Minulla on 665 valmetti jonka ostin kun siinä oli 1000 tuntia, nyt tulee mittariin 10000 tuntia.
Vikoja ei juuri ole ollut, ainoastaan kytkin kerran on vaihdettu.
Huollot olen tehnyt säännöllisesti ohjekirjan mukaan. Kone ei vieläkään syö öljyä 150h vaihtovälillä jota olen pitänyt.
Kysymys kuuluu et paljon noilla koneilla on muut ajaneet ilman koneremontteja?
Paljonko saa ajaa Valmettiin tunteja ilman koneremonttia.
12
1663
Vastaukset
- insinööri..
joku 17000 h niin sitten tee täysremppa
- Ford 8830
Itse ajoin 905 turbo Valmetilla noin 12000 tuntia mittariin, kunnes se joutui koneremonttiin. Tällä hetkellä 905 on vielä korjaajalla. Konetta ei ole säästelty. Joka päivä on ollut kone käynnissä. Myllyä on pyöritelty, paskaa ja maata kauhakuormaimella siirretty, telakärryllä koneita siirretelty ja 6m kultivaattoria vedetty. Vaihdelaatikkoa ei ajamalla saa rikki ja moottori kestää 10000-20000t riippuen käyttötarkoitusta.
- P.Ölvästi
mutta nyrkkisääntönä voidaan pitää, että sellainen "kellotuntimittari" mikä valmetissakin on, kerää tunteja jopa puolta enemmän kuin perinteinen "moottorituntimittari". Eli jos perinteisellä mittarilla olevilla koneilla ajetaan remontitta 10 000 tuntia, pitäisi valmetilla päästä 20 000 tuntia. Mutta tosiaan riippuu käyttötarkoituksesta ja ennenkaikkea siitä KULJETTAJASTA ja HUOLLOSTA.
- japo
mikä on toi sun kellotuntimittari ?????
kyl mun valmettiin ja valtraan tulee tunteja vain siitä kun moottori käy.
mitähän hittoa sä tarkoitat ?????
T: toimivan käyttötuntimittarin omistaja - P.Ölvästi
japo kirjoitti:
mikä on toi sun kellotuntimittari ?????
kyl mun valmettiin ja valtraan tulee tunteja vain siitä kun moottori käy.
mitähän hittoa sä tarkoitat ?????
T: toimivan käyttötuntimittarin omistajaMittari laskee tunnin tunnista kun kone käy. Moottorituntimittari laskee tunnin tunnista, mutta vain kun moottori käy nk nimelliskierroksilla. Siis pienemmillä kierroksilla tunteja tulee vähemmän. Esim kaikkia nykyaikaisia moottoreita pyritään käyttämään jossain suurimman väännön ja maksimitehon kierroslukujen välillä. Nämä kierrosluvut ovat alhaisemmat nykyisissä moottoreissa kuin nimelliskierrosnopeus (mikä ei suinkaan ole sama kuin termi maksimikierrosnopeus). Näin ollen moottorituntimittarissa tulee vähemmän tunteja kuin valmettien mittariin.
- ....................
P.Ölvästi kirjoitti:
Mittari laskee tunnin tunnista kun kone käy. Moottorituntimittari laskee tunnin tunnista, mutta vain kun moottori käy nk nimelliskierroksilla. Siis pienemmillä kierroksilla tunteja tulee vähemmän. Esim kaikkia nykyaikaisia moottoreita pyritään käyttämään jossain suurimman väännön ja maksimitehon kierroslukujen välillä. Nämä kierrosluvut ovat alhaisemmat nykyisissä moottoreissa kuin nimelliskierrosnopeus (mikä ei suinkaan ole sama kuin termi maksimikierrosnopeus). Näin ollen moottorituntimittarissa tulee vähemmän tunteja kuin valmettien mittariin.
En oikein ymmärrä miksi mollaat pelkästään valmettia. Ainakin 90-luvun traktoreissa, ja sitä uudemmissa, on lähes kaikissa merkeissä tuntimittari sähköinen. Eli tunti tunnista kaikilla kierroksilla. Vanhemmat toki vähän erikseen. Muistan esim valmet 903:sen, jossa ei karttunut tunteja juurikaan, ellei suuria kierroksia lasissa.
