Oman kanin kuolema..

Tupsu

Vielä muutama kuukausi takaperin kyselin täällä neuvoa tulevia kanejani koskien ja nyt toista ei enää ole. Tämä sattui omalle kohdalleni eilen ja kaipaan kaniani ihan mielettömästi. Sen lisäksi että jouduin nähdä tämän, jouduin myös nähdä kuinka kanini tukehtui hengiltä. Aamulla oli tarkoitus viedä eläinlääkäriin vinkuvan hengityksen vuoksi, nuhalääkitys sillä oli jo päällä, mutta kuolema ehti ensin. Nyt syytän itseäni kaikesta. Pyörii vain päässä mitä olisin voinut tehdä toisin ja jos ja jos ja jos. Minulle jäi vielä toinen kani, mutta se on melko laiha lohtu tässä tilanteessa.. Onko muilla kokemuksia tälläisistä ikävistä tapauksista? Lohduttaisi kovasti kuulla muiden ajatuksia, joiden kohdalle tälläistä on osunut ja kuinka siitä pääsee yli ilman että tarvitsee syytellä itseään.. Entä kuinka toinen kani selviää, alkaako ikävöidä? Vielä ei ainakaan kaipaa mutta en tiedä alkaako kaivata myöhemmin..

104

15174

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • homssu

      voi ei, otan osaa suruusi.
      kun mun entinen kani myytiin n.6vuotta sitten se tuntui kamalalta. mutta vielä kamalempaa oli kuulla kuinka sen uusi omistaja oli ampunut sitä pilleripyssyllä ja raukka oli kuollut. sellaisilla eläinrääkkääjillä ei saisi olla lemmikkejä, jos ne kerran eivät jaksa hoitaa niitä. Kumpa vain olisimme pitäneet sen kanin..
      mutta nyt on mulla uusi pupu ja surukin on jo helpottanut. mikään ei kuitenkaan korvaa sitä pientä ruskeaa kaniherraa, joka kärsi kovan kohtalon :( ;(

      • Tupsu

        Kyllä ihmiset voi olla julmia:(varmasti oli kauhea kuulla tuollaista.Nyt on olo jo parempi mutta iltaisin iskee aina kova ikävä kun on aikaa miettiä asioita..Mutta eiköhän suru helpota vielä joskus ja lakkaan syyttämästä itseäni.Nyt uhraan aikaa entistä enemmän Iinekselle,joka jäi vielä ilostuttamaan elämääni:)


      • VOIVOI2

        Kauheaa


      • Otan osaa : (

        Toi on kamalaa! Siis se tyyppi pitäis ite tappaa!


      • Anonyymi
        Otan osaa : ( kirjoitti:

        Toi on kamalaa! Siis se tyyppi pitäis ite tappaa!

        Samaa mieltä.


      • Anonyymi
        Otan osaa : ( kirjoitti:

        Toi on kamalaa! Siis se tyyppi pitäis ite tappaa!

        Samaa mieltä.


      • Anonyymi

        Ikävä ensimmäisen pupusi kohtalo ja tosi vastenmielistä toimintaa uudella omistajalla ollut mutta mietityttää miksi myit sen ruskean kaniherran ja hetkeä myöhemmin otit uuden pupun tilalle. Vanha tapaus tosin..
        Moisista eläinrääkkääjistä mistä mainittiin on tehtävä rikosilmoitus.


    • sunshine

      Itse olen myös joutunut
      kokemaan rakkaan lemmikin kuoleman, valitettavasti 3 kertaa =(
      Vanhin kanini (n. 8v) kuoli luultavasti maha-, maksa- tai suolistosyöpään puolitoista vuotta sitten. Ennen kanini kuolemaa minulta ei ollut kuollut ketään läheistä, ei ihmistä eikä eläintä.
      Huomasin kanini toisen kiveksen olevan huomattavasti toista suurempi, ja katsoin parhaaksi viedä pupuni eläinlääkärille. Eläinlääkäri kastroi kanini, koska arveltiin sen olevat kiveskasvain. No, kanini toipui lekkauksesta hyvin ja luulin, että kaikki olisi taas ennallaan. Ennen pitkää kanini kuitenkin alkoi laihtumaan ja ruoka ei enää maistunut entiseen tapaan. Kanini mahasta kuului myös outoa kurlausta. No, vein taas kanini eläinlääkäriin ja lääkäri tunnusteli kaniani ja otti varmuuden vuoksi röntgenkuvan kanistani. Kuvasta ilmeni, että kanillani on laajalle levinnyt kasvain ja kanini pelastamiseksi ei voitaisi tehdä mitään. Se kiveskasvainkin oli luultavasti etäpesäke. Sillä hetkellä tuntui, että koko maailmani romahti ja tunnusti että jalkani
      eivät enää kantaneet. Eläinlääkäri antoi kanilleni ruokahalua parantavan pistoksen ja lupasi elinaikaa parista viikosta pariin kuukauteen riippuen siitä, miten hankalaksi kanini hengitys kävisi, sillä kasvain painoi kanin keuhkoja.
      Kaikki tapahtui niin nopeasti, että vasta jälestä päin olen ruvennut ajattelemaan asioita järkevästi.
      Ajattelin, että oman itsekkyyteni takia en saisi pitkittää rakkaan pupuni kärsimyksiä, joten parin viikon päästä vein kanini viimeiselle piikille.
      Olin koko tapahtuman ajan kanini vierellä ja puhuin sille rauhallisesti ja silittelin sitä.
      Kun kanini nukahti ikiuneen, minut valtasi hirveä ikävä, mutta toisaalta olin rauhallisella mielellä, sillä tiesin, että kanini ei enää tarvitse kärsiä. Itkin joka ilta itseni uneen ja kesti monta kuukautta, ennen kuin ikävä alkoi edes vähän hellittää. Se oli siihenastisen elämäni kauhein kokemus, menettää rakas lemmikki.
      Tätä kirjoittaessani silmäni kostuvat kyynelistä, vaikka pupuni kuolemasta on jo yli vuosi aikaa.
      Mutta kanini jätti jälkeensä ihanat muistot, jotka auttavat jaksamaan eteenpäin vaikeina hetkinä. Ja kyllä siinä on perää, että aika kultaa muistot =)
      Itsensä syyttely ei auta mitään. Kyllä minäkin mietin että jos olisin vienyt kanini aiemmin eläinlääkäriin ja jos ja jos...mutta kanini oli jo melko vanha ja toivon koko sydämestäni, että se sai elää onnellisen elämän luonani.
      Kuten alussa mainitsin, olen joutunut kestämään kolmen kanini kuoleman. Tällä kertaa en kuitenkaan taida kirjoittaa tämän enempää, sillä tekstiä tuli jo sen verran paljon.
      Ensimmäiset viikot ovat kauheimpia mutta pikkuhiljaa ikävä alkaa hellittää. Voimia ja jaksamista sulle!
      Ja ajattele, että kanisi hyppelee nyt ikuisilla porkkanapelloilla ilman kipuja...

      • Tupsu

        Oli mukava lukea jonkun toisenkin kokemuksia samasta asiasta.Eilen tuli kuluneeksi viikko kanini kuolemasta,nyt jo tuntuu paremmalta mutta ikävä on...Juuri toissapäivänä tuli postissa kuvia ja mukana oli myös rakkaan lemmikkini kuvia:(Oman lemmikin kuolema on tosi vaikea asia mutta siitäkin pääsee yli ajan kanssa.Kävipä ikävästi sunkin kanille..No,nyt niillä molemmilla on hyvä olla..


      • En pystyny lukee loppuun asti. Oli niin koskettavaa... Itku tuli tuota lukiessa. Olen menettänyt eläimiä, mutta en kaneja. Pelkään kokoajan että kanillani on joku vaiva kokoajan, koska tämä on ensimmäinen kanini.. Kiitos tuosta Sunshine ;'(


      • ...
        liljuskankani14 kirjoitti:

        En pystyny lukee loppuun asti. Oli niin koskettavaa... Itku tuli tuota lukiessa. Olen menettänyt eläimiä, mutta en kaneja. Pelkään kokoajan että kanillani on joku vaiva kokoajan, koska tämä on ensimmäinen kanini.. Kiitos tuosta Sunshine ;'(

        Mullami on ensimmäinen kani, joten pelkään et oon huono hoitaja


    • lilppa

      tänä aamuna kun heräsin löysin häkistä velton pienen knin se ei hengittänyt enää.sillä oli jäänut paljon heinää ja vihanneksia häkkiin. Se oli noin 1ja puoli vuotias.itkin suunnattomasti mutta se ei tuo väpää silti takaisin nyt väpä on kanitaivaassa ja sen on hyvä olla sillä. omistettu Väpälle

      • löppä

        Sunnuntai aamuna Laku löytyi kuolleena häkistä. Edellisinä päivinä se oli ollu hiljainen ja pelokas eikä enää oikeastaan syönyt. Tarkistin hampaat ja kynnet, ja kun ei vikaa löytynyt soitin päivystävälle eläinlääkärille. Se neuvoi antamaan ananasmehua pari milliä päivässä(lakulla oli voimakas karvanlähtö ja epäili että karvoja on mennyt suolistoon), ja jos ei auta niin tuoda sen jälkeen klinikalle. Annoin nestettä illalla ja Laku narskutteli kovasti hampaita. Silittelin sitä, ja sanoin että kohta helpottaa ja vein häkkiin. Seuraavana aamuna Laku makasi häkissään silmät sameana, kylmänä ja liikkumattomana. Itku purskahti heti. Hautasimme Lakun samana aamuna takapihalle pihlajan juurelle. Nytkin siellä palaa pikkukynttilä. Laku kuoli myös 1½ vuotiaana ja itku kurkussa ikävöin sitä edelleen. Hyvä että sillä on nyt parempi.


