Aurinkorasva

1v1kk

Minkälaista aurinkorasvaa 1v1kk ikäiselle voi laittaa?Onko joku tietty merkki?

33

2923

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hölväsin

      kohta 2 v. tyttärelle ihan normaalia lapsille tarkoitettua aurinkorasvaa. Ei niissä purkeissa ainakaan lue, ettei voisi laittaa...

    • ei mitään niveaa..

      Käy ostamassa apteekista, saman hintasia mutta oikeasti suojaavia... Siellä ne kyllä kertoo jos kysyt, mitään niveoita ja garniereja ei sais laittaa ainaskaan alle 3 vuotiaalle!!!!!

      • Kummastu

        Kyllä minä olen ainakin ilman parmpaa tietoa laittanut vauvalle ihan tavallista lasten aurinkorasvaa.


      • äiti ja poika
        Kummastu kirjoitti:

        Kyllä minä olen ainakin ilman parmpaa tietoa laittanut vauvalle ihan tavallista lasten aurinkorasvaa.

        Lapsen iho on todella herkkä ja aikuisille ja vanhemmille lapsille tarkoitetut aurinkorasvat imeytyvät ihon läpi ja se saattaa olla vauvalle vahingollista. Alle vuosikkaalle lapselle ei saa laittaa _mitään_ aurinkorasvaa vaan lapsi on pidettävä poissa suorasta auringonpaisteesta ja iho suojattava vaattein (pitkähihainen paita ja pitkät housut). KORKEINTAAN kämmeniin saa laittaa VÄHÄN rasvaa. Näin minulle kerrottiin, kun kyselin viime kesänä apteekista asiaa.

        Nyt kävin 1,5v pojan kanssa apteekista kyselemässä ja ostettiin herkkäihoisille pienille lapsille tarkoitettu rasva (samanhintainen kuin kaupan tavisrasvat). Tämä aurinkorasva eroaa noista marketin rasvoista sillä, että se ei imeydy ihoon vaan jää pinnalle ja suojaa sitä kautta heijastamalla säteet pois lapsesta. Kaipa se toimii, koska lapsi on paljon ulkona, eikä ole palanut, hädintuskin ruskettunut.

        Kannattaa käydä apteekissa juttelemassa ja etsimässä sieltä juuri omalla lapselle sopiva rasva.


      • vauva läkähtyy
        äiti ja poika kirjoitti:

        Lapsen iho on todella herkkä ja aikuisille ja vanhemmille lapsille tarkoitetut aurinkorasvat imeytyvät ihon läpi ja se saattaa olla vauvalle vahingollista. Alle vuosikkaalle lapselle ei saa laittaa _mitään_ aurinkorasvaa vaan lapsi on pidettävä poissa suorasta auringonpaisteesta ja iho suojattava vaattein (pitkähihainen paita ja pitkät housut). KORKEINTAAN kämmeniin saa laittaa VÄHÄN rasvaa. Näin minulle kerrottiin, kun kyselin viime kesänä apteekista asiaa.

        Nyt kävin 1,5v pojan kanssa apteekista kyselemässä ja ostettiin herkkäihoisille pienille lapsille tarkoitettu rasva (samanhintainen kuin kaupan tavisrasvat). Tämä aurinkorasva eroaa noista marketin rasvoista sillä, että se ei imeydy ihoon vaan jää pinnalle ja suojaa sitä kautta heijastamalla säteet pois lapsesta. Kaipa se toimii, koska lapsi on paljon ulkona, eikä ole palanut, hädintuskin ruskettunut.

        Kannattaa käydä apteekissa juttelemassa ja etsimässä sieltä juuri omalla lapselle sopiva rasva.

        näillä helteillä jos puen pitkähihasen paidan ja housut..


      • töissä täällä...
        äiti ja poika kirjoitti:

        Lapsen iho on todella herkkä ja aikuisille ja vanhemmille lapsille tarkoitetut aurinkorasvat imeytyvät ihon läpi ja se saattaa olla vauvalle vahingollista. Alle vuosikkaalle lapselle ei saa laittaa _mitään_ aurinkorasvaa vaan lapsi on pidettävä poissa suorasta auringonpaisteesta ja iho suojattava vaattein (pitkähihainen paita ja pitkät housut). KORKEINTAAN kämmeniin saa laittaa VÄHÄN rasvaa. Näin minulle kerrottiin, kun kyselin viime kesänä apteekista asiaa.

