"Synnittömyysoppi" on Jumalasta:
Jeesus vastasi: Totisesti, totisesti: jokainen, joka tekee syntiä, on synnin orja.
Orja ei pysy talossa ikuisesti, mutta Poika pysyy.
Jos Poika vapauttaa teidät, te olette todella vapaita.
Kun Kristus kuoli, hän kertakaikkisesti kuoli eroon synnistä. Kun hän nyt elää, hän elää Jumalalle.
Ajatelkaa tekin samoin itsestänne: te olette kuolleet pois synnistä, ja elätte Jumalalle Kristuksessa Jeesuksessa.
Siitä me tiedämme tuntevamme hänet, että pidämme hänen käskynsä.
Joka sanoo tuntevansa hänet mutta ei pidä hänen käskyjään, on valehtelija, eikä totuus ole hänessä.
Mutta joka noudattaa hänen sanaansa, hänessä Jumalan rakkaus on todella saavuttanut päämääränsä. Tästä me tiedämme olevamme hänen yhteydessään.
Sen joka sanoo pysyvänsä hänessä, tulee myös elää samalla tavoin kuin hän eli.
Niin synnissärämpimisopit on ihmisoppeja, kehitelty palvelemaan ihmisten haluja, joiden takana on se toinen herra, lihan herra, Saatana.
Koska
18
220
Vastaukset
- talutusnuoraan?
Uskoisin, että sinulla löytyisi asiaa ilman Armin apujakin. Armi on oppinsa muodostanut T.Sunin maailmankuvasta, lisänyt siihen hivenen omia mausteita ja niin soppa on valmis.
Matteus kirjoittaa tärkeimmistä käskyistä seuraavasti, lue ne, ja ennenkaikkea mieti niitä tarkkaan, koska se pitää 10 käskyn lain sisällään. Kun näitä käskyjä seuraat, ei sinun tarvitse oikeastaan muita käskyjä ja syntilistoja seurailla. Mikä tärkeintä, älä antaudu Armin vietäväksi, sillä sen tien päässä kohtaat ainoastaan lopullisen kuoleman ja ikuisen eron Jumalasta. Kaikkea hyvää sinulle Hssu.
"Kun fariseukset kuulivat, että Jeesus oli tukkinut saddukeuksilta suun, he kokoontuivat neuvonpitoon. Sitten yksi heistä, joka oli lainopettaja, kysyi Jeesukselta pannakseen hänet koetukselle: "Opettaja, mikä on lain suurin käsky?" Jeesus vastasi: "Rakasta Herraa, Jumalaasi, koko sydämestäsi, koko sielustasi ja mielestäsi. Tämä on käskyistä suurin ja tärkein. Toinen yhtä tärkeä on tämä: Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi. Näiden kahden käskyn varassa ovat laki ja profeetat." - sanotaan näin:
Jos sanomme,että meillä on yhteys Hänen kanssaan,
mutta vaellamme pimeydessä
niin me valehtelemma,emmekä tee totuutta.
Mutta jos valkeudessa vaellamme,
niinkuin Hän on valkeudessa
niin meillä on yhteys keskenämme: Jumalan kanssa-
ja Jeesuksen Kristuksen Hänen Poikansa veri
puhdistaa meidät kaikesta synnistä.
JOS SANOMME,ETTEI MEILLÄ OLE SYNTIÄ,
NIIN ME EKSYTÄMME ITSEMME,JA
TOTUUS EI OLE MEISSÄ.
Jos me tunnustamme syntimme,
on Hän uskollinen ja vanhurskas,
niin että Hän antaa meille synnit anteeksi.
JOS SANOMME,ETTEMME OLE SYNTIÄ TEHNEET,
NIIN ME TEEMME HÄNET VALEHTELIJAKSI,
JA HÄNEN SANANSA EI OLE MEISSÄ.
Aloittaja siis väittää Jeesuksen olleen syntinen maanpäällä
ja kuolleen sitten kertakaikkisesti eroon synnistä--???
