta nuorempi, ja olin nuori sinkku kun lyöttäydyin yhteen hänen kanssaan.
Nyt meillä on myös 2 yhteistä lasta, ja olen kaulaani myöten tässä sopassa, eikä poispääsyä ole. Joka päivä mietin: Miksi miksi? Miksi tein tällaisen virheen?? Miksi alle kolmikymppisenä, nuorena ja hehkeänä naisena lähdin mukaan tällaiseen soopaan. Olisin saanut paljon parempaakin, jonkun itseni ikäisen käyttämättömän miehen. Olen kateellinen ystävilleni ja sisaruksilleni, joista suurin osa on rakastunut nuorina, olleet yhdessä kauan kauan ja perustaneet yhdessä sen oman perheensä. Oman ydinperheen. Olen välillä niin kateellinen että itkettää.
Minä en koskaan saa ydinperhettä. Unelmani ikiomasta perheestä ja punaisesta tuvasta ja perunamaasta ei KOSKAAN toteudu. Jos eroan ja löydän uuden, olemme uusperhe. Sen lisäksi, että miehelläni on ennestään lapsia, eli lasteni sisaruspuolia, niin mitä sitten jos mies tekee taas lisää lapsia jonkun kanssa. Sisaruspuolia tulee taas lisää, eri ihmisistä. Ja saati sitten että itse tekisin lisää lapsia jonkun kanssa. Jolla saattaisi myös olla ennestään lapsia. Huh huh. En taida uskaltaa erota, vaikka haluaisinkin.
Olen siis jumissa. Mieheni lapset ovat kamalia. Sanon tämän suoraan, näin minä tunnen, ja näin moni ulkopuolinenkin heidän käytöksensä perusteella sanoo ja voisi sanoa. Mieheni ex on kamala. Hän edelleenkin yrittää epätoivoisesti ulottaa limaisia lonkeroitaan meidän perheemme sisälle, ja olen pikkuhiljaa alkanut tajuta, ettei se lopu KOSKAAN. Elän helvetissä lopun ikääni.
Kai minä rakastan miestäni vielä, mutta liian usein tunnen halveksivani häntä, tunnen jopa vastenmielisyyttä. Uskon että lapsilla ja exällä on näissä tunteissa suuri osa. Rakastuin häneen silmittömästi kun tapasimme, ja pahoin pelkään, että jos en olisi juuri eronnut suuresta rakkaudestani ennen häntä, en olisi koskaan edennyt hänen kanssaan pidemmälle. Se olisi jäänyt tapailun tasalle. Nyt uskallan myöntää itselleni, että olin vielä haavoittunut ja surullinen erostani, ja kun rakastuin, heittäydyin suhteeseen päätä pahkaa, sen kummemmin järjellä ajattelematta, koska minulla oli aina periaate: En koskaan ala suhteeseen käytetyn miehen kanssa, jolla lapsia ja ex-vaimo riippakivenään. Mutta tässä ollaan.
Itseppä olen soppani keittänyt. Nyt sitten maistellaan tätä kitkerää soppaa hautaan asti. - eräs vaan
katuva kirjoitti:
Sinä "Hohhoijaa":
Minä todellakin kadun syvästi sitä, että otin "käytetyn" miehen. Enkä ole edes susiruma. Päinvastoin. Olen kierrätysmiestäni 10 vuotta nuorempi, ja olin nuori sinkku kun lyöttäydyin yhteen hänen kanssaan.
Nyt meillä on myös 2 yhteistä lasta, ja olen kaulaani myöten tässä sopassa, eikä poispääsyä ole. Joka päivä mietin: Miksi miksi? Miksi tein tällaisen virheen?? Miksi alle kolmikymppisenä, nuorena ja hehkeänä naisena lähdin mukaan tällaiseen soopaan. Olisin saanut paljon parempaakin, jonkun itseni ikäisen käyttämättömän miehen. Olen kateellinen ystävilleni ja sisaruksilleni, joista suurin osa on rakastunut nuorina, olleet yhdessä kauan kauan ja perustaneet yhdessä sen oman perheensä. Oman ydinperheen. Olen välillä niin kateellinen että itkettää.
