Onko Turkki turvallinen kohde tytöille?

aloin huolestua

Tyttäreni 18-v on lähdössä tyttökavereiden kanssa matkalle tänä kesänä, kuulemma Turkkiin.

Aloin huolestua kun työkaverit varoittelivat, että sinne ei missään tapauksessa pidä nuoria tyttöjä keskenään päästää. Itse en ole Turkissa koskaan ollut. Tytön kaveri on ollut siellä perheensä kanssa viime kesänä ja kun (sala)kuuntelin neitojen juttuja, ne käsittelivät liki pelkästään kaikkia niitä poikia/miehiä, joiden kanssa tämä kaveri oli ollut viime kesänä...

Yritin kieltää koko matkan, kun rahatkin tulevat äidin pussista tai ainakin vaatia vaihtamaan matkakohdetta. Tytär ilmoitti olevansa täysi-ikäinen ja sitten lainaavansa rahat jostain jos ei pääse... Jäi kuitenkin miettimään asiaa, kun lupasin maksaa 100% matkasta vaikka Kreikkaan. Mutta nyt tämä tyttökaveri ei suostu tinkimään kohteesta, ainoastaan Turkki käy.

Mitä teen? Meidän tytöllä ei ole koskaan ollut poikakaveria eikä hän käytä alkoholia. En silti tai juuri siksi halua päästää kokematonta tyttöä paikkaan, jossa ilmeisesti ahdistellaan nuoria naisia.

38

5320

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ++00++

      Olkoon mikä tahansa Turkin kohteista niin nuoret tytöt, jos ei järkeä RUTKASTI, ovat helppoja saaliita trukkilaisille miehille. Myös nuorten naisten pukeutuminen erittäin lyhyisiin mekkoihin antaa signaaleja miehille. Jos et ole varma tyttäresi alkoholin käytön rajallisuudesta myös niin varoitukset ovat todella tarpeen.
      Miehet lupaa kymmenen hyvää ja viisi kaunista. Tottakai tyttö voi löytää kunnollisenkin mutta se on enemmän poikkeus säännöstä.

    • kasparhauser

      Tyttäresi kuulostaa pumpulissa kasvatetulta, on aikakin lähteä koettelemaan omia siipiään. Ole aikuinen ja anna pimun mennä, jos olet oikein aikuinen niin osta kondomipaketti hänelle ja vannota, että niitä kuuluu myös käyttää. Sukupuolitaudit ovat yleinen matkatuliainen !

    • koko keskustelussa

      Se, että valmiiksi on jo "etsitty ja löydetty" syylliset siltä varalta, että jotain ikävää sattuu. Ihan oikeesti, voi sattua eikä aina itse voi asioihin vaikuttaa, mutta kyllä ihan ekaksi kannattiaisi miettiä omaa käytöstään ja/tai omia puheitaan/kirjoituksiaan.
      On täyttä satua, että Kreikka, Espanja, Italia tms. olisi turvallisempi ja että miehet siellä totaalisen erilailla käyttäytyviä kuin Turkissa. Bullshit! Kyse ei ole kansallisuudesta vaan ihan siitä miten kenenkin korvien välissä ajatus kulkee.
      En ymmärrä äitiäkään jota 18-vuotias pyörittää miten haluaa. Tyttö on oikeassa siinä, että on täysi-ikäinen, mutta kalenterivuosila ei ole paljoakaan merkitystä, jos mieleltään on lapsellinen ja/tai hyväuskoinen. Kokemuksia jokainen saa elämänsä varrella ja monenlaisia. Niiltäkään et voi lastasi varjella. Elämä on valintoja ja valinnoista on seuraukset. Sinä valitsit matkan maksamisen. Nyt on tyttäresi vuoro tehdä omia valintoja matkallaan.
      Ja "ilmeiseti ahdistellaan" nuoria naisia monessa muussakin maassa kuin Turkissa. Omat kokemukseni ovat Suomesta. Ei ollu kivaa.