TÄLLÄ LAUSEELLA SINÄ TEET RISTINKUOLEMAN JA SYNTIEN ANTEEKSISAAMISEN
KOHDALLASI TYHJÄKSI-KOSKA JEESUS KUOLI MEIDÄN IHMISTEN TÄHDEN: JA HÄN
OLI SYNNITÖN-MUUTEN HÄN EI OLISI OLLUT KELVOLLINEN JUMALAN EDESSÄ
SOVITTAMAAN MEIDÄN SYNTEJÄMME-EIKÄ HÄN OLISI VOINUT NOUSTA KUOLLEISTA,
JOS HÄN OLISI OLLUT SAMANLAINEN SYNTINEN: NIINKUIN ME KUOLEVAISET IHMISET!
Ihmeteltävä on,
miten joku voi tuoda Raamatusta
joitakin kohtia esille ja selittää ne
näin ajattelemattomasti-!
Luetko sinä Raamattua vain joiltakin kohden,
niinettä valikoit vain ne kohdat sieltä,jotka
mielestäsi sopii sinulle itselle-?
Sivuuttaen toiset kohdat,etkä usko
että Raamattu on:
kokonaan Jumalan Sanaa-?!
Kehoitan sinua perehtymään
Raamattuun
vieläkin syvemmin ja lukemaan
Uuden Testamentin
kokonaisuudessaan,
ennenkuin tuot opetuksiasi
toisille luettavaksi.
Lukiessasi: rukoile Jumalaa
että Hän avaa sinulle Sanaansa,
niin,että ymmärrät,mitä luet.
Jeesus siunatkoon sinua ja
johdattakoon sinua
totuuden tietä! - mie.
Hessu olet matkalla tänne.
http://spiritlessons.com/Documents/7_Jovenes/Finnish_7_Youths_Hell.htm - että tuo
osittaa Jumalan Sanaa saaden näyttämään, että synnittömyysoppi on oikea. Lue eteenpäin Johanneksen kirjettä ja huomaa, että hän sanoo valehtelijaksi ihmisiä, jotka pitävät itseään synnittöminä ja Raamattu kertoo, että vaikka ihminen teksisikin vielä syntiä on hänellä Puolustaja Jumalan edessä. Synnittömät eivät tarvitse armoa, eivätkä Puolustajaa.
Jokainen uskovainen on armosta pelastettu ja armo kasvattaa jokaista uskovaista ja siksi meidän olisi helppo luulla, että meissä ei ole syntiä, mutta Raamattu opettaa, että Jeesus tuli Uhriksi myös tiedostamattomien syntien puolesta.
Synnittömyysoppi on armottomuutta, sillä siinä sanotaan ihmisen olevan saatanan oma, kunnes jättää ahtaan portin toiselle puolelle synnit ja menee portista sisään. Siinä odotetaan ihmisen tekoja (vaikka nämä odottajat eivät sitä huomaa, eivätkä tajua), mutta Jeesus on armo ja ottaa syntisen ihmisen kasvatettavakseen ja jo heti, kun ihminen on tunnustanut Jeesuksen suullaan ihmisten edessä on hän Jumalan alamaisuudessa, ei saatanan ja tässä on Jumalanopin ja synntittömyys opin valtava ero.
Jumalan Henki tulee johdattamaan ihmistä lihankieltäytymiseen ja Jumalan Sanan uskomiseen ja näin ihminen kasvaa sydänpäivään. Normaali ja oikea elämä on sitä, että ihmisessä ei asu synti, mutta sitä pidetään epänormaalina, tavattomana, tavoittamattomana, siihen Jumala kuitenkin ensin ihmisen loi, elämään vain hänen tahtonsa mukaista elämää, mutta ihminempä alkoi heti toteuttaa Saatanan tahtoa elämässään, aivan niinkuin Jeesus sanoo:
Te olette lähtöisin Saatanasta. Hän on teidän isänne, ja hänen halunsa te tahdotte tyydyttää. Saatana on ollut murhaaja alusta asti. Hän on kaukana totuudesta, se on hänelle vieras. Kun hän valehtelee, hän todella puhuu omiaan, sillä hän on valehtelija, ja valheen isä.