        Nyt kävin 1,5v pojan kanssa apteekista kyselemässä ja ostettiin herkkäihoisille pienille lapsille tarkoitettu rasva (samanhintainen kuin kaupan tavisrasvat). Tämä aurinkorasva eroaa noista marketin rasvoista sillä, että se ei imeydy ihoon vaan jää pinnalle ja suojaa sitä kautta heijastamalla säteet pois lapsesta. Kaipa se toimii, koska lapsi on paljon ulkona, eikä ole palanut, hädintuskin ruskettunut.

        Kannattaa käydä apteekissa juttelemassa ja etsimässä sieltä juuri omalla lapselle sopiva rasva.

        Hah, joo... Kävin kans apteekista kysymässä 1,5v lapsen kanssa että voiko sen ikäselle lapselle laittaa aurinkorasvaa ja minkälaisilla suojakertoimilla. Mua vaan tuijotettiin kummissaan. Yksi tädeistä "arveli" että ei varmaan suositella alle kaksi vuotiaille. Toinen "arveli" että ehkä kumminkin parempi laittaa jotain kuin että palaisi. Kolmas tiedusteli että ihanko vaan Suomen aurinkoon? Ihan kuin Suomen auringossa ei voisi palaa! Otin sitten varmuudelta sk 50 (Aco Kids sun cream), kun en saanut mitään mielipidettä noihin vahvuuksiin. Yritän pitää lapsen poissa auringon paisteesta tai pitää vain pieniä aikoja kerrallaan, tuollon oli vaan poikkeustilanne, juhlat, joissa tiesin että joudutaan olemaan auringossa. Tuon ainoan kerran sitä rasvaa sitten käytettiinkin, koska siitä nousi lapselle näppyjä käsivarsiin. Ainakin kyseisen rasvan käyttöohjeessa käsketään antaa rasvan imeytyä ennen vaatteiden pukemista, eli ilmeisesti tuo rasva ei ainakaan ole sellainen joka muodostaisi kalvon iholle, vaan nimenomaan imeytyy ihoon? Mutta siis tällaista asiantuntemusta paikallisessa apteekissa.....


      • kesää rakastava
        vauva läkähtyy kirjoitti:

        näillä helteillä jos puen pitkähihasen paidan ja housut..

        Köykäiset löysät 100% puuvillaiset vaattee ei hiosta päinvastoin jopa auttaa ihon viilentämiseen. Itse käytän sellaisia 2v lapseni kanssa, varjossa kannattaa oleskella, jos on pidempään. Aurinkorasvoja en suosittele lapsille ellei ole rantaleikeissä niin riemuissaan, että olisi vaara palaa siellä.


    • äippä ..........

      Apteekista saat Roc -merkkistä mineraaliaurinkovoidetta, sk40 - eli teho perustuu fysikaalisiin suojaajiin ei kemiallisiin, niin kuin "aikuisten" voiteissa. Pääasiassa suojaavana aineena on sinkki. Rasva on tosi paksua ja valkoista. Mutta teho on loistava.

      Joo, noita kemiallisia aineita ei kannata käyttää pienillä lapsilla. Niistä imeytyy kaikenlaisia myrkyllisiä aineita ja ovat huonoksi lapsen herkälle ja ohuelle iholle.

    • mitä panikoijia

      täällä!!!!!!!! Ei tulis mieleenikään pitää 1vee lastani näillä helteillä pitkähihaisissa! Sairasta, lapsihan saa lämpöhalvauksen. Kyllä niiitä kaupan niveoita sun muita voi käyttää. Ite en laita aina mitään...lapseni ihotyyppi on suht tumma, ei pala herkästi. Kun kattoo, ettei ulkoile puolenpäpivän kuumimmassa porotuksessa ja että välillä touhuaa varjossakin. Kyllähän sitä ihmiset on jumankauta vuosien ajan ollut aurongossa...ihme hysteerikkoja Suomessa nykyään. Kunhan katotte ettei lapsenne pala, niin kyllä kesällä ulkona voi olla vähissäkin vaatteissa...maalaisjärjen käyttö sallittu!

      • kehiin!

        No niitä entisaikojen rasvattomia lapsia hoidetaankin nykyään melanooman vuoksi.