      • Marmaris mamma

        Ve atma,atma. Turkin miehet eivät ahdistele yhtään enempää kuin miehet muuallakaan. Naisten ja tyttöjen omasta käytöksestä riippuu se miten paljon heitä "ahdistellaan".
        En sano kaikki mutta valitettavan paljon on turistinaisissa ja tytöissä heitä jotka itse aiheuttavat itselleen ikäviä tilanteita.
        Ensinnäkin miehet ja pojat täällä eivät ole tottuneet siihen, että naiset hilluvat kaiket yöt kaupungilla diskoissa ja baareissa ja käyttävät alkoholia joskus jopa lievästi sanottuna yli oman kestonsa.
        Toiseksi päiväsaikaan etenkin ja usein myös yöllä pukeutuminen on sitä luokkaa että en sano taaskaan kaikki mutta etenkin miehet ja pojat jotka ovat tulleet kauempaa maaseudulta tänne töihin muodostavat turistinaisista tietyn kuvan ja saattavat antaa heille sen mukaisen kohtelun.
        Tänne tulevien turistinaisten ja myös miestenkin pitäisi ymmärtää se, että ollaan muslimi maassa ja jo kohteliaisuus isäntiä kohtaan vaatii sen että otetaan heidät huomioon pukeutumisessa.
        Pienet bikinit ja uimahousut ovat paikallaan altailla ja rannalla mutta ei kadulla ja baareissa niinkuin valitettavan usein näkee. Yläosattomat naisilla eivät kuulu edes rannalle.
        Kaupungilla ja baareissa liikuttaessa asialliseen pukeutumiseen kuuluu, että naiset peittävät olkapäänsä ja polvensa ja miehet käyttävät vähintäänkin sortseja ja paitaa.
        Vielä yksi asia. Turkissa naiset eivät killittele silmiin jokaista vastaantulevaa miestä. Näin ollen tällainen turistinainen saa maineen, että on valmis johonkin muuhunkin miehen kanssa.
        Normaali ystävällinen ja sivistynyt käytös tuottaa taas toisenlaisia tuloksia. Täältä voi löytää todella hyvän ja pitkäaikaisen ystävän itselleen. Niin perheenä kuin yksin liikkuvana naisena sekä miehenä.

        Hos Geldiniz!


    • Äiti minäkin

      Kyllä se loma hyvin menee kunhan ei käytä viinaa, ei ota vastaan juomia keneltäkään, eikä muutenkaan käyttäydy liian "räikeästi".

      Keskustelehan sen tyttö kaverin äidin kanssa.

      • aloin huolestua

        mutta eipä tässä ole huoli yhtään hälventynyt, päinvastoin. Keskustelin tyttökaverin äidin kanssa, jota en entuudestaan tuntenut ja kuulosti siltä, että perheen lapset olivat olleet Turkinlomalla keskenään, sillä välin kun vanhemmat vetivät kaljaa hotellilla. Perheen nuorempi tytär 14-v oli pörränyt baareissa isosiskonsa mukana! Ihania olivat paikalliset kuulemma ja mitään ei sattunut ja he ainakin luottavat siellä ihmisiin ihan täysin jne. No huh-huh.

        Nyt tunnen olevani huono äiti, tein miten päin tahansa; jos päästän tytön ja jotain ikävää kuitenkin sattuu tai jos en päästä niin sitten hän jää paitsi lomasta jota on talvesta asti odotettu ja johon muut luokkakaverit ovat lähdössä (4 tyttöä yhteensä). Lupasin maksaa matkan joskus talvella raskaan lukiovuoden porkkanaksi, mutta matkakohdetta ei tullut silloin sovituksi tai ei ollut vielä tiedossakaan kun oli tarkoitus äkkilähdöllä mennä.

        Kai nyt sitten kuitenkin annan meidon mennä, joskushan sitä pitää aikuistua. Hyvin, hyvin tiukan puhuttelun meinaan kyllä pitää ennen reissua.


      • Tuulinentukka
        aloin huolestua kirjoitti:

        mutta eipä tässä ole huoli yhtään hälventynyt, päinvastoin. Keskustelin tyttökaverin äidin kanssa, jota en entuudestaan tuntenut ja kuulosti siltä, että perheen lapset olivat olleet Turkinlomalla keskenään, sillä välin kun vanhemmat vetivät kaljaa hotellilla. Perheen nuorempi tytär 14-v oli pörränyt baareissa isosiskonsa mukana! Ihania olivat paikalliset kuulemma ja mitään ei sattunut ja he ainakin luottavat siellä ihmisiin ihan täysin jne. No huh-huh.

        Nyt tunnen olevani huono äiti, tein miten päin tahansa; jos päästän tytön ja jotain ikävää kuitenkin sattuu tai jos en päästä niin sitten hän jää paitsi lomasta jota on talvesta asti odotettu ja johon muut luokkakaverit ovat lähdössä (4 tyttöä yhteensä). Lupasin maksaa matkan joskus talvella raskaan lukiovuoden porkkanaksi, mutta matkakohdetta ei tullut silloin sovituksi tai ei ollut vielä tiedossakaan kun oli tarkoitus äkkilähdöllä mennä.

        Kai nyt sitten kuitenkin annan meidon mennä, joskushan sitä pitää aikuistua. Hyvin, hyvin tiukan puhuttelun meinaan kyllä pitää ennen reissua.

        Et ole huono äiti, joskus vaan joutuu tekemään vaikeita päätöksiä, ja vaihtoehdoista välttämättä kumpikaan ei tunnu oikealta.

