Tietääkö kukaan onko tuollainen mistään kotoisin, vai olisiko samaan hintaan parempiakin vaihtoehtoja. iPod telakka olisi hyvä olla.
JVC MX-KC68 -hifisarja
23
2382
Vastaukset
- hifisarjan ostaja
http://www.jvc.fi/tuote?kategoria=10500.1000&id=2158452
Tuolla paremmin tietoa. - muovileluilla
Jos olet joku 16 wee teiniksi joka kuuntelee dj tiestoa aamusta iltaan niin sitten tuollainen kiva futuristisen näköinen muovilelu saattaa ajaa tehtävänsä, mutta jos tarkoitus on musiikista nauttiminen niin unohda kaikki yhdistelmärojut
- Kokemusta on
Muovileluilla? Puhut varmaan kokemuksesta? Miksei voi vain olla vastaamatta, jos ei asioista tiedä yhtään mitään.
JVC:n sarja riittää todella pitkälle musiikin suhteen.
Laitteessa on 400W (rms) kokonaisteho, joka on aika vakuuttavaa sterosarjalta ja kun vielä on erillinen subwoofer joka tuottaa 180W tehon niin pitäisi riittää pojalle bassot niin n "10 wee teinix dj testo" -musiikkiin kuin ihan perus pop, heavy, rock yms. kuunteluun. Bassohan se yleensä ratkaisee, mutta sen täytyy olla puhdas ja selkeä. Hyvin säädettävissä ja tietysti elementin pitää olla täydellisesti mitoitetussa laatikossa (hups, JVC taitaa nämäkin perusteet täyttää).
Varsinaisen kokonaisuuden tekevät sitten vielä erilliset 2kpl 110W etukaiuttimet. Sanon, että tuolla ~250€ hintaan et parempaa hifisarjaa saa ja tietysti tämänkin voin perustella. Jos aikoo ostaa ihan erilliset kaiuttimet, subwooferin ja vielä siihen vahvistimen niin hinta pomppaa varmasti ~500€ (huom. jos valitaan kohtuullisen hintaiset ja tasokkaat vermeet). En usko, että kukaan(?) huomaa näiden "muovilelujen" ja "oikeiden" hifilaitteiden eron. Sitä paitsi, minun vanhoilla Philipsin stereoilla saan irti tarpeeksi hyvän äänen ja kun siihen pystyy vielä yhdistämään erillisen vahvistimen toiset kaiuttimet (esimerkiksi kotiteatterisarjan: eli vaikka 5.1, joka sisältää siis keksiäänen, etu- ja takaäänet ja tietysti subwooferin). Huhhhuh.
Näissä kohtuullisen hintaisissa vahvistimissa harvemmin on iPod -telakkaa, ohjelmoitavaa ajastinta, USB hostia yms. Tietty saahan näihinkin liitettyä lisää kaiuttimia, mutta edelleen "No money, No funny"!
Kiitos! - soundiratkasee
Kokemusta on kirjoitti:
Muovileluilla? Puhut varmaan kokemuksesta? Miksei voi vain olla vastaamatta, jos ei asioista tiedä yhtään mitään.
Laitteessa on 400W (rms) kokonaisteho, joka on aika vakuuttavaa sterosarjalta ja kun vielä on erillinen subwoofer joka tuottaa 180W tehon niin pitäisi riittää pojalle bassot niin n "10 wee teinix dj testo" -musiikkiin kuin ihan perus pop, heavy, rock yms. kuunteluun. Bassohan se yleensä ratkaisee, mutta sen täytyy olla puhdas ja selkeä. Hyvin säädettävissä ja tietysti elementin pitää olla täydellisesti mitoitetussa laatikossa (hups, JVC taitaa nämäkin perusteet täyttää).
