Yliarvostettu merkki.

buuuuuuuuuu3333

Mistä johtuu alfa romeon huima maine? Minusta aivan skodan ja kiian kanssa samalla linjalla. En todellakaan anna mitään rispektiä sen enempää alfa kuskeille, kun kia kuskeille. Ihan normaali auto muitten joukossa...

64

2436

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tässä...

      ...sen idea piileekin. Ei tarvetta miellyttää kaikkia. Joko sen ymmärtää, tai sitten ei.

    • paljon parempia

      Kyllä kansa tietää, että Alfa on idioottimaisesti rakennetu auto. Kia ja vallankin Skoda ovat oikeita laatuautoja Alfojen rinnalla. Niillä voi ajaakin. Ne eivät ole koko ajan korjaamolla kuten Alfat. Alfa on todella vetelä makaroni. Sen rakenteet ovat tyhmästi suunniteltu ja toteutettu. Se on kuin mafia-Napoli. Siellä Ihmisten paskat lojuvat kaduilla ja houkuttelevat rottalaumat orgioihin - ja siten taudit leviävät. Italiassa ei haluta eikä osata tehdä oikeaa laatua. Ne vain hösläävät kuin pitäisi olla huolellinen.

      • tutustua

        hiukan asioihin, ettei nolaa itseänsä kuten sinä teit. "Alfa on todella vetelä makaroni." Mainitsepa yksikin automerkki, joka pääsee korin jäykkyydessä Alfan tasolle. Edes suurinpiirtein samasta hintaluokasta.
        Alfa on nimenomaan tehty ajamiseen. Noilla riisipusseilla ym. idän ihmeillä ei edes viitsi ajaa. Aivan järkyttäviä romukasoja.


      • pontso.

        Totta,

        kokemuksesta tiedän että alfan ja laadukkaan saksalaisen, esimerkiksi bemarin välillä on hurja ero. Alfaa joutuu käyttämään kuukauden välein korjaamolla kun taa bemussa riittä pieni huolto vuoden parin välein.


      • eree
        pontso. kirjoitti:

        Totta,

        kokemuksesta tiedän että alfan ja laadukkaan saksalaisen, esimerkiksi bemarin välillä on hurja ero. Alfaa joutuu käyttämään kuukauden välein korjaamolla kun taa bemussa riittä pieni huolto vuoden parin välein.

        kyllä bemukin vaatii aika paljon korjaamossa käyntiä, ihan kokemuksella......noin kerran 2 viikossa on käytävä


      • jikow
        eree kirjoitti:

        kyllä bemukin vaatii aika paljon korjaamossa käyntiä, ihan kokemuksella......noin kerran 2 viikossa on käytävä

        Ajan BMW 316i vm 1990 autolla ja viimeisen vuoden aikana
        Bemariin on vaihdettu vain kaksi valopolttimoa.
        Toisena autona taloudessamme on Skoda Fabia Combi 1.2 HTP vm 2004.
        Fabiaan on viimeisen vuoden aikana vaihdettu uusi akku.


      • kateutesi
        jikow kirjoitti:

        Ajan BMW 316i vm 1990 autolla ja viimeisen vuoden aikana
        Bemariin on vaihdettu vain kaksi valopolttimoa.
        Toisena autona taloudessamme on Skoda Fabia Combi 1.2 HTP vm 2004.
        Fabiaan on viimeisen vuoden aikana vaihdettu uusi akku.

        kun itse joudut ajamaan vanhoilla paskoilla


      • koeajaa

        kyseisen merkin edustaja? Ootko koskaan maistanut rinkelin keskiosaa? Miltä se maistui?


      • MickeyFIN
        pontso. kirjoitti:

        Totta,

        kokemuksesta tiedän että alfan ja laadukkaan saksalaisen, esimerkiksi bemarin välillä on hurja ero. Alfaa joutuu käyttämään kuukauden välein korjaamolla kun taa bemussa riittä pieni huolto vuoden parin välein.

        Itse olen tehnyt lukuisia turvakaaria ja korinjäykennyksiä BMWn E36 malleja Sport 2000 ja Rallicrossiin ( Jokke Kallio) ja jos joku koppa on vweltto niin se on juurikin E36 vs esim 156 Alfa...
        Tuplapellityksen joutu jopa kaarien lisäksi tunkemaan joka rasituspaikkaan jotta Ilmari Ullakko olisi aikanaan ollut tuulennopea sillä kalustolla. Hondalla pärjättiinkin sitten paremmin.
        Myös E30 M3sta kaarilla on kokemusta ja ei sekään jäykkyydellä juhli kuten ei BMWt eikä Mersut muutenkaan kun aletaan aidosti työntämään.
        Audistakin on jotain kokemusta ja saa sitäkin harsia.
        Tässä juurikin kerran sellaistakin vertailtiin erääseen Alfaan miehen kanssa joka varmaan omaa mekaanikkona lähinnä maan pisimmän kokemuksen ja tunnetaan VW konsernin miehenä vaikka on Opel mies.


      • niin.
        jikow kirjoitti:

        Ajan BMW 316i vm 1990 autolla ja viimeisen vuoden aikana
        Bemariin on vaihdettu vain kaksi valopolttimoa.
        Toisena autona taloudessamme on Skoda Fabia Combi 1.2 HTP vm 2004.
        Fabiaan on viimeisen vuoden aikana vaihdettu uusi akku.

        Kerro myös paljonko tulee kilometrejä vuodessa. Kestäähän se auto joa sillä ei ajeta.


    • ymmärtävän

      autoista mitään. Olet varmaan näitä Tojo-Lada-Kia -miehiä.
      Alfa Romeo on yksi automaailman legendoista. Sen muotoilu, ajo-ominaisuudet ja korin jäykkyys ovat asioita joita kunnioitetaan. Alfa ei ole Autobildiä ja/tai Seiskaa lukevien tuulipukuisten keskikaljaa vetävien tuulipukujen merkki.
      Alfa on kertakaikkiaan upea auto!