        Toivotaan että kaikki menee hyvin ja tyttärelläsi on hieno loma!


      • nuori tyttö
        aloin huolestua kirjoitti:

        mutta eipä tässä ole huoli yhtään hälventynyt, päinvastoin. Keskustelin tyttökaverin äidin kanssa, jota en entuudestaan tuntenut ja kuulosti siltä, että perheen lapset olivat olleet Turkinlomalla keskenään, sillä välin kun vanhemmat vetivät kaljaa hotellilla. Perheen nuorempi tytär 14-v oli pörränyt baareissa isosiskonsa mukana! Ihania olivat paikalliset kuulemma ja mitään ei sattunut ja he ainakin luottavat siellä ihmisiin ihan täysin jne. No huh-huh.

        Nyt tunnen olevani huono äiti, tein miten päin tahansa; jos päästän tytön ja jotain ikävää kuitenkin sattuu tai jos en päästä niin sitten hän jää paitsi lomasta jota on talvesta asti odotettu ja johon muut luokkakaverit ovat lähdössä (4 tyttöä yhteensä). Lupasin maksaa matkan joskus talvella raskaan lukiovuoden porkkanaksi, mutta matkakohdetta ei tullut silloin sovituksi tai ei ollut vielä tiedossakaan kun oli tarkoitus äkkilähdöllä mennä.

        Kai nyt sitten kuitenkin annan meidon mennä, joskushan sitä pitää aikuistua. Hyvin, hyvin tiukan puhuttelun meinaan kyllä pitää ennen reissua.

        Itse olin 18 vuotiaana vuotta vanhemman kaverini kanssa lomalla Marmariksessa. Samanlainen tapaus olin kuin tyttäresi; en käytänyt alkoholia eikä ollut ollut poikaystäviä. Takaisin reissulta tulin edelleen samanlaisena; en ollut juonut tippaakaan alkoholia ja olin edelleen neitsyt. Kyllä paikallisten seurassa oltiin ja pidettiin hauskaa, mutta järjen rajoissa. Oli muuten yksi parhaista lomista!

        Vaikka Turkista juttuja liikuu ja kaikenlaista tapahtuu, niin suurimmaksi osaksi se mitä tapahtuu on täysin jokaisesta itsestä kiinni. Omalla käytöksellä voi vaikuttaa paljon, eikä lomalla tarvitse tehdä asioita, joita ei muutenkaan tekisi. Huonosti käyttäytyviä, vaarallisia ihmisiä on joka puolella maailmaa ja jos kokoajan pelkää, että jotain sattuu, on parempi pysytellä neljän seinän sisällä ja toivoa, ettei kukaan myrkytä juomavettä. Terve pelko ja varovaisuus on asiat sitten erikseen, mutta en näe mitään syytä kieltää 18 vuotiasta lähtemästä Turkkiin.


      • unohdat kulttuurierot
        nuori tyttö kirjoitti:

        Itse olin 18 vuotiaana vuotta vanhemman kaverini kanssa lomalla Marmariksessa. Samanlainen tapaus olin kuin tyttäresi; en käytänyt alkoholia eikä ollut ollut poikaystäviä. Takaisin reissulta tulin edelleen samanlaisena; en ollut juonut tippaakaan alkoholia ja olin edelleen neitsyt. Kyllä paikallisten seurassa oltiin ja pidettiin hauskaa, mutta järjen rajoissa. Oli muuten yksi parhaista lomista!

        Vaikka Turkista juttuja liikuu ja kaikenlaista tapahtuu, niin suurimmaksi osaksi se mitä tapahtuu on täysin jokaisesta itsestä kiinni. Omalla käytöksellä voi vaikuttaa paljon, eikä lomalla tarvitse tehdä asioita, joita ei muutenkaan tekisi. Huonosti käyttäytyviä, vaarallisia ihmisiä on joka puolella maailmaa ja jos kokoajan pelkää, että jotain sattuu, on parempi pysytellä neljän seinän sisällä ja toivoa, ettei kukaan myrkytä juomavettä. Terve pelko ja varovaisuus on asiat sitten erikseen, mutta en näe mitään syytä kieltää 18 vuotiasta lähtemästä Turkkiin.

        Samanlaisia ihmisiä ei ole joka paikassa. Suomen ja Turkin kulttuurierot luulisivat olevan jokaiselle selvät.

        Vai kuinka paljon näet kännissä toikkaroivia ja hame korvissa sammuneita turkkilaistyttöjä yleensä missään?

        Ei ihme jos paikallisilla miehillä on "tietty" käsitys turistinaisista.


