Vääryys!

Ihan sairasta

Ihan sairasta Kela ei maksa mun vuokra-asunnon vuokria koska mulla on niin paljon säätöjä! Siis koska olen laittanut kesätöistä saadut rahat säästöön enkä tuhlannut autoon tai matkoihin niin sitten valtio rokottaa siitä. Piti säästää opintoja varten, että ei tarvitsisi ottaa lainaa, mutta nyt katoaa omat rahat tililtä. En voi edes harkita 12kk palvelusta, vaikka ei kyllä enää kiinnostakkaan. Motivaatio meni! Pitääkö kaikkien nuorien olla köyhiä? Olisi varmaan lukioaikoina pitänyt viikonloput vain dokailla kun työnteosta saatu palkka viedään pois.

Sairas järjestelmä: minun pitää MAKSAA siitä, että käyn armeijan. Kyllä on vasemmistolainen armeija meillä kun sieltä valmistuminen edellyttää köyhyyttä? Liekä joku munkkiluostari kun viedään viina, seksi ja rahat! Intti ok, ja sen vielä kestää, mutta tilin saldon lasku on kyllä ihan liikaa! Pitää varmaan myöhästyttää inttiin menoa, että ehdin tuhlata rahat. Tai ehkä sitten pitäisi vaikka ostaa kultaa/hopeaa kilotavarana ja piilottaa ne harkot sitten pankkiin. Tällöin kuitenkin syyllistyisin petokseen! No kohta on sellainen EVVK asenne ja käyn hakemassa vapautuksen jos tää näin vaikeaksi menee.

Onko täällä kohtalotovereita, jonka valtio-pankki-armeija koalitio yrittää pakottaa nuoren velkaantumaan ja ikuiseen velkavankeuteen? Muutenkin intti tulee mulle kalliimmaksi kun olen nyt hyvä palkkaisessa duunissa, mutta määräaikaisena. Eipä odota duunipaikka enää takaisin tullessa kun sijaistamani henkilö palaa työelämään. Vittu mitä tuohua. Intti maksaa mulle 6kk palkka : 2400€*6 - verot = 11000€ 6kk vuokra 420*6 = 2520€. Että silleen yhteensä metsäkeikalle tulee hintaa noin 13 500 €. Kuka maksaa laskun; minä! Liityttäis vaikka Natoon tulisi sekin halvemmaksi kun tää vitun tuilla leikkiminen, saatana vain köyhät idiootit saa tukia, sitten työtätekeviä rankaistaan.

Väärin, väärin, väärin!!!

15

1328

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "Ihan sairasta Kela ei maksa mun vuokra-asunnon vuokria koska mulla on niin paljon säätöjä! Siis koska olen laittanut kesätöistä saadut rahat säästöön enkä tuhlannut autoon tai matkoihin niin sitten valtio rokottaa siitä. Piti säästää opintoja varten, että ei tarvitsisi ottaa lainaa, mutta nyt katoaa omat rahat tililtä. En voi edes harkita 12kk palvelusta, vaikka ei kyllä enää kiinnostakkaan. Motivaatio meni! Pitääkö kaikkien nuorien olla köyhiä? Olisi varmaan lukioaikoina pitänyt viikonloput vain dokailla kun työnteosta saatu palkka viedään pois."

      Onko kela siis tosiaan ottanut nämä rahat pois sun tililtäsi? Sehän tässä maassa onkin just niin epäoikeudenmukaista, kun työtä tekemällä ei saisi rikastua. Kaiken maailman juopoille ja sosiaalipummeille kyllä maksetaan kelasta kaikki mahdolliset etuudet, eikä heiltä haluta viedä ikinä mitään pois. Jos kela tosiaan on vienyt rahat sun tililtä, niin siinä tapauksessa kaikkien vastaavassa tilanteessa olevien kannattaakin tienata ja säilyttää noita rahoja jossakin niin sanotusti "säästössä", jolloin rahat ovat pois kelan ulottuvilta.

