Automaatti-ilmastoinnin häiriö

Laguna II

Kyseessä -01 V6 Laguna automaatti-ilmastoinnilla. Tuossa eilen ajellessa laite alkoi yhtäkkiä puhaltaa haalea ilmaa ja vaikka laitetta kuinka räpläsin ei sieltä kylmään tullut. N. 20min kuluttua alkoi kylmää taas tulla kaikki toimi OK. Teki saman jutun sitten illemmalla, mutta oli ehkä 5min ettei kylmää tullut. Maanantaina laite oli juuri käynyt ilmastointi huollossa oli aineita on kaikki muutenkin tulisi olla kunnossa. Itselleni tuli mieleen että olisikohan jossain jokin pieni liitäntä häiriö eli esim. jokin väljentynyt liitos. Onkohan kenelläkään tämän palstan lukijoista kokemusta vastaavanlaisesta viasta?

6

630

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kunnossa???

Minä esittäisin kysymyksen huoltajalle jos ilmastointi ennen huoltoa toimi normaalisti.

• Laguna II

Eihän tuossa huollossa tehdä muuta kuin ruuvataan sen huoltokoneen liittimet kiinni auton ilmastointiputkiin ja kerrotaan koneelle paljonko ainetta järjestelmässä tulee olla. Lopussa kone vielä tulostaa lapulle testien tulokset ja paljonko ainetta laitettu sisään. Eli en mitenkään usko että tuossa operaatiossa tulisi kyseistä vikaa.

Alun perin auto vietiin huoltoon, koska kone ei puhaltanut kylmää ja epäiltiin että aineet vähissä. Järjestelmässä oli ennen huolto n. 600gr ainetta ja huollon jälkeen 730gr eli aineen vähyys ei selitä entistäkään toimimaattomuutta.

Edelleenkin epäilen että jokin kosketushäiriö jossakin tai sitten se kaikkein ’mukavin’ eli itse ohjainyksikkö on hajoamassa.

• perusteilla
        Laguna II kirjoitti:

Eihän tuossa huollossa tehdä muuta kuin ruuvataan sen huoltokoneen liittimet kiinni auton ilmastointiputkiin ja kerrotaan koneelle paljonko ainetta järjestelmässä tulee olla. Lopussa kone vielä tulostaa lapulle testien tulokset ja paljonko ainetta laitettu sisään. Eli en mitenkään usko että tuossa operaatiossa tulisi kyseistä vikaa.

Alun perin auto vietiin huoltoon, koska kone ei puhaltanut kylmää ja epäiltiin että aineet vähissä. Järjestelmässä oli ennen huolto n. 600gr ainetta ja huollon jälkeen 730gr eli aineen vähyys ei selitä entistäkään toimimaattomuutta.

Edelleenkin epäilen että jokin kosketushäiriö jossakin tai sitten se kaikkein ’mukavin’ eli itse ohjainyksikkö on hajoamassa.

voisi juuri jokin liitos tai paine anturi reistailla...

• Laguna II
        perusteilla kirjoitti:

voisi juuri jokin liitos tai paine anturi reistailla...

Mahtaako vikamuistiin jäädä tieto mahdollisesta paine anturi viasta?

• yleensä
        Laguna II kirjoitti:

Mahtaako vikamuistiin jäädä tieto mahdollisesta paine anturi viasta?

yleensä jää muistiin

• RelluJSA

-03 v6 tekee samaa. Vian huomaa moottoritienopeuksissa, eli kun kierrokset ovat yli 2000, niin kylmä ilma alkaa loppua. Kun laskee nopeuden n. 100 km/h (2000 rpm), niin kylmää taas tulee.

Mistä johtuu, tiedä en.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      27
      3543
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      41
      2379
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      35
      2208
    4. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      7
      1967
    5. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      43
      1542
    6. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1399
    7. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      127
      1272
    8. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      259
      1220
    9. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      45
      1185
    10. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      13
      1179
    Aihe