    • lilppa

      jos olet menettänyt kanin älä syytä itseäsi. tänä aamuna minulta kuoli kani nimeltä Väpä se oli tosi tärkeä minulle.Jos sinulla on kaksi kania ja toinen kuolee se toinen jää vähän ikävöimään.itseltäni kuoli toinen kani ja väpä jäi ikävöimään sitä mutta vuotta myöhemmin väpä kuoli.löysin sen vain häkistä kuolleena.Ja tulen ikävöimään sitä todella paljon.

      • Lurps

        Multa kuoli kanssa tos pari viikkoo sitte kani. Pikku herra oli 2½ vuotias, ja sen lapaluu oli murtunu. Syytä ei tiietä. Vietii se ell. ja ne anto sille siel vissiikin liikaa rauhottavaa, kun piti ottaa röngtenit, ni ajomatkalla kotia pupu kuoli mun syliin. Annettiin tekohengitystä, mut ei auttanu. Nöpöä jäi ikävöimään sen isosisko, ja kohta otetaa uus pikku pupu Nöpön tilalle. Tsemppiä kaikikke!


    • tuntematon

      minun kani kuoli joku 3 viikkoa sitten.Sinun pitää vain ajatella hyviä ajatuksia ei sinun pitäisi syyllistää itseäsi ei se sinun syysi ole jos kani kuolee ja kyllä toinen kanisi pärjää kyllä.silläkin voi olla ikävä sitä.mutta ajattele että se sinun kuollut kanisi on nut taivaassa ja sillä on hyvä olla ja se rakastaa sinua ja muistaa sinut aina

    • Honey<3

      Minultakin kuoli eilen toinen kaneistani, toisin kyllä nopealla ja kivutomalla tavalla. Hän oli katsomassa vielä torstai iltana 8aikaan illalla salkkareita kanssani ja söi valtavalla ruokahalulla salaattia. Aamulla menin katsomaan kanejani ja tyttö oli kuollut. SIllä oli aivovamma (luultavasti) kun se ravisteli päätään, loppujen lopuksi tulokseksi oli tullut verisuonen katkeama päästä. Älä syytä itseäsi! Minunkin toinen kani oli ensin hädissään, ja nyt on alkanut palautua. Seurustele kanisi kanssa nyt enemmän, koska se kaipaa sinua juuri nyt yhtä paljon kuin sinä sitä. Ole rauhallinen ja reipas kanisi kanssa, jos olet itse huolissasi ja itket lohduttomasti, kanisi alkaa itsekin hermoilla ja huolestua. Kukaan ei saa syyttää tämmöisissä surullisissa asioissa itseään! mieti mitä olisi voinut tapahtua jos et olisi edes yrittänyt viedä kania lääkäriin!

      • kanifani

        :( mulla kuoli kani kans vasta erittäin traagisesti. hukkui.
        oli vasta vuoden ikäinen.. kania ikävä.


      • ei voi olla totta
        kanifani kirjoitti:

        :( mulla kuoli kani kans vasta erittäin traagisesti. hukkui.
        oli vasta vuoden ikäinen.. kania ikävä.

        Ihmisten tyhmyyttä ei voi kuin ihmetellä. On niin hauska katsoa kun kani ui, vaikka useimmat kanit eivät vedestä pidäkään. Ja se vasta hauskaa onkin laittaa kani uimaan sellaiseen astiaan jossa on korkeat reunat ettei raukka vain pääse sieltä itse pois.
        Ainut oikea tapa uittaa kania, on antaa kanille mahdollisuus ITSE kävellä veteen omasta vapaasta tahdostaan ja tulla pois kun se niin tahtoo. Sitä ei saa tuuppia sinne, eikä totta vie laskea sellaiseen veteen missä jalat eivät ylty pohjaan. Senkin jälkeen se tulee kuivata hyvin (varsinkin korvat) jottei se sairastuisi.


      • HEiPS!!
        kanifani kirjoitti:

        :( mulla kuoli kani kans vasta erittäin traagisesti. hukkui.
        oli vasta vuoden ikäinen.. kania ikävä.

        Kanifani,miten sun kani hukku?et laitoiksä sen itse veteen polskimaan?


    • pupusetpupuset

      Itselläni on ollut melkeen sama tilanne:mun 4vuotias hermeliini kaninin Roosa kuoli korvatulehdukseen kerronpa tästä koko jutun:"Oli ihan tavallinen marraskuinen sunnuntai ilta huoneessani haisi kanin pissa ja avasin ikkunan ,mutta kuinka ollakkaan se jäi yöksi auki.Aamulla Roosa oli vielä ihan tavallinen mutta kun tulin iltapäivällä hakemaan sitä olohuoneeseen huomasin sen pitävän päätänsä odosti kallellaan.Soitin heti eläinlääkäriin ja hän pyysi tulemaan näyttämään kania.Eläinlääkäri pyysi katsomaan kanin vointia ja tulevan huomenna takaisinjos kanin vointi ei ole muuttunut paremmaksi ja niin me teimme.Seuraavana päivänä eläinlääkäri alkoi epäillä korvatulehdusta ja antoi lääkereseptin odotimme kaksi päivää ,mutta lääke ei tehonnut aloimme tuoda kania joka päivä eläinlääkäriin ja sille annettiin lääke ruiskun kautta lopulta huomasimme ettei mikään auttanut ja päivän päästä tulimme lopettamaan sen se hetki oli elämäni kamalin.Vaikkei ole varmaa aiheuttiko sen auki oleva ikkuna syytän silti siitä itseäni".TOIVOTTAVASTI TÄMÄ AUTTOI JA KOITA JAKSELLA!

    • Kaipaava omistaja

      Mulla kuoli viime yönä mun rakas Leevi pupusein. Jotenki mä vieläki luulen et kohta se juoksee tuolt nurkan takaa mun luokse. Meiän Leevi oli oikeesti selviytyjä. Se on selvinny kymmenistä silmätulehduksista ja hammaspiikeistä. Se oli oikeesti enemmän ku pupu. Aina ku mä katoin telkkarii nii se hyppäs mun viereen sohvalle. Karkki oli sen suurinta herkka ja se teki mitä vaan sen eteen. Aina ku oltii mökillä nii ku se oli ulkona nii ei sen perään täytyny ees kattoo ku ei se siit minnekkää lähteny. Mä saatoin istuu 3 tuntii tietokoneella ja koko sen ajan se oli siin mun jalkojen vieress. Mut nyt tuli tääs sairaus joka sit nujers meiän taistelijan. Kyll se yritti taistella sitä vastaan sen huomas mut sitte joutu luovuttaa. Leevi oli 5 vuoden ikänen. Se oli mun oma pikku koira! Meiän täysvaltanen perheenjäsen. Omistettu leeville. Rakkaudella sun paras kaveri.

    • tiutz

      otan osaa suruusi ja tiedän miltä sinusta tuntuu!
      kerron koko jutun mitä minun ensimmäislle kanilleni kävi.
      olin yksin kotona ja pidin kaniani Enkeliä sängylläni. se pomppi iloisesti korvat hörössä kunnes kaatui ihan yhtääkkiä ja rupesi "vatkaamaan!" otin sen syliin ja luulin ensin että se pelleili mutta kun se katsoi minua ja kuoli syliini huusin sen nimeä aivan älyttömästi ja syytin itseäni ja syytän vieläkin! minulla ei ollut saldoa jotta olisin voinut äidille soittaa. jouduin yksin olemaan ja tuntui kuin aivoissa olisi pimentynyt. kanini lämpö oli laskenut kun äiti tuli kotiin. äitini meinasi pyörtyä kun näki minut olkkarissa enkeli sylissäni ihan jäykkää. yhtäkkiä se veltostui. kani eli muutamia vuosia ja on minulle vieläkin rakas ja aina iltaisin mielessä ja vieläkin joskus itken. nyt minulla on markku niminen hermeliini ja toinen kani hankinta menossa. enkelille tein lupauksen kun se kuoli että sen häkki ei jää tyhjäksi paikaksi. pidin sen lupauksen. enkeli vaikka olikin musta oli silti enkeli!!

      • ana.