        On olemassa myös kevyitä pitkähihaisia.
        Kemialliset suojat eivät sovi lapsille, koska lapsen iho on ohuempi ja herkempi kuin aikuisen, joten kaikki myrkyt imeytyvät suoraan ihon läpi.
        Se ei ole mitään panikointia, vaan fakta, jonka huomiotta jättäminen minusta on typerää.

        Meillä käytetään Louis Widmerin sk 25 mineraalivoidetta uimiseen ja ulkoiluun rattaissa, joissa jalkoihin paistaa aurinko.


      • +++++

        Kokeilepa itse olla pitkähihaisessa ja pitkälahkeisissa helteellä auringonpaisteessa. Yllätyt varmasti. Itse kokeilin sitä viikonloppuna. Ensimmäiset 5-10 minuuttia tuntui tukalalta, mutta sitten ei pitkät hihat enää haitanneet yhtään. Ei tule lämpöhalvausta, kun huolehtii siitä, että hikeä riittää, eli pitää juoda riittävästi vettä. Ja tietysti pitää olla hattu päässä.

        Käypä katsomassa, kuinka ihmiset pukeutuvat siellä missä paahtavasta auringosta saadaan nauttia enemmänkin kuin yhden kuukauden aikana vuodessa. Ei siellä paikalliset kulje shortseissa eikä lyhythihaisissa kuin korkeintaan illalla auringonlaskun jälkeen.


    • 4:n äiti

      En tiedä saako noin pienelle varsinaisia aurinkorasvoja laittaa, mutta ainakin vauvoille tarkoitettua sinkkivoidetta voi laittaa, ja ne suojaavat ainakin jonkin verran UVA säteilyltä.

      Me ostettiin apteekista Acon sk 50 aurinkorasvaa. Käytettiin sitä koko perhe (kuopus 3v). Oltiin pari päivää ulkona koko päivä (yöt teltassa). Muutamaa hassua pilvenhattaraa lukuunottamatta aurinko paahtoi kaiken päivää (tosin koko päivä ulkona pilvisenäkin päivänä voi saada ihon palamaan, jos ei alla ole pohjarusketusta). Me ei edes rusketuttu, palamisesta puhumattakaan. Tänään oltiin 3 tuntia rannalla ilman auronkorasvaa ja minulla paloi polvet.

      Hattu on myös ehdoton (mielellään leveälierinen, jotta suojaa myös kasvoja ja silmiä). Ei tunnu kivalta jos päänahka palaa jakauksen kohdalta. Eikä se aurongonpistoskaan varmaan mikään ihana kokemus ole.

      • alle 2 veelle

        ei saa laittaa kemikaalien vuoksi aurinkorasvaa, suositellaan suojaamaan vaatteilla ja välttämään aurinkoa.


    • Maidon vaalea

      En uskalla edes itse oleskella auringossa. Suojaan ihoni vaatteilla tai olen varjossa.

      • voi voi

        Varjosakin voi palaa ja vaatteet päällä voi palaa. Ensisijaisesti suojautuminen näillä keinoin, mutta jos tarpeelliselta tuntuu, sinkkivoide tai Eucerin Micropigment lisäksi. Mieluummin ne kuin palaminen.


    • alba_sun

      Mä olen löytänyt täältä

      http://www.iherb.com/?rcode=SEH726

      laajan valikoiman lapsille sopivia aurinkorasvoja kohtuuhintaan. Siis voiteita, jotka eivät juurikaan imeydy ihoon vaan muodostavat pinnan, joka heijastaa auringonsäteet pois. ( hakusanaksi sunscreen kids )

      Esim Badger Companylla on monia hyviä, meillä on ollut näitä etelänmatkoilla mukana.
      Postikulut ovat jotain 3 euron luokkaa.

    • ohjeita

      Noin pienelle toisaan suositellaan vaan noita fysikaalisia suojia, ei kemiallisia Ja parempi jos ei laita ollenkaan vaan käyttää yksinkertaisesti riittävä peittäviä (vaikka ohuita) vaatteita ja on sisällä voimaikkaimman uv-ajan eli päiväuniajan 11-15

    • sairaanh.

      uv aika ei muuten ole pelkästään 11-15, vaan klo 17 saakka. (nahkapalaa.fi)

    • ei rasvaa

      Miksi ihosyövät lisääntyvät samaa tahtia kuin aurinkorasvojen käyttö?

