Onko SOL tosiaan huono työnantaja

yks solisti

Mulla ei juurikaan ole koskaan ollu mitään ongelmia palkan maksun suhteen, pomoki on ihan kiva ja työkaverit tällä alueella,vaikka yksinään siivoankin omaa kohdetta. Onkohan nuo ongelmat lähinnä tuolla etelä-suomessa koska täällä niistä harvemmin valitetaan. Nooh sanottakoon et nyt saikulta palattuani jäi kyllä palkka maksamatta pomon virheen vuoksi,,mutta mutta sain sen kyllä sit paripv. myöhässä et aikas nopeasti kumminki tuli asia hoidettua kun otin yhteyttä 25pv pomoon, niin hän soitti heti palkanlaskijalle ja tili tuli 2pv päästä
siitä. Ja luulempa ettei nuo muutkaan yksityisen puolen isot siivous firmat sen kummempia ole kuin SOL. Mutta kuntapuolella on ihan eri asia siellä on kyllä varmasti kaikki kohdallaan , hyvä palkka ja ylimääräistä siivousaikaa , ei tartte hopunkanssa mennä.

16

5631

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anna.

Olin SOL:illa toista vuotta ja viisi eri esimiestä takana. Kaikkien kanssa ongelmaa palkanmaksussa. On se kumma, ettei voi sitä pinentäkään palkkaa maksaa oikein. Kysyin työpaikan luottamusmieheltä tai vastaava siirtymistä (lakisääteisestä) ja sanoi vain ettei ne kuitenkaan maksa eikä muuta, niin kyllä se kuvastaa minkälainen johtoporras SOL:lilla on jos PAM:in yhteyshenkilö ei pysty/ uskalla asialle mitään tehdä. Ja HOX! olin SOL:illa pohjoisessa, että kyllä se on koko suomessa sama pa.ka tilanne. Älkää ikinä edes harkitko SOL:ille menoa jos on muita vaihtoehtoja.

• ihme juttu

Mulla on yhden kerran vaihtunu tämä palveluesimies ja tämän hetkinen pomo on ollu 5v minulla eikä ole ollut koskaan mitään muita ongelmia kun se et kaikki tuuraajat ei muista aina mennä töihin sillo ku mulla on VP palkka on aina ollu OK ja tullu ajallaan .... mut meitähän löytyy joka lähtöön

• Ollu ok ? Hah haa
        ihme juttu kirjoitti:

Mulla on yhden kerran vaihtunu tämä palveluesimies ja tämän hetkinen pomo on ollu 5v minulla eikä ole ollut koskaan mitään muita ongelmia kun se et kaikki tuuraajat ei muista aina mennä töihin sillo ku mulla on VP palkka on aina ollu OK ja tullu ajallaan .... mut meitähän löytyy joka lähtöön

Mitähän se on 9€ max hoitsut sillä ei edes persettä nosta.

Just tollaset perseennuolijat syövät tämän alan palkkaa alaspäin.

90% ihmisistä sanoo ettei vois elää alle 1600€/kk brutolla niin sinä kehut samaa palkkaa !?
        Pöljä !

• heh heh
        Ollu ok ? Hah haa kirjoitti:

Mitähän se on 9€ max hoitsut sillä ei edes persettä nosta.

Just tollaset perseennuolijat syövät tämän alan palkkaa alaspäin.

90% ihmisistä sanoo ettei vois elää alle 1600€/kk brutolla niin sinä kehut samaa palkkaa !?
        Pöljä !

Satun vaan tykkäämään työstäni ei siinä tarvi kenenkään persettä nuolla. Tykkäisin työstäni varmaan ihan missä firmassa vaan.

