Olen kallistumassa ratkaisuun, jossa keittiön käryt poistetaan liesikuvun ja katolla olevan huippuimurin avulla.
Kannattaisiko (saako) katolle tulevan huippuimurin sijasta asentaa (kylmään) käyttöullakkotilaan kanavapuhallin? Välttäisikö tällä huippuimurin jäätymisriskin (onko sellaista)?
Miten tässä tapauksessa toimitaan paloeristyksen kanssa? Tuleeko (saako) kanavapuhallinkin paloeristää? Minulla tulee 125mm paloeristetty putki 2. kerroksen läpi käyttöullakolle (putkiston pituus katolle asti n. 15m).
Kanavapuhallin vai huippuimuri
10
5036
Vastaukset
- saako
vaan ei kannata, kanavapuhallin on paljon huonompi imemään, kuin huippari.
- kanavapuhallin
on huonompi imemään, vaikka niissä käytetään samoja moottoreita kuin huippareissakin?
- on riski
eipä ole meillä ainankaan ikinä jäätynyt.
- tottakai
> Tuleeko (saako) kanavapuhallinkin paloeristää?
Paloeristyksen pitää olla yhtä hyvä koko matkalta eli puhallinkin pitää paketoida eristeen sisään. Toimintaa tämä ei haittaa, koska moottori jäähtyy puhaltimen läpi kulkevalla ilmavirralla. - Omatekemä
Jos haluaa sellaisen, niin vanhan aikainen tavallinen puhallin ja katolle ulospuhallsuhajotin. Aksiaalipuhaltimessa on aika kova melu.
- pena 1955
No se nyt on vähä maku/hinta kysymys kumman haluaa laittaa... Huippuimuri on yleisin ratkaisu, mutta kanapuhaltimiaki nykyään laitetaan... Huippari ei jäädy, jos vaan pyörii kokoajan. Jos laitat tällaisen kanapuhaltimen, niin tämä on jo paloeristetty valmiiksi... http://www.meptek.com/_file/4736/Ipoesite.pdf
- 70 V
ei mitään itua !
- Soveltuneeko
Näissä kohdepoistojen kanavissa ei yleensä ole mitään tukkeita.
- Mara..
Minä laittaisin ihan tavallisen liesikuvun moottorilla. Puhallus on aina suurempitehoinen kuin imu, joten jaksaako 15 m päässä oleva puhallin imeä riittävästi.
- -tuulettaja-
Tavallinen liesikupu moottorilla = liesituuletin, joka on melun vuoksi todella ikävä huippariin verrattuna.
Aiemmassa kämpässä liesikuvun käryt poisti huippuimuri ja muuta en laittaisi, jos olisi mahdollisuus valita. Harmi vaan kun pitää tyytyä nykyisessä kämpässä liesituulettimeen.
Kokemuksesta voin kertoa, että huipparin teho riittää varmasti (jos se on oikein mitoitettu) Jäätymisestä sen verran, ettei ainakaan meillä ollut kymmenen vuoden aikana koskaan mitään jäätymisongelmia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1406653
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1495739- 1234891
Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.434490Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?523892- 623061
Itkin oikeasti aamulla taas
Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.522966Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m242402- 422270
Naiselle hyvää viikkoa
olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢152197