      Suomessa rekisteröidään nyt vuosittain jo yli 1300 uutta tapausta, kun 1980-luvulla niitä oli vain noin 400 vuodessa. Nyt melanooma on jo kuudenneksi yleisin syöpä. Päiväntasaajalla ei ole melanoomaa.

      "Väärä käsitys aurinkovoiteiden syöpää estävästä vaikutuksesta pysyy julkisuudessa rahanahneen aurinkovoideteollisuuden ja syöpäteollisuuden pelotellessa ihmisiä vuorotellen. Miten sopivasti sattuukaan, että nämä auringon mustamaalaajat unohtavat mainita, että lähimpänä päiväntasaajaa asuvilla ihmisillä on vähiten ihosyöpää. Sen sijaan kesän lähestyessä media pommittaa meitä päivittäin myyteillä, joiden mukaan auringon säteiltä suojautuminen suojaisi meitä jotenkin siltä ainoalta asialta, jonka auringonsäteet itse asiassa ehkäisevät, eli syövältä. Auringon UV-säteilyltä suojautuminen vaikuttaa dramaattisesti D-vitamiinin tuotantoomme, mikä johtaa korkeampaan kuolleisuuteen, sairauksiin ja mielenterveysongelmiin. Mikä ironisinta, aurinkovoiteet itsessään aiheuttavat syöpää."

      http://www.magneettimedia.com/on-aika-paivittaa-tietosi-aurinkovoiteiden-kaytosta/


      Minun lapsuudessa ja nuoruudessa 70-90-luvulla kaikki oli aina koko kesän ulkona, niin aikuiset kuin lapsetkin. Se oli normaalia elämää. Syksyllä kaikki lapset oli ruskeita kuin piparit. Mitään rasvoja ei ollut. Lapset eivät edes saaneet kauniilla säällä koskaan olla sisällä leikkimässä. Itse vietin koko lapsuuteni kesät mökillä meren rannalla mummin luona. Joten eikun kaivamaan kaikki vaan niitä vanhoja kesäkuvia ja katsomaan kuinka ulkona oltiin ja oltiin ruskeita.


      Harva aurinkovoide täysin turvallinen - iso osa jopa lisää ihosyövän riskiä
      http://www.terve.fi/ihosyopa/harva-aurinkovoide-taysin-turvallinen-iso-osa-jopa-lisaa-ihosyovan-riskia


      "Jos levitämme ihollemme aurinkorasvoja, häiritsemme tehokkaasti ihollamme tapahtuvaa D-vitamiinisynteesiä sekä muita iholla muodostuvia fotoreaktiivisia yhdisteitä. Mitä korkeampi on rasvan SPF-kerroin - sitä enemmän siinä on kemikaaleja. Kemikaalit häiritsevät kehon hormonitoimintaa ja ne saattavat mm. laukaista estrogeeniriippuvaisia syöpiä rinnoissa, kohdun limakalvossa ja eturauhasessa. Jos haluamme välittää ympäristöstämme ja syödä kaloja, niin huomioitava seikka on myös se, että aurinkorasvamme ja niiden sisältämät kemikaalit ajautuvat pesuvesien mukana vesistöihin, jotka voivat sitten vaikuttaa negatiivisesti kaloihin. Täältä voit lukea lisää aurinkovoiteiden haitoista."

      http://balanssi.blogspot.fi/2012/06/kuinka-valttaa-auringossa-palaminen.html


      Uima-allas saattaa tehdä aurinkorasvasta syöpäpommin!
      http://www.terveydentukipilarit.fi/terveysinfo/uutiset/51/

      Auringonvalon ja D-vitamiinin puutos on linkitetty yli 70 syöpätyyppiin. Toki melanooman riski lisääntyy auringossa kärvistellessä, mutta samalla kuitenkin useiden muiden syöpien riski pienenee. Melanooman kuolimisen riski 75 ikävuoteen mennessä on ~0,3%, kun taas kaikkien syöpien riski on yhteensä 9,65%. Tarvitsemme auringonvalosta UVB-säteitä, joiden avulla muodostamme ihollamme D-vitamiinia.

      Varmin tapa saada D-vitamiinia on ottaa aurinkoa keskipäivällä ja ilman rasvaa. Mutta vain sen verran, että ei pala. Suomessa auringonvaloa on riittävästi D-vitamiinin valmistukseen vain toukokuun alusta elokuun loppuun eli kun UV-indeksi on vähintään 3. Joskus lähes koko kesä on niin pilvinen, kylmä tai sateinen, että pelkästään auringosta on vaikea saada riittävästi D-vitamiinia. Auringosta saat D-vitamiinia, mutta vain silloin kun varjosi on lyhyempi kuin sinä itse. Siis lyhyen aikaa keskipäivällä, noin kello 10-16.

