Olen kauhuissani

Voisiko joku saman kokenut kertoa kuinka on mahdollista ? Minulle tehdään rintojen poisto, paikallispuudutuksella.
Papereissa lukee amputaatio. Minut on nukutettu useasti ja ne leikkaukset (selkäydinkanavan avausleikkaus x3)on kestäneet jokainen 10 tuntia - lukee papereissa. Nytkin haluaisin nukutuksen, eivät pahukset suostu.
Olen pyytänyt yläkerrasta apua jospa mieli muuttuisi. Sillä vilkas meilikuvitukseni laittaa kauhukuvat liikkeelle.
Eihän me sentään eläimiä olla. vai mitä.
Mitään ongelmia ei edellisissä nukutuksissa ole ollut.

17

885

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • leikkaava lääkäri

vastannut kun olet kysynyt asiaa`? Miksi ei narkoosia? Oletko saanut samanaikaisesti molempiin rintoihin tuumorin?

• Vastaus oli-> Jos jään kiinni hengityskoneeseen. Ei parempaa perustelua, vaikka kuinka jankkasin.
        Minulle on tehty useita ja tunteja kestäviä leikkauksia ilman riskiä.
        Olen pyytänyt myös leikkaussali paperit.
        Tietty olen tuhtia tekoa, mutta se ei ole ollut ennekään este.

• hengityskoneeseen???
        maagikko kirjoitti:

Vastaus oli-> Jos jään kiinni hengityskoneeseen. Ei parempaa perustelua, vaikka kuinka jankkasin.

Onhan sinulla sitten joku sairaus tms, jos ei narkoosia anneta, sentään rintojen poistosta kyse.

• hengityskoneeseen??? kirjoitti:

Onhan sinulla sitten joku sairaus tms, jos ei narkoosia anneta, sentään rintojen poistosta kyse.

Mitään sairautta ei ole todettu. Kaikki veriarvot, verenpaine, verensokeri ym on hyviä.
        Ainoa haitta se että olen invalidisoitunut, eikä se ole sairaus.
        Molempien pidätyskyky ja jalkojen käyttö menetetty leikkausten seurauksena.

• Leikkaukseen meniä...
        maagikko kirjoitti:

Mitään sairautta ei ole todettu. Kaikki veriarvot, verenpaine, verensokeri ym on hyviä.

Minulle tehdään onnettomuudessa saamani ruman arven siistimisleikkaus,minulle yrittettiin tyrkyttää paikallispuudutetta mutta vaadin nukutuksen tilalle,sain sen vaatimalla.
        Soitat ja sanot että et suotu puudutukseen,sillon vaihtavan sen nukutukseen.
        Minulle ainakin olisi mahdotonta leikata ilman nukutusta sillä vammani on naamassa ja en halua olla hereillä sen aikana aitio paikalta sitä katsomassa.

• itsellesi ane...
        maagikko kirjoitti:

Vastaus oli-> Jos jään kiinni hengityskoneeseen. Ei parempaa perustelua, vaikka kuinka jankkasin.

Eli koita saada itsellesi anestesiakaavake ja ihminen, joka osaa sen tulkita. Syy nukuttamattomuuteen löytyy todennäköisesti sieltä.

• okkigaam
        itsellesi ane... kirjoitti:

Eli koita saada itsellesi anestesiakaavake ja ihminen, joka osaa sen tulkita. Syy nukuttamattomuuteen löytyy todennäköisesti sieltä.

Onko se sama kuin leikkaussali kertomus. Sellainen minulla on siis virallista nimeä en muista mutta siinä kerrotaan mitä leikkausalissa on tapahtunut.
        Ei mitään poikkeavaa.
        Pelkään että jos vaadin nukutusta he kieltäytyvät leikkaamasta, tämä leikkaus on minulle elintärkeä.

Sanotaan että kateus täytyy ansaita- olen tullut kateeliseksi ja katkeraksi, itken helposti kun kaikki tökkii.
        Sekin etten pääse täältä ihmisten ilmoile. mehän ollaan sosiaaisia ja laumaeläimiä.
        Olen jopa kääntynyt tuonne yläkerran puoleen tässä

• okkigaam kirjoitti:

Onko se sama kuin leikkaussali kertomus. Sellainen minulla on siis virallista nimeä en muista mutta siinä kerrotaan mitä leikkausalissa on tapahtunut.
        Ei mitään poikkeavaa.
        Pelkään että jos vaadin nukutusta he kieltäytyvät leikkaamasta, tämä leikkaus on minulle elintärkeä.

