Onko kukaan sinkku hankkinut lasta luovutetuilla siittiöillä joko yksityisellä klinikalla tai kunnallisella puolella?
keinohedelmöitys sinkulle?
23
3885
Vastaukset
- asema sivilisaatiossa
Valitettavasti kunnallisella puolella yksinäinen nainen ei voi hankkitutua raskaaksi keino hedelmöityksellä, yksityisellä kyllä. Itse kävin 1 kerran inseminaatiossa jota ennen minun piti käydä psykiatrilla koska yksin hankin lasta niin selvittävät onko kykenevä. Myöskään kelakorvausta ei saa yksinäinen nainen vain pariskunnat, perusteluna on että yksinäinen ei tarvitse lasta siis kelan mielestä
Joten päädyin ratkaisuun että käytän koti-inseminaatiota ja omaa luovuttajaa- Liia11
Kiitos vastauksestasi, mitä klinikkaa käytit, voitko suositella? Oliko puhetta klinikalla montako inseminaatiota olisit mahdollisesti tarvinnut raskaaksi tulemiseen? Mitä klinikalla maksoi? Maksoiko psykiatri erikseen? Onnistuiko koti-inseminaatio?
- yksinäinen ja kipee
Yksityiselläkin saattaa saada kelakorvausta kalleimmista hoidoista, jos on hedelmällityyteen vaikuttava sairaus, kuten endometrioosi. Tosin kallitahan ne silti on. Mulla ei kuitenkaan ole vaihtoehtoja koska toi tauti on tukkinu jo johtimetkin.
"Koti-inseminaatioita" yritin pari vuotta, silloin kun putket vielä oli auki - turhaan. Nyt aion yrittää ivf-hoitoja kunnallisella puolella, tutun lahjoittajan kanssa.
Tota psykologia ei välttämättä ole pakollisena kaikissa paikoissa. Ovumiassa kuulema vaan kysytään puhelimessa että onko nyt varma asiasta ja siinä se. - Liia11
yksinäinen ja kipee kirjoitti:
Yksityiselläkin saattaa saada kelakorvausta kalleimmista hoidoista, jos on hedelmällityyteen vaikuttava sairaus, kuten endometrioosi. Tosin kallitahan ne silti on. Mulla ei kuitenkaan ole vaihtoehtoja koska toi tauti on tukkinu jo johtimetkin.
"Koti-inseminaatioita" yritin pari vuotta, silloin kun putket vielä oli auki - turhaan. Nyt aion yrittää ivf-hoitoja kunnallisella puolella, tutun lahjoittajan kanssa.
Tota psykologia ei välttämättä ole pakollisena kaikissa paikoissa. Ovumiassa kuulema vaan kysytään puhelimessa että onko nyt varma asiasta ja siinä se.Onko tietoa jonotusajsta kun kyseessä on luovutetut siittiöt?
- asioista tietävä
Hei!
Psykologin käyntiä suositellaan siksi, että olisi edes yksi hyvä mahdollisuus miettiä ammatti-ihmisen kanssa lapselle kertomisesta. Samalla on hyvä keskustella omista voimavaroista, tuntemuksista tms. itselliseen vanhemmuuteen. Käynti ei ole sen takia, etteikö itsellinen nainen olisi äidiksi kykenevä. Tarkoitus on nimenomaan käsitellä asiaan liittyviä eettisiä sekä käytännön asioita, joita ei välttämättä itse ole ennen ajatellut. Tämä on myös tulevan lapen edun mukaista.
Toinen asia mihin haluaisin tarkentaa on itsellisten naisten Kela-korvaukset. Kela korvaa sairauksien hoitoihin liittyviä kuluja. Heteropariskunnalla lapsettomuuden taustalla on useimmiten joku sairaus tai häiriö, joten tällöin Kela-korvaus on ymmärrettävää. Itsellisen naisen lapsettomuus ei kuitenkaan ole sairaus, vaan sen hetkinen elämän tilanne, joten sairausvakuutuksesta ei näitä hoitoja voida korvata. - yx yh
Liia11 kirjoitti:
Onko tietoa jonotusajsta kun kyseessä on luovutetut siittiöt?
jos ulkomaalaiset siittiöt kelpaa. Kotimaisia taitaa olla saatavilla vain Väestöliitolla ja niitä saattaa joutua jonottamaan puolisen vuotta.
- lissäisin et
asioista tietävä kirjoitti:
Hei!
Psykologin käyntiä suositellaan siksi, että olisi edes yksi hyvä mahdollisuus miettiä ammatti-ihmisen kanssa lapselle kertomisesta. Samalla on hyvä keskustella omista voimavaroista, tuntemuksista tms. itselliseen vanhemmuuteen. Käynti ei ole sen takia, etteikö itsellinen nainen olisi äidiksi kykenevä. Tarkoitus on nimenomaan käsitellä asiaan liittyviä eettisiä sekä käytännön asioita, joita ei välttämättä itse ole ennen ajatellut. Tämä on myös tulevan lapen edun mukaista.
