Mikä meni meillä pieleen?

Lentokentällä...

Olimme jo tehneet lähtöselvityksen Phuketin kentällä ja odotimme portilla Finnairin Lomalentojen koneeseen siirtymistä. Pian suomalaisnainen huutaa meidän sukunimeä ja thaimaalainen naisvirkailija seuraa häntä perässä.

Vinkkaan heidät luoksemme ja naisvirkailija kiittää suomalaisnaista ja pyytää passimme ja lippumme. Hän tarkastaa ne ja antaa uudet liput tilalle ja sanoo, että kaikki on nyt kunnossa.

Saamme lentokoneessa samat paikat kuin tullessakin eli ikkuna- ja käytäväpaikka.

Jotenkin jäi mietityttämään, että mikä voi olla tällaisen episodin takana? Miksi liput vaihdettiin? Nimet olivat alkuperäisissä oikein.

11

813

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näin tapahtui?

      Tapahtui milloin?

      • tapahtui

        ja paikka Phuketin kenttä.


    • ----------

      Luultavasti on katsottu, että teidän paikkanne voi helposti vaihtaa muihin. Kentälle on esim. tullut perhe, joka ei olisi saanut vierekkäisiä tai lähekkäisiä paikkoja, tai vastaavaa. Meitä on kuulutettu kentällä esim. siksi, että joku lentopelkoinen on halunnut meillä olleen etukoneen paikan, ja kaksi aikuista on helppo siirtää. Todennäköisesti mitään ihmeellistä ei ole ollut kyseessä.

      • tuollainen

        touhu. Olen sen joutunut kokemaan. Menimme aikoinaan varta vasten lentokentälle ajoissa, jotta saamme hyvät istumapaikat, käytävän vierestä ja vierekkäin perille saakka Hel - Los Angeles (vaihto Heatrowlla) Kas kummaa Lontoossa Helsingissä saadut paikat Jumbossa oli vaihdettu keskelle konetta miten sattuu.

        Mikä etuoikeus jollakin muulla on päästä vierekkäin? Istumapaikat jaetaan sen mukaan kuin buukkaus on tehty ja se kärsii, joka viimeisenä tekee lähtöselvityksen. Tulisi olla selvää pässinlihaa tälläinen.


      • Lentokentällä...
        tuollainen kirjoitti:

        touhu. Olen sen joutunut kokemaan. Menimme aikoinaan varta vasten lentokentälle ajoissa, jotta saamme hyvät istumapaikat, käytävän vierestä ja vierekkäin perille saakka Hel - Los Angeles (vaihto Heatrowlla) Kas kummaa Lontoossa Helsingissä saadut paikat Jumbossa oli vaihdettu keskelle konetta miten sattuu.

        Mikä etuoikeus jollakin muulla on päästä vierekkäin? Istumapaikat jaetaan sen mukaan kuin buukkaus on tehty ja se kärsii, joka viimeisenä tekee lähtöselvityksen. Tulisi olla selvää pässinlihaa tälläinen.

        Lippujenvaihdosta huolimatta saimme vierekkäiset paikat; ikkuna- ja käytäväpaikka. Näin oli tullessakin.

        Hyvä näin.


      • tuollainen kirjoitti:

        touhu. Olen sen joutunut kokemaan. Menimme aikoinaan varta vasten lentokentälle ajoissa, jotta saamme hyvät istumapaikat, käytävän vierestä ja vierekkäin perille saakka Hel - Los Angeles (vaihto Heatrowlla) Kas kummaa Lontoossa Helsingissä saadut paikat Jumbossa oli vaihdettu keskelle konetta miten sattuu.

        Mikä etuoikeus jollakin muulla on päästä vierekkäin? Istumapaikat jaetaan sen mukaan kuin buukkaus on tehty ja se kärsii, joka viimeisenä tekee lähtöselvityksen. Tulisi olla selvää pässinlihaa tälläinen.

        että jatkosa tilaat suoraan lufthansalta netin kautta.Saat itse rastittaa jumbon paikat jo tilausvaiheessa ja niitä ei muuteta.


      • Lentokentällä...
        arvo-poika kirjoitti:

        että jatkosa tilaat suoraan lufthansalta netin kautta.Saat itse rastittaa jumbon paikat jo tilausvaiheessa ja niitä ei muuteta.

        Lennämme mielellään toistekin Air Europan koneella. Kone iso, tilava, siisti, uusi ja melko hiljainen. Siis verrattuna konstruktioltaan ikivanhoihin MD-11 ja 747-koneisiin. Jokaisella oma tv/multimediapääte. Kohtuuhyvä ruoka lentokoneruoaksi.

        Helsingistä suoraan Phuketiin 10 tunnissa. Ei paha. :)

        Ja kun varaukseen laittaa lisätiedoksi "häämatka" tai "huonovointisuutta, jos ei ole ikkunapaikka", niin kyllä se ikkunapaikka irtoaa.

        Ymmärrän kyllä, että Luftahansan ahtaassa 747-sillipurkissa on melkein elämän ja kuoleman kysymys minkälaisen paikan saa.


      • lufthansalla?
        arvo-poika kirjoitti:

        että jatkosa tilaat suoraan lufthansalta netin kautta.Saat itse rastittaa jumbon paikat jo tilausvaiheessa ja niitä ei muuteta.

        Mites on mahdollista, että lentopisteillä varasin matkan HEL-FRA-ATL ja takasin bisneksessä, mutta menomatkalla Frankfurtissa mut vaihdettiin turistiluokkaan ilman mitään syytä? Ja paluumatka kokonaan karjalaumassa, ilman mitään hyvitystä? Menomatkalla kiertelin matkustamoa ja huomasin alkuperäisen paikkani olevan jatkuvasti käyttämätön, joten ei voi vedota siihen että joku olis maksanut enemmän.


      • rivien välistä...
        lufthansalla? kirjoitti:

        Mites on mahdollista, että lentopisteillä varasin matkan HEL-FRA-ATL ja takasin bisneksessä, mutta menomatkalla Frankfurtissa mut vaihdettiin turistiluokkaan ilman mitään syytä? Ja paluumatka kokonaan karjalaumassa, ilman mitään hyvitystä? Menomatkalla kiertelin matkustamoa ja huomasin alkuperäisen paikkani olevan jatkuvasti käyttämätön, joten ei voi vedota siihen että joku olis maksanut enemmän.

        eivät pidä pisteillä lentäjistä. näpäyttivät vähän.


      • ????????????
        lufthansalla? kirjoitti:

        Mites on mahdollista, että lentopisteillä varasin matkan HEL-FRA-ATL ja takasin bisneksessä, mutta menomatkalla Frankfurtissa mut vaihdettiin turistiluokkaan ilman mitään syytä? Ja paluumatka kokonaan karjalaumassa, ilman mitään hyvitystä? Menomatkalla kiertelin matkustamoa ja huomasin alkuperäisen paikkani olevan jatkuvasti käyttämätön, joten ei voi vedota siihen että joku olis maksanut enemmän.

        Ehkäpä tähän kysymykseen saisit vastaukset paremmin Lufthansalta kuin tältä palstalta?


      • etten jo ole Lufthansalt
        ???????????? kirjoitti:

        Ehkäpä tähän kysymykseen saisit vastaukset paremmin Lufthansalta kuin tältä palstalta?

        kysynyt? Esitinkin vain kysymyksen kaverille, joka puhuu paskaa Lufthansan paikanvaihdoksista.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      176
      1715
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      977
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      87
      834
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      663
    5. 51
      655
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      41
      557
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      508
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      503
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      191
      453
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      439
    Aihe