Kuuluisin romani

kuka?

kuka on kuuluisin ja parhaiten pärjännyt siveellisesti käyttäytyvä romani?

77

8860

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • a tspt tsot

Eikö kuuluisin romaani ole Väinö Linnan Tuntematon sotilas ?????

• taitaapi olla sulla

Ehkä juu romaani kahdella aalla, mutta luitko nyt sieltä että siellä puhuttiin romanista yhdellä aalla.
        Sullaki menee kirjat ja ihmiset näköjään sekasin.
        Liekö sitten joku pakkomielle kirjoihin.

• mielestä paras on

Eedenistä Itään

Teokseen perustuvaa samannimistä elokuvaa tähditti James Dean, jonka elämästä kertovan teoksen Tammi on julkaissut keväällä 2006.

• romani1

Jätetään pilkat pois. Sivellisyydestä, ei voi arviota antaa. Ymmärrän tietysti ilkeuden mutta, asiaan.
      Charlie caplin, on luultavasti tunnetuin, romani. Hänen äitinsä Elisabeth oli täysi romani ja nykyajan menetelmillä, ollaan voitu todistaa että, isäkin oli ainakin puolikas. Olen kertonut tämän tarinan ennenkin, mutta tulkoon taas. Lontoon suuremalla romanialueella, on iso patsas Charlie Chaplinista. Tyypillinen tarina, Charlie, ei uskaltanut kertoa, koko totuutta. Elämänkerrassa hän puhu ennustaja mummosta ja suvusta. Minä tunnen yhden ystävän, joka oli mukana, kun romanit kävivät tapaamassa Charlieta, kun hän oli jo todella huonossa kunnossa, Sveitsissä. Hän ei enää puhunut paljon mutta, kun hän näki romaneiden tulevan, hän hymyili ja sanoi, "tuolta tulee minun porukkani". Se on turha kiistellä, hänen romanitaustastaan, se tiedettiin jo -50 luvulla mutta, raadolliset ihmiset, aiheutti sen että, mm. Charlie orientoitui enenmän juutalaisiin. Se oli sittenkin parempi valhellinen, Vaikka sekin oli riski, kommunismisyytteiden lisäksi.

Elviksestä, en voi olla varma. Elviksellä oli yksi hieno esntymisasu, Gipsyshuite, joka oli hieno puku. Katselin myös hänen koruja ja niissä oli romanimalleja, paljon. Yksi episodi, kertoisi kyllä, jotain sinnepäin. Elvis ja eräs tyttö, pelasi biljaardia ja tyttö vertasi, jotenkin Elvistä, hänen äitiinsä, jolloin elvis löy tyttöä biljardikeppillä mahan ja oli kova työ, sada Elvarin rauhoittumaan. Romanit ymmärtävät, mitä tarkoitan. v.1991, kun tapasin enemmän hänen sukulaisia, niin he kielsivät romanitaustan. Juutalai ja Cherokee (intiani) taustan he myönsivät. Kun mennään pari sataa vuotta takaisin, niin oli Pressler nimisiä ihmisiä, jotka emigroi Amerikkaan. Ne tulivat Hollannista, Ranskasta, ja jostain muusta maasta vielä. Ne olivat juutalaisia ja romaneita. Darkduch:in porukka (mustat Hollantilaiset) olivat romaneita ja taas, nykyajan menetelmin, on pystytty, jäljittämään, sen että, Elvikse suku pitäisi olla darkduch:in Presslereitä. Elvis levytti yhden romanilaulun (1966) Jazzy, joka löytyy yutuubista, myös romaninaisten tanssimana, Elviken laulun tahdista. Googlessa on kolme sivua, joka käsittelee Elviksen romanitaustaa. Siinä se kieletään ja myönetään (Elvis Gipsy). Elvisen sukulaisia, olivat apalakit, eräs ammattiryhmä, jossa oli paljon romaneita mutta, en tiedä. Ottakaa Google ja Famous gipsypeople in the world, niin yllätytte. Ensimmäinen joka ei ole niin kattava, siinä ei Elvis ole mukana mutta, toisessa, joka on paljon kattavampi, siellä on Elvis mukana. Yksi ylesimmistä romani travelers nimi USA:ssa on Pressley
      Siellä on yksi Tanskan romani joka on saanut nobelin palkinnon. Kaksi Brasilian presidenttiiä -50 ja -60 luvulla, joiden sukulaisia, olivat nykyisen Tjekin romaneita, jonka huomasi ensimmäisen nimestäkin. Vastaan tulee taitelijioita, politiikkoja, runoilioita, kirjalijoita, muusikkoja, joka suunnasta. Shoking bluen laulusolisti oli romaninainen, josta muistatte kappaleen Venus ja monia muita.
      Yksi kiinnostava asia on että, entinen presidentti Clinton ei mainita, ainakaan niissä, mitä olen lukenut ja hänen esi isä oli Skottlannin romanikuningas. Tulen vielä, kun ehdin laittamaan, hänen oikean nimen ja myös kuninkaan nimen ja kuolinpäivä. Olen nähnyt Englannissa, kirjeenvaihtoa, mitä oli romanien ja hänenn välillä.
      Näiden siveellisyydestä en mene takuuseen.
      Siunattuja terkkija kaikille Lukekaa Googlesta Famous Gipsys in the world. Tulette häämästymään