- P.Ölvästi
.................... kirjoitti:
En oikein ymmärrä miksi mollaat pelkästään valmettia. Ainakin 90-luvun traktoreissa, ja sitä uudemmissa, on lähes kaikissa merkeissä tuntimittari sähköinen. Eli tunti tunnista kaikilla kierroksilla. Vanhemmat toki vähän erikseen. Muistan esim valmet 903:sen, jossa ei karttunut tunteja juurikaan, ellei suuria kierroksia lasissa.
merkitystä onko mittari sähköinen vai vaijerikäyttöinen, myös sähköisissä on mittareita jotka laskevat moottoritunteja. Enkä nyt mitenkään mollaa valumöttiä tässä asiassa, alkuperäinen kysyjä nyt vaan sattui kyselemään siitä merkistä!!!
Pääasia on että tiedostaa tuon eron, se kun voi joissain töissä olla miltei jopa puolet eroa tuntikertymässä. Muuten, en tiedä oletteko käytettyä traktoria ostaessanne (tai omaa myydessänne) perehtyneet mitä kaikkea kivaa tietoa nykykoneiden sielunsyövereistä löytyy, kun on laitteet ja valtuudet tutkia pohjimmaisetkin eprom muistit. Joskus on huvittavaa kun edellinen omistaja puhuu kauniita, ja kun koneen lykkää piuhoihin, niin totuus selviää oitis. Itse olen aina nollauttanut esim kaikki vikakoodit ym tiedot ennenkuin olen koneen päästänyt eteenpäin.... - niinpaaaa
P.Ölvästi kirjoitti:
merkitystä onko mittari sähköinen vai vaijerikäyttöinen, myös sähköisissä on mittareita jotka laskevat moottoritunteja. Enkä nyt mitenkään mollaa valumöttiä tässä asiassa, alkuperäinen kysyjä nyt vaan sattui kyselemään siitä merkistä!!!
Pääasia on että tiedostaa tuon eron, se kun voi joissain töissä olla miltei jopa puolet eroa tuntikertymässä. Muuten, en tiedä oletteko käytettyä traktoria ostaessanne (tai omaa myydessänne) perehtyneet mitä kaikkea kivaa tietoa nykykoneiden sielunsyövereistä löytyy, kun on laitteet ja valtuudet tutkia pohjimmaisetkin eprom muistit. Joskus on huvittavaa kun edellinen omistaja puhuu kauniita, ja kun koneen lykkää piuhoihin, niin totuus selviää oitis. Itse olen aina nollauttanut esim kaikki vikakoodit ym tiedot ennenkuin olen koneen päästänyt eteenpäin....parempi onki hävittää tieto ei sitä muuten kukaa tontilleen ostas jos tietäs mitä ja mitenkä paljon konetta laetettu.sama kun auton mittarista pois ainakin puolet. epä rehellistä porukkoo kyllä riittää
- hölömöukko
P.Ölvästi kirjoitti:
merkitystä onko mittari sähköinen vai vaijerikäyttöinen, myös sähköisissä on mittareita jotka laskevat moottoritunteja. Enkä nyt mitenkään mollaa valumöttiä tässä asiassa, alkuperäinen kysyjä nyt vaan sattui kyselemään siitä merkistä!!!
Pääasia on että tiedostaa tuon eron, se kun voi joissain töissä olla miltei jopa puolet eroa tuntikertymässä. Muuten, en tiedä oletteko käytettyä traktoria ostaessanne (tai omaa myydessänne) perehtyneet mitä kaikkea kivaa tietoa nykykoneiden sielunsyövereistä löytyy, kun on laitteet ja valtuudet tutkia pohjimmaisetkin eprom muistit. Joskus on huvittavaa kun edellinen omistaja puhuu kauniita, ja kun koneen lykkää piuhoihin, niin totuus selviää oitis. Itse olen aina nollauttanut esim kaikki vikakoodit ym tiedot ennenkuin olen koneen päästänyt eteenpäin....Kestääkö koneet miten paljon enemmän kuin vanhat?