• kehunut
        heh heh kirjoitti:

Satun vaan tykkäämään työstäni ei siinä tarvi kenenkään persettä nuolla. Tykkäisin työstäni varmaan ihan missä firmassa vaan.

kehunut hyväksi kirjoitin vaan ettei mulle oo sitä maksettu koskaan väärin niinkuin moni täällä valittaa et sol maksaa liian vähän tai myöhässä palkkan. Tiedän kyllä että yksityispuolella siivoojien palkka on polettu alas mutta siitä ei tosiaan ole ollu tässä kysymys vaan siitä miten sol kohtelee työntekijöitään. Minun käsitääkseni ISS:llä on ihan samat tuntipalkat ja lisät kun solilaisilla kannaattaa varmaan tarkistaa lukutaidon ymmärtämistä

• kukahullu

19 vuotta solilla ja nyt jäin lomalle kuudeksi viikoksi.Ei tullu lomarahoja vain viime talvesta lomaraha eikä ilmoitettu mulle että voin pitää lomani. viimeiset pari vuotta ollu tosi vaikeaa kun on uusi esimies .Entisen kanssa ei ongelmaa
        Nyt sanottiin syyksi etten ole ilmoittanut koska jään lomalle mutta lomittaja kyllä osattiin ohjata mulle viikoksi perehdytykseen ja hänelle oli sanottu koska alkaa työt. Ilmoitin kolme eri kertaa loman alkuni mutta huono on muisti niin ei voi mitään.Täytin 70 huhtikuulla enkä saanu palkallista vapaapäivää ,esimies lähti kiireellä lomalle
        Kyllä nyt on eläkkeelle siitymisen aika,en halua olla enää pompoteltavana....

• Fakta33

On. Mutta ole toki tyytyväinen, jos sinulla ei ole valittamista.
      Minä en menisi SOL:lle töihin ihan periaatesyystä. Jos firma suhtautuu esim. maahanmuuttajatyöntekijöihinsä kuten julkisuudessa on tullut ilmi, en haluaisi olla tämänkaltaisen puljun kanssa missään tekemisissä. Jos se ei sinua haittaa, niin ok.

Ja kai SOL:ssa on sanottu olevan muutakin vikaa, kun palkanmaksu. Juuri tänään kuulin, että eräs siivousalanopiskelija oli ollut harjoittelussa SOL:lla ja halunnut vaihtaa paikkaa kesken kaiken, syynä esim. paskat välineet.

Tai sitten sinä et osaa ajatella työpaikkaasi huonona, jos ei ole muusta kokemusta. En tiedä.

• täälläkin eräs solisti

No täällä maristaan lähinnä solin palkoista kun olen viestejä lukenu. Ja solin maahanmuuttaja siivoojien kohtelusta en tiedä mitään ku en seuraa uutisia enkä kuulu liittoon, mut itse lähden heti kun voin vaikka ei mullakaan ole oma kohtaisia huonoja kokemuksia solista muutaku se et työaika on perseestä ja palkka huono , mutta niin se taitaa olla näissä muissakin yksityispuolen isommissa firmoissa.

• Kesätyöläinen
        täälläkin eräs solisti kirjoitti:

No täällä maristaan lähinnä solin palkoista kun olen viestejä lukenu. Ja solin maahanmuuttaja siivoojien kohtelusta en tiedä mitään ku en seuraa uutisia enkä kuulu liittoon, mut itse lähden heti kun voin vaikka ei mullakaan ole oma kohtaisia huonoja kokemuksia solista muutaku se et työaika on perseestä ja palkka huono , mutta niin se taitaa olla näissä muissakin yksityispuolen isommissa firmoissa.

Ehkä mulla oli paska mäihä, mutta huono kuva firmasta jäi. Töitä luvattiin vähintään 4 h/ vko, tässä kuussa roikuin ja odotin 2vk seuraavaa työvuoroa. Itse piti senkin perään soitaa. Yhteensä 14,9 12,7 h työtä, verottomana 210 euroa.

Palkan tulosta en valita, mutta ei työtä=ei palkkaa. En suosittelisi.

• solisti

noh, alkuun olin sitä mieltä ettei paskempaa paikkaa voi edes olla.. esimies aivan p***eestä: uhkailua, palkat väärin yms. Kohde vaihtui, samoin esimies, ensin jatkui vähän samantyylinen meininki lievempänä (ei sentään uhkailuja..)ja nyt on taas vaihtunut useampi esimies: tällä hetkellä voin ihan rehellisesti sanoa ettei mitään ongelmia: palkat oikein ja myös ovat oikeasti kiinnostuneita siitä miten tällä yhdellä työn raskaan raatajalla menee, välineet myös hyvät.. mutta saas nähdä kuinka kauan..

