Päivölän

opaskoulu.

Ainakin hinta oli kamalan kallis: 2600 euroa, onko hintansa väärti vai pääseekö oppaaksi ilmankin tuota koulutusta.

8

851

Vastaukset 8

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hintansa väärti

Hyvin moni kollegani on käynyt sen, ja hyvää vaan kuullut! Opit paljon kaikkea hyödyllistä opasuraasi varten, ja sieltä pääset takuu varmasti oppaaksi.

Mutta toki voit hakea suoraan firmaankin, ne kouluttaa sut siellä ja työssähän sen kaiken sitten oppii. Ei päivölää TARVITSE käydä päästäkseen oppaaksi, mutta onhan se iso plussa.

Itse hain päivölään, mutta olin hakenut samalla suoraan firmaan ja pääsin, niin jäiki sit tuo päivölä väliin :)

• hain

päivölään ja pääsin sisään. Hain myös yhdelle matkanjärjestäjälle ja oisin päässyt haastatteluun mutta hyväksyin päivölän paikan jotta oppii enemmän eikä oo sitten ihan tumpelo kun lähtee oppaaksi =)

2600€ siitä että asut siellä 5 päivää viikossa ja sitten siihen tulee ruokailut jne. niin en tiedä onko se niin kallis puolesta vuodesta kuitenkaan

• käynyt

Itse olen ainakin oppaan työssäni kiittänyt moneen kertaan itseäni siitä että kävin päivölän enkä vaan sitä kahden viikon koulua. On sitä tietämystä älyttömästi enemmän kuin noilla kaksviikkolaisilla ketkä on kohteeseen tullessaan aivan pihalla.

Oli kiva huomata moneen otteseen että tiesi jo monet asiat etukäteen ja osa oli ihan selviä juttuja kun vanhemmat oppaat selittivät "uusia" asioita kohteeseen mennessä.

Kannatan!

• mietteliässs

Onkohan tuonne Päivölään millaset mahikset päästä jos ei oo aiempaa kokemusta oleskelusta ulkomailla? Siis lomamatkojahan ei lasketa.. Oon lähihoitajaopiskelija ja myös lukion käynyt et miten paljo noi merkkaa siinä ohella et on motivoitunut matkaoppaa työhön?

• menossa

Tärkeintä on oma asenne ja suhtautuminen muihin ihmisiin. lukion tai matkailualan perustutkinnolla voi hakea Päivölän opaskouluun ja sitä kautta mennä haastatteluun. Haastattelun jälkeen sulle ilmoitetaan pääsitkö opiskelemaan vai et. Kannattaa kattoa päivölän sivuilta millon seuraava opaskoulu on ja pistää hakemus sisään.

• tommosiin

puljuihin aina pääsee leikkimään kun vaan on lyödä hilloa tiskiin.
        Me köyhät sit reissataankin sit rankemmin ja nähdään sitä todellista elämää muutenkin.

• juurikin näin
        tommosiin kirjoitti:

puljuihin aina pääsee leikkimään kun vaan on lyödä hilloa tiskiin.
        Me köyhät sit reissataankin sit rankemmin ja nähdään sitä todellista elämää muutenkin.

Mitä sä oikein selität ? Päivölän kansanopisto on paikka josta voi opiskella ulkomaanmatkaoppaaksi. Te "köyhät" matkustelette sitten joko oppaan avustuksella tai omatoimisesti.

• toivottavasti tuleva opaskoululainen
        juurikin näin kirjoitti:

Mitä sä oikein selität ? Päivölän kansanopisto on paikka josta voi opiskella ulkomaanmatkaoppaaksi. Te "köyhät" matkustelette sitten joko oppaan avustuksella tai omatoimisesti.

heippa! olen ajatellut päivölään hakemista ja kiinnostaisi tietää minkälaisia kokemuksia entisillä opiskelijoilla on pääsykokeista? englanti sujuu itseltäni mielestäni mukavasti, mutta ruotsi on aina hieman hakusessa sen vähäisen käytön takia, joten olisi kiva tietää painotettiinko ruotsia miten? en löytänyt sivuilta tietoa siitä kuinka suuret ryhmäkoot ovat ja paljon opiskelijoita otetaan kursseille? eli tarkemmin sanottuna: mitä veikkaatte sisäänpääsymahdollisuuksien suhteen? :)
        -kiitos

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Venäjä alkaa iskemään Suomen politiikkaan.