      • Anonyymi
        unohdat kulttuurierot kirjoitti:

        Samanlaisia ihmisiä ei ole joka paikassa. Suomen ja Turkin kulttuurierot luulisivat olevan jokaiselle selvät.

        Vai kuinka paljon näet kännissä toikkaroivia ja hame korvissa sammuneita turkkilaistyttöjä yleensä missään?

        Ei ihme jos paikallisilla miehillä on "tietty" käsitys turistinaisista.

        En ole ikinä toikkaroinut ja heilunut hame korvissa Turkissa enkä muuallakaan. Mutta turkkilaiset miehet ovat epäkohteliaan tungettelevia vaikka heitä ei katsoisi kasvoihin lainkaan. Kreikassa saa olla rauhassa, siellä ollaan hienotunteisempia vaikka vähän voidaankin viheltää ja sanoa joku sana, niin osataan pitää rajat.

        Kerran Turkissa kävi niin että turkkilainen kaupansetä tuli ulos ja hieroi äkkiarvaamatta jäätelöt kaverini 2-vuotiaan lapsen naamaan, nauroi ja hohotti. Myös kaupoissa tuntemattomat miehet saattoivat silitellä lastemme päätä kysymättä meiltä äideiltä lupaa, tosta noin vaan ohikävellessään ja äitejä tosiaan kasvoihin katsomatta. HYI!


    • Zeynep1

      Muutin Turkkiin 19-vuotiaana, ja sita ennen vietin melkein jokaisen kesan Kreikassa, jossa olen myos asunut ja opiskellut aikani.
      Yhteensa olen asunut Turkissa ja Kreikassa siis n. 10 vuotta ja sen voi sinulle sanoa taysin suoraa, etta ajatus, etta Kreikan miehet olisivat jotenkin "turvallisempia" on taytta puppua. Kyseessa on ihan prikulleen sama lomamentaliteetti niin Rodoksella kuin Marmariksessa, ja seka Kreikassa etta Turkissa riippuu taysin tytosta itsestaan miten hanen lomansa sujuu.

      Minut on mm. yritetty raiskata Kreikassa 16-vuotiaana, joka oli aivan omaa typeryyttani. Jain pois porukasta puiston penkille odottamaan etta muut menevat hakemaan Makkarista ruokaa aukion toiselle puolelle. Vieressa ollut "kaverin kaveri" alkoi laappia. Paasin tilanteesta onneksi viime hetkella karkuun. Nyt jalkeenpain miettiessani olin typera. Miksi jain sen tyypin kanssa yksin istumaan puiston penkille? Miksi en lahtenyt kavereiden mukaan?

      Tasta kokemuksesta paljon, paljon fiksumpana minulle ei ole Turkissa kaynyt koskaan yhtaan mitaan. Lomailen joka ikinen vuosi ainakin 2-3 viikkoa etelassa, ajoittain myos Alanyassa ja Marmariksessa. Toki miehilta saa huomiota, mutta jos sen jattaa huomiotta ja kayttaytyy kypsan naisen tavoin, se ei johda yhtaan mihinkaan.

      Lisaksi saanen huomauttaa, etta jokaisessa lomakohteessa ne kaikista vaarallisimmat osapuolet ovat muita lomailijoita. En nyt viitsi menna yksityiskohtiin, mutta Turkissa monta vuotta asuneena ja naita juttuja puskaradiosta kuulleena voin sanoa, etta humalaisen suomalaistyton suurin riski on jatkot hotellihuoneessa muiden turistien kanssa.

      Sinuna paastaisin tyton lomalle, mutta selventaisin pari asiaa hanen kanssaan:

      1) Kaveria ei jateta, ei vaikka mika olisi

      2) kenenkaan tuntemattoman kanssa ei lahdeta jatkoille. viikon loman aikana yhteenkaan ihmiseen ei voi tutustua niin hyvin, etta heihin voisi luottaa.

      3) miesporukoita pitaa valttaa.

      4) baareissa voi jutella, mutta siita rannalle siirtyminen on riski, ellei nyt sitten itse jotain toimintaa halua

      5) turistien kanssa seikkailevilla, lomakohteessa joka kesa toissa olevilla miehilla on mita tod. nak. sukupuolitauti ellei kaksi. olivat he sitten kuinka ihania, nuoria, lutusia ja sympaattisia tahansa.

      6) jos jotain kay, turkin poliisi ja esim. hotellihenkilokunta ei valttamatta katso suopeasti 18-v "uhria" joka on minihameessa, humalaisena itse lahtenyt baarista tuntemattoman miehen matkaan. Jos tuntemattoman ihmisen matkaan lahtee, se on oma valinta. Turkkilaisittain jatkot tarkoittavat seksia: taten jos itse vapaasta tahdosta lahtee kahden kesken jonnekin baarista uuden ihmisen kanssa ja sitten kieltaytyykin seksista ja tulee raiskatuksi, on yleinen mielipide se, etta miksi sitten lahdit jatkoille jos seksi ei kiinnosta. Turha luulla, etta tallainen uhri saisi mitaan sympatiaa keneltakaan muulta kuin matkaoppaalta.

