RIMI kassat VARO

Lh.68

Kävimme 27.06.09 Vanhaan kaupunkiin tultaessa Oikealle jäävässä Rimissä, ostimme 2jäätelöä maksoimme 500ekr setelillä kassa antoi takaisin n. 375 ekr, vasta jo noin 5m kassalta tultuamme aloimme ihmettelemään jäätelöiden kalleutta, 15 10 ekr joten palasimme kassalle joka ei aluksi ollut ymmärtävinään englantia mutta kun sanoin että 100ekr puuttuu avasi kassan ja antoi 100ekr mitään sen kummemmin kyselemättä. Joten varokaa Ja olkaa tarkkana mitä takaisin rahastanne saatte kaupoissa. REHELLINEN VIRON KANSA ON HIUKAN EPÄREHELLISTÄ TAI VÄHÄN ENEMMÄN REHELLISTÄ, tosin kyseessä oli Venäläinen kassaneiti.

27

5306

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • crisp

      Kyllähän täälläkin maksaa jätskit niin paljon. Eli kumpikohan teistä oikeasti oli se epärehellinen... kassaneiti luultavasti ei vain halunnut ruveta kinastelemaan ulkomaalaisten kanssa, vaikka oikeassa olikin.

    • Jänks-jäätelön ystävä

      Jätskinne olisivat siis jääneet maksamaaan ilman sitä satasen hakemista n.4€ kappale, tuohan on ihan normaali suomalainen kyläkauppahinnoittelu! :) Ehkä halusivat luoda teille vain kotoisan tunnelman.

      Kyllä kassaneidille virheitäkin voi sattua, itsekin aikanaan asiakaspalvelussa annoin jostain isosta setelistä väärin ajatuksissani, eikä todellakaan ollut tarkoitus ryöstää ketään. Se noissa viroilaisissa kaupoissa eroaa suomesta, että usein vaihtorahat laitetaan siihen tasolle eikä suoraan käteen, kuten suomessa tehdään.

      • viis veisaan...

        vaan se jatkuva kusetus vituttaa. Eiks niillä oo käytöstapoja.


      • minua
        viis veisaan... kirjoitti:

        vaan se jatkuva kusetus vituttaa. Eiks niillä oo käytöstapoja.

        ole kusettu siellä kertaakaan, vaikka olen käynyt Tallinnassa ja muuallakin Virossa (Tartto, Pärnu, Haapsalu, Saarenmaa,..) monta kertaa. Eivätkä ole tuttavanikaan sellaisesta kertoneet.

        Keräävätkö jotkut huijareita luokseen kuin kärpäspaperi kärpäsiä vai yleistääkö heidän negatiivinen ja ennakkoluuloinen asenteensa jonkun yksittäisen tapauksen (joka voi olla myös tahaton virhe) jatkuvaksi kusetukseksi?


      • paljon näissä maissa
        minua kirjoitti:

        ole kusettu siellä kertaakaan, vaikka olen käynyt Tallinnassa ja muuallakin Virossa (Tartto, Pärnu, Haapsalu, Saarenmaa,..) monta kertaa. Eivätkä ole tuttavanikaan sellaisesta kertoneet.

        Keräävätkö jotkut huijareita luokseen kuin kärpäspaperi kärpäsiä vai yleistääkö heidän negatiivinen ja ennakkoluuloinen asenteensa jonkun yksittäisen tapauksen (joka voi olla myös tahaton virhe) jatkuvaksi kusetukseksi?

        Baltian maissa muuallakin kun Virossa on useaan eri otteeseen tullu matkusteltua omalla autolla aina liikenteessä. Eipä ollla "kusetettu" kertaakaan. Aina olemme saaneet osaksemme ystävällistä ja rehellistä palvelua. No, kuultu on mekin huijauksista ja varkauksista. No, ikävää se on jos, huijataan...ehkä tuo Tallinnassa on tuo meiniki vähän erilaista kuin muualla Virossa...suuremmat kaupungit aina vetäävät puoleensa myös pikkuhuijareita joten hyvä tuo neuvo on että, maksaa pikkkurahoilla. tai tasarahoilla...saman hintojen pyörityksen mekin olemme törmänneet kun Talllinnassa olemmme käyneet. Turisteilta on helppo nyhjästä....vähän enemmmän joten tarkkana kannattaa toki olla. Hyvästä ja ystävällisestä palvelusta ( esim. ravintolassa) toki mielemme usein itse maksamme ylimääräistä mutta se onkin toinen juttu.....