Jumala kyllä ihmisen loi, mutta ihminen otti isäkseen, isännäkseen mieluummin Saatanan ja sen jälkeen onkin ihmisen elo ollut enemmän tai vähemmän tuskien taivalta. Jos ihminen tottelisi Jumalaa, eläisi täysin hänen yhteydessään, olisi elämä näin, miten Jeesus sanoo:
Ottakaa minun ikeeni harteillenne ja katsokaa minua: minä olen sydämeltäni lempeä ja nöyrä. Näin teidän sielunne löytää levon.
Ja:
Varas tulee vain varastamaan, tappamaan ja tuhoamaan. Minä olen tullut antamaan elämän, yltäkylläisen elämän.- mieti kenelle
Jeesus nuo sanansa osoittaa ja huomaa, että nämä, joille Jeesus tuon kovan puheen kohdisti olivat heitä, jotka tuomitsivat toisia, olivat armottomia, olivat tietävinään kaiken ja he eivät kuulleet Jumalaa, eivätkä uskoneet siihen, että Jumala ei tahdo ihmisten uhreja, vaan armollista ja laupiasta mieltä. Nuo ihmiset pilkkasivat Jeesusta, kielsivät Häntä parantamasta ja kuten Raamattu kertoo, niin he olivat niin kateellisia, että kateudesta naulitsivat Jeesuksen ristille.
Jeesus ei koskaan särjettyä ja murrettua ruokoa muserra, vaan puhuu ihmisille, jotka pilkkaavat armottomuudellaan armon Henkeä, kovia ja selkeitä sanoja. - elmeri.
Kun Jumalan Poika asuu ihmisessä niin hän on synnitön. Minäkin olen Jumalan Poika.
Menee näin niinkuin Jeesus sanoo, oman mielen on kuoltava, koska se on liitossa Saatanan kanssa, siitä on päästävä irti, ja synnyttävä Jumalan lapseksi, PUHTAAKSI, VAPAAKSI:
Totisesti, totisesti: jos vehnänjyvä ei kuole, se jää vain yhdeksi jyväksi, mutta jos se kuolee, se tuottaa runsaan sadon.
Joka rakastaa elämäänsä, kadottaa sen, mutta joka tässä elämässä panee alttiiksi elämänsä, saa osakseen ikuisen elämän.
Jeesus vastasi: Totisesti, totisesti, jokainen joka tekee syntiä, on synnin orja.
Jos Poika vapauttaa teidät, te olette todella vapaita.- Antti V. Piiterinen
Hssu kirjoitti:
Menee näin niinkuin Jeesus sanoo, oman mielen on kuoltava, koska se on liitossa Saatanan kanssa, siitä on päästävä irti, ja synnyttävä Jumalan lapseksi, PUHTAAKSI, VAPAAKSI:
Totisesti, totisesti: jos vehnänjyvä ei kuole, se jää vain yhdeksi jyväksi, mutta jos se kuolee, se tuottaa runsaan sadon.
Joka rakastaa elämäänsä, kadottaa sen, mutta joka tässä elämässä panee alttiiksi elämänsä, saa osakseen ikuisen elämän.
Jeesus vastasi: Totisesti, totisesti, jokainen joka tekee syntiä, on synnin orja.
Jos Poika vapauttaa teidät, te olette todella vapaita.että ihmisten määritelmät on syntiä, mutta...ketä vastaan? Kaikki mitä me luulemme tietävämme Jumalasta on ainoastaan ihmisten luomaa illuusiota, myös synnin määritelmät. Elä rauhassa, älä kiusaa lähimmäisiäsi, äläkä yritä asettaa itseäsi todellisen Tuomarin paikalle. Ei elämä Jumalan silmien alla niin vaikeata ole, kunhan seuraat omia vaistojasi ja omantuntosi ääntä. Kyllä Jumala on vierelläsi, niin ilon, kuin surunkin hetkillä. Kyllä sinulla on täysi mahdollisuus löytää elävä Jumala omana itsenäsi.