        Minun rakas pieni hermeliini Jennini oli vain 2,5 vuotias, kuoli la juhannuspäivänä. Kaikki oli aamulla vielä hyvin, mutta iltapäivällä pupu hengitti raskaasti ja huomasin ettei se päässyt edes pystyyn kun yritti nousta. Soitin heti eläinlääkärille, mutta kun oli pyhä, jono oli paljon. Soitin viiden aikaan ja ajan saimme vasta puoli 11 illalla. Pupun tilanne vaan huononi, lamaantui täysin, lopussa pääkin oli vain kallellaan.Pupu kärsi varmasti kovasti. Pikkuinen kuoli vastaanotolla, mitään ei ollut enää tehtävissä. Nyt syytän vain itseäni, että olisi vain pitänyt lähteä sinne lääkäriin heti, kyllä ne olisivat ottaneet pupun vastaan kun oli niin huonossa kunnossa.:( Pikkuinen oli niin täynnä iloa, aina juoksenteli perässä ja tuli kerjäämään aina herkkua, mun pikkunen pomottaja :( Toinen pupu jäi, se ei vaan ota ihmiseen oikeen mtn kontaktia. Pitää yrittää tutustua siihen nyt paremmin jos se alkaisi luottamaan myös. Roosallekin tulee varmasti Jenniä ikävä, aina makoilivat vierekkäin ja pussailivat toisiaan. Lepää rauhassa pikkuinen ja anna anteeksi, etten osannut pelastaa sinua. :(


      • PMST
        ana. kirjoitti:

        Minun rakas pieni hermeliini Jennini oli vain 2,5 vuotias, kuoli la juhannuspäivänä. Kaikki oli aamulla vielä hyvin, mutta iltapäivällä pupu hengitti raskaasti ja huomasin ettei se päässyt edes pystyyn kun yritti nousta. Soitin heti eläinlääkärille, mutta kun oli pyhä, jono oli paljon. Soitin viiden aikaan ja ajan saimme vasta puoli 11 illalla. Pupun tilanne vaan huononi, lamaantui täysin, lopussa pääkin oli vain kallellaan.Pupu kärsi varmasti kovasti. Pikkuinen kuoli vastaanotolla, mitään ei ollut enää tehtävissä. Nyt syytän vain itseäni, että olisi vain pitänyt lähteä sinne lääkäriin heti, kyllä ne olisivat ottaneet pupun vastaan kun oli niin huonossa kunnossa.:( Pikkuinen oli niin täynnä iloa, aina juoksenteli perässä ja tuli kerjäämään aina herkkua, mun pikkunen pomottaja :( Toinen pupu jäi, se ei vaan ota ihmiseen oikeen mtn kontaktia. Pitää yrittää tutustua siihen nyt paremmin jos se alkaisi luottamaan myös. Roosallekin tulee varmasti Jenniä ikävä, aina makoilivat vierekkäin ja pussailivat toisiaan. Lepää rauhassa pikkuinen ja anna anteeksi, etten osannut pelastaa sinua. :(

        Meidän kultainen luppakorvakanipoikamme Väinö kuoli aivan yllättäen 26.6 09 kesämökillämme. Väinö oli tietojen mukaan vain noin kolmevuotias joskin epäilimme sen olevan vanhempi. Väinöstä ei arvannut ollenkaan kuinka huonosti sen asiat olivat. Muutamaa tuntia aikaisemmin se oli oudon vaisu ja kyyhötteli sitten aivan paikallaan ja vähän oudossa asennossa eikä enään nuuhkuttanut normaalisti. Kun huomasin Väinön makaavan liikkumattomana häkissään niin otin sen syliin ja se oli vielä aivan lämmin. Harmittelin sitä etten tullut häkin luo muutamaa minuuttia aikaisemmin jotta Väinö olisi saanut edes nukahtaa sylissäni ikiuneen. Väinö oli maailman suloisin luppis ja varmasti otamme uuden kanin tilalle mutta haluamme surra ensin koko perhe Väinöä rauhassa ja vasta kun suurin ikävä on haihtunut niin uusi luppis voi muuttaa meille. Hautasimme Väinön kesämökillemme 27.6 missä voimme aina muistella Väinöä. Istutimme haudalle samettiruusut kun Väinö piti niistä niin kovasti.(Söi edelliskeväänä 18 kasvattamaani samettiruusun tainta)


    • Kania sureva

      Mun kanin nimi oli juuso ja se eli 5v. Sen kuolemasta on jo 2v joten en sure sitä enää niin paljoa. Se kuoli johonki, kun aamulla menin kattoo se vaa makas hiljaa paikallaa. Se oli mulle tosi rakas

      • kkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk

        Mun kanit kävi naapurin tyhmät hurtat raatelemassa.
        Koulusta ku tultii siskon kanssa (vuonna kivi) ni häkissä ammottava reikä ja meiän nuput raatoina.
        Isotsiskot hälytti äidin töistä ku oltii shokissa.

        Se oli elämäni kamalin päivä!!!


    • Tipsuliii

      Tupsu, olen itsekkin kokenut ENSIMMÄISEN RAKKAIMMAN kanini kuoleman...Oma leijonanharjas kanini Nipsu oli uros mutta vain kahdeksan viikkoinen kun hain sen :)) Olin niin innoissani kun sain sen mutta pari viikkoa myöhemmin...joku päästi sen...äitini soitti minulle kouluun ja kysyin opettajalta jos saisin lähteä. Sain onneks luvan... jahtasin Nipsua 2h ja sitten se juoksi syliini! Viikonloppuna menin ouluun ja kun tulin illalla ei Nipsua näkynyt missään (se oli ulkohäkissä) ... Aamulla varmistin ettei se ollut missään piilossa...SE EI OLLUT KOKOHÄKISSÄ! itkin itkin ja itkin...etsin sitä 2vk turhaan.. Kuulin ystävältäni että oli nähnyt nipsun noin parikilometriin päästä kodistani...Nyt omistan toisen pupun, joka tuo minulle iloa! :>>
      "Nipsu, tule tänne " älä mene sinne!" "Juokse taas uniini ilahduttamaan!! " I LOVE YOU NIPSU!

    • pupuvauva

      Multakin kuoli kani vähän aikaa sitten. Se oli mun paras kaveri!!! Aina kun menin sen ulkokoppiin kyykkyyn se hyppäsi mun selkään. Se oli aina niin virkeä ja eloisa. Mutta sitten kun se siirrettiin sisälle se vain nökötti häkissään ja muuttui vaisuksi.Se ei edes syönyt kunnolla, mut kyl se vähän yritti puputtaa herkkuja.. Joka päivä se vain tuli vaisummaksi ja vaisummaksi.. Sit me annettiin sille lääkettä, mut varmaan liian myöhään. Ensin luulin et se on huomenna paljon virkeempi. Mutta sitten se ei enää pysynyt pystyssä, se kouristeli ja "juoksi" makuullaan. Se oli kuolemassa! En oikein edes tajunnut mitä sille oli tapahtumassa. Silittelin sitä ja sitten tunsin kuinka sen mahassa möyri se kuului selvästi en tiedä miksi. Nostin kanin syliini paijailin sitä jonkin aikaa, sitten näin kuinka sen korva hiipui alaspäin luulin että se olisi vielä elossa kunnes mielessäni kävi ajatus SE ON KUOLLUT !!! Ravistelin sitä vähän mutta se ei hievahtanutkaan. Painoin käteni sen sydämelle, mutta se ei lyönyt.. surusilmistäni valui kyyneleitä.... Itkin ja itkin... Sitä pupua ei korvaa mikään!!!!!!!!!!!!!!!! Mut tsemppiä kaikille lemmikkinsä menettäneille.

      • Amandan Omistaja.

        Mun kani kuoli tälleen: Olin menossa nukkumaan kunnes kanini amanda riehu häkissään ja yritti päästä ylös. no taas yritin käydä nukkumaan mutta halusin vielä käydän Amandan luona. Just ku menin kattomaan amanda meni makuulleen pää kuolena asennossa. Pelästyin kauheasti ja itku kurkussa menin sanomaan äidilleni. menin huoneeseeni ,kun se oli siinä lähellä. Ja kun äiti tuli itkin ja kysyin kuoliko amanda. Ja niin kävi. Amanda haudattiim meidän pihalle illalla. Amanda kuoli 24.5.10. klo:21.30 (suunilleen) Amanda HALUAN SUT TAKAS!! itkettää joka yö. OIKEESTI!Keksi runonkin: Miksi lähdit luontamme ainiaan vaan mä sua jään kaipaamaan...... IKUISESTI.Amanda oli meillä 3vuotta. Ei tiedetä mihin se kuoli. ;´( Mut nyt Amanda on parhaassa paikassa sielä kanien taivaassa isänsä ja äitinsä luonna ja ehkä siskojen kanssa leikimässä. Käyn joka päivä kattoo amandaa... Amanda minulla on sua ikävä tuu takas... Omistettu Amandalle!!!


      • aada ypyä
        Amandan Omistaja. kirjoitti:

        Mun kani kuoli tälleen: Olin menossa nukkumaan kunnes kanini amanda riehu häkissään ja yritti päästä ylös. no taas yritin käydä nukkumaan mutta halusin vielä käydän Amandan luona. Just ku menin kattomaan amanda meni makuulleen pää kuolena asennossa. Pelästyin kauheasti ja itku kurkussa menin sanomaan äidilleni. menin huoneeseeni ,kun se oli siinä lähellä. Ja kun äiti tuli itkin ja kysyin kuoliko amanda. Ja niin kävi. Amanda haudattiim meidän pihalle illalla. Amanda kuoli 24.5.10. klo:21.30 (suunilleen) Amanda HALUAN SUT TAKAS!! itkettää joka yö. OIKEESTI!Keksi runonkin: Miksi lähdit luontamme ainiaan vaan mä sua jään kaipaamaan...... IKUISESTI.Amanda oli meillä 3vuotta. Ei tiedetä mihin se kuoli. ;´( Mut nyt Amanda on parhaassa paikassa sielä kanien taivaassa isänsä ja äitinsä luonna ja ehkä siskojen kanssa leikimässä. Käyn joka päivä kattoo amandaa... Amanda minulla on sua ikävä tuu takas... Omistettu Amandalle!!!