      • harasoo
        minua kirjoitti:

        ole kusettu siellä kertaakaan, vaikka olen käynyt Tallinnassa ja muuallakin Virossa (Tartto, Pärnu, Haapsalu, Saarenmaa,..) monta kertaa. Eivätkä ole tuttavanikaan sellaisesta kertoneet.

        Keräävätkö jotkut huijareita luokseen kuin kärpäspaperi kärpäsiä vai yleistääkö heidän negatiivinen ja ennakkoluuloinen asenteensa jonkun yksittäisen tapauksen (joka voi olla myös tahaton virhe) jatkuvaksi kusetukseksi?

        Onhan näissä varmaan paljon ns valittajia joille ei mikään kelpaa ja ovat omaa syytään joutuneet tilanteisiin. Matkalle pitää lähteä vaikka ei mitenkään viitsis ja vielä rullataan ja huijataan..
        Kuka on hermostunut, juovuksissa, käsittelee ja varsinkin näyttelee rahojaan avokätisesti ja huolettomasti tai on epävarma toimissaan ja ns ylivarovainen niin kyllä tällainen turisti loistaa kuin majakka ammattivarkaan silmään. Turistilla on oltava myös rahaa mukanaan ostoksiin ja kaikkeen.
        Ei kun kimppuun ja helppo nakki.
        Kun taas useimmat kokeneet matkailijat ovat itsevarmoja ja rauhallisia ja ehkä varaskin katsoo että ei tällä voi olla paljon rahaa mukanaan jos se vaikka asuukin täällä... Tai siltä voi saada selkään...
        Älkää pitäkö rahojanne lompakossa povitaskussa tai käsilaukussa vaan lompsa isännän vaikka kädessä tai vähintään vetoketjullisessa taskussa.
        Illalla jos lähette rientoihin niin arvioikaa budjetti ja siihen 50% lisää ja pelkät rahat etutaskuun. Hotellin ja huoneen nimi ja numero muistiin ja menoks.


      • turismo
        minua kirjoitti:

        ole kusettu siellä kertaakaan, vaikka olen käynyt Tallinnassa ja muuallakin Virossa (Tartto, Pärnu, Haapsalu, Saarenmaa,..) monta kertaa. Eivätkä ole tuttavanikaan sellaisesta kertoneet.

        Keräävätkö jotkut huijareita luokseen kuin kärpäspaperi kärpäsiä vai yleistääkö heidän negatiivinen ja ennakkoluuloinen asenteensa jonkun yksittäisen tapauksen (joka voi olla myös tahaton virhe) jatkuvaksi kusetukseksi?

        Keräävätkö jotkut huijareita luokseen kuin kärpäspaperi kärpäsiä vai yleistääkö heidän negatiivinen ja ennakkoluuloinen asenteensa jonkun yksittäisen tapauksen (joka voi olla myös tahaton virhe) jatkuvaksi kusetukseksi?

        Niinpä. Minäkin olen paljon reissannut pitkin ja poikin baltiaa.. Ihan samanlailla käyttäydyn kun täällä Suomessakin ja olen ihan yhtä tarkka kun täälläkin. Jotkut kyllä vain ovat helpompi höynäyttää.. täälläkin, siis enemmän. Kertaakaan siellä ei ole yritetty ja ulkomailla muutenkin hyvä maksaa kortilla = turvallistakin. Tosin monet paikat eivät kyllä edes ota vastaan muuta kun käteistä. Enemmänkin siellä Baltiassa ollaan rehellisempiä kuin tällä koska haluavat vielä tuosta aiheettomasta huonosta maineestaan eroon.. ja uskon myös että antoi mukisematta takasin ettei tarvitse turistien kanssa tapella..


    • Juuri Virossa käynyt

      Sadamarketissa saa olla tosi tarkkana, kun ostaa jotain.
      Myyjät voivat vaihtaa ostoksia, kun käyvät hakemassa vaikka muovipussin tai hakevat vaihtorahaa jostain.
      Ostokset kannattaa tarkistaa pian, vaikka ne olisi kääritty paperiin.
      Sillä ei voi olla varma, jos ei tarkista.
      Kas kummaa, meille kävi näin. Myyjä oli vaihtanut yhden ostoksen toiseen.
      Kun sanoimme myyjälle asiasta, niin hän palautti meille oikean ostoksen heti.
      Oli siinä silloin hiljainen myyjä..