• sinä romani1

olet kaikista viksuin romani. tunnut tietävän kaikesta kaiken, ja olet halukas jakamaan tietosi myös meille teitämättömille tolloille.

• romani1
        sinä romani1 kirjoitti:

olet kaikista viksuin romani. tunnut tietävän kaikesta kaiken, ja olet halukas jakamaan tietosi myös meille teitämättömille tolloille.

Tervehdys!

Jos ihminen kokee paljon erilaisia asioita ja näkee paljon maailmaa, niin jakaa sen mielellään. On ollut ylöspäin menoa ja alaspäin menoa, mutta kiitos Jumalan, olen kokenut paljon ja ollut paikalla oikeaan aikaan.
        Terveisiä ja hyvää kesänjatkoa Sinulle

• kuninkaita

minun suvussa on 2tangokungasta.

• täytyy ola hyvä ihminen
        sinä romani1 kirjoitti:

olen samaa mieltä että romani1 on ansainnut jo nyt kunniaa.
        kun vielä ikää on,niin mikäs siinä
        sivsitys on ulkoisten tapojen ja sydänmen sivistyksen kultaisen jatkaminen yhteydenpitoon täälläkin sangen onnettomien romanitaustaa kyselevien ihmisparkojen päivän jatkeena.

• Mikä...
        kuninkaita kirjoitti:

minun suvussa on 2tangokungasta.

on > kungasta

• Lehon Seppo

tampereelta nääs

• romani1

Tervehdys!½
        Ollaan tuttuja kerhon kautta. Olen aina pitänyt matalaa profilia Elviksen romanitaustasta, koska olen itse romani mutta, tutkijoita on monia eri yliopistoista jotka ovat sitä mieltä että, olen väärässä. Åbo Akademi Klinkman, oli yhteydessä minuun kun teki Karnevalkungen Elvis, joka on monen sadan sivun tutkimus. Hän puhui myös Elviksen romanijuurista mutta, en muista kirjoittiko hän siitä itse tutkielmassa. On monta indikaattoria, jotka voisi puolustaa, E romanitaustaa. On korut jotka ovat intiani ja romanimallisia. Hänen Gipsysiute mutta suurin viite on hänen syhteensa äitiin Siinä on romanikulttuurin tunnusmerkistöä eniten. SE että Elvis suuttui siitä kun joku yhdisti häntä äitiinsä, biljardisalissa, on suurin indikaattori. Romanikulttuurissa se on tabu asia ja sitää seuraa, varallinenkin taistelu Kuten tiedät E romanitausta on ollut ja on eri tutkijoiden piirissä ajankohtainen. Kun olin luultavasti sinun kanssa Gracelandissa niin kysyin Harold Loydilta ja muilta tutuilta mutta, he kielsivät sen. Austinin romaniyliopston johtaja (Teksas) on aina sanonut ja kirjoittanut että, E oli romsku verta. Hän on professori nimeltä Ian Hankock, joka on minun tuttu, sanoo aina kun tavataan että, olet väärässä ja niin monet muutkin mutta, minulle asia ei ole auennut . Tunnen yhden romanisuvun Chicagosta, joka kuluu siihen suureen Pressley ryhmään. Ne sanovat aina että, he polveutuvat samoista Pressleristä, kun Elvis. Siltikin....
        Sinulle ja kaikille muille, paljon terkkuja Helunalta
        (Kari käy Googlen Famous Gipsy people in the world sivuilla. Ensimmäisessä ei ole maninta mutta, toisessa, joka on laajempi, siinä E on mukana. Käy myös sivuilla Elvis gipsy sivuilla.
        Take care