- Antti V. Piiterinen
Itse koin sellaisen käänöksen, että suljin Raamatun kannet lopullisesti, koska minulle selvisi Raamatun suuri "huijaus". Jumalaa en ole jättänyt, mutta kolminaisuusopista olen myös luopunut, koska sekin oli kirkolliskokousten huutoäänestyksen tulos. Johanneksen evankeliumi ja Ilmestyskirja on mitä suurimalla todennäköisyydellä puhdasta fiktiota.
Tosin viimeaikoina on tutkijoinden mukaan Johanneksen evankeliumi kirjoitettu osin Magdalan Marian muistiipanoista.
Ut. on pitkälti toimitettu, muokattu ja uudelleen kirjoitettu alkukirkon toimesta ikään, kuin jonkilaisena sen aikaisena poliittisena pamlettina, minkä tarkoitus oli kasvattaa kirkon valtaa kansaa vastaan, mutta silti kaikkea hyvää sinulle ja anna sormiesi liittää koskettimilla. Antti V. Piiterinen kirjoitti:
että ihmisten määritelmät on syntiä, mutta...ketä vastaan? Kaikki mitä me luulemme tietävämme Jumalasta on ainoastaan ihmisten luomaa illuusiota, myös synnin määritelmät. Elä rauhassa, älä kiusaa lähimmäisiäsi, äläkä yritä asettaa itseäsi todellisen Tuomarin paikalle. Ei elämä Jumalan silmien alla niin vaikeata ole, kunhan seuraat omia vaistojasi ja omantuntosi ääntä. Kyllä Jumala on vierelläsi, niin ilon, kuin surunkin hetkillä. Kyllä sinulla on täysi mahdollisuus löytää elävä Jumala omana itsenäsi.
Totisesti, totisesti: jos vehnänjyvä ei putoa maahan ja kuole, se jää vain yhdeksi jyväksi, mutta jos se kuolee, se tuottaa runsaan sadon.
Joka rakastaa elämäänsä, kadottaa sen, mutta joka tässä maailmassa panee alttiiksi elämänsä, saa osakeen ikuisen elämän.
Jeesuksen mukana kulki suuri joukko ihmisiä. Hän kääntyi ja sanoi heille:
Jos joku tulee minun luokseni mutta ei ole valmis luopumaan isästään ja äidistään, vaimostaan ja lapsistaan, veljistään ja sisaristaan, vieläpä omasta elämästään, hän ei voi olla minun opetuslapseni.
Kumpi puhuu sanavastaisuuksia nyt, sinä vai minä? Tuo viimeinen sananpaikka ei tarkoita sitä, että ihmisen pitäisi erakoitua, mutta jos tahtoo olla Jeesuksen opetuslapsi, täytyy Jumalan tahdon olla etusijalla kaikessa, Jumala antaa kyllä kaiken tarvittavan ja yllinkyllin, kun hänen tahtoaan noudattaa, ja paljon paremmmin, kuin tämän maailman herra, tämän maailman herran tahtoa noudattaen voi saada kaikenlaista maallista rikkautta kyllä, mutta ikinä sen völjyssä ei tule se tärkein, eli sisin puhdistettua, mikä on kaikkea maallista rikkautta tärkeämpää, sillä ilman sitä elämä jatkuu aika synkissä tunnelmissa iäisyydessä. Tämä vaan selvennykseksi.- laki:
Hssu kirjoitti:
Totisesti, totisesti: jos vehnänjyvä ei putoa maahan ja kuole, se jää vain yhdeksi jyväksi, mutta jos se kuolee, se tuottaa runsaan sadon.
Joka rakastaa elämäänsä, kadottaa sen, mutta joka tässä maailmassa panee alttiiksi elämänsä, saa osakeen ikuisen elämän.
Jos joku tulee minun luokseni mutta ei ole valmis luopumaan isästään ja äidistään, vaimostaan ja lapsistaan, veljistään ja sisaristaan, vieläpä omasta elämästään, hän ei voi olla minun opetuslapseni.