        mulla on kani pepe se on maailman paras pupu.Pepe on taistellu monia kärsimyksii vastaan se on oikee ihme pupu mua inhottaa nyt noi sääsket pepellä on jalassa hirvee haava aina ku katon sitä nii alkaa melkee itkettää sama sil on iha nenän lähellä se on kyl jo parempi onneks me viiään se eläin lääkärii::::DDDDpepe ei pelkää mitää se on karkaillu jatkuvasti häkistä mut nyt sill on parempi häkki se ei pelkää mitää muutako naapurin koiraa ei se meiän rakkii pelkää ONNEKS!!!!! PEPE ON MAAILMAN PARAS PUPU yhestikki ku se oli päässy karkuu nii mä itkin kiuskusta ku olin jo yrittäny ottaa sitä jo parituntia:( mut pepe tulisit yhtäkkiä mun vieree ja katto mua sillee et se ois antautunu laski mun kädet rauhassa pepen selälle ja nostin se varovasti syliin ja nyt pepe on häkissä salaattia mussuttamassa


    • räpitti

      Mulla oli kani. Sen nimi oli Lurppa. Yhtenä päivänä oltiin sitten mummon mökillä. Lurppa oli ulkonahäkissään ja mutusteli ruohoa. Lähettiin perheen kaa toiseen mökkiin naapuriin. Mummo jäi omaan mökkiin istuskelemaan penkilleen. Oltiin naapuri mökissä ja leikin ellun (siskoni) kanssa pihalla. Yht´äkkiä iskän puhelin soi. Mummi soitti. Sano että lurppa karkas. No ajattelin että on karannu ennenki ja lähen isänkaa ottaa sen kiinni. Mentiin mökille niin mummi sano :"Reeta rakas, Lurppaa ei enää ole." Purskahin itkuun ja kaaduin maahan. Mummo kerto että naapurin metsästys koirat oli rikkonu häkin ja toine niistä oli vieny Lurpan. Mummo oli koittanu auttaa Lurppaa. Liian myöhään. Tuntuu pahalta mennä mummon mökille ku näkee sen metsän jonne Lurpan taival todennäköisesti päättyi. Mummo on kuitenkin nähnyt mökillään Lurpan näköisen kanin loikkimassa pellolla. Lisäksi pikku lupparusakko-poikasia on näkynyt. Rakastan sinua Lurppa Pupeli Nönönnönö Pehmo Lurde Rissanen - Töpönen. Elä hyvin. En ikinä unohda sinua. Olet minun pienitaistelija joka selviää kaikista vastoinkäymisistä. Leiki Ventin kanssa taivaassa.

    • laumanen

      Minä menetin reilu vuosi sitten leijonanharjas-kanini joka oli ehkä maailman ihanin ja rakkain otus minulle.Se menehtyi syliini matkalla elinlääkäriin ja kyyneleet nousevat yhä silmiini tilannetta ajatellessa.Kaniperheessäni on nyt 4 otusta joista kaikki kyllä ihan selkeästi surivat oman aikansa yhden poismenoa.Ruoka ei maistunut, olivat passiivisia ja etsivät laumasta puuttuvaa kaveriaan.Oli sydäntä raastavaa katsella niiden etsimismatkoja ympäri asuntoa. Kuukauden päivät siinä meni aikaa ja itse kukin sitä alkoi uskomaan että yksi on pysyvästi joukosta poissa.

      • Kaylah

        Mun marsu kuoli viime kesän alussa.. Kaikki oli tosi outoa.. Lahdimme hakemaan uutta koiranpentuamme kasvattajaltaan ja ennen lähtöä ruokin Cherin ihan normaalisti. Koira oli Hämeenlinnassa ja sinne menee Helsingistä n. tunti. Kasvattajan talo oli metsässä ja sinne meni tosi kuoppainen tie. Yhtäkkiä alkoi sataa ja silloin mut valtas ihn kauhea tunne. Tiesin et jotain kauheaa sattuu! Tunne jatkui kunnes nähtiin ihanat pikku koiranpennut. Kotona pentua ei päästetty mun huoneeseen, se sais tutustua Cheriin sitte ku ois rauhas kotiutunu. Päästin huoneessani Cherin juoksentelemaan. Se käyttäytyi ihan normisti. Kipesi "rappusia" pitkin omaan häkkiinsä kun oli juossut tarpeekseen. Söi ilta salaatit ja meni mökkiinsä nukkumaan. Aamulla kun heräsin, se makasi elottomana mökissään. Sain jonkun paniikkikohtauksen ja itkin. Poikaystäväni yritti lohduttaa mutta itkin vain. Cher haudattiin takapihalle pajupuun alle. Lenny (koiranpentu) ei saanut tilaisuutta tutustua Cheriin. Meillä on toinenkin koira jota Cher suorastaan rakasti. Se käpertyi aina nukkumaan koiran viereen ja koira ei ollut moksiskaan. Cherin kuolemasta on nyt vähän päälle vuosi mutta ikävä on edelleen hirveä. Ajan myöten se vähän helpottaa ja on helpompi ajatella hyviä hetkiä ja muistoja. En kuitenkaan ikinä unohda ensimmäistä omaa lemmikkiäni. I


      • kuoli
        Kaylah kirjoitti:

        Mun marsu kuoli viime kesän alussa.. Kaikki oli tosi outoa.. Lahdimme hakemaan uutta koiranpentuamme kasvattajaltaan ja ennen lähtöä ruokin Cherin ihan normaalisti. Koira oli Hämeenlinnassa ja sinne menee Helsingistä n. tunti. Kasvattajan talo oli metsässä ja sinne meni tosi kuoppainen tie. Yhtäkkiä alkoi sataa ja silloin mut valtas ihn kauhea tunne. Tiesin et jotain kauheaa sattuu! Tunne jatkui kunnes nähtiin ihanat pikku koiranpennut. Kotona pentua ei päästetty mun huoneeseen, se sais tutustua Cheriin sitte ku ois rauhas kotiutunu. Päästin huoneessani Cherin juoksentelemaan. Se käyttäytyi ihan normisti. Kipesi "rappusia" pitkin omaan häkkiinsä kun oli juossut tarpeekseen. Söi ilta salaatit ja meni mökkiinsä nukkumaan. Aamulla kun heräsin, se makasi elottomana mökissään. Sain jonkun paniikkikohtauksen ja itkin. Poikaystäväni yritti lohduttaa mutta itkin vain. Cher haudattiin takapihalle pajupuun alle. Lenny (koiranpentu) ei saanut tilaisuutta tutustua Cheriin. Meillä on toinenkin koira jota Cher suorastaan rakasti. Se käpertyi aina nukkumaan koiran viereen ja koira ei ollut moksiskaan. Cherin kuolemasta on nyt vähän päälle vuosi mutta ikävä on edelleen hirveä. Ajan myöten se vähän helpottaa ja on helpompi ajatella hyviä hetkiä ja muistoja. En kuitenkaan ikinä unohda ensimmäistä omaa lemmikkiäni. I

        ihan yhtäkkiä.Tää tapahtu tänä aamuna,eli tavallisena torstaikouluaamuna.Mä olin heränny justiin,ku äiti tuli herättään mua.Sit se tuli vähän ajan päästä sanoo,et Pepellä on joku,kun se ei liiku.Sit,ku mä menin sinne,mut valtas heikkous ja suru.Otin kylmän ja jäykän kanini syliin.En voinut uskoa sitä todeksi!Niin pirteä se oli ollut eilisiltana...minusta tässä oli minun syytä osa,koska päivät olivat vain 10-12 asteisia ja laitoin silti Pepen päivällä vähäksi aikaa pihalle...minusta tämä on todella järkyttävää kertoa.Inhottaa käydä koulussa,koska minulla ei ole enää omaa,rakasta pupuani...pikimustaa...pepe-lakusta nimen saanutta...PEPEÄ!!!!! yhyyyyyyyyyyyy
        RAKASTAN SUA AINA PEPE,JOKA TILANTEESSA...vaikka olitkin vain kaks vee.MIKSI JÄTIT MINUT??????
        Tunnen,kuinka Pepen sielu on edelleen täällä......jossain......luonani.Pepe pääsi kanitaivaaseen ja siellä ei sillä mole kipuja.Kun kuolen itse,menen heti katsomaan Pepeä ja Namia(nami oli 9-vuotis synttäri lahjani,joka kuoli kasvaimeen)...........MUTTA PEPE,SINULLA ON AINA PAIKKA SYDÄMMESSÄNI!!!I LOVE MY PEPE!!!!AINA!!!!!!!!!


    • mariiiiiiiiiiiii

      Moi , mulle kävi ihansamanlailla oman kanini kanssa toissapäivänä kun se kuoli , mun kani oli ihan terve ja kaikkea ja yhtäkkiä sen takajalat halvaantui tai jtn ei pystyny liikkumaan ja sitten haukkoi pari kertaa happea ja kuoli..... Ja kaipaan kanianikin tosipaljon ja tässä pari päivää on ollut aika hirveitä ja minun kanini oli vasta 3 vuotias....

    • --

      Itelläni oli kaksi kani mutta toinen oli kuollut yöllä.enkä voi pitää toista koska se suree ja istuu vaan nurkassa.koska kanini olivat olleet koko ikänsä yhessä.
      olin nukkumassa kun äitini tuli kertomaan että tämä kani oli kuollut.Olimme käyneet ihan muutama päivä sitten mökillä jossa kanit rakastivat olla aina isossa häkissään ja isossa talossa.mutta ne pääsevät molemmat niilo koiran luokse mökille nukkumaan ikuista unta.