Varsinaisen kokonaisuuden tekevät sitten vielä erilliset 2kpl 110W etukaiuttimet. Sanon, että tuolla ~250€ hintaan et parempaa hifisarjaa saa ja tietysti tämänkin voin perustella. Jos aikoo ostaa ihan erilliset kaiuttimet, subwooferin ja vielä siihen vahvistimen niin hinta pomppaa varmasti ~500€ (huom. jos valitaan kohtuullisen hintaiset ja tasokkaat vermeet). En usko, että kukaan(?) huomaa näiden "muovilelujen" ja "oikeiden" hifilaitteiden eron. Sitä paitsi, minun vanhoilla Philipsin stereoilla saan irti tarpeeksi hyvän äänen ja kun siihen pystyy vielä yhdistämään erillisen vahvistimen toiset kaiuttimet (esimerkiksi kotiteatterisarjan: eli vaikka 5.1, joka sisältää siis keksiäänen, etu- ja takaäänet ja tietysti subwooferin). Huhhhuh.
Näissä kohtuullisen hintaisissa vahvistimissa harvemmin on iPod -telakkaa, ohjelmoitavaa ajastinta, USB hostia yms. Tietty saahan näihinkin liitettyä lisää kaiuttimia, mutta edelleen "No money, No funny"!
Kiitos!Voi kuule, jos sinä et huomaa eroa tuollaisten halpisten ja parempien stereoiden välillä, niin älä ihmeessä osta hyviä kamoja. Epäilen kuitenkin, että kun käyt kuuntelemassa kunnollisia kajareita ja vahvistinta, niin yllätyt kuinka hyvä niiden ääni on.
Melkein kaikki kuulevat eron varmasti. Yleensä muovitötteröiden puolesta puhujat eivät tiedä paremmasta ja ovat tyytyväisiä. Ei siinä mitään, rahaa säästyy. - arvaas kuka
Kokemusta on kirjoitti:
Kiitos!"Varsinaisen kokonaisuuden tekevät sitten vielä erilliset 2kpl 110W etukaiuttimet."
Provohan sinä olet (tai laitteen myyjä/maahantuoja), mutta siltä varalta että et ole: tuo lauseesi kertoo sinusta, että et ymmärrä hifiasioista yhtään mitään.
Tuo muovikuori lupaa 400 wattia RMS. Mikä on laitteen takana lukeva liitäntäteho? Siis se, mitä laite ottaa sähköverkosta tehoa? Laitteessa lukee käyttöjännite, sen taajuus ja ottoteho. Mikä se on? Jos se ei ole reilusti yli 400 wattia, homma haisee.
"Bassohan se yleensä ratkaisee, mutta sen täytyy olla puhdas ja selkeä."
Totta. Miksi siis ostaa stereosarja?
250€ riittää perushyvään kaksitiejalustakaiutinpariin. - heh heh
arvaas kuka kirjoitti:
"Varsinaisen kokonaisuuden tekevät sitten vielä erilliset 2kpl 110W etukaiuttimet."
Provohan sinä olet (tai laitteen myyjä/maahantuoja), mutta siltä varalta että et ole: tuo lauseesi kertoo sinusta, että et ymmärrä hifiasioista yhtään mitään.
Tuo muovikuori lupaa 400 wattia RMS. Mikä on laitteen takana lukeva liitäntäteho? Siis se, mitä laite ottaa sähköverkosta tehoa? Laitteessa lukee käyttöjännite, sen taajuus ja ottoteho. Mikä se on? Jos se ei ole reilusti yli 400 wattia, homma haisee.
"Bassohan se yleensä ratkaisee, mutta sen täytyy olla puhdas ja selkeä."
Totta. Miksi siis ostaa stereosarja?
250€ riittää perushyvään kaksitiejalustakaiutinpariin.Laitteen käyttöoppaan mukaan tehonkulutus on 95W. Aika peli se on, kun 95W käyttää ja 400W antaa kaiuttimille.
- arvaas kuka
heh heh kirjoitti:
Laitteen käyttöoppaan mukaan tehonkulutus on 95W. Aika peli se on, kun 95W käyttää ja 400W antaa kaiuttimille.
Tuo 400 wattia onnistuisi vielä huipputehona suurikapasitanssisten kondensaattorien turvin, mutta nyt joudumme kyllä toteamaan, ettei sitä ikiliikkujaa vieläkään keksitty.
