Päivölän

opaskoulu.

Ainakin hinta oli kamalan kallis: 2600 euroa, onko hintansa väärti vai pääseekö oppaaksi ilmankin tuota koulutusta.

8

707

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hintansa väärti

      Hyvin moni kollegani on käynyt sen, ja hyvää vaan kuullut! Opit paljon kaikkea hyödyllistä opasuraasi varten, ja sieltä pääset takuu varmasti oppaaksi.

      Mutta toki voit hakea suoraan firmaankin, ne kouluttaa sut siellä ja työssähän sen kaiken sitten oppii. Ei päivölää TARVITSE käydä päästäkseen oppaaksi, mutta onhan se iso plussa.

      Itse hain päivölään, mutta olin hakenut samalla suoraan firmaan ja pääsin, niin jäiki sit tuo päivölä väliin :)

    • hain

      päivölään ja pääsin sisään. Hain myös yhdelle matkanjärjestäjälle ja oisin päässyt haastatteluun mutta hyväksyin päivölän paikan jotta oppii enemmän eikä oo sitten ihan tumpelo kun lähtee oppaaksi =)

      2600€ siitä että asut siellä 5 päivää viikossa ja sitten siihen tulee ruokailut jne. niin en tiedä onko se niin kallis puolesta vuodesta kuitenkaan

      • käynyt

        Itse olen ainakin oppaan työssäni kiittänyt moneen kertaan itseäni siitä että kävin päivölän enkä vaan sitä kahden viikon koulua. On sitä tietämystä älyttömästi enemmän kuin noilla kaksviikkolaisilla ketkä on kohteeseen tullessaan aivan pihalla.

        Oli kiva huomata moneen otteseen että tiesi jo monet asiat etukäteen ja osa oli ihan selviä juttuja kun vanhemmat oppaat selittivät "uusia" asioita kohteeseen mennessä.

        Kannatan!


    • mietteliässs

      Onkohan tuonne Päivölään millaset mahikset päästä jos ei oo aiempaa kokemusta oleskelusta ulkomailla? Siis lomamatkojahan ei lasketa.. Oon lähihoitajaopiskelija ja myös lukion käynyt et miten paljo noi merkkaa siinä ohella et on motivoitunut matkaoppaa työhön?

      • menossa

        Tärkeintä on oma asenne ja suhtautuminen muihin ihmisiin. lukion tai matkailualan perustutkinnolla voi hakea Päivölän opaskouluun ja sitä kautta mennä haastatteluun. Haastattelun jälkeen sulle ilmoitetaan pääsitkö opiskelemaan vai et. Kannattaa kattoa päivölän sivuilta millon seuraava opaskoulu on ja pistää hakemus sisään.


      • tommosiin

        puljuihin aina pääsee leikkimään kun vaan on lyödä hilloa tiskiin.
        Me köyhät sit reissataankin sit rankemmin ja nähdään sitä todellista elämää muutenkin.


      • juurikin näin
        tommosiin kirjoitti:

        puljuihin aina pääsee leikkimään kun vaan on lyödä hilloa tiskiin.
        Me köyhät sit reissataankin sit rankemmin ja nähdään sitä todellista elämää muutenkin.

        Mitä sä oikein selität ? Päivölän kansanopisto on paikka josta voi opiskella ulkomaanmatkaoppaaksi. Te "köyhät" matkustelette sitten joko oppaan avustuksella tai omatoimisesti.


      • toivottavasti tuleva opaskoululainen
        juurikin näin kirjoitti:

        Mitä sä oikein selität ? Päivölän kansanopisto on paikka josta voi opiskella ulkomaanmatkaoppaaksi. Te "köyhät" matkustelette sitten joko oppaan avustuksella tai omatoimisesti.

        heippa! olen ajatellut päivölään hakemista ja kiinnostaisi tietää minkälaisia kokemuksia entisillä opiskelijoilla on pääsykokeista? englanti sujuu itseltäni mielestäni mukavasti, mutta ruotsi on aina hieman hakusessa sen vähäisen käytön takia, joten olisi kiva tietää painotettiinko ruotsia miten? en löytänyt sivuilta tietoa siitä kuinka suuret ryhmäkoot ovat ja paljon opiskelijoita otetaan kursseille? eli tarkemmin sanottuna: mitä veikkaatte sisäänpääsymahdollisuuksien suhteen? :)
        -kiitos


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 155
      4557
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      117
      4165
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      25
      2750
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1901
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1764
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1669
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1660
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      93
      1596
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1573
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1521
    Aihe