Minä en koskaan saa ydinperhettä. Unelmani ikiomasta perheestä ja punaisesta tuvasta ja perunamaasta ei KOSKAAN toteudu. Jos eroan ja löydän uuden, olemme uusperhe. Sen lisäksi, että miehelläni on ennestään lapsia, eli lasteni sisaruspuolia, niin mitä sitten jos mies tekee taas lisää lapsia jonkun kanssa. Sisaruspuolia tulee taas lisää, eri ihmisistä. Ja saati sitten että itse tekisin lisää lapsia jonkun kanssa. Jolla saattaisi myös olla ennestään lapsia. Huh huh. En taida uskaltaa erota, vaikka haluaisinkin.
Olen siis jumissa. Mieheni lapset ovat kamalia. Sanon tämän suoraan, näin minä tunnen, ja näin moni ulkopuolinenkin heidän käytöksensä perusteella sanoo ja voisi sanoa. Mieheni ex on kamala. Hän edelleenkin yrittää epätoivoisesti ulottaa limaisia lonkeroitaan meidän perheemme sisälle, ja olen pikkuhiljaa alkanut tajuta, ettei se lopu KOSKAAN. Elän helvetissä lopun ikääni.
Kai minä rakastan miestäni vielä, mutta liian usein tunnen halveksivani häntä, tunnen jopa vastenmielisyyttä. Uskon että lapsilla ja exällä on näissä tunteissa suuri osa. Rakastuin häneen silmittömästi kun tapasimme, ja pahoin pelkään, että jos en olisi juuri eronnut suuresta rakkaudestani ennen häntä, en olisi koskaan edennyt hänen kanssaan pidemmälle. Se olisi jäänyt tapailun tasalle. Nyt uskallan myöntää itselleni, että olin vielä haavoittunut ja surullinen erostani, ja kun rakastuin, heittäydyin suhteeseen päätä pahkaa, sen kummemmin järjellä ajattelematta, koska minulla oli aina periaate: En koskaan ala suhteeseen käytetyn miehen kanssa, jolla lapsia ja ex-vaimo riippakivenään. Mutta tässä ollaan.
Itseppä olen soppani keittänyt. Nyt sitten maistellaan tätä kitkerää soppaa hautaan asti.Katuva sinulle on olemassa vielä yksi ratkaisu, joka voisi olla paras sinun kannaltasi! Sinä voisit saada itsellesi lapsettoman miehen, joka hyväksyy sinun lapsesi, mutta ei halua omia. Uskoa pois, tämmöisiäkin miehiä on olemassa. Yksi ystäväni, jolla on 4 lasta, asuu yhdessä lapsettoman miehen kanssa. Mies on hyvä tyyppi. Hän hyväksyy ja pitää ystäväni lapsista, mutta hän ei kaipaa omia lapsia.
- Kökkis
Mielenkiintoisia viestejä!Itselläni on tilanne,jossa puolison lapset saavat erilaista kohtelua kuin omani jo lähtökohtaisesti:Vkl riennot toteutetaan heidän toivomustensa mukaan;kylpylöitä,leffoja,risteilyjä ym.hauskaa.Puolisollani toki on varaa tähän,mutta tuntuu oudolta,että risteilyt ym.ovat arkista menoa,eivät mitään kivoja juttuja,jota odottaa. Ruoka tehdään toivomusten mukaan,tai sitten syödään ravintolassa.Kaapeista löytyy millä mällätä...Vkl aikataulut laaditaan lasten toiveiden mukaan.Palvelu pelaa tietenkin myös toiselle lapsista,joka on liki täysi-ikäinen.Kaikki valmiina nenän eteen.Lasten sanomisia ja tekemisiä ihastellaan koko ajan,he ovat niin nokkelia ja upeita pakkauksia kaikin puolin. Luonteeltaan toinen on temperamenttinen,joten häntä täytyy ymmärtää itkupotkuraivareitten aikana.Syy jää yleensä epäselväksi,se onkin todennäköisesti vain tämä temperamenttisuus ja vahvuus siellä kun leimahtelee.