    • meni joku

      minulla ohi. Mikä maine?
      Alfahan on "halpissportti", eikä yritä muuta ollakkaan. Maksaa yleensä 5 tonnia vähemmän kuin vaikka vastaavankokoinen ja tehoinen audi.
      Epäluotettavampi kuin keskiverto opel, kia tms. mutta sen suurin vahvuus on se, että yhtä halvalla et saa muilta autoilta samaa suorituskykyä. Se jolla on varaa, ostaa paremman merkin, mutta alfan avulla pääsee muutkin nauttimaan urheilullisuudesta, pienen riskin kera.
      Koitappa esimerkiksi etsiä kilpailijaa esimerkiksi Alfa Mito 155hp mallille. Ei löydy mistään. Edes seat ei pysty toimittamaan yhtä halpaa vastaavaan suorituskykyyn yltävää.
      Se on toinen juttu, uskaltaako silti moista mitoa ostaa.

      • Ennakko"luuloton"?

        Aattelimpa kokeilla kepillä jäätä ja hankkia työsuhdeautoksi miton. Kun ei tule omaksi, niin eipä tuossa voi kun voittaa.
        Jos tuo on mainettaan parempi, niin saattaapi sitten perheen autoksi vaihtua 159.


      • minullakin.

        Ei Audi ole vaihtoehto Alfa Romeolle. Tylsää massaa.


      • mieki
        minullakin. kirjoitti:

        Ei Audi ole vaihtoehto Alfa Romeolle. Tylsää massaa.

        Vajaa kymmenen vuotta sitten olisin ostanut audin, jos semmoiseen varaa olisi ollut. Nyttemmin en halua samaistua audin omistajien stereotypiaan.


      • ////

        "yhtä halvalla et saa muilta autoilta samaa suorituskykyä" & "se jolla on varaa, ostaa paremman merkin"

        Höpö höpö, samaa suorituskykyä saa paljon halvemmallakin.

        Mutta samaa tyyliä et sitten saakaan. Seuraava porras on Maserati. Saksalaiset ja japanilaiset tusinatuotteet eivät oile samalla viivalla kuten täällä jo mainittiinkin.


      • saasfe

        nyt oli ihan puutaheinää juttu.. sulla on halpikset housuissa


      • MickeyFIN
        minullakin. kirjoitti:

        Ei Audi ole vaihtoehto Alfa Romeolle. Tylsää massaa.

        Perheemme on omistanut Alfoja vuodesta 1960 ja voin sanoa että katselen Audeja nykyään kun Alfalla ei ole 80 luvun jälkeen mitään varteenotettavaa ollut.
        Nyttenkin suvussa ( isä ja minä) on yhteensä 7 Alfaa...


      • MickeyFIN

        Perustuu siihen mitä autourheilua seuraamattomat ei mitään tiedä.

        Hankis nyt mulle esim 8C Competitione 5 tonnia halvemmalla kun Maserati Veljensä...
        Ja kerroppas millä saksalaismerkillä löytyy yhtä eksottista peliä tarjota EVER esim juurikin korinsa osalta pelkästään...

        Mä voin kertoa että jannu joka tunee esim audit kun omat taskunsa ja on maan kävelevä tietopankki niitten suhteen ei pysty vastaamaan tohon...

        * Asiasta ollaan monasti turistu...


    • .................

      Kyllähän alfa on maineensa ansainnut: pyörillä liikkuva vikakokoelma, aina korjaamolla.

      Huvittavia nuo Citroen ja alfakuskit, kuvittelevat kuuluvansa jotenkin parempaan ihmisryhmään, kun ajavat vikaherkillä hintansa nopeasti tiputtavilla paskakasoilla.
      Samanlaisia ylimielisiä pellejä ovat audihinttien kanssa.

      • dmtlsd

        Sussa on kipinää! Ja ajat myös todennäköisesti hyvällä menopelillä. Ethän muuten heiluisi huonojen autojen palstoilla, right? Ellet sitten halua valistaa niitä jotka valitsevat väärin..

        ei voi tietää....


      • ja osta alfa

        Niin huomaat olleesi väärässä, ja voit lopettaa tuon tietämättömän kateellisen paskanjauhannan. Niin...........


      • Alfa Vs muut

        Heh VWn tuotteet omaa kolme kertaa enemmän sähkövikoja esim....että silleen ja tämä on ihan sisäpiirin tietoa VW konsernin sisältä.


    • Alfaillaan

      Miten Alfa Romeo voi olla maassamme yliarvostettu merkki, kun ainakin tämän palstan mielipiteistä päätellen sitä ei arvosteta täällä peräsohjolassa tipan vertaa??

      Ihmeen paljon se kuitenkin tunteita herättää, vaikka se on maassamme erittäin harvinainen marginaalimerkki (olisiko rekisterissä 8000 - 9000 kpletta?)

      Alfasta on liikkeellä myös erittäin paljon luulo- ja kuulopuheita, etenkin niiden joukossa jotka eivät ole sellaista milloinkaan ajaneet saati omistaneet.

      Näissä puheissa Alfaa myös pidetään yleisesti "urheiluautona", vaikka nykyalfoista sellaiseen titteliin yltänee vain 8C Competizione. Breraa voidaan pitää merkin "urheilullisena" 2 2 paikkaisena ja loputhan ovat ihan normaaleja berlinoita tai wagoneita.

      Täällä meillä vain on totuttu, että millainen kansankinneri tai perhevankkuri tahansa on "urheiluauto", kun moottoria on vähän viritetty, muovilevikesarja on liimattu paikoilleen, ylileveät renkaat on pultattu alle ja kabiinissa on ralliratti karvanopat.