Toinen asia mihin haluaisin tarkentaa on itsellisten naisten Kela-korvaukset. Kela korvaa sairauksien hoitoihin liittyviä kuluja. Heteropariskunnalla lapsettomuuden taustalla on useimmiten joku sairaus tai häiriö, joten tällöin Kela-korvaus on ymmärrettävää. Itsellisen naisen lapsettomuus ei kuitenkaan ole sairaus, vaan sen hetkinen elämän tilanne, joten sairausvakuutuksesta ei näitä hoitoja voida korvata.psykiatrille varmasti just siks ohjataan et siel saa miettiä onko kaikki päässä ihan kohdillaan.jos ei aikuinen ihminen tiedä et paneskelemalla tehdään lapsi,lapselle kuuluu äiti ja isä, ja hoitoja käytetään jos on siihen TARVETTA, ei sen takia et joku sattuu olemaan lesbo tms. ei lapsia tarvii sellaset jotka ei osaa arvostaa perhettäkään .
- tuhlaaja!!
käytätte kalliita hoitoja omiin huveihinne?? onko sitä niin siviätä ettei voi sitä hanuria antaa vai?? jo on teil ongelmat.menkää jonnekki muualle kun lapsettomuuspalstalle! koittakaa jops löytys vaikka pihtareille ja bimboille oma palsta.eiköhän sielt löydy vertaista seuraa.
- mieskommentti
Tuollaisia todellakin tulee vastaan myös tosielämässä.
Lapsen haluaisivat mutta alkavat tarjoilla jotain mukia.
Kumminkin tuossa hommassa myös mies sitoutuu ainakin kahdenkymmenen vuoden urakkaan. - Pepsi babe
mieskommentti kirjoitti:
Tuollaisia todellakin tulee vastaan myös tosielämässä.
Lapsen haluaisivat mutta alkavat tarjoilla jotain mukia.
Kumminkin tuossa hommassa myös mies sitoutuu ainakin kahdenkymmenen vuoden urakkaan.BTW kukaan hetero sinkku nainen ei harkitsisi keinohedelmöitystä yksin jos miehillä A ) ei olisi sitoutumis kammoo B) tunnetta kun ollaan liian kauan oltu a)avioliitossa B)suhteessa et oman puolison naama ruvennut ärsyttää vaikka puitteet kunnossa enemmänkin kyse on tämän päivän miehillä,naisilla vain oman etuuden tavoittelemisesta sen vuoksi on niin paljon sinkkuja..jos osattaisiin ajatella asioita myös toisen kannalta eikä paettaisi heti kun tuntee suhteessa olonsa turvalliseksi ja toisesta löytää joka päivä uutta kuinka moni voi tänäpäivänä sanoa että ihminen kenen vierestä herää aamuisin on se ihminen kenen kanssa haluaa viettää lopun elämääsi jos moni kokisi asian niin sitten ei tarvitsisi hankkia yksin lasta olisi automainoksen perhe kasassa ei olisi pettämisiä ja ihmiset olisivat paljon onnellisempia kun olisi perusturva takana myötä javastoinkäymisestä on tullut maailman suurin Klisee lause... T:yksin lasta ehkä jonainpäivänä hankkiva jos meno jatkuu samanlailla
- mies kommentoi
Pepsi babe kirjoitti:
BTW kukaan hetero sinkku nainen ei harkitsisi keinohedelmöitystä yksin jos miehillä A ) ei olisi sitoutumis kammoo B) tunnetta kun ollaan liian kauan oltu a)avioliitossa B)suhteessa et oman puolison naama ruvennut ärsyttää vaikka puitteet kunnossa enemmänkin kyse on tämän päivän miehillä,naisilla vain oman etuuden tavoittelemisesta sen vuoksi on niin paljon sinkkuja..jos osattaisiin ajatella asioita myös toisen kannalta eikä paettaisi heti kun tuntee suhteessa olonsa turvalliseksi ja toisesta löytää joka päivä uutta kuinka moni voi tänäpäivänä sanoa että ihminen kenen vierestä herää aamuisin on se ihminen kenen kanssa haluaa viettää lopun elämääsi jos moni kokisi asian niin sitten ei tarvitsisi hankkia yksin lasta olisi automainoksen perhe kasassa ei olisi pettämisiä ja ihmiset olisivat paljon onnellisempia kun olisi perusturva takana myötä javastoinkäymisestä on tullut maailman suurin Klisee lause... T:yksin lasta ehkä jonainpäivänä hankkiva jos meno jatkuu samanlailla
Joo,tämä on naisissa kummallista.
Vaihtoehdot ovat klinikka tai koko elämän kestävä parisuhde jota pitää harjoitella ainakin viisi vuotta ennen lapsen hankkimista.
Muutaman kerran on tullut vastaan nainen joka on kertonut haluavansa lapsen ja kysynyt minua apuun. Kun kerroin että OK, sopii, niin alkoi tulla kaikenlaisia uusia vaatimuksia. Lopulta päättivät etteivät ala hommaan kun edes minä en pysty toimittamaan kuuta taivaalta.
