Saunalahti Ykkönen

Liittymän vaihtaja

Hei!

Onko jolla kulla kyseistä liittymää ja onko se osoittautunut hyväksi valinnaksi? Tuo vanha liittymäni on sen verran kallis, että on koittanut aika vaihtaa liittymää ja kaipasin perusedullista liittymää (tekstiviestejä lähetän enemmän kuin soittelen, mutta en kuitenkaan niin paljoa, että kannattaisi mitään tekstaripakettia yms. hankkia).. Tuo Saunalahti Ykkönen on tuntunut ihan hyvältä vaihtoehdolta minusta. Mutta jos Saunalahti ei tunnu hyvältä vaihtoehdolta, ehdottakaa parempaa puljua ja olkaa ystävällisiä ja perustelkaa. =)

15

1356

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -Sentinvenyttäjä-

Minulla oli Saunalahden Ykkönen, varmaan 5 vuotta, mutta vaihdoin sen vielä halvempaan Saunalahden Edukkaaseen viime vuodenvaihteessa. Kummastakaan ei ole pahaa sanottavaa, ja tyytyväinen olen ollut. Aiemmin minulla oli Elisa, sitä ennen Sonera (1996).

Saunalahden Edukkaaseen tulee mainoksia tekstiviestinä, siksi se on niin edullinen. Minulla ollut Edukas nyt puoli vuotta, mutta vielä ei mainoksia ole tullut (sanoivat että niitä tulisi muutama vuodessa).

Suosittelen kyllä, mutta ei tuossa Ykkösessäkään mitään vikaa ole ollut.

• Liittymän vaihtaja

Aika minimaalinen ero kylläkin noissa:

puh/min viestit/kpl kk-maksu
        Edukas | Säästöä joka minuutti 0,066 € 0,066 € 0,65 €
        Ykkönen | Perusliittymä 0,069 € 0,069 € 0,66 €

Mutta en toisaalta tiedä olisiko tuo Edukas parempi, kun ei nuo mainokset innosta liikoja.. Saanko kysyä, että oletko kenties hyödyntänyt jonkun kampanjan noista (AlleEuronPäivät /Viikonloppuetu ilmaista puheaikaa tms.)? Kun noiden lisäetujen myötä tulisi sitten määräaikaiseksi 12 kk, niin en tiedä kannattaako..

• -Sentinvenyttäjä-
        Liittymän vaihtaja kirjoitti:

Mutta en toisaalta tiedä olisiko tuo Edukas parempi, kun ei nuo mainokset innosta liikoja.. Saanko kysyä, että oletko kenties hyödyntänyt jonkun kampanjan noista (AlleEuronPäivät /Viikonloppuetu ilmaista puheaikaa tms.)? Kun noiden lisäetujen myötä tulisi sitten määräaikaiseksi 12 kk, niin en tiedä kannattaako..

Edukas on parempi jos lähettää paljon kuvaviestejä. Ykkösessä maksaa 0,19 €/kuvaviesti mutta Edukkaassa 0,066 €/kuvaviesti. Muissa liittymissä nuo ovat törkeän kalliita, Soneralla ja Tele Finlandilla liki 0,40 €/kuvaviesti, DNA:llakin 0,35 €/kuvaviesti, Elisalla tosin vain 0,19 €/kuvaviesti.

En ottanut kampanjatuotteita, en puhu niin paljon.

• selkooo
        -Sentinvenyttäjä- kirjoitti:

Edukas on parempi jos lähettää paljon kuvaviestejä. Ykkösessä maksaa 0,19 €/kuvaviesti mutta Edukkaassa 0,066 €/kuvaviesti. Muissa liittymissä nuo ovat törkeän kalliita, Soneralla ja Tele Finlandilla liki 0,40 €/kuvaviesti, DNA:llakin 0,35 €/kuvaviesti, Elisalla tosin vain 0,19 €/kuvaviesti.

Ennenkuin tulet tänne valehteleen. Kaikilla operaattoreilla on monia erilaisia liittymiä, siis väitteesi ei ole totta...

• Liittymän vaihtaja
        selkooo kirjoitti:

Ennenkuin tulet tänne valehteleen. Kaikilla operaattoreilla on monia erilaisia liittymiä, siis väitteesi ei ole totta...

En satu lähettelemään kuvaviestejä, itse asiassa olen eläessäni lähettänyt ainoastaan yhden kuvaviestin ja siitäkin on viitisen vuotta. Eli tärkeintä olisi vain nuo perusominaisuudet, jokseenkaan en nyt niin paljoa viestittele taikka soittele, että oikein puhepakettia tms. kaipaisin. Perusedullinen ja luotettava liittymä hakusessa vain, ja tämän vuoksi olen harkinnut tosiaan tuota Ykköstä.