      7) Juomaa pitaa vartioida AINA. kehenkaan ei voi luottaa. tanssilattian viereen jatetyt koktailit on vaarallisia, niihin voi kuka tahansa pistaa mita tahansa. lisaksi joissakin paikoissa henkilokunta on jaanyt asiakkaiden juomien terastamisesta kiinni. Siksipa onkin parasta juoda pullotettuja juomia, kuten kaljaa, ja ottaa ehdottomasti pysya aina porukassa. tamankaan takia kaveria ei saa KOSKAAN jattaa. Itse en koskaan juon ainuttakaan alkoholijuomaa taman maan lomakohteiden baareissa jos olen yksin.

      8) Turkkilaisen miehen positiivisen kommentin voi huoletta jattaa taysin huomiotta. Paikallisten mielesta nainen, joka moiseen vislailuun edes kaantaa paatansa on saalittava reppana, joka ei kotimaassaan ole tottunut saamaan vastakkaiselta sukupuolelta mitaan huomiota. Huomionhaluinen on helppo nakki, jolla ei ole itsekunnioitusta. Kukaan fiksu koulutetty turkkilainen mies ei etsi tyttoystavaa tai normaalia kunnon suhdetta lomakohteesta tuikituntemattomille ulkomaalaisille naisille kujertelemalla. Suurimmalla osaa vislailijoista on vain yksi asia mielessa. Ja se ei ole imartelevaa, vaan saalittavaa.

      Nayta ihmeessa tama lista tyttarellesi, jos hanet sinne paastat.
      Ymmarran toki etta olet huolissasi, ja niin pitaakin olla, mutta Turkki ja Kreikka ei naissa asioissa paljoakaan eroa. Jos tyttaresi on fiksu han tajuaa, etta on syytakin olla huolissaan, ja ymmartaa myos lomalla sitten kayttaytya kuin kypsa nainen eika kuin huomionkipea pohjoismaalainen pikkulikka.

      Itse vietin muuten monen monta kesaa taalla etelassa suomalaisten, kreikkalaisten ja turkkilaisten tuttujen seurassa. Vain kerran olin lahelta-piti tilanteessa, joka oli omaa arviointikyvyn puutetta, muuten n. 12 etelanmatkaa meni taysin turvallisesti.

      • Leppis22

        Olen käynyt usealla matkalla yksin, myös Turkissa pari kertaa eikä ole mitään ongelmia (sen enmpää kuin Suomessa) Se miten sinua kohdellaan riippuu mitä signaaleja itse lähetät. Ei kukaan lähesty sinua epämiellyttävällä tavalla jos vaikutat itsevarmalta. Minulta kysytään usein olenko töissä kohteessa kun kävelen aina määrätietoisesti paikasta toiseen vaikka olisinkin hetken eksyksissä. Eli itsestä riippuu voiko lähteä, ei muista.


      • kukkulan kuningatar
        Leppis22 kirjoitti:

        Olen käynyt usealla matkalla yksin, myös Turkissa pari kertaa eikä ole mitään ongelmia (sen enmpää kuin Suomessa) Se miten sinua kohdellaan riippuu mitä signaaleja itse lähetät. Ei kukaan lähesty sinua epämiellyttävällä tavalla jos vaikutat itsevarmalta. Minulta kysytään usein olenko töissä kohteessa kun kävelen aina määrätietoisesti paikasta toiseen vaikka olisinkin hetken eksyksissä. Eli itsestä riippuu voiko lähteä, ei muista.

        mä en aina ymmärrä tätä vouhotusta näistä turkkilaisista miehistä ja heidän toimintatavoistaan. Olen viimeisen vuoden sisällä viettänyt paljon aikaa turkissa- meillä on siellä loma-asunto- ja seuraillut paljon siis paikallisten toimintaa ja elämänmenoa yleisestikin. ja yhdyn täysin siihen, että kaikki on turistista itsestä kiinni. Toiset naiset on vaan helppoja ja menee pienestäkin vislauksesta sekaisin ja sitten voi tapahtua mitä vaan....Mutta tosiaan kannattaa tiedostaa oma arvonsa ja esittää vaikkapa jääkuningatarta, niin kyllä ne paikalliset ymmärtää, että et oo mikään helppo ja menettää kiinnostuksensa. Itse olen ainakin saanut olla täysin rauhassa siellä. Ei ole ollut mitään ongelmia.