• romani1
        romani1 kirjoitti:

Tervehdys!½
        Ollaan tuttuja kerhon kautta. Olen aina pitänyt matalaa profilia Elviksen romanitaustasta, koska olen itse romani mutta, tutkijoita on monia eri yliopistoista jotka ovat sitä mieltä että, olen väärässä. Åbo Akademi Klinkman, oli yhteydessä minuun kun teki Karnevalkungen Elvis, joka on monen sadan sivun tutkimus. Hän puhui myös Elviksen romanijuurista mutta, en muista kirjoittiko hän siitä itse tutkielmassa. On monta indikaattoria, jotka voisi puolustaa, E romanitaustaa. On korut jotka ovat intiani ja romanimallisia. Hänen Gipsysiute mutta suurin viite on hänen syhteensa äitiin Siinä on romanikulttuurin tunnusmerkistöä eniten. SE että Elvis suuttui siitä kun joku yhdisti häntä äitiinsä, biljardisalissa, on suurin indikaattori. Romanikulttuurissa se on tabu asia ja sitää seuraa, varallinenkin taistelu Kuten tiedät E romanitausta on ollut ja on eri tutkijoiden piirissä ajankohtainen. Kun olin luultavasti sinun kanssa Gracelandissa niin kysyin Harold Loydilta ja muilta tutuilta mutta, he kielsivät sen. Austinin romaniyliopston johtaja (Teksas) on aina sanonut ja kirjoittanut että, E oli romsku verta. Hän on professori nimeltä Ian Hankock, joka on minun tuttu, sanoo aina kun tavataan että, olet väärässä ja niin monet muutkin mutta, minulle asia ei ole auennut . Tunnen yhden romanisuvun Chicagosta, joka kuluu siihen suureen Pressley ryhmään. Ne sanovat aina että, he polveutuvat samoista Pressleristä, kun Elvis. Siltikin....
        Sinulle ja kaikille muille, paljon terkkuja Helunalta
        (Kari käy Googlen Famous Gipsy people in the world sivuilla. Ensimmäisessä ei ole maninta mutta, toisessa, joka on laajempi, siinä E on mukana. Käy myös sivuilla Elvis gipsy sivuilla.
        Take care

Tarkoitin tietysti, Seppo Lehtoa. Käykää kaikki pilailijat, katsomassa niitä sivuja. Sieltä löytyy 3 presidenttiä, Yksi entisestä Sovjetista ja kaksi Brasilian. Joka lähtöön löytyy, edustajia. Teidän kaltaiset ihmiset, jotka ette, pysty sanomaan edes yhden asiallisen sanan, kun on kysymysessä, maailman romanit, niin kauan kuin teitää elää, maapallolla, joutuvat osa romaneista, kieltämästä taustaansa. Se on heille moneelle rankkaa homma.Olen joutunut itse, kokemaan saman, siis tiedän mitä se on. Onneksi monilla on joku "tukihenkilö" romaneissa, jonka kanssa voi puhua. Pohjois-Amerikassa on s. miljoona romaneita. Niitä ei lasketa, etniseksi ryhmäksi. On jopa ihmisiä, jotka luulevat että, Gipsyt ovat satuolentoja. Yksi syy siihen on se että, moni sanoo olevansa Uudesta Meksikosta. Olen tavannut romaneita, Amerikassa, jotka ensin sanovat saman minulle mutta, pienen keskustelun jälkeen, he "myöntävät" olevansa samaa kansaa kuin minä. Tämä tapahtui mm New Orleanissa ja myös muuallakin. Ottakaa yutubesta vaikka Gipsyes in Amerika, niin pääsette mukaan suuriin perhejuhliin, saatte kuunnella hyvää musikkia ym. Itse tunnen parhaiten juristin John Nikles, joka on päivisin pukeutuneena hienoksi juristiksi ja illoin, on aivan eri mies, siis pesunkestävä romani. Baloghin suuri mustalaisuvun edutajia asuu paljon Amerikassa. Chicago ja Nykissä on paljon romaneita. Jos olet kiinnostunut tapamaan heitä, kritityissä maissa, niin helpoin tapa on etsiä Pentagostal kirkkoja (helluntai). Sieltä löydät aina romaneita, oli maa mikä tahansa. Kiinassakin on romaneita, Taimaassa on romaneita myös, mutta, takaisin asiaan. Tämän takia, varsinkin Amerikassa, he eivä usein puhu, varsinkin nuorena että, he ovat romaneita (tähdet) vaan sitten, kun vanhemmat on kuolleet, he ovat saaneet tietää että, he ovat romaneja. Myös tullessaan vanhemmaksi, on kaipuu omaan väestöön tullut niin suuri että, ovat ottaneet yhteyttä, omaan sukuunsa ja tavannut heitä.
        Ensimmäiseen kategorian lasken esimerkiksi Elviksen ja toiseen kategorian Carlie Chaplinin. On sekin ongelma ettei, voi tunnustaa väriä, maailman pahojen ihmisten takia mutta, ottakaa Googlen sivu Famous Gipsy people in the world, ja siitä kattava toinen rivi (osa).
        Hyvää kesää kaikille.

