Jos käy perheissä tekemässä kotisiivousta niin onko pitkä aika, jos siellä menee esim. 4-4,5 h teidän mielestä? Jos matot ulos, imurointi, pölyjen pyyhintä ja wc:n pesu ja lattioiden pyyhkiminen on työtehtävissä. Nykyajan omakotitalot ovat silti niin isojakin, että niissäkin menee aikaa.
Kotisiivousta
33
5266
Vastaukset
- monestakin asiasta
Mitä hommia on sovittu, kuinka useasti siellä käydään, minkälaisia pintoja, onko lapsia, onko kotieläimiä jne jne.
Mutta kyllä - neljä tuntia on sen verran pitkä aika, että siinä ehtisi tehdä aika paljonkin enemmän kuin luettelit. Itsellä on useampikin monikerroksinen yli sadan neliön omakotitalo ja siivousaika on mitoitettu kolmeksi tunniksi. Hyvin ehtii purkaa sängyt ja pedata, imuroida koko talon, pestä vessat ja kylppärit, pyyhkiä pölyt, ravistella matot, pestä keittiön, ladata astianpesukone, järjestellä eteisen kengät ja muut paikoilleen, koota lasten lelut paikoilleen ja lopulta sitten vielä pyyhkiä lattiat. Eikä tee edes tiukkaa.- hutihuti
Et sitten viitsi siivota kunnolla vaan hätiköiden,sun tapaisten takia kotisiivoojat ovat saaneet mainetta,meinaan huonoa
- nopea!
Siis millä ihmeellä ehdit tehdä kaiken tuon??
Niissä isoissa omakotitaloissa, joissa on useampi kerros ja vähintään 150 neliötä siivottavaksi, en ehdi kolmessa tunnissa puoliakaan noista töistä. Pelkästään huolelliseen imurointiin menee jo puolet ajasta! Loput käytän vessojen pesuun, mattojen tuuletukseen sekä lattioiden että pölyjen pyyhkimiseen.
Taidan olla melko hidas siivooja, mutta koitan tehdä mahdollisimman hyvää jälkeä... Asiakkaat ainakin ovat olleet oikein tyytyväisiä, se on minulle tärkeintä! - niin ensimmäistäkään
nopea! kirjoitti:
Siis millä ihmeellä ehdit tehdä kaiken tuon??
Niissä isoissa omakotitaloissa, joissa on useampi kerros ja vähintään 150 neliötä siivottavaksi, en ehdi kolmessa tunnissa puoliakaan noista töistä. Pelkästään huolelliseen imurointiin menee jo puolet ajasta! Loput käytän vessojen pesuun, mattojen tuuletukseen sekä lattioiden että pölyjen pyyhkimiseen.
Taidan olla melko hidas siivooja, mutta koitan tehdä mahdollisimman hyvää jälkeä... Asiakkaat ainakin ovat olleet oikein tyytyväisiä, se on minulle tärkeintä!vaikka nopea olen -päinvastoin. Jos nyt teen nopeammin kuin muut, niin ehdn imuroida niin listat kuin sängynaluset ja pistokkeiden päälliset - ja vielä pyyhkiäkin ne.Useassa paikassa nostan ruokapöydän tuoli ylös ja pesen jalkojen pohjat. Mopatessa kyllä konttaan ne sängyn ja sohvanaluset. Ihan hyvää jälkeä tulee sopivassa ajassa. Tosin - minulla ei ole taukoja niinminkäänlaisia. Eli tulen paikalle ja todella teen niitä hommia sen kolme tuntia. Kyllä siinä hiki valuu myönnetään. Mutta mulle sopii ja niin asiakkaillekin.
niin ensimmäistäkään kirjoitti:
vaikka nopea olen -päinvastoin. Jos nyt teen nopeammin kuin muut, niin ehdn imuroida niin listat kuin sängynaluset ja pistokkeiden päälliset - ja vielä pyyhkiäkin ne.Useassa paikassa nostan ruokapöydän tuoli ylös ja pesen jalkojen pohjat. Mopatessa kyllä konttaan ne sängyn ja sohvanaluset. Ihan hyvää jälkeä tulee sopivassa ajassa. Tosin - minulla ei ole taukoja niinminkäänlaisia. Eli tulen paikalle ja todella teen niitä hommia sen kolme tuntia. Kyllä siinä hiki valuu myönnetään. Mutta mulle sopii ja niin asiakkaillekin.