      • tonttutytöt
        kukkulan kuningatar kirjoitti:

        mä en aina ymmärrä tätä vouhotusta näistä turkkilaisista miehistä ja heidän toimintatavoistaan. Olen viimeisen vuoden sisällä viettänyt paljon aikaa turkissa- meillä on siellä loma-asunto- ja seuraillut paljon siis paikallisten toimintaa ja elämänmenoa yleisestikin. ja yhdyn täysin siihen, että kaikki on turistista itsestä kiinni. Toiset naiset on vaan helppoja ja menee pienestäkin vislauksesta sekaisin ja sitten voi tapahtua mitä vaan....Mutta tosiaan kannattaa tiedostaa oma arvonsa ja esittää vaikkapa jääkuningatarta, niin kyllä ne paikalliset ymmärtää, että et oo mikään helppo ja menettää kiinnostuksensa. Itse olen ainakin saanut olla täysin rauhassa siellä. Ei ole ollut mitään ongelmia.

        Yhdymme edellämainisemaamme otsikkoon, kyllä se on niin kovasti kiinni siitä naisesta kuinka turvallinen Turkki on "miesten" suhteen. Meitä on 6naista, kaikki olemme pitkä runkoisia( 172-178cm)perus blondeja, iloisia hymyileviä ja erittäin uteliaita elämälle. Osa meistä on naimisissa, yksi kihloissa, ja kun me tytöt pakkaamme laukkumme kerran vuodessa Alanyaa varten,2deksi viikoksi, niin voi sitä iloa ja hauskuutta mitä lomalta löytyy, aivan ilman näitä miehiä, ovathan he kuviossa mukana työnsä puitteissa, ja tanssittavat meitä rantakadun yöpaikoissa, mutta että lähtisimme heidän matkaan aamutunneilla..... se on kaukaa haettu ajatus, ei koskaan!!! Siitä on seurauksena se, että kun tulemme uudestaan seuraavana iltana, tai 2pv. myöhemmin meitä käsitellää suoraan sanoen kun "Arvolastia" iloisia hyvätapaisia maksavia asiakkaita, juuri niin kun asiakkaita tulee käsitelläkin, niin siellä kun Suomessakin.
        Lomamme oli mukava ja niin rentouttava, nyt jaksaa mennä töihin mukavia muistoja plakkarissa, ja odottaa omaa kultaa kotiin, hänen omalta lomalta, lomalta jonka hän viettää toisen Alanyassa olleen ystäväni miehen kanssa, he ovat kalassa jossain todella kaukana, kalastaen ja renoutuen kuten me tytötkin Alanyassa, toivottavasti sieltä tullaan kotiin samassa hengessä kuin me tytöt tulimme, jo 4jäntenä kesänä päätös tahty seuraavalle lomalle valmiiksi, tänne myös ensi kesänä, jos mahdollista!!
        Turvallista loma matkaa kaikille, ihan nyt minne matkaattekin.Meidän käyttätyminen leimaa koko Suomen nais maineen, joten pidetään jokainen siitä hyvää huolta, rakastua ja ihastua voi ilman kasvojen menetystäkin.


    • owowjga

      Itse Kreikassa, Espanjassa ja Turkissa vierailleena tiedän sanoa, että kyllä ne turkkilaiset miehet pahimpia ovat. TÄllä tarkoitan siis nimenomaan viheltelyä, perään huutelua, flirttailua yms. Käsiksi ei ole koskaan käyty, enkä usko tällaista julkisilla paikoilla päiväsaikaan pahemmin tapahtuvankaan. Kreikassa miehet hieman "rauhallisempia"; eivät niin suorasukaisesti ehdottele mitään, lähinnä tuijottelevat ja hymyilevät. Sivukujille en pimeällä lähtisi missään näistä maista.

      En kyllä muuten ymmärrä miksi tyttösi haluaa juuri Turkkiin. Espanjasta en niin itse välitä, mutta Kreikka taas on mielestäni kaikinpuolin paras ja hienoin kohde. Ruoka erittäin maittavaa, nähtävää riittää ja ihmiset ystävällisiä. Maa on turvallisempi kuin Turkki, ja ilmastokin on kesällä ihan samaa luokkaa; toisinsanoen tukahduttavan kuuma!

      • Marmarismamma

        taitavat asua aivan jossain muualla kuin Turkissa esim. paljon, paljon phjoisempana.
        Jos viitsisitte yhtään historiaa tutkia niin tietäisitte, että Turkin alueella on sivistys ollut korkealla jo ennekuin pohjolassa päästiin ulos luolista.

        Ja mitä tulee naisten asemaan, niin Turkissa naiset ovat saaneet äänioikeudenkin jo ennen Suomalaisia siskojaan.