      "Sairas järjestelmä: minun pitää MAKSAA siitä, että käyn armeijan. Kyllä on vasemmistolainen armeija meillä kun sieltä valmistuminen edellyttää köyhyyttä? Liekä joku munkkiluostari kun viedään viina, seksi ja rahat! Intti ok, ja sen vielä kestää, mutta tilin saldon lasku on kyllä ihan liikaa! Pitää varmaan myöhästyttää inttiin menoa, että ehdin tuhlata rahat. Tai ehkä sitten pitäisi vaikka ostaa kultaa/hopeaa kilotavarana ja piilottaa ne harkot sitten pankkiin. Tällöin kuitenkin syyllistyisin petokseen! No kohta on sellainen EVVK asenne ja käyn hakemassa vapautuksen jos tää näin vaikeaksi menee."

      Ymmärrän oikein hyvin, jos tuollainen järjestelmä vituttaa. Siltähän se varmasti tuntuu, että nyt joutuu oikein maksamaan siitä hyvästä, että saa käydä sen armeijan. Suosittelen kyllä sinua hankkimaan vapautuksen koko tästä turhasta inttitouhusta, sillä ainakaan minun mielestäni sinä et ole yhtään mitään velkaa tälle valtiolle, joka on todellakin käytännössä pakottanut sut maksamaan siitä intin suorittamisesta.

    • Älä missään nimessä mene armeijaan jos sut laitetaan maksumieheksi. Asevelvollisen kuuluu saada sotilasavustusta aina kun on asevelvollisuuttaan suorittamassa! Eihän tämän paskavaltion touhuissa ole mitään rajaa. Täytyy sanoa että itsekin saan tienata 660€/kk, koska nostan opintotuen asumislisää. Valtio on täysin estänyt mun tienaamasta rahaa joten köyhänä täytyy pysyä.

      Mutta jos kela aikoo maksattaa sulla ne vuokrat niin lykkäystä kehiin ja tyhjennät sen tilisi vaikka sukanvarteen. Ei kukaan ole niin tyhmä että maksaa valtiolle kovan hinnan siitä että "saa" käydä armeijan. Vapautuksen saa helposti nykyään intistä ja säästät erittäin pitkän pennin. Vuokrarahasi ja tulonmenetyksesi vuoden ajalta joten suosittelen sitä vapautusta masennuksen, univaikeuksien, alkoholismin, huumeiden käytön ja sosiaalisten pelkojen perusteella. Noista kehität oman tarinan ja varaat ajan psykiatrille. Jatkat palkkatyössäsi ja haistatat paskat suomen armeijalle. "Yleistä" asevelvollisuutta ei muutenkaan ole enää kuin jossain Pohjois-Koreassa missä muutenkin alistetaan kansaa.

      • "Älä missään nimessä mene armeijaan jos sut laitetaan maksumieheksi. Asevelvollisen kuuluu saada sotilasavustusta aina kun on asevelvollisuuttaan suorittamassa! Eihän tämän paskavaltion touhuissa ole mitään rajaa. Täytyy sanoa että itsekin saan tienata 660€/kk, koska nostan opintotuen asumislisää. Valtio on täysin estänyt mun tienaamasta rahaa joten köyhänä täytyy pysyä."

        Niin ei todellakaan kannata mennä sinne armeijaan, jos joutuu vielä kaiken huipuksi vielä oikein itse maksamaan tuosta huvista. Nämä kelan jutut ja byrkoratiat ovat monesti kerta kaikkiaan aivan järjettömiä ja yleensä opiskelijoita ja työntekijöitä rangaistaan niissä aina kaikkein eniten, suurimman hyödyn saavat tietenkin aina kaikenlaiset työnvieroksujat ja sosiaalipummit, joille kyllä hoituu kelan kautta kaikki mahdolliset etuudet.