    • mokiftyhjnuy

      mun tyttö kani nöpö kuoli tänä aamuna. se li ollut jo viikon kipee mutta kun heräsin kuulin sen vinkuvan ja sitten se vaan kuoli. olin ihan shokissa

    • ,,,,

      hei--jos ei tarttuvaa tautia toiselle tullut,ota ihmeessä kaveri äkkiä itselle ja toiselle pupulle.kysy ell.voiko toinen kanisi kantaa virusta???menetin vuosi sitten viinon välein 2 pikkukoiraani melko yllättäen suren vieläkin mutta nyt vasta alan hyväksyä ettei sairauksille eina voi mitään ja parhaansa yritää jokainen yl.nyt aivan ihana tyttökani Ada joka on ollut lohtuna yli vuoden!!!on kuin koira kun olen koiraihminen ja nyt kani ihminen toista ottamassa kaveriksi ehkä.mitähän nyt kuuluu huo.että ilm.olikin vanha jo,,,,

    • peltipurkki13

      Olen itsekin surullisesti menettänyt kanini 3 kertaa :( Ensin kuoli Nipsu, viereeni vahvana ja suloisena loppuun asti :( Onneksi voimaa antoi toinen kanini Jasper, joka eli pitkän elämän ja pääsi vahvana ja niin suloisena lopulta jouluaattona porkkanamaahan. Suruumme siskoni sai Romeon, nuoren luppakorvan, joka oli kuollut sokeritautiin, kun tulimme kirkosta siskon rippijuhlista kotiin. Tuosta kirjoituksestasi on jo aikaa, mutta laitoin tämän kertoakseni kokemuksestani. Se on aluksi rankkaa, itseään on turha syyttää, rakastan kanejani yli kaiken ja muistot elää mielessäni :)

    • nöpö ja luppa

      Menetin kaninin nöpön 1w eräänä aamuna kun olin menossa kouluun huomasin sen silmän olevan turpeessa ja sen naamassa oli naarmuja olisikohan joku eläin kiusannut sitä tai toinen kanimme luppa nyt en tiedä mitä teen kun luppa on ruvennut ikävöimään nöpöä ja sen hampaat kasvaa ja niskassa ei oo karvaa kuuluuko tää johonkin sairauteen??
      vai hampaiden yli pituteen voisitteko vastata

    • R.I.P heku

      Menetin rakkaan Helgani tänä aamuna. Äitini soitti aamulla kanin ollut kuollut. Nyt itken.
      Kaikkein eniten syytän itseäni siitä, koska kani oli kuollut yksin. En tiennyt tapahtuneesta mitään. Sen vointi ei edes ollut huono. Se vain makasi jäykkänä ja kylmänä häkissä. Kuitenkin niin suloisena, kuin olisi nukkumassa.
      Helga, äiti jää ikävöimään

    • DonnaR.I.P

      mun pupu kuoli 5-6h sitten eikä itku ole loppunut,oli jonkun viikon ajan ollut kipeä masussa jotain vikaa,olin hieronu sitä antanu ananasviipaletölkistä lientä ja parafiiniöljyä,sitten kun se alko pissaamaan ihan normisti ni vähensin parafiiniöljyn antamista ja sitten oli tullu pari kertaa löysää papanasotkuu, eilen se oli taas samallalailla huono mutte lääkäriin ei voitu viiä, annoin sille parafiiniöljyä ja päivällä 13-14väliltä kävin ostamassa sille lisää kaikenlaista joiden olin lukenut auttavan kanille, ja kotona se makas keskellä lattiaa kuolleena, parin tunnin aikana sen silmät olivat sumeat ja elottomat,ruumis kova ennen oli pehmeä, asennot jäykät. Tänään käyn varmasti hautaamassa sen. Pojupupu jäi yksin. Vuoden olleet yhessä,Donna kuoli 4,5vuotiaana ja äitini oli sanonu isosiskolle joka oli soittanut äidille että sehän oli jo vanha,mutta mun mielestä se ois saanu elää vielä monta vuotta. Oli kamalaa kun ei puhelimet toiminu DNA'l jotai ukkone aiheuttanu ja tuntei jouduttiin oottamaan et pysty soittamaan.

      Leiki kiltisti entisten lemmikkienikaa, kunpa nukkuisit vain syvää unta ja joskus heräisit, olisin silloin onnellisempi kuin koskaan R.I.P

    • ikävä äidin rakas :D

      mun kani kuoli tänää yheltä. se oli maailman ihanin sillä ilmeni puoli vuotta syntymästä cuni culi joten se sai axilur kuurin. se oli taas huonona ja mut tultiin hakemaan koulusta ja vietiin rakas pave eläinlääkäriin se oli ttaas se cuniculi ja annoin sille lääkettä ruiskun kautta suuhun. nyt se oli taas ihan hyväkuontoinen mutta sille tuli karvaa kutittava punkki mutta sain sen pois laittamalla vähän niinkuin hammastahnaa sen selkään. sitte kaikki oli taas hyvin. tänään se kökötti vetelänä koppinsa alla ja kokemuksista päätellen se oli taas cuniculi sitten huomasinki ruiskun annettuani että hänen takapuolensa on täynnä valkoisia toukkia. hätäännyin ja veimmme sen eläinlääkäriin. kun toukkia yritettiin ottaa pois se rupesi kouristelemaan ja haukkoi henkeä sitä ennen kun se makasi kivuliaasti siinä pöydällä se nuoli kättäni ja katsoi muhun. silloin mietin että se sanoi: kiitos ja hyvästi en koskaan unohda tätä maailman parasta kania joka oli mulle todella rakas, hautasin sen mökille. olen ylpeä itsestäni sillä hoidin sen yksin kaikki kuurit ja häkit itse silitin sitä kun sen kuolemanhetket oli käsillä. moni 12 vuotias lapsi ei pystyisi moiseen. on ikävä sua pave rakas

    • parhaankaninomistaja

      Minun kanini kuoli tänään klo 10-11 maissa. Oli tarkoitus viedä se tänään eläinlääkärille, koska se oli pissanut jo aika kauan verenpunaista pissaa.
      mutta ei olla varmoja että kuoliko se johonkin tuohon veriseen pissaan vai että kuoliko vanhuuteen... kanini oli arviolta 7v :(
      Tänään haudattiin ja toista ei tule koska ei kukaan kani voi korvata mun kania joka oli maailman maailman paras kani

    • HEiPS!!

      Normaalisti kani elää hyvässä hoidossa n.10v.Mutta oma Söpöläiseni(kanini nimi)eli n.4v.Se kuoli johonkin sairauteen n.kolme vuotta sitten.Jotkut eivät ikävöi sitä enää siinä vaiheessa,mutta itse itken joka ilta itseni uneen.Se tapahtui näin:Oli ihan normaali päivä,tein omia hommiani,kun yhtäkkiä äiti käski minut Söpöläiseni luo.Ihmettelin mitä oli vialla.Mutta purskahdin itkuun kun näin sen,äiti lohdutti minua,mutta se ei auttanut.Söpöläinen makasi siinä maassa ja kun yritin nostaa sitä pystyyn se kellahti maahan,ja kun yritin nostaa sitä uudestaan se ei pystynyt kävelemään,vaan kellahti maahan.Siinä vaiheessa mikään ei saanut minua lopettamaan itkuani.Ja kun hain sille kaikkia sen herkkuja ja vettä ja yritin syöttää,se ei syönyt.Vaan se alkoi käpristyä ja käpristyä,pallon muotoiseksi.Tiesin että sillä hetkellä sain heittää sille hyvästit,mutta kysyin silti äitiltä:kuoliko se?Ja äiti vastasi että kyllä.Illalla sängyssä vain itkin ja itkin,enkä saanut unta.Menin herättämään äitiä mutta äiti oli vielä hereillä,ja kysyin että mihin Söpöläinen kuoli?Äiti vastasi että johonkin sairauteen.Ja sitten äiti kysyi minulta että mihin arvelin itse sen kuolevan.Ja shokissa en pystynyt päättää mitä sanon,minulta tuli vain että se kuoli homeiseen heinään.Ja äiti sanoi että heinät olivat ihan kunnossa.Aamulla olimme menossa hautaamaan Söpöläistä,ja sanoin että haluan vielä viimeisen kerran katsoa laatikkoon,jossa rakkaani lepäsi.Isä ja äiti estelivät,koska kuollut eläin haisee pahalle.mutta he myöntyivät kun muistivat kuinka rakas kanini oli ollut minulle.Siellä laatikossa rakkaani lepäsi ja ajattelin että en näkisi sitä enää koskaan.Sitä vain ihmettelin että kun isä peitti laatikkoa missä Söpöläinen oli,alkoi sataa.Isäkin ihmetteli sitä sillä sää-tiedotus oli luvannut helle-päivää.Arvelin että liittyikö Söpöläinen tähän mitenkään.Se jäi vaivaamaan.Söpöläisen jälkeen sain uuden kanin,sekään ei auttanut,mutta kun kuulin että Söpöläinen oli tämän tyttö-kanin isä,niin se auttoi,vannoin söpöläiselle että hoitaisin Tinkaa(tyttö-kanin nimi)niin hyvin kuin voin,ja niin olen hoitanutkin,sillä Tinka on minulla vieläkin.Mutta en silti ikinä unohda rakastani,IKI-IHANAA SÖPÖLÄISTÄNI!!!!!HYVÄSTI,RAKKAANI.MISSÄ LIENETKIN!!!