- j.h.h
soitin on todella hyvä..mullekin kyseinen soitin oli todella yllätys.mölyä ja painetta lähtee niin paljo et varmaan saa häädön jos haluaa vuokra-asunnostaan jos sellasessa asuu.
minulla olisi melkein uusi kyseinen soitin myytävänä jos kiinnostaa ja vuoden takuu..soittele 0466114856
t.janne - Hifiä10v
Itse olen vuosien varrella oppinut, ettei noista valmissarjoista ole kuin hiljaisen taustamusiikin
soittamiseen, jos siihenkään. Ainoa kunnollinen stereosarja mitä itse olen kuullut niin oli
Yamahan pianocraft. Mallimerkintää en nyt muista, mutta siinä oli kunnolliset kaiuttimetkin mukana.
Tässä yksi vaihtoehto laadukas: http://www.netanttila.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?productId=475090&storeId=1444&catalogId=1444&shopId=10001&com...- Arghuh
Itse olen kuullut mm. 2000€ Jamo setin soundin, jotka olivat kytkettynä Yamahan RX-V1900 vahvistimeen. Jyhkeät ja mukavan 7.1 äänenhän se sieltä sitten meille tuotti ja elokuvan katsominen oli tietynlainen kokemus. Mutta sitten aletaan miettimään tätä paketin hintaa eli aika tarkasti 3500€ tulee tämä "elämys" maksamaan. Sitten aloimme kuuntelemaan ihan musiikkia näillä seteillä - hurrr, kun koinkin suuren pettymyksen. Leffaa oli mukava katsoa, mutta joko asettelu oli päin mäntyjä tai sitten kuuntelijassa oli vika - musiikki kuulosti typerältä. Mikä pahita, minun muutaman kympin stereot kuulostivat lopulta paremmilta omaan korvaan.
Jos haetaan stereoita, niin kyllä käännyn mielummin 250€ maksavaan JVC:n MX-KC68, joka tietysti tuottaa vain sen 2.1 soudin, mutta tarpeeksi laadukkaan äänen muutaman neliön boksiin. Jos ostat 250€ erilliset kaiuttimet, niin eipä ne kuulu vaaditulla tavalla ilman _kunnollista/laadukasta/soundikasta_ vahvistinta, joka sitten sekin maksaa ainakin sen 300€. Ottakaa järki käteen ihmiset! Jotkut eivät halua maksaa maltaita saadakseen pullojenkilinän äänen räjähdyksien taustalle. :) - ...
Arghuh kirjoitti:
Itse olen kuullut mm. 2000€ Jamo setin soundin, jotka olivat kytkettynä Yamahan RX-V1900 vahvistimeen. Jyhkeät ja mukavan 7.1 äänenhän se sieltä sitten meille tuotti ja elokuvan katsominen oli tietynlainen kokemus. Mutta sitten aletaan miettimään tätä paketin hintaa eli aika tarkasti 3500€ tulee tämä "elämys" maksamaan. Sitten aloimme kuuntelemaan ihan musiikkia näillä seteillä - hurrr, kun koinkin suuren pettymyksen. Leffaa oli mukava katsoa, mutta joko asettelu oli päin mäntyjä tai sitten kuuntelijassa oli vika - musiikki kuulosti typerältä. Mikä pahita, minun muutaman kympin stereot kuulostivat lopulta paremmilta omaan korvaan.