Sanotaan että kateus täytyy ansaita- olen tullut kateeliseksi ja katkeraksi, itken helposti kun kaikki tökkii.
        Sekin etten pääse täältä ihmisten ilmoile. mehän ollaan sosiaaisia ja laumaeläimiä.
        Olen jopa kääntynyt tuonne yläkerran puoleen tässä

3/9 Minulle luvattiin se paikallispuudutus, esilääkityksineen.
        Kun leikkaus alkoi sanoin: Eihän se puutunut johon lääkäri: Ei niin, Minä leikkaan niin nopeasti. Kerkesin lähettää ylös hätä rukouksen: Antakaa mun pyörtyä. En pyörtynyt. leikkaus kesti n 10 - 15 sek. Jonka jälkeen ompeleet.
        En saanut esilääkitystä, en muuta kuin nestettä ja antibioottia jälkeenpäin suoneen.
        Olin ainoa liikuntarajoitteinen huoneessa, minut laitettiin veskiin, kävin. Ne joille oli tehty sama nukutuksessa saivat olla vuoteessa ja alusastia tuotiin
        4/9 Lääkäri sanoi että minut kotiutetaan 10/9 Kuitenkin 5/9 Hoitaja tuli kertomaan että kotiin ja kiireesti. Kieltäydyin lähtemästä. Mutta alkoi pakkaamaan vaatteitani ja pukemaan minua, kertoi ambulanssin olevan tulossa. Ilmoitin hänelle että jättää minut heitteille, sekä sen mitä lääkäri sanoi.
        En sanut lääkäriin yhteyttä.
        7/9 palasin ensiapuun. Rinnanpaikat märki, niissä oli kuoliota jota raaputeltiin. Kuume nousi. haavat putsattiin ja kotiin.
        Sain kehoituksen mennä ter.kesk. terv.hoitajalle. Ei ollut aikoja. Takaisin töölöön ensiapuun. Nyt uudestaan putsattiin haavat, järjestivät kotisairaanhoidon joka käy ma,ke, pe.
        Haavat ei umpeudu, vuotavat verta ja nestettä. Kipuja on - tuli antibiootti ihottuma rinnalle.
        Olen yksin ja onneton... Kun kirjoitin s-postina miten minulle kävi, sain kyllä ymmärrystä ja myötätuntoa auttaja enkelten apua.
        Kukaan en edes minä voinut kuvitella minkälaisen kohtelun sain os.3 - tämä lisää sitä tietoa ja katkeruutta joka kiteytyy seuraavaan. Kunhan tästä toivun, teen kantelun osaston hoitajien käytöksestä kohtaani. Eikä se lääkärikään ihan puhtain paperein pääse.

• kohtelua!
        maagikko kirjoitti:

Kun leikkaus alkoi sanoin: Eihän se puutunut johon lääkäri: Ei niin, Minä leikkaan niin nopeasti. Kerkesin lähettää ylös hätä rukouksen: Antakaa mun pyörtyä. En pyörtynyt. leikkaus kesti n 10 - 15 sek. Jonka jälkeen ompeleet.
        En saanut esilääkitystä, en muuta kuin nestettä ja antibioottia jälkeenpäin suoneen.
        Olin ainoa liikuntarajoitteinen huoneessa, minut laitettiin veskiin, kävin. Ne joille oli tehty sama nukutuksessa saivat olla vuoteessa ja alusastia tuotiin
        4/9 Lääkäri sanoi että minut kotiutetaan 10/9 Kuitenkin 5/9 Hoitaja tuli kertomaan että kotiin ja kiireesti. Kieltäydyin lähtemästä. Mutta alkoi pakkaamaan vaatteitani ja pukemaan minua, kertoi ambulanssin olevan tulossa. Ilmoitin hänelle että jättää minut heitteille, sekä sen mitä lääkäri sanoi.
        7/9 palasin ensiapuun. Rinnanpaikat märki, niissä oli kuoliota jota raaputeltiin. Kuume nousi. haavat putsattiin ja kotiin.
        Sain kehoituksen mennä ter.kesk. terv.hoitajalle. Ei ollut aikoja. Takaisin töölöön ensiapuun. Nyt uudestaan putsattiin haavat, järjestivät kotisairaanhoidon joka käy ma,ke, pe.
        Haavat ei umpeudu, vuotavat verta ja nestettä. Kipuja on - tuli antibiootti ihottuma rinnalle.
        Olen yksin ja onneton... Kun kirjoitin s-postina miten minulle kävi, sain kyllä ymmärrystä ja myötätuntoa auttaja enkelten apua.
        Kukaan en edes minä voinut kuvitella minkälaisen kohtelun sain os.3 - tämä lisää sitä tietoa ja katkeruutta joka kiteytyy seuraavaan. Kunhan tästä toivun, teen kantelun osaston hoitajien käytöksestä kohtaani. Eikä se lääkärikään ihan puhtain paperein pääse.