Kumpi puhuu sanavastaisuuksia nyt, sinä vai minä? Tuo viimeinen sananpaikka ei tarkoita sitä, että ihmisen pitäisi erakoitua, mutta jos tahtoo olla Jeesuksen opetuslapsi, täytyy Jumalan tahdon olla etusijalla kaikessa, Jumala antaa kyllä kaiken tarvittavan ja yllinkyllin, kun hänen tahtoaan noudattaa, ja paljon paremmmin, kuin tämän maailman herra, tämän maailman herran tahtoa noudattaen voi saada kaikenlaista maallista rikkautta kyllä, mutta ikinä sen völjyssä ei tule se tärkein, eli sisin puhdistettua, mikä on kaikkea maallista rikkautta tärkeämpää, sillä ilman sitä elämä jatkuu aika synkissä tunnelmissa iäisyydessä. Tämä vaan selvennykseksi.Olet väärässsä, tuot ihmisoppia, olet saatanasta, olet ekyttäjä, et tunne Jumalaa, olet pahasti harhassa, voi, voi?
Ja tuota kaikkea sanotaan ihmisille, joita ei tunneta ja joita ei uskota, vaikka nämä kuinka kertovat rakastavansa Jeesusta, Jumalan Sanaa ja kertovat elävänsä Sanan ja Pyhän Hengen johdatuksessa.
Jo ensitapaamisella saatetaan aloittaa vakava ja syntinen syyttäminen, onko se rakkautta, täytyykö siinä laki. - Antti V. Piiterinen
Hssu kirjoitti:
Kumpi puhuu sanavastaisuuksia nyt, sinä vai minä? Tuo viimeinen sananpaikka ei tarkoita sitä, että ihmisen pitäisi erakoitua, mutta jos tahtoo olla Jeesuksen opetuslapsi, täytyy Jumalan tahdon olla etusijalla kaikessa, Jumala antaa kyllä kaiken tarvittavan ja yllinkyllin, kun hänen tahtoaan noudattaa, ja paljon paremmmin, kuin tämän maailman herra, tämän maailman herran tahtoa noudattaen voi saada kaikenlaista maallista rikkautta kyllä, mutta ikinä sen völjyssä ei tule se tärkein, eli sisin puhdistettua, mikä on kaikkea maallista rikkautta tärkeämpää, sillä ilman sitä elämä jatkuu aika synkissä tunnelmissa iäisyydessä. Tämä vaan selvennykseksi.Olen kirjoittanut, että olen sulkenut Raamatun kannet lopullisesti, sillä elävän Jumalan sanaa ei sieltä löydy ja Jeesuksen opetukset on kirjoitettu Raamatun lehdille liian monien välikäsien kautta ja totuus muuttuu aina matkallaan.
Kun tutkit Jeesuksen opetuksia, niin etsi niitä synoptisistä evankeliumeista ja niin, että ne vastaavat toisiaan. Ut. on kirjoitettu Vt:in profetioiden pohjalta, jotta profetiat olisi saatu toteutumaan. Ei sinun tarvitse Jumalaa kieltää, vaikka käyttäisit älyäsi sen sijaan, että nielemättä uskot oppiäitisi satuja. Ei sinun tarvitse minuakaan uskoa, mutta toivon, että saisin sinut löytämää ajatusten kipinät, sillä eihän Luoja ole meitä luonut tahdottomiksi olioiksi. - 312
elmeri. kirjoitti:
Kun Jumalan Poika asuu ihmisessä niin hän on synnitön. Minäkin olen Jumalan Poika.
Te jotka olette synnittömiä, ja ette pysty pyytämään anteeksi.
Ja henkenne väittää "ei ole mitään anteeksi pyydettävää"
olette eksyksissä.
Raamattu sanoo; niistäkin, joita en itse näe.
Ps.19
12 (19:13) Mutta kuka huomaa kaikki erehdyksensä? Puhdista minut rikkomuksistani, niistäkin, joita en itse näe.