Jos haetaan stereoita, niin kyllä käännyn mielummin 250€ maksavaan JVC:n MX-KC68, joka tietysti tuottaa vain sen 2.1 soudin, mutta tarpeeksi laadukkaan äänen muutaman neliön boksiin. Jos ostat 250€ erilliset kaiuttimet, niin eipä ne kuulu vaaditulla tavalla ilman _kunnollista/laadukasta/soundikasta_ vahvistinta, joka sitten sekin maksaa ainakin sen 300€. Ottakaa järki käteen ihmiset! Jotkut eivät halua maksaa maltaita saadakseen pullojenkilinän äänen räjähdyksien taustalle. :)Mitenkäs toi liitäntä puoli? pitäis saaha koneen äänet ja vinyylit soimaa samoist pöntöist... Säästyy siitä muutamasta neliöstä kivasti tilaa. Onnistuuko? Ja minkälaiset piuhat on ite kaijuttimien ja soittimen välil, perinteiset ja jotkut sellaset bnc-liittimen näköset jos niitä kajareita joskus sattuu vaikka vaihtelemaa. kokemus please
- fghjkl
... kirjoitti:
Mitenkäs toi liitäntä puoli? pitäis saaha koneen äänet ja vinyylit soimaa samoist pöntöist... Säästyy siitä muutamasta neliöstä kivasti tilaa. Onnistuuko? Ja minkälaiset piuhat on ite kaijuttimien ja soittimen välil, perinteiset ja jotkut sellaset bnc-liittimen näköset jos niitä kajareita joskus sattuu vaikka vaihtelemaa. kokemus please
Täällä myös harkitaan samaa laitetta! Minkälaisia kokemuksia teillä tuosta sarjasta on? Onko ääni riittävän hyvä/tarkka? Ja onko mitään vikaa ollut?
Minua myös tuo kiinnostaa siksi kun siinä on se ipod-telakka. Näyttää olevan melko vähän noita ipod-telakalla varustettuja stereoita, tai onhan niitä mutta ihan mopoja ne suurin osa näyttää olevan.
Ja tiedän kyllä hyvin tarkalleen mitä äänenlaatu oikeesti on, ja mitä se maksaa. Tällä hetkellä ei ole käytettävissä niin suurta summaa vaikka mielellään laittasinki kerralla hyvät vehkeet.. Jos jollain on heittää jotain vastaavia laitteita niin kertokaa, ja linkittäkää.
Vaatimuksena olis se ipod-telakka ja poweria enemmän kuin 2x5w :D
Olin kyllä itsekkin jo päättänyt että jvc.tä en enää koskaan osta.. Mutta eipä tunnu olevan paljoo vaihtoehtoja noilla kriteereillä! Saa nyt nähä vielä... fghjkl kirjoitti:
Täällä myös harkitaan samaa laitetta! Minkälaisia kokemuksia teillä tuosta sarjasta on? Onko ääni riittävän hyvä/tarkka? Ja onko mitään vikaa ollut?
Minua myös tuo kiinnostaa siksi kun siinä on se ipod-telakka. Näyttää olevan melko vähän noita ipod-telakalla varustettuja stereoita, tai onhan niitä mutta ihan mopoja ne suurin osa näyttää olevan.
Ja tiedän kyllä hyvin tarkalleen mitä äänenlaatu oikeesti on, ja mitä se maksaa. Tällä hetkellä ei ole käytettävissä niin suurta summaa vaikka mielellään laittasinki kerralla hyvät vehkeet.. Jos jollain on heittää jotain vastaavia laitteita niin kertokaa, ja linkittäkää.
Vaatimuksena olis se ipod-telakka ja poweria enemmän kuin 2x5w :D
Olin kyllä itsekkin jo päättänyt että jvc.tä en enää koskaan osta.. Mutta eipä tunnu olevan paljoo vaihtoehtoja noilla kriteereillä! Saa nyt nähä vielä...Itse en näe mitään järkeä ostaa tuollaista JVC:n muovilaatikkosarjaa kun lähes samalla hinnalla saa
Yamahan sarjan ipod-talakalla. Laatu on ihan eri tasoa. Kokemusta itselläni on paristakin Yamahan
stereosarjasta ja noihin muovirumpulasarjoihin en vertaisi samana päivänäkään.
http://www.netanttila.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?productId=475090&storeId=1444&catalogId=1444&shopId=10001&com...- jubaljoo
Mikko__81 kirjoitti:
Itse en näe mitään järkeä ostaa tuollaista JVC:n muovilaatikkosarjaa kun lähes samalla hinnalla saa
Yamahan sarjan ipod-talakalla. Laatu on ihan eri tasoa. Kokemusta itselläni on paristakin Yamahan
stereosarjasta ja noihin muovirumpulasarjoihin en vertaisi samana päivänäkään.