        "Mutta jos kela aikoo maksattaa sulla ne vuokrat niin lykkäystä kehiin ja tyhjennät sen tilisi vaikka sukanvarteen. Ei kukaan ole niin tyhmä että maksaa valtiolle kovan hinnan siitä että "saa" käydä armeijan. Vapautuksen saa helposti nykyään intistä ja säästät erittäin pitkän pennin. Vuokrarahasi ja tulonmenetyksesi vuoden ajalta joten suosittelen sitä vapautusta masennuksen, univaikeuksien, alkoholismin, huumeiden käytön ja sosiaalisten pelkojen perusteella. Noista kehität oman tarinan ja varaat ajan psykiatrille. Jatkat palkkatyössäsi ja haistatat paskat suomen armeijalle. "Yleistä" asevelvollisuutta ei muutenkaan ole enää kuin jossain Pohjois-Koreassa missä muutenkin alistetaan kansaa. "

        Kannattaa todellakin oikeasti ottaa tili tyhjäksi saman tien, jos kela meinaa seurata pankkitietoja ja viedä vaivalla ansaitut rahat itselleen. Ei ole todellakaan mitään järkeä menettää palkkatyössä ansaittuja rahoja valtiolle vaan sen takia, että joutuu maksamaan niillä vuokraa armeija-aikana. Tuollaisen kelan kieroilun takia et todellakaan ole yhtään mitään velkaa tälle valtiolle, jonka takia sinä olisit muka jotenkin velvollinen suorittamaan sitä asepalvelusta ja puolustamaan tätä maata jonkun mahdollisen sodan syttyessä. Muutenkin se yleinen asevelvollisuus on jo niin totaalisen vanhentunut sortojärjestelmä, ettei sitä ole enää käytössä kun jossakin pohjois-korean kaltaisissa diktatuurivaltioissa, joissa kansalaisia sorretaan ja alistetaan kaikin mahdollisin tavoin.


    • Peelo

      Kelalla tuntuu tosiaan olevan ihme meininki noissa hakemuksissa, mutta täytyy vain pysyä lujana.

      Se ei ole Kelan vaan sosiaalitoimiston asia valvoa, jos hakijan tilillä on rahaa.
      Oletan, että sinulla ei ole intin aikana muita tuloja kuin päiväraha, jolloin sinulla on täysi oikeus saada sotilasavustusta vuokranmaksuun.

      Tee valitus:
      Katso kelan päätöslomakkeesta valitusohjeet ja laadi valituskirje jossa vetoat että säästät rahoittaaksesi opintosi, eikä sinulla ole varaa käyttää rahoja vuokranmaksuun.

      ASIAN JÄTTÄMINEN SIIHEN, VALITTAMATTA JÄTTÄMINEN JA SÄÄSTÖJEN TUHLAAMINEN ON PAHINTA MITÄ VOIT TEHDÄ.
      maltilla edetään.

      Mikäli Kelasta ei millään heru rahaa valituksesta huolimatta, voi aina kääntyä sosiaalitoimiston puoleen. Siellä asiat hoituvat huomattavasti paremmin kuin kelassa ja sosiaaliohjaajat ymmärtävät tilanteesi. Tiedän asian kokemuksesta.

      Tsemppiä sulle taisteluun byrokratiaa vastaan ja muista: ÄLÄ ANNA PERIKSI. ;-)

    • jeriys

      siellä on naisetkin kauniimpia kuin täällä.

      http://www.youtube.com/watch?v=V_Uy34kTEMI

      Maksat varmaan mieluummin niille, ettei tarvitse tappaa, tai tulla tapetuksi oikeassa sodassa.

      On se niin väärin, väärin.

      Järjestelmä on perseestä, kun tuollaisia velliperseitä pakotetaan tekemään jotain.

      Vapaaehtoinen asepalvelus olisi ratkaisu kaikelle vääryydelle. Silloin velliperseet maksaisivat turvallisuudestaan, joka olisi todellinen, toisin kuin nyt.