Herranen aika, eivät ymmärrä että lapsen tekeminen on suhteen alku. Jotain siitä suhteesta joko kehittyy tai sitten ei. Nykyisin taitaa jopa avioliitoissa olla melko huono ennuste, luultavasti huonompi kuin tällaisessa.
- spermanluovuttaja
Yksityisen lapsettomuusklinikan kautta kannattaa hoitaa, niin vältyt huoltajuuskiistoilta ja taudeilta tulet nopeasti raskaaksi!
Minulta saa tutkitusti laadukasta spermaa, luovutan klinikan kautta. Olen ennenkin luovuttanut yksityisen klinikan kautta.
http://mina.suomi24.fi/spermanluovuttaja/tiedot
Meilaa yhteystietosi:
[email protected]
Pois y-merkit, roskapostiesto! - JK
NINKÖ
Minultakin saat laadukasta spermaa. Tosin otan siitä pienen korvauksen. T&S onnea teille pienen tyttövauvan johdosta.
- Äitiys tavoitteena
Hei! Millaisia kokemuksia itsellisillä naisilla on yksityisklinikan avulla lapsen hankkimisesta? Itse varasin ensimmäisen aikani.
- itekkin hoidoissa um
mee ulkomaille, paljon halvempaa.
- mies kommentoi
itekkin hoidoissa um kirjoitti:
mee ulkomaille, paljon halvempaa.
Joo, ryssiltä saa siementä halvalla. :-)
Hauskoja nämä palstan naiset. - Äitiys tavoitteena
mies kommentoi kirjoitti:
Joo, ryssiltä saa siementä halvalla. :-)
Hauskoja nämä palstan naiset.Mitä hauskaa meissä lapsia haluavissa naisissa on... mut ettehän te kaikki miehet välttämättä tajua meitä...
- Äiti jo
Hei! Minä olen saanut ihanan lapsen hedelmöityshoidoilla. Kävin hoidoissa Tampereen AVA- klinikalla. Suhtautuminen minuun, itselliseen naiseen ja tulevaan äitiin, oli erittäin miellyttävä ja positiivinen. Neljäs inseminaatio tuotti tuloksen, terveen ja iloisen, nyt jo 6 v. pojan. Hetkeäkään en ole katunut päätöstä hankkia lapsi yksin. Nyt olen yrittämässä sisarusta pojalle ja edelleen klinikan kautta. Kahden yrityksen jälkeen ei ole vielä tärpännyt. Toivon sinulle onnea matkaan ja pientä omaa nyyttiä syliin!
- Äitiys tavoitteena
Äiti jo kirjoitti:
Hei! Minä olen saanut ihanan lapsen hedelmöityshoidoilla. Kävin hoidoissa Tampereen AVA- klinikalla. Suhtautuminen minuun, itselliseen naiseen ja tulevaan äitiin, oli erittäin miellyttävä ja positiivinen. Neljäs inseminaatio tuotti tuloksen, terveen ja iloisen, nyt jo 6 v. pojan. Hetkeäkään en ole katunut päätöstä hankkia lapsi yksin. Nyt olen yrittämässä sisarusta pojalle ja edelleen klinikan kautta. Kahden yrityksen jälkeen ei ole vielä tärpännyt. Toivon sinulle onnea matkaan ja pientä omaa nyyttiä syliin!
Kiitos kannustuksesta! Itse olen miettinyt tätä kolme vuotta jo. Viime vuoden lopulla päätin että tänä vuonna hankin elämääni muutoksen, enkä enää vaan haaveile ( huonot uutiset vaikutti myös päätökseen).
- mies kommentoi
Äitiys tavoitteena kirjoitti:
Mitä hauskaa meissä lapsia haluavissa naisissa on... mut ettehän te kaikki miehet välttämättä tajua meitä...
Varsin hauskaa minusta...
Täälläkin on ihan järkeviä miehiä ja naisia. Osa jopa erittäin fiksuja ja naiset missimitoissa.
Kun tulee puhe lapsen hankkimisesta niin nettinaiset menevät lukkoon, Pitäisi olla muumimukia mutta miehelle kaikki velvoitteet, muuten sanovat menevänsä venäjälle hoitoihin.
Ymmärtääkseni lapsen hankkiminen pitäisi olla yhteistyötä ja siitä seuraa kummallekin kaikenlaisia velvoitteita.
Voin tietenkin olla täysin väärässä. :-)
- totuus
Ei miehet tajua, mutta tosiasia on ettei Suomessa sinkkunaiset oo "kelvollisia" hedelmöityshoitoihin. Paras tapa lähtä ihan itse asialle ja hakee seuraa. hankit miehen, jonka kanssa teette. Eihän sitä miestä tarvii nähä koskaan uudestaan jos ei halua.
- itsellisetön mies
haaaaaaaaaaaaaaahhhh paras sana sitten aikoihin "itsellinen nainen "...kjäh kjäh.. miksi sana itsekäs on saanut uuden muodon?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1952043
- 1331138
- 1131063
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa21805- 58796
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä34721ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42628Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m175574Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45538- 9522