      Koska Alfa on tyypillinen italialainen, sitä ei täällä ehdottomien laatuvaatimusten ja harmaan tavallisuuden luvatussa maassa milloinkaan hyväksytä. Se ei ole kaikkien testien yhteinen testivoittaja, ei vuoden talviauto pohjolassa, ei mikään tilaihme eikä mitään sellaista, mitä tavallinen suomalainen hiihtohousu arvostaa.

      Siinä on vikansa, mutta yhtäkaikki, se ei milloinkaan ole tylsä tai tavallinen :)

      • MickeyFIN

        Ei oole sen kylmempi tullut Fiatilla tai Alfalla itsellä kuin millään muullakaan..pitää vaan osata tehdä jotain autolleen kylmällä

        Taasen niille jotka ei osaa niin Tekniken Världin testissä aikanaan 156 Alfa oli puolet nopeampi lämpiämään ja pitämään lämpönsä paremmin kuin Saab ja Volvo...

        On sitä Alppia ja Sohjoa Milanonkin ympärillä, tiedoksi vaan teille vähemmän palloa kiertäneille...

        Olen jopa jäätä raapinut Cadillaccin ikkunasta Floridassa...


    • hyväauto

      kun ei raha riitä mersuun, bemarrin, audiin, volvoon, volskiinkaan...

      todistetusti fiiatin ohella maailman epäluotettavin romu renaultin ohella!

      • muuta...

        ...olisinkaan saanut sillä 47000€:lla, jonka juuri sijoitin uuteen Alfaan...

        Mutta onneksi nuo mainitsemasi huippumerkit ovat niin kalliita, ettei minulla ole niihin varaa.


      • AlfaOnKomeeJaHYVÄ

        on menny kohta trunkkaileen ja sitä rataa.
        Sääli, että koulut on (ovat) jääneet kesken ja sitte (!) pitää täällä punnertaa.


      • mutta...
        AlfaOnKomeeJaHYVÄ kirjoitti:

        on menny kohta trunkkaileen ja sitä rataa.
        Sääli, että koulut on (ovat) jääneet kesken ja sitte (!) pitää täällä punnertaa.

        BMW on parenpi kuin Alfa.


      • MilanoNello
        AlfaOnKomeeJaHYVÄ kirjoitti:

        on menny kohta trunkkaileen ja sitä rataa.
        Sääli, että koulut on (ovat) jääneet kesken ja sitte (!) pitää täällä punnertaa.

        Ei näihin kande vastata.

        Käydään Alfa-tapaamisissa ja pietään hauskaa, seillä on mukavia ihmisiä!


      • jo!!!

        Ei Alfaa voi verrata harmaisiin saksalaisiin. Eivät nuo ole mitään vaihtoehtoja.


      • tuulipukuhemmo

        "todistetusti fiiatin ohella maailman epäluotettavin romu renaultin ohella!"

        Hih....
        Eli mitä yritit sanoa?
        Sinä olet todistetusti idiootti!


      • mutta aivan
        mutta... kirjoitti:

        BMW on parenpi kuin Alfa.

        helvatan paljon kalliimmaksi tulee, jos haluaa samantehoisen BMW:n ostaa. BMW on ylihintainen!


      • jotain rajaa

        Renault ei ole huono.Se että laguna mallina vm 02-04 raakataan katsastuksessa koiran luiden takia ei tee kaikista relluista huonoja, halpoja kylläkin ovat käytettynä.


    • DI on aina DI

      mitä kouluja olet käynyt?

      Tämä sinun juttu on niin avutona, ja jo satoja kertoja tälläkin palstalla käsitelty.


      Mikä sulla on niiku idis?

      • Alfat

        Alfaa voi tasan verrata mihin tahansa muuhunkin merkkiin. Se alfan uljas status on ollut mennyttä jo 30vuotta. Uusista autoista moni japsi ja saksalainen on ainakin omaan käteen yhtä hyvä, tai parempi ajaa kuin 159. Ulkonäössä voi tulla vähän takkiin, ainakin täysin vakiokunnossa.

        Nykyäänkin kun vastaan tulee alfa, uudempi taikka vanhempi, ei voi kuin todeta että ompas se siistin näköinen peli. Silti tiedän itse usean alfan kokemuksella, ettei autossa ole mitään ihmeellistä, se on epäluotettava, typerästi suunniteltu ja sen huoltaminen ja varaosat ovat kalliita.
        Onhan nuo useat mallit nautinnollisia ajaa, sitä ei käy kiistäminen. Itsellä tulee kuitenkin kilometrejä yli 10km päivässä, enkä viitsisi sitäkään matkaa kävellä kun se alfa taas lahoaa. Eikö olekin mukavampi aamulla töihin lähtiessä astua autoon kun luottaa sen vievän perille asti? Toki voit saada hyvän yksilön, mutta uskallatko ottaa riskin? Omassa taulukossa jopa opel on alfaa korkeammalla luotettavuudessa, ja ranskalaisetkin tasoissa jo.

        Jos aivan uuden alfan ostaa, on siinä vielä jotain hohtoakin. Eihän nuo halpoja ole. Mutta katsotaas sitten 10v päästä kun arvo on tipahtanut moninkertaista vauhtia japsiin tai saksalaiseen verrattuna. Nettiautoa kun selaa, eikö 156:n hinnoittelu otakin silmiin? Että alle 150tkm ajetun, hyvän näköisen ja hyvillä ajo-ominaisuuksilla varustetun, uutena kalliin automallin 2.5 litraisella tehokkaalla kutoskoneella saa alta 6000euron?!

        Alfasta et myöskään pääse eroon, kun sen kerran ostat.