• plaahgg

itse olen ollut puoli vuotta tampereen sollilla ihan muuten ok, mutta VITUTTAA KOKOAJAN SOITELLA KUN PALKKA ON MAKSETTU PÄIN PERSETTÄ! SOL huijaa tällä konstin ja tekosyitä löytyy..kun palaan takaisin työelämään vaihdan firmaa samantien..

• valmis lähtemään

Viesti ketju on vanha, mutta pakko kommentoida. Itse olen SOL lilla nyt töissä. Luvattiin tunteja niitä pienennetään koko ajan ja porukkaa otetaan enemmän ja enemmän töihin... Kaksi palkkaa nyt on tullut ja kummankin perään saanut kysellä ja tapella. Myös työkaverien kohdalla palkan maksu on kussut ja oikein kunnolla.
      Pelkästään valivali joka asiasta ja ne hyvät uutiset otetaan johtoportaassa vastaan me saadaan loka niskaamme...

• kiiikkaaa

SOL on yksinkertaisesti SURKEA työnantaja!

• kokemustak

Kokoajan hakevat työntekijöitä "palveluvastaavia" mollin sivuilla se kertoo jo aika paljon, ei siellä kukaan täyspäinen jaksa. Itse olin muutaman kk ja kiitti riitti.

• Ex-sol

Itse olin puoli vuotta sollilla määräaikaisena. Pari viikkoa ennen työn loppumista palkattiin uusi heppu minulle "kaveriksi". Minulta loppui sitten työt ja tämä toinen jatkoi. Sanottakoon vielä että olin tehnyt tätä samaa työtä samassa paikassa useamman vuoden ajan eri työnantajalla vain.

En saanut koskaan huomautuksia saati varoituksia. Olin muutenkin joustava työntekijä sillä ajatuksella että työt ainakin jatkuvat. Paskan marjat. Ei kun kortistoon vain.

Viikkoa ennen työn loppumista soitin pomolle ja kysyin jatkuuko työ vai ei. Hän lupasi ottaa selvää asiasta. Ei sitten ikinä ilmoittanut minulle että työt loppuvat. Oli tosin käynyt paikalla ja jätti sitten asian kertomisen eräälle siivoojalle. Siivooja sitten kertoi minulle että loppu tuli.

Sen verran tosin minulle soitti kolme päivää ennen työn loppumista että kysyi voisinko tulla kahtena viimeisenä päivänä ilta vuoroon tuuraamaan. No minähän menin.

Työtodistusta sain käydä toimistolla kysymässä kolme kertaa ennen kuin se suopeasti minulle kirjoitettiin.

Että pahan maun jätti suuhun sol.

• solinuhri

Samoin mulla, vasta kolmas työtodistus oli oikein kirjoitettu, muissa 'järjestelmävirhe'. Ja sen oikeanlaisen sain pari kuukautta myöhässä! Ja sitä todistusta olisi tarvinnut joka paikassa..
      Mutta pahin kaikista, lomapalkat väärin laskettu tai puuttui kokonaan, kahtena viime kesänä, kenties ennenkin (en tarkistanut niitä). kun ilmoitin asiasta tililleni ilmestyi jokin epämääräinen summa, kokeilivat kepillä jäätä. Vasta liiton avustuksella monen kuukauden taistelun jälkeen (ja ihme selityksiä kuultuamme) sain oikein lasketun lomapalkan, koron maksusta ei tietoakaan. Siinä meni sitten moni muukin asia päin vi*tua. Eri virastot odotti, minä odotin, laskut ja vuokra odotti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen

Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja
      Maailman menoa
      155
      2540
    2. Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?

En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b
      Maailman menoa
      148
      2377
    3. Kirje, PellePelottomalle.

Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot
      Ikävä
      102
      1062
    4. Meni kyllä aika solmuun

Meidän tutustuminen 😐
      Ikävä
      64
      891
    5. Sinua oli kiihottavaa

Sinua nainen oli kiihottavaa katsella.
      Ikävä
      65
      829
    6. Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa

Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka
      Maailman menoa
      274
      717
    7. Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?

Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a
      Kuhmo
      18
      717
    8. Voi teitä naisia

Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies
      Sinkut
      85
      700
    9. Martinan hevoset.

Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait
      Kotimaiset julkkisjuorut
      203
      680
    10. Hyvä meininki

TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap
      Haapavesi
      22
      658
    Aihe