Tässä on valtion ja koko länsiliiton päämiehet varoitelleet, että Venäjä alkaa talven aikana taas iskemään hybridisesti.
      Sinkut
      135
      765
    2. Muistelen lämmöllä

Se oli vaikein päätös, jonka olen joutunut tekemään. En pidä valehtelusta, mutta näin sait päätöksen asioille. Rakasti
      Ikävä
      48
      632
    3. Ajattelitko ikinä pyytää anteeksi?

Tiedät kyllä mistä.
      Ikävä
      70
      619
    4. Tunnistan mun rakkaan

Kirjoituksen heti kun se on täällä. Mä vaan tiedän sen ja tunnen 🤗
      Ikävä
      81
      561
    5. Miten oletkin noin

osaamaton kaikin tavoin :)
      Ikävä
      39
      529
    6. Tyrkytät ittees liian

tasokkaille :)
      Ikävä
      46
      500
    7. Jos olen aiheuttanut pahaa, pyydän anteeksi

Jos olen omalla kirjoittelullani aiheuttanut täällä jollekin pahaa mieltä tai sotkenut asioita, niin pyydän sitä anteeks
      Ikävä
      64
      489
    8. Uskon, että saataisiin kaikki selvitettyä

Mutta yhteys on jäissä, minä olen jäässä, enkä osaa tai uskalla enää lähestyä. Se vaan on niin. Naiselta Jos ei ole hyvä
      Ikävä
      36
      465
    9. Odotan tosi paljon et nähdään uudelleen

Sinussa on piirteitä, jotka sai kiinnostumaan.
      Ikävä
      21
      458
    10. Teinipersu Bergbom lupasi ensimmäisenä euron bensaa

Teinipersu julkaisi Tiktok-videonsa marraskuussa 2021. Videolla Bergbom viittaa bensan hintoja esittelevään kylttiin ja
      Maailman menoa
      261
      449
    11. Pakko myöntää mies

En mä aina ihan rehellinen sulle ollut
      Ikävä
      92
      424
    12. Vaihdevuodet ja psykoottinen käytös

Estrogeenilla on suora yhteys aivojen välittäjäaineisiin, erityisesti serotoniiniin, joka säätelee mielialaa, impulssiko
      Suomussalmi
      36
      401
    13. Timo Vornanen.

On siinäkin yksi täystampio. Eipä ihme, että persukannattajat sen eduskuntaan äänestikin.
      Maailman menoa
      25
      397
    14. Sofia ja Jeffrey yhdessä

Sofia julkaisi instassa kuvan hänestä ja Jeffreystä kuvan, taustalla soi Happy birthday biisi ja Jeffrey kasvot peitetty
      Kotimaiset julkkisjuorut
      80
      395
    15. Luottamus

Luotan vain siihen mitä tapahtuu IRL. Anonyymipalstan vihjailut eivät merkitse minulle mitään.
      Ikävä
      86
      386
    16. Onko se loukkaavaa jos pelkkä seksi kiinnostaa?

En tiedä olisiko meillä muuta yhteistä edes. En kyllä oikein osaa nähdä meitä menemässä naimisiin, paitsi ehkä jossain U
      Ikävä
      32
      376
    17. Mikä on ollut ihanin

Kohtaaminen kaivattusi kanssa? Mistä haaveilet hänen kanssaan?
      Ikävä
      13
      375
    18. Kun asiat pitkittyy niin ne mutkistuu

Mutkaista jo on, ei nämä enää selviä.
      Ikävä
      29
      374
    19. 20
      367
    20. Kangasluoman kirjoitus Lapuan Sanomissa

Ei voi kun nauraa. Nyt tämä henkilö ajaa säästöjä lakkauttamalla kouluja ja sitä myöten tapetaan sivukyliä. Kyseinen h
      Lapua
      49
      365
    Aihe