Kyseessä -01 V6 Laguna automaatti-ilmastoinnilla. Tuossa eilen ajellessa laite alkoi yhtäkkiä puhaltaa haalea ilmaa ja vaikka laitetta kuinka räpläsin ei sieltä kylmään tullut. N. 20min kuluttua alkoi kylmää taas tulla kaikki toimi OK. Teki saman jutun sitten illemmalla, mutta oli ehkä 5min ettei kylmää tullut. Maanantaina laite oli juuri käynyt ilmastointi huollossa oli aineita on kaikki muutenkin tulisi olla kunnossa. Itselleni tuli mieleen että olisikohan jossain jokin pieni liitäntä häiriö eli esim. jokin väljentynyt liitos. Onkohan kenelläkään tämän palstan lukijoista kokemusta vastaavanlaisesta viasta?
Automaatti-ilmastoinnin häiriö
6
640
Vastaukset
- kunnossa???
Minä esittäisin kysymyksen huoltajalle jos ilmastointi ennen huoltoa toimi normaalisti.
- Laguna II
Eihän tuossa huollossa tehdä muuta kuin ruuvataan sen huoltokoneen liittimet kiinni auton ilmastointiputkiin ja kerrotaan koneelle paljonko ainetta järjestelmässä tulee olla. Lopussa kone vielä tulostaa lapulle testien tulokset ja paljonko ainetta laitettu sisään. Eli en mitenkään usko että tuossa operaatiossa tulisi kyseistä vikaa.
Alun perin auto vietiin huoltoon, koska kone ei puhaltanut kylmää ja epäiltiin että aineet vähissä. Järjestelmässä oli ennen huolto n. 600gr ainetta ja huollon jälkeen 730gr eli aineen vähyys ei selitä entistäkään toimimaattomuutta.
Edelleenkin epäilen että jokin kosketushäiriö jossakin tai sitten se kaikkein ’mukavin’ eli itse ohjainyksikkö on hajoamassa. - perusteilla
Laguna II kirjoitti:
Eihän tuossa huollossa tehdä muuta kuin ruuvataan sen huoltokoneen liittimet kiinni auton ilmastointiputkiin ja kerrotaan koneelle paljonko ainetta järjestelmässä tulee olla. Lopussa kone vielä tulostaa lapulle testien tulokset ja paljonko ainetta laitettu sisään. Eli en mitenkään usko että tuossa operaatiossa tulisi kyseistä vikaa.
Alun perin auto vietiin huoltoon, koska kone ei puhaltanut kylmää ja epäiltiin että aineet vähissä. Järjestelmässä oli ennen huolto n. 600gr ainetta ja huollon jälkeen 730gr eli aineen vähyys ei selitä entistäkään toimimaattomuutta.
Edelleenkin epäilen että jokin kosketushäiriö jossakin tai sitten se kaikkein ’mukavin’ eli itse ohjainyksikkö on hajoamassa.voisi juuri jokin liitos tai paine anturi reistailla...
- Laguna II
perusteilla kirjoitti:
voisi juuri jokin liitos tai paine anturi reistailla...
Mahtaako vikamuistiin jäädä tieto mahdollisesta paine anturi viasta?
- yleensä
Laguna II kirjoitti:
Mahtaako vikamuistiin jäädä tieto mahdollisesta paine anturi viasta?
yleensä jää muistiin
- RelluJSA
-03 v6 tekee samaa. Vian huomaa moottoritienopeuksissa, eli kun kierrokset ovat yli 2000, niin kylmä ilma alkaa loppua. Kun laskee nopeuden n. 100 km/h (2000 rpm), niin kylmää taas tulee.
Mistä johtuu, tiedä en.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kylläpä on nautinnollista taas tämä palstan vassari valitus!
Lähes jokainen avaus on vassareiden kitinää ja valitusta. Eikö se tarkoitakin, että silloin asiat menee maassamme parem452785- 211664
HS: persujen v. 2015 turvapaikanhakijoista alle puolet töissä
Aikuisina Suomeen tulleista ja myönteisen päätöksen saaneista vain 42 prosenttia oli vuonna 2023 töissä, vaikka he ovat111545Persut muuten hyväksyvät 2 + 8 mrd. euron maatalous- ja yritystuet
Vaikka molemmat tukimuodot tiedetään haitallisiksi, koska ovat käytännössä pelkkää säilyttävää tukea, eivätkä kannusta k291279Helvetistä ei ole paluuta
Kun ihminen laskeutuu kuolleiden maailmaan, kauhujen valtakuntaan ja tuonelan ovet sulkeutuu kiinni, se on karu tunne ku3471216- 641198
- 49978
Järjetön Topi-ilta
Lisää tappiota konkurssipesälle. Miten voi olla mahdollidta , että annetaan järjestää tämä. Sorsakoski pyörii haudassaan20939- 46858
- 45820