Sinulla on varmaan hyvin siisti talo siivottavana, että kerkiät tehdä sen kolmessa tunnissa. Taitaa olla pölyt varmaan pyyhitty jo ennen sinun tuloasi. Itse, kun palkkaan siivoojan niin haluan, että hän tekee niin hyvää jälkeä, ettei yhtään hiekanjyvästä ja pölyjä jää nurkkiin. Laatu on tärkeämpää kuin nopeus.
- ei valituksia
puut kirjoitti:
Sinulla on varmaan hyvin siisti talo siivottavana, että kerkiät tehdä sen kolmessa tunnissa. Taitaa olla pölyt varmaan pyyhitty jo ennen sinun tuloasi. Itse, kun palkkaan siivoojan niin haluan, että hän tekee niin hyvää jälkeä, ettei yhtään hiekanjyvästä ja pölyjä jää nurkkiin. Laatu on tärkeämpää kuin nopeus.
ja toistakymmentä vuotta olen hommia tehnyt samoille asiakkaille, jotka hekin vaihtoivat pois entisiltä koska hinta oli suhteessa tunteihin, joita sitten oli liikaa.
Päinvastoin olen saanut uusia kohteita koko ajan koska jälki on hyvää ja hinta/laatusuhde enemmän kuin paikallaan. Usko nyt vaan, että nopea siivous voi olla hyvää siivousta - kyse on tietotaidosta ja siitä, että siivooja viitsii paneutua hommiinsa. Hidas sivous ei sitten välttämättä olekaan parempaa.
Omakotitalokohteissani on lapsia, koiria, kissoja.. eli kaikenlaista on. Mutta aikuisen oikeasti, kun sen homman osaa niin ei tarvitse tuntitolkulla käyttää aikaa sellaiseen, jonka oikeasti pystyy hoitamaan paljon lyhyemmässä ajassa. Kyllä sinäkin sen tulet hommissasi huomamaan - mutta opettele niin siitä se lähtee. - Maisuli
hutihuti kirjoitti:
Et sitten viitsi siivota kunnolla vaan hätiköiden,sun tapaisten takia kotisiivoojat ovat saaneet mainetta,meinaan huonoa
koti siivouksen aikaan vaikuttavat myös todella paljon talossa käytetyt pintamateriaalit!Joskus voi olla saman neliömäärän kokoisissa taloissa jopa 1.30h:n heitto, riippuen pinnoista ja kalusteista, mattomääräkin vaikuttaa
ei valituksia kirjoitti:
ja toistakymmentä vuotta olen hommia tehnyt samoille asiakkaille, jotka hekin vaihtoivat pois entisiltä koska hinta oli suhteessa tunteihin, joita sitten oli liikaa.
Päinvastoin olen saanut uusia kohteita koko ajan koska jälki on hyvää ja hinta/laatusuhde enemmän kuin paikallaan. Usko nyt vaan, että nopea siivous voi olla hyvää siivousta - kyse on tietotaidosta ja siitä, että siivooja viitsii paneutua hommiinsa. Hidas sivous ei sitten välttämättä olekaan parempaa.
Omakotitalokohteissani on lapsia, koiria, kissoja.. eli kaikenlaista on. Mutta aikuisen oikeasti, kun sen homman osaa niin ei tarvitse tuntitolkulla käyttää aikaa sellaiseen, jonka oikeasti pystyy hoitamaan paljon lyhyemmässä ajassa. Kyllä sinäkin sen tulet hommissasi huomamaan - mutta opettele niin siitä se lähtee.Kiitos kannustuksesta.
- huono liikkumaan
ei valituksia kirjoitti:
Omakotitalokohteissani on lapsia, koiria, kissoja.. eli kaikenlaista on. Mutta aikuisen oikeasti, kun sen homman osaa niin ei tarvitse tuntitolkulla käyttää aikaa sellaiseen, jonka oikeasti pystyy hoitamaan paljon lyhyemmässä ajassa. Kyllä sinäkin sen tulet hommissasi huomamaan - mutta opettele niin siitä se lähtee.Tule minullekin siivoamaan. On n. kolme kertaa pienempi alue, varmasti selviäisit 1 tunnilla.
- Saga.
