Pietari-Narva

mikä kunto???

Moi, ajattelin perjantaina kiertää Suomenlahden ja olla viikonlopun Eestimaal - laivalla takasin.

Kronstadista ei taida päästä kun proopuskalla läpi - kun se Sosnovi Borin suojavyöhyke on siinä äärellään - näin olen antanut itselleni kertoa.

Joten Kehätietä kiertämään, se on tuttu juttu Lugan ja Pskovin reissuilta, mutta millanen on jatko Pulkovan jälkeen Jaanilinnaan? Eli onkos tie kuinka ajettavassa kunnossa, Ost Lugan satamassa joskus kauan sitten vierailleena ei mitään erityisen hyviä muistikuvia jäänyt...

Mites Jaanilinna-Narva rajamuodollisuudet, asiallisia ja toimivia vai hidasta mutta kankeaa? Edellisestä ylityksestä kun on aikaa kymmenisen vuotta niin paljon on ehtinyt vettä virrata Narvajoensuuta kohti.

14

1144

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Itse itselle

      Sveto-Ivangorod 365 km Parkalovan kautta Pietari ohitustietä pitkin kiertäen. Pietari-Ivangorod välillä ehkä puolet uutta asfalttia, kolmannes jyrsittyä (pujottelua kun paikkapaikon on jyrsitty syvemmältä) ja tais sitten kolmannes olla huonoa, etenkin Kingisepin ohitustie. Tie oli hidas ajaa kun kyliä kylien jälkeen ja tutkia useampi oli matkalla. Ennen Kingiseppiä miliisitkin tahtoivat vähän alistaa - kilometri suoraa, uutta asfalttia ja 40 nopeusrajoitus ohituskielto. Siinä sitten madeltiin kun olivat suoran päässä vahtimassa... maassa maan tavalla ;-)

      Rajasta menin yli 40 minuutissa, ennen tullia stopmerkiltä kävellen kopille esittelemään passi ja rekisteriote, siitä tullinpihalle - tulliin mentiin auto kerrallaan, rekisteriottaan antopäivämäärä pitää kertoa - tulli anto tulliselvityksen takas - autoon ja ajoa 5 metriä - tulliselvitys pihalla oleville tullimiehille jotka syynäs auton, ajoa 10 metriä passintarkastukseen ja pois. Viimesellä puomilla viel auton esittely (pakuri).

      • hui noi

        Sveto-Ivangorod tul taas taivallettua, Viipurin ohitustielle mennessä oli viimenen 10 kilsaa saanu uuden asfaltin päällensä, Perovkasssa oli taas rajavyöhykepuomit käytössä, tosin vain "sisäänmeniöille". Tie oli muuten hyvää paitsi Kingisepin alueelle tullessa noin 33 km oli uutta päällystettä vailla, viimeiset parikyt kilsaa ennen Ivangorodia oli uutta tietä. Rajan molemmin puolin oli to-pe yönä viitisen kilsaa rekkajonoa, länteenpäin oli autopuoli tyhjä ja puolessa tunnissa meni molemmat tullit läpi, Eestiin ei muuten saa viedä polttoainetta kanisterissa, kysäsin tullista (kysäsin myös ekaks Ivangorodin Nesteeltä kun tankkasin just ennen rajaa) eikä tupakkaakaan saa olla kun 2 toppaa eli ei EU ulkorajoilla ole yhtenäiset käytännöt tässäkään asiassa :)

        Offtopic mutta Jöhvi-Kohtlajärve kohdilla on tietyöt menossa, tosin vanhakin asfaltti on paremmassa kunnossa kun Kingiseppin luona...