    • mitä kirjotat

      kyllä se kela vaan maksaa koko vuokran säästöistä huolimatta, tietenkin. Itse soitin asiasta eikä mitään väliä paljon tilillä on rahaa, kunhan se vuokra-asunto on hankittu VÄHINTÄÄN 3kk ennen palveluksen alkua. Itsellänikin on siellä 30k € mutta kela maksaa mun 600€ vuokran kokonaisuudessaan kestää armeija sitten 6kk tai 12kk.

      • hurååå

        Kelan tätis on tehny hyväntahtoisen virkavirheen, että suu suppuun vaan. Sotilasavustuslaissa 2§ määrää tarveharkintaisuuden.


    • hurååå

      Joo mulla oli sama homma. Joka helvetin penni mikä oli tilillä piti sinne selvittää, että mitä varten ne on ja mistä ne on tullu. Mulla oli sotilasavustuksessa kolkytä sivua liitteitä. Periaatehan on, että säästöt on käytettävä ensin.

      Ajattelin, että jos ei tukee tuu niin vuokrakämppä irtisanoon ja sit kaikki kamat peräkärriin ja inttiin. Kelan lappujen kanssa sit seisoo siellä portilla peräkärrin kaa. Voi tietty haitata palvelusta ehkä.

      • hurååå

        Selvitä asia ENNEN menoa. Siellä siitä ei tuu mitää. Kirjallista valitusta Kelaan vaan ja vaadit niissä valituksissa selvittään mihin lakipykäliin vedoten ne ei maksa tai että mihin lakipykäliin vedoten sun pitää käyttää säästöt.


      • hurååå
        hurååå kirjoitti:

        Selvitä asia ENNEN menoa. Siellä siitä ei tuu mitää. Kirjallista valitusta Kelaan vaan ja vaadit niissä valituksissa selvittään mihin lakipykäliin vedoten ne ei maksa tai että mihin lakipykäliin vedoten sun pitää käyttää säästöt.

        Sinä et voi päättää oletko 12kk vai 6kk. Sen päättää joku muu.


    • Juulle

      Tuohon samaan loukkuun on moni muukin astunut. Jos säästöjä on yhtään, niin ne pitää käyttää ensin, ennenkuin kela alkaa maksaa mitään. Eikä sossustakaan saa rahaa, jos on omia säästöjä.

      Aiemmissa kirjoituksissa kehotettiin tekemään valitus asiasta Kelalle. Ei hyödytä. Samasta asiasta ovat muutkin valittaneet, mutta Kelan kanta on voittanut. Sääntö on selvä. Jos on säästöjä = vuokria ei makseta. Siinä ei valitukset auta.

      Työnteolla tienattuja, opintojen ajaksi tarkoitettuja rahoja ei tietenkään kannata tuhlata tällaisen asian takia. Ampuisit vain itseäsi jalkaan mutta se ei hetkauttaisi Kelaa tai armeijaa mitenkään.

      Vaihtoehtoja on kaksi

      1. Rahojen piilottaminen
      2. Armeijan lykkääminen/vapautuksen hankkiminen

      ykkösvaihtoehto on muuten hyvä, mutta viranomaisilla on myös mahdollisuus selvittää pankkitilin tapahtumia takautuvasti. He voivat alkaa kysellä, että mihinkäs nämä tilillä olleet rahat on siirretty. Seurauksena voi olla, että vuokria ei makseta, vaikka tili olisi armeija-ajaksi nollattu.

      Vaihtoehto 2 on mielestäni paras. Hanki lykkäystä ja hoida raha-asiat sellaiselle mallille, ettet joudu maksumieheksi. Vapautuksen hankkiminenkaan ei ole paha vaihtoehto, jos sillä tavalla pidät tienaamasi rahat. Missään tapauksessa niitä ei kannata menettää tällaisen asian takia.