      • Valheella on lyhyet jäljet
        Marmarismamma kirjoitti:

        taitavat asua aivan jossain muualla kuin Turkissa esim. paljon, paljon phjoisempana.
        Jos viitsisitte yhtään historiaa tutkia niin tietäisitte, että Turkin alueella on sivistys ollut korkealla jo ennekuin pohjolassa päästiin ulos luolista.

        Ja mitä tulee naisten asemaan, niin Turkissa naiset ovat saaneet äänioikeudenkin jo ennen Suomalaisia siskojaan.

        se tule kukoistamaan.

        Suomessa naiset saivat äänioikeuden 1906, kolmantena maailmassa,

        Sama Turkissa 1934.

        Valheet kukoistavat näillä palstoilla, mutta tarvittaessa ne poistetaan vaikka oikeustoimin.


    • 17 vee

      Olen 17 vee tyttö ja olen ollut Turkissa kahdesti, äitini kanssa. Turkkilaisista miehistä spekuloidaan paljon ja voin kyllä sanoa että nuoret naiset herättävät huomiota enkä edes haluasi matkustaa kyseiseen maahan yksin/ ikäisteni kanssa.

      Turkkilaiset ovat usein sitä mieltä että pohjoismaiden naiset vain haluavat yhtä asiaa, ja vaikka menisivät leikkiin mukaan he pitävät tämän kaltaisia naisia huorina.

      Kyllä turkkilaiset miehet ovat minuakin yrittäneet iskeä ja ovat luulleet minun flirttailevan (katson juttelukaveria silmiin) mutta kun ne ehdottavat jotakin he kyllä uskovat kiellon.

      Järki käteen, niin kyllä siellä pärjää!

      Mutta kuten sanoin, en lähtisi yksin. Saan siellä huomiota äitinikin seurassa.
      MUTTA turkkilaiset eivät ole vaarallisia

    • ssssssssssssssssssss

      Entäpä jos ottaisit vapaata ja lähtisitkin samalle matkalle, joko samaan syssyyn tai ihan omin nokkinesi ja kertoisit että olet samassa paikassa samaan aikaan :) ?

      • 192837465

        Hyvä neuvo 4 vuotta vanhaan kysymykseen. Varmaankin tytöt ovat istuneet kotona odottamassa, että toisen äiti saisi hyviä neuvoja Suomi24sta.


      • ssssssssssssssssssss
        192837465 kirjoitti:

        Hyvä neuvo 4 vuotta vanhaan kysymykseen. Varmaankin tytöt ovat istuneet kotona odottamassa, että toisen äiti saisi hyviä neuvoja Suomi24sta.

        Oletko tyhmä vai vaan tyhma? Tajuatko tampio, että kun jokin akuutti asia on mielessä, tulee henkilö x Suomi24:ään etsimään josko siellä olisi jotain aiheeseen liittyvää??????
        Scrollaa vaan sitten vuosien päähän arkistoon etsimään. Taitaa jäädä tekemättä.
        Sinun mielestäsi aihe ilmeisesti koskettaa vain vuotta 2009.
        Hieno tapa käsitellä asioita. Oikein hatunnosto sinulle!!!!!


      • 192837465
        ssssssssssssssssssss kirjoitti:

        Oletko tyhmä vai vaan tyhma? Tajuatko tampio, että kun jokin akuutti asia on mielessä, tulee henkilö x Suomi24:ään etsimään josko siellä olisi jotain aiheeseen liittyvää??????
        Scrollaa vaan sitten vuosien päähän arkistoon etsimään. Taitaa jäädä tekemättä.
        Sinun mielestäsi aihe ilmeisesti koskettaa vain vuotta 2009.
        Hieno tapa käsitellä asioita. Oikein hatunnosto sinulle!!!!!

        Josko jatkossa ottaisit lääkityksesi ennen kuin tulet Suomi24seen. Ei ole ihan normaalia kilahdella tuolla tavalla.

        Sekä tällä palstalla että kyseisessä ketjussa on paljon yleisiä neuvoja samankaltaisia tilanteita varten, mutta sinun neuvosi on suunnattu suoraan aloittajalle – ja 4 vuotta kysymyksen jälkeen. Siksi kommentoin vastaustasi.
        Ja tuskinpa kukaan scrollaa vanhoja viestejä etsien ketjuja itseään kiinnostavasta aiheesta. Sama työ kun onnistuu hetkessä hakupalvelinta käyttäen.


    • hioyih

      älä laske matkaan.... mielestäni turkki ei ole paikka 18vuotiaille, varsinkin jos alkoholin kanssa löträtään, tai ei ole muuten tarpeeksi itsekunnioitusta kävellä vislausten ohi. huonosti voi käydä.