      Ja jos menette kauneudenhoitoon, niin rahat on hyvä pitää esillä jossain helpossa paikassa.
      Sadamarketin kauneushoitolassa myyjä haluaa ottaa rahat laukustasi,taskustai etc. He voivat kuulemma auttaa ja pelätä ei tarvitse. Heh.

    • harasoo

      AINA ja joka maassa varatkaa/ hankkikaa paljon ns pikkurahaa jotta voi maksaa pikkuostokset tasarahalla. Ja AINA laskekaa vaihtorahat HETI. Mihin hittoon on niin kiire ettei voi katsoa ja laskea mitä saa takaisin? Jos aika on niin kallista niin hyvät on bisnekset eikä joku satakroonia haittaakaan...
      Pätee joka puolella maailmaa ja suurin osa kusetetuista ei edes taida tajuta jos joku seteli puuttuukin. Perusjuttuja, ei yksin virolaisten touhuja.

      • lomalla ei lasketa

        laskenut vaihtorahoja ulkomailla. Sen verran on pätäkkää päällä, ettei tarvi alkaa pikkujutuista itkemään. En jaksa edes niuhottaa kursseista. Edes tiedä mikä kurssi missäkin maassa kulloinkin on.


      • Rahikaisen kaveri
        lomalla ei lasketa kirjoitti:

        laskenut vaihtorahoja ulkomailla. Sen verran on pätäkkää päällä, ettei tarvi alkaa pikkujutuista itkemään. En jaksa edes niuhottaa kursseista. Edes tiedä mikä kurssi missäkin maassa kulloinkin on.

        Jep !

        Sama vika rahikaisella. Maksoin tosin kortilla kahdelle kaverille kierrokset Disco Bar, Sauna 1, Tallin. Baarimikko lisäsi nollan kolmen viimeisen kertalaskun perään, niin 350€ muuttui nopeasti 3 500€. Joten arvokasta se on baarissakäynti sielläkin, jos ei ole tarkkana.


      • Voe voe
        Rahikaisen kaveri kirjoitti:

        Jep !

        Sama vika rahikaisella. Maksoin tosin kortilla kahdelle kaverille kierrokset Disco Bar, Sauna 1, Tallin. Baarimikko lisäsi nollan kolmen viimeisen kertalaskun perään, niin 350€ muuttui nopeasti 3 500€. Joten arvokasta se on baarissakäynti sielläkin, jos ei ole tarkkana.

        Oot menny isojen poikien paikkaan ilman kokemusta.
        Seuraavalla kerralla tiedät tsydeemit paremmin.
        Maailmanlaajuinen juttu.


      • Joku muu
        Rahikaisen kaveri kirjoitti:

        Jep !

        Sama vika rahikaisella. Maksoin tosin kortilla kahdelle kaverille kierrokset Disco Bar, Sauna 1, Tallin. Baarimikko lisäsi nollan kolmen viimeisen kertalaskun perään, niin 350€ muuttui nopeasti 3 500€. Joten arvokasta se on baarissakäynti sielläkin, jos ei ole tarkkana.

        Terve
        Mites hoidit asian , minulla kävi samoin.Lasku 4 paukusta tuli maksamaan 1980 € kun en katsonut summaa tarkkaan.Visa laskussa tuli asia ilmi.Huijari porukkaa kaikki tyyni. Ps:Sama baari minullakin.


      • kuuluu tietysti
        Joku muu kirjoitti:

        Terve
        Mites hoidit asian , minulla kävi samoin.Lasku 4 paukusta tuli maksamaan 1980 € kun en katsonut summaa tarkkaan.Visa laskussa tuli asia ilmi.Huijari porukkaa kaikki tyyni. Ps:Sama baari minullakin.

        Niin metsä vastaa..., hymyile ja sano viroksi kiitos


      • rehellinen
        Joku muu kirjoitti:

        Terve
        Mites hoidit asian , minulla kävi samoin.Lasku 4 paukusta tuli maksamaan 1980 € kun en katsonut summaa tarkkaan.Visa laskussa tuli asia ilmi.Huijari porukkaa kaikki tyyni. Ps:Sama baari minullakin.

        Huijarit tai pitää sanoa rikolliset, keksivät aina keinot, vaikka aseella uhaten saavat tunnusluvun. Olen melko varma että ne virittelevät niitä korttikoneita.


      • Huijattu
        Joku muu kirjoitti:

        Terve
        Mites hoidit asian , minulla kävi samoin.Lasku 4 paukusta tuli maksamaan 1980 € kun en katsonut summaa tarkkaan.Visa laskussa tuli asia ilmi.Huijari porukkaa kaikki tyyni. Ps:Sama baari minullakin.