      • ajoa...???
        hui noi kirjoitti:

        Sveto-Ivangorod tul taas taivallettua, Viipurin ohitustielle mennessä oli viimenen 10 kilsaa saanu uuden asfaltin päällensä, Perovkasssa oli taas rajavyöhykepuomit käytössä, tosin vain "sisäänmeniöille". Tie oli muuten hyvää paitsi Kingisepin alueelle tullessa noin 33 km oli uutta päällystettä vailla, viimeiset parikyt kilsaa ennen Ivangorodia oli uutta tietä. Rajan molemmin puolin oli to-pe yönä viitisen kilsaa rekkajonoa, länteenpäin oli autopuoli tyhjä ja puolessa tunnissa meni molemmat tullit läpi, Eestiin ei muuten saa viedä polttoainetta kanisterissa, kysäsin tullista (kysäsin myös ekaks Ivangorodin Nesteeltä kun tankkasin just ennen rajaa) eikä tupakkaakaan saa olla kun 2 toppaa eli ei EU ulkorajoilla ole yhtenäiset käytännöt tässäkään asiassa :)

        Offtopic mutta Jöhvi-Kohtlajärve kohdilla on tietyöt menossa, tosin vanhakin asfaltti on paremmassa kunnossa kun Kingiseppin luona...

        Huomasitko, mihin mursketta ajetaan Viipurin ohiajotien risteyksen kautta Pietarin suuntaan? Siinä kulkee mahdottomat määrät pitkiä kipillisiä rekka-autoja lastina mursketta. Rekat tulevat Kamennogorskin kivilouhimoilta ja ajelevat Viipurin suuntaan ja edelleen Pietarin tielle.
        Ilmeisesti se menee johonkin tietyömaalle. Näitkö minne?

        Eestiin tupakin ja bensan vieminen on rajoitettu melkoisesti. Naapuruksilla taitaa olla vähän huonot suhteet.
        Olet päässyt rajan yli melko nopsaan.


      • Topmoc
        ajoa...??? kirjoitti:

        Huomasitko, mihin mursketta ajetaan Viipurin ohiajotien risteyksen kautta Pietarin suuntaan? Siinä kulkee mahdottomat määrät pitkiä kipillisiä rekka-autoja lastina mursketta. Rekat tulevat Kamennogorskin kivilouhimoilta ja ajelevat Viipurin suuntaan ja edelleen Pietarin tielle.
        Ilmeisesti se menee johonkin tietyömaalle. Näitkö minne?

        Eestiin tupakin ja bensan vieminen on rajoitettu melkoisesti. Naapuruksilla taitaa olla vähän huonot suhteet.
        Olet päässyt rajan yli melko nopsaan.

        Ajaavat junanvaunuihin Sitä...ja junat vie sitä ympäri venäjää. Toki osa menee paikallisille työmaillekki.


      • ja etiäpäin
        ajoa...??? kirjoitti:

        Huomasitko, mihin mursketta ajetaan Viipurin ohiajotien risteyksen kautta Pietarin suuntaan? Siinä kulkee mahdottomat määrät pitkiä kipillisiä rekka-autoja lastina mursketta. Rekat tulevat Kamennogorskin kivilouhimoilta ja ajelevat Viipurin suuntaan ja edelleen Pietarin tielle.
        Ilmeisesti se menee johonkin tietyömaalle. Näitkö minne?

        Eestiin tupakin ja bensan vieminen on rajoitettu melkoisesti. Naapuruksilla taitaa olla vähän huonot suhteet.
        Olet päässyt rajan yli melko nopsaan.

        Polikkaat rekat vie mursketta Pietariin pääasiassa, junalla menee kauemmas.

        Viron tulli kysäs että onkos tupakkaa tai viinaa ja vastasin etten polta ostan paljon viinaa Tallinasta ennenkun ajan laivaan :) eivät juuri jaksaneet autoa syynätä.

        Joskus olen jonottanut Narvasta Ivangorodiin 11 tuntia henkilöautolla... mutta toisinpäin on päässy paremmin kulkemaan vielä ainakin

        Tarinoiden mukaan ens syksynä pitäs läntinenkin osa olla valmiina Pietarin kehätiestä eli Kronstad-Malaja Ishora joten matkaa se lyhentäs lähemmäs 100 kilsaa.


      • privjet
        ja etiäpäin kirjoitti:

        Polikkaat rekat vie mursketta Pietariin pääasiassa, junalla menee kauemmas.

