heippa! Olin tänään neuvolassa ja viikkoja on mulla nyt 33 0 ja sf-mitta oli 33, et se menee aika pal yläkantissa.. mulle varattiin aika ultraan viikolle 37, vauvan painoarvioon, et jos näyttäisi tulevan iso vauva ni saan lähetteen sairaalaan arvioitavaks et pitääkö synnytys käynnistää jo aikaisemmin. Pikkasen tämä odotus jännittää, ni olisi kuulla muiden kokemuksia vastaavista tilanteista tms.. :)
Iso vauva tulossa?
5
382
Vastaukset
- ....
itsellä 33viikolla sf-mitta oli n.28 aika lailla on menty alakäyrän mukaan koko ajan. silti rv 37 painoarvio oli 3,5kg. että ei se sf-mitta todellakaan kerro sitä vauvelin kokoa :)
- otto-likka
Mä kävin neuvolassa muutama viikko sitten viikkoja oli 30 6 ja sf-mitta oli 31,5 ylä ylikäyrän meni. Edellinen mittaus rv 27 3 ja mitta oli 25..
Nyt maanantaina neuvola ja saa nähdä miten on käyny.. onko kasvanu, lyhentyny vai pysyny samana.. jännittää kyllä.. Jos on kasvanu niin sitten kuulemma varataan ultraan aikaa että saa paino arvion.. - 10/4
Mulla on tyttöjä odottaessa sf-mitta mennyt siellä yläkäyrällä, ja ovat olleet rv 38 syntyessään vähän yli tai alle 3,5 kiloisia. Eli ei mitään jättiläisiä. Poikaa odottaessani sf mitta olisi huidellut oikeasti missä lie yläkäyrän yläpuolella, mutta terkkari taputteli vauvaa niin kovasti, että sai mitan tippumaan sinne yläkäyrälle. Ja 4,4 kiloinen poika syntyi rv 38 1. Eli hän olisi kyllä ollut melkolailla jättiläinen jos olisi laskettuun päivään asti annettu masussa kelliä. Kukaan vaan ei sairaalassa uskonut ennen pojan syntymää, että yli 4 kiloinen olisi tulossa.
Enää en kyllä antaisi terkkarin taputella mahaa pienemmäksi, vaikka kuinka olisi "ylisuuri" sf-mitta. Nimittäin jos vauva on oikeasti iso, on siitä hyvä olla kaikki merkit myös synnytystä hoitavien ihmisten tiedossa jo ennen synnytystä. - rv 33+6
tänään neuvolassa , rv 33 6 ja sf-mitta 35cm. ei lääkäri itään sanonu.
minulla esikoisesta sf-mitta koko ajan 1-2 cm isompi mitä viikot, siis rv 20 oli 21 rv 25 oli 27 jne. kävi korkeimmillaan 41cm. poika syntyi laskettuna ja painoi 3810g 52cm, ihan normi kokonen siis. sama tokasta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kuolemanrangaistus
Mielestäni kuolemanrangaistus on väärin kaikissa tilanteissa. Vaikka joku olisi murhannut 10 ihmistä, hänen surmaaminen665429Muistakaa persut, että TE petitte, ei kokoomus
Miksikö kukaan ei arvostele kokoomusta? No sen vuoksi, että kokoomus noudattaa vaalilupauksiaan. Sen sijaan TE persut,2284247Seuraava hallituspohja - Kokoomus, kepu, persut + KD
Kokoomus saa ainakin 20% kannatuksen ensi vaaleissa, keskusta sanoisin noin 15%, persut todennäköisesti enemmän, ehkä 172552984Riikka Purra ei estä tehomaksun käyttöönottoa
Sähkön hinnoittelua koskevan määräyksen on määrä astua voimaan vuoden 2029 alusta, Energiavirastosta kerrotaan. Määräyk292672Outo ilmiö - vasemmistolaiset eivät kirjoita mitään kokoomuksesta
joka sentään johtaa hallitusta, ja jonka talouspolitiikkaa noudatetaan. Nämä muutamat vasemmistolaiset jotka täällä aina922567Maria Veitola kommentoi soutelija Saarion huomionhakuisuutta
"Minusta on jotenkin kuvottavaa, kuinka kovalla intensiteetillä Suomi-media seuraa miessankari Jari Saarion merihätää. S3311969Lopetan ikävöinnin
Ei meistä enää koskaan tule mitään. Olen ikävöinyt ja kaivannut enkä saa mitään vastakaikua ja lämpöä. Parempi erillään51862Muovipusseista pitäisi saada panttimaksu takaisin
Ostan joka päivä yhden muovipussin, ja niistä palautuu keskimäärin takaisin kaupan pullomaatin yhteydessä olevaan roskik551622Väestöstä vain vassarit vaihtuvat nopeammin kuin persut
Kevääseen 2023 verrattuna vassareita 50 prosenttia enemmän, ja persuja 25 prosenttia vähemmän.121547Jos kaikki lopulta kuolevat, onko edes pahimmillakaan rikoksilla mitään väliä?
Kaikki kuolevat lopulta. Siksi ihmisten tekemillä rikoksillakaan ei lopulta ole mitään merkitystä. Joidenkin mielestä t21516