      • "ykkösvaihtoehto on muuten hyvä, mutta viranomaisilla on myös mahdollisuus selvittää pankkitilin tapahtumia takautuvasti. He voivat alkaa kysellä, että mihinkäs nämä tilillä olleet rahat on siirretty. Seurauksena voi olla, että vuokria ei makseta, vaikka tili olisi armeija-ajaksi nollattu."

        Jos kelan päätös on todellakin se, etteivät he suostu maksamaan sun vuokraa inttiajalta tililläsi olevien säästöjen takia, niin siinä tapauksessa sun kannattaa aivan ehdottomasti päätyä tähän ykkösvaihtoehtoon, eli ottaa tili tyhjäksi ja laittaa rahat säästöön ihan mihin tahansa. Otat rahat säästöön himaan tai annat ne vanhempiesi tilille, sieltä ei pitäisi viranomaisten päästä sun rahoihin käsiksi. Jos viranomaiset alkavat sitten kysellä sun rahojesi perään, niin sanot vaan suoraan vaikka niin, että olet tuhlannut kaikki rahasi turhuuksiin, eli mm. shoppailuun, dokaamiseen, velkoihin ja mihin tahansa. Sanot vaan niin, että tilillä olevat rahat on tuhlattu kokonaan pois.

        "Vaihtoehto 2 on mielestäni paras. Hanki lykkäystä ja hoida raha-asiat sellaiselle mallille, ettet joudu maksumieheksi. Vapautuksen hankkiminenkaan ei ole paha vaihtoehto, jos sillä tavalla pidät tienaamasi rahat. Missään tapauksessa niitä ei kannata menettää tällaisen asian takia."

        Suosittelen sulle aivan ehdottomasti tota vapautuksen hankkimista jo ihan pelkästään periaatteellisten syiden takia. Onhan se niin totaalisen väärin kun olla voi, että sä et saisi käyttää omia vaivalla hankkimiasi rahoja siihen mihin itse haluaisit. Ja sitten valtio vielä oikein innolla odottaa sitä, että sä olisit vielä valmis oikein maksamaan siitä hyvästä, että saisit mennä sinne armeijaan. Missään tapauksessa sun ei kannata menettää näitä vaivalla hankittuja rahojasi näin turhan ja typerän asian kun asevelvollisuuden takia.


      • hurååå
        DarkFear kirjoitti:

        "ykkösvaihtoehto on muuten hyvä, mutta viranomaisilla on myös mahdollisuus selvittää pankkitilin tapahtumia takautuvasti. He voivat alkaa kysellä, että mihinkäs nämä tilillä olleet rahat on siirretty. Seurauksena voi olla, että vuokria ei makseta, vaikka tili olisi armeija-ajaksi nollattu."

        Jos kelan päätös on todellakin se, etteivät he suostu maksamaan sun vuokraa inttiajalta tililläsi olevien säästöjen takia, niin siinä tapauksessa sun kannattaa aivan ehdottomasti päätyä tähän ykkösvaihtoehtoon, eli ottaa tili tyhjäksi ja laittaa rahat säästöön ihan mihin tahansa. Otat rahat säästöön himaan tai annat ne vanhempiesi tilille, sieltä ei pitäisi viranomaisten päästä sun rahoihin käsiksi. Jos viranomaiset alkavat sitten kysellä sun rahojesi perään, niin sanot vaan suoraan vaikka niin, että olet tuhlannut kaikki rahasi turhuuksiin, eli mm. shoppailuun, dokaamiseen, velkoihin ja mihin tahansa. Sanot vaan niin, että tilillä olevat rahat on tuhlattu kokonaan pois.

        "Vaihtoehto 2 on mielestäni paras. Hanki lykkäystä ja hoida raha-asiat sellaiselle mallille, ettet joudu maksumieheksi. Vapautuksen hankkiminenkaan ei ole paha vaihtoehto, jos sillä tavalla pidät tienaamasi rahat. Missään tapauksessa niitä ei kannata menettää tällaisen asian takia."

