Enbrel

Maria

Sattuuko kukaan tätä palstaa seuraavista käyttämään Enbrel nimistä lääkettä (uusi biologinen lääke). Onko lääke auttanut? Entä onko tullut sivuvaikutuksia? Itselläni se vaihdettiin muutama vk sitten Remicaden tilalle, en vielä osaa sanoa tehosta..

Aurinkoista kevättä kaikille! :))

4

1285

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • reumalehti

Ilmestyi eilen, siínä on Reuman lääkäreiden arvio noista, alkuperäinen juttu on tuoreimmassa Lääkärilehdessä 6/2004. Sen löydät kirjaston lukusalista, hyviä lukuhetkiä:)

• miksu

Nyt käyttänyt Enbrelliä kaksi viikkoa ja eron huomaa selvästi entiseen. Käytin Remicadea 2002 ja se oli todella hyvä ja tauti häipyi kokonan (täydellinen remissio), jouduin kuitenkin lopettamaan rytmihäiriöiden vuoksi. Enbrelin teho ei ainakaan vielä vastaa Remicadea. Enbrelin puoliintumisaika on kovin lyhyt ja vaikutus lakkaa 72 tunnin kuluttua - tämän kyllä huomaa. Remicadella vaikutus kestää paljon pidempään, ensimmäiset kivut alkoi puoli vuotta viimeisen infuusion jälkeen. Enbrellistä ei ole tullut ainakaan vielä näin lyhyen käytön jälkeen sivuvaikutuksia. Kertokaa toki kaikki muutkin kokemuksistanne jne. t:miksu

• sivuvaikutuksia

Minulla on tämä lääke ollut jo kaksi vuotta.Nyt olen saanut kainalokuopassa olevan rauhase suurentuman.Nyt otetaan keuhkoröngeni,rinta röngeni ja koepala rauhasesta.Muuten on mennyt hyvin ja on auttanut.Saa toivoa parasta.Kai sillä sivuvaikutuksia on aivan kuin kaikilla lääkkeillä.

• Enbrel/Humira

Enbrelin/Humiran käyttäjät! Ohjataan pistämään navanseutuun, reisii tai käsivarteen. Arpiin ei suositella pistettävän. Mutta varsinkin nainen raskausarpia (vanhoja) vatsassa ja reisissä. ÄLÄ pistä niihin. Teho parasta käsivarsiin pistettäessä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      27
      3343
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      40
      2197
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      35
      2148
    4. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      7
      1887
    5. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      42
      1518
    6. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1329
    7. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      125
      1222
    8. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      259
      1200
    9. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      45
      1145
    10. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      13
      1099
    Aihe