Minä sain reilu pari vuotta sitten Töölön osasto kolmosella todella hyvää hoitoa ja kun lääkäri esitti kotiutusta, totesin että olen ehkä vielä liian heikko ja kotiin saan apua vasta vuorokautta myöhemmin. Minut kotiutettiin sitten vuorokautta myöhemmin ja paraninkin hyvin. Naapurisängyssä oli samaan aikaan toinen potilas joka riiteli koko ajan hoitajien kanssa ja huomasi kuinka hoitajatkin suhtautuivat häneen nuivasti (samat hoitajat olivat minulle hyvin kilttejä).

Huonosta kohtelusta on syytä tehdä valitus potilasasiamiehelle. Eihän siitä paljoakaan itse hyödy, mutta ehkäpä seuraava samanlainen potilas saa parempaa hoitoa ja väärin toiminut lääkäri/hoitaja saa moitteet.

• Ei täsmää
        maagikko kirjoitti:

"Minulle tehdään rintojen poisto, paikallispuudutuksella."

"leikkaus kesti n 10 - 15 sek. Jonka jälkeen ompeleet."

Eli rinnat (molemmat?) pois 10-15 sekunnissa?
        Sairaan nopee kirurgi...

• Kummallista?
        maagikko kirjoitti:

>>Tosi nopea leikkaus 10-15 sek. Mulla menis aikaa muutama tunti, on niin paljon painoa noissa.

• Outoa!
        maagikko kirjoitti:

>>Jos olet muuten terve, niin miksi ne sitten poistetaan? Joku mättää nyt!

• Kummallista? kirjoitti:

>>Tosi nopea leikkaus 10-15 sek. Mulla menis aikaa muutama tunti, on niin paljon painoa noissa.

Olin eilen jälkitarkastuksessa.
        haavat ei parane uusi aika 2vk päähän. Kaikki kehuu sitä lääkäriä hyväksi, niin minäkin sanon, nopeutensa puolesta. Tää on ihan totta. Nyt plk lääkäri ihmetteli miksi paikallispuudutuksella, se on kuulema harvinaista.
        Silloin kun minut vietiin leikkaussaliin kysyi joku? tarvitaanko veripussia. Johon lääkäri: Ei minä leikkaan ilman roiskeita. Kun kuikuilin ympärilleni niin en nähnyt veriläikkiä.
        Oletteko nähneet lihanleikkajia työssään, samalla vauhdilla ne tekee.
        Se ompeleminen ja nännien kiinnittäminen vei kyllä aikaa. Lupasivat vielä että jos nännit ei kiinnity voin saada tatuoidut. No aika näyttää. Näin kauan on aikaa kulunut ja vielä vaan kotisairaan hoito käy, suunnitelmien mukaan ehkä kk verran.

• haagendaaz
        maagikko kirjoitti:

haavat ei parane uusi aika 2vk päähän. Kaikki kehuu sitä lääkäriä hyväksi, niin minäkin sanon, nopeutensa puolesta. Tää on ihan totta. Nyt plk lääkäri ihmetteli miksi paikallispuudutuksella, se on kuulema harvinaista.
        Silloin kun minut vietiin leikkaussaliin kysyi joku? tarvitaanko veripussia. Johon lääkäri: Ei minä leikkaan ilman roiskeita. Kun kuikuilin ympärilleni niin en nähnyt veriläikkiä.
        Se ompeleminen ja nännien kiinnittäminen vei kyllä aikaa. Lupasivat vielä että jos nännit ei kiinnity voin saada tatuoidut. No aika näyttää. Näin kauan on aikaa kulunut ja vielä vaan kotisairaan hoito käy, suunnitelmien mukaan ehkä kk verran.

Tarinasi on sen verran outo että tulkitsen sen trolliksi
        Kenenkään tissejä ei poisteta neljäsosa-minuutissa paitsi ehkä moottorisahalla

• tarkkaavaisuutta
        Outoa! kirjoitti:

>>Jos olet muuten terve, niin miksi ne sitten poistetaan? Joku mättää nyt!