        Suosittelen sulle aivan ehdottomasti tota vapautuksen hankkimista jo ihan pelkästään periaatteellisten syiden takia. Onhan se niin totaalisen väärin kun olla voi, että sä et saisi käyttää omia vaivalla hankkimiasi rahoja siihen mihin itse haluaisit. Ja sitten valtio vielä oikein innolla odottaa sitä, että sä olisit vielä valmis oikein maksamaan siitä hyvästä, että saisit mennä sinne armeijaan. Missään tapauksessa sun ei kannata menettää näitä vaivalla hankittuja rahojasi näin turhan ja typerän asian kun asevelvollisuuden takia.

        Yli 3800 euron tilisiirrot voidaan katsoa lahjaksi. Lahjasta menee lahjavero. Jos siirrät vanhempien tilille niin kannattaa tehdä velkakirja.


      • tai irtisano se
        DarkFear kirjoitti:

        "ykkösvaihtoehto on muuten hyvä, mutta viranomaisilla on myös mahdollisuus selvittää pankkitilin tapahtumia takautuvasti. He voivat alkaa kysellä, että mihinkäs nämä tilillä olleet rahat on siirretty. Seurauksena voi olla, että vuokria ei makseta, vaikka tili olisi armeija-ajaksi nollattu."

        Jos kelan päätös on todellakin se, etteivät he suostu maksamaan sun vuokraa inttiajalta tililläsi olevien säästöjen takia, niin siinä tapauksessa sun kannattaa aivan ehdottomasti päätyä tähän ykkösvaihtoehtoon, eli ottaa tili tyhjäksi ja laittaa rahat säästöön ihan mihin tahansa. Otat rahat säästöön himaan tai annat ne vanhempiesi tilille, sieltä ei pitäisi viranomaisten päästä sun rahoihin käsiksi. Jos viranomaiset alkavat sitten kysellä sun rahojesi perään, niin sanot vaan suoraan vaikka niin, että olet tuhlannut kaikki rahasi turhuuksiin, eli mm. shoppailuun, dokaamiseen, velkoihin ja mihin tahansa. Sanot vaan niin, että tilillä olevat rahat on tuhlattu kokonaan pois.

        "Vaihtoehto 2 on mielestäni paras. Hanki lykkäystä ja hoida raha-asiat sellaiselle mallille, ettet joudu maksumieheksi. Vapautuksen hankkiminenkaan ei ole paha vaihtoehto, jos sillä tavalla pidät tienaamasi rahat. Missään tapauksessa niitä ei kannata menettää tällaisen asian takia."

        Suosittelen sulle aivan ehdottomasti tota vapautuksen hankkimista jo ihan pelkästään periaatteellisten syiden takia. Onhan se niin totaalisen väärin kun olla voi, että sä et saisi käyttää omia vaivalla hankkimiasi rahoja siihen mihin itse haluaisit. Ja sitten valtio vielä oikein innolla odottaa sitä, että sä olisit vielä valmis oikein maksamaan siitä hyvästä, että saisit mennä sinne armeijaan. Missään tapauksessa sun ei kannata menettää näitä vaivalla hankittuja rahojasi näin turhan ja typerän asian kun asevelvollisuuden takia.

        Voit asua lomilla vaikka vanhempien luona.


    • valtio saattaa

      uhrata viellä henkenne epäonnistuneen politiikan seurauksena, se voi hyvinkin olla NATO:n ulkopuolelle jääminen. No, teistä koulutetaan omalla kustannuksellanne vastaava pelote venäjää vastaan, jos se ei toimi, maksatte viellä hengellänne, tai terveydellänne siitä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      140
      6083
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3685
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      1955
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1939
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      25
      1758
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      76
      1619
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      16
      1532
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      14
      1435
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1428
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      27
      1345
    Aihe