Älkää peskö liikaa

Tohtori

Liiallinen hygienia heikentää vastustuskykyä!
Yksi tuhannesta on haitallinen bakteeri. Ihmisen
pitää saada bakteereja.

5

302

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kansa..

      Heh, älä luule, että kansa hyväksyy tuon tosiasian. Se kantaa desinfiointiaineita kaupasta puhtauden tueksi.

      Ehkä minun, joka olen syövän vaurioittaman immuunipuolustuksen heikentämä, siis heikentynyt immuunipuolustus, joka on tehnyt kepposiaan juuri noiden bakteereiden kanssa, on aihetta hivenen enemmän varoa, mutta silti elän huolettomammin, kuin keskiverto "ylihygieeninen" kansa.

      Mutta tavalliseten ihmisten suuri ongelma tosiaan on tuo ylihygieenisyys.

      • mieltä...

        Hygieenisyys on monelta mennyt jo hulluuden puolelle. Kaiken desinfioiminen on älytöntä. Ihmisten mielestä hyvä elinympäristö ei haise, maistu, näy eikä tunnu - älytöntä. En minä tarkoita, että paskassa pitäisi pyöriä, mutta liika on liikaa puhtaushulluudessakin.


      • liiallinen
        mieltä... kirjoitti:

        Hygieenisyys on monelta mennyt jo hulluuden puolelle. Kaiken desinfioiminen on älytöntä. Ihmisten mielestä hyvä elinympäristö ei haise, maistu, näy eikä tunnu - älytöntä. En minä tarkoita, että paskassa pitäisi pyöriä, mutta liika on liikaa puhtaushulluudessakin.

        hygienisyys on mennyt liian pitkälle, kaupungeissa. Käsien pesu tietenkin on hyvä vessa käyntien jälkeen ja ennen syöntiä, mutta joillakin on kotonakin käsidesiä, sitä en ymmärrä, jos ei kellään kotiväestä ole mahatautia, sitten ymmärrän. Maalla asuvilla lapsilla ei ole allergioita, mutta kaupungeissa kyllä on.


      • pelleilyä
        liiallinen kirjoitti:

        hygienisyys on mennyt liian pitkälle, kaupungeissa. Käsien pesu tietenkin on hyvä vessa käyntien jälkeen ja ennen syöntiä, mutta joillakin on kotonakin käsidesiä, sitä en ymmärrä, jos ei kellään kotiväestä ole mahatautia, sitten ymmärrän. Maalla asuvilla lapsilla ei ole allergioita, mutta kaupungeissa kyllä on.

        Tavan ihmisen kannattaa pestä kätensä kotona ja muuallakin saippualla ja vedellä. Kynsiharjakin on oiva kapistus. Olen nähnyt ihmisten sutaisevan käsidesiä viuh-vauh lähinnä kämmenselkiin, joten mitään "puhdasta" sellaisella käytöllä ei tule. Kun opettelee pesemään kädet kunnolla, säästyy monelta mahataudilta. Noita pika-aineita kannattaa käyttää vain oloissa, jossa vedellä pesu on hankalaa tai hyödytöntä. Hoitoala on juttu erikseen.


    • mutta...

      desinfioinnista on. Jos kaikki pinnat desinfioidaan, pääsevät haitalliset bakteerit lisääntymään. Vesi- ja saippuapesusta ei kuitenkaan ole mitään haittaa. Ihmisen iholle bakteerit tulevat nopeasti takaisin pesun jälkeen. Ihmisenkän ei kuulu haista ja kotona ei pidä olla likaista. Eli koti ei puhdastila, mutta ei myöskään likainen kuin esim. kerrostalon rappu. Siivous vähintään kerran viikossa on paikallaan ja sitä ei voi jättää tekemättä sillä perusteella, että estää allergioita.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      451
      2229
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      225
      1991
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      189
      1562
    4. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      109
      1531
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      52
      1303
    6. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      3
      1301
    7. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      148
      1267
    8. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      49
      1170
    9. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      65
      1060
    10. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      99
      1044
    Aihe