      • tämäherra
        Alfat kirjoitti:

        Alfaa voi tasan verrata mihin tahansa muuhunkin merkkiin. Se alfan uljas status on ollut mennyttä jo 30vuotta. Uusista autoista moni japsi ja saksalainen on ainakin omaan käteen yhtä hyvä, tai parempi ajaa kuin 159. Ulkonäössä voi tulla vähän takkiin, ainakin täysin vakiokunnossa.

        Nykyäänkin kun vastaan tulee alfa, uudempi taikka vanhempi, ei voi kuin todeta että ompas se siistin näköinen peli. Silti tiedän itse usean alfan kokemuksella, ettei autossa ole mitään ihmeellistä, se on epäluotettava, typerästi suunniteltu ja sen huoltaminen ja varaosat ovat kalliita.
        Onhan nuo useat mallit nautinnollisia ajaa, sitä ei käy kiistäminen. Itsellä tulee kuitenkin kilometrejä yli 10km päivässä, enkä viitsisi sitäkään matkaa kävellä kun se alfa taas lahoaa. Eikö olekin mukavampi aamulla töihin lähtiessä astua autoon kun luottaa sen vievän perille asti? Toki voit saada hyvän yksilön, mutta uskallatko ottaa riskin? Omassa taulukossa jopa opel on alfaa korkeammalla luotettavuudessa, ja ranskalaisetkin tasoissa jo.

        Jos aivan uuden alfan ostaa, on siinä vielä jotain hohtoakin. Eihän nuo halpoja ole. Mutta katsotaas sitten 10v päästä kun arvo on tipahtanut moninkertaista vauhtia japsiin tai saksalaiseen verrattuna. Nettiautoa kun selaa, eikö 156:n hinnoittelu otakin silmiin? Että alle 150tkm ajetun, hyvän näköisen ja hyvillä ajo-ominaisuuksilla varustetun, uutena kalliin automallin 2.5 litraisella tehokkaalla kutoskoneella saa alta 6000euron?!

        Alfasta et myöskään pääse eroon, kun sen kerran ostat.

        "enkä viitsisi sitäkään matkaa kävellä kun se alfa taas lahoaa. Eikö olekin mukavampi aamulla töihin lähtiessä astua autoon kun luottaa sen vievän perille asti?"

        sulla ole mitään Alfaa ollu ikinä, jos olisi et jauhaisi aivanpaskaa


    • pitäisi

      kuulua:Mistä johtuu Alfan kurja maine.No automaailman huonoimmasta laadusta yhdessä Fiatin kanssa.

      • maine mainio

        Onneksi Alfa on kuuluisa huonosta laadustaan sillä mikäli näin ei olisi, sitähän parveilisi maamme routaisilla teillä pilvin pimein. Kurja laatu ja epävarmuus takaavat sen, että kaiken maailman kokeilijat ja testitähtösiin tuijottelijat jättävät sen hankkimatta ja niin ne säästyvät taatusti niitä niiden muita ominaisuuksia arvostavien ajoneuvoina!

        Hyvä siis näin!


      • vastaus9

        joo aika huonoa on kun saksassa toiseksi paras...


      • Kyllä..
        vastaus9 kirjoitti:

        joo aika huonoa on kun saksassa toiseksi paras...

        On ollut alfoja. Ensimmäinen autonikin oli 156 sedan 2.5 koneella ja olisihan se pitänyt jo siitä ottaa opikseen.

        Onhan se mahdollista että kyseinen saksantuonti oli rullattu mittarin ympäri tai muuten vain maanantaikappale. Silti silloin paljonkin aikaa alfafoorumilla viettäen oli niissä kyllä muillakin yhtä lailla ongelmia. Mä en meinannut päästä alfalla edes inssiin, kun teki tenät edellisiltana. Sai taas yön tunnit korjata sitä parkkiksella.

        n. 5tkm sisään jouduin uusimaan tuohon ensimmäiseen alfaani mm.
        -Pakoputki
        -Kytkit
        -jarrulevyt
        -termostaatti
        -kampiakselin asentotunnistin
        -yms...

        Nyt on alla bmw, ja enää ei tule kuin japanilaisia tai saksalaisia autoja.


      • hdhee
        Kyllä.. kirjoitti:

        On ollut alfoja. Ensimmäinen autonikin oli 156 sedan 2.5 koneella ja olisihan se pitänyt jo siitä ottaa opikseen.

        Onhan se mahdollista että kyseinen saksantuonti oli rullattu mittarin ympäri tai muuten vain maanantaikappale. Silti silloin paljonkin aikaa alfafoorumilla viettäen oli niissä kyllä muillakin yhtä lailla ongelmia. Mä en meinannut päästä alfalla edes inssiin, kun teki tenät edellisiltana. Sai taas yön tunnit korjata sitä parkkiksella.

        n. 5tkm sisään jouduin uusimaan tuohon ensimmäiseen alfaani mm.
        -Pakoputki
        -Kytkit
        -jarrulevyt
        -termostaatti
        -kampiakselin asentotunnistin
        -yms...

        Nyt on alla bmw, ja enää ei tule kuin japanilaisia tai saksalaisia autoja.

        no käypä kattomassa sitä bmw foorumia sielläkin niitä vikoja riittää tai mitä tahansa merkkifoorumia, nykyinen autosi on varmaan uudempana ostettu ku edellinen.... lisäksi kannattaa huomoida se ostohinta sillä bmw hinnalla saa aika helvetin paljon laitella halvempia autoja. Itselleni ei kyllä tule mitää saksalaisia tai japanilaisia autoja ikinä, otin niistä opikseni jo pikkupoikana ku niitä sai rassailla lähes viikottain..


      • jokumuu
        Kyllä.. kirjoitti:

        On ollut alfoja. Ensimmäinen autonikin oli 156 sedan 2.5 koneella ja olisihan se pitänyt jo siitä ottaa opikseen.