        Itsellä neljä paukkua tuli maksamaan yli 900€. Kuitissa lukee disco baar tallinn. Paikkana ei ollut Sauna 1 kadun varressa sijaitsevat huijausmestat vaan parin kolmen kilsan päässä vanhasta kaupungista oleva pikkumesta. Tein asiasta ilmoituksen tallinnan poliisille(parin viikon päästä), joka sanoi että kyseisessä paikassa on kesän aikana tehty 20-30 vastaavaa tapausta, joista on ilmoitus tehty heille. Eräässä helsingin poliisitalossa oli tehty samasta puljusta 6 ilmoitusta. Jouduin tekeen suomessakin pankkia varten asiasta ilmoituksen. Päälle tulee sitte muitten suomalaisten poliisiasemien vastaanottamat tapaukset. Eikä Suomi oo ainut maa. joka lähettelee tämän asian tiimoilta lappusia tallinnaan.

        Jos asuisin helsingissä, niin olis kyllä suuri houkutus käydä kyseisessä paikassa jäynää tekemässä. Netistä kyllä löytyy ohjeita:)

        Sen oon täällä huomannut, että maailma on täynnä ihmisiä, jotka olettaa kaikkien huijattujen olevan tyhmiä ja itsensä liian känniin juoneita(0,5promllea ja tyrmäystipat), jotka joutuvat huijatuksi. Itse en ollut vastaavasta ilmiöstä koskaan kuullutkaan, ennen kuin jouduin huijatuksi. Reissu olikin ensimmäinen reissuni Tallinnaan, joten paikallista "genreä" en niin sanotusti tuntenut. Tämän suuren viisauden tietävänä voin kuitenkin sanoa, etten koe olevani yhtään viisaampi kuin aikaisemminkaan. Ainoastaan varovaisempi.

        Niin kerroin tuossa jo hiukan tipoista joita lasiini sujautettiin. tämähän ei tietenkään pidä paikkaansa, koska minulla ei ole asiasta lääkärin todistusta. Olen kuitenkin onnekas, sillä join viimeisen drinkkini vain puolilleen, koska totesin olevani jo siinä kunnossa, ettei enempää tarttis.


      • -inkA
        Huijattu kirjoitti:

        Itsellä neljä paukkua tuli maksamaan yli 900€. Kuitissa lukee disco baar tallinn. Paikkana ei ollut Sauna 1 kadun varressa sijaitsevat huijausmestat vaan parin kolmen kilsan päässä vanhasta kaupungista oleva pikkumesta. Tein asiasta ilmoituksen tallinnan poliisille(parin viikon päästä), joka sanoi että kyseisessä paikassa on kesän aikana tehty 20-30 vastaavaa tapausta, joista on ilmoitus tehty heille. Eräässä helsingin poliisitalossa oli tehty samasta puljusta 6 ilmoitusta. Jouduin tekeen suomessakin pankkia varten asiasta ilmoituksen. Päälle tulee sitte muitten suomalaisten poliisiasemien vastaanottamat tapaukset. Eikä Suomi oo ainut maa. joka lähettelee tämän asian tiimoilta lappusia tallinnaan.

        Jos asuisin helsingissä, niin olis kyllä suuri houkutus käydä kyseisessä paikassa jäynää tekemässä. Netistä kyllä löytyy ohjeita:)

        Sen oon täällä huomannut, että maailma on täynnä ihmisiä, jotka olettaa kaikkien huijattujen olevan tyhmiä ja itsensä liian känniin juoneita(0,5promllea ja tyrmäystipat), jotka joutuvat huijatuksi. Itse en ollut vastaavasta ilmiöstä koskaan kuullutkaan, ennen kuin jouduin huijatuksi. Reissu olikin ensimmäinen reissuni Tallinnaan, joten paikallista "genreä" en niin sanotusti tuntenut. Tämän suuren viisauden tietävänä voin kuitenkin sanoa, etten koe olevani yhtään viisaampi kuin aikaisemminkaan. Ainoastaan varovaisempi.

        Niin kerroin tuossa jo hiukan tipoista joita lasiini sujautettiin. tämähän ei tietenkään pidä paikkaansa, koska minulla ei ole asiasta lääkärin todistusta. Olen kuitenkin onnekas, sillä join viimeisen drinkkini vain puolilleen, koska totesin olevani jo siinä kunnossa, ettei enempää tarttis.

        kiva kun kerrot asiallisesti varoittavan esimerkin, tässä tulee fiilis, että uskaltaako tavan immeinen enää mihinkään baariin tallinnassa?