Meillä siivooja on neljä tuntia joka toinen viikko. Asunto kerrostalossa, n. 70 m2. Työtehtäviin kuuluu sängyn sijaus, pölyjen pyyhintä, imurointi, lattioiden pyyhkiminen, WC:n pesu (sisältää kylpyammeen puhdistuksen), keittiön siistiminen (aamiaistiskit, pintojen pyyhkiminen, lieden pesu) sekä noin 5-6 paidan silittäminen.
En usko että mitenkään paljon laiskottelee, eiköhän noissa vierähdä hyvinkin neljä tuntia.- siivooja19
Mulla on yli 2000 neliötä toimisto-ja tuotantotilaa vessoinen ja ruokahuoneineen ja neukkareineen ( siis toimistohuoneitakin yli 30) ja aikaa on se kolme tuntia. Eli tyhjennän roskat, kerään astiat ja tiskaan ne ja laitan paikoilleen, pesen vessat ( niitä on kaikenkaikkiaan 5 joista osa isoja joissa suihkut), pyyhin pölyt ja moppaan aina vielä lattiat. Ja hyvin ehtii. Johan tuollainen 70 neliön asunto menisi kevyesti silityksineen alta kahden tunnin...Kyllä kotisiivoojat on merkillistä porukkaa..ei ehdi vaikka ehtisi.
- gpfo
siivooja19 kirjoitti:
Mulla on yli 2000 neliötä toimisto-ja tuotantotilaa vessoinen ja ruokahuoneineen ja neukkareineen ( siis toimistohuoneitakin yli 30) ja aikaa on se kolme tuntia. Eli tyhjennän roskat, kerään astiat ja tiskaan ne ja laitan paikoilleen, pesen vessat ( niitä on kaikenkaikkiaan 5 joista osa isoja joissa suihkut), pyyhin pölyt ja moppaan aina vielä lattiat. Ja hyvin ehtii. Johan tuollainen 70 neliön asunto menisi kevyesti silityksineen alta kahden tunnin...Kyllä kotisiivoojat on merkillistä porukkaa..ei ehdi vaikka ehtisi.
On aika lailla eri asia verrata koti- ja toimisto/tuotantotilojen siivouksia keskenään!
- aikuisten oikeesti
Meillä on 150-neliöinen talo, ja siivooja käy 3 tuntia joka toinen viikko. Ei silitä paitoja, mutta joskus ehtii pestä ikkunan tai pari, joskus pesee myös saunan lauteet ja joskus kodinhoitohuoneen tavallista tarkemmin. Muuten tekee samat työt kuin teilläkin.
Mattoja ei tietenkään tarvitse kantaa rappukäytävissä, koska ne voi nostella ulos kuistin kaiteelle. Siinä säästää aikaa kerrostaloon verrattuna, ja muutenkin meillä on kevyet matot. Mutta neliöitä on siis yli tuplasti enemmän kuin teillä. - Siistijä
aikuisten oikeesti kirjoitti:
Meillä on 150-neliöinen talo, ja siivooja käy 3 tuntia joka toinen viikko. Ei silitä paitoja, mutta joskus ehtii pestä ikkunan tai pari, joskus pesee myös saunan lauteet ja joskus kodinhoitohuoneen tavallista tarkemmin. Muuten tekee samat työt kuin teilläkin.
Mattoja ei tietenkään tarvitse kantaa rappukäytävissä, koska ne voi nostella ulos kuistin kaiteelle. Siinä säästää aikaa kerrostaloon verrattuna, ja muutenkin meillä on kevyet matot. Mutta neliöitä on siis yli tuplasti enemmän kuin teillä.Koteja ei voi verrata keskenään. Mitoitus tehdään asiakkaan toiveiden mukaisesti. Joskus 200-neliöinen koti menee nopeammin kuin 100-neliöinen. Eikä siivous ole kilpajuoksua, siivooja altustuu vaaroille kun vauhti on liian rivakka. Kaatumiset, putoamiset, liukastuminen ym...
Tehdään työ ilolla, kuten kaikissa muissakin ammateissa. - yrittäjä ja duunari
siivooja19 kirjoitti:
on aivan eri asiat.
Ja koska 20 vuotta olen joko omaa yritystystä pyöritellyt tai palkollisena siivonnut niin väitän tietävänikin jotain.
Kotisiivouksia tehnyt aika paljon.Ja totta toimistoa siivoo paljonkin neljässä tunnissa.Kotia ei.
