hei!
Kävin omalääkärini vastaanotolla ja pyysin häntä tekemään armeijan terveystarakstuksen mutta hän ei suostunut tekemään sitä, syynä oli se kun minulla on ruoka-aine allergioita, astma (pysyy hallinnassa nykyään ilman lääkkeitä) sekä olen pieni kokoinen
lääkäri kieltäytyi terveystarkastuksesta armeijaan
9
1506
Vastaukset
- tyttö18v
edellisestä viestistä unodin mainita:
omalääkärini ei suostunut tekemään terveystakastusta minulle edellisen viestin syiden takia hän sanoi etten pärjää siellä vaikka itse tunnen pärjääväni siellä olen hoitoalan töissä. Astmani on ollut hallinassa ilman lääkkeitä jo pari vuotta ja pystyn rasittamaan itseäni myös ilman kohtausta. Mistä löytää lääkärin joka tekee tervystarkastuksen armeijaan? pitääkö mennä yksityis puolelle?- nainen23w
Olen nainen, 23-vuotta, ja päätin nyt hakea armeijaan. Kotikaupunkini linjaus oli, että he eivät edes suostu tekemään naisille näitä lausuntoja, koska naisille armeija on vapaaehtoinen. Kävin sitten tänään yksityisellä lääkärillä. Sain A:n paperit.. :) Kannattaa mennä yksityiselle. Mut kyl tää nyt on pieni epäkohta mielestäni. Miehille ilmainen (tottakai sen ymmärrän ja pitääkin olla), mutta että naisena maksat 65 euroa siitä, että saat lausunnon. Ei kaikki kaupungit näin välttämättä tee, mutta Tampereen linjaus on tämä.
- esikuntaan
siellä osataan auttaa. Kovin outoa kyllä, että lääkäri voi noin kieltäytyä kokonaan, sillä eihän se kestä kuin 15min ja saat sitten a tai b paperit tai c:tä vastaavat jos kerran et ole alkuukaan soveltuva.
- ei ..
Olet arvokas ihminen ja tuottava yhteiskunnan jäsen, vaikket kävisikään ns. normaalia armeijaa.
Lääkärit ovat ihmisiä.Ei niiden juttuja kannata vakavissaan ottaa. Joskus, hyvällä tuurilla, osuvat oikeaan, yleensä ei. Mun mielestä. Ne vain nauttii näennäisestä lapsena opetetusta luottamuksesta, joka on valheellinen... omaani en luota - sorry.
Ainoa ja paras diagnosoija olet sinä itse - tää on paha ja sen vuoksi meillä on koko lääkärikunta - jos vain kykenet olemaan rehellinen itsellesi. Mitä enemmän valehtelet itsellesi, sen enemmän tarvitset 'lääkäriä'. .. sattuuu saoa tää...
- fiksujakin
lääkäreitä. Ole onnellinen.
- Älä ota
stresssi koko asia. Ihan hyvä ihminen vaikka ei opetella tappamaan muita ihmisiä.
RAUHAA se tärkein asia on. - iosopdpodpo
Jos lääkäri päästää sinut armeijana, ja joudut siellä terveysongelmiin jotka ovat selvästi olleet havaittavissa ennen palveluksen alkua, niin lääkäri on kusessa. Armeija ei ole mikään elämysmatka jonne pitää päästä kun se on niin ihqua.
Astmat ja allergiat haittaavat palvelustasi varmasti. Miksi haluat haitata armeijan toimintaa menemällä sinne, vaikka selvästikään edellytyksiä ei oikein ole. - TÄLLÄ MENEMME
jos torella oot 18wee, nii armeija ei viä pariin vuoteen oo sun paikkas. EI KANNATA.
orota vaa viä.
lääkäri teki ihan oikeen . OOTA PARI VUOTTA VIELÄ. - Inttimirri
Mie varasin omalle lääkärille ajan tarkastusta varten, sielä sitten se oli hoo moilasena että mitä pitäis tehä, noh se soitti pariin paikkaa ja teki tarkastuksen, A:n paperit tuli.. Lääkärini myöhemmin ilmoitti että yksityisellä sen ois pitäny tehä, ettei ne sais niitä tehä :D Mutta kutsunnoissa lappu meni läpi kysymättä.
Astma kyllä on haittana, siellä nimittäin joudutaan "äärirajoille". Mutta jos reenaa ittensä kunnolla ja valmistautuu rasitukseen niin uskoisin että pärjää. Voi olla että tulee B:n paperit sen takia.
Ruoka allergiat EIVÄT ole minkään lainen este intille..
Pienikokoisuus voi tulla haitaksi esteiden ylityksessä sekä rekan kyytiin hyppimisessä muttei muuten. Lisäksi jos treenaa lihaskunnon kohilleen niin no problem! :)
Lisäksi intissä alokas kaudella tulee vielä uusi terveystarkastus ja sielä paremmin tutkitaan. Ne nimittäin eivät ota riskejä..
Kutsunnoissa tuli yllärinä että sinne minne haluisi päästä ei niin vaan mennä, joten kannattaa varautua ettei pääse sinne prikaatiin minne haluaa :)
Onnea yritykseen!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik113475MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar681878Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5411566Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin801188Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja61992Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33958Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt209872- 170823
Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o59816Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3768