        Onhan se mahdollista että kyseinen saksantuonti oli rullattu mittarin ympäri tai muuten vain maanantaikappale. Silti silloin paljonkin aikaa alfafoorumilla viettäen oli niissä kyllä muillakin yhtä lailla ongelmia. Mä en meinannut päästä alfalla edes inssiin, kun teki tenät edellisiltana. Sai taas yön tunnit korjata sitä parkkiksella.

        n. 5tkm sisään jouduin uusimaan tuohon ensimmäiseen alfaani mm.
        -Pakoputki
        -Kytkit
        -jarrulevyt
        -termostaatti
        -kampiakselin asentotunnistin
        -yms...

        Nyt on alla bmw, ja enää ei tule kuin japanilaisia tai saksalaisia autoja.

        Listastasi kaikki muu on normaalia kuluvaa osaa paitsi kampiakselin asentotunnistin, joten edellinen omistaja on fiksusti laittanut auton kiertoon vähän ennen kuin olisi tullut aika uusia osia. Tuo kampuran tunnistin on taas Boschin tekele ja samoja nutikoita käyttää myös se BMW, joten mahtaneeko merkin vaihdolla tuotakaan vikamahdollisuutta välttää.

        Työkaveri muuten kertoi näkevänsä omasta 330d:stään jo painajaisia, aina jotain rikki. Yksilöitä mahtuu molempiin merkkeihin, varsinkin kun ikävuosia on jo kertynyt enemmän kuin pari.


      • wassu
        Kyllä.. kirjoitti:

        On ollut alfoja. Ensimmäinen autonikin oli 156 sedan 2.5 koneella ja olisihan se pitänyt jo siitä ottaa opikseen.

        Onhan se mahdollista että kyseinen saksantuonti oli rullattu mittarin ympäri tai muuten vain maanantaikappale. Silti silloin paljonkin aikaa alfafoorumilla viettäen oli niissä kyllä muillakin yhtä lailla ongelmia. Mä en meinannut päästä alfalla edes inssiin, kun teki tenät edellisiltana. Sai taas yön tunnit korjata sitä parkkiksella.

        n. 5tkm sisään jouduin uusimaan tuohon ensimmäiseen alfaani mm.
        -Pakoputki
        -Kytkit
        -jarrulevyt
        -termostaatti
        -kampiakselin asentotunnistin
        -yms...

        Nyt on alla bmw, ja enää ei tule kuin japanilaisia tai saksalaisia autoja.

        En ymmärrä alfan ja bemarin vastakkain asettelua!?!?!? Kummatkin ovat aivan loistavia ajaa. Voin huoletta antaa alfalle tunnustusta bemari fanaatikkona. Alfa on YLIVOIMIASESTI paras etuvetoinen auto ajettavuudeltaan. Muutenkin alfan imago on aika paljon samanlainen kuin bemarin, näitä autoja ostetaan sen takia ettei haluta olla samaa audiseatskodavw perus jukkaa kuin muut. Urheilullinen, nuorekas, teknisesti edistyksellinen, loistavat koneet ja mahtavia ajaa, pätee sekä bemariin että alfaan. Eihän siinäkään ole mitään vikaa jos ei halua erottua massasta. Itse, jos en bemaria ostaisi, ei olisi kuin yksi vaihtoehto Alfa Romeo. Vielä kun alfa siirtyis takaisin takavetoon.

        Älä mollaa koko merkkiä jos olet ostanut paskaa. Vika löytyy peilistä jos ei osaa autoa ostaa.


      • ////
        wassu kirjoitti:

        En ymmärrä alfan ja bemarin vastakkain asettelua!?!?!? Kummatkin ovat aivan loistavia ajaa. Voin huoletta antaa alfalle tunnustusta bemari fanaatikkona. Alfa on YLIVOIMIASESTI paras etuvetoinen auto ajettavuudeltaan. Muutenkin alfan imago on aika paljon samanlainen kuin bemarin, näitä autoja ostetaan sen takia ettei haluta olla samaa audiseatskodavw perus jukkaa kuin muut. Urheilullinen, nuorekas, teknisesti edistyksellinen, loistavat koneet ja mahtavia ajaa, pätee sekä bemariin että alfaan. Eihän siinäkään ole mitään vikaa jos ei halua erottua massasta. Itse, jos en bemaria ostaisi, ei olisi kuin yksi vaihtoehto Alfa Romeo. Vielä kun alfa siirtyis takaisin takavetoon.

        Älä mollaa koko merkkiä jos olet ostanut paskaa. Vika löytyy peilistä jos ei osaa autoa ostaa.

        Just noin.


      • oikein!
        wassu kirjoitti:

        En ymmärrä alfan ja bemarin vastakkain asettelua!?!?!? Kummatkin ovat aivan loistavia ajaa. Voin huoletta antaa alfalle tunnustusta bemari fanaatikkona. Alfa on YLIVOIMIASESTI paras etuvetoinen auto ajettavuudeltaan. Muutenkin alfan imago on aika paljon samanlainen kuin bemarin, näitä autoja ostetaan sen takia ettei haluta olla samaa audiseatskodavw perus jukkaa kuin muut. Urheilullinen, nuorekas, teknisesti edistyksellinen, loistavat koneet ja mahtavia ajaa, pätee sekä bemariin että alfaan. Eihän siinäkään ole mitään vikaa jos ei halua erottua massasta. Itse, jos en bemaria ostaisi, ei olisi kuin yksi vaihtoehto Alfa Romeo. Vielä kun alfa siirtyis takaisin takavetoon.

        Älä mollaa koko merkkiä jos olet ostanut paskaa. Vika löytyy peilistä jos ei osaa autoa ostaa.

        Jos olisin ostamassa etuvetoista autoa, niin Alfa olisi ainoa vaihtoehto.

        Mutta takavetoisiin BMW:hen ja Mersuun on tullut luotettua kohta jo 20 vuotta. Lantikka on sitten nelivetovehkeenä harrastuksiin ja oikeasti vaikeisiin keleihin.