Hänhän kertoi, että niissä on tuumori.

• täälläkin
        maagikko kirjoitti:

Olen ollut lukemattomissa leikkauksissa, pätkän matkaa nelättäkymmentä leikkuskertaa käydään, ja kaksi uutta leikkausta on nyt tulollaan ja viidestä olen kieltäytynyt.

On sekä paikallispuudutuksessa että nukutuksessa tehtyjä. Ehkä noin puolet ja puolet.
        Nukutuksesta voisin sanoa, että sekin voi mennä pieleen. Minä nimittäin en nukkunutkaan, vaan olin hereillä, mutta kun nielu on täynnä letkuja, ja lamaannutettu lääkkeillä, ei pysty mitenkään vielä ilmaisemaankaan itseään, että sattuu juamalttomasti.

Eivät olleet laittaneet paikallisesti riittävän paljon puudutusainetta poistettavaan rintaan. Olo oli kuin palavassa helvetin tulessa, kuin rikkihappoa olisi kaadettu rinnalle. Koko ajan tunsin, missä veitsi liikkui ja milloin poltetaan verisuonia ja milloin ommellaan. Se oli kauhujen leikkaus.

• tuntuu...
        maagikko kirjoitti:

tuollainen kertomus! Jo lääkärin kävely potilaan toiselle puolelle vie oman aikansa, ei siinä ole jäänyt leikkausaikaa kuin joku sekunti. Olisikohan sittenkin ajantaju hävinnyt? Eihän pätevä lääkäri uskalla tehdä tuollaisella nopeudella noin isoa leikkausta. Siellähän alkaa vuotamaan kymmeniä verisuonia valtoimenaan. Eihän niitä ehdi polttamaan tai sitomaan kiinni.

Olin keväällä polven tähystysleikkauksessa ja leikkaus tehtiin täysin hereillä spinaalipuudutuksessa. Esilääkitys vaikutti ilmeisesti jonkin verran (vaikka pystyinkin kävelemään hyvin juuri ennen leikkausta) koska ajantaju katosi osittain. Vaikka näin kellon leikkaussalin seinällä, ei jäänyt mitään mielikuvaa kauanko leikkaus kesti. Muutkin havainnot ovat hieman hämärät.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kansalla on oikeus tietää miksi persut pettävät

Koko kulunut hallituskausi on kysytty persuilta, minkä vuoksi he ovat pettäneet käytännössä jokaisen vaalilupauksen, ain
      Maailman menoa
      68
      7594
    2. Venäjän armeijan evp-upseeri: Armeija surkeassa tilassa, jonka läpäisee kaiken kattava

valehtelu. Venäläiset alkaneet pohtia julkisesti maan todellisia tappioita. Z-bloggari ja 3. luokan kapteeni (evp.) Mak
      Maailman menoa
      125
      3022
    3. Minkälaisen viestin

Laittaisit ikävöinnin kohteelle, jos rohkenisit?
      Ikävä
      153
      1864
    4. Kansalla on oikeus tietää mikä on SDP:n talousohjelma jolla maan talous

saadaan nousuun? Miksi puolue piilottelee sitä, vai eikö sitä ole? Tähän asti olemme vaan saaneet kuulla hallituksen ha
      Maailman menoa
      67
      1704
    5. Ammattiliitto 900 euroa/vuosi - Työttömyyskassa 72 euroa/vuosi

Ammattiliitosta eroamalla voi säästää jopa 800 euroa vuodessa. Mitä enemmän tienaat, sitä enemmän maksat liitolle. Esim
      Maailman menoa
      124
      1536
    6. Miten voit olla niin tyhmä

että et tajunnut että sua vedätettiin? Tietäisitpä miten hyvät naurut on saatu. Naiselle
      Tunteet
      172
      1482
    7. Missä vaiheessa

Päätit irl luovuttaa minun suhteeni?
      Ikävä
      132
      1202
    8. Millaisena uskot

Kaivattusi kokevan tunteensa?
      Ikävä
      78
      879
    9. Kyriake=Kirkko

Kirkko, Kyriake Kirkko-sana tulee kreikankielen sanasta Kyriake=Herran omat, Kristuksen omaksi kastettujen suuri joukko
      Kaste
      48
      822
    10. Mitä haluat eniten

Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      53
      784
    Aihe