Arvostan kotisiivoojia todella paljon.Tekevät raskasta työtä.Vaativaa.Sekä osaavat muokkautua viikossakin monen eri ihmisen toiveisiin(psykologiaa tarvitaan aika paljonkin)
Kodeissa ei voi ns:juosta siivoten pitkää käytävää" mutta jos olet sitä mieltä että kotisiivous noin iisiä.niin kannattaa vaihtaa koteja puunailemaan.ja on aivan varmaa että kotien imurointi on ihan eri juttu kuin toimiston!
ei toimistoilla vedellä sänkyjen alta tavaroita ynm.
- Kotisiivooja
Kahden ison ja siistihkön okt:n tehosiivoukseen (pölyt, imurointi, lattioiden pyyhintä sekä saniteetti- ja pesutilat saunoineen) menee noin 6-7 h, siirtymisaika 15 min-30 min lukuunottaen. Kerkiää tehdä ihan normaalivauhtia, ilman valtavaa hoppuilua.
Ps. Nykyisin ei ole tarkoituksenmukaista viedä mattoja ulos, koska pölynimurit ovat kehittyneet sitten 70-80-luvun =P- gpokj
Jos asiakas haluaa ja siitä on sovittu niin matot viedään ulos. Ne jopa tampataan jos asiakas niin haluaa! Olenhan asiakaspalveluammatissa.
- yksitoista apinaa
gpokj kirjoitti:
Jos asiakas haluaa ja siitä on sovittu niin matot viedään ulos. Ne jopa tampataan jos asiakas niin haluaa! Olenhan asiakaspalveluammatissa.
Asiakaspalvelussakin oleva voi kyllä ihan rauhassa valistaa niitä asiakkaitaan. Nykymattoja kun ei edes saa tampata ja muutenkin se mattojen piiskaus on täysin turhaa ja jopa vahingollista. Ravistelu ja harjaus korkeintaan, jotka nekin on turhia jos on pätevä imuri käytössä. Tamppaamalla pakkaat vain sen pölyn enemmän maton sisuksiin, josta se pöly ei sitten kuuna kullan valkeana enää lähde pois. Tamppaus on jäänne ajoilta, jolloin hyviä imureita ei ollut joten koko homman pitäisi jäädä unholaan mitä pikimmin sen parempi. Ei se asiakas halua olla tyhmä, mutta jos ei paremmasta tiedä niin aika olisi kertoa menetelmiä.
Raikastaminen on asia erikseen, mutta siinä ajassa, jota siivousta tehdään ei matot kyllä raikastu ulkoilmassa. Lisäksi se siivooja voisi ajatella myös omaa kuntoaan - lihasrepeytymiä, venähdyksiä, välilevyjään - ei se turha mattojen ulosraahaminen ole kevyttä hommaa. - rikkoo maton kuidut
yksitoista apinaa kirjoitti:
Asiakaspalvelussakin oleva voi kyllä ihan rauhassa valistaa niitä asiakkaitaan. Nykymattoja kun ei edes saa tampata ja muutenkin se mattojen piiskaus on täysin turhaa ja jopa vahingollista. Ravistelu ja harjaus korkeintaan, jotka nekin on turhia jos on pätevä imuri käytössä. Tamppaamalla pakkaat vain sen pölyn enemmän maton sisuksiin, josta se pöly ei sitten kuuna kullan valkeana enää lähde pois. Tamppaus on jäänne ajoilta, jolloin hyviä imureita ei ollut joten koko homman pitäisi jäädä unholaan mitä pikimmin sen parempi. Ei se asiakas halua olla tyhmä, mutta jos ei paremmasta tiedä niin aika olisi kertoa menetelmiä.
Raikastaminen on asia erikseen, mutta siinä ajassa, jota siivousta tehdään ei matot kyllä raikastu ulkoilmassa. Lisäksi se siivooja voisi ajatella myös omaa kuntoaan - lihasrepeytymiä, venähdyksiä, välilevyjään - ei se turha mattojen ulosraahaminen ole kevyttä hommaa.Matot joko harjataan tai imuroidaan.
- pölyhuiskaus
yksitoista apinaa kirjoitti:
Raikastaminen on asia erikseen, mutta siinä ajassa, jota siivousta tehdään ei matot kyllä raikastu ulkoilmassa. Lisäksi se siivooja voisi ajatella myös omaa kuntoaan - lihasrepeytymiä, venähdyksiä, välilevyjään - ei se turha mattojen ulosraahaminen ole kevyttä hommaa.yhdessä minun kotis.kohteessa tampataan kaikki matot molemmin puolin ja lisäksi vielä harjataan ne, kyllä menee siihen aikaa, onneksi itse koti on suht siisti kaksio, mutt annettu aika, kaksi tuntia, riittää juuri ja juuri vaikka en hidas olekaan, päin vastoin.