    • emps

      otan osaa teidän kaikkien suruun. kyyneleet silmissä näitä kirjoituksia luin...
      itsekin olen menettänyt kaksi rakasta kania. ensimmäisenä kuoli Tupsu herra vuonna 2007, lopetettiin hänet pahasti murtuneet jalan vuoksi. jalka murtui eläinlääkärissä kun pääsi karkuun ja hyppeli seiniä vasten. ei kani pärjännyt kipsissä, ei liikkunut, ei syönyt eikä juonut. joten päätettiin päästää pieni poika kärsimyksistään. Tupsu oli vain 3 vuotias, syytän vielä tänäpäivänäkin itseäni Tupsun jalan murtumisesta, miksi sen piti päästä karkuun? kova on ikävä.
      ja maailman paras kani Wallu kuoli viime heinäkuussa, mihin lie vanhuuteen kai. oli 9,5 vuotias. Wallu oli niin ihana, tuli aina hakemaan rapsutuksia, nuoli minua, seuras mua kaikkialle, ei antanut hetkeäkään rauhaa. pihallakin oli ilman hihnaa meni minne vaa, mut tuli aina takas ja tuli aina ilmottamaan ja kysymään lupaa saako lähteä kauas (tuli mun lyö pyörimään eikä lähteny mihinkää ennenkuin huomion sen ja silitin). oli hirveetä nähdä mun rakas pikku pupu kuolleena häkissä ja kanikaveri vieressään. löysin sen yöllä kun heräsin ja kävin vessassa ja samalla katsoin häkkiin ja tiesin heti että Wallu oli kuollut. nostin sen syliini ja itkin. vieläkin itkettää kun Wallua mietin. parempaa kania ei voi toivoakaan!!! mutta nyt ne on kanien taivaassa, paremmassa paikassa.

    • Nuppendaali

      Mun kani kuoli 26.12.2011, 7 vuoden ja 8 kuukauden iässä vanhuuteen. Niinkuin joku tossa kertoi, että ei tiedä kuoliko kaninsa vanhuuteen vaiko veriseen pissaan, niin vanhana suolisto yleensä poksahtaa ja siintä tulee sitten sitä veristä pissaa yms.. Omalle Nuppu-kanilleni kävi niin. :( ♥

    • ...

      Mun oma 8 vuotias kani kuoli eilen . On ihan kauheeta kun vielä hetki sitten leikki kanin kanssa ja nyt kani onkin jo taivaassa

      • =´(

        Oma pupuni kuoli samana päiväna kun sun =´(


    • raf

      Oma kanimme kuoli tänään aamulla noin puoli kuuden aikaan kun äiti kuuli kilahduksen kanin huoneesta. (vesikuppi kaatui) Siellä se raukka makasi elottomana, mutta olihan se elänyt 9vuotta ja 1 kuukauden ja se sai niin hyvää hoitoa ettei paremmasta väliä :) ei ollut kanilla mitään rajoja annettiin juoksennella pihalla vapaasti, sillä se viisas otus ei koskaan poistunut kotipihalta. Oli aktiivinen eläin ja tykkäsi makoilla ja nukkua ihmisten vieressä. Eilen äiti oli leikkinyt kanin kanssa ja se oli tökkinyt äitiä nenällä koska hän halusi että äiti pitää kättä sen söpöliinin selän päällä :), ihmeteltiin vähän kun kani meni hyvin aikaisin levolle mutta söi ja joi ihan normaalisti tänä aamuna äiti löysi sen kuolleena ja koko perhe on ihan musertunut surusta :( se oli niinkuin ihminen, musta luppakorvainen kani. Helpotti lukea teidän tarinoita. Emme tiedä sitten mihin kanimme kuoli mutta veikkaamme vanhuutta, kani oli yöllä raapinut ovea ja sillä oli irronnut kynsi samaan paikkaan mihin se kuoli. RIP :(

    • Hermanni♥

      Meidän Hermanni kani läytyin noin kuukausi sitten jäykkänä ja kuolleena häkistään. Sillä oli mennyt lonkka sioiltaan ja aamulla oltiin viemässä raukkaa eläin lääkäriin mutta pikkuinen oli nukkunut yöllä pois. R.I.P. Hermanni♥♥♥

    • Everstini <3<3<3

      Mun rakas Everstini kuoli 6.2-12.
      Menin ruokkimaan kaniani autotalliin.
      Huusin sen nimeä mutta ei kuulunut mitään.
      Menin katsomaan mikä sillä oli niin se makoi kopissa.
      Ajattelin että se vain nukkuu,kokeilin sydäntä.....se ei liikkunut...se oli vielä lämmin...kyyneleet valuivat poskeani pitkin. Juoksin itkien sisällä ja huusin mutta kyyneleet
      tarttuivat kurkkuun : Eversti kuoli!!
      Kaikki hätääntyivät ja juostiin kaikki yhdessä
      autotalliin.
      Sillä oli suun edessä jotain ruskeaa ja se oli aivan laiha oikein luut
      tuntuivat kädessäni kuin silitin sitä. Isä sanoi että sillä on syöpä...mutta en tiedä
      onko isäni oikeassa.
      Viime viikonloppuna leikin se kanssa ja se oli aivan terve. Mutta..... nyt se on kanien taivaassa. I LOVE YOU EVERSTI

    • tania78

      Syvimmät osanotot !

      Hyvin usein kani menehtyy syöpään tai kasvaimiin. Tai sitten vain sydän pysähtyy... Kuollut eläin tuntuu aina varsin pieneltä ja laihalta...

      Suuri voimahalaus.

      " Suuret vehreät niity,
      nyt mua odottaa.
      Sinne menen loikkimaan."

    • Pinkysweetie87

      Minun kanini Emma kuoli lauantaina aivokasvaimeen:,( Hän oli 7 vuotta ja 8kk. Suru ja shokki oli järkyttävä, sillä kani ei ollut oireillut mitenkään ennen kuin vasta vähän ennen kuolemaansa... :( IKÄVÄ on kova!!

      • karvapallo:)

        Otan osaa


    • karvpallo

      Minun kanini kuoli 1 kk sitten kun toinen kani tappoi sen:(

    • fantaaaaaaa

      Tappo? Voi :( Raukkaa.

    • Romeo, I Miss U

      Oli syntymäpäiväni.
      Juhlat pidettiin samana päivänä ja täytin 10 v.
      Esittelin heti innoissani eläimiäni ja mentiin ulos pupu häkin viereen.
      Menin häkin sisälle (Häkki on 5 metriä pitkä ja ihan ulkohäkki) ja katsoin missä kanit ovat. Toinen luikerteli luokseni verisenä. Katsoin kopan taakse ja kanini vuosi verta ja oli kuollut. Kani joka tuli luokseni ei tappanut tätä vaan se jäi kyseenalaiseksi. Mutta Jäi kova ikävä Romeota joka oli vasta 2 ja vielä synttäreinäni!!! ;(((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((

    • pupu ystävä

      meillä oli kolme ulkokania, mutta yks kuoli eilen illalla.kuulin sen äidiltäni.
      isä ja äiti ovat eronneet.isäni soitti isosiskolleni joka kertoi äidille.
      kani joka kuoli oli noin 8 vuotta.pidämme sille hautajaiset lähiaikoina.
      itkin koulussa vähän väliä.
      kukaan koulussa ei ymmärtänyt minua, paitsi paras kaverini.
      minä pelkään että en ruokkinut kania hyvin.
      muusikin tuntikaan ei piristänyt.
      olin edillisenä kesänä ajattelut pitää kivan kesän seuraavana vuonna kanien kanssa ja nyt se ei tunnu oikealta että muut kanit saavat viettää sen kanssani.
      nyt kuolut kani on laatikossa atotallissa.

    • pupu ystävä

      isäni löysi pupun kuolleena.sydäntä särkee.

    • Kyyneliä...

      Otan osaa!

    • osanotot/tämätunne!!

      otan osaa todella! itsekkin koin saman nyt kesällä. tulin juuri reissusta ja kävin hakemassa kanini kotiin, ja jo silloin tämä käyttäytyi oudosti. seuraavana päivänä hengitys vinkui ja muutenkin hengitti todella vaikeasti. sitten alkoi heittää päätään kuin olisi tuketumaisillaan ja nostin sitten tämän syliini ja sitten kuitenkin jatkoi matkaansa, silloin jo soitin eläinlääkärille että mitä tapahtuu. aamulla sitten oli tarkoitus mennä eläinlääkärille ja näin, mutta kanini alkoi heittää päätään uudemman kerran, no nostin taas hänet syliin ja ajattelin että siitä lähtee taas juoksentelemaan, niinkuin aikaisemminkin. eipä lähtenyt. painui vain kyljelleen ja vaikka kuinka yritin niin ei pysynyt pystyssä, jo silloin olin varma että näin siinä käy. siihen tämä sitten kuoli, syliini. tunnen syyllisyyttä siitä etten osannut tehdä asialle mitään ja miksi olinkin niin kauan poissa kotoo.. seuraavat 2tuntia pidin kanini ruumista sylissäni ja ainakun katsoin tähän minä näin kuinka hän hengittäisi, kuinka nenä menisi ja kuinka maha liikkuisi. se oli ehkä elämäni pahin kokemus!! nyt kuitenkin jo uudet kanit mutta aina kun katson häkkiin näen edellisen ruumiin, joo kuulostaa pelottavalle mutta kaipuu on niin kova. joten tiedän todellakin miltä tuntuu!!!!!!!!!

    • Lilille <3

      Meillä kuoli Lili-tyttönen viime yönä. Ei herännyt nukutuksesta. Kovasti kyllä yritti 12 tuntia, mutta sitten loppui voimat. Tänään kävin viemässä eläinlääkärille. Se tuhkataan. Ikävä on niin kova ja tuntuu tyhjältä :-( pakko tästä on vaan jatkaa eteenpäin.