Omat lapseni ovat tottuneet siihen,että nämä kruununjalokivet määrittävät vkl kulun.Niin on parempi kaikille,koska muuten puolisoni epäilee,että sorsin pikku kultia,ja voi saada ns.kilarit.Siitä voi kärsiä muutkin kuin huutamisen kohde,eli minä.Tarkoitan siis kultakiharaisia perijöitä(en omiani),jotka voivat vaikkapa julman uusiovanhemman vuoksi traumatisoitua ja jättää vierailun väliin.Myös ex voisi pahastua tai peräti julmistua,jos kullannupun vkl ei ole ollut ratkiriemukas virikepaketti.Siitäpä soppa syntyisi!En haluaisi kiehua siinä liemessä! Omat saavat vkl vähän edullisemmat huvit ja menot,toki joskus esim.kylpyläreissun,mutta se on jo tosi upea juttu heille.Toinen omistani on alkanut kaipaamaan sitä samaa,mitä puolisoni lapset saavat.Valiettavasti minulla ei ole siihen resursseja.Ja nyt onkin hymy alkanut hyytymään...mikä neuvoksi?Puolisoni toimia ei saa arvostella,ja hänen lapsensa ovat kaiken arvostelun yläpuolella olevia pyhimysmäisiä olentoja...- Avioliiton laatu?
Jos et saa arvostella oman puolisosi touhuja, niin onko tuo suhde sen arvoinen... puolisolle pitää voida puhua vapaasti mielipiteistään.
- järki käteen
Jos ottaa kakkoskierroksella olevan miehen, pitää sitten olla valmis ottamaan myös ne ekan keirroksen hedelmät, olivat kuinka mätiä tahansa. Ei tulisi itselleni mieleenkään kajota jo perheellisiin ihmisiin. Eipähän tarvitse sitten menemisiä, tapoja, sääntöjä yms. miettiä miehen muinaisjäänteiden kanssa, vaan voi keskittyä ihan omaan perhe-elämään ja pelkästään nykyhetkeen: omaan jälikasvuun ja ihanaan mieheen. Ei ole eksiä, ex isovanhempia, exän uutta puolisoa, ei lomaongelmia eikä tarvitse sopia mistään viikonlopputapaamisista. Ja ei ole mun lapsia, sun lapsia, meidän lapsia ja lisäkatrasta sisarpuolia exän luona hänen uusperheidyllissään. Huh.
Tämä palsta on ova esimerkki mitä siitä seuraa kun pitää pariutua ja taas pariutua... sinne tänne ristiin rastiin. Sitten on hermot kireällä kaikilla kun kaikki puuttuvat toistensa asioihin ja sitä kyräilyä ei ekstä erkkikään.
Neuvoni aloittajalle: Nosta kytkintä nyt kun ei ilmeisesti ole vielä sentään yhteistä jälkikasvua. Mietipä kun tuo miehen lapsi alkaa ottaa vuosi vuodelta enemmän päähän ja jos teille tulee yhteinen lapsi. Sitten saat olla lopun elämääsi jumissa kyseiseen perheviritelmään. Ota hatkat ja etsi uusi mies, niin ei tarvitse katsella aamupalapöydässä elävää muistoa miehen ja exänsä petipuuhista. - Aina vain
Oman kokemuksen pohjalta mielipiteeni on, että miehellä itsellään on suuri rooli
miten homma alkaa kulkea. Ei lapsella ole mahdollisuutta muuttaa asioita.
Jos mies rakastaa vaimoaan ja kohtelee ihmisenä kunnioittaen myös hänen
elämäänsä, kaikkihan on hyvin.
Uusi puoliso ei ole entisen avioliiton lastenhoitaja.Miehen täytyisi
ottaa päävastuu lasten hoidosta vanhemman luona ollessa.
Uuteen lapseen voi suhtautua aikuisen asiallisesti lapsen ollessa läsnä.Ei kukaan voi määrätä tuntemaan kuin lapsi olisi oma.Jokainen on itse ollut lapsi ja tietää varmaan että ns.vieraammilta ihmisiltä ei odotakkaan kuin ystävällistä suhtautumista.Ei aseteta ylitsepääsemättömiä paineita uudelle puolisolle.
