Liiallinen hygienia heikentää vastustuskykyä!
Yksi tuhannesta on haitallinen bakteeri. Ihmisen
pitää saada bakteereja.
Älkää peskö liikaa
5
402
Vastaukset
- kansa..
Heh, älä luule, että kansa hyväksyy tuon tosiasian. Se kantaa desinfiointiaineita kaupasta puhtauden tueksi.
Ehkä minun, joka olen syövän vaurioittaman immuunipuolustuksen heikentämä, siis heikentynyt immuunipuolustus, joka on tehnyt kepposiaan juuri noiden bakteereiden kanssa, on aihetta hivenen enemmän varoa, mutta silti elän huolettomammin, kuin keskiverto "ylihygieeninen" kansa.
Mutta tavalliseten ihmisten suuri ongelma tosiaan on tuo ylihygieenisyys.- mieltä...
Hygieenisyys on monelta mennyt jo hulluuden puolelle. Kaiken desinfioiminen on älytöntä. Ihmisten mielestä hyvä elinympäristö ei haise, maistu, näy eikä tunnu - älytöntä. En minä tarkoita, että paskassa pitäisi pyöriä, mutta liika on liikaa puhtaushulluudessakin.
- liiallinen
mieltä... kirjoitti:
Hygieenisyys on monelta mennyt jo hulluuden puolelle. Kaiken desinfioiminen on älytöntä. Ihmisten mielestä hyvä elinympäristö ei haise, maistu, näy eikä tunnu - älytöntä. En minä tarkoita, että paskassa pitäisi pyöriä, mutta liika on liikaa puhtaushulluudessakin.
hygienisyys on mennyt liian pitkälle, kaupungeissa. Käsien pesu tietenkin on hyvä vessa käyntien jälkeen ja ennen syöntiä, mutta joillakin on kotonakin käsidesiä, sitä en ymmärrä, jos ei kellään kotiväestä ole mahatautia, sitten ymmärrän. Maalla asuvilla lapsilla ei ole allergioita, mutta kaupungeissa kyllä on.
- pelleilyä
liiallinen kirjoitti:
hygienisyys on mennyt liian pitkälle, kaupungeissa. Käsien pesu tietenkin on hyvä vessa käyntien jälkeen ja ennen syöntiä, mutta joillakin on kotonakin käsidesiä, sitä en ymmärrä, jos ei kellään kotiväestä ole mahatautia, sitten ymmärrän. Maalla asuvilla lapsilla ei ole allergioita, mutta kaupungeissa kyllä on.
Tavan ihmisen kannattaa pestä kätensä kotona ja muuallakin saippualla ja vedellä. Kynsiharjakin on oiva kapistus. Olen nähnyt ihmisten sutaisevan käsidesiä viuh-vauh lähinnä kämmenselkiin, joten mitään "puhdasta" sellaisella käytöllä ei tule. Kun opettelee pesemään kädet kunnolla, säästyy monelta mahataudilta. Noita pika-aineita kannattaa käyttää vain oloissa, jossa vedellä pesu on hankalaa tai hyödytöntä. Hoitoala on juttu erikseen.
- mutta...
desinfioinnista on. Jos kaikki pinnat desinfioidaan, pääsevät haitalliset bakteerit lisääntymään. Vesi- ja saippuapesusta ei kuitenkaan ole mitään haittaa. Ihmisen iholle bakteerit tulevat nopeasti takaisin pesun jälkeen. Ihmisenkän ei kuulu haista ja kotona ei pidä olla likaista. Eli koti ei puhdastila, mutta ei myöskään likainen kuin esim. kerrostalon rappu. Siivous vähintään kerran viikossa on paikallaan ja sitä ei voi jättää tekemättä sillä perusteella, että estää allergioita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus167150- 1972510
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan1021947En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.761517Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k1911069- 41980
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va46949- 77853
- 45729
Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."
Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka7708