- Laiskiainen74
Tosiaan 4-4,5 h tuntuu pitkältä ajalta!?
Itse olen käyttänyt Suomenkotipalvelua kotini siivoukseen (120 neliötä) ja 3-3,5 h on sopimuksessa.
Siistiä on ollu ja he käy vain joka toinen viikko.
Voin voin sanoa että en ole itse kovin siisti ihminen, eli siivottavaa piisaa. :)- työtä,työtä
Kyllä siihen kodin siivoamiseen menee aikaa. Jos on lapsiperheessä ja siellä kerätään kaikki roskat ja lelut lattioilta, tyhjennetään lasten pöydät, että pääsee niitä pyyhkimään ja sitten pyyhkimisen jälkeen laitetaan tavarat paikalle. Imuroidaan hyvin, ettei jää irtoroskia nurkkiin. Nimittäin, jos imurointikin tehdään nopeasti niin roskat eivät välttämättä lähde imurin matkaan. Lattiat ja listat imuroidaan ja pyyhitään. Ja lisäksi kaikki pölyt pyyhitään niin, että liinatkin puistetaan ulkona. Huonekalut imuroidaan jos ne ovat tekstiilimateriaalia ja siivotessa siirrellään tavaroita pois eestä, että saadaan senkin alta siivota. Wc:t pestään. Yleensä käyn tällaisissa lapsiperheissä kerran kuukaudessa.
- kyllä se riippuu
työtä,työtä kirjoitti:
Kyllä siihen kodin siivoamiseen menee aikaa. Jos on lapsiperheessä ja siellä kerätään kaikki roskat ja lelut lattioilta, tyhjennetään lasten pöydät, että pääsee niitä pyyhkimään ja sitten pyyhkimisen jälkeen laitetaan tavarat paikalle. Imuroidaan hyvin, ettei jää irtoroskia nurkkiin. Nimittäin, jos imurointikin tehdään nopeasti niin roskat eivät välttämättä lähde imurin matkaan. Lattiat ja listat imuroidaan ja pyyhitään. Ja lisäksi kaikki pölyt pyyhitään niin, että liinatkin puistetaan ulkona. Huonekalut imuroidaan jos ne ovat tekstiilimateriaalia ja siivotessa siirrellään tavaroita pois eestä, että saadaan senkin alta siivota. Wc:t pestään. Yleensä käyn tällaisissa lapsiperheissä kerran kuukaudessa.
Meillä käy kerran viikossa siivooja, sopimuksessa on, että siivotaan 4h/viikko eli 16h/kk. Siivooja itsekkin sanonut että toisinaan menee vähemmän aikaa ja on myös laskuttanut sen mukaan, joskus laskussa on tunteja laitettu vain 13. Pääasia että siivoa hyvin ja on rehellinen, ettei käy vaan tunnin visiitillä ja laskuttaa sitten 4 tunnista.
Kyllähän se varmasti riippuu myös siitä onko siivooja 40-50v vai nuori ja energinen 20v ? Meidän siivooja on nuori yrittäjä, alle 25v ja jaksaa ja tekee ripeästi hommansa. - ankl00
kyllä se riippuu kirjoitti:
Meillä käy kerran viikossa siivooja, sopimuksessa on, että siivotaan 4h/viikko eli 16h/kk. Siivooja itsekkin sanonut että toisinaan menee vähemmän aikaa ja on myös laskuttanut sen mukaan, joskus laskussa on tunteja laitettu vain 13. Pääasia että siivoa hyvin ja on rehellinen, ettei käy vaan tunnin visiitillä ja laskuttaa sitten 4 tunnista.
Kyllähän se varmasti riippuu myös siitä onko siivooja 40-50v vai nuori ja energinen 20v ? Meidän siivooja on nuori yrittäjä, alle 25v ja jaksaa ja tekee ripeästi hommansa.Suositelkaapa hyvää yritystä (mieluiten yksityisyrittäjä) itä-Helsinkiin kotisiivousta tekemään. Esim "siivojan asiakas" kaltaiset referenssit kiinnostavat. Tarkoitus saada 160 m2 omakotitaloon apua kerran viikossa/parissa. Tavaroiden järjestelyä, keittiö kuntoon, lasten lelut, imurointia, yms... Samalla kadulla toinenkin kohde joten työtä riittäisi varmaan koko päiväksi kertareissulla.