        Viron tulli kysäs että onkos tupakkaa tai viinaa ja vastasin etten polta ostan paljon viinaa Tallinasta ennenkun ajan laivaan :) eivät juuri jaksaneet autoa syynätä.

        Joskus olen jonottanut Narvasta Ivangorodiin 11 tuntia henkilöautolla... mutta toisinpäin on päässy paremmin kulkemaan vielä ainakin

        Tarinoiden mukaan ens syksynä pitäs läntinenkin osa olla valmiina Pietarin kehätiestä eli Kronstad-Malaja Ishora joten matkaa se lyhentäs lähemmäs 100 kilsaa.

        Moro.. Mitäs tossa kun tekee ton ajon niin pitää tehä erilailla kun pelkästään venäjällä käynnissä?
        eli suomesta venäjälle ylittäessä 2 tamasennaja lappua "transit" ? ja taakse sama temporaly kö?
        toinen takasin ja täytänkö sitten viron rajalle viel yhden lisää vai riittääkö se takasin tullut?!
        Onko jotain muuta mitä pitäs ottaa huomioon? ei oo autolla tullu viipuria pitemmällä käytyä..


    • TopiKale

      Ajellut nyt kaksi kertaa läpi, ensin Vaalimaa, Viipuri, Pietari, Pihkova ja Viro.
      Venäjän tulli on vähän kankea molempiin suuntiin. Pietarin keskustassa hirveät ruuhkat perjantai ip. Nyt tulin Narvasta ja siellä on se erikoisuus Viron tullissa pitää
      ostaa netistä etukäteen jonotusnumero/aika tulliin, tai mennä jonottamaan noin. 2km
      päähän tullista, sitten kun aikanaan tulee taululle rekkari, niin sitten vasta tulliin.
      Meni prätkälläkin noin 1,5h, ennenkuin pääsi kaikista tulleista läpi Venäjän puolelle.
      Narva Pietari väli on kaksikaistaista maantietä ja paljon kyliä, ei pääse vauhti huimaamaan. Sitten kun pääsee Pietarin kehälle/ Kronstad patotielle vauhtia riittää, että olet mukana, pitää lasissa olla 120km/h-140. Siitä Viipuriin asti on pitkälle moottoritietä, tosin puolessa välissä vaihtuu leveäksi kaksikaistaiseksi, jossa aina neljä autoa rinnakkain, ja vauhti edellä mainittu. Tällä välillä myös tietyömaita, kun rakentavat sitä pätkää moottoritieksi. mutta Pietari -Viipuri väli on vauhdin hurmaa rakastaville hyvä pätkä. matka todella taittuu. ja kun ajelee muiden mukana, ei miiliisikään hätyyttele. Venäjän tulli on ihan perseestä, mutta
      sille ei voi mitään.
      Venäläiset tullivirkailijat ei sitten pääasiassa osaa muuta kuin venäjää ja täytettävät paperit imigraatio ja ajoneuvoilmoitus venäjäksi, niin parempi olla jo suomennos mukana etukäteen. ETUKÄTEEN TÄYTETTY omalle paperille printattu EI KELPAA!
      Greengard ja jos ei omista itse ajoneuvoa, niin valtakirja.
      Nuijamaan kohdalla rajavyöhyke on pitkä Venäjän puolella ja on hyviä telttapaikkoja Saimaan
      kanavan ja järvien rannoilla, mutta ei taida igori antaa lupaa siellä oleskeluun.
      Tuontirajoitukset on molempiin suuntiin ,Suomeen ne vanhat eu alueen ulkopuolelta ja
      Viron puolella on hemmetin paljon tiukemmat,., käytännössä päivämatkalainen ei saa tuoda mitään.
      Viipurissa on muutama hyvä supermarket josta saa tuliaiset sitten mukaan, jos tulee
      Suomen päin.
      Seuraavaksi kokeilen miten pääsee, Venäjältä Narvan suuntaan, näytti ainakin rekkajonot olevan 5-10km. Tosin välissä on toi Kaliningradin reissu jussina.