      • Ihmisen mieli

        Täähän täytyy ottaa huumorilla.


    • frchvugjbiolpl

      Eikö se nyt oo sama jakaako ne tyttelit toosansa Turkissa vaiko Suomessa, kun ne tekee sitä kuitenkin ?

    • sssssa

      Itse kuustoista kesäsenä turkissa olleena blondina, hoikkana ja ihan kauniinakin tyttösenä (noh turkin pojille kelpaa kaikki) sain kyllä huomiota osakseni ja paljon! silloin se oli ihanaa, mutta nyt hieman vanhempana ja esim näitä keskusteluja lukeneena on silmät auennut... turkkiin matkustusta ennen en todellakaan tiennyt turkin poikien jutuista, tottakai tiesin että siellä voidaan ''vähän lähennellä'', mutta että ihan paneskellaan ventovieraiden tyttösten kanssa... en tiennyt, että poitsut menee näinkin pitkälle asioissa. ja silloin kun baaripojat tuli puheille ja teki erikois drinkkejä niin taivaassahan sitä oltiin ja jopa välillä tuli mieleen, että onkohan näillä jotain tunteita itseäni kohtaan, olivat he sen verran ihania ja komeita, että sitähän silloin kuvitteli kaikenaista. myöhemmin täältä lukenut, että niin niillä vaihtuu tyttöset viikoittain jne. eli en ollut se ''erilainen'' tyttö muiden joukossa, kaikille sitä touhua pidetään. ja ei nyt ihan liity aiheeseen, mutta jos tyttösi on poikkista/seuraa hakemassa, niin kyllä varmasti löytyy, mutta niiden poikien juttuihin ja rakkausloruihin ei kannata uskoa.

      • Loruilija

        Onhan se hienoa että sinunkinsilmät avautuivat meille muille maailman meno on selvinnyt ilman taivaissakäyntejä että ihan ventovieraiden huh! eikö muuten ole lukea vaikea tällästää huonosti kirijootettua suomea?


    • Normi Rundi

      Sukupuolitautien klinikalta siirrytäänkin sitten synnytysklinikalle.

    • Anonyymi

      Turkilla ja Kreikalla on tässäkin suhteessa eroa kuin yöllä ja päivällä. Kreikassa sopivaisuussääntöjä ei rikota ja vaikka kommentteja voi kuulla, saa kävellä rauhassa. Kyllähän Turkissa pärjää kun on viisas, mutta v-käyrähän siinä nousee kun pörrääjät eivät usko puhetta ja pitää juosta kiiruhtaa sen takia tuon tuostakin.

    • Anonyymi

      Karvakourat nussivat porukalla väkisin edestä ja takaa, lopuks tulee turpaan ja lompakko luurit ym lähtee, kas kun ei egyptiin halunnut?

    • Anonyymi

      Elkää menkö turkkiin.

    • Anonyymi

      Turkkiin ei kannata mennä. Lähtee se piikuus lökäpöksylipiiksen takapenkilläkin.

    • Anonyymi

      Muslimimaassa ei naista kunnioiteta! Näkeehän sen täällä Suomessakin miten muslimi pojat käyttäytyy. Aloitus lienee provo, kuka isä nyt tuollaista edes kysyy. Omaa tytärtään ei edes seinähullu sekopää laskisi Turkiin sikäläisten gigolojen pyöritettäväksi. Ne kuuluisat kulttuurierot!

    • Anonyymi

      Olin kaverin kanssa kerran lomalla Turkissa. Oli ensimmäinen ja viimeinen lomamatka sinne. Joka paikassa paitsi ruokaravintoloissa miehet huuteli ja vihelteli perään. Jatkuva ahdistelu aiheutti sen, että vietimme loppuloman hotellihuoneessa. Suosittelen, että kerrot ainakin tyttärellesi millaiset riskit siellä on. Illalla ei kannata liikkua kadulla yksin. Kannattaa ottaa luotettavan taksifirman taksi. Itse en enää koskaan mene turkkiin.

    • Anonyymi

      Paskatassujen maahan ei kannata lähteä

    • Anonyymi

      Ei tosiaankaan kannata naisten lähteä turkkiinn. Paskatassut on limanuljaskoita imeliä äijiä. Siis turkkilainen mies ällö ällö ällö ällö haluaa toisen maan kansalaisuuden. Näin on näppylät

    • Anonyymi

      Aloituksesta sen verran kauan, että taitaa aloittajan tyttö kulkea siveästi huivi päässä, ja kouluttaa lapsiaan sharian lakiin.

    Ketjusta on poistettu 78 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1863
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1426
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1401
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      15
      1384
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1365
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1344
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1327
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1270
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1210
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      4
      1192
    Aihe