- hyvä palvelu
kyllä se riippuu kirjoitti:
Kyllähän se varmasti riippuu myös siitä onko siivooja 40-50v vai nuori ja energinen 20v ? Meidän siivooja on nuori yrittäjä, alle 25v ja jaksaa ja tekee ripeästi hommansa.Kyllä vanhempikin siivooja jaksaa hyvin tehdä töitä. Ei ne nuoret ole aina niin hyviä siivoojia. Itse olen tehnyt kotisiivousta kahdeksan vuotta. Ja hyvin jaksan siivota jokaisen kodin. Vien matot pihalle kaikki, jos asiakas haluaa. Siivoan kodit hyvin, että roskia ja kiviä ei jää nurkkaan. Kaikki sopimuksessa olevat työt olen tehnyt kunnolla. Joskus huono sää, jos sattuu niin silloin ei mattoja viedä pihalle. Asiakkaat ovat olleet tyytyväisiä työhöni. Ja rehellisyys ja vaitiolovelvollisuus on minulla hanskassa. Kun menen heidän kotiin ja sitten sieltä lähden niin perästä ei kuulu mitään perheen tietoja. Lisäksi teen koko ajan töitä.
- Äiti ja lapset
ankl00 kirjoitti:
Suositelkaapa hyvää yritystä (mieluiten yksityisyrittäjä) itä-Helsinkiin kotisiivousta tekemään. Esim "siivojan asiakas" kaltaiset referenssit kiinnostavat. Tarkoitus saada 160 m2 omakotitaloon apua kerran viikossa/parissa. Tavaroiden järjestelyä, keittiö kuntoon, lasten lelut, imurointia, yms... Samalla kadulla toinenkin kohde joten työtä riittäisi varmaan koko päiväksi kertareissulla.
Katsoppa tämä firma:
www.CleaningDevils.fi - nina12345
Äiti ja lapset kirjoitti:
Katsoppa tämä firma:
www.CleaningDevils.fiMeillä lopella käynyt paikat siivoamassa, Ihan perusteellista hyvää jälkeä.
En vaan tiedä että käykö itä-helsingissä?
www.es-kotipalvelut.info - äitee....
ankl00 kirjoitti:
Suositelkaapa hyvää yritystä (mieluiten yksityisyrittäjä) itä-Helsinkiin kotisiivousta tekemään. Esim "siivojan asiakas" kaltaiset referenssit kiinnostavat. Tarkoitus saada 160 m2 omakotitaloon apua kerran viikossa/parissa. Tavaroiden järjestelyä, keittiö kuntoon, lasten lelut, imurointia, yms... Samalla kadulla toinenkin kohde joten työtä riittäisi varmaan koko päiväksi kertareissulla.
pieni lämminhenkinen yritys.
tekee yrittäjä itse ja on vain muutama työntekijä hänellä.joten vaihtuvuutta ei ole ihmisissä.
laita ihmeessä sähköposti osoite sinulle? - kontulan_mamma
ankl00 kirjoitti:
Mä löysin omani täältä:
kotisiivous.info/helsinki
Homma on toiminut niin kuin pitääkin. Työt sovittiin jämptistii, eikä ole aikaa kulunut ylimääräistä (n. 2,5 h, rutiinityöt roskien vienti, kukkien kastelu).
Mukava tulla pilateksesta illalla puhtaaseen kotiin! :) - kokenut4
hyvä palvelu kirjoitti:
Kyllä vanhempikin siivooja jaksaa hyvin tehdä töitä. Ei ne nuoret ole aina niin hyviä siivoojia. Itse olen tehnyt kotisiivousta kahdeksan vuotta. Ja hyvin jaksan siivota jokaisen kodin. Vien matot pihalle kaikki, jos asiakas haluaa. Siivoan kodit hyvin, että roskia ja kiviä ei jää nurkkaan. Kaikki sopimuksessa olevat työt olen tehnyt kunnolla. Joskus huono sää, jos sattuu niin silloin ei mattoja viedä pihalle. Asiakkaat ovat olleet tyytyväisiä työhöni. Ja rehellisyys ja vaitiolovelvollisuus on minulla hanskassa. Kun menen heidän kotiin ja sitten sieltä lähden niin perästä ei kuulu mitään perheen tietoja. Lisäksi teen koko ajan töitä.
