Pakoputki kolisee ja heiluu

o0o0

Meillä vm.2004 Farkku megane ja oletettavasti pakoputki on jollain tavalla jostain kohtaa irti kun kolisee ja heiluu aika lailla. Joka helkutin montussa, epätasaisuudessa tiessä yms.. kuuluu vain klok klok klok. Hakkaa ärsyttävästi runkoon. Nyt eilen sitten alkoi kuulumaan sellainen onton putken ääni. Jollain tavalla tuli mieleen, että itse "keskipönttö" siellä heiluilee tai jopa irtoamassa. Onko lie sellaista? Normaalia käyntiääntä pitää, ei pörise. Paljonkohan tuollaisen remppa/kiinnitys tulisi maksamaan? Pelkään jo, että onko katalysaattori mennyt, mutta olisi varmaan ajotietokone jotain jo herjannut?
Onko muita, joilla kokemuksia "löysästä" pakoputkesta??

5

5843

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kiinnitetty?

      mulla megane vm 99, mutta pakoputkihuolia samanlaisia viime vuonna. Takapöntön uusimisen jälkeen ei enää kunnolla asettunut paikoilleen, vaan parikin kertaa jäi kiinni mökkitiellä ja siitä se pörinä sitten alkoikin.
      Pari kertaa olikin korjaamolla, yrittivät saada kuntoon ja viimeinkin onnistui, koko kiinnityssysteemin on kuulemma ihan hanurista. Koko putkisto on edessä työnnetty sisään ja ihan takana muutamilla kumilenkillä, muuten roikkuu vapaasti!
      Mutta voipi olla että II-mallissa on tapahtunut edistystä?

    • ...katsoisit...

      ...auton alle? Vai onko liikaa pyydetty? Ihan vaikka menet ensin seisomaan auton vierelle tai taakse, polvistut maahan ja kumarrut katsomaan auton alle? Vai meinaatko että netin kautta joku voisi kurkata auton alle?

      Kuinka saamarin tyhmä voit olla??

      • Pakari Paavo

        Voiko joku todella olla noin "kädetön", vai lieneekö kyseessä joku vitsi.
        Homma hoituu kurkkaamalla auton alle, jos jotain on rikki sitten tarvikeliikkeeseen osia hakemaan ja korjaamaan.
        Jos pelkää käsien likaantumista, niin saman homman hoitaa joku korjaamo korvausta vastaan.


      • on nykyaikaa
        Pakari Paavo kirjoitti:

        Voiko joku todella olla noin "kädetön", vai lieneekö kyseessä joku vitsi.
        Homma hoituu kurkkaamalla auton alle, jos jotain on rikki sitten tarvikeliikkeeseen osia hakemaan ja korjaamaan.
        Jos pelkää käsien likaantumista, niin saman homman hoitaa joku korjaamo korvausta vastaan.

        kaikkiin vaivoihin auttaa netti :-)
        Aina kannattaa ensin kysellä netin asiantuntijoilta, vasta sitten ottaa itse selvää...


    • Pakarinen Esa Jr

      Pakoputkeni oli joskus löysä, mutta kokemusta ei ole. En antanut,; olenhan kuin Marilyn Monroe. Edestä. Takapönttö irronnut rypytyksestä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      587
      3900
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3338
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2811
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2779
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2154
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2101
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1997
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1875
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1830
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe