Aikuisopiskelija ja opiskelijakortti

junamies

Kuinkas on, saako amk:n aikuisopiskelijat, jotka opiskelevat työn ohessa, myös tämän joukkoliikenteen opiskelija-alennuksiin oikeuttavat opiskelijakortit?

9

6185

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sgjgfj

Opiskelija-alennukseen oikeutettuun asiakasryhmään kuuluvat seuraavat vaatimukset täyttävät henkilöt:
      # opiskelija asuu vakituisesti pääkaupunkiseudulla
      # opiskelee Suomessa sijaitsevassa peruskoulussa, lukiossa,
      kansanopistossa, ammatillisessa oppilaitoksessa, ammattikorkeakoulussa tai korkeakoulussa
      # opiskelu on päätoimista (vähintään 25 tuntia viikossa)
      # opiskelu johtaa normaalisti jatkuessaan ammattiin tai tutkintoon
      (poikkeus: kansanopistojen vapaan sivistystyön opiskelijat)
      # opinnot kestävät yhteensä vähintään yhden lukuvuoden
      ( 9 kuukautta)
      # opiskelija on 17 vuotta täyttänyt (30 vuotta täyttäneiltä sekä kaikilta kansanopiston vapaan sivistystyön linjoilla opiskelevilta edellytetään lisäksi KELA:n tai Ahvenanmaan maakuntahallituksen myönteistä päätöstä opintotuen saamisesta. Esim. Koulutusrahaston myöntämä aikuiskoulutustuki ei ole rinnasteinen KELA:n myöntämälle opintotuelle.)

Yliopistojen ja korkeakoulujen jatko-opiskelijoille (lisensiaateiksi ja tohtoreiksi opiskeleville), aikuisopiskelijoille ja uudelleen koulutettaville ei myönnetä alennuslippujen osto-oikeutta. - Lääketieteen lisensiaateiksi opiskelevat suorittavat perustutkintoa ja kuuluvat opiskelija-alennuksen piiriin.

Eli et saa. Tiedoksi vaan että "nuorisopuolella" voi myös työskennellä opintojen ohessa/opiskella työn ohessa. Ei se ole "aikuisopiskelijoiden" yksinoikeus.

• täyttyy, niin saa!

Tietenkin saa.

• dfhdhfs
        täyttyy, niin saa! kirjoitti:

Tietenkin saa.

Yliopistojen ja korkeakoulujen jatko-opiskelijoille (lisensiaateiksi ja tohtoreiksi opiskeleville), aikuisopiskelijoille ja uudelleen koulutettaville ei myönnetä alennuslippujen osto-oikeutta. - Lääketieteen lisensiaateiksi opiskelevat suorittavat perustutkintoa ja kuuluvat opiskelija-alennuksen piiriin.

Eikös tuossa sanota selkeästi että aikuisopiskelijoille ei alennuslippuoikeutta myönnetä?

• Tässä!!!
        dfhdhfs kirjoitti:

Eikös tuossa sanota selkeästi että aikuisopiskelijoille ei alennuslippuoikeutta myönnetä?

"Tarvittavat todistukset matkakorttia hankittaessa:

* Kortin käyttäjän valokuvallinen henkilöllisyyden osoittava virallinen todistus (virallinen henkilökortti, passi, ajokortti, kuvallinen KELA-kortti)
        * Opiskelijoiden alennuslippuhakemus oppilaitoksen leimalla ja allekirjoituksella varustettuna. Linkki hakemukseen on sivun alareunassa.
        * Jos opiskelijalla on voimassa olevalla lukukausileimalla varustettu, SYL:n sininen opiskelijakortti (jatko-opiskelijoiden vihreä kortti ei kelpaa) tai SAMOK:n sininen opiskelijakortti (osa-aikaisten opiskelijoiden vihreä kortti ei kelpaa) tai SAKKI ry:n vihreä opiskelijakortti, riittää em. kortti todistukseksi opiskelusta opiskelijan matkakortin hankkimiseksi
        * kaikilta 30 vuotta täyttäneiltä opiskelijoilta sekä kaikilta kansanopiston vapaan sivistystyön linjoilla opiskelevilta opiskelijoilta myönteinen päätös KELA:n tai Ahvenanmaan maakuntahallituksen opintorahan tai opintolainan saamisesta "
        http://www.ytv.fi/FIN/liikenne/liput_ja_hinnat/hinnat_2009/alennusliput/opiskelijat.htm

VR:llä on pikkasen eri tsydeemit:
        http://www.vr.fi/fin/junaliput/liput/opiskelijalippu.shtml

• varaamaton nimimerkki å

Just just. Miksi pitäisi asua pääkaupunkiseudulla? Kulkee niitä junia muuallakin Suomessa.
        Tiedoksi vaan, alkuperäinen kysyjä taisi ottaa työskentelyn puheeksi siksi, että hän käy päätoimisesti töissä. Ei ollut kyse siitä, opiskeleeko nuorisopuolella, vai aikuisopiskelijana.
        Ota ne herneet pois nenästä, niin elämä näyttää valoisammalta. ;)

• tekevää, mutta
        varaamaton nimimerkki å kirjoitti:

Just just. Miksi pitäisi asua pääkaupunkiseudulla? Kulkee niitä junia muuallakin Suomessa.
        Tiedoksi vaan, alkuperäinen kysyjä taisi ottaa työskentelyn puheeksi siksi, että hän käy päätoimisesti töissä. Ei ollut kyse siitä, opiskeleeko nuorisopuolella, vai aikuisopiskelijana.
        Ota ne herneet pois nenästä, niin elämä näyttää valoisammalta. ;)

väitit, ettei saa!
        Ja minä tiesin, että saa!
        Ota se peruna pois omasta nenästäsi!

• johannyt on markkinat
        tekevää, mutta kirjoitti:

väitit, ettei saa!
        Ja minä tiesin, että saa!
        Ota se peruna pois omasta nenästäsi!

ja korjaa boys.

johannyt on markkinat kirjoitti:

ja korjaa boys.

Hehheh, en mä sun kanssas vänkää, enkä sulle edes vastannut! :) Mä oon sun kanssas ihan samaa mieltä siitä, että opiskelija-alennuksen saa.. mutta pitää vaan olla päätoiminen opiskelija. Sivutoimisesti opiskeleva ei saa.
        Relax! ;)

Olen ammattikorkeakoulussa aikuisopiskelijana ja olen päätoiminen opiskelija, käyn opintojen ohella töissä. Minulla on kaikkiin alennuksiin oikeuttava sininen opiskelijakortti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      113
      5233
    2. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      67
      5034
    3. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      90
      4104
    4. Miten mä olisin

Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      75
      3600
    5. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      60
      3178
    6. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2781
    7. Kerro kolme huonoa ja

kolme hyvää asiaa kaivatustasi? Än yy tee nyt
      Ikävä
      15
      2287
    8. Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen

Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️
      Ikävä
      52
      1904
    9. Rakastatko mua

Vielä?
      Ikävä
      38
      1760
    10. Onko kaivattusi

kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.
      Ikävä
      37
      1618
    Aihe