Pääsin Helsingin yliopistoon lukemaan fysiikkaa paperivalinnassa, koska kirjoitin fysiikasta magnan.
Mielestäni tämä kertoo jotain kyseisen paikan tasosta, jos se ei lahjakkaampia kiinnosta. Onneksi pääsen TKK:lle.
Liian helpolla sisään?
5
790
Vastaukset
- ---
Pääsin kemian laitokselle vaikken oikeastaan muistanut hakeneeni. Kirjoitin myös M:n kyseisestä aineesta. Sitten vaan muiden paikkojen tuloksia odotellessa...
- sdfwere
Onko Suomessa jollekin toiselle fysiikan laitoksella vaikeampi päästä :D
- vähän ohi aiheen
mutta kysynpä silti.
lähetetäänkö oulusta kaikille hakeneille kirje, pääsi tai ei. kokeilin siis pääsykokeen kautta... - näin on!
Mäkin pääsin sisään yliopistoon vaikka en hakenut ollenkaan opiskelemaan. Tuli vain kotia pariviikkoa sitten lipare missä luki, että tervetuloa ja onneksi olkoon. Olen nyt selvittänyt asiaa ja saanut yliopistoilta sellaisen vastauksen, että ne seuloo YTL:än tietojen perusteella paremmat todistukset ja lähettää jokaiselle kutsun opiskelijaksi. Taidan siis itse aloittaa kuitenkin opiskelun. Olihan tämä kyllä täysi yllätys minulle.
- lääket.opiskelija
Helsingin yliopiston fysiikan laitos on hyvä, opettajat/proffat ovat Suomen kärkikaartia ja mahdollisuuksia motivoituneelle ja lahjakkaalle opiskelijalle on vaikka miten paljon. On varsin yleinen harhaluulo, että sisäänpääsyn helppous kertoisi mitään paikan todellisesta tasosta ja haastavuudesta. Sisäänpääsyprosentista voi päätellä tasan ja ainoastaan hakijoitten ja aloituspaikkojen lukumäärän suhteen. Opetuksen tasosta ja alasta itsessään se ei kerro yhtään mitään.
Hyvänä esimerkkinä ovat esimerkiksi TKK:n ns "helpon sisäänpääsyn linjat" kuten kone (oli ainakin silloin kun minä hain). Moni aloittava yllättyy pahemman kerran kun ei se koulu sitten ollutkaan niin helppo kuin luuli, minullekin kävin niin. Nykyisin opiskelen lääkiksessä, jota taas sisäänpääsyn vaikeuden perusteella pidetään todella haastavana ja "tasokkaana" tiedekuntana. Paskan marjat, TKK:n Koneen kurssit olivat vähintäänkin yhtä vaikeita ja hankalia - elleivät jopa vaikeampia.
Tietty mikä nyt sitten kenellekin on vaikeaa, onhan se persoonasta ja lahjakkuusprofiilistakin kiinni.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2142829
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan1262702En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.781773Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k2371332Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va631308- 471098
- 991011
- 108861
- 46833
Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."
Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka6833