Erohan on uuden vastuun kantamista, sovittelua uuden ja vanhan elämän välillä. Pitäisi myös miehen ymmärtää ettei anna entisen puolison käyttää valtaa
lasten avulla. Tapaamisajat ja sovitut asiat lasten suhteen ovat ne joista pidetään kiinni.Kukaan ei omista toista ihmistä.Miestä ei voi omistaa, lapsiaan ei omisteta, uutta puolisoa ei omisteta.On oltava valmis luopumaan ajatuksesta hallita täysin toisen ihmisen tunteita ja elämää.Eikä parisuhdetta ja perheen arjen raskautta/onnea voi tietää kukaan muu kuin ne jotka siinä elävät. - Lapsiaikuiset
Oma lapsuuteni oli rankka.Vanhemmat eivät eronneet, muuten vain kasvoin
tunnekylmässä kodissa ja kaikken muutakin ikävää tapahtui.Kotona meitä lapsia kohdeltiin eriarvoisina eikä kukaan hellitellyt tai kysellyt mitä sinä nyt tahtoisit.
Kuitenkin voin sanoa jossain mielessä kasvaneeni ihmisenä empaattisemmaksi
ja iloisemmaksi kuin moni tuttavani.
Aivan liikaa jotkut vanhemmat antavat lasten päättää asioita ja ollaan kyselemässä jatkuvasti mitä haluat syödä, etkö pidä siitä, onko nyt paha olla.
Miten nämä jälkeläiset pärjäävät aikanaan kun elämä vähän murjoo.
Eikä se ero välttämättä ole lapsille elämän loppu.Että pitäisi alkaa ylihyysäämään
ja lellimään joka käänteessä.Lapset oppivat miten ihmisiä käytetään omaksi
hyödyksi kun siihen kasvatetaan.Kuka sellaisen kanssa jaksaa olla aikuisena
ystävä.Oman lapsen nilkkaan sattuu jos ei ole rajoja ja opeteta muita huomioimaan.Ja ettei elämä ole uusin puhelin,tietokone tai merkkivaatteet.
Hankala elämä edessä jos itsetunto on tavaroiden tai vanhempien jatkuvan
kehumisen ja liiallisen passaamisen varassa. Omilla siivillä täällä pitäisi
kuitenkin pystyä lentämään. - TEDD
Aikuinen joka on normaali pystyy sietämään lapsia oli ne omia tai ei ne on vain lapsia. Lapsi ottaa esimerkin aikuisista eikä kukaan varmaan halua tähän maailmaan lisää tunnevammaisia aikuisia joita syrjityistä lapsista voi tulla. Jos aikuinen ihminen tuntee vihaa lapsia kohtaan kannattaa käydä lääkärissä tai yhteiskunnan varoja säästääkseen kävellä junan alle. Ja nainen joka vihaa miehensä lasta ei voi saada mieheltä osaksi täydellistä rakkautta mies osaa kyllä pitää puolensa näissä asioissa ja älkää naiset ihmetelkö jos joku päivä mies vain häipyy!!!
- en vaan jaksa
Ei kaikkia tarvi sietää. Jos meillä on hyvä ja ihana perhe, miksi pitää hyväksyä keskenkasvaneet ja häikkölapset meille, omat lapset vielä oppivat huonoa käytöstä. Minusta kasvatusvastuu on äidin, ei minun miehen lapsille. Heidän äiti vastaa heistä, en minä, vaikka yrittää väkisin työntää sitä minulle. Tiedän että olen onnistunut omissani erinomaisesti, siksi hän liikaakin lapset meille, mutta raja kaikella. Komentaminenkaan ei onnistu kun lätisevät päin näköö.
- oot sairas! ...
en vaan jaksa kirjoitti:
Ei kaikkia tarvi sietää. Jos meillä on hyvä ja ihana perhe, miksi pitää hyväksyä keskenkasvaneet ja häikkölapset meille, omat lapset vielä oppivat huonoa käytöstä. Minusta kasvatusvastuu on äidin, ei minun miehen lapsille. Heidän äiti vastaa heistä, en minä, vaikka yrittää väkisin työntää sitä minulle. Tiedän että olen onnistunut omissani erinomaisesti, siksi hän liikaakin lapset meille, mutta raja kaikella. Komentaminenkaan ei onnistu kun lätisevät päin näköö.
