lääkäri kieltäytyi terveystarkastuksesta armeijaan

tyttö18v

hei!

Kävin omalääkärini vastaanotolla ja pyysin häntä tekemään armeijan terveystarakstuksen mutta hän ei suostunut tekemään sitä, syynä oli se kun minulla on ruoka-aine allergioita, astma (pysyy hallinnassa nykyään ilman lääkkeitä) sekä olen pieni kokoinen

9

1422

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tyttö18v

      edellisestä viestistä unodin mainita:
      omalääkärini ei suostunut tekemään terveystakastusta minulle edellisen viestin syiden takia hän sanoi etten pärjää siellä vaikka itse tunnen pärjääväni siellä olen hoitoalan töissä. Astmani on ollut hallinassa ilman lääkkeitä jo pari vuotta ja pystyn rasittamaan itseäni myös ilman kohtausta. Mistä löytää lääkärin joka tekee tervystarkastuksen armeijaan? pitääkö mennä yksityis puolelle?

      • nainen23w

        Olen nainen, 23-vuotta, ja päätin nyt hakea armeijaan. Kotikaupunkini linjaus oli, että he eivät edes suostu tekemään naisille näitä lausuntoja, koska naisille armeija on vapaaehtoinen. Kävin sitten tänään yksityisellä lääkärillä. Sain A:n paperit.. :) Kannattaa mennä yksityiselle. Mut kyl tää nyt on pieni epäkohta mielestäni. Miehille ilmainen (tottakai sen ymmärrän ja pitääkin olla), mutta että naisena maksat 65 euroa siitä, että saat lausunnon. Ei kaikki kaupungit näin välttämättä tee, mutta Tampereen linjaus on tämä.


    • esikuntaan

      siellä osataan auttaa. Kovin outoa kyllä, että lääkäri voi noin kieltäytyä kokonaan, sillä eihän se kestä kuin 15min ja saat sitten a tai b paperit tai c:tä vastaavat jos kerran et ole alkuukaan soveltuva.

      • ei ..

        Olet arvokas ihminen ja tuottava yhteiskunnan jäsen, vaikket kävisikään ns. normaalia armeijaa.

        Lääkärit ovat ihmisiä.Ei niiden juttuja kannata vakavissaan ottaa. Joskus, hyvällä tuurilla, osuvat oikeaan, yleensä ei. Mun mielestä. Ne vain nauttii näennäisestä lapsena opetetusta luottamuksesta, joka on valheellinen... omaani en luota - sorry.

        Ainoa ja paras diagnosoija olet sinä itse - tää on paha ja sen vuoksi meillä on koko lääkärikunta - jos vain kykenet olemaan rehellinen itsellesi. Mitä enemmän valehtelet itsellesi, sen enemmän tarvitset 'lääkäriä'. .. sattuuu saoa tää...


    • fiksujakin

      lääkäreitä. Ole onnellinen.

    • Älä ota

      stresssi koko asia. Ihan hyvä ihminen vaikka ei opetella tappamaan muita ihmisiä.
      RAUHAA se tärkein asia on.

    • iosopdpodpo

      Jos lääkäri päästää sinut armeijana, ja joudut siellä terveysongelmiin jotka ovat selvästi olleet havaittavissa ennen palveluksen alkua, niin lääkäri on kusessa. Armeija ei ole mikään elämysmatka jonne pitää päästä kun se on niin ihqua.

      Astmat ja allergiat haittaavat palvelustasi varmasti. Miksi haluat haitata armeijan toimintaa menemällä sinne, vaikka selvästikään edellytyksiä ei oikein ole.

    • TÄLLÄ MENEMME

      jos torella oot 18wee, nii armeija ei viä pariin vuoteen oo sun paikkas. EI KANNATA.

      orota vaa viä.
      lääkäri teki ihan oikeen . OOTA PARI VUOTTA VIELÄ.

    • Inttimirri

      Mie varasin omalle lääkärille ajan tarkastusta varten, sielä sitten se oli hoo moilasena että mitä pitäis tehä, noh se soitti pariin paikkaa ja teki tarkastuksen, A:n paperit tuli.. Lääkärini myöhemmin ilmoitti että yksityisellä sen ois pitäny tehä, ettei ne sais niitä tehä :D Mutta kutsunnoissa lappu meni läpi kysymättä.
      Astma kyllä on haittana, siellä nimittäin joudutaan "äärirajoille". Mutta jos reenaa ittensä kunnolla ja valmistautuu rasitukseen niin uskoisin että pärjää. Voi olla että tulee B:n paperit sen takia.
      Ruoka allergiat EIVÄT ole minkään lainen este intille..
      Pienikokoisuus voi tulla haitaksi esteiden ylityksessä sekä rekan kyytiin hyppimisessä muttei muuten. Lisäksi jos treenaa lihaskunnon kohilleen niin no problem! :)
      Lisäksi intissä alokas kaudella tulee vielä uusi terveystarkastus ja sielä paremmin tutkitaan. Ne nimittäin eivät ota riskejä..
      Kutsunnoissa tuli yllärinä että sinne minne haluisi päästä ei niin vaan mennä, joten kannattaa varautua ettei pääse sinne prikaatiin minne haluaa :)

      Onnea yritykseen!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 150
      4275
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      113
      3864
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      23
      2651
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1881
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1747
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1639
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1625
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1543
    9. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      91
      1521
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1501
    Aihe