Olen menossa elokuussa kyseiseen leikkaukseen, eli katkaistaan sisin sulkijalihas. Jos jollekin on tehty sama toimenpide, olkaa kilttejä ja vastatkaa, kuinka kauan meni paranemiseen, oliko ulosteen karkailua tai muita haittoja?? Pelottaa...
Lateraalinen sfinkterotomia
1
2784
Vastaukset
- Tuollainen toimenpide
Hei, miksi joudut tuollaiseen leikkaukseen? Onko mahdollisesti kyseessä peräaukon haavauma?
Itse en ihan helposti lähtisi tuollaiseen operaatioon, koska ongelmat saattavat jälkikäteen olla juuri nuo mitä kuvasit. Mitä hoitoja olet kokeillut? Nitrovoide? Diltzem-voide?
Kannattaa muistaa että kirurgit haluavat aina leikata. Mutta leikkaus ei aina kuitenkaan välttämättä paranna ongelmaa, vaan mahdollisesti pahentaa.
Tässä omia vinkkejäni peräaukon haavauman hoitoon:
Osta apteekista valkovaseliinia (valkoinen putkilo), ja ota joku pikku purkki johon sekoitat vaseliinia ja Tea Tree-öljyä pari tippaa. Toinen ehkä parempi konsti on sekoittaa vaseliiniin pari tippaa Laventeli-öljyä, joka lämmittää limakalvoja, jolloin lihasten jännitys hellittää (tätä olen itse käyttänyt eniten). Noita aromaattisia öljyjä saa luontaistuotekaupasta.
Tämän lisäksi yöksi peräaukkoon NEO-E -kapseli, joka sisältää vehnänalkiöljyä E-vitamiinia. Kapseli sulaa kehon lämmössä ja voitelee peräaukon seutua. Lisäksi E-vitamiini on vahva antioksidantti, jolla saatttaa olla muitakin parantavia vaikutuksia.
Jos et ole 100-varma leikkauksesta, lykkää sitä eteenpäin ja kokeile vaikka ylläolevaa. Ei varmasti tee ainakaan mitään pahentavaa efektiä, kuten esim. epäonnistunut sulkijalihasleikkaus, joka jo kuulostaakin tosi järkyttävältä.
Tsemppiä ja paranemisia!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1952043
- 1331138
- 1131063
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa21805- 58796
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä34721ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42628Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m175574Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45538- 9522