• pärjännyt..

hyvin elä,mässä

• näin valkolaisen

näkökulmasta on remu aaltonen

• ehottomasti!!!!

satu tuomisto!!!

• sitä on !

opaman toisen vanhemman puolelta saattaa olla kun oli ollut kiertämässa euroopan puolessa ja viettämässä kaaleen elämään. tarkotan että sen isovanhemmissa on !!!

• HÄN ON

AALE LINDGREN.
      ON KOULUTUSTA JA KANSAINVÄLISTÄ MERIITTIÄ, LAHJAKKUUTTA ENEMMÄN KUIN KAIKILL SUOMI-POJILLA YHTEENSÄ. .... (no ainaski melkein)
      FIKSU KÄYTÖKSELTÄÄN.
      EN TUNNE HENK.KOHT. KYLLÄKÄÄN, MUTTA NOIN JULKISESTI AJATELLEN.

• on !!!!

menestynyt ainakin

• onpuoliksi romani

Sen oma tukkakin oli hiilenmusta mutta se käyttää ruskeata tupeeta.

• jokainen must

onko siellä taas joku tsekkari joka yrittää painaa mustalaisia ,,, ja saada meistä itselleen tietoa m,,mut ihan turhaan sä luulet olevan niin viisas että näin voisit saada kaaleet paljastamaan sulle mitää

• leiffi

Leif Lindgren ja Leif Lindeman

• Roni

Santeri Aalgreeni
      se on ainut julkkis jonka tiijän

• LÖYTYY KYLLÄ

JOO ONHAN NÄITÄ
        CHAALI CHÄPLIIN
        RAINER FRIMAN
        ELVIS PRESLI
        TSENIFER LOPEES
        MICHAL JAKCSSON
        ANTSELIIKKA JOLII
        TAUNO PALO
        RITA HEIWOORHT
        JASMIN MÄNTYLÄ
        WINONA RAIDER

• valte on

suomen kuuluisin romani on mikkelissä nimeltään valentin valte ja hänen pois mennyt vaimonsa elli.

• ameriikoista

hää on laitinalaisen ameriikan elvis ja 100% mustalainen. Argentiinassa syntynyt ja laulaa ja tulkittee hienosti. Hakekaa youtubesta sandro de america

• Valkolainen Sveitsistä
        ameriikoista kirjoitti:

hää on laitinalaisen ameriikan elvis ja 100% mustalainen. Argentiinassa syntynyt ja laulaa ja tulkittee hienosti. Hakekaa youtubesta sandro de america

Laulaa kauniita lauluja todella hyvin ja on komea mies.
        Kannattaa katsoa.
        Mirkku kuunteleppas sanoja: Te propongo

• romani1
        ameriikoista kirjoitti:

Hienoa! En edes laittanut häntä listaan. Argentinan Elvis on hyvin tunnettu laulaja Etelä-Amerikassa ja myös muuallakin. Hyvä että, tiedätte kaverin

Terveisin RockHeluna

• se on

KIBA LUMBERG

• mertsii

Kiban sisko ja miehensä.