Provohan sie tietysti oot... mutta kuullostat aivan Eerikan äidiltä. Hyi V!!!
Sun vaikutuspiiristä pitäisi poistaa jokaikinen lapsi! - minä itse!
oot sairas! ... kirjoitti:
Provohan sie tietysti oot... mutta kuullostat aivan Eerikan äidiltä. Hyi V!!!
Sun vaikutuspiiristä pitäisi poistaa jokaikinen lapsi!Kuka on sanonutkaan että pidän toisten lapsista? Varsinkaan jos ei heitä ole kasvatettu kunnolla..
- Vastuu omasta elämäs
Kuka sanoi että tarvitsee pitää/ rakastaa, riittää että hyväksyy faktat.
Aikuinen ihminen osaa käyttäytyä , riittää kun kumppaniaan rakastaa, ellei rakkaus riitä jotta sietäisi pakollisia säännöllisiä vieraita, niin häipyy kuvioista.
Aikuinen ihminen ottaa oman tilansa omassa elämässään ja parisuhteessaan, ja katsoo onko se "sen arvoista".
Omaa elämää ei tarvitse pilata edes rakkaan kumppaninsa keskeneräisillä asioilla ja ongelmilla, ihan oma valinta. - äippäpuolikas
joku tuolla kirjoitti että jos rakastat miestäsi niin rakastat myös hänen lastaan. Ei se pidä paikkaansa eikä niin tarvi olla, Miestä voi rakastaa, mutta lasta ei tarvitse rakastaa, riittää että välittää. Miksi sitä tarvisi rakastaa kun ei omakaan ole vaan toisen naisen synnyttämä vaikka onkin miehesi lapsi ? Sekin jos välittää niin on parempi kuin ei mitään.
Meillä on miehellä yksi lapsi josta välitän, mutta en rakasta millään tavalla vaikka miestäni rakastan. Tosin en juurikaan huomioi lasta siinä mielessä että veisin ostoksille tai leikkisin tms hänen kanssaan (lapsi 11-v). Olen kuten olen myös silloin kun lapsi ei ole meillä. Mies ei tästä tykkää yhtään, eikä varmaan ihme, mutta en mä koe velvollisuudekseni viettää kasapäin aikaa tämän lapsen kanssa tai jättäisin vaikka omat menoni tekemättä lapsen takia, Sen on mieheni aikoinaan tehnyt, jättänyt perheensä, tapaa lastaan joka 2.viikonloppu niin luulisi että sen ajan todella olisi lapsensa kanssa eikä odota että muut sen tekevät kun hän tekee omia juttujaan tai odota että silloin kun lapsi on meillä niin silloin on kaikkien oltava läsnä. Ei siihen mielestäni ketään ns.ulkopuolista voi pakottaa tai vaatia. HÄN on lapsesta vastuussa lapsen ISÄNÄ, ja lapsen äiti lapsen ÄITINÄ. Ei isovanhemmat tai isän tai äidin puolisot.
Välitän kyllä, mutta en rakasta. Ei äidin ja isän puolisoiden tarvitse häntä tai niitä rakastaa, välittäminen on riittävä luomaan hyvää ilmapiiriä, se jos inhoaa niin silloin kannattaa miettiä jaksaako sitä elämää vai onko parempi pakasta kassi ja lähteä vai käyttääkö sen ajan sitten omiin menoihin, rentoutumiseen tai mihin ikinä sitten vaan. Ja ei minun mielestäni lapsen etävanhempi kenellä on uusi puoliso saakaan vaatia puolisoon olemaan paikalla silloin kun hänen lapsi/lapset tulevat, se tukahduttaa puolison ja siitä lähtee oravanpyörä josta ei pääse irti- kassialma1
Onko noita toukkia pakko tehdä kun aina erotaan ja kakarat sitten riesana uudessa suhteessa.Monet kuvittelee että lapset on se kiinni pitävä voima mutta erehtyvät kun isukki haluaa timmin tytön sen ryhävalaan paikalle..kun ensin aikansa katselee..miettikää tarkkaan kenen kanssa noita babyja teette.80% eroaa kahden vuoden sisällä naimisiin menosta ja tämä on fakta homma.aattelepa ite.
