Mikä meni meillä pieleen?

Lentokentällä...

Olimme jo tehneet lähtöselvityksen Phuketin kentällä ja odotimme portilla Finnairin Lomalentojen koneeseen siirtymistä. Pian suomalaisnainen huutaa meidän sukunimeä ja thaimaalainen naisvirkailija seuraa häntä perässä.

Vinkkaan heidät luoksemme ja naisvirkailija kiittää suomalaisnaista ja pyytää passimme ja lippumme. Hän tarkastaa ne ja antaa uudet liput tilalle ja sanoo, että kaikki on nyt kunnossa.

Saamme lentokoneessa samat paikat kuin tullessakin eli ikkuna- ja käytäväpaikka.

Jotenkin jäi mietityttämään, että mikä voi olla tällaisen episodin takana? Miksi liput vaihdettiin? Nimet olivat alkuperäisissä oikein.

11

813

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näin tapahtui?

      Tapahtui milloin?

      • tapahtui

        ja paikka Phuketin kenttä.


    • ----------

      Luultavasti on katsottu, että teidän paikkanne voi helposti vaihtaa muihin. Kentälle on esim. tullut perhe, joka ei olisi saanut vierekkäisiä tai lähekkäisiä paikkoja, tai vastaavaa. Meitä on kuulutettu kentällä esim. siksi, että joku lentopelkoinen on halunnut meillä olleen etukoneen paikan, ja kaksi aikuista on helppo siirtää. Todennäköisesti mitään ihmeellistä ei ole ollut kyseessä.

      • tuollainen

        touhu. Olen sen joutunut kokemaan. Menimme aikoinaan varta vasten lentokentälle ajoissa, jotta saamme hyvät istumapaikat, käytävän vierestä ja vierekkäin perille saakka Hel - Los Angeles (vaihto Heatrowlla) Kas kummaa Lontoossa Helsingissä saadut paikat Jumbossa oli vaihdettu keskelle konetta miten sattuu.

        Mikä etuoikeus jollakin muulla on päästä vierekkäin? Istumapaikat jaetaan sen mukaan kuin buukkaus on tehty ja se kärsii, joka viimeisenä tekee lähtöselvityksen. Tulisi olla selvää pässinlihaa tälläinen.


      • Lentokentällä...
        tuollainen kirjoitti:

        touhu. Olen sen joutunut kokemaan. Menimme aikoinaan varta vasten lentokentälle ajoissa, jotta saamme hyvät istumapaikat, käytävän vierestä ja vierekkäin perille saakka Hel - Los Angeles (vaihto Heatrowlla) Kas kummaa Lontoossa Helsingissä saadut paikat Jumbossa oli vaihdettu keskelle konetta miten sattuu.

        Mikä etuoikeus jollakin muulla on päästä vierekkäin? Istumapaikat jaetaan sen mukaan kuin buukkaus on tehty ja se kärsii, joka viimeisenä tekee lähtöselvityksen. Tulisi olla selvää pässinlihaa tälläinen.

        Lippujenvaihdosta huolimatta saimme vierekkäiset paikat; ikkuna- ja käytäväpaikka. Näin oli tullessakin.

        Hyvä näin.


      • tuollainen kirjoitti:

        touhu. Olen sen joutunut kokemaan. Menimme aikoinaan varta vasten lentokentälle ajoissa, jotta saamme hyvät istumapaikat, käytävän vierestä ja vierekkäin perille saakka Hel - Los Angeles (vaihto Heatrowlla) Kas kummaa Lontoossa Helsingissä saadut paikat Jumbossa oli vaihdettu keskelle konetta miten sattuu.

        Mikä etuoikeus jollakin muulla on päästä vierekkäin? Istumapaikat jaetaan sen mukaan kuin buukkaus on tehty ja se kärsii, joka viimeisenä tekee lähtöselvityksen. Tulisi olla selvää pässinlihaa tälläinen.

        että jatkosa tilaat suoraan lufthansalta netin kautta.Saat itse rastittaa jumbon paikat jo tilausvaiheessa ja niitä ei muuteta.


      • Lentokentällä...
        arvo-poika kirjoitti:

        että jatkosa tilaat suoraan lufthansalta netin kautta.Saat itse rastittaa jumbon paikat jo tilausvaiheessa ja niitä ei muuteta.

        Lennämme mielellään toistekin Air Europan koneella. Kone iso, tilava, siisti, uusi ja melko hiljainen. Siis verrattuna konstruktioltaan ikivanhoihin MD-11 ja 747-koneisiin. Jokaisella oma tv/multimediapääte. Kohtuuhyvä ruoka lentokoneruoaksi.

        Helsingistä suoraan Phuketiin 10 tunnissa. Ei paha. :)

        Ja kun varaukseen laittaa lisätiedoksi "häämatka" tai "huonovointisuutta, jos ei ole ikkunapaikka", niin kyllä se ikkunapaikka irtoaa.

        Ymmärrän kyllä, että Luftahansan ahtaassa 747-sillipurkissa on melkein elämän ja kuoleman kysymys minkälaisen paikan saa.


      • lufthansalla?
        arvo-poika kirjoitti:

        että jatkosa tilaat suoraan lufthansalta netin kautta.Saat itse rastittaa jumbon paikat jo tilausvaiheessa ja niitä ei muuteta.

        Mites on mahdollista, että lentopisteillä varasin matkan HEL-FRA-ATL ja takasin bisneksessä, mutta menomatkalla Frankfurtissa mut vaihdettiin turistiluokkaan ilman mitään syytä? Ja paluumatka kokonaan karjalaumassa, ilman mitään hyvitystä? Menomatkalla kiertelin matkustamoa ja huomasin alkuperäisen paikkani olevan jatkuvasti käyttämätön, joten ei voi vedota siihen että joku olis maksanut enemmän.


      • rivien välistä...
        lufthansalla? kirjoitti:

        Mites on mahdollista, että lentopisteillä varasin matkan HEL-FRA-ATL ja takasin bisneksessä, mutta menomatkalla Frankfurtissa mut vaihdettiin turistiluokkaan ilman mitään syytä? Ja paluumatka kokonaan karjalaumassa, ilman mitään hyvitystä? Menomatkalla kiertelin matkustamoa ja huomasin alkuperäisen paikkani olevan jatkuvasti käyttämätön, joten ei voi vedota siihen että joku olis maksanut enemmän.

        eivät pidä pisteillä lentäjistä. näpäyttivät vähän.


      • ????????????
        lufthansalla? kirjoitti:

        Mites on mahdollista, että lentopisteillä varasin matkan HEL-FRA-ATL ja takasin bisneksessä, mutta menomatkalla Frankfurtissa mut vaihdettiin turistiluokkaan ilman mitään syytä? Ja paluumatka kokonaan karjalaumassa, ilman mitään hyvitystä? Menomatkalla kiertelin matkustamoa ja huomasin alkuperäisen paikkani olevan jatkuvasti käyttämätön, joten ei voi vedota siihen että joku olis maksanut enemmän.

        Ehkäpä tähän kysymykseen saisit vastaukset paremmin Lufthansalta kuin tältä palstalta?


      • etten jo ole Lufthansalt
        ???????????? kirjoitti:

        Ehkäpä tähän kysymykseen saisit vastaukset paremmin Lufthansalta kuin tältä palstalta?

        kysynyt? Esitinkin vain kysymyksen kaverille, joka puhuu paskaa Lufthansan paikanvaihdoksista.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1064
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      794
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      261
      580
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      15
      563
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      499
    7. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      482
    9. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    10. Haluatko vain sitä

      Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      30
      416
    Aihe