      • .............
        oikein! kirjoitti:

        Jos olisin ostamassa etuvetoista autoa, niin Alfa olisi ainoa vaihtoehto.

        Mutta takavetoisiin BMW:hen ja Mersuun on tullut luotettua kohta jo 20 vuotta. Lantikka on sitten nelivetovehkeenä harrastuksiin ja oikeasti vaikeisiin keleihin.

        Ei ollut viestissäni kyse bmw:n ja alfan vastakkainasettelusta. Kunhan kerroin omia kokemuksiani ja käsityksiä alfan laadusta. On ollut alfoja tuonkin jälkeen, mm. gtv ei myöskään vakuuttanut luotettavuudellaan. Eikä lukuisat sähköviat, poikki ruostunut pakoputki sekä loppuunsa tullut kytkin kuulu vielä vajaa 130tkm ajettuun autoon. Minkäännäköinen bwm fanaatikko en ole, fanaattisuuden voi minun kohdallani automerkeistä yhdistää lähinnä hondaan. Nykyinen bmw on vain välietappi kunnes typeR accordiin löytyy valuuttaa. Tällä e39:llä on kilometrejä tullut vasta 20000km, jona aikana olen vaihtanut jännitteensäätäjän. Mittarissa 200tkm.


      • wassu
        ............. kirjoitti:

        Ei ollut viestissäni kyse bmw:n ja alfan vastakkainasettelusta. Kunhan kerroin omia kokemuksiani ja käsityksiä alfan laadusta. On ollut alfoja tuonkin jälkeen, mm. gtv ei myöskään vakuuttanut luotettavuudellaan. Eikä lukuisat sähköviat, poikki ruostunut pakoputki sekä loppuunsa tullut kytkin kuulu vielä vajaa 130tkm ajettuun autoon. Minkäännäköinen bwm fanaatikko en ole, fanaattisuuden voi minun kohdallani automerkeistä yhdistää lähinnä hondaan. Nykyinen bmw on vain välietappi kunnes typeR accordiin löytyy valuuttaa. Tällä e39:llä on kilometrejä tullut vasta 20000km, jona aikana olen vaihtanut jännitteensäätäjän. Mittarissa 200tkm.

        No nyt ymmärrän mielipiteesi jos sinun kruununjalokivi on Honda.... Tosin jos joskus joudun ostamaan (mitä ei tapahdu KOSKAAN) japsin niin valinta osuisi melko varmasti Hondaan. Onhan Alfa nyt auto verrattuna Hondaan.


      • hondahonda
        wassu kirjoitti:

        No nyt ymmärrän mielipiteesi jos sinun kruununjalokivi on Honda.... Tosin jos joskus joudun ostamaan (mitä ei tapahdu KOSKAAN) japsin niin valinta osuisi melko varmasti Hondaan. Onhan Alfa nyt auto verrattuna Hondaan.

        No joopajoo, Accord-R oli paljon parempi ja urheilullisempi ajettava kuin tuo 156 2.5 alfa.
        Kaupan päälle se on myös luotettavampi eikä siihen ei ole joka kylän amiksella varaa kuten samanikäiseen lähes samantehoiseen 156:seen.

        Mutta eipä nyt sotketa lisää merkkejä tappeluun. Minun tarkoitukseni ei ollut missään vaiheessa alkaa vertailemaan alfaa bemariin tai hondaan. Onhan nuo yleisesti aivan erilaisia merkkejä jokainen. Kerroin omat kokemukseni kohdalleni osuneiden alfojen huonosta laadusta enkä sen takia voi ylistää tai suositella niitä.

        Mistä ilmaantuivat herneet nenäänne?


      • wassu
        hondahonda kirjoitti:

        No joopajoo, Accord-R oli paljon parempi ja urheilullisempi ajettava kuin tuo 156 2.5 alfa.
        Kaupan päälle se on myös luotettavampi eikä siihen ei ole joka kylän amiksella varaa kuten samanikäiseen lähes samantehoiseen 156:seen.

        Mutta eipä nyt sotketa lisää merkkejä tappeluun. Minun tarkoitukseni ei ollut missään vaiheessa alkaa vertailemaan alfaa bemariin tai hondaan. Onhan nuo yleisesti aivan erilaisia merkkejä jokainen. Kerroin omat kokemukseni kohdalleni osuneiden alfojen huonosta laadusta enkä sen takia voi ylistää tai suositella niitä.

        Mistä ilmaantuivat herneet nenäänne?

        Minä taas en perusta japseista pätkääkään... Kokemusta on Mazda kutosesta ja civicistä, kummatkin vaimon työsuhde autoina. Eipä paljon heru hyvää sanottavaa niistä. Ajettavuus, ei voida puhua ajettavuudesta vaan ajo-ominaisuuksien puutteesta ja koneet.... kyllähän niitä tehoja paperilla on mutta äärimmäisen vaikeasti tavoitettavissa, noin arki ajossa (varsinkin civic). Toimiihan ne mutta mutta... Heitän vanhan vertauksen. Kumman ottaisit television jossa on hankala käyttöliittymä huono kuva ja se on ruma ja se kestää isältä pojalle, vai television jossa on huippu kuva mahti ominaisuudet ja hivelee silmää, mutta on aavistuksen vika herkempi.

        Ei tässä herneitä nenää vedetä mutta kun puhutaan autoista niin japsit kannattaa rajata keskustelusta ulos... ne on kulkineita.


      • honta
        hondahonda kirjoitti:

        No joopajoo, Accord-R oli paljon parempi ja urheilullisempi ajettava kuin tuo 156 2.5 alfa.
        Kaupan päälle se on myös luotettavampi eikä siihen ei ole joka kylän amiksella varaa kuten samanikäiseen lähes samantehoiseen 156:seen.

