Autotalli

heti vai hetken päästä

Sanokaas, onko teidän mielestänne järkevämpää rakentaa autotalli/varastorakennus pihaan heti talon rakentamisen yhteydessä vai vasta muutaman vuoden päästä kun tarve on isompi? Meillä on nyt miehen kanssa kinaa, mies tahtoo odottaa muutaman vuoden ja minä taas rakentaisin sen samalla kun talonkin. Mies sanoo etä tehdään yhdestä makuuhuoneesta varasto niin kauaksi kun ei ole lapsia. (Talossa 3 h oh keittiö ja mies varaa yhden itselleen tietokoneidensäätö/pelihuoneeksi, eli minulle ei jäisi työhuonetta ollenkaan jos siitä tehdään varasto)

Oman mielipiteeni perustelen näin:
-Rahaa voi säästyä kun tehdään koko homma kerralla
-Ei tarvitse myöhemmin enää alkaa uuteen rakennusprojektiin
-Varastotilaa on sitten heti kun muuttaa eikä vasta sitten, kun kaikki huoneet on jo täynnä romua
-esim. terassikalusteet, polkupyörät ym. tarvitsevat talveksi suojaa
-Mies omistaa normaalin henkilöauton lisäksi vm. 63 amerikanraudan sekä moottoripyörän, eikö niille ainakin pitäisi olla paikka talveksi?! Nykyään niitä säilytetään toisella paikkakunnalla sukulaisen luona.
-Saisi sitä puutarhaakin alkaa laittamaan pelkäämättä että osa siitä kuitenkin poljetaan työkoneilla pilalle muutaman vuoden päästä..

Minä olen kyllä sitä mieltä, että jos nyt muutamme sitten nykyisestä rivariasunnosta uuteen taloomme, ei meillä ole enää paikkaa mihin laittaa häkivarastosta erinäisiä ulkotavaroita eikä suojaa autoille. Rivitalossa on, eli eikö se olisi oikeastaan siirtymistä huonompaan?! Ainoastaan asumistila kasvaa, mutta jos sekin täytetään romulla joka kuuluisi ulos, ei tilastakaan ole iloa. Sisusta nyt siinä sitten nätti koti saakeli.

Kommentteja, miten teillä on tehty, miten mielestänne kannattaisi tehdä? Mies sanoo minun olevan suuruudenhullu idiootti, olenko? Onko epärealistinen toive saada autotalli talon yhteyteen saman tien?

4

855

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juurirakentanut

      Juuri rakentaneena sanoisin että rakenna ihan ensin se autotalli/varasto, sitten itse talo.

      Jos vielä rakennan uuden talon, takuuvarmasti aloitan autotallista. Jo pelkästään kunnon varastotilan käytössä olosta koko talon rakentamisen ajalle tulisi todella iso helpotus hommien kulkuun. Ja sitten kun pääsee muuttamaan ei tarvitse kantaa kaikkea sitä tavara määrää sisälle. Mieluummin jättäisin osan talosta myöhemmiksi vuosiksi(lisä mh:t yläkertaan tai suunniteltu laajennusvara maantasalle).

      • tykkää

        Kun teillä ei nyt ole sitä omaa tallia, on niin mukava, kun miehesi käy kaikilla lomillaan täällä sukulaisissa korjailemassa autoaan ja pyöräänsä ja samalla tulette kylään. Loppuuko sitten kyläilyt, kun mies muuttaa asumaan siihen omaan talliin harrastustena pariin?


      • enpä usko
        tykkää kirjoitti:

        Kun teillä ei nyt ole sitä omaa tallia, on niin mukava, kun miehesi käy kaikilla lomillaan täällä sukulaisissa korjailemassa autoaan ja pyöräänsä ja samalla tulette kylään. Loppuuko sitten kyläilyt, kun mies muuttaa asumaan siihen omaan talliin harrastustena pariin?

        Tämä sukulainen on harvoin kotona työnsä vuoksi, mutta näemme häntä päivittäin töissä koska olemme samassa perheyrityksessä töissä koko sakki. Varmasti hän tykkää kun vierailemme, eivätkä ne vierailut siihen omaankaan talliin loppuisi. Ei olla mieheni kanssa mitään kotiin lukittautuvaa tyyppiä, onneksi :) Kyllä se minun mielestäni se talli olisi kovasti tarpeen.

        Mieheni ei muuten todellakaan koskaan "laittele" autojaan tai prätkäänsä, vaan vie ne ammattilaiselle koska ei itse osaa tehdä niille yhtään mitään (paitsi ajella). Minä olen joskus tätä vanhaa klassikkoa vahaillut ym., mutta mies ei siihen koske. Hänen mielenkiintonsa on tietokonepeleissä. (Saattaa olla yksi syy siihen, miksi hän ei ymmärrä autotallin tarkeyttä)


    • sdsdffff

      Mielestäni on hölmöä edes ajatella päivänselvää asiaa... Jos vaihtoehdot ovat nuo.
      Talli heti ja niinkuin joku mainitsi, niin paras vaihtoehto olisi aloittaa tallista. Saa kaiken taloa varten hankitun rakennusmateriaalin heti suojaa ja työkalut päivän päätteeksi lukkojen taakse jne.

      Itse rakensin talon viime kesänä ja nyt teen tallia... Onneksi viimevuoden suunnitelmat pitivät ja aloitin tallin teon, sillä en ollut tehnyt pihalle vielä mitää ja se on edelleenkin pommin jäljiltä. Varastotilaa tarvitaan aina. Nyrkkisääntö on tallin koolle... Jos taloudessa yksi auto, rakenna talli kahdelle autolle jne :-)
      Te saatatte tarvita muutaman vuoden jälkeen jo lisää varastotilaa.. Rakentakaan sitten pihan perälle joku kevyt varasto, mutta nyt samantien talli ja talo. piste.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 130
      3694
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      95
      3358
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2438
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1851
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1698
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1589
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1544
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1496
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1461
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      84
      1420
    Aihe