• Tarkka_mies
        -Sentinvenyttäjä- kirjoitti:

Ihan ei ollut tarkkoja nuo esittämäsi hinnat.

Tässä tasahintaliittymien oikeat kuvaviestien hinnat:

DNA Onni 0,38 €/kpl
        Saunalahti Ykkönen 0,19 €/kpl
        Sonera Minun Sonera 0,39 €/kpl
        Tele Finland Perus 0,35 €/kpl
        Elisa Oiva 0,19 €/kpl
        Kolumbus K1 0,19 €/kpl

• nyt kunnolla
        Tarkka_mies kirjoitti:

Ihan ei ollut tarkkoja nuo esittämäsi hinnat.

Tässä tasahintaliittymien oikeat kuvaviestien hinnat:

DNA Onni 0,38 €/kpl
        Saunalahti Ykkönen 0,19 €/kpl
        Sonera Minun Sonera 0,39 €/kpl
        Tele Finland Perus 0,35 €/kpl
        Elisa Oiva 0,19 €/kpl
        Kolumbus K1 0,19 €/kpl

Tarkennan vain Dnan osalta. Kuvaviesti ja MMS on eri asia. Kuvaviesti maksaa
        3 kertaa tekstiviestin hinnan, esim Onni 20,7centtiä. Nämä on siis niitä iänikuisia musta-valko puhelimen aikaisia juttuja. MMS on tuon 38c useimmassa Dnan liittymässä mutta ei kaikissa. Mainio liittymän MMS on 6,7 c
        ja unelmaliittymässä ne kuuluu kk maksuun. Siis unohtakaa se historia ja puhukaa multimediaviesteistä...

• Liittymän vaihtaja
        nyt kunnolla kirjoitti:

Tarkennan vain Dnan osalta. Kuvaviesti ja MMS on eri asia. Kuvaviesti maksaa
        3 kertaa tekstiviestin hinnan, esim Onni 20,7centtiä. Nämä on siis niitä iänikuisia musta-valko puhelimen aikaisia juttuja. MMS on tuon 38c useimmassa Dnan liittymässä mutta ei kaikissa. Mainio liittymän MMS on 6,7 c
        ja unelmaliittymässä ne kuuluu kk maksuun. Siis unohtakaa se historia ja puhukaa multimediaviesteistä...

Tosiaan, itsekin siis kyllä tunnen kuvaviestin ja MMS-viestin eron. Mutta en satu kumpaakaan käyttämään, vaikka noita musta-valkoisia kuvaviestejä yhdellä vanhalla mallilla voisin käyttääkin... Sillä uudemmalla saisin taasen MMS- viestejä laitettua, mutta minä en ole ikinä niistä välittänyt - tekstiviestein kommunikoin ja soittelen, jos asiaa tulee.

Ja eiköhän suht monella ole niitäkin malleja, joissa on vielä nuo kuvaviestit mahdollisia tosiaan sen sijasta että voisi laittaa MMS-viestejä. Nimimerkillä tunnen sellaisia...Totta siinä mielessä, että saa olla tarkkana kuin porkkana kummasta puhuu.

• ex-sånera-asiakas

Mun mielestä ei kannata pelätä määräaikaisuutta Saunalahden tapauksessa, koska Saunalahti toimii moitteettomasti ja mikäli haluat vaihtaa liittymätyyppiä yms., niin sekin onnistuu kesken määräaikaisuuden.

Ainoastaan ns. datapakettien kohdalla kannattaa miettiä määräaikaisuuden mielekkyyttä, mikäli omalla oletetulla käyttöpaikalla ei ole Elisan 3G-verkkoa, ja huonolla tuurilla sitä ei tulekaan, mutta Dna laittaa 3G-verkon ensi kuussa;)

• ottaa saunalahti ykkönen

puh&tekstiviestit 0,069/min/kpl,kuukausi maksu:0,66/kk. Kannattaa ottaa siihen samaan vielä tuo alle euron päivät lisäpalvelu,jossa EI OLE AVAUS/KK/VUOSI MAKSUJA.SIITÄ HUOLIMATTA PUHELUT KAIKKIIN KOTIMAISIIN LANKA JA GSM-LIITTYMIIN MAKSAVAT ENINTÄÄN 0,99/VRK.Eli vaikka puhuisit 24h vuorokaudessa,maksu ei ylitä tuota 0,99/vrk. Lisäksi kun teet tilauksen suoraan netin kautta,saat ykkönen liittymään kaupan päälle 500kpl tekstiviestejä! Kannattaa käydä tsekkaamassa: www.saunalahti.fi Itselläni ollut ykkönen liittymä jo monta vuotta,eikä valittamista. Tosin jos otat tuon lisäpalvelun,sitoudut saunalahteen vuodeksi kerrallaan,koska(määräaikainen sopimus) mut itselläni ei ainakaan haittaa yhtään,olenhan ollut jo niin monta vuotta muutoinkin asiakas.Mutta suosittelen lämpimästi,jos haluaa puh.laskuista huomattavasti pienempiä........