    • Otan osaa!

      Otan osaa suruihinne! Mullakin kuoli kani viime keväänä..se oli kyllä kamala kokemus. Mut onneksi mä sain uuden kanin ja se on nyt mulla

    • Kaneista kyselevä

      Otan osaa todellakin! Kamalaa... Itku kurkussa mietin täällä hamsterini kuolemaa kun nostin se häksitä eikä liikkunut.:(

      Oen saanut kyllä uuden hamsun mutta kyllä edellistä kaipaan. Olen saammassa myös lähiaikoina kaksi kania mutta pelkään että kuolee ihan heti.

    • itkusilmä

      kanini kuoli tänään ja äitini oli nähnyt sen, mutta minä en. Kanini kuoli suolitukokseen ja se olisi saatu terveeksi jos päivystävä eläinlääkäri olisi antanut riittävästi lääkkeitä eikä jättänyt puolia antamatta! AMMATTITAIDOTONTA. Kanini oli vasta puolitoista vuotta mutta silti silmä teräni, itku tulee kokoajan uudestaan kun sitä ajattelee. Kokoajan vain mietin sitä että paras ystäväni on kuollut, tuntuu että tästä ei pääse yli, ei ole enää mitää mitä silittää kun tulee kotiin, eikä uusi korvaa vanhaa ;;;-( auttakaa!

      • Tiuhti<3

        Tiedän tunteen ei tiuhtikaan niin korvaa pepeä :/


    • R.I.P Nöpö

      Oma kanimme Nöpö (naaras) kuoli yllättäen eilen iltana, tullessani kotiin makasi mahalteen maassa jalat levällään ja ei enää liikkunut. Kuolema päivänä kani oli aamupäivällä outo, haki turvaa asunnon nurkista ja ei oikein tehnyt mitään muuta kun oli paikoillaan, enkä nyt tuollaisen takia heti vienyt kania mihinkään lääkäriin kun oli kuitenkin edellisenä yönä aivan normaali oma itsensä niin ajattelin vain että sillä on joku tyyliin valeraskaus tai jotain muuta. Aivan hirveää, kani oli vielä vime yönä oma pirteä itsensä, hyppeli paljon ja oli aina todella pirteä tapaus. Meillä on toinen kani joka on yli 2 vuotias molemmista on pidetty todella hyvin huolta ja ruokittu niinkuin pitääkin. En tiedä, mutta jään kaipaamaa Nöpöä todella paljon

      • R.I.P Nöpö

        Kani oli vasta vähän päälle yks vuotias ;(


    • Ananas234

      En ole kokenut vielä kanin kuolemaa, mutta todellakin tiedän miltä oman rakkaan lemmikin menetys tuntuu... Meillä on aina ollu leonbergejä. Ja yks niistä kuoli tosi traagisesti..

      Illalla se oli ollu aika vaisu, mut luultii et e on ihan normaalii väsymystä viimeisillään olevalle naaraalle.. no äiti oli herännyt yöllä anan vinkaisuun ja nähnyt sen sameat silmät. ei koira tosin ollut vielä kuollut.. äiti lähti keskellä yötä tuhatjalkaan ja ajoi sinne 180 tuntivauhtia. ei se silti riittänyt vaan ana tuupertui eläinlääkärin lattialle ja kuoli samantien.. kuolinsyytä ei varsinaisesti tutkittu mutta lääkäri epäili raskaus myrkytystä. se odotti noin 15 pentua.. elämä on kamalaa... varsinkin tällaisina hetkinä. mutta muistakaa.. vaikka suruja tulee älkää ikinä unohtako iloisia muistoja....


      Otan osaa kaikkien suruun ja toivottelen jaksamisia...

    • Tikruliini

      Löysin minun kanin tänä aamuna klo 8.15 kuolleena häkistä. Oli vielä lämmin ja yritin sydänhierontaa ja samalla huomasin että takapuoli oli ihan pississä ja kakassa ja siellä oli valkoisia matoja! Maha oli ihan kova. Oli 3 vuotta vanha ja nyt vaan itken se sylissä.

    • bubufree

      Tuntuu hurjalta, että täällä on paljon viestejä 2-4 v. kaneista jotka on kuollut. Multa on myös yksi kuollut alle 3v, ärhäkkään nuhaan nuorena, mutta muuten mennään ajatuksella :" 7v-> on kanin elinikä". Valitettavaa on yksi yhteinen asia noissa nuorena kuolleissa.. Häkki. Kani ei ole häkkieläin. Kani tarvitsee liikuntaa ja sosiaalista kanssaoloa. En halua millään pahoittaa ap:n mieltä, enkä ketään muutakaan. Virhe on siinä, että valitettavan moni lemmikkikauppa myy kaneja "hamstereina", eikä "kissoina". Kani oppii sisäsiistiksi hyvinkin helposti ja elää vapaasti liikkuessaan helposti 10- vuotiaaksi. Kanin, kuten minkä tahansa rakkaan karvakorvan menetys on iso asia. Toivoisin vaan, että ajatus siitä, että kani on vapaana asunnossa tai turvallisessa ulkotarhassa, leviäisi, jotta ei kuviteltaisi, että Kanin voi pitää häkissä ja päästää silloin tällöin "jaloittelemaan"..

    • järkyttävää://

      mulla kuoli 2,5vuotta sitte 1,5v kani.. Sillä oli suolitukos.
      Kuulin ihan omilla korvillani kuinka se päästi viimeisen kovan vinkahduksen. En voi käsittää kuinka paljon se tekee kipeää kun oma lemmikki kuolee. Nyt on kaks vähän päälle 1v. Toivon että niille ei tuu mittään..

    • Tiuhti-Pepe

      Tiedän tunteen :(
      Kanini pepe, ihana kani 5kk oli saanut tuoretta leipää myös oli ollut kylmillä säillä ulkona :(
      Hän ei jaksanut enää nousta ylös ja veimme sen eläinlääkäriin.
      eläinlääkärissä todettiin että hänellä oli suolitukos ja nuha.
      Veimme hänet kotiin ja hänelle annettiin lääkettä ja cublatoonia ja ananasmehua.
      Muttakun heti kun hän oli alkamassa ehkä tulemaan terveeksi mutta annoin ananasmehua ja cublatoonia uudestaan sillä luulin että se ei nuollut sitä mutta sitten :( hän vetäsi sitä nenäänsä ja hengitteli siinä huonosti välillä yritti päätänsä nosta ja tehostaa hengitystä mutta ei onnistunut ja minunkin piti katsoa kun hän kärsi ja kuoli käsilleni ;(
      Nyt tuli ihan itku ja kun kuuntelen ellie gouldinin ''how long i will love you'' alan itkemään ...
      Mutta nyt minulla on uusi pupu mutta hieman riehkänä eikä niin ihana kuin pepe ja ehkä tiuhtilta pallit pitää leikata :/!

    • Tapsapupu12!

      Voi ei otan osaan teidän KAIKKIEN suruun;(.

      Oma kanini on 5v ja sillä on purentavika. Kun hampaita leikkaa säännöllisesti niin ei se sit haittaa.

      Ihmiset pärjäilkää.
      Nyt teidän pikku pupuset ovat enkeleinä taivaassa Jumalan kämmenellä:).

    • Kaksi arkussa

      Meillä oli kaksi kania. Toinen niistä kuoli 2-vuotiaana, eikä syystä ole harmainta aavistustakaan.
      Toinen kuoli maanantaina. Tai oikeastaan sunnuntaina, maananataina vasta kuulin asiasta. Se oli kuulemma kuollut äitini syliin. Sitä oli jo pidemmän aikaa jokin virus vaivannut ja luulimme sen jo alkavan parantua. Mutta sitten sen paino oli äkisti laksenut ja kunto romahtanut nopeasti. Hän eli 8-vuotiaaksi. Kesällä olisi tullut yhdeksäs vuosi täyteen.

      Kaipaan näitä kahta rakasta niin paljon, etten voi kotona tehdä enää mitään. Itken ja niistän nenääni. Ja no hoidan pakolliset velvoitteet. Siihen se sitten jääkin.

    • liinu.RIP.hipsu.RIP.

      pari kuukautta sitten kun olin 4v mulla oli liinu kaniini ja hän valittettavasti kuoli nhh kun täytin 6v minulla oli toinen kaniini hipsu kuoli valitetta vasti kuoli hitaasti eli jäi kitumaan se oli hyvin hyvin kamalaa mutta se kuoli nhhy ja nyt elän 1 koissun kaa ja ponin ja vili kanin kaa mutta mikään ei ikinä korvaa teitä liinu varsinkin ja hipsu te ootte ja tuutte olemaan mamman sylissä aina mutta kiitos josluit nyyh

      • ....!

        pisteet on keksitty, helpottais lukemista..!


