Miten olette onnistuneet kasvattamaan tomaatteja parvekkeella ? Pitäiskö taimien kukkia jo ? Minulla on parveke täynnä tomaatintaimia kukkaruukuissa. Kasvatin ne itse siemenistä, mutta eivät kuki vielä. Olenkohan lannoittanut liian vähän vai miksi tomaateissani ei vielä ole kukkia ?
Tomaatin kasvatus
8
5694
Vastaukset
- kylvö
Milloin olet tomaattisi kylvänyt? Nehän pitää laittaa jo hyvissä ajoin. Ja lannoittaa reippaasti. Osta valmiita taimia jotka jo kukkii jos näyttää heikolta. Vielä saattaa saada tomaatintaimia puutarhoilta ja toreilta... Omissa on jo raakileet ;) Ostin toukokuun lopussa puutarhalta. Tomaatti tarvitsee reippaan lannoituksen lisäksi ison ruukun. Siis yli 10 litraisen. Itselläni ovat 20-30 litraisissa. Kunnolla kananlantaa lannoitteena.
- ostin
pari ns. kasvusäkkiä ja kukkii jo, raakileitakin on. Itse kasvatin siemenestä, istutin säkkiin jo toukokuun alussa.
- tomattikasvattaminen.
ostin kirjoitti:
pari ns. kasvusäkkiä ja kukkii jo, raakileitakin on. Itse kasvatin siemenestä, istutin säkkiin jo toukokuun alussa.
Voisiko joku opastaa vähän varkaiden poistamisessa ja tunnistamisessa sekä kukkien pölyttämisessä sekä millä lailla tunnistaa raakileet?
Minulla on 6 tomattia kasvamassa parvekkeella ja alussa luulin, että tomatti tekee itsestään tomatteja. - riittää
tomattikasvattaminen. kirjoitti:
Voisiko joku opastaa vähän varkaiden poistamisessa ja tunnistamisessa sekä kukkien pölyttämisessä sekä millä lailla tunnistaa raakileet?
Minulla on 6 tomattia kasvamassa parvekkeella ja alussa luulin, että tomatti tekee itsestään tomatteja.Ei niitä tarvitse pölyttää, ravistelee hieman vain vartta (silloin itsepölytys tapahtuu). Varkaat on niitä versoja jotka kasvaa lehtien tyviin. Eli tomaatin pitää olla yksirunkoinen, ei saa lehtihangoista kasvaa versoja. Jos et ole niitä poistanut, voi olla melkoinen puska jo...
Raakileiden tunnistaminen..öö? Siis mitä tuolla mahdat tarkoittaa? Tomaatin raakileet kyllä tunnistaa lapsikin. - taimia!
riittää kirjoitti:
Ei niitä tarvitse pölyttää, ravistelee hieman vain vartta (silloin itsepölytys tapahtuu). Varkaat on niitä versoja jotka kasvaa lehtien tyviin. Eli tomaatin pitää olla yksirunkoinen, ei saa lehtihangoista kasvaa versoja. Jos et ole niitä poistanut, voi olla melkoinen puska jo...
Raakileiden tunnistaminen..öö? Siis mitä tuolla mahdat tarkoittaa? Tomaatin raakileet kyllä tunnistaa lapsikin.Ostin toukokuussa 1 kpl pensastomaattia ja 1 kpl parveketomaattia. Molemmat ovat jo kuukauden ajan kukkineet.
Pensastomaatti on niin täynnä raakileita, että olen joutunut useaan otteeseen tukemaan varsia Y-kepeillä, sillä pelkään varsien katkeavan.
Punaista liuote lannosta olen antanut parin viikon välein, ja olen huolehtinut siitä, että taimet eivät ole päässeet kuivumaan.
Vaikka asumme neljännessä kerroksessa, niin kimalaisia käy melko mukavasti. Pelkästään kukkivat krassit ja amppelimansikat tuntuvat houkuttelevan.
Oppia ikä kaikki (jouduin jo lapsena isoissa kasvihuoneissa nyppimään varkaita). - tommaatti
taimia! kirjoitti:
Ostin toukokuussa 1 kpl pensastomaattia ja 1 kpl parveketomaattia. Molemmat ovat jo kuukauden ajan kukkineet.
Pensastomaatti on niin täynnä raakileita, että olen joutunut useaan otteeseen tukemaan varsia Y-kepeillä, sillä pelkään varsien katkeavan.
Punaista liuote lannosta olen antanut parin viikon välein, ja olen huolehtinut siitä, että taimet eivät ole päässeet kuivumaan.
Vaikka asumme neljännessä kerroksessa, niin kimalaisia käy melko mukavasti. Pelkästään kukkivat krassit ja amppelimansikat tuntuvat houkuttelevan.
Oppia ikä kaikki (jouduin jo lapsena isoissa kasvihuoneissa nyppimään varkaita).voiko tomaattia lannoittaa ihan tavan substralilla tms.
- h
tommaatti kirjoitti:
voiko tomaattia lannoittaa ihan tavan substralilla tms.
minkä verran satoa saa kymmenestä tomaatin taimesta (normi runko tomaatti) riittääkö yhden perheen tarpeisiin (4 henk.)
- Lasiparvekkeella
Osaako joku sanoa voiko Tomaattia kasvattaa vesiviljelyllä lasiparvekkeella?
Tällöin esim: Mullan aiheuttaman sotkun, siirtelyn ja muun ylimääräisen työn tarve vähentyisi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jäätävä epävarmuus
Mistä tää hirveä epävarmuus molemminpuolin johtuu? Pohjimmiltaan uskon, että molemmat tietää, että tunteita on. Vai onko851887- 431479
Persut romahti Haapaveellä, kiitos Ilkka!
Persut saivat historiallisen tappion haapaveellä! Kiitos Ilkka!521062- 751054
- 721003
- 59981
Pitsaa selliiä
Onko uudet pitsat hyviä, kannatteooko käyvä vai suosiollako pittää hilipasta sotkamoon20950- 34910
- 37819
- 38759