Kaikki kunnia sinulle, joka jaksat ja viitsit. Minusta ajankäyttö siivousfirmoilla on ihan heidän oman päänsä mukainen. Jos asiakas on kotona ja katselee, miten ja missä ajassa työ tehdään, aika tavalla ihmetyttää, miksi pitää tunnin siivouksesta maksaa kahden tunnin mukaan. Eivät tule lainkaan siivoamaan, jos eivät saa vähintään kahden tunnin keikkoja. No, siinä ajassa ehtii tehdä itsekin aika tavalla, vaan jotain mätää on noissa firmojen taksoissa, suhteessa aikaan. Onko kukaan moista havainnut?
Tietysti matkojen pituus vaikuttaa, samoin työvälineet, ne vievät oman aikansa, kun niitä kantelee edes takaisin. Itse työ tehdään sitten sellaisella vauhdilla, ettei perässä tahdo pysyä. Sinut ottaisin mielelläni siivoamaan! - mopin jatke
kokenut4 kirjoitti:
Kaikki kunnia sinulle, joka jaksat ja viitsit. Minusta ajankäyttö siivousfirmoilla on ihan heidän oman päänsä mukainen. Jos asiakas on kotona ja katselee, miten ja missä ajassa työ tehdään, aika tavalla ihmetyttää, miksi pitää tunnin siivouksesta maksaa kahden tunnin mukaan. Eivät tule lainkaan siivoamaan, jos eivät saa vähintään kahden tunnin keikkoja. No, siinä ajassa ehtii tehdä itsekin aika tavalla, vaan jotain mätää on noissa firmojen taksoissa, suhteessa aikaan. Onko kukaan moista havainnut?
Tietysti matkojen pituus vaikuttaa, samoin työvälineet, ne vievät oman aikansa, kun niitä kantelee edes takaisin. Itse työ tehdään sitten sellaisella vauhdilla, ettei perässä tahdo pysyä. Sinut ottaisin mielelläni siivoamaan!Ei tuossa 2 tunnin minimilaskutuksessa mielestäni mitään mätää ole. Tunnin keikat eivät ole kannattavia juuri mainitsemistasi syistä. Siirtymät asiakkaalta toiselle ovat poissa laskutettavasta työajasta, joka on muutenkin kotisiivouksessa aika lyhyt, kun asiakkaille ei yleensä voi mennä aamuvarhain tai iltamyöhään. Jos yrityksellä olisi pelkästään tunnin, parin työkohteita, menisi kotisiivoojan päivästä valtaosa paikasta toiseen siirtymiseen, koska asiakkaat eivät välttämättä asu lähellä toisiaan tai jos asuvatkin, heitä ei aina voi niputtaa samoille päiville. Remontti-Reiskat nauraisivat itsensä kipeiksi, jos asiakas vaatisi heitä tekemään tunnin remontin. Miksi kotisiivousfirmojen pitäisi toimia toisin? En myöskään usko, että tunnin siivouksella saa kovin hyvää jälkeä aikaiseksi, varsinkin kun ottaa huomioon välineiden kantamiset ja muut järjestelyt, jotka kaiketi sisältyvät työaikaan. Siivousfirmojen kannattaisi ehkä harkita tuntihinnoittelusta luopumista - puhtaudestahan asiakas viime kädessä maksaa.
- ...
...
- Kokenut4
Siivousfirmat eivät vie mattoja ulos ja tekevät muutenkin, miten asian itse parhaaksi näkevät. Kunnollinen kotisiivous voi kestää tilasta riippuen useitakin tunteja, mikäli tekee hyvin .
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.734004Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k92131Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes2351400- 1531380
- 1141199
- 1121178
Miksi nuori ottaa hatkat? Rajut seuraukset: seksuaalinen hyväksikäyttö, väkivalta, huumeet...
Lastensuojelu on kriisissä ja nuorten ongelmat kasvussa Suomessa. Hatkaaminen tarkoittaa nuoren luvatta poistumista omil721089Shokki! Suuri seikkailu -kisassa todellinen jättiyllätys - Tämä muutos järkyttää varmasti monia!
No nyt on kyllä aikamoinen ylläri, peli todellakin kovenee…! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/shokki-suuri-seik61045- 60994
- 35926