    • lulu2

      Voi miten kamalaa! itelläni nyt eka kani nimeltä Lulu ja toivon hänen elävän pitkää mun rinnalla:-) rakastan sitä eniten täs maassa

    • Jopopupu

      Mun tosi rakas Jopo niminen pupu kuoli eilen. Se oli vielä aamulla ihan terve, vähän oli nenässä kuivunutta räkää. Muttakun tulin koulusta se makasi kuolleena häkissä. Sillä oli varmaan flunssa koska mulla oli jäänyt ikkuna yöksi auki. :'( itken itseni uneen joka ilta. Kauhea ikävä Jopo pupua :"(

    • Jupupupu

      Mulla ei ole vielä kuollut kani mutta meillä on urosherra. Kun luin näitä kanin kuolemia nii oli kauhuissani mutta meidän kani on vasta kohta 5kk

    • Jupupupu

      Mulla jäi toi äskeinen viestiä kesken niin jatkan mun piti äsken mennä mun kanin luo ja kattoo että sillä on kaikki kunnossa otin sen syliin. Ja katsoi. Että sillä on kaikki kunnossa. Me ollaan harkittu että otettais toinen kani sitten joskus kun Jupu on vanhempi että sillä ois kaveri tietenkin naaras kun on kani herra mutta me leikkautetaan se mutta ajattelin että on ainakin toinen kani jos toinen kuolee mä olen joutunut kokemaan koiran kuoleman siitä on vuosi aikaa. Mutta oli kauheita kanin kuolemia vedet silmissä kun luin.😔🐰

    • Kanirakas1

      Rakas kaniherramme menehtyi eilen. Hän oli paras ystäväni, perheenjäsen. Hän ei ollut syönyt eikä juonut mitään ja oli myös haluton liikkumaan. Äiti ja sisko lähti viemään häntä eläinlääkäriin päivän kuluttua. Se tunti oli ehkä pisin elämästäni. Sisko tuli vaitoinaisena kuljetuskoppi tyhjänä kotiin.
      - Se jäi sinne yöksi, ei tiedetä selviytyykö se, äitini itki.
      Minäkin aloin itkemään. Illalla eläinlääkäristä soitettiin. Rakkaamme oli menehtynyt. Itkin koko illan ja kaikki tuntui niin epätodelliselta. Aamulla hautasimme hänet ja näin viimeisen kerran rakkaan kanini. Suru on suuri. Olen idiootti, kun en lähtenyt mukaan eläimlääkäriin vaan siivosin hänen häkin ajatellen, että kyllä hän tulee kotiin. Tuntuu kauhealta, että pari päivää sitten juuri tein hänelle pesämökkiä eikä sille koskaan tule käyttöä.
      Rakastan sinua ikuisesti rakas ystävä! <3

    • Vieläkinikävä

      ei siitä pääse yli..jo puoli vuotta surtu kanin kuolemaa ;(

    • Kani

      Mun kani kuoli eilen ja se oli ollut mulla vasta 4-5 kk kaipaan Toffaa (kaniani) todella paljon mutta ei voi mitään=( otan osaa =/

    • Anonyymi

      Minun pupu toffee kuoli eilen 😫

    • Anonyymi

      Kääpiöluppa pupumme olisi 1kk päästä täyttänyt 8 vuotta. Tänään illalla vähän ennen 21.00 sydän pysähtyi. Ikävä ja kaipaus on kova. Söi tänään vielä päivällä. Mitään ennakko varoituksia ei ollut.

    • Anonyymi

      Mä oon 12v tyttö ja mun pupu kuoli tänään. Tultiin kotiin ja pupu vaan makasi siellä silmät auki😭 Tuntuu surulliselta nähdä kun esim pienet siskonikin itkevät mitä tehdä en voi vieläkään käsittää että Sulo pupu on kuollut😭

      • Anonyymi

        Voi harmi, onpa ikävää. Otan osaa.


      • Anonyymi

        Voi kuinka ikävää ollut.


    • Anonyymi

      Minun kani tekee tällä hetkellä kuolemaa ja se on pyörtyny muutaman kerran ja se on varmaan sokea tulee kauhea ikävä kun se kuolee olen itkenyt jo aika paljon minulla on jo etu käteen sitä ikävä kun muistelen kaikkia mukavia asioita ja se päättyy nyt näin:(

      • Anonyymi

        vie nyt herranjumala se piikille tai jotain. Annat turhaan kanin kärsiä


    • Anonyymi

      Ei meillä ole vielä tuommoista tapahtunut. Älä syytä itseäsi eihän tämä sinun vikasi ole. On kuitenkin kivaa että toinen kani jäi niin ei tarvi molemmista luopua. Mie vain pelkään että minun kanilla on nyt korona kun minun pikkuveljellä oli korona ja on se ollu sen kanin kanssa niin pelkään että se on tarttunut meidän kanille. Jos joku tietää voiko kani kuolla koronaan niin ois tosi kiva jos kertoisitte

    • Anonyymi

      Mulle hermeliinni kuoli viime perjantaina ja olen aivan surullinene ja olen itkennyt koko päivöä ja yöt en voisin enää elää noin ..jos joku halua keskustelle mun kanssa mä annan mun sähköposti [email protected] ja voimme puhua myöskin puhelimella. Kiitos jos voisit otta yhteyttä kun mulle on vaikea ollo

    • Anonyymi

      Oma kanini kuoli vähän aikaa sitten oli vielä edellisenä aamuna normaali illalla ei tullut alas heti pyynnöstä (hänellä oli kaksikerroksinen häkki) ja liikkuminen näytti hankalalta. Aamulla liikui normaalisti ja söi normaalisti. Illalla ruoka ei uponnu. Aamulla löysin hänet kuolleena kantokopasta.

    • Anonyymi

      Mulla toinen kani kuoli joulukuussa, toknen kani (uros) ei sinänsä kaipaa häntä, tietenkin annan hönelle PALJON enemmän huomiota ja hänellä on todella paljon leluja koska itse en halua että hän tylsistyy

    • Anonyymi

      Harmi

    • Anonyymi

      Meidän tosi nuori kani oli eilen virkeä ja nyt seuraavana päivänä hän ei hengiätä😭

    • Anonyymi

      Mulla kuoli kani just eilen noin 13 aikaan päivällä. Olin vielä nukkumassa ku mun vanhemmat tuli herättämään ja huutamaan että mun rakas Mussu on kuolemassa, kun ehdin nousta Mussu oli jo nukkunut pois. Mussu oli ruskeasoopeli kääpiöluppa, uros. Se oli ollut sairaana jo vähän yli viikon kun sen silmät ja nenä alkoi vuotaa, vähän aikaa sitten sen pää alkoi oudosti olemaan vinossa mutta eläinlääkärit ei täällä päin osannu sanoa mikä sillä on. Ei tiedetä vieläkään mikä sillä oli ja mihin se kuoli, se vaan alkoi sätkimään ja nukkui pois. Mussu oli vasta 3v 8kk ja kerkes olla mun omistuksessa vaan 1 ja ½ vuotta. Ruiskulla sitä viimeiset päivät ruokittiin kun eläinlääkäri niin neuvoi. Mua vaan harmittaa se etten ollut paikalla kun se kuoli, en ees ollut sen kanssa sen viimeisinä päivinä vaikka se oli mun, äiti sitä vaan hoiti koska luulin että kaikki menee vielä parhain päin. Mussu tykkäs omenasta ja tykkäs kattoa elokuvia ja sarjoja mun kans, se tykkäs nukkua mun sängyllä ja olla piilossa kissan kiipeilypuun alla. Nyt vaan mietin että jos ottais uuden kanin mutta millon ois sopiva aika sellanen ottaa? Viikon päästä? Kuukauden? Vuoden? Aattelin ottaa uuden samanlaisen kun Mussun herkkujakin on vielä jäljellä. Mussu oli mun ensimmäinen kani ja ensimmäinen lemmikki joka multa kuoli jonka takia suru on suuri. Hyvästi Mussu ja anteeksi ettei me ymmärretty mikä sulla oli :(

      • Anonyymi

        Otan osaa menetyksen tuomaan suruun. Varmasti suru on nyt suuri tapahtuneen vuoksi.
        Ajan myötä olo helpottuu ja on mukavaa myöhemmin muistella kivoja yhteisiä hetkiä ja olla niistä kiitollinen. En osaa kertoa miksi kanisi alkoi pitää päätään oudossa asennossa mutta sen tiedän että nuha on kaneille hengenvaarallinen koska kani ei osaa hengittää suun kautta niin voi tukehtua. Sen takia on hyvä varoa ettei kuljeta nuhabakteereita kanin aitaukseen ja jos sairaana joutuu hoitamaan, huolehtii erittäin hyvin käsihygieniasta silloin ettei kani sairastu.
        Miksipä et voisi ottaa uutta kania? Kukaan täällä ei voi kertoa vastausta mikä olisi sopiva aika uuden hommaamiseen. Ihan vanhemmistasi riippuu ja siitä miltä itsestäsi tuntuu.
        Toivottavasti seuraavastakin lemmikistä saat hyvän eläinystävän, pitkäksi ajaksi.


    • Anonyymi

      Kanin kuolema on surullinen juttu mutta siihen tottuu.🤗🤗

    • Anonyymi

      Mä nöin kuolee. Kanin koulun pihalla kavereiden kanssa ja sen sisä elimistö näkyi ja kyljellä oli kaksi reikää molemilla puolilla ja saan siitö panajaisia joku meilkein tö nöis miut sinne ja toinen kani oli siellä alhaalla toi sen kanin ja tota se oli iso laittakaa viestiä mihin se on voinnu kuolla se oli pikku pesässä ja löhellä oli auto tie ja siellä ei ollut kettu aliattakaa vistiä

    • Anonyymi

      Minun kina kani hiutale kuoli tänään mutta meillä on vielä yksi ihana kani joten älä syytä itseäsi

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      19
      1265
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1262
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1186
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1174
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1153
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1151
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1147
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1144
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1129
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1120
    Aihe