      • myllärism

        Hyvä, seikkaperäinen matkaraportti, kiitti.

        Hieman ihmetyttää tuo, miksei tietokoneella etukäteen täytelty ja tulosteltu tulliselvityslomake kelpaa Vaalimaalla? Ja että pitäisi olla venäjänkielinen lomakepohja...

        Koskeeko tämä ongelma ainoastaan Vaalimaa-Torfjanovkan raja-asemaa?

        Olen kohtapuoleen menossa Imatralta ylitse ja etukäteen tietokoneella täytellyt ja tulostellut tulliselvityslomakkeet olisivat silloin kourassa...


      • Kyllä_kelpaa_esitäytetty

        Kyllä mulla on ainakin kelvannut useamman vuoden eli viimeisimmän tulliselvityspaperin uudistuksen jälkeen on aina kelvannut valmiiksi esitäytetty kaavake A5-koossa. Päivämäärän ja allekirjoituksen vain olen siihen rustannut kynällä.


      • reissurane
        Kyllä_kelpaa_esitäytetty kirjoitti:

        Kyllä mulla on ainakin kelvannut useamman vuoden eli viimeisimmän tulliselvityspaperin uudistuksen jälkeen on aina kelvannut valmiiksi esitäytetty kaavake A5-koossa. Päivämäärän ja allekirjoituksen vain olen siihen rustannut kynällä.

        Ok, mutta ns. pitkäpaperi on ehdottomasti helpoin ja nopein, A4:n mahtuu kolmenkymmenen reissun leimat.


    • otakerralla

      Sieltä Svetogorskin tullista niitä tulliselvityslomakkeita voi ottaa kerralla niin paljon että riittää. On kelvannut niin venäjän,englannin kuin ranskankielinenkin.

      • mievaanvenäjällä

        Eipä viimeeks kelvannut lontoon kielinen, piti täyttää venäläinen


      • Vili80

        Mites tuolla narvassa nykyisin hommat pelaa? Pääseekö venäjältä viroon suht kivuttomasti vai onko siellä jotain ihmeellisyyksiä mitä venäjältä suomeen tullessa ole? tarkotus parin viikon päästä ajella venäjän kautta viroon.


      • ksusha
        Vili80 kirjoitti:

        Mites tuolla narvassa nykyisin hommat pelaa? Pääseekö venäjältä viroon suht kivuttomasti vai onko siellä jotain ihmeellisyyksiä mitä venäjältä suomeen tullessa ole? tarkotus parin viikon päästä ajella venäjän kautta viroon.

        Tunti mennee venäjän rajalla jos olette aamupäivällä liikenteessä. Sekin aika lähinnä dokumenttien kirjoitukseen koneelle. Nuijamaan autoselvityksellä siellä ei edelleenkään tee mitään. Huumekoira oli, laiska, piti nostaa autoon taas.
        Viron rajavartija kysyi vaan tupakoista ja viinasta ja huumeista.
        Vastattiin jotta kait niitä Viron puoleltakin saa.
        Aika kivutonta.
        Kolme henkilöautoa ja viisi bussia oli lauantaiaamuna kello kymmenen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

      Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      47
      5146
    2. Pyhäinpäivän aamua

      Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      326
      1918
    3. Nainen, se auttaisi jo paljon minua

      tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin
      Ikävä
      113
      1838
    4. Anja ja Janne

      Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut
      Tuusniemi
      70
      1517
    5. Tässä epämiellyttävä totuus

      Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät
      Ikävä
      68
      1467
    6. Miksi olet niin ehdoton mies?

      Yksi virhe ja heti pihalle?
      Ikävä
      81
      1214
    7. Elämäni rakkaus

      Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh
      Ikävä
      32
      1213
    8. Entä jos sinäkin?

      Ehkä sinäkin ajattelet minua?
      Ikävä
      36
      1056
    9. On vaikea uskoa

      Että hän olisi niin syvästi rakastunut
      Ikävä
      42
      1035
    10. Mikä sinussa on parasta

      Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä
      Ikävä
      21
      984
    Aihe