      • Turismo
        Joku muu kirjoitti:

        Terve
        Mites hoidit asian , minulla kävi samoin.Lasku 4 paukusta tuli maksamaan 1980 € kun en katsonut summaa tarkkaan.Visa laskussa tuli asia ilmi.Huijari porukkaa kaikki tyyni. Ps:Sama baari minullakin.

        Iso lasku
        Terve
        Mites hoidit asian , minulla kävi samoin.Lasku 4 paukusta tuli maksamaan 1980 € kun en katsonut summaa tarkkaan.Visa laskussa tuli asia ilmi.Huijari porukkaa kaikki tyyni. Ps:Sama baari minullakin.

        Toihan on ihan yleistä... eri hinnat ja eri hinnat jos tarjoatte paikalliselle..
        Joka paikassahan lukee että älä tarjoa kenellekkään ja baareissa maksa aina käteisellä.. Toi teille käynyt on ihan normi juttu helposti höynäytettäville..
        Itselle ei käynyt eikä käy koska luen paikoista ja otan asioista selvää ennen niihin menoa. Kortiakaan ei tule antaa minnekkään tiskin taakse vaan näkyvillä kaupoissa. taksit ym. tulee aina maksaa käteisellä jota saa ihan joka baltian maassa automaatista normaalisti, vieläpä ilman lisämaksuja.. danske bank, nordea, swedbank jne


      • koti hiiri
        -inkA kirjoitti:

        kiva kun kerrot asiallisesti varoittavan esimerkin, tässä tulee fiilis, että uskaltaako tavan immeinen enää mihinkään baariin tallinnassa?

        Haetaan vain selvänä juomat kotiin ei tule ongelmia ollenkaan.


      • diibadaabadii
        Rahikaisen kaveri kirjoitti:

        Jep !

        Sama vika rahikaisella. Maksoin tosin kortilla kahdelle kaverille kierrokset Disco Bar, Sauna 1, Tallin. Baarimikko lisäsi nollan kolmen viimeisen kertalaskun perään, niin 350€ muuttui nopeasti 3 500€. Joten arvokasta se on baarissakäynti sielläkin, jos ei ole tarkkana.

        A) joka puolella varotellaan että kun käyt baarissa maksa käteisellä
        B) älä koskaan osta muille kun omalle porukalle


    • faerieeee

      Kyseessä on varmasti ollut täysin inhimillinen erehdys eikä tahallinen teko. Mitä ne kassaneidit yleensäkään hyötyisivät siitä, että antaisivat liian vähän takaisin? -Motiivia ei kyllä oikein löydy.

      Mitä jos kotipaikkakunnan S-Marketissa ensimmäistä päivää työskentelevä kassaneiti antaisi sulle liian vähän rahaa takaisin? Tulisitko kirjoittamaan Seinäjoki -palstalle "VAROKAA S-MARKETTIA!" ja haukkumaan seinäjokelaiset epärehelliseksi?

      • jabbadabbaduubiduu

        ja täällä ei kukaan hyödy myöskään liiasta rahasta kassasta.
        Voin kertoa että kaupassa ei itse lasketa enää noita rahoja vaan erillinen yhtiö sen tekee koneellisesti.
        Liiallisesta kassaerosta puoleen ja toiseen ei ole muuta kuin haittaa.
        Jos menee muutaman euron ylitte tai alitte tulee tutkinta ja jos käy usein niin huomautus = liian monta huomautusta = potkut eli kukaan ei Suomessa tee todellakaan tahalteen. Samoin ei myöskään muualla.
        Olen käynyt kymmeniä kertoja Baltiassa ym
        ja kertaakaan ei ole käynyt.
        Pikemminkin juoksivat vielä Riiassa perään kun maksoimme 1,5 latia vahingossa liikaa.... joten se siitä!!! :)


    • Olli Molo

      Menin suoraan juosten kassojen läpi. Eivät huijanneet rahojani.

    • Anonyymi

      Pitää olla melko pölvästi jos tarjoaa vielä Virossa kruunuja maksuvälineenä.

      • Anonyymi

        Kruunu ja rubla on käypää valuuttaa Virossa.


      • Anonyymi

        Edellinen kommentti onkin 11 vuoden takaa.


    • Anonyymi

      En saanut rimistä juoksukaljaa, turvamiehet pani rautoihin🦾

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      147
      10762
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3053
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      207
      2871
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2147
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1888
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1719
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1666
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1607
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1553
    10. 83
      1516
    Aihe