• on ainakin

käyttäytynyt siveellisesti ja osaa tietysti myös laulaa.

• on ---

sillä on menny hyvin

• ny...
        on --- kirjoitti:

sillä on menny hyvin

ei saa nauruttaa. Mää muute tukehru

Oikee vastaus on: MINÄ

Teitä muita ny vaa harmittaa, ku ete tierä kuka mää oon.

• mertsii

kukaan ehdota Rainer Frimannia? No minäpä ehdotan.

• se onpi

Allan Haakertti

• ihan tosi juttu:

Näyttelijä johnny depp on varmaan tällä hetkellä kuuluisin romani! Suomessa kuuluisin lienee tällä hetkellä olevan tangokuningas amadeus.

• on enemmän

romani kuin j depp. Deppillä on cherokee verta sekä iskänsä ja äiteensä puolesta.

• 77
        on enemmän kirjoitti:

romani kuin j depp. Deppillä on cherokee verta sekä iskänsä ja äiteensä puolesta.

Allan Haagert olisi menestynein romani jonka tiedän, hänellä oli maallista mammonaa. Talo vallilassa sekä USA Floridassa toinen ja molemmat omistuksessa, tietysti mersut molempien talojen pihassa, ravihevosia yms.

• 10 + 10

Kuuluisin.
      Komein.
      Kaunein.
      Rikkain
      Hienoin nimi.

Niistä on laadittu etsintäkuulutus tällä foorumilla.

Minkäköhän takia?

• LS

Normiväestöön sulautuvia ei lasketa romaneiksi tai ainakin suvun tuki ja muut yhteydet loppuu heti kun kansallispuku häipyy, eli turha hehkuttaa jokaista naapurin koiran saunakaveria kaaleeksi.

• 2222333

Veikkaan Esa Åkerlundia Mirettejä löytyy kyllä.

• niin se on

kyl niin on manerheim oli manneja ja suvultansa oli berg katso hänen sukutaulua

• niin se on

mitäs täläisestä kun svinhufvud suvusta löyty manneja silkin löyty

• niin se on

katso enen kun avat ison suusi mitä löyty risto rytin suvusta löytykö sieltä schwartz löyty schwartz.mannet on paljon ymärtänent ja autanet valtaväestön naisia niin myös tulevaisutessakin niin se vain on

• Tavuviva

Hahaahaaa!!!

En tiennyt tämmöistä vitsipalstaa täältä löytyvän!

• tiedosta kiitollinen

Onkos
        Reijo Taipaleessa romaani verta

• Minä ja ihan meiltä

Tämä on mitä alhaisinta tasoa leikkiä, kuka on ja mitä.

Eikä ihminen ole ihmenen, lukeutui hän sitten mihin ihmisrotuun tahansa/väriin ja kulttuuriin.

• Sukupuu

Miten romaneilla voi olla ruotsalaisia sukunimiä eivätkö he ole alun perin intiasta
      mikseivät käytä intialaisia sukunimiään jos ovat niin sukurakkaita.

• kallepikkutalo

Ruotsissa tuli voimaan sukunimilaki ennen muita pohjoismaita joten Ruotsissa silloin evat romanit joutuivat keksimään itselleen sukunimen. Suomessa oltiin vielä silloin jonkun "talon"poikia. Kun Suomessa alettiin keksiä sukunimiä, otettiin usein sukunimeksi jo vakiintunut talon/tilan nimi. Esim. Juho Jaakonpoika meni naimisiin "Koivula" nimisen talon tyttären kanssa ja muutti nimensä Juha Koivulaksi. Romaneilla ei ollut tällainen käytäntö, vaan mallia otettiin aluksi ruotsiserkuilta, olivathan he liikkuvaa väkeä.

• hdhdju

charlie chaplin

• Anonyymi

mistä romaanit aivan alkujaan, eteläisestä intiastako? vai sir lankasta? ovatko taipale ja virta romaaneja?

Ketjusta on poistettu 40 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      206
      3230
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1620
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      95
      1472
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      92
      1389
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1344
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      158
      1259
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1188
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      1019
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      932
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      47
      829
    Aihe