Valmet 855 mittarissa 14000 tuntia ja vieläkin ensiasennus kytkin ja kansi aukasematta.Kerran meni pyörännapa tyhmyyttäni.Kone ollut jokapaikan höylänä, pellolla, suolla, metsässä.
Mielestäni hyvin koska on sentään isolla etukuormaajalla. - noissa,
hölömöukko kirjoitti:
Kestääkö koneet miten paljon enemmän kuin vanhat?
Valmet 855 mittarissa 14000 tuntia ja vieläkin ensiasennus kytkin ja kansi aukasematta.Kerran meni pyörännapa tyhmyyttäni.Kone ollut jokapaikan höylänä, pellolla, suolla, metsässä.
Mielestäni hyvin koska on sentään isolla etukuormaajalla.755 ja 855 malleissa ollut vakiona turbiini kytkin....
- hölömöukko
noissa, kirjoitti:
755 ja 855 malleissa ollut vakiona turbiini kytkin....
Ja löytyy sieltä se toinen levy.
Olen sitä mieltä ettei tavallisella kytkimellä kannata ees ajatella etukuormaajaa, jos sillä töitä tekkee.Suunnanvaihto ois kans hyvä juttu.
Mutta kyllähän nuo kaikki etukuormaajakoneet on hepposia kun vertaa oikeisiin pyöräkoneisiin, mutta pikkuhommiin kyllä käypäsiä.
- Anonyymi
Paljos lootaan. Nettikoneessa moneen korjattu pikavaihteet siinä 17000 tunnin kieppeillä.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
IL - PerSut tykittää - Vaaralliset tappajat vankilaan jopa loppuelämäksi!!
Entistä rajumpi elinkautinen tulee – Vaaralliset tappajat vankilaan jopa loppuelämäksi Henkirikosten uusijat voidaan ja17422323Some kuhisee Sanna Marinista: "Wau"
Sanna Marinia hehkutetaan. Muun muassa Jodelissa kommentoidaan The Sunday Timesin julkaisemaa kuvaa Marinista. Hän ant759532Sannalla tänään vuorossa The Daily Show
Eli nyt mennään jo satiirin puolelle. Tuohan on vähän kuten Lindströmin ohjelma Suomessa.297510Äärioikeistopurran nukke Petteri Lapanen paniikissa
Kun Suomen historian paras pääministeri antoi vankan lausunnon, kuinka "keskustelu politiikassa on käpertynyt lähinnä va816350SIELTÄ SE TULI: Kepu-Kurvinen: "Emme enää lähde punavihreään hallitukseen"
Nyt muuten nauretaan loppuviikko, että tähänkö kaatui Lindtmanin pääministerihaaveet. "Antti Kurvisen mukaan puolue ei1826000Täysi ryöpytys Sanna Marinille ulkomailla.
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/f699d84f-fa53-4dba-8718-2c395017fc55 Sanna Marinin kirja saa todella tylyn vastaanot375003HS - Sanna Marinin kirja on priimaluokan vedätys!
Kirja-arvio|Toivo on tekoja tulisi ensisijaisesti nähdä maineen rahallisen hyödyntämisen voimaannuttavana merkkipaaluna.1084656Minja Koskelan "istumista" kertovassa uutisessa ei sanottu persuista mitään
eli jälleen kerran äärivasemmistolainen valehtelee, hän kun väittää että juuri persut ovat lähetelleet Koskelalle vähemm1014406Pekka Visuri: "Suomen on aika irrottautua Ukrainan sodasta"
Slava Ukraina-mölinät eivät enää auta. Ukraina on sotansa hävinnyt. Nyt tarvitaan poliittista selvänäköisyyttä, reaalipo902113Marin vetäs lopullisesti maton alta hallitusyhteistyöltä Kepun kanssa
Kurvinen on jo ennättänyt kommentoimaan, ettei Kepu ole koskaan enää kiinnostunut vasemmiston kanssa hallituspaikasta, k811390