      Iltalehti uutisoi äskettäin, että suomalaislapsilla on todettu murtumia ja jopa osteoporoosia, jotka ovat vältettävissä D-vitamiinia lisäämällä. Helsingin alueella tehdyn tutkimuksen mukaan jopa 99% helsinkiläisistä koululaisista kärsii D-vitamiinin puutteesta. Iltalehdessä haastateltu ylilääkäri Raimo Rintala suosittelee 50µg D-vitamiinilisää lapsille.

      Eli jos ette syö D-vitamiinilisää, aloittakaa nyt!

      D-vitamiinin todellinen tarve syyskuun alusta toukokuuhun on 25-125 µg päivässä. Jotkut voivat tarvita enemmänkin, mutta suurempien annosten olisi hyvä perustua D-vitamiinitasojen mittaukseen. Omat D-vitamiinitasonsa voi kuitenkin käydä mittauttamassa, jotta tietää, missä mennään.
      http://terveyshymy.fi/artikkelit/d-vitamiinin-puutos-on-suuri-terveysriski

      Ajankohtainen D-vitamiini
      http://www.tritolonen.fi/index.php?page=articles&id=247

      Possible 75% cancer mortality reduction with Vitamin D
      http://www.youtube.com/watch?v=9FMlQeH8RFA&feature=player_embedded

      New randomized controlled trial shows, omega-3s may protect against skin cancer!
      http://blog.vitamindcouncil.org/2013/03/11/new-randomized-controlled-trial-shows-omega-3s-may-protect-against-skin-cancer/

      Auringonvalo voi oikeasti suojata ihosyövältä
      http://www.magneettimedia.com/auringonvalo-voi-oikeasti-suojata-ihosyovalta

      • ll.33

        No just. magneettimediaan nyt voikin luottaa;)) Varsinainen huuhaa-paikka.

        Massapostaus on muuten, kuten tiedät, kiellettyä, silti jatkat sitä....

        Totta kai aurinkosuojavoidetta, niin lapsille kuin aikuisillekin.


      • 383
        ll.33 kirjoitti:

        No just. magneettimediaan nyt voikin luottaa;)) Varsinainen huuhaa-paikka.

        Massapostaus on muuten, kuten tiedät, kiellettyä, silti jatkat sitä....

        Totta kai aurinkosuojavoidetta, niin lapsille kuin aikuisillekin.

        Jospa lukisit linkit tarkemmin, niin huomaisit, ETTEI Magneettimedia ole TEHNYT TUTKIMUKSIA JOITA JUTUSSA on!! Sitä vaan tuomitaan, vaikkei faktoista tiedetä mitään. Lapsesi jää ilman välttämätöntä vitamiinia ja saa ihosyövän, mikäli laitat kemiallista aurinkorasvaa. Puolituntia aurinkoa riittää päivässä. Olen muuten huomannut koko perheessää, kun syömme talvella ja keväällä 100µg-250µg päivässä D3, emme pala, vaikka olisimme kauemminkin auringossa. Kaunis rusketus vain tulee.


      • no mutta
        383 kirjoitti:

        Jospa lukisit linkit tarkemmin, niin huomaisit, ETTEI Magneettimedia ole TEHNYT TUTKIMUKSIA JOITA JUTUSSA on!! Sitä vaan tuomitaan, vaikkei faktoista tiedetä mitään. Lapsesi jää ilman välttämätöntä vitamiinia ja saa ihosyövän, mikäli laitat kemiallista aurinkorasvaa. Puolituntia aurinkoa riittää päivässä. Olen muuten huomannut koko perheessää, kun syömme talvella ja keväällä 100µg-250µg päivässä D3, emme pala, vaikka olisimme kauemminkin auringossa. Kaunis rusketus vain tulee.

        kun ihan sinun perheesi sitä ja tätä niin eikös nyt kaikki maailman ihmiset toimi samoin..


      • 383
        no mutta kirjoitti:

        kun ihan sinun perheesi sitä ja tätä niin eikös nyt kaikki maailman ihmiset toimi samoin..