http://www.netanttila.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?productId=475090&storeId=1444&catalogId=1444&shopId=10001&com...tosa jvc on iha helvwtin hyvä äänen laatu ja bassoa löytyy vittu yamaha on kalliinpi ku toi jvc sen saa ny iha norm prismast 220e
- Jvcfani
jubaljoo kirjoitti:
tosa jvc on iha helvwtin hyvä äänen laatu ja bassoa löytyy vittu yamaha on kalliinpi ku toi jvc sen saa ny iha norm prismast 220e
No kertokaas sitten, mikä yamahasta tekisi niin paljon paremman...
Olen 15 vuotias nuori ja kaipaan kunnon bassosäätöjä ja meteliä...
Olisin tällä hetkellä itse jvc kannalla :) - jkdrhiojiortjhpiojhl
Jvcfani kirjoitti:
No kertokaas sitten, mikä yamahasta tekisi niin paljon paremman...
Olen 15 vuotias nuori ja kaipaan kunnon bassosäätöjä ja meteliä...
Olisin tällä hetkellä itse jvc kannalla :)Itse olen ainakin tosi tyytyväinen tähän sarjaan, 2v sitten ostin ja toimii vieläkin ihan moitteettomasti. Omassa huoneessani (12 neliötä) rämisee puolella volumella ikkuna ja ikkunalauta, vessan kaapit tärisee myös ihan saatanasti, ja polkupyöräni nojasi talon ulkoseinää vasten (huoneeni on käytännössä talon nurkassa, seinistä 2 on ulkoseiniä) niin sekin siellä ilosesti pomppi seinää vasten.
Äänenlaadusta sen verran, että se on todella hyvälaatuinen, ja subi soi ihan kiitettävästi, tosin ihan matalien äänien luukutteleminen on syytä unohtaa... Huomaa, että nämä jotka näitä ''muovibokseiksi'' haukkuvat, eivät ole koskaan edes nähneet kyseistä sarjaa. Tähän hintaan et parempaa löydä!!
Monet tuttuni ovat myös dissanneet tätä sarjaa, subihan on 6'', mutta kun olen vähän soittanut sitä niin kyllä on mieli kummasti muuttunut. Pesee nimittäin halvimmat 12'' subitkin, olemme kokeilleet kaverin kanssa!
Suosittelen ehdottomasti ostamaan! - joujou jou
jkdrhiojiortjhpiojhl kirjoitti:
Itse olen ainakin tosi tyytyväinen tähän sarjaan, 2v sitten ostin ja toimii vieläkin ihan moitteettomasti. Omassa huoneessani (12 neliötä) rämisee puolella volumella ikkuna ja ikkunalauta, vessan kaapit tärisee myös ihan saatanasti, ja polkupyöräni nojasi talon ulkoseinää vasten (huoneeni on käytännössä talon nurkassa, seinistä 2 on ulkoseiniä) niin sekin siellä ilosesti pomppi seinää vasten.
Äänenlaadusta sen verran, että se on todella hyvälaatuinen, ja subi soi ihan kiitettävästi, tosin ihan matalien äänien luukutteleminen on syytä unohtaa... Huomaa, että nämä jotka näitä ''muovibokseiksi'' haukkuvat, eivät ole koskaan edes nähneet kyseistä sarjaa. Tähän hintaan et parempaa löydä!!
Monet tuttuni ovat myös dissanneet tätä sarjaa, subihan on 6'', mutta kun olen vähän soittanut sitä niin kyllä on mieli kummasti muuttunut. Pesee nimittäin halvimmat 12'' subitkin, olemme kokeilleet kaverin kanssa!
