Pääsin Helsingin yliopistoon lukemaan fysiikkaa paperivalinnassa, koska kirjoitin fysiikasta magnan.
Mielestäni tämä kertoo jotain kyseisen paikan tasosta, jos se ei lahjakkaampia kiinnosta. Onneksi pääsen TKK:lle.
Liian helpolla sisään?
5
811
Vastaukset
- ---
Pääsin kemian laitokselle vaikken oikeastaan muistanut hakeneeni. Kirjoitin myös M:n kyseisestä aineesta. Sitten vaan muiden paikkojen tuloksia odotellessa...
- sdfwere
Onko Suomessa jollekin toiselle fysiikan laitoksella vaikeampi päästä :D
- vähän ohi aiheen
mutta kysynpä silti.
lähetetäänkö oulusta kaikille hakeneille kirje, pääsi tai ei. kokeilin siis pääsykokeen kautta... - näin on!
Mäkin pääsin sisään yliopistoon vaikka en hakenut ollenkaan opiskelemaan. Tuli vain kotia pariviikkoa sitten lipare missä luki, että tervetuloa ja onneksi olkoon. Olen nyt selvittänyt asiaa ja saanut yliopistoilta sellaisen vastauksen, että ne seuloo YTL:än tietojen perusteella paremmat todistukset ja lähettää jokaiselle kutsun opiskelijaksi. Taidan siis itse aloittaa kuitenkin opiskelun. Olihan tämä kyllä täysi yllätys minulle.
- lääket.opiskelija
Helsingin yliopiston fysiikan laitos on hyvä, opettajat/proffat ovat Suomen kärkikaartia ja mahdollisuuksia motivoituneelle ja lahjakkaalle opiskelijalle on vaikka miten paljon. On varsin yleinen harhaluulo, että sisäänpääsyn helppous kertoisi mitään paikan todellisesta tasosta ja haastavuudesta. Sisäänpääsyprosentista voi päätellä tasan ja ainoastaan hakijoitten ja aloituspaikkojen lukumäärän suhteen. Opetuksen tasosta ja alasta itsessään se ei kerro yhtään mitään.
Hyvänä esimerkkinä ovat esimerkiksi TKK:n ns "helpon sisäänpääsyn linjat" kuten kone (oli ainakin silloin kun minä hain). Moni aloittava yllättyy pahemman kerran kun ei se koulu sitten ollutkaan niin helppo kuin luuli, minullekin kävin niin. Nykyisin opiskelen lääkiksessä, jota taas sisäänpääsyn vaikeuden perusteella pidetään todella haastavana ja "tasokkaana" tiedekuntana. Paskan marjat, TKK:n Koneen kurssit olivat vähintäänkin yhtä vaikeita ja hankalia - elleivät jopa vaikeampia.
Tietty mikä nyt sitten kenellekin on vaikeaa, onhan se persoonasta ja lahjakkuusprofiilistakin kiinni.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 17611175
- 545318
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html462555- 372246
Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia131771Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,421664Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta311310Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v351256Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s61066Daniel Nummelan linjapuhe 2025
Kansanlähetyksen toiminnanjohtajan Daniel Nummelan linjapuhe tänään. Rehellistä analyysiä mm. evlut kirkosta ja piispo102991