        Kyllä kannattaisi, mikäli terveys kiinnostaa,mutta valitettavasti kaikkia ei kiinnosta :(


      • voisin ihmetellä
        383 kirjoitti:

        Kyllä kannattaisi, mikäli terveys kiinnostaa,mutta valitettavasti kaikkia ei kiinnosta :(

        samaa sinusta että eikö terveys kiinnosta kun oleillaan auringossa ilman rasvaa ja syödään mielettömiä määriä d-vitamiinia..Voisi myös sanoa että hyvin on aivopesty vitamiinin valmistajan taholta..


      • 383
        voisin ihmetellä kirjoitti:

        samaa sinusta että eikö terveys kiinnosta kun oleillaan auringossa ilman rasvaa ja syödään mielettömiä määriä d-vitamiinia..Voisi myös sanoa että hyvin on aivopesty vitamiinin valmistajan taholta..

        Olen mittauttanut tasot. Emme saa yliannostusta. Eu:n uudet suositukset ovat lähempänä ELIMISTÖN TARVETTA, kuin Terveydentuhoamislaitoksen vastaavat....
        Tiedoksi, auringosta ei voi saada yliannostusta Deetä. En yleensä ehdi olla montaa tuntia viikossa, kun on sisätyö. Kasvava lapsi tarvitsee riittävästi vitamiinia. Luumurtumien lisääntyminen kertoo karua kieltä siitä, että lapset elävät vitamiininpuutteessa!


      • ei rasvaa

    • ei rasvaa

      Syöpäjärjestöt muistuttavat, että aurinkovoiteet eivät suojaa ihosyövältä. Syöpälääkärin mukaan korkeimpien suojakertoimien aurinkovoiteet antavat väärää kuvaa auringossa olon turvallisuudesta.


      "Maailman paras stressilääke – pari sanaa auringosta

      Aurinko on tänä kesänä paistanut kotimaassa harvinaisen paljon – toivottavasti olet myös muistanut siitä nauttia. Aurinko on hyvinvoinnillesi yksi huikeimmista asioista, ja vieläpä täysin ilmainen. Jos alitajunnassasi on vielä pelko siitä, että aurinko olisi melanooman suurin syy, omaa käsitystään voi tarkastaa esimerkiksi tästä linkistä

      http://articles.mercola.com/sites/articles/archive/2011/11/20/deadly-melanoma-not-due-vitamin-d-deficiency.aspx"

      http://samisundvik.com/2013/06/25/maailman-paras-stressilaake-pari-sanaa-auringosta/

    • Rasvaaja äiti

      Joissakin oli joskus suositus, että pitäisi käyttää jotain missä ei ole kemiallista aurinkosuoja-ainetta vaan fysikaalinen.

      Itse olen ostanut Acon lasten rasvaa apteekista, mutta en tiedä onko siinä kemiallinen? Taisi olla. Lapsi jo 2 1/2 v. Viime kesänä suojasin pääasiassa vaatteilla ja koitin pitää varjossa, jos mahdollista.

      • gakjl

        Eucerinilta löytyy lasten aurinkorasva, jossa on pelkkä fysikaalinen suoja.


    • auringossa aina varj

      Omilla vanhemmillani/heidän vanhemmillaan/heidän vanhemmllaan jne jne ei ollut aurinkorasvaa. Eivät sen puutteeseen kuolleet. Ja vaikka olisi aikuisten aurinkorasvaa muutaman kerran kesässä saaneet käsivarsiinsa, en usko että olisivat siihenkään kuolleet.

      Vähän realismia nyt peliin.

      Kaikki tässä kuollaan kuitenkin, epäilen ettei edellisillä ole asiaan kuitenkaan vaikutusta.

    • ei rasvaa

      Miksi ihosyövät lisääntyvät samaa tahtia kuin aurinkorasvojen käyttö?

      Syöpäjärjestöt muistuttavat, että aurinkovoiteet eivät suojaa ihosyövältä. Syöpälääkärin mukaan korkeimpien suojakertoimien aurinkovoiteet antavat väärää kuvaa auringossa olon turvallisuudesta.

      Suomessa rekisteröidään nyt vuosittain jo yli 1300 uutta tapausta, kun 1980-luvulla niitä oli vain noin 400 vuodessa.

    • EI RASVAA

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1827
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1699
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1524
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1213
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1204
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1192
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1146
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1131
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      8
      1129
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1124
    Aihe