Suosittelen ehdottomasti ostamaan!Mulla on tommonen samanlainen ja kun olen soittanut sillä metallicaa huoneessani (16m2) ikkunanlautojen lisäksi basson tahtiin on tärähdellyt vesikatto,naapurin autotalli ja kunnan vesitorni. Perjantai iltana paikalla kävi poliisi ja pyysi laittamaan jc:tä hiljemmalle ei saundien eikä ton vesitornin vuoksi vaan kun olkiluoto kolmosta ei ole vielä kytketty verkkoon niin virtaa ei riitä muille käyttäjille....
Oon ollut tosi tyytyväinen................. - Ugrah
joujou jou kirjoitti:
Mulla on tommonen samanlainen ja kun olen soittanut sillä metallicaa huoneessani (16m2) ikkunanlautojen lisäksi basson tahtiin on tärähdellyt vesikatto,naapurin autotalli ja kunnan vesitorni. Perjantai iltana paikalla kävi poliisi ja pyysi laittamaan jc:tä hiljemmalle ei saundien eikä ton vesitornin vuoksi vaan kun olkiluoto kolmosta ei ole vielä kytketty verkkoon niin virtaa ei riitä muille käyttäjille....
Oon ollut tosi tyytyväinen.................Itsellä ollut myös nyt reilun vuoden kyseinen setti huoneessani ja ainoa miinus mitä voin sanoa on todellakin tuo liitäntäpuoli. Edes yhdet RCA:t takana riittäisivät, mutta ei. Audio-in-liitännällä kuitenkin saan äänen tietokoneesta kajareihin ja se riittää tällä hetkellä minulle. Musiikkia tulee kuunneltua paljon ja musatyyli vaihtelee päivän mukaan, mutta JVC:t on hoitanu hommansa asiallisesti. Onhan nuo myös aika näyttävän näköiset! :-)
- Jvc kicks ass
Itselläni ollut kyseinen Jvc reilut vuoden päivät ja tosi tyytyväinen olen ollut. Vaikka bokseista ei kokoa paljoa löydykään niin olin yllättynyt ,kun noin pienistä laatikoista lähtee aivan järjetön mökä. Vielä lisänä on Sound Blasterin laadukas äänikortti niin et parempaa pakettia saa yht hintaan 300 e. 12 neliön kämpässä kyllä seinät tärisee kiitettävästi. Volumeskaala on 30 asti niin kuin yleisesti ja ei pysty enää kuuntelemaan jos käännät lähemmäksi kahtakymmentä ellet jo valmiiksi ole kuuro.
- SAIRAAN HYVÄ!
Oon ollu tyytyväinen tohon ja sain alennkusessa 160e et siihen ku vertaa muita nii kakkoseks muut jäää!.:D Sunbbari tosiaan on siraan hyvä kokoskseen ja painetta lähtee ihan hyvin. Ittellä nyt on Ground Zero nuclear spl 12" 4500w rms ja 9000w huiput on vitun järee ja painetta lähtee vieläkin enemän!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!. mut on tuo sarja ghood suosittelen!!
- SUBBARI??
Eli Jaksaako kyseinen Sarja soittaa 12" subbaria ?, jos vaihtaa ???
itsellä on ollut sellaset käytös noin 3 vuotta ja kuuluu viäki ja ovat kylla hyvät poppi vehkeet suosittelen niitä
- SAMA VAAN
Ei mulla siis oo todellakaan toi GZ subbari noissa kiinni vaan ihan autos erilllisel vahvarilla... :DDD toi jvc juttu tuottaa tehoja jonkun 100w nii ehä mää en laita sitä subbaria siihe kiinni ja viel siihen voi laittaa vaa 8 0hmin subbareita ja toi on 2x1 ohmia :O et taida oikee tietää paljoo subareista ja autosubbari viel:DDDD
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
R.I.P Marko lämsä
Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi624282Vappu terveiset kaivatullesi
otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡1541812Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut
Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html141513Puskaradio huutaa
Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !351278Miksi aina vain seksiä?
Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau1681063- 56914
- 78904
Martinalta vakava ulostulo
Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.167829Hei rakas A,
olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en54811- 39781