        Mutta eipä nyt sotketa lisää merkkejä tappeluun. Minun tarkoitukseni ei ollut missään vaiheessa alkaa vertailemaan alfaa bemariin tai hondaan. Onhan nuo yleisesti aivan erilaisia merkkejä jokainen. Kerroin omat kokemukseni kohdalleni osuneiden alfojen huonosta laadusta enkä sen takia voi ylistää tai suositella niitä.

        Mistä ilmaantuivat herneet nenäänne?

        "Accord-R oli paljon parempi ja urheilullisempi ajettava kuin tuo 156 2.5 alfa."

        kertoo paljon sun autotietämyksesta, Hondan ohjaus on esim paljon huonompi ja oikeastaan Hondan urheilumallia pitäisi verrata Alfan urheilumalliin eli GTAhan. Kertoo jotain Hondan tasosta jos sen urheiluversio ei oikein edes pärjää Alfan perusversiolle...


      • huonompi
        honta kirjoitti:

        "Accord-R oli paljon parempi ja urheilullisempi ajettava kuin tuo 156 2.5 alfa."

        kertoo paljon sun autotietämyksesta, Hondan ohjaus on esim paljon huonompi ja oikeastaan Hondan urheilumallia pitäisi verrata Alfan urheilumalliin eli GTAhan. Kertoo jotain Hondan tasosta jos sen urheiluversio ei oikein edes pärjää Alfan perusversiolle...

        sinun mielestä. Minun mielestäni se oli joka suhteessa parempi. Gta:sta ei ole kokemusta, ja sitä voidaan verrata sitten lähinnä integraan, joka on yleisesti tunnustettu maailman parhaiten käyttäytyväksi etuvetoiseksi autoksi.

        Japsi-yleistys ei myöskään oikein toimi. Harmi jos et ole itse päässyt kauppakassia kummempaa japskia ajamaan, eikai sitä voi sitten tietääkään paremmasta. En kiellä etteikö 156 olisi hyvä ajettava - etuvetoiseksi. Jos olisi iso lahjakortti paikallisen delta-auton huoltopuolelle voisin sellaista vielä harkita ;)


      • peliä taisit
        Kyllä.. kirjoitti:

        On ollut alfoja. Ensimmäinen autonikin oli 156 sedan 2.5 koneella ja olisihan se pitänyt jo siitä ottaa opikseen.

        Onhan se mahdollista että kyseinen saksantuonti oli rullattu mittarin ympäri tai muuten vain maanantaikappale. Silti silloin paljonkin aikaa alfafoorumilla viettäen oli niissä kyllä muillakin yhtä lailla ongelmia. Mä en meinannut päästä alfalla edes inssiin, kun teki tenät edellisiltana. Sai taas yön tunnit korjata sitä parkkiksella.

        n. 5tkm sisään jouduin uusimaan tuohon ensimmäiseen alfaani mm.
        -Pakoputki
        -Kytkit
        -jarrulevyt
        -termostaatti
        -kampiakselin asentotunnistin
        -yms...

        Nyt on alla bmw, ja enää ei tule kuin japanilaisia tai saksalaisia autoja.

        ajella... Mittarissakin oli jo 200tkm.... Mutta eihän autot kaipaa noihin kilometreihin osia...


      • ei noin
        huonompi kirjoitti:

        sinun mielestä. Minun mielestäni se oli joka suhteessa parempi. Gta:sta ei ole kokemusta, ja sitä voidaan verrata sitten lähinnä integraan, joka on yleisesti tunnustettu maailman parhaiten käyttäytyväksi etuvetoiseksi autoksi.

        Japsi-yleistys ei myöskään oikein toimi. Harmi jos et ole itse päässyt kauppakassia kummempaa japskia ajamaan, eikai sitä voi sitten tietääkään paremmasta. En kiellä etteikö 156 olisi hyvä ajettava - etuvetoiseksi. Jos olisi iso lahjakortti paikallisen delta-auton huoltopuolelle voisin sellaista vielä harkita ;)

        Integraa verrataan C8:iin


      • vaimolles,
        wassu kirjoitti:

        Minä taas en perusta japseista pätkääkään... Kokemusta on Mazda kutosesta ja civicistä, kummatkin vaimon työsuhde autoina. Eipä paljon heru hyvää sanottavaa niistä. Ajettavuus, ei voida puhua ajettavuudesta vaan ajo-ominaisuuksien puutteesta ja koneet.... kyllähän niitä tehoja paperilla on mutta äärimmäisen vaikeasti tavoitettavissa, noin arki ajossa (varsinkin civic). Toimiihan ne mutta mutta... Heitän vanhan vertauksen. Kumman ottaisit television jossa on hankala käyttöliittymä huono kuva ja se on ruma ja se kestää isältä pojalle, vai television jossa on huippu kuva mahti ominaisuudet ja hivelee silmää, mutta on aavistuksen vika herkempi.

        Ei tässä herneitä nenää vedetä mutta kun puhutaan autoista niin japsit kannattaa rajata keskustelusta ulos... ne on kulkineita.

        että etsii kunnon töitä niin ei tartte olla riisipussi työsuhdeautona. Meillä on perheessä työsuhdeautoina 3.0 TDi A6 Quattrona luonnollisesti ja BMW 530d. Oma auto luonnollisesti BMW (330xdA), ei siis mikään italialainen, ranskalainen tai kiesus sentään, japanilainen rottelo.


      • verrataan
        ei noin kirjoitti:

        Integraa verrataan C8:iin

        nsx-r:ään


      • autot ei,
        peliä taisit kirjoitti:

        ajella... Mittarissakin oli jo 200tkm.... Mutta eihän autot kaipaa noihin kilometreihin osia...

        mulla alfaan on noilla kilsoilla uusittu puoli autoa.


