Puulalla veneily

Jolla

Järkeä saa käyttää veneilyssä koskien ajonopeutta ja turvallisuutta.

Puulalla jo useamman vuoden saaressa mökkeileenä näkee kaikenlaisia suhareita liikenteessä ja omalta kohdalti on mm. viime kesältä tullut eteen vaaratilanteita jossa veneilijät oikaisevat väylätä saaren rannan läheisyydestä ja eivät välttämättä huomaan lasta uimassa rannan läheisyydessä (n. 20 m).
Lisäksi kapeissa ja mutkikkaissa salmissa ajetaan kookkailla veneillä 20 solmun nopeudella aiheuttaen todella isot aallot omine haittavaikutuksineen.
Tuntuu noiden "Roosbergien" kotipaikkana olevan Otava tai sen lähialueet

6

1833

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minä

asiaa puhut mulla on samallaisia kokemuksia tommosista"idiooteista".ajatellaan että ku sen veneen on saanu plaaniin,vihdoi ja viimein,niin kaasua en löysää vaikka mikä tulis.ja silloin niitä vaaratilanteita tulee.etenkin pienemmillä veneillä liikkuvia vituttaa tommoset

• Puulaaki

Kerro hieman Puulan veneilymahdollisuuksista, kiinnostaisi joku kesä olla sielläpäin. Miten paljon reittejä ja miten isolla veneellä pärjäilee. Saako löpöä muualta kuin Kangasniemeltä? Upea vesistö epäilemättä.

• Jolla

Itse olen veneillyt vain itäisellä Puulalla mutta löpöä saa esim. Otavasta (1.5 km kävelyä) tai Hirvensalmelta.

Hirvesalmella kannattaa käydä Kissakoskella
        ks. http://www.hirvensalmi.fi/kissakoski/index.html

Reitti Otavaan on mielenkiintoinen ja luonnoltaan mahtava.

Puulalla on muutamia hoidettuja rantautumispaikkoja jossa on WC ja teltanaluset sekä grillipaikka valmiina.
        Puula on erittäin suosittu vesistö melojen keskuudessa ja itse järvi on kirkasvetinen (näkyys on n. 4 -5 m !!)

Isollakin veneellä pärjää tosin purjeveneelle ei välttämättä löydy riittävästi luovimistilaa ja vesistöä halkoo useat voimalinjat ja sillat.

• Jolla
        Jolla kirjoitti:

Itse olen veneillyt vain itäisellä Puulalla mutta löpöä saa esim. Otavasta (1.5 km kävelyä) tai Hirvensalmelta.

Hirvesalmella kannattaa käydä Kissakoskella
        ks. http://www.hirvensalmi.fi/kissakoski/index.html

Reitti Otavaan on mielenkiintoinen ja luonnoltaan mahtava.

Puulalla on muutamia hoidettuja rantautumispaikkoja jossa on WC ja teltanaluset sekä grillipaikka valmiina.
        Puula on erittäin suosittu vesistö melojen keskuudessa ja itse järvi on kirkasvetinen (näkyys on n. 4 -5 m !!)

Isollakin veneellä pärjää tosin purjeveneelle ei välttämättä löydy riittävästi luovimistilaa ja vesistöä halkoo useat voimalinjat ja sillat.

Unohtui mainita, että Puula on erittäin kalarikas ja jopa arvokaloja (harjus ja taimen) kaloja on istutettu järveen.

Uusimaalaisia, rehtejä ja suoria matoja ei kannata käyttää sillä niitä vastassa ovat savolaiset kalat.

Viime kesänä tosin järven pinta aleni alle viikossa liki 30 cm ja syynä mitä ilmeisemmin oli juoksutukset Kissakoskella.

• mökkiläinen

Itse 20 vuotta Puulan saaressa mökkeilleenä olen huomannut samat ongelmat. Varsinkin se jotka ovat oudoilla reiteillä ajavat täysin viitalta toiselle (toisaalta niin pitääkin) huomioimatta rantaviivaa. Kuitenkin kaikilla veneilijöillä pitäisi olla ajamukainen veneilykartta missä näkyy kivet ym. Jos niitä ei ole reitille merkitty ei niitä siellä olekaan. Muutenkin harva hiljentää rannan tuntumassa on siellä sitten parkissa vene tai polskuttelemassa uimareita.

• purjehtija

Olosuhteiden pakosta joudun silloin tällöin viettämään aikaa Otavassa. Näin merenrannalla asuvana tuo Otavan "syväsataman" kalusto herättää lähinnä hilpeyttä. On siellä muutama tehdastekoinenkin vene. Vaikea uskoa, että nuo "Roosbergit" olisivat Otavalaisia. Minun mittapuuni mukaan veneet ovat melko pieniä, max 8 metriä ja pääsääntöisesti uppoumarunkoisisa.

Veneily Puulalla kiinnostaa, ja olen ehdottanut, että mökille joka ei ole aivan Puulan ääressä, hankittaisiin vene, jolla pääsisi tutustumaan tuohon hienoon järveen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rakastan sinua

Kohta sanon tämän livenä, älä pelästy.
      Ikävä
      122
      1701
    2. Miksköhän mä oon tuolla

Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup
      Ikävä
      16
      1382
    3. Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TARINALTA ISOISÄSTÄ, JOLLA ON PARTA

Pinnalliset käsitykset korkeammasta Todellisuudesta Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TAR
      Hindulaisuus
      329
      982
    4. Tiedätkö miten pahalta tuntui

Kun vetäydyit? Ei kuukausiksi vaan vuosiksi.
      Ikävä
      61
      980
    5. Epäiletkö että kaivattusi

On tai on ollut ihastunut sinuun?
      Ikävä
      65
      826
    6. J miehestä oikeaa

Nimeä ei voi tänne julkaista mutta kannattaa olla varuillaan jos ”aistit” auki t nainen
      Ikävä
      78
      816
    7. Onko Lahdessa juhannuskokkoa?

Entä vähän kauempana?
      Lahti
      1
      770
    8. Vanhemmalle naiselle

Juhannussauna on lämpiämässä. 🌿🥵💦
      Ikävä
      46
      741
    9. Kysyit firman bileissä..

.. että tulisinko luoksesi yöksi... Oliko se vain heitto. Mitäs jos olisin tullut? Naiselta
      Ikävä
      9
      671
    10. Miksi Suomessa uskotaan Usan kanssa tehtyihin sopimuksiin

Kaikki viestit Usan suunnasta on ollut jo pitkän aikaa sen kaltainen että muiden liittolaismaidenkin sotilaallista autta
      Maailman menoa
      62
      658
    Aihe