Hepr. 9:7
Mutta teltan toiseen huoneeseen menee ainoastaan ylipappi, ja hänkin vain kerran vuodessa. Hänellä täytyy silloin olla mukanaan verta; hän tuo sitä sovittaakseen sekä omat syntinsä että kansan tahattomat synnit.
Kaikki olemme syyllisiä.
Raamattu ei opeta, että ihmisestä tulisi uskoon tulon jälkeen synnitön. Joka muuta väittää valehtelee ja se taas on synti. Jeesus oli/on ainut synnitön.
Hssu laittaman kohdat kuvaavat synnissä elämistä ennen uskoontuloa, uskovainen voi sortua syntiin. Armo onkin siinä että sen jäleen voi katua ja saada ne synnit anteeksi.- salla.
Jos ihminen on synnitön, hänellä ei ole puolustajaa eikä tarvitse puolustajaa Isän edessä.
Minä ainakin olen syntinen,
että saan pitää Jeesuksen välimiehenäni,
sillä tiedän en ole mitään Isän edessä.
Jeesus, vain Jeesus on välimies. - huoli välimiestä.
salla. kirjoitti:
Jos ihminen on synnitön, hänellä ei ole puolustajaa eikä tarvitse puolustajaa Isän edessä.
Minä ainakin olen syntinen,
että saan pitää Jeesuksen välimiehenäni,
sillä tiedän en ole mitään Isän edessä.
Jeesus, vain Jeesus on välimies.Mitäpä he välimiehellä tekevät, kun ovat jo synnittömiä ja hyviä? On se vain suru noiden puolesta, jotka eivät kykene totuuteen, vaan nielevät mielummin valheen. Totuus ei sovellu kaikille.
- msi
"Jeesus vastasi: Totisesti, totisesti: jokainen, joka tekee syntiä, on synnin orja."
Tämä pätee kaikkiin ihmisiin, eli olemme kaikki synnin orjia, koska teemme syntiä.
"Orja ei pysy talossa ikuisesti, mutta Poika pysyy.
Jos Poika vapauttaa teidät, te olette todella vapaita."
Mistä Jeesus sinut vapauttaa, jos sinä itse pystyt elämään synnittömästi?
Luuletko sinä yksinkertainen höynäytettävä tosiaan, että ihminen voi elää samalla tavalla kuin Jeesus?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minkähän takia ns. persuille ei tunnu työ maistuvan?
Vaikuttavat olevan joutoväkeä syystä tai toisesta – työttömiä tai työeläkeloisia. Muiden rahoilla pötköttelevää väkeä,252154Suomen veroaste 5 %-yks liian matala
Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.921965Kolme neljästä suomalaisesta kannattaa miljonääriveroa
Kertoo vasemmistoliiton teettämä kysely. Veron ulkopuolelle jätettäisiin asunto. "Puolet vastaajista oli sitä mieltä, e881941MTV: Harvinainen haastattelu! Vappu Pimiä kommentoi vihdoinkin uutta TTK-juontajaa
TTK-juontajaspekuloinnit käyvät edelleen kuumana. Kenet sinä haluaisit uudeksi TTK-juontajaksi? Kommentoi alle! Lue,131643Olit ihan
Kiihkona silloin. Sen näki ja lähes tunsi. Ei tainnut olla kaukana et olisit vetänyt lähellesi jos siihen olisi hetki tu241537Evoluutioon ja alkuräjähdykseen uskominen vaatii todella vahvaa uskoa
Että tyhjästä syntyi ja kehittyi kaikki se mitä näemme ympärillämme.4901511Yleveron tuotto siirrettävä S-ryhmälle
Yleisradio on mukana kansanmurhassa. Tuollaista ei voi tukea verovaroin. S-ryhmä on ainoa selkärankainen iso toimija S11494Mikä ihme teitä lieksalaisia tuossa
p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa?491310Mistä juttelit viimeisen kerran
Mistä juttelitte viimeisen kerran ikävöinnin kohteen kanssa? Irl tai viesteillä.761188Kemet lomautukset
Onkohan tuo oikein lain mukaista toimintaa jatkaa jo lomautettuina olevien uudelleen lomautusta yhdenvertaisuuden ja tas351169