      • matalaotsainen mies
        vaimolles, kirjoitti:

        että etsii kunnon töitä niin ei tartte olla riisipussi työsuhdeautona. Meillä on perheessä työsuhdeautoina 3.0 TDi A6 Quattrona luonnollisesti ja BMW 530d. Oma auto luonnollisesti BMW (330xdA), ei siis mikään italialainen, ranskalainen tai kiesus sentään, japanilainen rottelo.

        Täytyypä sanoa...

        PS: Olet strereotyyppi audin "omistajasta".


      • jokumuu
        vaimolles, kirjoitti:

        että etsii kunnon töitä niin ei tartte olla riisipussi työsuhdeautona. Meillä on perheessä työsuhdeautoina 3.0 TDi A6 Quattrona luonnollisesti ja BMW 530d. Oma auto luonnollisesti BMW (330xdA), ei siis mikään italialainen, ranskalainen tai kiesus sentään, japanilainen rottelo.

        Vaikka provosoimassa oletkin niin tuollaiset ajatukset yleisesti pistävät kyllä harkitsemaan tekeekö sittenkään mieli ostaa BMW:tä. Audin suhteen ei onneksi tarvitse edes harkita.


      • Teemu 9v.
        autot ei, kirjoitti:

        mulla alfaan on noilla kilsoilla uusittu puoli autoa.

        Kasvakaa aikuisiksi.. huomasin tuossa lasten kinastelevan pihalla, kenellä on parhaan merkkinen pyörä. Siinä haukuttiin toisen pyörää ja kehuttiin omaa. Toisilla tuntuu olevan tämä vaihe jäänyt päälle. Toiset tuntuvat olevan jopa kateellisia :D Joka tapauksessa meidän isillä on maailman paras auto :D:D:D


      • MickeyFIN
        wassu kirjoitti:

        No nyt ymmärrän mielipiteesi jos sinun kruununjalokivi on Honda.... Tosin jos joskus joudun ostamaan (mitä ei tapahdu KOSKAAN) japsin niin valinta osuisi melko varmasti Hondaan. Onhan Alfa nyt auto verrattuna Hondaan.

        on mulla nykyään alfojen ja jenkkien jälkeen Primera..varma kun junan vessa mutta NIIN helvetin Tylsä mutta mitä sitä käyttikseltä muuta vaatiikaan kun intressit on veneilyssä.
        Ymmärrän Alfisteja-...faijani on eturivin sellaisia maassa tuttavapiirissä on Audi miehiä henkeen ja vereen mm koko LMSn porukka on BMW merkkikerhon nokkamiehiä, Porsche kerhosta myös, Corvetteja itsellä on kaksi.
        Kaikki nämä poppoo omaa merkkiin kiintymyksen ja kun se on taustalla niin merkkihän on yleensä selvä.
        Sitten kun kasvaa ulos tuosta mikä käyttis alla on ei ole vitunkaan väliä millä ajaa kunhan toimii kuten vaatii.


      • MickeyFIN
        vaimolles, kirjoitti:

        että etsii kunnon töitä niin ei tartte olla riisipussi työsuhdeautona. Meillä on perheessä työsuhdeautoina 3.0 TDi A6 Quattrona luonnollisesti ja BMW 530d. Oma auto luonnollisesti BMW (330xdA), ei siis mikään italialainen, ranskalainen tai kiesus sentään, japanilainen rottelo.

        Että tupee myymään itteensä kun sä olet jo huorannut ittes työsuhdeautoilla :)
        Perheessä olltu työsuhdeautoja joskus mm Jaguar XJ-S V12 HE( oma firma hehhehhhh) lähtien...

        Terveisin tien päällä 80th vuodessa.


      • wassu
        MickeyFIN kirjoitti:

        on mulla nykyään alfojen ja jenkkien jälkeen Primera..varma kun junan vessa mutta NIIN helvetin Tylsä mutta mitä sitä käyttikseltä muuta vaatiikaan kun intressit on veneilyssä.
        Ymmärrän Alfisteja-...faijani on eturivin sellaisia maassa tuttavapiirissä on Audi miehiä henkeen ja vereen mm koko LMSn porukka on BMW merkkikerhon nokkamiehiä, Porsche kerhosta myös, Corvetteja itsellä on kaksi.
        Kaikki nämä poppoo omaa merkkiin kiintymyksen ja kun se on taustalla niin merkkihän on yleensä selvä.
        Sitten kun kasvaa ulos tuosta mikä käyttis alla on ei ole vitunkaan väliä millä ajaa kunhan toimii kuten vaatii.

        Vaikka en itsekkään pääse rehentelemään oikeinkirjoituksen 100% osaamisella niin kyllä tuo sinun siansaksa on sellaista paskaa että ei mitään rajaa. Ei tuosta ota selvää kukaan mitä yrität sanoa.


      • osuit naulan kantaan
        Teemu 9v. kirjoitti:

        Kasvakaa aikuisiksi.. huomasin tuossa lasten kinastelevan pihalla, kenellä on parhaan merkkinen pyörä. Siinä haukuttiin toisen pyörää ja kehuttiin omaa. Toisilla tuntuu olevan tämä vaihe jäänyt päälle. Toiset tuntuvat olevan jopa kateellisia :D Joka tapauksessa meidän isillä on maailman paras auto :D:D:D

        aivan turhaa ajanhukkaa tää eipäs-juupas-väittely..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

      Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      163
      1463
    2. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

      Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      68
      1274
    3. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      26
      1271
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      215
      1144
    5. Mitä toivot

      ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      127
      1086
    6. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

      Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      317
      1009
    7. Hyvää huomenta 18. luukku

      Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      224
      1002
    8. Haluaisin vain varmistua

      Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      42
      949
    9. Olet sä silti

      Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      915
    10. Nyt kun Pride on ohi 3.0

      Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      272
      913
    Aihe