- rasittavat miehen ka
kassialma1 kirjoitti:
Onko noita toukkia pakko tehdä kun aina erotaan ja kakarat sitten riesana uudessa suhteessa.Monet kuvittelee että lapset on se kiinni pitävä voima mutta erehtyvät kun isukki haluaa timmin tytön sen ryhävalaan paikalle..kun ensin aikansa katselee..miettikää tarkkaan kenen kanssa noita babyja teette.80% eroaa kahden vuoden sisällä naimisiin menosta ja tämä on fakta homma.aattelepa ite.
Iiteen suhteeseen mennään kun kaksi akuista rakastuu, ei lasten tähden. Ne voisi olla viakka missä ei niitä kaivata.
Ne tulee vaan oheistuotteena, pakko sietää kun oma äiti ei halua heitä hoitaa.
Meilläkin ne on täällä kaksi päivää kahdessa viikossa, ihan liikaa, ällöttää. Mieksin on aina hermostunu kun tenavat tulee, ja puhumaton, Lapset siis pilaa meidän uuden parisuhteen täysin. Omat kun ovat hyvä käytöksisiä, mutta ei aina jaksais näitä toisia valvoa.
- Elle
Voi herran jumala...
Kuinka kehdataan puhua lapsista näin?
Itse halusit miehen ja lapsi tulee automaattisesti kaupan päälle.
Sinun täytyy vain kestää tai otat eron. - Toisen Onni,toisen..
Mä olen kanssa ihan pulassa ja tosi surullinen. Meillä ihana ydinperhe, jonka pilaa joka toinen viikonloppu mieheni lapsi, joka tulee meille pomottelemaan ja opettamaan pienelle yhteiselle pojallemme huonoja tapoja. Mies haluaa lapsensa perhelomille mukaan, minä olen mielummin pitämättä lomaa, kun ottaisin tuon pojan mukaani, ketä en siedä. En siedä sitä, että joka toinen viikonloppu mieheni ei ole läsnä omalle perheelleen vaan mieheni poika sotkee arkemme. Mielestäni jos eroaa niin niitä lapsia voisi käydä tapaamassa muualla, eikä sotkea uutta perhettä siihen mukaan. Ja äitipuolet on aina hirviöitä. Mitään muuta haluta kun viettää rauhallista perhe-elämää oman perheen kanssa. Nyt en voi erotakaan, kun meillä on yhteinen poika, jonka elämää en halua pilata. Todella hankala tilanne.
- Anti mennä vaan
Kyl sun kandee erota vaan suosiolla - sittenhän kaikki ne mukulanne ovat tasa-arvoisia ;). Teillä ei oo ydinperhettä, eikä tule ikinä olemaan, jos et sitä tajua oot holhouksen tarpeessa.
Monet uusperheen lapset ovat jo tottuneet aikuisten seksisuhteisiin ja eroihin, eikä ne niitä hetkauta. Pääasia on, että on joku pysyvä ihminen huolehtimassa _lapsien_ tarpeista eikä omasta jalkovälistään. Nykyään tuo pysyvä ihminen tuntuu löytyvän lastensuojelun henkilökunnasta.
- meillä kauheita
On outoa ettei lasten oma äiti viitsi hoitaa. Sysää lasten kasvatuksen ex miehen uudelle vaimolle. Ei kaikki halua olla äitejä toisten kersoille.
Kuka saa lapsilisät ja elarit, no ex viamo, senpä takia se haluukin vastuun pois.
Usein ne lapsetkin ovat huonosti kasvatettuja, rääväsuita ja likaisia. Kuka haluaa heidät? Ei ole isän vastuulla enää, kyllä se on äiti joka on vastuussa. Mutta osaako he? - valinta on sun
Senkun teet sen häivy, niin ei tartte täällä lukee sun hulluja juttujasi.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?971968- 881380
- 1101153
- 761047
- 1211042
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57893- 47811
- 36802
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis48761- 33713