• Liittymän vaihtaja

Haluaisin kyllä ottaa tuollaisen lisäedun, mutta kun itse en tule olemaan se maksaja vielä.. Ja tuo maksaja sitten pelkää kuollakseen noita määräaikaisuuksia, että voi olla kiven alla saada vaihto tapahtumaan jo ilman etuakin.

• ex-sånera-asiakas

Haluaisin kyllä ottaa tuollaisen lisäedun, mutta kun itse en tule olemaan se maksaja vielä.. Ja tuo maksaja sitten pelkää kuollakseen noita määräaikaisuuksia, että voi olla kiven alla saada vaihto tapahtumaan jo ilman etuakin.

Jos tosiaan määräaikaisuus on noin kauheaa (maksajalle), niin ehkä sinun olisi syytä kokeilla Eliitti liittymää:
        Vuoden loppuun kk-maksu 0 e/kk ja puhelut 2,3 milj. suomalaiselle 0e/kk (max 3000min/kk), muut puhelut samanhintaisia kuin Ykkönen liittymässä.

Joulukuussa mietit asian uudelleen sen hetkisten tarjousten perusteella, tarjoukset ovat joulun alla olleet yleensä parhaimmillaan.

ps. Ota toinen liittymä määräaikaisuuksilla "piironginlaatikkoon", jos et tarvitse maksajan suostumusta uuden liittymän avaamiseen.

• ex-sånera-asiakas
        ex-sånera-asiakas kirjoitti:

Jos tosiaan määräaikaisuus on noin kauheaa (maksajalle), niin ehkä sinun olisi syytä kokeilla Eliitti liittymää:
        Vuoden loppuun kk-maksu 0 e/kk ja puhelut 2,3 milj. suomalaiselle 0e/kk (max 3000min/kk), muut puhelut samanhintaisia kuin Ykkönen liittymässä.

Joulukuussa mietit asian uudelleen sen hetkisten tarjousten perusteella, tarjoukset ovat joulun alla olleet yleensä parhaimmillaan.

ps. Ota toinen liittymä määräaikaisuuksilla "piironginlaatikkoon", jos et tarvitse maksajan suostumusta uuden liittymän avaamiseen.

Eliitti tarjous ei taidakaan olla enää voimassa.........

• Liittymän vaihtaja
        ex-sånera-asiakas kirjoitti:

Eliitti tarjous ei taidakaan olla enää voimassa.........

Eipä se muutenkaan olisi auttanut, kun maksaja on myös hidas liikkeissään. Että kunhan sen saa vaihdettua, niin eiköhän se pysy vuositolkulla.. Vaikkakin, jossain vaiheessa täytyy tehdä maksajanvaihdos (oikeastaan taitaa olla vuoden päästä sekin edessä), mutta käsittääkseni sen saa tehtyä Oma Saunalahti- sivulta..

• Liittymänvaihtaja

Eipä se muutenkaan olisi auttanut, kun maksaja on myös hidas liikkeissään. Että kunhan sen saa vaihdettua, niin eiköhän se pysy vuositolkulla.. Vaikkakin, jossain vaiheessa täytyy tehdä maksajanvaihdos (oikeastaan taitaa olla vuoden päästä sekin edessä), mutta käsittääkseni sen saa tehtyä Oma Saunalahti- sivulta..

Aika ihmeellistä, ettei tuolla mainita onko se toistaiseksi voimassa vaiko määräaikainen... Mutta onhan se toistaiseksi voimassa oleva tosiaan tuo Ykkönen, ellei niitä lisäetuja ota? =)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Häiriköinti

Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as
      Ähtäri
      64
      3222
    2. Askanmäessä Huippu esitys

Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna
      Puolanka
      25
      2983
    3. rakastan sinua!

Tule ja ota, kasvetaan yhdessä paremmiksi ❤️❤️❤️❤️ kaikki anteeksi ❤️❤️❤️
      Ikävä
      51
      2872
    4. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      56
      2678
    5. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      58
      2568
    6. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      48
      2540
    7. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      53
      2321
    8. Pohdinttavaksi

No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä
      Kotimaiset julkkisjuorut
      79
      2202
    9. Mulla ei oo anteeksi pyydettävää

Muista se! Mieheltä yhdelle naisellE
      Ikävä
      69
      2088
    10. Siis hetkonen

Rakastetaankohan me kummatkin toisiamme, ja aletaan tajuamaan se pikkuhiljaa 🤯
      Ikävä
      45
      2082
    Aihe