heips, te joilla akne ompi niin ootteko kiinnittäny huomioo että onko teil päänahassa hilsettä??
Kävin joku aika sit kampaajalla ja se kampaaja huomas että mulla oli aika paljon hilsettä ja suositteli siihen hyvää shamppoota ja oon nyt saanu hilseen pois ja samalla iho on alkanu näyttään paremmalta.
niin mieleen tuli, et Oliskohan mahdollisesti päänahan ja kasvojen tukkeumilla jotain tekemistä keskenään..
eilen luin yhest hiuskirjasta mikä mul on ni siel lukee näin "Useimmissa tapauksissa hilse on tulosta häiriintyneestä talirauhasista, jotka vaikuttavat erittyvän talin määrään. Hilse voi vaikuttaa moniin osiin ihossa muuallakin kuin päänahassa ja on todennäköisesti perinnöllistä."
ja akne on samaten talirauhasiin liittyvä sairaus ni kait niillä jotain yhteyttä voi myös olla..?
Eli jos huomaat että sulla päänahka hilseilee, niin koita hoitaa se hilse pois ja kato että vaikuttaisko samalla ihon kuntoon..?
http://wiki.answers.com/Q/Are_Dandruff_and_acne_related
Hauskaa ja aurinkoista kesää kaikille =)
hilse
1
363
Vastaukset
- 28-vee arpinaama
Voi olla hyvinkin, että näillä asioilla saattaisi olla jotain tekemistä keskenään. Ainakin jos englanniksi googlettaa tietoa asian tiimoilta, monet todellakin vannovat saaneensa apua myös akneen pesemällä naamansa Head & Shoulders -shampoolla !
Sopii ainakin kokeilla, minä ainakin aion. Olen jo yrittänyt aknen takia kaikkea maan ja taivaan väliltä ja tämä olisi loppujen lopuksi tosi halpa kokeilu, auttoi tai ei.
It's worth a try! :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle
Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle233121Tiesitkö tätä ex-miehistä? Noriko Salo jysäytti yllätyspaljastuksen
Noriko Salo ja ex-F1 kuski Mika Salo olivat naimisissa v. 1999-2022. Kirsi Salon ex-mies puolestaan on muusikko Sammy A122259Kuka? Riehui valtuuston kokouksessa tänään ?
Onko puolangan puolesta porukkaa. Vaikuttaa siltä. Sairasta.712133Huh, huh! Sofia Belorf ei ole itse pessyt hiuksiaan kolmeen vuoteen
Sofia Belorf elää ökyelämää Dubaissa. Sofian arjessa kulta, raha ja luksus ovat vahvasti läsnä. Luksuselämään tottuneell1051919Toivoisitko Rakas vielä?
Haluaisitko vielä? Uskoisin osaavani näyttää sinulle, kuinka ainutlaatuinen nainen olet.761613Ihan pieni näkeminen vaan
👋 ja minä olisin valmis jo vaikka mihin sun kanssa. Nämä on näitä.. 🤫🫣😘💥411421Sointu Borg tilittää - Ei suostu enää tähän työhön: "Katastrofi"
Sointu Borg on mediapersoona, joka löi itsensä läpi Diili-realityssä. Borg on monipuolinen tekijä: mediapersoona, juonta151339Keskustelua kasteesta
You tubessa kaksi pappia keskustelivat kasteesta ja kritisoivat raamatullista uskovien kastetta. Toinen heistä yritti4001285- 1131123
Tulipalo viimeyönä
Olipa ikävä kuulla tämä tulipalo, nyt on jatkuvasti asuinpaloja.Grillikausi alkanut.Grillit pois parvekkeilta ja asuntoj151086